فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| استقبال از ماه مبارک رمضان
استاد فیاضبخش
🔻 ضرورت محاسبه نفس و توبه، برای ورود به ماه مبارک
▫️پنج دستور اخلاقی معروف در میان اهل معنا: صمت (سکوت)، جوع (گرسنگی)، بیداری در سحرگاهان (سهر)، عزلت (فاصله گرفتن از افراد ناباب) و ذکر (که بالاترین ابزار سلوک است.)
▫️ماه رمضان، ماه جمع تمام این ابزارهاست و اگر کسی از آن بهره ببرد، به سرعت راه هزار ماهه را یک شبه و حتی لحظهای طی مینماید. ولی باید مقدمات آن را از رجب و شعبان و خصوصا روزهای آغازین ماه مبارک فراهم کند.
▫️ماه مبارک ماه توبه به سوی حق است.
▫️مراتب توبه: ۱- توبه از گناه؛ ۲- توبه از رذایل اخلاقی؛ ۳- توبه از محبت به غیر حق؛ ۴- توبه از تشویشها ۵- توبه از غیر حق.
▫️توبه نصوح یعنی توبه خالص (توبه انسان از همه ناخالصیها و انانیتها و...) و در یک کلام توبه از هر چه توجه به غیر پروردگار است.
🔺از هیچکس هیچ عذری پذیرفته نیست که ماه رمضانی بر او بگذرد و نتواند تحت غفار مغفرت الهی قرار گیرد.
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔹🔸
🌟🌟🌟🌟🌟
باسمه هو المستعان
#حضور_زینبی_رسالت _ #حراست_ازخون شهیدان
عرض سلام وتحیت خدمت همراهان گرامی
عرض خیرمقدم به سرورانی که به ما پیوستند
درآستانه بهترین ماه بندگی هستیم ضمن تبریک پیشاپیش حلول این ماه، وآرزوی توفیق بهره مندی از فیوضات این ماه شریف برای یکایک دوستان؛ آمده ایم تا بندگی خودرا به درگاه حضرت حق باتجدید عهد برپیمان بندگی مان در رسالت خطیر حفظ ارزشهای نظام اسلامی با آغاز این ماه شریف گامی پرصلابت وبا شکوه برداریم.
خرسندیم که در حس ما مشترکید، همه می دانیم که هر آنجایی که زنان انقلابی متعهد ودانا در عرصه حمایت دین محمدی (ص) قدم گذاشتند نقشی بی بدیل آفریدند .ما رهروان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دلدادگان بانوی کربلا زینب کبری سلام الله علیها اییم .
در این زمانه پر فتنه وپر از نیرنگ وخیانت، نقش زینبی ما بی شک اقدامی پر ثمر و جریان ساز است.حضور ما قرار است مهمترین حماسه را در امیدآفرینی وبصیرت بخشی در سال ۱۴۰۰ بیافریند
قرار است زینبی شویم، فتنه ها وخیانت ها را تبیین و جانانه از خون شهیدان کربلای کشورمان دفاع کنیم و جریانی بزرگ بسازیم، میخواهیم قرن جدید را با حماسه سازی خود نو کنیم.
در این #حماسه با ما باشید
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
💫⚡️✨🌟💥⚡️✨🌟
ما را به دوستان خود به ویژه خواهران دانشگاهی حوزوی دبیران فرهنگیان واساتید معرفی کنید
#راه_ما_روشن_است🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
هدایت شده از راه روشن
صلوات.mp3
401.2K
جهت استحضار دوستانی که تازگی به ما ملحق شده اند
بعداز ظهر ها همه روزه مباحث علمی تحلیلی سیاسی را دنبال می کنیم بحث جدید ما جریان شناسی سیاسی ایران معاصراست
با ما همراه باشید.
