eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
502 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
872 ویدیو
87 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین پنجشنبه‌ی ماه مبارک رمضان، هر کدام از شما که مادر به آسمان و دسته گل به زمین داده‌اید، اگر سر مزار مادرتان مشرف شدید و یا از راه دور ارتباط دلی با مادرتان برقرار کردید؛ سلام مرا به ایشان برسانید، مضمون این شعر را برای‌شان بخوانید و بفرمائید دعاگوی‌مان باشند‌. تو را به خاک ندادم، به آسمان دادم تو را به دست خداوند مهربان دادم زمین که جای قشنگی برای گلها نیست تو را به رسم امانت به آسمان دادم دلیل بارش چشمان ابری ام مادر...! همیشه لحظه باران تورا نشان دادم پس از تو زنده نماندم، پس از تو هی مُردم سر مزار تو هر روزِ سال، جان دادم چه پشت ابر چه پیدا، همیشه پر نور است کسی که جای ستاره به کهکشان دادم ✍شاعر: عباس جواهری رفیع 🌍https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef ╰┈➤Ⓜ️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوش بحال شهدا همه‌ی ما هر چی داریم از دعای مادر است، امشب به مادران شهدا بگیم برامون آرزوی شهادت کنند حال دلم امشب خطاب به مادرِ جانانِ جانانم دلخوشم تنها به لبخند و دعای مادرم هرچه دارم، دارم از شبْ گریه‌های مادرم کوچه کوچه گشتم این شهرِ بدون عشق را آن‌ صدایی‌ که‌ ندیدم‌ خوش‌تر از آن، هم صدای مادرم ما نمک گیرِ حسنیم و سرِ این سفره‌ایم زیر بیرق شیر مادر خورده و در روضه‌ایم کربلا را باید از مشهد گرفت، اما چطور!؟ گفته سلطان جهان: من خاک پای مادرم می‌روم تا پنجره فولاد، امضایم کند قبل از آن اما، رضایم با رضای مادرم از حرم سوغات باید برد، سوغاتم دل است دل که باشد جایگاه و جانفدای مادرم 🌍https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef ╰┈➤Ⓜ️
🇵🇸 🇮🇷 🇵🇸 🇮🇷 🇵🇸 🇮🇷 🇵🇸 🇮🇷 🇮🇷 🇵🇸 🇮🇷 پرســـ❓ــش در قبال مظلوم چه روشی اتخاذ کنیم پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 🔘طبق دلایل عقلی و نقلی دفاع و حمایت از آرمان قدس ضرورت دارد. 🔉صوت کنفرانس استاد را اینجا بشنوید 1⃣دلایل عقلی: در دفاع از مظلوم، تفاوتی نیست که او مسلمان باشد یا نباشد، شیعه باشد یا نه، عرب باشد یا عجم، در منطقه‌ی ایران باشد یا فلسطین، بلکه دفاع از مظلوم، جرء مقوله‌ی فطری، غریزه‌ و آرمان هر انسانی است، در بداهت و مُسَلّم بودن دفاع از مظلوم همین بس که متجاوزان و استعمارگران به بهانه‌ی دفاع از مظلوم و با شعار دفاعِ حقوق بشر، بزرگترین جنایات تاریخی را رقم زده‌اند. 2⃣ دلایل قرآنی: 〽️آیه ۷۲ انفال وَ إِنِ اسْتَنْصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ اگر در کار دین از شما یاری خواستند بر شما واجب است یاری کنید. 