فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅کلام امیر
🖋 دعای طلب #باران در کلام امیرالمومنین علیه السلام
📚خطبه ۱۱۵ نهجالبلاغه
#پویش_همگانی برای درخواست #باران رحمت الهی
🎆 صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
تفسیر 437.mp3
10.11M
💢تفسیر سوره #انبیاء جلسه سوم آیات ۲۵ تا ۳۵
☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر
🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی
#استاد_رنجبر #رنجبر #سوره_انبیاء #انبیاء
🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه
🌱🌱🌱
🎆 برای تقویت معارف قرآنی صفحه قرآنی رحیق را لطفاً همراهی فرمایید.
@rahighemakhtoom
baghare96-2(64).mp3
20.1M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۲۴)
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
📃انتشار روزهای زوج هفته
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
🌷🌷🌷
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
طرحى شوم علیه تشیع.docx
27.1K
📋مقاله پژوهشی 59
📂موضوع: طرحی علیه شیعه
📃فرازی از مقاله:
🔹یک خانم ژاپنی به نام «نکومه» هم در کویته پاکستان در باره قوم هزاره و شیعیان این خطّه تحقیقات مفصّلی انجام داد و رساله دکترای خود را نیز در همین حوزه ارائه کرد. دکتر «شومی ویل» (Whale) تحقیقاتی در کراچی پاکستان انجام داد و رساله دکترای خود را نیز در همین زمینه تکمیل کرد. وی برای انجام این تحقیق، در خانه یکی از شیعیان در مناطق شیعه نشین کراچی اقامت گزید.
در تحقیقات اوّلیه سؤالات اساسی ذیل با هدف تهیه نقشه جامع شیعیان جهان مطرح بود:
الف. شیعیان در چه نقاطی از جهان ساکن هستند و میزان تراکم جمعیتی آنها در نقاط مختلف چقدر است؟
ب. وضعیت اجتماعی و اقتصادی شیعیان چگونه است و چه تفاوتهایی میان آنها وجود دارد؟
ج. با چه شیوه هایی می توان منازعات داخلی و اختلافهای موجود میان شیعیان را تشدید کرد؟
د. چگونه می توان به اختلافات موجود میان دو فرقه اساسی اسلام، یعنی تشیّع و تسنّن دامن زد و آن را تقویت کرد؟
🌱🌱🌱
📝انتشار مقاله های قرآنی هر هفته سه شنبه ها(ان شاء الله)
#مقاله #مقالات #علمی #پژوهشی #کاربردی
🎆 برای تقویت آموزه های دینی صفحه قرآنی رحیق را لطفاً همراهی فرمایید.
@rahighemakhtoom
5️⃣6️⃣قسمت شصت و پنجم
🔶فصل يازدهم : دواى هرزه گردى خيال
🌴در بيان دواء نافع براى علاج هرزه گردى و فرّار بودن خيال كه از آن تحصيل حضور قلب نيز شود.
🔹هر يك از قواى ظاهره و باطنه نفس قابل تربيت و تعليم است با ارتياض مخصوص.
✳️مثلا، چشم انسان قادر نيست كه به يك نقطه معيّنه يا در نور شديد، مثل نور عين شمس، مدّتى طولانى نگاه كند بدون بهم خوردن پلكهاى آن
☑️ولى اگر انسان چشم را تربيت كند.
🔴 چنانچه بعضى از اصحاب رياضات باطله براى مقاصدى عمل مى كنند.
🔹 ممكن است چند ساعت متمادى در قرص آفتاب نظر را بدوزد بدون آن كه چشم بهم خورد يا خستگى پيدا كند.
🔹همين طور به نقطه معيّنى نظر را بدوزد چندين ساعت بدون حركت.
🔹همينطور ساير قوا حتّى حبس نفس
✅ از قوايى كه قابل تربيت است قوّه خيال و قوّه واهمه است.
ادامه دارد ...
🌱🌱🌱
#حضرت_امام_خمینی_ره
#اسرار_الصلاه
#اسرار_نماز
🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم.