#راه_ما_روشن_است🇮🇷
@rahroshaan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍از دست ندهید 📍
🌟ضرر نکنییم در این لحظات آخر ماه عزیز ✨💫
🔻تدارک گذشته در آخر ماه شعبان
آیت الله مجتبی تهرانی رحمت الله علیه
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🔴🚨جزئیات حادثه روز گذشته نطنز از زبان رئیس کمیسیون انرژی مجلس
🔹عباسی: پست برق این سایت ۴۰ تا ۵۰ متر زیر زمین و در یک جایگاه مستحکم قرار دارد. این خرابکاری در محل توزیع برق و کابل مربوط به باطریهای برق اضطراری بوده است که در یک کار پیچیده در یک انفجار هم محل توزیع برق و هم آن کابل را تخریب کرده است که به هر شکلی شده سانتریفیوژها از کار بیافتاند.
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تحلیل بازرس سابق آژانس بینالمللی انرژی اتمی درباره خرابکاری در نطنز.
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
👈 ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری:
🌙 چهارشنبه اول ماه رمضان خواهد بود
🔻 براساس گزارش گروههای رصدی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در سراسر کشور هلال ماه رمضان در غروب روز دوشنبه رؤیت نشد. بنابراین ماه شعبان ۳۰ روزه بوده و چهارشنبه ۲۵فروردین۱۴۰۰ اولین روز از ماه مبارک رمضان خواهد بود.
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=47689
نگاهـی بـه جریـان هـا و آرایـش نیروهـای سیاسـی در ایـران از ۱۳۲۰ تـا ۱۳۵۷
🔻 در یـک صـد سـاله گذشـته و قبـل از وقـوع انقـلاب اسـلامی، ایـران شـاهد چهـار حرکـت سیاسـی- اجتماعـی بسـیار مهـم و تاثیـر گـذار در حیـات سیاسـی خـود بوده اسـت:
1⃣نهضـت تنباکـو: تحریـم تنباکـو قیـام سراسـری مـردم ایـران بـرای لغـو قـرارداد رژی کـه بیـن دولـت ایـران در زمـان ناصرالدیـن شـاه و یـک شـرکت انگلیسـی بـا مالکیـت مـاژور تالبـوت منعقـد شـد و بـر پایـه آن، تولیـد و خریـد و فـروش توتـون و تنباکـو به مـدت ۵۰ سـال در انحصار آن شـرکت بـود. امـا بـا مخالفـت بازرگانـان، مـردم و علمـای دینـی، بـه ویـژه فتـوای میـرزای شـیرازی، سـرانجام قـرارداد پیـش از زمـان اجـرای رسـمی لغـو شـد. هرچنـد دولـت ایـران مجبـور بـه پرداخـت غرامـت شـد، لیکـن ایـن قیـام را سـر آغـازی بـرای نهضـت مشـروطه مـی داننـد. ایـن نهضـت بیشـتر از ایـن نظـر اهمیـت دارد کـه از آن تاریـخ، روحانیـت شـیعه از نفـوذ خـود در میـان مـردم و بازاریـان بـرای دسـتیابی بـه قـدرت سیاسـی آگاه شـد، چنـان کـه نـود سـال بعـد از ایـن تاریـخ، در تـداوم ایـن نهضـت، جمهـوری اسـلامی پدیـدار گشـت.
2⃣نهضـت مشـروطه: ایـن نهضـت در قـرن ۱۳ ه. ش بـرای برانـدازی حکومـت اسـتبدادی پدیـد آمـد و بـا امضـای فرمـان مشـروطیت توسـط مظفرالدیـن شـاه قاجـار در سـال ۱۳۸۵ هجری شمسـی بـه پیـروزی رسـید. ایـن نهضـت تـلاش ایرانیـان بـرای ایجـاد حکومـت مردمـی و مشـروطه را نمایان ساخت.