〽️آیه ۴۱و۴۲شوری وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَئِكَ مَا عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ 〽️آیه ۷۵ نساء، وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَةِ الظّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیّاً وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیراً این آیه صراحتا بطور مطلق وظیفه‌ی ما را در قبال دفاع از مظلوم، تبیین کرده است. اگر مظلومی طلب یاری کند این طلب یاری کردن او هیچ جرم و گناهی نیست. 3⃣ دلایل روایی 〽️شهید این ماه در نامه‌ی ۴۷ نهج‌البلاغه فرمودند: "کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا" نسبت به ظالم دشمن و نسبت به مظلوم کمک‌کار باشید. کلام حضرت عام است و قید مسلمانی، شیعه، عرب و... ندارد. 〽️روایتی را امام صادق از نبی مکرم اسلام نقل می‌کنند«مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» اصول کافی جلد ۲ ص۱۶۴ 〽️امام صادق روایت دیگری را از پیامبر نقل کرده‌اند: عَوْنُكَ لِلضَّعِيفِ مِنْ أَفْضَلِ اَلصَّدَقَةِ. وسائل الشیعه ج ۱۵ ص۱۴۱ بالاترین صدقه و کار خیر یاری کردن ضعیف است‌.(باز ضعیف مطلق ذکر شده قید مسلمانی و عرب و عجم و ... نخورده) 〽️روایت از صحیح بخاری که این روایت متفق بین شیعه و سنی است روایت از عبدالله بن عمر نقل شده: المسلم اخ المسلم کسی که دست برادر مظلوم خود را بگیرد خدا دست او را می‌گیرد. {إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ}ده حجرات 4⃣ دلیل تاریخی در سیره‌ی پیامبر، پیمانی بنام حلف‌الفضول آمده است، این پیمان مربوط به قبل از ظهور اسلام است و طبق سیره‌‌‌ی نبوی ابن هشام جلد اول صفحه‌ی ۱۴۰ پیامبر قبل و بعد از بعثت به آن پایبند بودند یکی از بندهای این پیمان این بود که افراد با یکدیگر هم قسم شده بودند حامی ستمدیدگان باشند. 🔻در پایان لازم به ذکر است: علاوه بر دلایل ذکر شده دلیلی برون دینی نیز داریم و مخصوص کسانی‌ست می‌باشد که اعتقادی به آیه و روایت ندارند و آن اینکه: از آنجایی که حفظ موجودیت، استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی از عناصر حیاتی هر کشوری محسوب می‌شود؛ بنابراین دفاع از آرمان‌ قدس شریف علاوه بر اینکه موجب منع تجاوز و پیشروی دشمن به سایر کشورها شده‌ایم و امنیت منطقه را حفظ کرده‌‌ایم، در راستای منافع ملی کشور عزیزمان ایران نیز قدم برداشته‌ایم. @javadheidari110 🇵🇸 🇮🇷 🇵🇸 🇮🇷 🇵🇸 🇮🇷 🇵🇸 🇮🇷 🇵🇸 ➠@ramezan_ghasem110
👊 قیام علیه دشمن ظاهر و باطن قدم برمی‌دارم به همراه انسان‌های آگاهی که شیطان بزرگ و شمر زمان‌شان را شناخته‌اند؛ به میدان امام‌ که می‌رسم صحنه‌ی رمی جمرات برایم تداعی می‌شود؛ آنهایی که همانند من هنوز شیطان را سنگسار نکرده‌اند اطراف‌شان را می‌نگرند، عده‌‌ای را می‌بینند که شیطان را سنگ زده‌اند و با قدم‌های محکم ظفرمندانه برمی‌گردند، و عده‌ای دیگر را می‌نگرند که بعد از رمی، از فرط خستگی بر زمین نشسته‌اند؛ هر چند خستگی جسم بر آنها عارض شده اما روح‌شان قوی‌تر از قبل گشته چرا که آلودگی‌ باطن را با تبری از دل شسته‌ و نور تولی در چهره‌شان تبلور یافته است. 🖊مرضیه‌رمضان‌قاسم‌بنت‌العلی 🌍https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef ╰┈➤Ⓜ️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔦 با چراغِ خالی به جایی نمی‌رسیم اگه بارها این سوال برات پیش اومده که چرا برخی عالمان، اهل عمل نیستند؟! این کلیپ رو حتما گوش بده 🌍https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef ╰┈➤Ⓜ️
