eitaa logo
رهپویان
217 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نصرالله: به آمریکایی‌ها می‌گوییم ناوهای شما اصلا ما را نمی‌ترساند چون برایشان چیزهایی آماده کرده‌ایم. 🔹کسانی که در اوایل دهۀ ۱۹۸۰ شما را شکست دادند هنوز زنده هستند و کودکان و نوادگان‌‎شان هم امروز با آن‌ها هستند. @Farsna
✅ حکمت الهی قتل کودکان چیست؟ ✳️ حمید پارسانیا در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابن‌عربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث می‌کند. همانطور که می‌دانیم فرعون با خبر می‌شود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل می‌کند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنی‌اسرائیل را قتل‌عام می‌کند. اینجا سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه می‌کنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام می‌دهد را ملاحظه می‌کنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمی‌کند؟ ابن‌عربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان می‌کند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی می‌کشد و با همان ظلمی که دارد انجام می‌دهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیث‌العهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمی‌آورند و جامعه را به خدمت خود می‌گیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث می‌شود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت می‌شوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفه‌ای سر می‌زند یا ناآرام می‌شود با همه وجود از خواب برمی‌خیزند و در خدمت کودک قرار می‌گیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه می‌تواند مادر و پیرامون را تسخیر کند. کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده می‌شوند نفس دارند و از بین نمی‌روند. ظلمی که به این‌ها می‌شود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون می‌شود باعث انباشت می‌شود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا می‌کنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل می‌کند و در نهایت فرعون را از بین می‌برد. امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود. 🆔@meshkatnoor
🔔دوره آموزشی «هرمنوتیک و نقد آن ازدیدگاه اصول فقه» ⏳ زمان برگزاری: از ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 🗓پنج‌شنبه‌ها، ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ توسط استاد مسعود فیاضی(شاید اساتید دیگری هم افاضات داشته باشند) 🔗جهت ثبت نام تا ۲۰آبان ماه: ارسال عدد ۱۰ را به سامانه پیامکی 30007227007714 یا ارسال «نام، نام خانوادگی و شماره موبایل» به ادمین @ssmohammadi 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اخبار استراتژیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ایلان ماسک: هوش مصنوعی بزرگ‌ترین نیروی نابود کننده در طول تاریخ است 🔻 ایلان ماسک در مصاحبه‌ با ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت هوش مصنوعی در نهایت تمامی شغل‌ها را از بین می‌برد. ماسک که هوش مصنوعی را «مخرب‌ترین نیروی تاریخ» خطاب می‌کند، اعلام کرد: «زمانی خواهد رسید که به هیچ شغلی نیاز نیست.» و اضافه می‌کند که «هوش مصنوعی قادر به انجام همه کارها خواهد بود». 🔻 مصاحبه‌ی بین سوناک و ماسک در حالی انجام شد که دولت بریتانیا اجلاسی دو روزه با محوریت ایمنی هوش مصنوعی برگزار کرد. 🔻 این اجلاس میزبان مقامات ارشد اکثر کشورها ازجمله ایالات متحده و چین و همچنین مدیران ارشدی نظیر ایلان ماسک و سم آلتمن بود. همه‌ی این اشخاص در تلاشند چارچوب مناسبی برای توسعه‌ی مسئولانه‌ی هوش مصنوعی تدوین کنند. @StrategicNews_ir
چرا نماینده رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا اخراج شد؟ ۲۶/۱۲/۱۴۰۱ پایگاه خبری العربی جدید می‌نویسد: «از ماه جولای سال 2021 زمانی که رئیس اتحادیه آفریقا، "موسی فَکی محمد" به صورت یکجانبه به اسرائیل امتیازاتی را داد که به نوعی آن را آماده دریافت موقعیت عضو ناظر در تشکیلات مذکور می کرد، کشورهای عضو اتحادیه مذکور رویه ها و سیاست های مختلفی را در این رابطه در پیش گرفته اند. در این راستا به طور خاص شاهد آن بوده ایم که در جریان یکی از نشست های اتحادیه آفریقای در آدیس آبابای اتیوپی، سفیر اسرائیل را به زور از سالن کنفرانس بیرون انداختند.  ادامه خبر جنگ اسرائیل و فلسطین موجب ایجاد جناح‌بندی میان کشورهای آفریقایی شد ۱۹/۰۷/۱۴۰۲ کشورهای آفریقایی در زمینه حمایت و طرف‌گیری در درگیری‌های اسرائیل و فلسطین به دو دسته تقسیم شدند. در حالی‌که کشورهای جنوب صحرای آفریقا، آفریقای جنوبی، سودان، جیبوتی و کشورهای شمال آفریقا از فلسطین حمایت می‌کنند، کنیا، زامبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو در کنار اسرائیل جای گرفتند. کشورهایی مانند نیجریه، اوگاندا، تانزانیا و سنگال نیز طرفین درگیر را به خویشتن‌داری و اعتدال دعوت کردند. قاره آفریقا متشکل از 54 کشور است که بسیاری از آنها نیز در خصوص درگیری اسرائیل و فلسطین تاکنون اظهار نظر نکرده‌اند.  این در حالی است که علام حمایت احزاب حاکم و مخالف در جمهوری آفریقای جنوبی از فلسطین جلب توجه نموده است.در بیانیه وزارت همکاری و روابط بین‌الملل جمهوری آفریقای جنوبی، اسرائیل مقصر تنش اخیر اعلام شد. ادامه خبر
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تظاهرات ده‌ها هزار نفریِ حمایت از فلسطین در پایتخت آمریکا @Farsna
هدایت شده از قبسات
🔹 در باب استنباط دو مسلک وجود دارد: 🔻فقه مشهوری 🔹 فقهایی مانند صاحب جواهر و مرحوم حکیم و سابقین اهل این مسلک هستند. فقه مشهوری به این معنا که عمده در استدلال، استناد به کلام فقها است. حتی شیخ انصاری گاهی به خاطر کلام فقها از ظاهر روایت دست بر می دارد. فقه مشهوری فقهی است که مبتنی بر اقوال فقهاست و اعتبار زیادی برای آن قائل است. 🔻فقه استدلالی 🔹 مانند مرحوم اردبیلی و صاحب مدارک و مرحوم خویی معتقد به این مسلک هستند که برای اقوال فقها و اجماعات اهمیت چندانی قائل نیستند. بلکه عمده در این مسلک قواعد و مراجعه به منابع است. 🔹 تفاوت دو روش این است: فقه مشهوری ها ابتدا سراغ اقوال می روند و بعد سراغ منابع. فقه استدلالی ها ابتدا سراغ منابع و ادله می روند. 🔹 مرحوم استاد (آیت‌الله تبریزی) نقل می کردند مرحوم خویی می فرمودند: مشهور بین علما اینطور بود که برای دادن تصدیق اجتهاد ابتدا روایات یک باب را در اختیار فرد قرار می دادند. اگر آنچه را استباط کرده است، مطابق اقوال برخی فقها باشد، اجتهاد دارد ولی اگر چیزی که می گوید را لم یقل به أحد... معلوم می شود هنوز به مرتبه اجتهاد نرسیده است. ولی ما (مرحوم خویی) می گوییم: اگر برای اجتهاد از قواعد درست استفاده کرده باشد، او مجتهد است. 📌(درس خارج اصول، 14/8/1402) 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 https://eitaa.com/ghabas
هدایت شده از اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تبیین مبانی قرآنی و روایی مقاومت 🔺سخنان استاد سیفی مازندرانی پیرامون مسائل فلسطین؛ در حاشیه درس خارج فقه،۱۳ آبان ۱۴۰۲، حرم حضرت معصومه (س) 🆔 https://eitaa.com/ijthad
هدایت شده از .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ریاضیات علامه حسن زاده آملی در حد بچه دبیرستانی؟!! 📜 اخیرا کانالی طی پستی احمقانه و مضحک ادعا کرده بود سطح ریاضیات حضرت علامه چیزی بیش از آنچه که یک دانش آموز در دبیرستان فرا می گیرد نیست!! ♦️ پاسخ حضرت آیت الله نائیجی: حالِتْ خوبه؟!! 🔹 یه آقایی گفته ریاضیاتی را که مثلاً بوعلی می‌خوانده الان بچه‌های ابتدایی و بچه‌های راهنمایی می‌خوانند. آدم تعجب می‌کند که این حالیش نیست که چی دارد می‌گوید. 🔹مثلا الان وقتی معلم به بچه‌های کوچولو می‌گوید بچه‌ها می‌دانید این سیب چجوری می‌افتد؟ ببینید زمین این را می‌کشد. این بچه کوچولو که مثلاً ۸ یا ۷ سالش است، از انیشتین بیشتر می‌داند! این آدم احمق اینطوری خیال می‌کند. 🔹 خب آقا اگر این را می‌دانستند چرا چندین هزار سال نمی‌توانستند بفهمند که زمین می‌کشد و این یکی نمی‌کشد؟ این که یک‌دفعه به طبیعت مراجعه می‌کند و این معنا را می‌گیرد [خیلی متفاوت است]، حالا اگر بچه کلاس چهارم یا پنجم هم این معنا را فهمید که زمین این را می‌کشد، آیا مثلا به اندازه انیشتین هست که او می‌فهمد؟ 🔹 می‌گوید ببینید الان این هندسه‌ای را که مثلا فلان کس می‌داند، به‌اندازه این دبیرستانی‌ها که می‌خوانند است. حالت خوب است؟ این معنایی را که ایشان از ریشه می‌داند، از پایه آن را درآورده و می‌داند،[آن دبیرستانی هم می داند؟] 🔹 اصول هندسه چهارصد و شصت و خورده‌ای مسئله دارد. آخری به این اولی برمی‌گردد، کدام‌یک از این بچه‌ها می‌توانند این کار را بکنند و این‌طور بلدند به بدیهیات هم برگردانند؟ می‌توانند؟ گاهی متوجه نمی‌شوند که چجور حرف می‌زنند. 🎥 فصوص ۱۳.۸.۱۴۰۲ @ostadnaeiji
هدایت شده از علیرضا پناهیان
TarheKoli.pdf
8.12M
📌(کامل) فایل PDF جزوۀ نقشۀ اسلام | خلاصۀ سه سطحی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 📌فایل کامل - ۲۰۸ صفحه 👈محتوای فایل این کامل: ➖معرفی و راهنمای استفاده از جزوه: ۶صفحه ➖سطح مقدماتی: ۷ صفحه ➖سطح متوسطه: ۲۸ صفحه ➖سطح پیشرفته: ۱۶۱ صفحه @Panahian_ir
هدایت شده از اجتهاد
🔔سلسله نشست‌های علمی تخصصی (تقریرات فقیهان معاصر) ❇️ پرونده نخست: تقریرات آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی (ره) 🔺نشست اول: امتیازات و برجستگی‌های تقریرات فقهی و اصولی آیت‌الله سید مهدی خلخالی (ره) 🎙 ارائه: استاد محمد حسن ربانی بیرجندی 🗓زمان : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ 🏛مکان: مشهد، خیابان آیت‌الله بهجت، بهجت ۸.۱ پلاک ۴۱۵، موسسه به سوی اجتهاد 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این آقاااا نمیذاره!!!! آفرین به این جوون آفرین به جهاد تبیینش👏👏 🆔 @Shobhe_ShenaSi
💢نظام جمهوری اسلامی نیازمند استنباطاتی است که در مقام اجرا کارایی داشته باشد/ نباید از توسعه علم اصول بهراسیم/ بسیاری از اشکالات به علم اصول وارد نیست بلکه نتیجه نحوه کار در حوزه‌های علمیه است! ✔️استاد صادق آملی لاریجانی: 🔹بسیاری از اشکالات به علم اصول وارد نیست بلکه نتیجه نحوه کار در حوزه‌های علمیه است بنابراین باید تقسیم کار معقولی در حوزه انجام شود و به این معنا که افراد با توجه به عرصه‌های مختلف به بخش‌هایی از علم اصول بپردازند. امروز ادعا می‌کنیم که باید علوم انسانی اسلامی تولید کنیم اما ابزار اصولی فعلی ما کفایت می‌کند یا نه نیاز به تکمیل دارد و باید مقدمات دیگری ضمیمه کنیم؛ لذا در این راستا نباید از توسعه علم اصول بهراسیم. 🔸علمای ما در طول زمان با همه مشکلات و کاستی‌هایی که در مقام عمل داشتند آثار فاخری تولید کردند و امروز علم اصول ما قابل عرضه به بیرون حوزه علمیه و حتی خارج از کشور است؛ نباید از این خوان نعمت گسترده غفلت کنیم. امروز نظام جمهوری اسلامی ما نیازمند استنباطاتی است که در مقام اجرا کارایی داشته باشد. 🔹در مغرب زمین برخی معتقدند کامپیوتر می‌تواند فکر کند، اگر چه ما مبانی این رویکرد را نمی‌پذیریم اما این مسئله منافاتی با این امر ندارد که کامپیوتر مقدمات فکر کردن را فراهم کند؛ مباحثی همچون هوش مصنوعی می‌تواند کار پژوهشی را تسهیل و تسریع کند، لذا نیاز است که این آزمون و خطاها انجام شود. 📝 گزارشی از مراسم رونمایی از «نرم افزار درختواره و کتابخانه جامع اصول فقه نسخه ۳»: http://ijtihadnet.ir/?p=73982 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برشی کوتاه از صحبت‌های آیت‌الله رجبی در جلسه ششم درس اخلاق 🔹 بیان خاطره‌ای شنیدنی از دیدار با سید‌حسن‌نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان ▪️ویژه جوانان کشورهای مختلف 🗓 |شنبه‌ ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲| 📌 |شهر مقدس قم| 🔸 الجبهة العالمية لشباب المقاومة https://eitaa.com/joinchat/3545694224Ccf85b685fb