📚 #جریان_شناسی_سیاسی_در_ایران
#نهضت_تنباکو
#مشروطه
✏️ علی دارابی
انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
3⃣جنبـش ملـی شـدن صنعـت نفـت: در ۲۹ اسـفند ۱۳۲۹ قانـون ملـی شـدن صنعـت نفـت در سراسـر کشـور از تصویـب مجلـس سـنا. ایـن پیـروزی در اثـر رهبـری آیـت الله #کاشـانی و دکتـر #مصـدق رهبـران نهضـت ملـی و ضـد اسـتعماری ایـران و بـه همـت و پشـتیبانی ملـت بـه دسـت
آمـد. هرچنـد بـه علـت سـلطه انگسـتان بـر منافـع و معـادن نفتـی جنوب کشـور، سـود سرشـاری را عایـد آن امپراتـوری و فقـر فزاینـده ای را نصیـب ملـت ایـران مـی کـرد، امـا مهـم آنجـا بود کـه دولت انگلسـتان از طریـق شـرکت نفـت بـا ایجـاد پایگاه هـای گوناگـون در نهادهـای کشـور بـر همـه امـور سیاسـی، نظامـی، فرهنگـی، مذهبـی و ... نظـارت داشـت. جنبـش ملـی کـردن صنعـت نفـت موجب قطـع دسـت #اسـتعمار انگلیـس از روی منابـع اقتصـادی و نهاد هـای کشـوری گردیدکـه در نتیجـه ایـران بـه سـوی اسـتقلال و آزادی و عدالـت گام برداشـت.
4⃣قیـام ۱۵خـرداد :۱۳۴۲ تـلاش روحانیـون و گـروه هـای سیاسـی بـه رهبـری امـام خمینـی(ره) همزمـان، اسـتبداد داخلـی و اسـتعمار خارجـی را نشـانه رفـت. انقـلاب اسـلامی از برجسـتگی ویـژه ای برخـوردار بـود، بـه نوعـی کـه همـه امتیـازات نهضـت هـای پیـش گفتـه را بـا هـم داشـت. ایـن انقـلاب یـه سـقوط #پهلـوی و اسـتقرار #جمهـوری_اسـلامی منجـر شـد.
برای دسـتیابی بـه حرکـت نیروهـای سیاسـی در ایـران معاصـر، ناگزیـر بـه بـرش مقطعـی از تاریـخ هسـتیم و سـال ۱۳۲۰ هجـری شمسـی، مناسـب تریـن مقطـع بـرای ارزیابـی اسـت. ایـن برهـه از تاریـخ مصـادف اسـت بـا پایـان جنـگ جهانـی دوم و شـکل گیـری کشـورهای جدیـد و همچنیـن خلـع رضـا شـاه از سـلطنت و بـه قـدرت رسـاندن محمـد رضـا پهلـوی توسـط ابرقدرتهـا.
فضـای جریان هـای سیاسـی از ۱۳۲۰ تـا ۱۳۵۷ از فـراز و نشـیب خـاص خـود برخـوردار بـوده اسـت. جریـان هـای مذهبـی و اسـلام گـرا، در دهـه ۲۰ و ۳۰ بـا فدائیـان اسـلام و نـواب صفـوی و بـه ویـژه آیـت الله کاشـانی و دهـه ۴۰ بـه بعـد نیـز نهضـت اسـلامی ۱۵ خـرداد بـه رهبری امـام خمینـی همراه بـوده اسـت. جریـان هـای ملـی در دهـه ۳۰ بـا فعالیـت جبهـه ملـی و نقش محمـد مصـدق در نهضت ملـی شـدن #نفـت بـه اوج خـود مـی رسـد. در حالـی کـه قبـل و بعـد از آن نقـش برجسـته ای ندارند.
جریـان چـپ اعتقـادی مبتنـی بـر مشـی سوسیالیسـم، #مارکسیسـم و لنینیسـم بـا رهبـری حـزب تـوده در دهـه ۲۰ و ۳۰ فعـال و در دهـه ۵۰ شـاهد احزابـی چـون سـازمان چریـک هـای فدایـی خلـق هسـتیم. جریـان چهـارم، جریـان التقاطـی اسـت کـه نهضـت #آزادی نمـاد التقـاط اصلاح طلب اسـت. جنبـش مسـلمانان مبـارز را نیـز بایـد در عـداد ایـن جریـان برشـمرد.
