eitaa logo
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
718 ویدیو
44 فایل
🔰نویسنده حوزه #تربیت تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب (۵جلد)، قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی (۵جلد)، تربیت با کتاب (۴جلد)، خلوت ناامن. 🔰دانش‌پژوه دکتری رشته #حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی (ره) 🆔️ @rajaaei
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. این روزها، بازار روایات آخرالزمانی خیلی زیاد شده است. شایسته است نظر حضرت آقا را به عنوان یک مرجع دینی و امام خود، بدانیم و به آن عمل کنیم. https://eitaa.com/rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"اون دختر انگشتر من رو می‌خواد؛ انگشتر رو بهش بدید." رهبر حواس جمع ما.😍 معلوم است که چنین پیشوای حواس‌جمعی، از مصالح امت اسلام و غفلت نمی‌کند. پ.ن: ماشاءالله چقدر هم حرفه‌ای انگشتر را از انگشت مبارک بیرون می‌آورند.😎 https://eitaa.com/rajaaei_ir
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
"اون دختر انگشتر من رو می‌خواد؛ انگشتر رو بهش بدید." رهبر حواس جمع ما.😍 معلوم است که چنین پیشوای حوا
خاطره حسن روح الامین، هنرمند معروف آیینی از رهبر معظم انقلاب که در صفحه شخصی خود منتشر نمود: پانزده روز پیش بود که برای ارائه تابلوی جدیدم در حسینیه امام خمینی (ره) خدمت حضرت آقا رسیدم. یادگار این زیارت دلچسب هم انگشتری بود با نگین مشکی که به رسم محبت از این مرد بزرگ به من مرحمت شد. هدیه ای که هربار نگاهش میکنم انگار جریان عشق است که چون خون گرم درون رگ هایم می دود دیروز نزدیک ظهر گوشی موبایلم زنگ خورد. از آن سوی خط مردی با صدای مهربان گفت: «آقای روح الامین، از دفتر حضرت آقا تماس میگیرم ایشان به بنده فرمودند: هنرمندها روحیه ی لطیفی دارند. انگشتری که دو هفته پیش به ایشان دادم نگینش تیره بود؛ شاید دوست داشته باشند انگشتری با نگین سرخ یا رنگ دیگری داشته باشند که سرزنده تر باشد. با آقای روح الامین تماس بگیرید و بپرسید اگر دوست ندارند آن رنگ سیاه را عوضش کنید. این همه محبت، فهم هنر و توجه سرشار حضرت آقا مرا بهت زده کرد. در چنین روزهای حساسی برای مسلمانان و یک روز قبل از سخنرانی مهم ایشان به عنوان رهبر شیعیان جهان که چشم تمام رسانه های دنیا به این مواضع دوخته شده و در عین مشغله های مدیریت و رهبری کشور و فرماندهی کل قوا که بر دوش ایشان است، یک انسان چقدر میتواند دقیق، لطیف و متوجه جزئیات باشد که فرزند کوچک و بی مقداری مثل من را به اسم و یاد در خاطر نگه دارد؟ این مرد با ایمان اگر نابغه نیست پس چیست؟ هدیه ای که از سوی شما می آید گوهر است؛ سفید و سیاه ندارد که آقاجان! تصدقتان گردم حضرت عشق که هر چه از دوست رسد نیکوست... 🔻🔻🔻🔻 کانال سین صاد رو دنبال کنید https://eitaa.com/joinchat/459735098C6f43ed974a
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
خاطره حسن روح الامین، هنرمند معروف آیینی از رهبر معظم انقلاب که در صفحه شخصی خود منتشر نمود: پانزده