🌷🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 ⬅️خاطره‌ شروع تفسیر تسنیم علامه‌ جوادی‌آملی بعد از اینکه طبق معمول درسی که در مدرسه‌ی مرحوم سعادت به پایان رسید تنها نشسته بودم و شرکت کنندگان درس رفته بودند. با خود گفتیم حالا می‌رویم تصمیم می‌گیریم، دروس رایج عقلی و نقلی که آن روز داشتیم فکر بکنیم که چه کتابی، چه درسی، چه فقهی، چه مثلاً اصولی، چه کلامی، چه علوم عقلی را شروع بکنیم، همان جا که نشسته بودم دفعتاً به ذهنم رسید که ما تفسیر را شروع بکنیم؛ نه قبلاً فکری داشتیم، نه با کسی مشورت کردیم، نه کسی به ما گفت. البته در طی سال‌ها و مذاکرات مسئله اینکه تفسیر باید رایج بشود، تفسیر باید گفته بشود در ذهن خیلی‌ها هست، اما آن روز نه من سابقه‌ام بود نه کسی به من گفت، نه کسی پیشنهاد داد. در آن روز به ذهن ما آمد که تفسیر را شروع بکنیم. خدای سبحان این را در ذهن ما القا کرد ما در همان مدرس مدرسه مرحوم سعادت آملی شروع کردیم؛ طولی نکشید که جمعیت بیش از وسعت آن مدرس بود، رفتیم مهدیه مرحوم آقای اسلامی طولی نکشید که آنجا هم کافی نبود، رفتیم مسجد محمدیه، طولی نکشید که مسجد محمدیه هم کافی نبود در کوتاه‌ترین مدت ما از مدرس مدرسه سعادت به مسجد اعظم که ساخته‌ی آیت الله بروجردی‌ست منتقل شدیم الآن که روز جمعه بیست و سوم شعبان 1441 هجری قمری است تقریباً چهل سال این تفسیر طول کشید تمام ساعاتش، تمام لحظاتش، تمام دقایقش، تمام سُوَرش، تمام آیاتش، تمام کلماتش، تمام حروفش، تمام حرکاتش، تمام تنوین و رفع و ضمّ و نصبش، تمام فتح و ضمّ و کسرش، تمام تشدیدش، همه اینها به عنایت الهی بود «مَا بِنَا مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنْک‏» و «لَا صُنْعَ لِی وَ لَا لِغَیْرِی فِی إِحْسَانٍ مِنْکَ» این نعمت فقط در کنار مائده او و مأدبه و مائده او به صورت قرآن و عترت طاهرین(علیهم افضل صلوات المصلین) که قرآن ناطق‌اند عِدل قرآن کریم‌اند به برکت این حضراتست.‌ این نه تعارف، نه مدح‌گویی، نه ثناخوانی‌ست بلکه اظهار عجز صادقانه است که از اوست و لاغیر بنابراین از باغ او از بوستان او از جنّات او از روح و ریحان او محصول این چهل سال هجری قمری گرچه با تاریخ هجری شمسی چند ماهی تفاوت است، این چهل سال به عنوان «یَا مَنْ یَقْبَلُ الْیَسِیرَ» این کسانی که «وَ یَعْفُو عَنِ الْکَثِیر اقْبَلْ مِنِّی الْیَسِیرَ وَ اعْفُ عَنِّی الْکَثِیر» به پیشگاه ذات اقدس الهی تقدیم می‌شود. ثوابش را به ارواح طیبه انبیا و اولیا و شهدا و صلحا و صدیقین عموماً، روح مطهر حضرت ختمی رسالت و ختمی نبوت و ختمی امامت پیغمبر(صلوات الله و سلامه علیه) و امیرالمؤمنین(علیه افضل صلوات المصلین) و صاحب عصمت کلیه الهیه حجت بالغه الهی حضرت فاطمه زهرا(صلوات الله علیها) و به بارگاه ملکوتی حسن بن علی(علیهما السلام) و به بارگاه ملکوتی سیّد الشهداء حسین بن علی، به بارگاه ملکوتی علی بن الحسین، به بارگاه ملکوتی محمد بن علی، به بارگاه ملکوتی جعفر بن محمد، به بارگاه ملکوتی موسی بن جعفر، به بارگاه ملکوتی علی بن موسی(علیهما السلام)، به بارگاه ملکوتی محمد بن علی، به بارگاه ملکوتی علی بن محمد، به بارگاه ملکوتی حسن بن علی العسکری، به بارگاه بقیة الله(ارواح من