eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
809 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
به هر چیزی عادت نکن! عادت های ویرانگر!.... 👈« محفل تفسیر وقرآن شناسی رحیق تقویت آموزه های الهی را همراهی فرمایید.» @rahighemakhtoom
☑️ نظافت و بهداشت (جلسه سی هشت و سی نهم) 🔰بازخوانی فصل پنجم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🎤بازخوانی و توضیح متن :حاج آقا 🔅ورود به محفل تفسیر و قرآن شناسی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی https://eitaa.com/rahighemakhtoom
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انسان بی‌نماز و کافر، پَست تر از حیواناتِ اين بيان حضرت اشاره به اين است كه انسانى كه به دنبال شهوات نفسانى خويش است، از نظر متابعت از قواى شهوانى و اهتمام او به خوردن و آشاميدن، و عدم توجّه به حقايق، به منزله چهارپایان است. 🔸️بدترین جانوران نزد خدا کسانی هستند که (از شنیدن و گفتن حرف حق) کر و لالند که اصلا اندیشه نمی‌کنند. (آیه ۲۲ سوره انفال) 🔸️آیا گمان می کنی بیشتر آنان سخن حق را می شنوند، یا (در حقایق) می اندیشند؟ آنان جز مانند چهارپایان نیستند بلکه آنان گمراه ترند! (آیه ۴۴ سوره فرقان) 🔸️و در حقيقت، بسيارى از جنّيان و آدميان را براى دوزخ آفريده‌ايم. (چرا كه‌) دلهايى دارند كه با آن (حقايق را) دريافت نمى‌كنند، و چشمانى دارند كه با آنها نمى‌بينند، و گوشهايى دارند كه با آنها نمى‌شنوند. آنان همانند چهارپايان بلكه گمراه‌ترند.اینان همان غافلانند (چرا که با داشتن همه‌گونه امکانات هدایت، باز هم گمراهند)!(آیه ۱۷۹ سوره اعراف) ❗قرآن، در اين آيه، آفرينش بسيارى از جنّ و انس را براى دوزخ مى‌داند و در آيه‌اى ۵۶ ذاریات؛ خلقت جنّ و انس را براى عبادت مى‌شمارد، پس هدف اصلى آفرينش، خداپرستى و عبوديّت است، ولى نتيجه‌ى كار بسيارى از انسان‌ها در اثر عصيان، طغيان و پايدارى در كفر و لجاجت، دوزخ است، گويا كه در اصل براى جهنّم خلق شده‌اند. 🔅ورود به محفل تفسیر و قرآن شناسی رحیق گنجینه آموزه‌های الهی https://eitaa.com/rahighemakhtoom
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔊 اتمام حجت علی (ع) با مردم ⚡️استاد شهید مرتضی مطهری: 🔶 کتابی همین کندی نوشت؛ کندی فقید رئیس جمهور آمریکا. به نام سیمای شجاعان. گو اینکه بعدا خودش بر خلاف اینها رفتار کرد، در اونجا یک مطلب خیلی خوبی نوشته بود و اون این است: نوشته بود یک نفر نماینده مردم، یک کسی که مردم او را انتخاب می‌کنند، برای یک پستی اگر بخواهد راستی راستی شجاع باشد باید حقیقت را رعایت بکند نه تمایل و خواسته موکلین خودش را. 🔶 نوشته بود اغلب بدبختی‌ها از اینجا بر می‌خیزد، یک نفری را مردم انتخاب می‌کنند بعدها وقتی که سر کار می‌آید مصلحت و حقیقت را در نظر نمیگیرد، خواسته موکلین خودش را در نظر میگیرد. میگوید اینها که مرا انتخاب کردند اینجور میخواهند و من هم اینجوری عمل میکنم ولی یک سیاستمدار شجاع راستین باید حقیقت را رعایت بکند نه تمایل انتخاب کنندگانش را. 🔶 این جمله مال علیست. فرمود خیال نکنید اگر شما آمدید با من بیعت کردید و به اصطلاح من را انتخاب کردید برای خلافت فردا من رعایت تمایلات شما را میکنم. میگویم خب این آقایون بودند که آمدند با ما بیعت کردند پس بنابراین من باید نظرشان را رعایت کنم. ابدا؛ من فردا اگر خلیفه بشوم هیچ یک از این کارها در من اثر ندارد من حقیقت را در نظر میگیرم که خودم میدانم نه خواسته شما را. 📚 سخنرانی استاد مطهری در حسینه ارشاد 👈« محفل تفسیر وقرآن شناسی رحیق تقویت آموزه های الهی را همراهی فرمایید.» @rahighemakhtoom
⚡️حسین بن منصور از نیابت حضرت مهدی (علیه السلام) ▪️حسین بن منصور حلاج، حدود سال 244 ق در قریة «طور» از قرای بیضای فارس (هفت فرسنگی شیراز) زاده شد. وی با پدرش منصور از بیضا، به واسط رفت و آن‌جا علوم اسلامی را آموخت و در بیست سالگی به بصره رفت. مرید صوفی آن سامان شد و به دست او خرقه تصوّف پوشید. در سال 270 ق به مکه سفر کرد و از آن‌جا به اهواز رفت و به دعوت پرداخت. حلاج برای دعوت به مذهب صوفیانه خود که جنبة «حلولی» داشت، به مسافرت می‌پرداخت. وی در آغاز، خود را رسول امام غایب و باب آن حضرت معرفی می‌کرد؛ به همین سبب علمای علم رجال شیعه، او را از مدعیان بابیّت شمرده‌اند. ▪️نام او ابوالمغیث