eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
277 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
⚪️ مفاهیم جامعه‌شناسان: ۱آگوست_کنت: فیزیک اجتماعی، جامعه‌شناسی، پویایی‌شناسی، ایستایی‌شناسی، پوزیتیویسم، این‌همانی علوم . ۲_🔸 : ارگانیسم‌گرایی(اندام‌واره‌گی)، سوپرارگانیسم(والا اندام‌واره)، تحول‌گرایی(تکامل‌گرایی). ۳_🔸 : واقعیت اجتماعی، وجدان جمعی، همبستگی مکانیکی، همبستگی ارگانیکی، آنومی(بی‌هنجاری)، جامعه‌گرایی. ۴_🔸 : کارکرد آشکار، کارکرد پنهان، تئوری برد متوسط، گسست بین اهداف نهادی و وسایل. ۵_🔸 : مدل آجیل(AGIL)کنش ارادی، تفکیک کارکردی. ۶_🔸 : کارکردگرایی جدید، الگوی تلفیقی، نظریه چندبعدی، جامعه‌شناسی فرهنگی و جامعه مدنی. ۷_🔸 : جبر تاریخی، تضاد طبقاتی، آگاهی طبقاتی، دوران‌های پنجگانه، آگاهی راستین و کاذب، طبقه پرولتاریا، طبقه بورژوا، تضادگرایی. ۸_🔸 : انواع کنش، تیپ ایده‌ال، افسون‌زدایی، اخلاق پروتستان و روح سرمایه‌داری، بوروکراسی(دیوانسالاری). ۹_🔸 : قضایای هومنز، نظریه مبادله، رفتارگرایی. ۱۰_🔸 : کنش متقابل نمادین، نشانه، نماد، بازی نقش، نقش‌گیری، خود، من فاعلی، من مفعولی، دیگران مهم (دیگران عمومیت‌یافته). ۱۱_🔸 : پدیدارشناسی، بود، نمود، واقعیت خنثی، اپوخه، تحلیل نیتی، تقلیل پدیدارشناختی. ۱۲_🔸 : جهان‌های اجتماعی، جامعه‌شناسی خرد، نظام‌های ارزشی. ۱۳_🔸 : روش‌شناسی مردمی(مردم روش)، نظریه نمایشنامه‌ای، نقض موقعیت، داغ ننگ. ۱۴_🔸 : سنخ‌شناسی، غریبه، فلسفه پول، کلان‌شهر و حیات ذهنی. ۱۵_🔸 : طبقه تن‌آسا، مصرف فرهنگی، مصرف تظاهرآمیز. ۱۶_🔸 : کنش منطقی و غیرمنطقی، ته‌نشست‌ها، مشتقات، گردش نخبگان. ۱۷_🔸 : توزیع دوگانه اقتدار، گروه ذینفع، شبه‌گروه، تضاد. ۱۸_🔸 : انسان تک‌ساحتی، نئومارکسیسم، نظریه انتقادی. ۱۹_🔸 : بازتولید شرایط تولید، نظریه مارکسیستی دولت، ایدئولوژی، گسست معرفت‌شناسی، دستگاه‌های دولتی. ۲۰_🔸 : هژمونی، روشنفکر ارگانیک، فن‌سالاری. ۲۱_🔸 : حوزه عمومی، نظریه کنش ارتباطی، بازسازی، زیست جهان. ۲۲_🔸 : طبقه جدید، یقه‌سفیدها، هراس پایگاهی. ۲۳_🔸 : گفتمان، تبارشناسی، دانش و قدرت. ۲۴_🔸 : درباره تمدن، جامعه درباریان، آرایش‌های اجتماعی، تکوین اجتماعی. ۲۵_🔸 : دیدگاه تلفیقی، ساخت‌یابی(ساختاریابی)، نقد دوآلیسم، قواعد و منابع. ۲۶_🔸 : جهت‌گیری فرهنگی، پویایی نظام فرهنگی، مشروط‌سازی فرهنگی، تناقضات فرهنگی، تکمیل فرهنگی، مکالمه درونی. ۲۷_🔸 : میدان، عادت‌واره، ذائقه، سرمایه فرهنگی، سرمایه نمادین، خشونت نمادین، نازعه برای تصاحب سرمایه. ۲۸_🔸 : پارادایم‌های سه‌گانه، متاتئوری(فرانظریه)، جامعه‌شناسی ترکیبی، مک‌دونالدی شدن، جهانی شدن، مصرف‌گرایی. کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
🔊فایل صوتی مناظره و آینده و تحریم ها در دوران در کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang 👇👇
4_5812240368204252978.mp3
20M
‍ 🔊 مناظره ابراهیم متقی و صادق زیباکلام آینده برجام و تحریم­ها در عصر بایدن چه می‌شود؟ رسانه‌ها و افکار عمومی پیگیر انتقال قدرت در آمریکا در تلاش هستند تا برای این پرسش، پاسخی دریافت کنند. کارشناسان البته به این سئوال تقریبا جهانی پاسخ‌های متفاوت می‌دهند؛ برخی می‌گویند بایدن به برجام باز می‌گردد و با هدف ترغیب ایران به مذاکره بخشی از تحریم‌ها را بر می‌دارد. اما برخی دیگر اعتقاد دارند، برجام اولویت سیاست خارجی بایدن نیست و اگر هم این اتفاق رخ دهد به صورت قطره چکانی خواهد بود. این نگاه در ایران نیز وجود دارد و به همین دلیل اکو ایران در مناظره‌ای تلاش کرده منطق دو دیدگاه را به تصویر کشد. در ایران دیدگاه اول را صادق زیبا کلام نمایندگی می‌کند و نماینده دیدگاه دوم ابراهیم متقی است. مقایسه دیدگاه دو طرف نشان می‌دهد: صادق زیباکلام امیدوار به احیای برجام و رفع تحریم‌ها است، اما تصور می‌کند این اتفاق تا نیمه نخست سال آینده رخ نخواهد داد. از نظر او، پس از یک دوره کوتاه مدت، برجام ۱۴۰۰ نیز نمی‌تواند راه حل نهایی برای ایران باشد. متقی نیز گرچه تاکید دارد ایران و امریکا مذاکره را آ... کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
⬅️نظر دیگران «نیمی از نگرانی ها و های ما مربوط به نظر دیگران است... ما باید این خار را از بدن خود بیرون بکشیم». نظر دیگران تصوری خام یا یک وهم است که هر لحظه می‌تواند تغییر کند. نظر دیگران به نخی بند است و ما را برده آنان می کند. برده نظراتشان و بدتر، برده ‌آنچه وانمود می‌ کنند به نظرشان می‌ رسد. 📘 ✍🏻 📚 @rahbariefarhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 🚹🚺 یک داستان اشتباه... توصیه می کنیم این کلیپ را ببینید. کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
انجمن های علمی حوزه برگزار می‌کند: مراسم بزرگداشت مقام علمی (ره) کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
36.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 پیام تصویری به همایش بین المللی «نقش اندیشه‌های عرفانی رحمت الله علیه در شکل‌گیری »:🔻 ✅ کسی که می‌خواهد راه امام را طی کند، باید جهانی فکر کند. 🔹 با داشتن ولایت، فقه اصغر ایران اسلامی را احیا می‌کند، از استبداد، از استعمار، از استحمار آزاد می‌کند، با جهان ارتباط برقرار می‌کند، اما با همه کشورهایی که نه بیراهه می‌روند، نه گزندی دارند، نه مرموزانه کار می‌کنند، نه قصد ایذا دارند، رابطه سلیم و عاقلانه برقرار می‌کند، طوری که ملت زنده باشد، هم جنبه جهانی حفظ شود، هم رسالت خود امام (رضوان الله تعالی علیه) @rahbariefarhang
📓 افکار را کنترل می کنند! نویسنده: مترجم: انتشارات درسا ۱۰۰ صفحه کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
4_5793950292923911027.pdf
3.03M
📓 افکار را کنترل می کنند! نویسنده: مترجم: انتشارات درسا ۱۰۰ صفحه کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸مدیریت از بیرون🔸 پهلوانی، بزغاله‎ای را بغل می‎کند و صد متر راه می‎برد. پس از طی راه، هم خودش و هم بزغاله خسته می‌شوند و کار نیز تعطیل می‎گردد. اما گاهی به جای پهلوان، یک بچۀ 8 ساله، دو هزار گوسفند را از شهری به شهر دیگر راه می‎برد بدون اینکه خودش و آنها خسته شوند! بغل کردن یعنی که دستاورد غرب است و بهترین مثال آن «حضور و غیاب» است که امروزه در حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش صورت می‎گیرد. اگر به آنها بگویند فردا درس تعطیل است، ‌همه خوشحال می‎شوند. چون حس زندانی بودن می‎کنند، چون از بیرون مدیریت می‎شوند. اسلام به معتقد است، به همپا راه رفتن نه . @rahbariefarhang
✅ مستند ♨️ محصول: گروه سربداری انقلاب اسلامی 📆 سال تولید: ۱۳۹۰ ⏱ زمان: ۴۳:۵۰ 🔸مستند «نقاب پاره» به تحصن نمایندگان اصلاح طلب در مجلس ششم می پردازد که شامل بخشی از تصاویر ویدیویی ضبط شده از جلسات و تحصن جمعی از اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب در ساختمان مجلس است که با هدف برنامه ریزی برای تعیین راهکارهای اعمال فشار بر شورای نگهبان و نظام، جهت تحمیل و تحقق اهداف خود (تایید صلاحیت کاندیداتوری خودشان برای مجلس هفتم)صورت می گرفته است 🔹تصاویر توسط بهروز افخمی (کارگردان سینما و نماینده ی اصلاح طلب آن دوره) ضبط شده است. 🔻لینک دانلود🔻 Ⓜ️⬇️ https://www.aparat.com/v/1INkw/?eitaafly 🆔@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5960760496213723174.mp3
