#دانلود_کتاب
#مقاومت_شکننده📗
تاریخ #تحولات_اجتماعی_ایران
نویسنده: #جان_فوران
مترجم: #احمد_تدین
۶۳۰ صفحه
کانال " راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
1_629522277.pdf
12.13M
#دانلود_کتاب
#مقاومت_شکننده📗
تاریخ #تحولات_اجتماعی_ایران
نویسنده: #جان_فوران
مترجم: #احمد_تدین
۶۳۰ صفحه
کانال " راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
⚪️ مفاهیم جامعهشناسان:
۱آگوست_کنت: فیزیک اجتماعی، جامعهشناسی، پویاییشناسی، ایستاییشناسی، پوزیتیویسم، اینهمانی علوم .
۲_🔸 #هربرت_اسپنسر: ارگانیسمگرایی(انداموارهگی)، سوپرارگانیسم(والا اندامواره)، تحولگرایی(تکاملگرایی).
۳_🔸 #امیل_دورکیم: واقعیت اجتماعی، وجدان جمعی، همبستگی مکانیکی، همبستگی ارگانیکی، آنومی(بیهنجاری)، جامعهگرایی.
۴_🔸 #رابرت_مرتون: کارکرد آشکار، کارکرد پنهان، تئوری برد متوسط، گسست بین اهداف نهادی و وسایل.
۵_🔸 #تالکت_پارسونز: مدل آجیل(AGIL)کنش ارادی، تفکیک کارکردی.
۶_🔸 #جفری_الکساندر: کارکردگرایی جدید، الگوی تلفیقی، نظریه چندبعدی، جامعهشناسی فرهنگی و جامعه مدنی.
۷_🔸 #کارل_مارکس: جبر تاریخی، تضاد طبقاتی، آگاهی طبقاتی، دورانهای پنجگانه، آگاهی راستین و کاذب، طبقه پرولتاریا، طبقه بورژوا، تضادگرایی.
۸_🔸 #ماکس_وبر: انواع کنش، تیپ ایدهال، افسونزدایی، اخلاق پروتستان و روح سرمایهداری، بوروکراسی(دیوانسالاری).
۹_🔸 #جرج_هومنز: قضایای هومنز، نظریه مبادله، رفتارگرایی.
۱۰_🔸 #جرج_هربرت_مید: کنش متقابل نمادین، نشانه، نماد، بازی نقش، نقشگیری، خود، من فاعلی، من مفعولی، دیگران مهم (دیگران عمومیتیافته).
۱۱_🔸 #ادموند_هوسرل: پدیدارشناسی، بود، نمود، واقعیت خنثی، اپوخه، تحلیل نیتی، تقلیل پدیدارشناختی.
۱۲_🔸 #آلفرد_شوتس: جهانهای اجتماعی، جامعهشناسی خرد، نظامهای ارزشی.
۱۳_🔸 #آروین_گافمن: روششناسی مردمی(مردم روش)، نظریه نمایشنامهای، نقض موقعیت، داغ ننگ.
۱۴_🔸 #جُرج_زیمل: سنخشناسی، غریبه، فلسفه پول، کلانشهر و حیات ذهنی.
۱۵_🔸 #تورستین_وبلن: طبقه تنآسا، مصرف فرهنگی، مصرف تظاهرآمیز.
۱۶_🔸 #ویلفردو_پارهتو: کنش منطقی و غیرمنطقی، تهنشستها، مشتقات، گردش نخبگان.
۱۷_🔸 #رالف_دارندورف: توزیع دوگانه اقتدار، گروه ذینفع، شبهگروه، تضاد.
۱۸_🔸 #هربرت_مارکوزه: انسان تکساحتی، نئومارکسیسم، نظریه انتقادی.
۱۹_🔸 #لویی_آلتوسر: بازتولید شرایط تولید، نظریه مارکسیستی دولت، ایدئولوژی، گسست معرفتشناسی، دستگاههای دولتی.
۲۰_🔸 #آنتونیو_گرامشی: هژمونی، روشنفکر ارگانیک، فنسالاری.
۲۱_🔸 #یورگن_هابرماس: حوزه عمومی، نظریه کنش ارتباطی، بازسازی، زیست جهان.
۲۲_🔸 #سی_رایت_میلز: طبقه جدید، یقهسفیدها، هراس پایگاهی.
۲۳_🔸 #میشل_فوکو: گفتمان، تبارشناسی، دانش و قدرت.
۲۴_🔸 #نوربرت_الیاس: درباره تمدن، جامعه درباریان، آرایشهای اجتماعی، تکوین اجتماعی.
۲۵_🔸 #آنتونی_گیدنز: دیدگاه تلفیقی، ساختیابی(ساختاریابی)، نقد دوآلیسم، قواعد و منابع.
۲۶_🔸 #مارگارت_آرچر: جهتگیری فرهنگی، پویایی نظام فرهنگی، مشروطسازی فرهنگی، تناقضات فرهنگی، تکمیل فرهنگی، مکالمه درونی.
۲۷_🔸 #پیر_بوردیو: میدان، عادتواره، ذائقه، سرمایه فرهنگی، سرمایه نمادین، خشونت نمادین، نازعه برای تصاحب سرمایه.
۲۸_🔸 #جرج_ریتزر: پارادایمهای سهگانه، متاتئوری(فرانظریه)، جامعهشناسی ترکیبی، مکدونالدی شدن، جهانی شدن، مصرفگرایی.
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
🔊فایل صوتی
مناظره #ابراهیم_متقی و #صادق_زیباکلام
آینده #برجام و تحریم ها در دوران #بایدن
در
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
👇👇
4_5812240368204252978.mp3
20M
🔊#فایل_صوتی
مناظره ابراهیم متقی و صادق زیباکلام
آینده برجام و تحریمها در عصر بایدن چه میشود؟ رسانهها و افکار عمومی پیگیر انتقال قدرت در آمریکا در تلاش هستند تا برای این پرسش، پاسخی دریافت کنند.
کارشناسان البته به این سئوال تقریبا جهانی پاسخهای متفاوت میدهند؛ برخی میگویند بایدن به برجام باز میگردد و با هدف ترغیب ایران به مذاکره بخشی از تحریمها را بر میدارد. اما برخی دیگر اعتقاد دارند، برجام اولویت سیاست خارجی بایدن نیست و اگر هم این اتفاق رخ دهد به صورت قطره چکانی خواهد بود.
این نگاه در ایران نیز وجود دارد و به همین دلیل اکو ایران در مناظرهای تلاش کرده منطق دو دیدگاه را به تصویر کشد. در ایران دیدگاه اول را صادق زیبا کلام نمایندگی میکند و نماینده دیدگاه دوم ابراهیم متقی است.
مقایسه دیدگاه دو طرف نشان میدهد: صادق زیباکلام امیدوار به احیای برجام و رفع تحریمها است، اما تصور میکند این اتفاق تا نیمه نخست سال آینده رخ نخواهد داد. از نظر او، پس از یک دوره کوتاه مدت، برجام ۱۴۰۰ نیز نمیتواند راه حل نهایی برای ایران باشد.
متقی نیز گرچه تاکید دارد ایران و امریکا مذاکره را آ...
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
⬅️نظر دیگران
«نیمی از نگرانی ها و #اضطراب های ما مربوط به نظر دیگران است... ما باید این خار را از بدن خود بیرون بکشیم».
نظر دیگران تصوری خام یا یک وهم است که هر لحظه میتواند تغییر کند.
نظر دیگران به نخی بند است و ما را برده آنان می کند. برده نظراتشان و بدتر، برده آنچه وانمود می کنند به نظرشان می رسد.
📘 #درمان_شوپنهاور
✍🏻 #اروین_د_یالوم
#جامعه_شناسی
#روان_شناسی
#روان_شناسی_اجتماعی
📚 @rahbariefarhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷#کلیپ_تصویری
🚹🚺 یک داستان اشتباه...
توصیه می کنیم این کلیپ را ببینید.
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
انجمن های علمی حوزه برگزار میکند:
مراسم بزرگداشت مقام علمی #علامه_مصباح_یزدی (ره)
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
36.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 پیام تصویری #آیتاللهالعظمی_جوادی_آملی به همایش بین المللی «نقش اندیشههای عرفانی #امام_خمینی رحمت الله علیه در شکلگیری #انقلاب_اسلامی_ایران»:🔻
✅ کسی که میخواهد راه امام را طی کند، باید جهانی فکر کند.