حسین بن منصور حلاّج بود که در سال 309 ق کشته شد. حلاّج پس از ادعای بابیّت، بر این شد که ابوسهل اسماعیل بن علی نوبختی (متکلم امامی) را در سلک یاران خود در آورد و به تبع او، هزاران شیعه امامی را که در قول و فعل تابع او بودند، به عقاید حلولی خویش معتقد سازد؛ به‌ویژه آن‌که جماعتی از درباریان خلیفه به حلاّج حسن نظر نشان داده و جانب او را گرفته بودند؛ ولی ابوسهل که پیری مجرّب بود، نمی‌توانست ببیند او با مقالاتی تازه، خود را معارض حسین بن روح نوبختی وکیل امام غایب معرفی می‌کند. اسماعیل در پاسخ گفت: «وکیل امام زمان (علیه السلام) باید معجزه داشته باشد. اگر راست می‌گویی، موهــای مرا سیاه کن. اگر چنین کــاری انجــام دهی، همه ادعاهایت را می‌پذیرم.» ابن‌حلاج که می‌دانست ناتوان است، با استهزای مردم روبه‌رو شد و از شهر بیرون رفت. آن‌گاه به قم شتافت و به مغازة علی بن بابویه (پدربزرگوار شیخ صدوق) رفت و خود را نماینده امام زمان (علیه السلام) خواند. مردم بر وی شوریدند و او را با خشونت از شهر بیرون افکندند. ▪️ابن حلاج، پس از آن‌که جمعی از خــراسانیان ادعــایش را پذیرفتند، دیگر بار به عراق شتافت.(1) در این زمان، چون فقه امامیه از سوی خلفا به رسمیت شناخته نشده بود، شیعیان، میان مذاهب اهل سنّت «مذهب ظاهری» را که مؤسس آن، ابوبکر محمد بن داوود اصفهانی است، پذیرفته بودند. ▪️رؤسای امامیه و خاندان نوبختی، برای برانداختن حلاّج ناچار به محمد بن داوود ظاهری متوسل شدند و او را به صدور فتوایی وا داشتند که در سال 297 ق و اندکی پیش از مرگ خود در وجوب قتل حلاّج انتشار داده بود. ابوالحسن علی بن فرات، وزیر شیعی مذهب مقتدر (خلیفة عباسی) نیز در تکفیر حلاّج به آل نوبخت کمک کرد. ▪️حلاّج در سال 296 ق به بغداد رفت و مردم را به طریقة خاصی مبتنی بر نوعی تصوف آمیخته با گونه‌ای «حلول» دعوت کرد. ابوالحسن بن فرات، وی را تعقیب کرد و ابن داوود فتوای معروف خود را در حلال بودن خون او صادر نمود. وی در سال 301 ق به دست کارگزاران خلیفه گرفتار شد و به زندان افتاد. پس ازهفت ماه محاکمه، علمای شرع او را مرتد و خارج از دین اسلام شمردند (24ذیقعده 309ق) و به فرمان مقتدر و وزیر او حامد بن عباس به دار آویخته شد.(2) سپس جسد او را سوزاندند و سرش را بر بالای جسر بغداد زدند. 📝پ ن: 1- ر.ک: سید محسن امین، اعیان الشیعه، ج2، ص48؛ سید محمد صدر، تاریخ الغیبة الصغری، ص532. 2- شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص401، محمد جواد مشکور، فرهنگ فرق اسلامی، ص162. 👈« محفل تفسیر وقرآن شناسی رحیق تقویت آموزه های الهی را همراهی فرمایید.» @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد‌ با سعادت امام حسن عسکری علیه‌السلام مبارک‌باد❤️❤️ ای که تو‌ دنیا وارث حیدری کی منو باز به سامرا می‌بری
1403.05.17 - کانون توحید.mp3
41.59M
🔹 موضوع: «حقیقت قرآن» ✅ گفتاری از استاد علی بزازی ✅ منظور از اینکه آیات قرآن سلسله مراتب دارد چیست؟ ✅ صحبت پیرامون دو ساحت از قرآن 1⃣ ساحت معنا و حقیقت قرآن 2⃣ ساحت فهم کلمات قرآن هدایت ✅ مصادیق قرآنی و چگونگی هدایت‌گری آن‌ها در معنا 🔸 آیه ۱۷۹ سوره بقره وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَاْ أُولِيْ الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ قصاص 🔸 آیه ۳۹ سوره نجم وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى https://eitaa.com/rahighemakhtoom
📌 طرح مطالعاتی  تفسیر المیزان و تسنیم  📁 بررسی سوره مبارکه بقره (جلسه ۱۸۷) 🎤تبیین:استاد دکتر علی غلامی     🎇👈« محفل تفسیر وقرآن شناسی رحیق تقویت آموزه های الهی. @rahighemakhtoom
Z0000117.MP3
8.89M
▪️ درسگفتار تقریری از مباحث استاد حیدر حب الله  در تبیین و نقد آراء برخی  متفکران ایرانی درباره بشر از - جلسه بیست و یکم- ▪️شامل ۲۹فایل حد اکثر ۳۵ دقیقه ای که به مرور در اختیار کاربران علاقه مند قرار می گیرد.ان شاءالله 🎇محفل تفسیر وقرآن شناسی رحیق تقویت آموزه های الهی @rahighemakhtoom
AliTabatabaee-MarefateNafs-www.Ziaossalehin.ir-08.mp3
9.08M
📝سلسله مباحث شناسی(جلسه هشتم) 🎙استاد سید علی از شاگردان علامه حسن زاده آملی ☑️خود شناسی دروازه ورود به وادی شناسی و شناسی     👈« محفل تفسیر وقرآن شناسی رحیق تقویت آموزه های الهی را همراهی فرمایید.» @rahighemakhtoom