eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
674 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
105 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 ⁉️روایتی از برخی منابع ذکر شده که در جمعه‌ی آخر ماه مبارک رمضان "نمازی وارد شده که جبران ۲۰۰ تا ۶۰۰ سال نماز قضا شده را می‌کند" آیا چنین روایتی صحت دارد؟ 1⃣ این روایت بدون سند است در این روایت بی‌سند، نمازی ۴ رکعتی آمده با دستوالعمل و سوره‌های خاص و در پایان نماز نیز سفارش به خواندن دعای خاصی شده است. این نماز در کتاب‌هایی مانند 📚« سرور العارفین»با اسم روی جلد "هاشمی‌حسینی‌نژاد" با عنوان خطاط و نه نویسنده) 📚 «معراج المؤمن» سید محمدتقی مقدم، آمده است که او هم بدون ذکر سند معتبر، روایت را به کتاب سرور العارفین نسبت داده است.🤔 2️⃣ آثاری که این روایت نامعتبر برشمرده آنقدر تعجب برانگیز است که حتی در ادامه‌ی همین روایت آمده که فاطمه زهرا(س) با تعجب از پیامبر(ص) پرسیدند: مگر هرکس چقدر عمر، و چه مقدار نماز قضا دارد؟!!!، و تعجب‌برانگیزتر اینکه در پاسخ بیان شده، این نماز، حتی نمازهای قضا شده پدر و مادر(و آشنایان) را نیز جبران خواهد کرد😳 ♻️نتیجه اینکه: حقیقت آن است که چنین ادعاهایی: 〽️نه با روایات معتبر«وجوب قضاء ما فات کما فات که در 📚وسائل الشیعه،ج‏۸، ص ۲۶۸» آمده همخوانی دارد. 〽️نه با عقل سازگار است زیرا چطور ممکن است شخصی با چهار رکعت نماز، نمازهای قضای خود و آباء و اجدادش، آن‌هم تا 600 سال گذشته را، یکجا، تسویه حساب نماید. 〽️و نه چنین جایگزینی، در فتاوای مراجع تقلید برای نماز قضا ذکر شده است. 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 🌙 ➠@ramezan_ghasem110
📚 زمان پرداخت و کنار گذاشتن فطریه 💠 سؤال: زمان کنار گذاشتن فطریه و پرداخت آن چه موقع است؟ ✅ جواب: از غروب شب -فطر می تواند را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلف باید فطریه را پیش از بدهد، ولی اگر نماز عید نمی خواند می تواند دادن فطریه را تا ظهر تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست. اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هر گاه دسترسی پیدا کرد به بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد. 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
۱- اگر مهمان بعد از اذان مغرب شب عید فطر وارد خانه میزبان شود فطره به عهده صاحب خانه نیست ۲- اگر قبل از غروب آفتاب وارد خانه میزبان شود و فقط همان شب مهمان باشد به نظر آیات عظام خامنه ای مکارم شیرازی و شبیری زنجانی فطره او بر صاحب خانه واجب نیست ولی به نظر آیات عظام سیستانی و صافی واجب است ۳- کسی که دو سه روز مهمان است فطره او بر عهده صاحب خانه است ۴- میهمان می تواند با اجازه صاحب خانه فطره را خودش پرداخت کند 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
روز عید فطر بستگی به اطمینان داشتن به آن مرجعی که عید اعلام کرده دارد یعنی اگر به او اطمینان دارید که تشخيص درست به عید بودن داده روزه نگیرید ولو آن مرجع، مرجع تقلید شخص نباشد. مدیریت حوزه علمیه سیدالشهداء
🌙 نظر رهبر انقلاب درباره اختلاف نظرات فقهی درباره رویت هلال 🔸در قضیه‌‌ی این عید فطر هم که فرمودند، به نظر من اینی که ما بگوئیم باید جوری بشود که همه، در یک روز عقیده‌‌ی به عید پیدا کنند، این نشدنی است؛ یعنی طبق مبانی فقهی ما نشدنی است؛ همه‌‌ی فقها بر یک فتوا متفق بشوند؛ خوب، نمیشود. بالاخره یک فقیهی ممکن است پیدا بشود که نظرش چیز دیگری باشد؛ بنابراین اختلاف به وجود خواهد آمد. ما این اختلاف را خیلی بزرگ نکنیم؛ چه اهمیتی دارد؟ چه اشکالی دارد؟ یک نفری است، فتوائی دارد یا مقلدینی هم دارد، یا ندارد و طبق فتوای خودش عمل میکند... 🔸 بنده خیلی از آقایان محترم و بزرگی که فتوایشان هم غیر از آن چیزی بود که مبنای حکم ما بود، متشکرم، اما در عین حال، به مخالفت تظاهری نکردند؛ این خیلی چیز مهمی است. دشمن البته ممکن است یک کلمه حرف بزند و این را بزرگ کنند و جنجال کنند و هیاهو کنند؛ ما تابع نغمه‌‌ی دشمن که نیستیم. 