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
تفسیر سوره #فتح (1)
🔰فضای نزول سوره فتح
🔅سوره فتح در سال ششم هجری نازل شده و ماجرای نزولش چنین است که در آن سال پیامبر(ص) به همراه هزار و چند صد نفر از مسلمین بقصد عمره عازم مکه شدند اما مشرکان دویست سوار مسلح به فرماندهی خالد بن ولید فرستادند، سپاه خالد در روستای حدیبیه واقع در بیست کیلومتری غرب مکه راه را بر مسلمانها بستند.
🔅دو طرف مقابل هم اردو زدند و مذاکراتی میانشان در گرفت. مشرکین در مدت دو هفته چند نماینده نزد محمد(ص) فرستادند اما مذاکره به نتیجه نرسید. رسول مکرم اسلام(ص) عثمان را برای حل و فصل قضیه و اعلام اینکه قصد جنگ ندارد و فقط میخواهد عمره بگذارد، به مکه فرستاد. اما آمدن عثمان به طول انجامید و شایع شد که او را کشتهاند. پس پیامبر(ع) دستور داد مسلمین برای جنگ آماده شوند و زیر درختی برای بیعت با او اجتماع کنند. این بیعت به بیعت شجره یا بیعت رضوان معروف شد. مفاد بیعت دفاع از اسلام تا پای جان بود. پس از چند روز عثمان پیدایش شد و معلوم شد زنده است. از طرفی خبر تجدید بیعت مسلمین با رسولخدا(ص) به سران مکه رسید.
🔅آخرین مذاکره کننده مشرکان هم که از اردوی مسلمین بسوی سران مکه بازگشته بود به ایشان گفته بود شما نخواهید توانست حریف محمد شوید چون من دیدم که یارانش به آبی که از وضوی او میچکید تبرّک میجستند. چنین کسانی تا پای مرگ از محمد حمایت خواهند کرد. مجموعه این عوامل باعث شد تا مشرکین فردی را بنام سهیل بن عمر بسوی مسلمین گسیل دارند و حاضر به عقد صلح نامه شوند. وقتی سهیل آمد پیامبر(ص) گفت نام تو چیست؟ گفت سهیل. پیامبر(ص) تفال به نیک زد و خطاب به مسلمین فرمود: سهّل الله لکم الامر یا مسلمین!
🔅مفاد صلح حدیبیه این بود که :
✅مسلمین و کفار تا ده سال با هم نجنگند و مسلمین در تبلیغ دین خود آزاد باشند و گرچه امسال اجازه عمره ندارند و باید به مدینه بازگردند اما از سال بعد میتوانند بیساز و برگ جنگی و تنها با یک شمشیر در غلاف، طبق رسوم خویش عمره بگذارند.
✅همچنین مسلمین مکه در ابراز اسلام خود آزاد باشند(همین بند موجب جلب قلوب مردم مکه به اسلام شد بطوریکه وقتی دو سال بعد پیامبر وارد مکه شد عملا همگی از قبل مسلمان شده بودند).
✅از دیگر مفاد عهدنامه این بود که اگر کسی از کافران بسوی محمد گریخت، او باید آن فرد را تحویل میداد.
🔅اتفاق جالبی که افتاد این بود که پسر خود سهیل بن عمرو در همان چند روز مسلمان شد و به پیامبر(ص) پناهنده گشت اما پیامبر(ص) او را تحویل پدرش داد و دست بدعا برداشت که خدایا من طبق عهدنامه باید او را تحویل دهم، خودت از او محافظت کن! بعدا همه خانواده او مسلمان شدند.
✅از دیگر مفاد عهدنامه این بود که اگر مسلمانی بسوی کافران گریخت، آنها تعهدی به تحویل او به مسلمین ندارند. پیامبر(ص) فرمود من نیازی ندارم به کسی که پس از شنیدن دعوت من باز بسوی شما گریخته باشد. آن شخص مال خودتان!