🔹 با داشتن ولایت، فقه اصغر ایران اسلامی را احیا میکند، از استبداد، از استعمار، از استحمار آزاد میکند، با جهان ارتباط برقرار میکند، اما #عزیزانه با همه کشورهایی که نه بیراهه میروند، نه گزندی دارند، نه مرموزانه کار میکنند، نه قصد ایذا دارند، رابطه سلیم و عاقلانه برقرار میکند، طوری که ملت زنده باشد، هم جنبه جهانی حفظ شود، هم رسالت خود امام (رضوان الله تعالی علیه)
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
آیا شما هم در دروغ #اینستاگرام به سر می برید؟
#شبکه های_اجتماعی در برابر واقعیت
#مهندسی_اجتماعی
#فضای_مجازی
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
#دانلود_کتاب
#کنترل_رسانه_ها📓
#رسانه_های_گروهی افکار را کنترل می کنند!
نویسنده: #نوآم_چامسکی
مترجم: #ضیا_خسروشاهی
انتشارات درسا
۱۰۰ صفحه
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
4_5793950292923911027.pdf
3.03M
#دانلود_کتاب
#کنترل_رسانه_ها📓
#رسانه_های_گروهی افکار را کنترل می کنند!
نویسنده: #نوآم_چامسکی
مترجم: #ضیا_خسروشاهی
انتشارات درسا
۱۰۰ صفحه
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸مدیریت از بیرون🔸
پهلوانی، بزغالهای را بغل میکند و صد متر راه میبرد. پس از طی راه، هم خودش و هم بزغاله خسته میشوند و کار نیز تعطیل میگردد.
اما گاهی به جای پهلوان، یک بچۀ 8 ساله، دو هزار گوسفند را از شهری به شهر دیگر راه میبرد بدون اینکه خودش و آنها خسته شوند!
بغل کردن یعنی #مدیریت_از_بیرون که دستاورد غرب است و بهترین مثال آن «حضور و غیاب» است که امروزه در حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش صورت میگیرد.
اگر به آنها بگویند فردا درس تعطیل است، همه خوشحال میشوند. چون حس زندانی بودن میکنند، چون از بیرون مدیریت میشوند.
اسلام به #مدیریت_از_درون معتقد است، به همپا راه رفتن نه #بغل_کردن.
@rahbariefarhang
✅ مستند #نقاب_پاره
♨️ محصول: گروه سربداری انقلاب اسلامی
📆 سال تولید: ۱۳۹۰
⏱ زمان: ۴۳:۵۰
🔸مستند «نقاب پاره» به تحصن نمایندگان اصلاح طلب در مجلس ششم می پردازد که شامل بخشی از تصاویر ویدیویی ضبط شده از جلسات و تحصن جمعی از اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب در ساختمان مجلس است که با هدف برنامه ریزی برای تعیین راهکارهای اعمال فشار بر شورای نگهبان و نظام، جهت تحمیل و تحقق اهداف خود (تایید صلاحیت کاندیداتوری خودشان برای مجلس هفتم)صورت می گرفته است
🔹تصاویر توسط بهروز افخمی (کارگردان سینما و نماینده ی اصلاح طلب آن دوره) ضبط شده است.
🔻لینک دانلود🔻
Ⓜ️⬇️ https://www.aparat.com/v/1INkw/?eitaafly
🆔@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 🎞 تیزر مستند نقاب پاره
🆔@rahbariefarhang
4_5960760496213723174.mp3
19.72M
#فایل_صوتی
مصطفی #مهرآیین
درسگفتارهایی از نظریه های #جامعه_شناسی #پدیدارشناختی
#آرنت، #مارسل، #هایدگر
جلسه دوم
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
42.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸#حضرت_فاطمه(س) یک الگو برای هر انسانی است که میخواهد در راه حق و حقیقت ایستادگی کند
📹گفتگو با دکتر #کریستفور_کلوهسی، #کشیش و #فاطمهپژوه ایتالیایی
◀️در نشست علمی گرامیداشت حضرت زهرا (سلام الله علیها)- 1398
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
🔷 #دانشگاه_باقرالعلوم رسماً بینالمللی شد
🔹 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز جذب دانشجوی غیرایرانی را برای دانشگاه باقراالعلوم (ع) صادر کرد.