#سـازمان مجاهدیـدن #خلـق نیـز سـخن گـو و نمـاد اصلـی التقـاط رادیـکال محسـوب مـی گردنـد کـه مبـارزه مصلحانـه را روش و مـرام مارکسیستی- لنینیسـتی را بـه عنـوان ایدئولوژی #مبـارزه انتخاب کـرد. گـروه #فرقـان و آرمـان مسـتضعفین را را نیـز بایـد در زمـره تشـکل های التقاطـی رادیـکال مورد بررسـی قـرار داد. البتـه در کنـار ایـن جریـان هـا بایـد از جریـان سـلطنت طلـب یا کـرد. بـرای تبیین مسـئله، نگاهـی گـذرا بـه جریان هـای مزبـور مـی افکنیم.
📚 #جریان_شناسی_سیاسی_در_ایران
#نهضت_تنباکو
#مشروطه
#نفت
#۱۵_خرداد
✏️ علی دارابی
انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#راه_ما_روشن_است🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
3⃣جنبـش ملـی شـدن صنعـت نفـت: در ۲۹ اسـفند ۱۳۲۹ قانـون ملـی شـدن صنعـت نفـت در سراسـر کشـور از تصویـب مجلـس سـنا. ایـن پیـروزی در اثـر رهبـری آیـت الله #کاشـانی و دکتـر #مصـدق رهبـران نهضـت ملـی و ضـد اسـتعماری ایـران و بـه همـت و پشـتیبانی ملـت بـه دسـت
آمـد. هرچنـد بـه علـت سـلطه انگسـتان بـر منافـع و معـادن نفتـی جنوب کشـور، سـود سرشـاری را عایـد آن امپراتـوری و فقـر فزاینـده ای را نصیـب ملـت ایـران مـی کـرد، امـا مهـم آنجـا بود کـه دولت انگلسـتان از طریـق شـرکت نفـت بـا ایجـاد پایگاه هـای گوناگـون در نهادهـای کشـور بـر همـه امـور سیاسـی، نظامـی، فرهنگـی، مذهبـی و ... نظـارت داشـت. جنبـش ملـی کـردن صنعـت نفـت موجب قطـع دسـت #اسـتعمار انگلیـس از روی منابـع اقتصـادی و نهاد هـای کشـوری گردیدکـه در نتیجـه ایـران بـه سـوی اسـتقلال و آزادی و عدالـت گام برداشـت.
4⃣قیـام ۱۵خـرداد :۱۳۴۲ تـلاش روحانیـون و گـروه هـای سیاسـی بـه رهبـری امـام خمینـی(ره) همزمـان، اسـتبداد داخلـی و اسـتعمار خارجـی را نشـانه رفـت. انقـلاب اسـلامی از برجسـتگی ویـژه ای برخـوردار بـود، بـه نوعـی کـه همـه امتیـازات نهضـت هـای پیـش گفتـه را بـا هـم داشـت. ایـن انقـلاب یـه سـقوط #پهلـوی و اسـتقرار #جمهـوری_اسـلامی منجـر شـد.
برای دسـتیابی بـه حرکـت نیروهـای سیاسـی در ایـران معاصـر، ناگزیـر بـه بـرش مقطعـی از تاریـخ هسـتیم و سـال ۱۳۲۰ هجـری شمسـی، مناسـب تریـن مقطـع بـرای ارزیابـی اسـت. ایـن برهـه از تاریـخ مصـادف اسـت بـا پایـان جنـگ جهانـی دوم و شـکل گیـری کشـورهای جدیـد و همچنیـن خلـع رضـا شـاه از سـلطنت و بـه قـدرت رسـاندن محمـد رضـا پهلـوی توسـط ابرقدرتهـا.
فضـای جریان هـای سیاسـی از ۱۳۲۰ تـا ۱۳۵۷ از فـراز و نشـیب خـاص خـود برخـوردار بـوده اسـت. جریـان هـای مذهبـی و اسـلام گـرا، در دهـه ۲۰ و ۳۰ بـا فدائیـان اسـلام و نـواب صفـوی و بـه ویـژه آیـت الله کاشـانی و دهـه ۴۰ بـه بعـد نیـز نهضـت اسـلامی ۱۵ خـرداد بـه رهبری امـام خمینـی همراه بـوده اسـت. جریـان هـای ملـی در دهـه ۳۰ بـا فعالیـت جبهـه ملـی و نقش محمـد مصـدق در نهضت ملـی شـدن #نفـت بـه اوج خـود مـی رسـد. در حالـی کـه قبـل و بعـد از آن نقـش برجسـته ای ندارند.