🔅این پیمان منجر به گسترش سریع اسلام شد بطوریکه دو سال بعد یعنی در سال هشتم هجری در پی شکست عهد نامه توسط مشرکین، پیامبر(ص) با سپاهی ده هزار نفری بیجنگ و خونریزی وارد مکه شد و مکه بدست مسلمین فتح گشت.
تفسیر #سوره_فتح #تفسیر_معنوی
🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم.
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
#معرفی_سایت
🔷معرفی پنجاه و پنج وبگاه علمی کشور
۱. قائمیه ghbook.ir
بیش از 15 هزار جلد کتاب با دسته بندی موضوعی و به 8 فرمت جهانی وورد پی دی اف اندروید ای او اس و ... قرار داده است که بسیار سایت مفید و پر کاربردی می باشد.
۲. المکتبه الشیعه http://www.shiaonlinelibrary.com
این سایت همان مکتبه اهل بیت نسخه 1 است که کتابهای آن را در بخش الکتب می شود یافت.
۳. پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران Lib.ir
۴. گنج؛ پایگاه اطلاعات علمی ایران https://ganj.irandoc.ac.ir
۵. کتابخانه دیجیتال نور http://www.noorlib.ir/view/fa/default
مرکز نور کتابهای موجود در نرم افزار های خود را در سایت عرضه کرده و قابلیت دانلود 30 صفحه از کتاب را دارد شرط استفاده از این سایت عضویت و پرداخت هزینه می باشد.
۶. کتابخانه مدرسه فقاهت http://lib.eshia.ir
کتابخانه مدرسه فقاهت در موضوعات مختلف تاریخی، علوم قرآنی تفسیر علوم حدیث و فقه کتابها را رایگان با قابلیت جست و جو در متن و کپی به کاربران ارائه میدهد.
۷. التفسیر
http://www.altafsir.com/
این سایت کتابهای تفسیری و تجوید و ... را به زبان عربی ارائه می دهد.
۸. مکتبه الوقفیه
http://waqfeya.com
از بهترین سایتهای کتابخانه ای به زبان عربی که در موضوعات مختلف کتابهای مرجع بسیاری را دارد.
۹. المکتبه الشامله
shamela.ws
۱۰. کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات قم http://dl.islamicdoc.com/faces/home.jspx
زیر نظر دفتر تبلیغات قم می باشد تعداد زیادی منابع را ارائه می دهد.
۱۱. کتابخانه کتاب پدیا ( کتابهای تخصصی عربی) http://www.ketabpedia.com
۱۳. کتابخانه دیجیتالی تبیان https://library.tebyan.net
۱۳.کتابخانه یعسوب الدین http://www.yasoob.com
بیش از 3 هزار منبع از شیعه و سنی در موضوعات مختلف
۱۴. دایره المعارف بزرگ اسلامی https://www.cgie.org.ir
۱۵. دانشنامه جهان اسلام http://rch.ac.ir/home
۱۶. پایگاه مقالات علوم قرآن و حدیث https://maarefnet.ir
۱۷. جامع علوم و معارف قرآن ، مقالات قرآنی https://quran.isca.ac.ir/fa/article/Index
۱۸. پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام http://www.pajoohe.com/fa
۱۹. سایت پارس قرآن http://www.parsquran.com
۲۰. اندیشه قم http://www.andisheqom.com
۲۱. قرآن اِستادیز http://www.quranstudies.ir
۲۲. اهل بیت http://www.ahlolbait.com
۲۳. پایگاه اطلاع رسانی اسلامی پارسا http://islamicdatabank.com
۲۴. حدیث نت
http://www.hadith.net
۲۵. شهر حدیث
http://hadithcity.com
۲۶. جست و جوگر حدیثی میزان
http://mizan.hadith.net
اگر به دنبال یافتن حدیثی در موضوع خاص یا از معصوم خاص باشید این سایت کمک خوبی برای یافتن حدیث می باشد.