🔹 در پی قریب به دو سال نامهنگاری و پیگیری فرآیندهای اداری و همچنین بازدید نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ظرفیتها و امکانات آموزشی، رفاهی و دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم، این مجوز صادر شده است. بر این اساس، دانشگاه باقرالعلوم از این پس به صورت رسمی مجاز به پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف در رشتههای مورد نیاز میباشد.
🔹 اداره همکاریهای علمی و امور بین الملل دانشگاه هماکنون در حال برنامهریزی گسترده جهت عملیاتی کردن فرآیندهای اداری و آموزشی است تا جذب دانشجوی غیرایرانی در اولین فرصت ممکن تحقق یابد.
https://eitaa.com/BouNEWS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ویژگی خاصی که موجب شد #انقلاب_ایران تا امروز دوام بیاورد
👈 دکتر #موسی_نجفی در برنامه «#جهان_آرا»: انقلاب اسلامی بر خلاف نظریهپردازان غربی، واکنش به معضلات نبود، بلکه دارای فلسفهای عمیق و سیاسی و خاص خود بود وگرنه تا امروز تداوم پیدا نمیکرد.
🔰#برنامه_تلویزیونی
🔰#جهان_آرا
🆔 @ofogh_tv
🆔 @JahanaraOfoghtv
🆔 @rahbariefarhang
1_340761255.pdf
5.26M
#دانلود_کتاب
#زن_از_نگاه_اسلام و #فمینیسم
نویسنده: #مسلم_محمدی
با مقدمه استاد #احمد_عابدی
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
#دانلود_کتاب
#فلسفه_علوم_اجتماعی📕
نویسندگان: #تد_بنتون و #یان_کرایب
مترجمین: شهناز مسمی پرست و محمود متحد
در کانال «راهبری فرهنگ»
@rahbariefarhang
فلسفه ی علوم اجتماعی.pdf
6.12M
#دانلود_کتاب
#فلسفه_علوم_اجتماعی📕
نویسندگان: #تد_بنتون و #یان_کرایب
مترجمین: شهناز مسمی پرست و محمود متحد
در کانال «راهبری فرهنگ»
@rahbariefarhang
4_5825642800766519605.pdf
22.91M
#دانلود_کتاب
#نظریه_های_معاصر_جامعه_شناسی
نویسنده: #جرج_ریتزر
مترجم: #محسن_ثلاثی
"کانال راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang 👈
✍️ #نعمت_الله_فاضلی
🖊 #مرتون و قانون عواقب ناخواسته
🔺بسیاری می پرسند که کجای کار می لنگد که در این مملکت همه نیت خیر دارند و از توسعه و آبادانی مملکت سخن می گویند اما به آن چه می خواهیم و مطلوب می دانیم نمی رسیم؟ هم در دوران مشروطه، هم در دوران #پهلوی و هم در #جمهوری_اسلامی، حکومت ها تلاش کرده اند تا ایده آل ها و آرزوهای خوب داشته و آن ها را تحقق بخشند. برخی از این آرزوها تحقق یافته اند و بسیاری از آن ها نیز شکست خورده و ناکام مانده اند. طبیعی است که ریشه این ناکامی ها گوناگون است. اما یکی از ریشه ها که کم تر به آن توجه شده است کم توجهی یا بی توجهی به «قانون عواقب ناخواسته» است. این قانون را رابرت مرتون مطرح و صورت بندی کرد.
