eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.7هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
813 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
زندگی مومنانه.عبداللهی.دانش اندوزی 38.mp3
24.05M
☑️ زیر ساخت سبک زندگی مومنانه - یاد گیری و دانش اندوزی -آیاعلم وسیله وصول به هدف دنیوی است!!(جلسه 38) 🌱🌱🌱 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
"چه خوش است صوت قرآن ز تو دلــــــربا شنیدن به رخت نظــــــــــــاره کردن سخن از خدا شنیدن" به طواف کعبه رفتن چه خوش است با تو بودن به مقام و رکن هـــــــر دم زتــــــــــو ربنا شنیدن  چو موذنی خوش الحـــــــــان بزند صلا به جمعه  چه خوش است خطبه ها راز تــــــو مقتدا شنیدن به نماز فطر و قربان چه ســــزد که خطبه ها را همه دم به صوت زیبا ز تـــــــــو با صفا شنیدن من "مخلص "ات نشاید که کنم به هر صدا گوش  که سزد که نغمه ها را ز تو خوش صدا شنیدن @rahighemakhtoom
برداشت از آیات ۸ – ۱ 📌مقّدمات الی باید به مسائل زیر توجّهی کامل هم از نظر و هم از نظر داشته باشد: ۱ – باید بداند که خدای تعالی امور را در آسمانها که خالی از است، با تدبیر می فرماید. ۲ – برای این که شیاطین مبادا به آسمانها بروند و به الهی گوش دهند، از هر طرف به آنها سنگهای آسمانی می شود. ۳ – آن چه برای شیاطین از اهمیت زیادتری برخوردار است، مسأله ظهور حضرت ارواحنا فداه که با تدبیر الهی چه وقت انجام خواهد شد، می باشد. ۴ – خدای تعالی ظهور حضرت بقیه اللّه ارواحنا فداه را به کسی جز به خودش اطلاع نمی دهد. ۵ – اگر نزدیک ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه خدای تعالی به خاطر آماده شدن ظهور به اولیاء خود اطلاع دهد، با قلبی خواهد بود و آنها حقّ ندارند به یکدیگر آن را بگویند. 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌 و ماندگار از ص 18 قرآن کریم (آیات19-113) 1. تعصّب بى ‏جا و انحصارطلبى بى‏دليل، ممنوع است. تحقير و ناديده گرفتن ديگران، نشانه‏ ى استبداد و خودمحورى است. «لَيْسَتِ النَّصارى‏ عَلى‏ شَيْ‏ءٍ ... بقرة، آيه 113 2. گاهى ظلم فرهنگى، بزرگترين ظلم‏هاست . «وَ مَنْ أَظْلَمُ» بقرة، آيه 114 3. خرابى مسجد تنها با بيل و كلنگ نيست، بلكه هر برنامه ‏اى كه از رونق مسجد بكاهد، تلاش در خرابى آن است. «مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ» بقرة، آيه 114 4. مساجدى مورد قبول هستند كه در آنها ياد خدا زنده شود. مطالب خداپسند و احكام خدا بازگو شود. «يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ» بقرة، آيه 114 5. هركارى كه به فرمان خداوند بوده و رنگ الهى داشته باشد، وجه ‏اللَّه و عبادت است. «فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ» بقرة، آيه 115 6. اصالت به تلاش و لياقت است، نه تقاضا و توقّع. «لَوْ لا يُكَلِّمُنَا اللَّهُ» گروهى هستند كه به جاى تلاش و بروز لياقت، هميشه توقّعات نابجاى خود را مطرح مى‏ كنند. بقرة، آيه 118 7. بشارت وتهديد، همچون دو كفّه ترازو بايد در حال تعادل باشد، وگرنه موجب غرور يا يأس مى ‏شود. «بَشِيراً وَ نَذِيراً» بقرة، آيه 118 8. سنّت خداوند اتمام حجّت و بيان دليل است، نه پاسخگويى به تمايلات نفسانى هر شخص. «قَدْ بَيَّنَّا الْآياتِ» بقرة، آيه 119 📚منبع کتاب نکته های تفسیری 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
18.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📆 مثل کوه استوار 🔸 گذری تاریخی بر مبارزات امام خمینی(ره) و رویدادهای برجسته در زندگانی ایشان 📆 به مناسبت ایام ارتحال (ره) @rahighemakhtoom
. 🔰 ارادتی بی بدیل 💠 بسیار سخت است که ما به کسی ((ارادت)) پیدا کنیم تا آنجا که سر بسپاریم و دل بدهیم؛ ولی (قدّس سرّه) این شایستگی را داشت: ما شیخ و زاهد کمتر شناسیم یا جام باده، یا قصه کوتاه 📚 وحدت جوامع در نهج البلاغه / صفحه ۱۲۷ @rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
📌موقعیت های غیر ساکن! هدف از احسان و بر و نیکی علاوه بر پر کردن خلاء های مالی و معیشتی محرومان دل کندن از محبوب های خیالی ،شکوفایی روح بخشندگی ،رشد و تعالی و فربهی انسان است. و یگانه راه دستیابی به مقام نیکوکاری و احسان،دهش بی منت و با انگیزه الهی است. و خوش فرجامی نگاه و احسان کریمانه به آفریده های خداوندی است که او خود کریمانه آفرید و کریمانه می پرورد. 💧قطره ای از اقیانوس کتاب راهنما آیه ۹۲ آل عمران 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌱🌱🌱 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(237) آیه 19 - او كصيب من السماء فيه ظلمت ورعد و برق يجعلون اصبعهم فى اذانهم من الصواعق حذرالموت والله محيط باكفرين آیه 20- يكاد البرق يخطف ابصرهم كلما اضاء لهم مشوافيه واذا اظلم عليهم قاموا ولو شاء الله لذهب بسمعهم وابصرهم ان الله على كل شى ء قدير 🔅🔅🔅 🔰لطايف و اشارات ⏪5- گروههاى سه گانه در آيات آغازين سوره خداى سبحان در آغاز سوره بقره، بعد از ذكر مومنان و اوصاف ويژه آنان در پنج آيه، به ذكر كافران معاند و اوصاف مخصوص آنها در دو آيه و نيز به ذكر منافقان و صفات پليد آنان در سيزده آيه پرداخت و در بخش پايانى عنوان جامع كافر انتخاب شد كه شامل هر دو گروه دوم و سوم مى شود. از اين رو فرمود: (والله محيط بالكافرين). صاحب تفسير المنار كوشيده است تا مصاديق آيات ياد شده را چهار گروه بداند، نه سه گروه، بدين صورت كه عنوان متقين در آيه دوم شامل دو گروه باشد: يكى الذين كه در آيه سوم است و ديگرى الذين در آيه چهارم، ليكن نظر وى صائب نيست. ⏪6- نمودار سفاهت منافقان نمودار سفاهت منافقان آن است كه سيئات خود را از مردم مخفى مى كنند، در حالى كه مردم نه احاطه علمى دارند و نه احاطه اقتدارى و هيچ كارى بدون اذن خدا از مردم ساخته نيست، ولى سيئات را از خداوند مخفى نمى كنند (گرچه اخفاى چيزى از خدا محال است) در حالى كه همه امور به دست اوست و آيه شريفه (يستخفون من الناس و لا يستخفون من الله و هو معهم اذ يبيتون ما لا يرضى من القول و كان الله بما يعملون محيطا) بيانگر امكان استخفاى از مردم و عدم امكان آن از خداست. 🖇با ما همراه باشید ادامه دارد... 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom