eitaa logo
حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
136 دنبال‌کننده
639 عکس
236 ویدیو
25 فایل
💠آرمان ما تحقق #دانشگاه_اسلامی است🇮🇷 🔺️ #چله_معرفت 🔺️ #معلم_تمدن_ساز 🔺️ #جهاد_تحول 📲 ارتباط با مدیر حوزه: @howzerajaei
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه معرفت‌جویان گرامی: 💠 جلسه دوم کارگاه مجازی با موضوع و ، انشاءالله جمعه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۵ برگزار می‌شود. 🔺 برای شرکت در این کارگاه، نام و شماره مجازی خود را به آی‌دی @howzerajaei (در پیام‌رسان بله) ارسال بفرمایید. ✅ @rajaee_hd
معرفت‌جویان گرامی جلسه دوم کارگاه ساعت ۱۵ (تا دقایقی دیگر) در سامانه ایرانی اسکای روم برگزار می‌شود. 👆 کافی است روی لینک زیر، کلیک کنید: https://www.skyroom.online/ch/ali311/resalat بعد از ورود به سامانه، گزینه میهمان را انتخاب و نام خود را بنویسید.
‌💠 این معلم جوان، ۱۶ دانش‌آموز در روستای زنگی شبستر در آذربایجان شرقی دارد که تنها ۷ نفرشان به برنامه «شاد» دسترسی دارند. 🌱 او کوچه به کوچه روستا را می‌گردد تا به همه دانش‌آموزانش درس بدهد. ‌ 🇮🇷روزت مبارک آقا معلم!🇮🇷 ‌ ‌ 💐 ‌ 📚 @rajaee_hd
پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم: کار بزرگ معلمان آموزش شکوفاسازی استعدادها برای ارزشهای متعالی است رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک روز معلم به همه معلمان در مدارس، دانشگاهها و حوزه‌های علمیه، کار بزرگ و جهاد معلمان را آموزش شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان در مسیر ارزشهای اسلامی و انقلابی با هدف ایجاد یک جامعه دینی عادلانه و آرمان‌خواه دانستند و خاطرنشان کردند: نسل جوانی که در این مسیر پرورش می‌یابد ثروتی آن‌چنان انبوه است که هیچ پدیده ارزشمند دیگری با آن برابری نمی‌کند. متن پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای به این شرح است: بسمه تعالی روز معلم را به همه‌ی معلمان عزیز که در مدارس و دانشگاهها و حوزه‌های علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور میپردازند تبریک میگویم. این سخن امام خمینی که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکة... تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت الهی چهار واژه‌ی کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران است. واژه کلیدی دیگر قیام به قسط است. در مدرسه نبوّتها، نسلهای بشر با کتاب و حکمت، آموزش وپرورش می‌یابندو آنگاه زندگی عدالت‌محور بنا میکنند و جوامع بشری بدین ترتیب به هدفهای آفرینش انسان نزدیک میشوند. نظام اسلامی با همین هدف یعنی شکل‌گیری یک جامعه‌ی دینی عادلانه و آرمان‌خواه پدید آمد، و طبیعی است که نظام آموزشی کشور نیز نمیتواند هدفی جز هدف کلّی نظام داشته باشد. کودک و نوجوان و جوان در کشور اسلامی می‌آموزد که استعداد و توان بالقوه‌ی خود را برای ارزشهای متعالی ملی یعنی ارزشهای اسلامی و انقلابی شکوفا کند و به‌کار گیرد. این آموزش حیاتی و سازوکار تحقق آن، همان کار بزرگ و جهاد مبارکی است که معلمان عهده‌دار آن شده‌اند. اسلام ما را به علم نافع فرا میخواند، علم نافع از سوئی جوان ایرانی را به ابزارهای لازم برای پیشرفت و اعتلای کشور و ملتش مجهز میسازد، و از سوئی به او هویت می‌بخشد و او را از وزانت و اعتبار روحی و معنوی و اعتماد به نفس برخوردار میکند. نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می یابد، ثروتی آن‌چنان انبوه و ذخیره‌ئی آنچنان عظیم است که هیچ پدیده‌ی ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمیکند. این ثروت، محصول کار و انگیزه‌ی معلمان در مدارس و دانشگاهها و حوزه‌های علمیه است. رحمت و فضل خدا بر دستهای پرکار و دلهای پر انگیزه‌ی آنان باد. نسل جوان ما بحمدالله الگوهای درخشان و برجسته‌ئی را هم میشناسد که در دنیای مادی امروز نظائر آنها را کمتر میتوان یافت. از شهید چمران و شهید آوینی تا شهدای هسته‌ئی و تا شهید سلیمانی و تا شهید بزرگوار مطهری که در دهه‌ی سی از عمر خود در حوزه‌ی قم و دانشگاه تهران درخشید و در دهه‌ی پنجاه با بال شهادت به ملکوت اعلی پرکشید. درود خدا بر شهیدان و سپاس ما به معلمان و خوشامد ما نثار نسل جوان خوش عاقبت ملت ایران باد. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
بحمدالله تعالی جلسه دوم کارگاه با موضوع برگزار شد. 📝 جمع‌بندی کارگاه دوم: در این جلسه، به بُعد چگونگی رزمایش پرداخته شد و این سوال اساسی به مباحثه گذاشته شد: ⁉️ در این رزمایش چه نقشی را برای خود تعریف کرده‌اید و چه ایده‌هایی را برای یک کمک رسانی مطلوب پیشنهاد می‌دهید؟ 💻نکات اصلی حاج آقا اسدی در پاسخ به پرسش دوم (بخش اول): ۱. کار گروهی کنیم: تلاش کنیم سطح اثرگذاری خود را محدود به یک کمک مالی نکنیم. ظرفیت‌های خود را با ظرفیت‌های گروهی، ضمن یک تمرین «عهد جمعی»، گره بزنیم. ۲. کار تبیینی و رسانه‌ای کنیم: اقتضای تبدیل شدن این رزمایش به یک جریان و حرکت عمومی، روشنگری رسانه‌ای است. 📲 موضوعاتی که لازم است در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن محتواسازی کرد و ترویج و تبلیغ شود: 🔴بیان اهمیت و آثار فردی و اجتماعی و بین‌المللی رزمایش همدلی و انفاق و مواسات. 🔵ترویج ایده‌ها و تجارب موفق گروه‌های جهادی 🔴روشنگری و تبیین درست از تنوع نیازهای واقعی مردم و قبل از 🔵ترویج خود ایده‌های تبیین و ترویج موفق جهت اگو و الهام بخشی ۳. تولید فکر و ایده‌پردازی کنیم: باید جمعی علاوه بر کار میدانی، متولی دیده‌بانی و رصد مسائل و حل آن باشند تا همچون ، با اشرافی که از مسائل میدانی دارند به طراحی و ایده‌پردازی موفق بپردازند. ۴. در کشف نیازها بسیار خلاق عمل کنیم: چه بسا بسیاری از نیازهای کشف شده، اصلا راه حل نقدی نیاز نداشته باشد! بلکه مثلا به یک تصمیم یک مسئول برمی‌گردد که با مطالبه از آن مسئول حل می‌شود. ۵. همه را در دایره خیرین وارد کنیم: با ایده‌هایی موجب شویم که اکثر مردم در دایره خیرین و کمک‌رسانان قرار گیرند. جمعه، ۱۲ اردیبهشت ۹۹ 💠 @rajaee_hd
معرفت‌جویان گرامی کلاس (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) استاد فرجی ساعت ۱۶ امروز (شنبه ۱۳ اردیبهشت) در سامانه ایرانی اسکای روم برگزار می‌شود. 👆 کافی است روی لینک زیر، کلیک فرمایید: https://www.skyroom.online/ch/ali311/resalat 📚 @rajaee_hd
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 گزارش ستادی از روند مسابقه : پس از اتمام مسابقه حل مسأله و ارسال حدود ۱۰۰ اثر رسانه‌ای از خدمت جهادی معرفت جویان عزیز سراسر کشور، در شرف اعلام نفرات برگزیده این رویداد هستیم. قابل توجه است که شناسایی مسائل جامعه و عزم مومنانه در رفع آن، یکی از رسالت‌های دانشجوی مومن انقلابی است که در قالب *«مسابقه حل مسأله در قاب دوربین»* نمونه‌ای از این عزم مومنانه به تصویر کشیده شد؛ باشد که ایده‌ها و تجربیات این اثرات، برای مسابقات بعدی، الهام‌بخش باشد. ................................................................. نمونه کلیپ‌های ارسالی را می‌توانید در کانال مسابقه در پیام‌رسان ایتا ملاحظه بفرمایید: https://eitaa.com/hodatdanesh