جریـان چـپ اعتقـادی مبتنـی بـر مشـی سوسیالیسـم، #مارکسیسـم و لنینیسـم بـا رهبـری حـزب تـوده در دهـه ۲۰ و ۳۰ فعـال و در دهـه ۵۰ شـاهد احزابـی چـون سـازمان چریـک هـای فدایـی خلـق هسـتیم. جریـان چهـارم، جریـان التقاطـی اسـت کـه نهضـت #آزادی نمـاد التقـاط اصلاح طلب اسـت. جنبـش مسـلمانان مبـارز را نیـز بایـد در عـداد ایـن جریـان برشـمرد.
#سـازمان مجاهدیـدن #خلـق نیـز سـخن گـو و نمـاد اصلـی التقـاط رادیـکال محسـوب مـی گردنـد کـه مبـارزه مصلحانـه را روش و مـرام مارکسیستی- لنینیسـتی را بـه عنـوان ایدئولوژی #مبـارزه انتخاب کـرد. گـروه #فرقـان و آرمـان مسـتضعفین را را نیـز بایـد در زمـره تشـکل های التقاطـی رادیـکال مورد بررسـی قـرار داد. البتـه در کنـار ایـن جریـان هـا بایـد از جریـان سـلطنت طلـب یا کـرد. بـرای تبیین مسـئله، نگاهـی گـذرا بـه جریان هـای مزبـور مـی افکنیم.
📚 #جریان_شناسی_سیاسی_در_ایران
#نهضت_تنباکو
#مشروطه
#نفت
#۱۵_خرداد
✏️ علی دارابی
انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#راه_ما_روشن_است🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
🔻دفتـر نشـر#حقایق_اسـلامی در مشـهد و حسـینیه ارشـاد در تهـران دو پایـگاه این تلاش محسـوب می شـوند. مهنـدس مهـدی #بـازرگان، دکتـر یـدالله #سـحابی نیـز نقـش قابـل ملاحظـه ای در دانشـگاه ها بـر عهـده داشـتند بـه گونـه ای کـه پایـه گـذاری انجمـن هـای اسـلامی دانشـگاه ها را انجـام دادند.
🔹در میـان گـروه هـای اسـلامی بایـد سـه جریـان کـه مشـی مبـارزه مسـلحانه اتخـاذ کردنـد و هـر سـه بـه رهبـری روحانیـت بـود، یعنـی فداییـان اسـلام، حـزب ملـل اسـلامی و هیـات هـای موتلفـه اسـلامی را مـورد تاکیـد قـرار داد.
🔻فداییـان اسـلام بـه رهبـری نـواب صفـوی بـا انتشـار کتابـی بـا عنـوان «اطلاعیـه ای از برنامـه انقلابی فدائیـان اسـلام» در سـال ۱۳۲۹ خواهـان تشـکیل حکومـت اسـلامی و اصلاح جامعـه از طریـق اجرای احـکام اسـلامی شـد. آنهـا بـرای نیـل بـه اهـداف خـود مبـارزه مسـلحانه را انتخـاب کردنـد. آنهـا در ملـی شـدن صنعـت نفـت نیـز بـا آیـت الله کاشـانی همـکاری کردند.
تـرور احمـد کسـروی، رزم آرا نخسـت وزیـر و تـرور نافرجـام حسـین عـلاء نیـز از جمله اقدامـات آنها بـود. همیـن اقـدام اخیـر سـبب دسـتگیری و اعـدام نـواب صفـوی و یارانـش در سـال ۱۳۳۴ گردید. حـزب ملـل اسـلامی هـدف خـود را سـرنگونی نظـام سـلطنتی و ایجـاد دولـت اسـلامی اعـلام کـرده بـود. حـزب، برنامـه ۶۵ مـاده ای داشـت کـه مهمتریـن آن ایجـاد دو مجلـس بـود؛ یکی مجلـس مردم و دیگـری مجلس بـزرگان.