۲۷. پرسمان
http://www.porseman.org
۲۸. مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی
http://www.pasokhgoo.ir
۲۹. پایگاه پاسخگویی به شبهات
http://x-shobhe.com
۳۰. تبیان
http://www.tbyane.net
۳۱. تنزیل
http://tanzil.net/#19:1
۳۲. شیعه سرچ http://www.shiasearch.com/fa/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C.html
۳۳. امام علی
imamalin.net
۳۴. الشیعه
http://farsi.al-shia.org
۳۵. مرکز اطلاع رسانی غدیر
http://www.ghadeer.org/Home
۳۶.الجامعه الاسلامیه
http://www.uofislam.net/uofislam
۳۷. دانشنامه اسلامی http://wiki.ahlolbait.com/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C
۳۸. ویکی فقه http://fa.news.wikifeqh.ir/wiki/index.php
۳۹. ویکی شیعه http://fa.wikishia.net/view/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C
۴۰. اسلام کوئست http://www.islamquest.net/fa
۴۱. اسلام پدیا
http://islampedia.ir/fa
۴۲. پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
https://www.sid.ir/fa/journal
۴۳. بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
http://iranemoaser.ir
۴۴. پایگاه تخصصی نهج البلاغه
http://www.balaghah.net
۴۵. واژه یاب
https://www.vajehyab.com
۴۶. آبادیس
https://dictionary.abadis.ir
علاوه بر لغتنامه های فارسی لغت و متون انگلیسی و سایر زبان ها را نیز ترجمه می کند.
۴۷. گوگل ترنسلیت
https://translate.google.com
۴۸. اصطلاح نامه علوم اسلامی
https://thesaurus.isca.ac.ir
۴۹. پژوهه ؛ بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
http://pajoohe.ir
۵۰. پرتال جامع علوم انسانی
ensani.ir
۵۱. حوزه نت
hawzah.net
۵۲. مقالات
https://www.magiran.com
۵۳. پایگاه مجلات تخصصی
https://www.noormags.ir
۵۴. پیشخوان برخط اجرای نرم افزارهای نور
https://abrenoor.ir
۵۵. پایگاه مطالعات انقلاب اسلامی
http://negaresh57.whc.ir
🔅🔅🔅
🎆 برای تقویت آموزه های دینی صفحه قرآنی رحیق را لطفاً همراهی فرمایید.
@rahighemakhtoom
baghare96-3(64).mp3
18.96M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۲۵)
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
📃انتشار روزهای زوج هفته
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
🌷🌷🌷
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک ایها الإمام الرئوف
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
🌱🌱🌱
بارون صحنت نمنم بهارو آورد
مریض بدحال از نون حضرتی خورد
کبوتر اومد انگار یه حاجتی داشت
از گندم صحن روزی جوجهشو برد
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جام_حکمت
🔰جوانی و جوانمردی
لا فتی الا علی
🎤گفتاری کوتاه از استاد فرزانه دکتر غلامحسن ابراهیمی #دینانی
@rahighemakhtoom
hashr_15.mp3
8.79M
🎤 تفسیر #صوتی سوره حشر علامه جوادی آملی
📋جلسه پانزدهم
🌱🌱🌱
📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی)
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_حشر #سوره_حشر #حشر
🌷🌷🌷
🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅
🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم.
🌱🌱🌱
🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید
🆔 @rahighemakhtoom
تفسیر سوره حشر جلسه 15.pdf
729.5K
📄 تفسیر #متنی سوره حشر علامه جوادی آملی
📋جلسه پانزدهم
🌱🌱🌱
📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی)
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_حشر #سوره_حشر #حشر
🌷🌷🌷
🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅
🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم.