سواه) حجت بن الحجج البالغة(علیه و علی آبائه افضل صلوات المصلین) اهدا می‌کنیم پروردگارا‌ تو را به اسمای حسنایت قسم، تو را به اولیایت قسم، تو را به رحمانیت خودت قسم، تو را به جمیع صحف آسمانی‌ات قسم، تو را به قرآن کریمت که مهیمن بر همه کتاب‌ها است قسم، نظام الهی را، قرآن و عترت را، ولایت اهل بیت را، علی بن ابیطالب و اولادش را(علیهم افضل صلوات المصلین)، محبت آنها را ولایت آنها را امامت آنها را برای مردم شرق عالم و غرب عالم ارزانی بفرما! همه را هدایت بفرما همه را آماده حضور و ظهور ولیّ‌ات قرار بده! دشمنان داخل و خارج را، چه دشمنانی که در سوره فلق از آنها باید استعاذه کرد، چه دشمن‌هایی که در سوره ناس از آنها باید استعاذه کرد، جوامع بشری را چه در منطقه محلی و ملّی مسلمان‌نشین، چه در منطقه موحدنشین، أعم از مسلمان‌ها و مسیحی‌ها و کلیمی‌ها، چه در منطقه بشرنشین أعم از مسلمان و کافر همه را به راه راست هدایت بفرما و همه را آماده بفرما برای ظهور و حضور ولیّ‌ات(ارواحنا فداه) امیدواریم پدران ما و مادران و ذوی الحقوق ما اساتید ما، روح و ریحانی از قرآن کریم نثار روح مطهر همه اینها بشود. هر کسی نسبت به ما حقی دارد تعلیمی از کتاب او ما استفاده کردیم از درس او ما استفاده کردیم از قلم و قدم او استفاده کردیم، کمکی کردند احسانی کردند عنایتی کردند همه آنها را در کنار مائده و مأدبه قرآن و عترت دعوت بفرما! «مَا بِنَا مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنْک‏» والسلام علینا وعلی عبادالله الصالحین والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته 🖊تلخیص: مرضیه رمضان‌قاسم 🌍https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef ╰┈➤Ⓜ️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه آمده بودند کوچک و بزرگ. کنج عُزلت گُزین و تنها باش بین گمنام هاش پیدا باش پی سیر و سلوک‌ اگر هستی خاک شو محضرش تمنا باش آخرت میوه‌ی همین دنیاست پس از امروز فکر‌ فردا باش نمک عاشقی به رسوایی‌ست با جماعت نباش و رسوا باش دست، پیش کسی دراز نکن سائل دست‌های سقا باش علف هرز هم اگر بودی در زمین حسین زهرا باش گرچه اصلا به تو نیازی نیست پای کار حسین اما باش زیر خنجر به فکر ما بوده ما به فکر گناه‌ ما را باش میل داری به روضه ی رضوان هر کجا روضه بود آنجا باش هدف از گریه خنده‌ی زهراست بی خیال ثواب عقبی باش گریه کن پا به پای طفلی که گریه می‌کرد با سر باباش گفت حالا که آمدی بابا یا مرا با خودت ببر یا باش فکر میکنم شعر از مرضیه نعیم امینی باشه 🌍 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
📝 نوشتن دعا بر روی شرف الشمس؛ امری مستحب یا اقدامی خرافی؟ ✍پاسخ استاد حیدری: روز ۱۹ فروردین ماه و به اعتقاد برخی روز نوشتن حرز بر روی انگشتر شرف الشمس است؛ اما آیا این اقدام امری مستحبی و برگرفته از آیات و روایات است؟ «شرف»، به بزرگى و شرافت و «شمس» به معنای خورشید، شرف الشمس در کتاب های لغت، ترجمه شده به شرافت خورشید، می باشد. 