19.72M
مصطفی درسگفتارهایی از نظریه های ، ، جلسه دوم کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
42.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸(س) یک الگو برای هر انسانی است که می‌خواهد در راه حق و حقیقت ایستادگی کند 📹گفتگو با دکتر ، و ایتالیایی ◀️در نشست علمی گرامیداشت حضرت زهرا (سلام الله علیها)- 1398 کانال "راهبری فرهنگ" @rahbariefarhang
🔷 رسماً بین‌المللی شد 🔹 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز جذب دانشجوی غیرایرانی را برای دانشگاه باقراالعلوم (ع) صادر کرد. 🔹 در پی قریب به دو سال نامه‌نگاری و پیگیری فرآیندهای اداری و همچنین بازدید نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی، رفاهی و دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم، این مجوز صادر شده است. بر این اساس، دانشگاه باقرالعلوم از این پس به صورت رسمی مجاز به پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف در رشته‌های مورد نیاز می‌باشد. 🔹 اداره همکاری‌های علمی و امور بین الملل دانشگاه هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی‌ گسترده جهت عملیاتی کردن فرآیندهای اداری و آموزشی است تا جذب دانشجوی غیرایرانی در اولین فرصت ممکن تحقق یابد. https://eitaa.com/BouNEWS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ویژگی خاصی که موجب شد تا امروز دوام بیاورد 👈 دکتر در برنامه «»: انقلاب اسلامی بر خلاف نظریه‌پردازان غربی، واکنش به معضلات نبود، بلکه دارای فلسفه‌ای عمیق و سیاسی و خاص خود بود وگرنه تا امروز تداوم پیدا نمی‌کرد. 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv 🆔 @JahanaraOfoghtv 🆔 @rahbariefarhang
📕 نویسندگان: و مترجمین: شهناز مسمی پرست و محمود متحد در کانال «راهبری فرهنگ» @rahbariefarhang
فلسفه ی علوم اجتماعی.pdf
6.12M
📕 نویسندگان: و مترجمین: شهناز مسمی پرست و محمود متحد در کانال «راهبری فرهنگ» @rahbariefarhang
✍️ 🖊 و قانون عواقب ناخواسته 🔺بسیاری می پرسند که کجای کار می لنگد که در این مملکت همه نیت خیر دارند و از توسعه و آبادانی مملکت سخن می گویند اما به آن چه می خواهیم و مطلوب می دانیم نمی رسیم؟ هم در دوران مشروطه، هم در دوران و هم در ، حکومت ها تلاش کرده اند تا ایده آل ها و آرزوهای خوب داشته و آن ها را تحقق بخشند. برخی از این آرزوها تحقق یافته اند و بسیاری از آن ها نیز شکست خورده و ناکام مانده اند. طبیعی است که ریشه این ناکامی ها گوناگون است. اما یکی از ریشه ها که کم تر به آن توجه شده است کم توجهی یا بی توجهی به «قانون عواقب ناخواسته» است. این قانون را رابرت مرتون مطرح و صورت بندی کرد. 