این خاطره حسن روح الامین را عطف کنید به این صحنه و دقت آقا به درخواست آن دختر. خدایا، عمر ناچیز و بی ارزش مرا بگیر و به عمر امامم بیفزای
هدایت شده از تأملات
📌امام خمینی (ره) نبش قبر کرد! بسم الله الرحمن الرحیم ✅امام امت، انقلاب خویش را بر یک پایگاه فکری استوار بنا کرد...دستاورد ارزندهٔ او مراحلی را در تاریخ فقه و تفکر علمای پیشین اسلام گذرانده بود... 1️⃣[در] مرحلهٔ نخست، رابطهٔ فقیه و مردم، رابطهٔ محدّث و مستمع بود...تنها پیوندی که فقیه را با جامعه مرتبط می‌کرد، نقل حدیث و ترجمه و بیان معنای صوری حدیث بود...این تحجر فکری به دست توانای اصولیین توانمند و خصوصاً استاد اکبر مرحوم وحید بهبهانی (رضوان الله علیه) تحول یافت...و از آن پس، رابطهٔ بین فقیه و مردم، رابطهٔ مرجع تقلید و مقلد شد... 2️⃣مرحلهٔ دوم: ...کم‌کم مسئله ولایت فقیه در لابه‌لای کتاب‌ها مطرح شد، اما نه به آن حد که...جایگاه اصلی‌اش را پیدا کند. یعنی اگر مرحوم نراقی‌ها مسئله ولایت فقیه را مطرح می‌نمودند، در همان محور فقه مطرح می‌کردند...مسئله ولایت فقیه که از «کلام» رانده شده بود، در «فقه» دفن گردید. هرچه هم ادلهٔ فقهی [ولایت فقیه در این مرحله] شکوفا شود، چون [مسئله] در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته بود، آن رویش و بالندگی را نداشت... 3️⃣مرحله سوم: کاری که امام امت کرد، بحث ولایت فقیه مظلوم را از قلمرو فقه بیرون آورد و به جایگاه اصلی‌اش که مسئله کلامی است نشاند. آنگاه با براهین عقلی و کلامی این مسئله را شکوفا کرد و سراسر فقه را در تابش شعاع آن قرار داد؛ آنگاه نتایجی پدید آمد که یکی پس از دیگری شاهد آن بودیم. (آیت‌الله جوادی آملی، مقالهٔ نقش امام خمینی در تجدید بنای نظام امت، کیهان اندیشه، شمارهٔ 24) مطالعۀ متن کامل این مقاله👇👇👇 http://ensani.ir/fa/article/100181 🆔️ @tarbiat_hokmrani
هدایت شده از براده ها
❓آیا می‌توان نظریه داده‌بنیاد (گراندد تئوری) را در پژوهش‌های با هدف طراحی الگو به‌عنوان روش تحقیق انتخاب کرد؟ از جمله بدفهمی های کاربرد گراندد تئوری در [مجامع علمی] کشور [ایران] میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: ● را برای ساخت می‌باید مورد استفاده قرار داد! در هیچ کدام از منابع اصلی گراندد تئوری، کاربرد این روش برای ساخت الگو توصیه نشده است... همان طور که از عنوان آن مشخص است، این روش برای ساخت و صورت‌بندی می‌باید مورد استفاده قرار گیرد. 📚 صفایی موحد، سعید، گراندد تئوری (نظریه داده‌بنیاد)؛ مبانی نظری، رویکردها و رویه‌های اجرایی، تهران: نشر دوران، چاپ دوم: تابستان ۱۴۰۳، ص۷۲. پ.ن: این کتاب یکی از جامع‌ترین و دقیق‌ترین کتاب‌های آموزش معرفی نظریه داده‌بنیاد است که مبتنی بر متون دست اول صاحب‌نظران آن و به پشتوانه یک دهه تحقیق و تدریس نویسنده، نوشته شده است. 🆔️ @boradeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه هنوز کسی هست که شک داره شعار صهیونیست‌ها کاملاً جدیه براشون و دارن سعی می‌کنن گام به گام بهش نزدیک بشن... پ.ن.۱: حتماً حواسمان هست که دو شهر مقدس و در همان محدوده از هستن که چشم طمع بهش دارن. پ.ن.