🌱🌱🌱
🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید
🆔 @rahighemakhtoom
🔰توجیه گر نباشیم
...فرمود﴿یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ لْتَنظُرْ نَفْسٌ﴾، دعوت به محاسبه است، حالا که میخواهید محاسبه کنید، متّقی باشید در محاسبه، این حبّ به نفس وادارتان نکند که کارهایتان را توجیه کنید، بگویید ما این همه خدمت کردیم مبادا ـ معاذ الله ـ کارهای ما رنگ اداره معیشت داشته باشد! آنگاه به پای دین بنویسیم، تدریس ما، تألیف ما، سخنرانی ما، نماز ما هر کاری که با مردم در میان بگذاریم، ما باید دردِ خودمان را بگوییم، دیگر درد کشاورز و دامدار که ما مسئول نیستیم، او مسئول خود است، ما این کارهایی که داریم برای آن است که معیشت ما اداره بشود یا برای اینکه رسالتمان را ایفا کنیم و چقدر با این سخنان ما مردم راه افتادند، اینها محاسبه است.
📝فرازی از #درسگفتار سوره حشر جلسه پانزدهم
آیت الله #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_حشر #سوره_حشر #حشر
🌱🌱🌱
🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید
🆔 @rahighemakhtoom
تولی و تبری 1.mp3
12.37M
📌و اما باور ما-(قسمت 321)
☑️تولی و تبری (بخش اول)
🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام)
📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟!
🌱🌱🌱
#باور_ما #باور_دینی #حدیث_خوانی #دینشناسی #تولی #تبری
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
هوالذی ینزل الغیث من بعد ما قنطوا
🔰فراز پایانی دعای نوزدهم صحیفه نورانی امام سجاد علیه السلام (دعا برای درخواست و طلب باران)
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ اُرْزُقْنَا مِنْ بَرَكَاتِ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ، إِنَّكَ عَلىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ .
خداوندا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و ما را از بركات آسمانها و زمين روزى عطا فرما.بدرستى كه تو بر هر چيز توانايى.
التماس دعا 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جام_حکمت
کیست مَوْلا؟ آن که آزادت کُند
بَندِ رِقّیَّت زِ پایَت بَرکَند
چون به آزادی نُبُوَّت هادی است
مؤمنان را زَانْبیا آزادی است
ای گروهِ مؤمنان شادی کُنید
هَمچو سَرو و سوسنْ آزادی کُنید
🎤گفتاری کوتاه از استاد فرزانه دکتر غلامحسین ابراهیمی #دینانی
#دکتر_دینانی
#خودشناسی
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 وسیله ناصحیح به هدف صحیح نمی رسد
💠 بعد از جریان جمل و نهروان، از #حضرت_امیر خواستند که شما یک مقداری با اینها کنار بیائید، یک مقداری از اموال بیت المال را بگیرید تا اینها راضی باشند؛ پیشنهادی به حضرت امیر دادند. . پیشنهاد دهنده ها بزرگان اصحاب حضرت بودند.
حضرت در طلیعه سخن و پاسخ فرمود به اینکه: شما می خواهید من بگویم هدف وسیله را توجیه می کند؟! یعنی از هر راهی می توان به مقصد رسید؛ اینچنین نیست! " مقصد صحیح "، راه مستقیم می خواهد؛ کج راهه انسان را به مقصد سالم نمی رساند. بین مقصد و مسیر یک پیوند تکوینی است؛ نه هر راهی انسان را به مقصد صحیح می رساند، نه مقصد صحیح را می شود با هر راهی طی کرد!
🔹 در طلیعه خطبه دویست و بیست و چهار آمده، :و الله لان ابیت علی حسک السّعدان مسهّداً و اُجّر فی الاغلال مصفّداً احبّ الیّ من ان القی الله و رسوله یوم القیامه ظالماً لبعض العباد و غاصباً لشیء من الحطام. اگر شب تا صبح من را روی این تیغ ها بیدار نگه بدارند، و همچنین با زنجیرها من را ببندند، نگذارند من بخوابم، کشان کشان من را با زنجیرها عقاب بکنند؛ برای من بهتر است که در قیامت خدا و پیغمبر را ملاقات کنم، در حالی که به برخی از بندگانش را #ظلم کرده باشم، #بیت_المال را بیجا مصرف کرده باشم؛ به بعضی ها بدهم، به بعضی ها ندهم! و چیزی از حُطام بی ارزش دنیا را ظلم کرده باشم و غصب کرده باشم. (حُطام) این کاه را می گویند، این کاه زود می شکند.