🔺اندیشمندان از قرن هیجدهم تا امروز تلاش کرده اند که به حکمرانان نشان دهند که هر فعالیت، سیاست و خط مشی که پیش می گیرید باید به «عواقب ناخواسته» آن توجه کنید. معنی این سخن این است که داشتن نیت خیر، هدف های خوب، آرمان ها و ایده آل های عالی برای حکمرانی خوب کافی نیست، بلکه حکمرانی نیازمند در نظر گرفتن پیامدهای پنهان و پیچیده اجرای سیاست ها و برنامه هاست. بخش بزرگی از بحران های زیست محیطی، فقر فراگیر، بحران فرسایش سرمایه های اجتماعی و نارضایتی های سیاسی عمومی ریشه در همین سخن بدیهی دارد که عواقب ناخواسته سیاست ها و خط مشی ها و برنامه ها به شیوه درست و همه جانبه ای مطالعه و ملاحظه عملی و جدی نشده است. امور همیشه بر وفق مراد ما پیش نخواهد رفت و صرف این که گمان کنیم با گسترش آموزش عالی، توسعه علمی رخ می دهد، یا گمان کنیم با گسترش شهرها و شهرنشینی، جامعه به مدنیت و رفاه می رسد، یا با توسعه صنعت مونتاژ می توانیم به توسعه صنعتی برسیم، یا با گسترش مسجدسازی در شهرها شهروندان نمازخوان و مومن می شوند، یا با تبلیغات دینی و رسانه ای، مسائل و آسیب های اجتماعی کاسته یا ریشه کن می گردد، این ها همه ساده اندیشی است، زیرا هر کدام از این سیاست ها در عمل عواقب ناخواسته ای داشته است که اکنون آن ها را با چشم غیرمسلح هر فرد عادی و عامی آن ها را می بیند و می فهمد. می دانید کجای کار می لنگد؟ بسیار ساده است، حکمرانان ما عواقب ناخواسته این سیاست ها و خط مشی ها را در نظر نداشته و ندارند. 🔺رابرت مرتون مبدع «قانون پیامدهای ناخواسته» بود . مرتون در سال 1336 مقاله ای نوشت با عنوان «عواقب پیش بینی نشده فعالیت های اجتماعی» که بعدا این مقاله را در کتاب معروفش «تئوری اجتماعی و ساختار اجتماعی» هم چاپ کرد. در آن مقاله مرتون پنج منشا پیامدهای ناخواسته را توضیح داد شامل 1) «بی توجهی» 2) «خطا» 3) «منافع ضروری» که در واقع سازمان ها یا گروه ها تشخیص می دهند و تحت تاثیر آنها به پیامدها توجهی نمی کنند. 4) «ارزش های اساسی» و ایدئولوژی که تکیه می کند به آن ارزش ها و دیگر برایشان مهم نیست چه چیزی پیش می آید. 5) «پیش بینی های محکوم به شکست»، یعنی در واقع سازمان ها یا کشورها یا مردم تصوری دارند از کارهایشان که محکوم به شکست است. به اعتقاد مرتون گفت وظیفه علم اجتماعی و از جمله جامعه شناسی همین توضیح عواقب پیش بینی نشده فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. البته این «قانون عواقب ناخواسته» حرف عجیب و غریبی نیست و بیان یکی از بدیهیات است. چیزی شبیه دو دو تا، چهارتاست. کار محققان اجتماعی و فرهنگی توضیح بدیهیات برای جامعه و حکمرانان است. شاید گمان کنیم که توضیح بدیهیات نیازمند تحقیق و تفکر نیست. حق با شماست. اما اگر «تاریخ بی خردی» نوشته خانم باربارا تاکمن را بخوانیم می بینیم که از «تروا تا ویتنام» امپراطورها و سلاطین و سیاستمداران در نتیجه بی توجهی به بدیهیات نمایش عجیبی از بی خردی را در تاریخ اجرا کرده اند. یکی از این بدیهیات توجه به «عواقب ناخواسته» کنش ها و فعالیت هاست. همه ما می دانیم که عمل به بدیهی، امر بدیهی نیست. امور انسانی و به ویژه امور جمعی و اجتماعی، پیچیده و فراپیچیده هستند. غرایز، منافع، جهل و عواطف دست در دست هم می دهند و گاهی یا شاید اغلب اوقات ما را از عمل و توجه به بدیهی ترین بدیهیات باز می دارند. کار علم این است که بدیهیات را به ما نشان دهند و دائم آن ها را یادآوری کنند. 🔺محققان علوم انسانی و اجتماعی در هر رشته ای که هستند از اقتصاد گرفته تا جامعه شناسی، انسان شناسی یا هر رشته دیگر، اگر بخواهند از راه دانش در خدمت جامعه باشند شاید مهم ترین کاری که می توانند بکنند توضیح عواقب پیش بینی نشده سیاست ها و فعالیت ها است. شاید تکراری ترین سخنی که در قرن اخیر در زمینه دگرگونی های بزرگ شنیده ایم این باشد که «چی فکر می کردیم، چی شد». این سخن بیان دیگری از نادیده گرفتن «قانون عواقب ناخواسته» است. کانال"راهبری فرهنگ" 🆔 @rahbariefarhang