۲: قصد تطبیق نداریم؛ فقط یادمون نره در بعضی از روایت‌های آخرالزمان گفته شده بعد از تصرف شام به‌دست سفیانی، نجف و کربلا هم تصرف می‌شه و زبانم لال حرم‌های مطهر...😭 https://eitaa.com/rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این فیلم کوتاه، که مربوط به یکی دو روز قبل از است، یک رزمنده غیور افغانستانی از تیپ دارد در صحن حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) هم‌رزمانش را برای مقابله با تروریست‌ها تهییج می‌کند و رجز می‌خواند. بعد از سقوط سوریه، یکی از بستگان که آموزگار کلاس اول دبستان است داشت از نگرانی و دلتنگی مادر یکی از دانش‌آموزهای اش می‌گفت که شوهرش عضو فاطمیون است و بعد از سقوط ناگهانی سوریه، هنوز موفق نشده‌اند برگردند. ما هستیم که دست‌به‌دست هم داریم برای رسیدن به آرمانمان مقاومت می‌کنیم و در مکتب اهل‌بیت یاد گرفته‌ایم این مقاومت مقدس، هیچ مرزی نمی‌شناسد. نگذاریم درست در این که با سقوط سوریه شروع شده و در آن، عده‌ای هوس احیای سنت خلافت و بازگرداندن امپراتوری نامبارکشان را دارند، گروهی نادان یا مزدور به بهانه چند لقمه نانی که این برادران و خواهرانمان دارند در این کشور می‌خورند، به آنها طعنه بزنند و دل ما را به هم سرد کنند. یادمان نرود چه کسانی تا لحظه آخر ایستاده‌اند تا سوریه از دست نرود، تا غده سرطانی اسرائیل یک گام به مرزهای محور مقاومت (ایران) نزدیک نشود. زمستان‌ها همیشه تاریخ گذشته و روسیاهی همواره به زغال مانده است... https://eitaa.com/rajaaei_ir
هدایت شده از تأملات
دو روز پیش بود که در جمع ۲۵۰نفر از فرهنگیان از سراسر کشور، ذکر خیر این بزرگمرد شد؛ وقتی داشتم در پنل علمی "نسبت‌یابی تربیت و مسئله مقاومت"، از می‌گفتم و ضرورت نقش‌آفرینی معلمان و مربیان در تربیت نسلی مقاوم برای . حرفم این بود که اگر ساحت‌های مختلف وجود معلم متناسب با جریان رشد نکند و مثلاً اگر او با مقاومت نسبت نداشته باشد، چطور می‌تواند زیبایی و شکوه بعضی صحنه‌ها را ببیند و به متربیانش نشان دهد. برایشان صحنه‌ای را مثال زدم که یک پدر، دختر شهید خردسالش را در آغوش گرفته و پیش از کفن کردن، با چهره‌ای سرشار از ابتسام مؤمنانه و بی هیچ شکایتی در چهره و بر لب، برای آخرین بار با دخترک معاشقه پدرانه می‌کند. گفتم: فقط حال آن لحظات این پدر را می‌فهمیم، و فقط یک مؤمن حقیقی می‌تواند در این صحنه، زیبایی و شکوه ایمان یک پدر مجاهد را بسیار بزرگ‌تر و پررنگ‌تر از تلخی از دست دادن دخترش بداند و بفهمد که زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) چگونه جمله "ما رأیتُ الا جمیلاً" را به زبان آورد. همین دو روز پیش بود، و کسی چه می‌دانست که امروز باید خبر شهادت این پدر را بخوانم و وقتی برای چندمین بار فیلم لحظه وداع با دخترش را می‌بینم، باز هم شانه‌هایم مردانه بلرزد و باز هم همان جمله‌ای را به زبان بیاورم که دو روز پیش در آن سالن گفتم: تو چقدر بزرگی مرد! حالا شیخ خالد به دخترش ریم پیوست. پ.ن: این جلسه بخشی از همایش رهیاران تحول بود که بسیج دانشگاه فرهنگیان با همکاری قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آ.پ. برگزار کرد. 🆔️ @tarbiat_hokmrani