📅بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان | 88/7/2 🔸امروز مردم عزیز ما عید گرفته‌اند. بسیاری از برادران و خواهران مسلمان کشورهای اسلامی هم دیروز راعید دانستند.در داخل کشور ما هم برای بعضیها دربرخی از شهرها دیروز ثابت شد که عید است؛برای بعضی از مراجع معظّم تقلیدهم دیروز ثابت شد که روز عید فطر است وبرطبق آنچه برای آنها احراز شده بود،عمل کردند.برای بعضی هم ثابت نشد و برطبق حکم شرعی،امروز برای آنها عید محسوب شده وامروز را عید گرفتند.هر دو گروه به وظیفه خود عمل کردند.قبلاً پیش‌بینی متخصّصان وکارشناسان مسائل نجومی در کشور ما ومراکز علمی دنیا همین بود که امسال ماه رمضان سی روزه خواهد بود؛ولی اگر برای کسی بعد از بیست‌ونهم ماه رمضان- شب سیام یا روز سیام- ثابت شد که ماه شوّال طلوع کرده است،وظیفه او این است که طبق تکلیف شرعی، آن روز را ابتدای ماه شوّال بداند.این چیزها در شریعت اسلامی مایه اختلاف نیست.کسانی که دیروز را روز اوّل شوّال دانسته‌اند،بر اساس تکلیف و طبق جزم خود عمل کرده‌اند و پیش خدای متعال مُثابند.بقیه مردم هم که به تبع جمعی از مراجع عظام در قم و نجف، برای آنها احراز نشد که دیروز اوّل شوّال باشد- که برای ما هم این معنا احراز و ثابت نشد -پیش خدای متعال مأجورند. وظیفه ما این بود، وظیفه آنها هم آن بود. آنچه مهم است،عمل به تکلیف و از دست ندادن ذخیره ماه رمضان است. 🗓۱۳۸۲/۰۹/۰۵ بیانات در خطبه‌‌های نماز عید فطر
عید چند شنبه است با خواندن این متن پاسخ خیلی از سوالات در این متن پاسخ داده شده و خوب است پرسشها نیز بر اساس یک‌نگاه منصفانه و علمی مطرح شود. با توجه به اینکه مبنای مراجع معظم تقلید در اعلام عید سعید فطر متفاوت است و برخی بر اساس نگاه فقهیشان، دیدن ماه را با چشم مسلّح(استفاده از ابزاری نظیر تلسکوپ) را کافی میدانند و برخی نیز با ادلّه فقهی خودشان، تنها دیدن ماه را با چشم معمولی لازم میدانند لذا در برخی سالها، اختلافی در اعلام روز عید فطر رخ میدهد که طبیعیست و ناشی از این تفاوت در مبنای فقهیست. . قاعدتا مساله دیدن ماه، تقلیدی نیست اما هر مکلّف لازم است که بر مبنای نظر مرجع تقلید خودش عمل کند، مثلا اگر حتی کسی خودش با تلسکوپ ماه را بییند اما مرجع تقلیدش این روش را قبول نداشته باشد نمیتواند افطار کند. . تا‌کنون مقام معظم رهبری و حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی و مکارم و وحید و شبیری زنجانی روز یکشنبه را بر اساس مبنای فقهی خودشان عید اعلام کرده اند. حضرات آیات سیستانی، صافی گلپایگانی و که مبنای فقهی آنها متفاوت است روز دوشنبه را عید اعلام کرده اند و مقلدین آنها یکشنبه سی ام رمضان خواهد بود. با توضیحاتی که گفته شد اولا در این موضوع، بحث اعتماد یا عدم اعتماد نیست، بحث بر سر تفاوت مبنای فقهیست وگرنه گروه دوم یقین دارند که گروه اول یقینا با چشم مسلح، دیدن ماه بر آنها ثابت شده، اما مبنای آنها برای اعلام عید متفاوت است. ثانیا هرکس باید به نظر مرجع خود عمل کند چون حکم حکومتی در کار نیست و هر مرجعی فتوای خود را داده ، اگر حکم حکومتی بود مراجع دیگر هم باید به آن عمل میکردند
زمان: حجم: 193.6K
روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان 27(موضوع:قوت غالب در زکات فطره) سرکار خانم جعفری
زمان: حجم: 377.4K
روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان 28(موضوع:تأخیر در پرداخت زکات فطره) سرکار خانم جعفری
زمان: حجم: 170K
روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان 29(موضوع:پرداخت زکات فطره غیرسید به سید) سرکار خانم جعفری
هدایت شده از مرسلات مدیا
🔴🔶 یخ های آتشین!! مغازه اول: «آب هویج خنک ۱۰۰۰» مغازه دوم:«آب هویج: با یخ ۹۰۰، بدون یخ ۱۰۰۰» 📖« ویل للمطففین » وای بر کم فروشان ⚜مطففین /۱⚜ /مرضیه رمضان قاسم @taghcheh1399