🔹در مجلـس نخسـت لوایـح مطـرح مـی شـوند و در نهایـت بـرای تعییـن حـدود شـرعی، بـه مجلـس بـزرگان کـه از جملـه فقهـای عـادل تشـکیل مـی شـود ارجـاع داده مـی شـود تـا در آنجـا بـه تصویب برسـد. ایـن حـزب در آسـتانه دهـه چهل شمسـی تاسـیس و از سـال های ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۴ عضـو گیر آن آغـاز شـد. سـید محمـد کاظـم موسـوی بجنـوردی رهبـر ایـن حـزب بـود. افـراد این حـزب بـه دنبال مبـارزه مسـلحانه بودنـد امـا بـه دلیـل کمـی تجربـه و جوانـی اعضـا ۹ مـاه بعـد تشـکیلات لـو رفت و همـه دسـتگیر شـدند. حـزب نشـریه ای بـه نـام «خلق» داشـت کـه در اول بهمن ۴۳ منتشـر شـد.
🔻دربـاره هیـات هـای موتلفـه اسـلامی نیـز بایـد گفـت؛ قبـل از آنکـه حـزب سیاسـی باشـند، برآمـده از هیـات هـای مسـاجد بـود. و در نهضـت امـام خمینـی در تهـران بـه شـدت فعـال بودنـد. شـهید بهشـتی و مطهـری، محـی الدیـن انـواری و احمـد مولایـی، چهـار روحانـی ای بودنـد کـه بـر فعالیـت آنهـا نظـارت مـی کردنـد. شـبکه موتلفـه بـه #مرجعیـت آیـت الله میانـی بـه گونـه ای وصـل بـود.
آنـان بـرای روحانیـت ارزش فـراوان قائـل بودنـد و بعـد از درگذشـت آیـت الله کاشـانی بـه سـوی امام خمینـی(ره) جـذب شـدند. اولیـن و آخریـن اقـدام مسـلحانه موتلفـه تـرور حسـنعلی منصور نخسـت وزیـر وقـت در بهمـن ۱۳۴۳ بـود. پـس از ایـن اقـدام، تعـدادی از سـران موتلفـه بـه اعـدام و جمعـی به زنـدان هـای طویـل المـدت محکوم شـدند.
🔹در اینجــا مــی تــوان از گروه هــای هفــت گانــه کــه پــس از انقــلاب، «ســازمان مجاهدیــن انقــلاب اســلامی» را تشــکیل دادنــد یــاد کــرد.
ایـن گروههـا عمدتـاً در آغـاز دهـه ۵۰ شمسـی پـا بـه عرصـه حیات #سیاسـی گذاشـتند و غالباً مشـی مسـلحانه داشـتند ایـن گروه هـا عبـارت بودنـد از: منصـورن بـه رهبـر محسـن رضایـی، شـمخانی، ذولقـدر و ..، امـت واحـده کـه بـه همـت بهـزاد نبـوی، محمـد سـلامتی و محسـن مخملبـاف شـکل گرفـت، موحدیـن بـا محوریـت شـهید حسـین علـم الهـدی، گـروه فـلاح بـه رهبـری محمـد منتظـر قائـم و مرتضـی الویـری، گـروه بـدر بـا رهبـری حسـین فدایـی، علـی عسـکری، گـروه توحیـدی فلـق بـا رهبـری مصطفـی تـاج زاده و حسـن واعظـی، و گـروه توحیـدی صـف بـه رهبـری محمـد منتظـری، سـلمان صفـوی، محمـد عطریانفـر و... ایـن گروه هـای هفـت گانـه بـدون اینکـه بـا یکدیگر ارتبـاط تشـکیلاتی داشـته باشـند، از چهـار وجـه مشـترک بودنـد: اعتقـاد بـه #رهبـری_امـام_خمینـی، #ایدئولـوژی_اسـلامی، مبـارزه مسـلحانه و مخالفـت بـا تغییـر ایدئولـوژی سـازمان مجاهدیـن خلـق.
📚جریان شناسی سیاسی در ایران
✏️ علی دارابی
انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#راه_ما_روشن_است🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