معرفت‌جویان گرامی جلسه سوم کارگاه با موضوع (چگونه این رزمایش مطلوب‌تر انجام شود و ما چه نقشی می‌توانیم داشته باشیم) ⏳ساعت ۲۱ امشب (۱۶ اردیبهشت) در سامانه ایرانی اسکای روم 👆 کافی است روی لینک زیر، کلیک کنید: https://www.skyroom.online/ch/ali311/resalat 🇮🇷 @rajaee_hd
به توفیق الهی سومین کارگاه با موضوع برگزار شد. در این جلسه، بررسی چگونگی رزمایش مطلوب ادامه یافت و ضمن سوال اساسی زیر، به ارائه باقی مبحث پرداخته شد: ⁉️ در این رزمایش چه نقشی را برای خود تعریف کرده‌اید و چه ایده‌هایی را برای یک کمک رسانی مطلوب پیشنهاد می‌دهید؟ 👇👇👇
حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
به توفیق الهی سومین کارگاه #رسالت_الهی با موضوع #رزمایش_همدلی برگزار شد. در این جلسه، بررسی چگونگی
💻 چکیده نکات اصلی حاج آقا اسدی (بخش دوم): ۱. تکلیف خواص و نخبه‌ها، تخصصی و بیش از مردم عادی‌‌ است. گروه‌های جهادی می‌توانند: 🔺 رسالت خطیر نخبگان را یادآوری کنند؛ 🔺 از آنها دعوت به نقش‌آفرینی کنند؛ 🔺 نسبت به تکالیفشان از آنان مطالبه کنند. ۲. برای خانواده‌ها و فرزندان نقش ویژه و مستمر تعیین کنیم؛ یعنی برای نقش‌آفرینی میدانی و رسانه‌ای خانواده‌ها، ایده‌پردازی کنیم. خانواده‌ها با محوریت فرزندان، ابتدا همفکری و ایده‌پردازی کنند و سپس در طول ماه مبارک، به اقدام میدانی مستمر بپردازند. برای این امر می‌توانیم خانواده‌ها را به تشکیل جلسات خانوادگی تشویق کنیم. رمز جامعه در تحول معنوی خانواده است. یعنی مشارکت در خدمت به دیگران، حس معنویت را در فرزندان هم ایجاد و نهادینه می‌کند. ۳. هزینه‌هایی که سال‌های گذشته برای افطاری‌ها، سحری دادن‌ها و مراسمات عید فطر صرف می‌شد، نباید تعطیل شود و با راه‌اندازی پویش و با همان نیت، امسال به سمت نیازمندان هدایت شود. ۴. باید این رزمایش را به تبدیل کرد. نباید بعد از ماه رمضان، رزمایش را تمام‌ شده فرض کرد یا کمک‌رسانی را محدود به یک نوبت دانست؛ بلکه در قالب‌هایی، استمرار یافته و نهادینه شود؛ یعنی از اقدام موردی، به رویه و فرهنگ مستمر تبدیل شود. یکی از راه‌های مهم آن واژه‌سازی است. مثل واژه "سرپرست" در طرح اکرام ایتام کمیته امداد. ۵. نیازها باید ریشه‌ای حل شود. رزمایش اصلی است و ، می‌تواند مقدمه خوبی برای ورود به باشد. می‌توانیم در زمان شناسایی نیازمندان، ظرفیت شغلی و توانمندی حرفه‌ای آنان را نیز شناسایی و زمینه ایجاد کسب و کارهای زودبازده و خانگی را در آینده فراهم کرد.‌ دلگرم کردن مردم به نظامی که داعیه‌دار مقدمه‌سازی است، با ریشه‌ای حل کردن مشکل مردم، بزرگ‌ترین کار است. 💠 نکته آخر: اگر می‌خواهیم جامعه الگو و امام در عرصه باشیم، باید بتوانیم الگوی توحیدی ارائه دهیم. نقش دولت مدیریت است و گره‌ها به دست مردم حل می‌شود. باید را همگانی کرد تا مسائل جامعه را خود مردم حل کنند. سه‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۹۹ 💠 @rajaee_hd
📱پخش زنده - با موضوع: 👨‍💻مهارت آموزی در آموزش و پرورش 👨‍🔧 👤 با حضور: استاد تجلی نیا 🎓دکترای تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت و متخصص در حوزه استعداد سنجی ⏰ پنجشنبه، ساعت ۲۲ از صفحه اینستاگرام: 🌐 instagram.com/srttubsj.live 🆔 @srttubasij 🇮🇷
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 سلسله مباحث معرفتی با موضوع (مبانی معرفتی ) بخش اول ✅ استاد آیة الله عابدینی ⁉️ چرا در نظام انفاق؛ قسمتی واجب و قسمتی مستحب است؟ ابعاد اجتماعی انفاق چیست و چه تاثیری بر واپاشی یا قوام جامعه خواهد داشت؟! 💠 @rajaee_hd 🎬 کاری از معرفت‌جویان