🔺اندیشمندان از قرن هیجدهم تا امروز تلاش کرده اند که به حکمرانان نشان دهند که هر فعالیت، سیاست و خط مشی که پیش می گیرید باید به «عواقب ناخواسته» آن توجه کنید. معنی این سخن این است که داشتن نیت خیر، هدف های خوب، آرمان ها و ایده آل های عالی برای حکمرانی خوب کافی نیست، بلکه حکمرانی نیازمند در نظر گرفتن پیامدهای پنهان و پیچیده اجرای سیاست ها و برنامه هاست. بخش بزرگی از بحران های زیست محیطی، فقر فراگیر، بحران فرسایش سرمایه های اجتماعی و نارضایتی های سیاسی عمومی ریشه در همین سخن بدیهی دارد که عواقب ناخواسته سیاست ها و خط مشی ها و برنامه ها به شیوه درست و همه جانبه ای مطالعه و ملاحظه عملی و جدی نشده است. امور همیشه بر وفق مراد ما پیش نخواهد رفت و صرف این که گمان کنیم با گسترش آموزش عالی، توسعه علمی رخ می دهد، یا گمان کنیم با گسترش شهرها و شهرنشینی، جامعه به مدنیت و رفاه می رسد، یا با توسعه صنعت مونتاژ می توانیم به توسعه صنعتی برسیم، یا با گسترش مسجدسازی در شهرها شهروندان نمازخوان و مومن می شوند، یا با تبلیغات دینی و رسانه ای، مسائل و آسیب های اجتماعی کاسته یا ریشه کن می گردد، این ها همه ساده اندیشی است، زیرا هر کدام از این سیاست ها در عمل عواقب ناخواسته ای داشته است که اکنون آن ها را با چشم غیرمسلح هر فرد عادی و عامی آن ها را می بیند و می فهمد. می دانید کجای کار می لنگد؟ بسیار ساده است، حکمرانان ما عواقب ناخواسته این سیاست ها و خط مشی ها را در نظر نداشته و ندارند.
🔺رابرت مرتون مبدع «قانون پیامدهای ناخواسته» بود . مرتون در سال 1336 مقاله ای نوشت با عنوان «عواقب پیش بینی نشده فعالیت های اجتماعی» که بعدا این مقاله را در کتاب معروفش «تئوری اجتماعی و ساختار اجتماعی» هم چاپ کرد. در آن مقاله مرتون پنج منشا پیامدهای ناخواسته را توضیح داد شامل
1) «بی توجهی»
2) «خطا»
3) «منافع ضروری» که در واقع سازمان ها یا گروه ها تشخیص می دهند و تحت تاثیر آنها به پیامدها توجهی نمی کنند.
4) «ارزش های اساسی» و ایدئولوژی که تکیه می کند به آن ارزش ها و دیگر برایشان مهم نیست چه چیزی پیش می آید.
5) «پیش بینی های محکوم به شکست»، یعنی در واقع سازمان ها یا کشورها یا مردم تصوری دارند از کارهایشان که محکوم به شکست است. به اعتقاد مرتون گفت وظیفه علم اجتماعی و از جمله جامعه شناسی همین توضیح عواقب پیش بینی نشده فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.
البته این «قانون عواقب ناخواسته» حرف عجیب و غریبی نیست و بیان یکی از بدیهیات است. چیزی شبیه دو دو تا، چهارتاست. کار محققان اجتماعی و فرهنگی توضیح بدیهیات برای جامعه و حکمرانان است. شاید گمان کنیم که توضیح بدیهیات نیازمند تحقیق و تفکر نیست. حق با شماست. اما اگر «تاریخ بی خردی» نوشته خانم باربارا تاکمن را بخوانیم می بینیم که از «تروا تا ویتنام» امپراطورها و سلاطین و سیاستمداران در نتیجه بی توجهی به بدیهیات نمایش عجیبی از بی خردی را در تاریخ اجرا کرده اند. یکی از این بدیهیات توجه به «عواقب ناخواسته» کنش ها و فعالیت هاست. همه ما می دانیم که عمل به بدیهی، امر بدیهی نیست. امور انسانی و به ویژه امور جمعی و اجتماعی، پیچیده و فراپیچیده هستند. غرایز، منافع، جهل و عواطف دست در دست هم می دهند و گاهی یا شاید اغلب اوقات ما را از عمل و توجه به بدیهی ترین بدیهیات باز می دارند. کار علم این است که بدیهیات را به ما نشان دهند و دائم آن ها را یادآوری کنند.
🔺محققان علوم انسانی و اجتماعی در هر رشته ای که هستند از اقتصاد گرفته تا جامعه شناسی، انسان شناسی یا هر رشته دیگر، اگر بخواهند از راه دانش در خدمت جامعه باشند شاید مهم ترین کاری که می توانند بکنند توضیح عواقب پیش بینی نشده سیاست ها و فعالیت ها است. شاید تکراری ترین سخنی که در قرن اخیر در زمینه دگرگونی های بزرگ شنیده ایم این باشد که «چی فکر می کردیم، چی شد». این سخن بیان دیگری از نادیده گرفتن «قانون عواقب ناخواسته» است.
کانال"راهبری فرهنگ"
🆔 @rahbariefarhang