فرمود: آنچه که برای دیگران خیلی خرّم نشان می دهد، این حُطام است؛ مثل کاه خشک است که زود می گذرد!
📋 درس اخلاق قم ؛ ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
آیت الله #جوادی_آملی
@rahighemakhtoom
پرسش:
چرا در قرآن کریم فقط از میوه هایی نام برده شده که در خاورمیانه وجود دارد و از میوه های سایر نقاط دنیا نام برده نشده؟
#پرسش_کلید_دانایی
@rahighemakhtoom
هدایت شده از ✳️ جستارهای قرآنی رحیق
به توفیق الهی روزهای #پنجشنبه در صفحه قرآنی #رحیق در خدمت و محضر #نهج_البلاغه و #صحیفه_سجادیه و #مفاتیح_الحیات هستیم .
امید آن که ما را به شاگردی بپذیرند.
💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق)
🌱🌱🌱
🔅 صفحه قرآنی #رحیق رسانه رشد
@rahighemakhtoom
حکمت 36 - مَنْ أَطَالَ الْأَمَلَ أَسَاءَ الْعَمَلَ.mp3
2.08M
📚شرح و تفسیر حکمت ۳۶ (کلمات قصار)
⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین #نظافت
⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید.
📄موضوع: آرزوی طولانی اهداف تبیین رابطه عمل و آرزوی طولانی
📎سوالاتی که در این درس پاسخ داده میشود نقش آرزو در زندگی چیست؟
علت نهی از آرزوی دراز چیست؟
اگر آرزوی طولانی بد است تدبیر نکنیم؟
ارتباط زهد با آرزو چیست؟
🌱🌱🌱
#نهج_البلاغه
#حکمتها #حکمت
#امام_علی
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
صحیفه سحادیه دعای 14 ج5.mp3
4.78M
💢شرح و تفسیر دعای چهاردهم #صحیفه_سجادیه
🔈جلسه :پنجم
🔰دعای چهاردهم صحیفه سجادیه از دعاهای امام سجاد(ع)
☑️ موضوع اصلی : دعای برای رفع ستم ستمگران
🔘از دعاهای امام سجاد(ع) در یاری خواستن از خدا برای رهایی از ظلمِ ستمکاران است. حضرت سجاد(ع) در این دعا به علم خدا به سرگذشت ستمدیدگان اشاره کرده و از خدا برای غلبه بر کینه و خشم از دشمن، یاری میطلبد، امام سجاد(ع) همچنین از خدا مقام رضا و تسلیم را درخواست میکند.
.