رهپویان
🔴 برشی کوتاه از صحبت‌های آیت‌الله رجبی در جلسه ششم درس اخلاق 🔹 بیان خاطره‌ای شنیدنی از دیدار با سی
نظر خاص اهل بیت علیهم السلام اگر نمی بود، ما نمی بودیم این کرامت یا مکاشفه سید حسن حفظه الله هم نبودنش تعجب بود ، در بودنش تعجبی نیست. چه زیبا فرمود كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ و ما اینرا بارها چشیدیم در همین چند دهه اخیر
✔️ آیت الله جوادی آملی (۶ دی‌ماه ۱۳۹۷) 🔸 مرحوم آخوند قدری فلسفه خوانده بودند و آدم باهوشی هم بودند، اما اگر بیشتر می‌خواندند و استاد می‌دیدند، برخی حرفها را نمی‌زدند. @Nardebane_feghahat ------------------------- 🔸این که "اگر بیشتر فلسفه می‌خواندند و استاد می‌دیدند، برخی حرفها را نمی‌زدند" دو معنا می‌تواند داشته باشد : 1. در برخی مباحث اصول نباید فلسفی صحبت می کردند. 2.جا داشت در فلسفه بیشتر کار می کردند و سپس آنرا در اصول دخالت می دادند. 🔹 و هر دو معنا میتواند درست باشد : برای معنای اول مثلا در موضوع علم اصول (که اصول ایشان از علوم اعتباری است) ، ظاهرا صحبت کردن از عرض ذاتی جایگاه ندارد و برای معنای دوم مثلا در مساله ی جبر و تفویض فرمودن قلم چو به اینجا رسید سر بشکست ، حال آنکه در ابتدای این مساله بودند هنوز. بماند که طرح مسائل اعتقادی به شکل مستقیم در علم اصول، محل تامل است بله اعتقادات در مبانی و ریشه های اصول موثر است به خصوص اگر اصول و فقه ما در امتداد حکمت نظری ما قرار بگیرد
35.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 تفاوت کلام فیلسوف با عارف؛ 🔹 یکی گفته آقای حسن زاده فیلسوف نیست، من گفتم واقعاً فیلسوف نبوده، این دلی بوده. گفت مگر ایشون فلسفه هم می‌دانست؟ فلسفه که می‌دانست، ولی فیلسوف به آن معنایی که شما می‌گویید، [به آن معنا نبود]. او یقین دارد به آن مطلب که مطلب اینجوری است. 🔹درس آقا خصوصیتش این نبود که مطلب را خوب بگوید، شاید دیگران بهتر از او بگویند. طوری می‌گفت که شما می‌گفتید که مطلب همین است دیگر، حق است. 🔹 مثلاً یک نفر نرفته آلمان، برای شما قصه دیده و تعریف کرده. چیز بدی نیست، سرگرم‌کننده است؛ ولی یکی آنجا زندگی کرده بیاد بگوید، یک جور دیگر می‌گوید. رفته مثلاً ژاپن، یا رفته در دریا زندگی کرده. بعد زندگی دریایی را برای شما شرح می‌کند، چجوری شرح می‌کند؟ آیا من و جنابعالی که دورادور...در دریا زندگی نکردیم، می‌توانیم به اندازه او آن احساس را منتقل کنیم؟ 🔸 فلسفه حرف می آورد و عرفان، سکوت. آن عقل را بال و پر می دهد و این عقل را بال و پر می کند. آن نور است و این نار. آن درسی بود و این در سینه. از آن دلشاد شوی و از این دلدار. از آن خدا جو شوی و از این خدا خو. آن به خدا کشاند و این به خدا رساند. آن راه است و این مقصد. آن شجر است و این ثمر. آن فخر است و این فقر. آن کجا و این کجا؟! (نکته ۱۹۶ هزار و یک نکته) 🔹 بله، همین زبان را که دارد؟ همین زبان را که دارد؟ این زبان؟ که اینجور سلیس دارد بیان می‌کند از کجا آمده؟ با فکر نیست‌ها. یک جور دریافتی است که به این چیزها نیست. (....) https://eitaa.com/ostadnaeiji/579
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارگردان متعهد سینما جناب آقای ابولقاسم طالبی با افشای چهره هنرمندان صهیونیستی جایگاه انسانی و انقلابی خود را بلندمرتبه ساخت