🔈حجة الاسلام والمسلمين استاد #مجاهدي
#زبور_اهل_بیت
#مدرسه_تعالي
@rahighemakhtoom
حفظ جسم وجان 4.mp3
24.52M
☑️ حفظ جسم و جان (جلسه پنجم)
🔰بازخوانی فصل چهارم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی
🔅🔅🔅
رسول خدا (ص) می فرماید : خدای بی شریک با صدقه از بیماری و درد جلوگیری می کند (الکافی .ج۴.ص۵) ؛ همچنین می فرماید : با دست های چرب و آلوده نخوابید و اگر کسی چنین کرد و دچار اختلال شیطانی شد کسی را جز خود ملامت و سرزنش نکند (الفقیه .ج۴.ص ۶) ؛ نیز می فرماید : کم خوری ریشه همه درمان هاست (طب النبی . ص ۱۹)
🔅🔅🔅
#بهداشت #اسلام #جسم #روان #سلامت
#نگاشت_صوتی
#زندگی_مومنانه
#مفاتیح_الحیات
#زندگی_قرآنی
🌱🌱🌱
🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید
🆔 @rahighemakhtoom
🔹
فرازهایی از درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی که (امروز پنجشنبه) در مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید تقدیم می گردد. 📚شرح حکمت 126 نهج البلاغه 🔰بیانات نورانی ائمه چند بخش است، برخی از آنها مربوط به #اصل_دعوت به یک کار خوب و پرهیز از کار بد است، یعنی تنها امر به شی ء و نهی از شیء دیگر است، بدون اینکه فایده و زیان آن را ذکر کنند، برخی دیگر از روایات که به «علل الشرایع» معروف است که در آن اگر به کاری امر شده، مصالح آن را نیز بیان می کنند و اگر از کاری نهی شده است، مفاسد آن را ذکر می کنند، برخی دیگر از روایات، در #امر_به_فعل یا #نهی_از_فعل دیگری، ثواب و عقاب افعال را نیز ذکر کرده اند و یک سلسله اموری هم هست که #تحلیل است، فرموده اند اینکه مورد امر است موجب عظمت روح می شود و آن کار که مورد نهی است، موجب نزول و خفت روح است؛ پس گاهی تعالیم اخلاقی با تحلیل همراه است، گاهی با دستور، گاهی با ذکر ثواب و عقاب افعال! 🔹 گاهی انسان به خاطر انس با آداب بد، عقاید بد و اخلاق بد، یک آداب خوب، عقیده خوب و اخلاق خوب که ببیند تعجب می کند، گاهی هم از سنخ دیگری است در روایات هست که خیلی افراد پول می دهند که بنده بخرند، اما اخلاق به کار نمی برند که آزادها را بخرند، اخلاق به کار نمی برند که جامعه به اینها علاقه مند شوند، در حالی که همه افراد به کسی که مودب و با اخلاق است، نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندند، به او احترام گذاشته و علاقه مند هستند! 🔹 امیرالمومنین در این کلام خود، تحلیل یک سری مسائل اخلاقی را بیان می کنند که من تعجب می کنم که برخی از افراد از یک کار زشت می خواهند پرهیز کنند، به دام کار زشت تری پناه می برند، این تحلیل است که اگر کسی بخیل بود، از چاه کوچک فرار می کند اما به چاه بزرگ تری می افتد، حضرت می فرماید من تعجب می کنم که چرا این کارها را انجام می دهند، اگر این کار را برای رهایی از فقر می کنید، به خطر بدتر دچار می شوید ... . 🔹 امیرالمومنین در ادامه کلام خود می فرماید من تعجب می کنم از انسان #متکبر، در حالی که قبلا نطفه بوده و فردا نیز مرداری بیش نیست و تعجب می کنم از کسی که مخلوقات را می بیند، نظم را مشاهده می کند، اما در وجود خالق و ناظم شک می کند و تعجب می کنم از کسانی که به این فکر نیستند که بعد مرگ چه اتفاق می افتد... . 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی در ابتدای جلسه درس خود، مردم را به خواندن #دعای_استسقاء که در #صحیفه_سجادیه (دعای نوزدهم) آمده است توصیه فرمودند و دعا فرمودند این دعاها به برکت خون پاک شهداء ـ ان شاء الله ـ مستجاب شود. 👈مطالعه کامل درس گفتار در(اینجا)👉🏽 👈مطالعه و قرائت دعای نوزدهم صحیفه نورانی سجادیه👉🏽 #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #درس_اخلاق 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/10/21 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
07 Emame Jom`e(1402-08-19) Tehran.mp3
27.14M
💢امام جامعه
🎆نگاهی به سوره جمعه(جلسه هفتم)
🎤گفتاری نو ،کارامد و عالمانه از استاد مصطفی #امینی_خواه مدیر مدرسه #تعالی
🔰سلسله گفتارهای امام جامعه و امام جمعه آدینه ها در صفحه قرآنی رحیق تقدیم حضور مهربان تان می شود.ان شاءالله.
#آدینه_های_امید
#امام_جامعه
#امام_زمان
🆔 @rahighemakhtoom