هدایت شده از اجتهاد
💢تئوری ثابت و متغیر در الهیات حکمرانی ✔️دکتر محسن اسماعیلی: 🔹اگر قرار است حکمرانی بر اساس شریعت باشد، نقش مردم و نمایندگان مردم چیست؟ در امامیه، قاعده منع خلوّ داریم (این‌که هر واقعه‌ای حکم دارد) که این سختی کار ما را مضاعف می‌کند؛ چون شریعتی که برای هر چیزی حکمی دارد، دیگر چه مجالی به مردم و انتخاب‌هایشان می‌دهد؟ آیا باید ماهیت مجلس را عوض کرد و به‌جای قانون‌گذاری و قوه مقننه، باید به برنامه‌ریزی بپردازد؟ چگونه می‌شود با قوانین شریعت که مربوط به قرن‌ها پیش است، مشکلات امروز بشر را حل شد؟ 🔸در پاسخ به این چالش‌ها، راه‌حل‌های مختلفی مطرح شده، از جمله تئوری تفکیک احکام بین ثابت و متغیر. این تئوری با پنج پرسش مواجه است. ۱. پرسش اول: مبانی و خاستگاه این نظریه کجاست؟ ۲. پرسش دوم: تاریخ پیدایش و تطور این نظریه به چه نحو است؟ ۳. پرسش سوم: آثار و نتایج کاربردی این نظریه در الهیات تقنین چیست؟ ۴. پرسش چهارم: مشکلات این نظریه در مقام اجرا چیست؟ ۵. پرسش پنجم: لوازم و بایسته‌های عملی این نظریه چیست؟ 📝 متن کامل را در « شبکه اجتهاد» بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=74015 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
اجتهاد اگر میخواهید با اخبار و نظریات فقهی بعضا جدید مرتبط باشید، کانال خوبی است. 🆔 @ijtihad
امروزه الحمدلله نرم افزارها و سایت های زیادی در دسترس اند که برای محققین واقعا لازم هستند .درست است که قرار گرفتن در این مسیر کمی سختی دارد و نیازمند امکانات حداقلی است، اما بعد از استفاده کردن متوجه ی اهمیت آن میشوید . اما نکته : وقتی متنی را کپی کردید از هر جا (چه از سایت و چه از مثل نرم افزارهای نور) و خواستید متن بدون قالب و لینک و... بیاید، در مقصد کلیک راست کنید بعد گزینه A (مطابق تصویر) را بزنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهل سنت رو با عبدالحمید نشناسید مولوی عبدالرحمن چابهاری: این نبرد طوفان‌الاقصی پیشواز و زمینه‌ساز تشریف‌آوری سیدنا مهدی رضی‌الله‌عنه است. 💬 @insta_enghelabi 🇮🇷 گلچین سیاسی 🆔 @Golchinseyasy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما دیگر طرفدار خامنه ای نیستیم، فدایی او هستیم ❤️ سیدعلی عاشقتم❤️🌿 روح الله غیاثی | عضوشوید 👇 @r_ghiasi110
✳️ گروه علوم سیاسی (کارگروه روابط بین الملل اسلامی) مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با همکاری مراکز علمی و فرهنگی برگزار می‌کند ✅ طوفان الاقصی گذار به نظم نوین منطقه‌ای و جهانی 👤 با سخنرانی: 1️⃣ آیت‌الله محمود رجبی (دامت برکاته)، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 2️⃣ دکتر مسعود اسداللهی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل ♻️ میزگرد علمی با حضور: 1️⃣ دکتر منوچهر محمدی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز وزارت امور خارجه و کارشناس مسائل 2️⃣ دکتر فؤاد ایزدی، استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، و کارشناس مسائل آمریکا 🗓 پنج‌شنبه 18 آبان‌ 1402 ⏰ 8:30 👈👈پخش زنده 🌐 tekye.net/tekye/live/3856 🌐 iki.ac.ir/live 🌐 heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 aparat.com/dpfqom/live 🏢 قم، بلوار جمهوری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب تناقض نماهایی مثل "الجزئی کلی" با اختلاف جهت (حمل اولی و شایع) پاسخ داده میشود . مشاهده شده بعضی از اساتید صحبت از عقد الوضع و عقد الحمل به میان می آورند.اما آیا دانستن این دو اصطلاح در اینجا لازم است؟ با تقریر روانی که استاد خارج منطق ، حضرت استاد سلیمانی (حفظه الله) در صوت ۳۰ نهایه الحکمه داشتند، خیلی راحت متوجه جواب خواهید شد. نهایه استاد 👇 @nehayeostadsoleimani