📚فرهنگ ابجدي، ص: ۵۲۴ برخی از کسانی که در علم نجوم و ستاره شناسی فعالیت دارند، از قرار گرفتن ستاره ها در برخی از برج های فلکی، استفاده سعادت(خوبی و صلاح) و نحوست(شومی و فساد) کرده اند و برای آن نام هایی قرار داده اند؛ مانند شرف (بزرگی) و هبوط (فرود آمدن) و در مورد ۱۹ فروردین می گویند: «شرف آفتاب» هنگامى است که در درجه ۱۹ حَمَل (فروردین) باشد. البته در روایتی، شرف خورشید، بدون اشاره به روز معینی، فروردین ماه، معرفی شده است. (وَ الشَّمْسُ فِي الْحَمَل‏) بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۵۴، ص: ۲۲۷ اما سوال مهم این است: « آیا نوشتن برخی از اذکار و اشکال که مشهور به شرف شمس هستند، بر عقیق زرد و به دست کردن آن، از روایات فهمیده می شود یا خیر؟». در تحلیل این نکته باید به چند نکته اشاره کنیم: 1⃣ از منظر روایی و تاریخ حدیث، حداقل تا ۷قرن، از روایت منسوب به امیرالمؤمنین در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی موجود شیعه، مطلبی وجود ندارد. و اولین بار در دیوان منسوب به امام علی علیه السلام و بدون ذکر سند و البته بدون اشاره به روز خاصی، آمده است. ديوان أمير المؤمنين عليه السلام، ص: ۳۹۳ 2⃣ با توجه به اینکه، «مستحب بودن» امری در حوزه ی مباحث فقهی است و هر مکلفی وظیفه دارد در عمل به امور مستحبی به فتوای مرجع تقلید خود رجوع کند، باید عرضه بداریم: هر چند برخی از مراجع معظم تقلید، اصل به دست کردن انگشتری که اَشکال و اذکار مشهور به شرف الشمس، روی آن حک شده را از باب رجاء و امید به ثواب بلا اشکال می دانند و البته هیچ اشاره ای به روز ۱۹فروردین نمی کنند؛ آیت الله تبریزی، صراط النجاة، ج ۱۰، ص ۴۲۶، اما برخی از مراجع معظم تقلید، انتساب شرف الشمس به معصومین علیهم السلام را مخدوش دانسته و توصیه می کنند: مومنین برای حفظ از بلایا و مصائب در کنار رعایت احتیاط و تلاش و کوشش، از اذکار و آیات و روایاتی که از معصومین علیهم السلام صادر شده است، استفاده کنند. آیات عظام: مکارم، نوری همدانی، سیستانی، سایت هدانا 3⃣ همان گونه که اشاره کردیم، طرح بحث شرف الشمس از قرن ۷ به بعد بوده است. در این ایام برخی با هر قصد و غرضی، به دنبال گره زدن شرف الشمس با جریان و حزب تشکیلاتی «بهائیت» هستند در حالی که این حزب، در قرن سیزدهم و با ادعاهای کذب و دور از عقلانیت، اعلام موجودیت کرده است. ♻️ نتیجه اینکه: با بررسی روایات آل الله علیهم صلوات الله، حرز شرف الشمس (طراحی نقوشی بر روی سنگ عقیق زرد یمنی) به اثبات نرسیده و ابهامات بسیاری دارد. و حداقل تا ۷قرن، از روایت منسوب به امیرالمؤمنین در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی موجود شیعه، مطلبی وجود ندارد. و ابهام اصلی همین است که تا قرن‌ها، این روایت کجا بوده و ناگهان پیدا شده است؟! لذا اکثر مراجع معظم تقلید نیز بر غیر مستند بودن آن تصریح دارند 📝 یادداشت نوشتن دعا بر روی شرف الشمس در لینک زیر نیز هست🔻 ↪️ snai.ir/999507 @javadheidari110 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 السلام علیک یا امیرالمؤمنین 🌸 در سراشیبیِ مــاهِ رمضانیم، ولی سربلندیم که از عشقِ علی، دَم زده ایم ✍شاعر: مهران قربانی 🌍https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef ╰┈➤Ⓜ️
⚡️⚡️ ⚡️ "تازیانه‌ی سلوک" ماه مبارک رمضان بهار قرآن است تا آیاتی که می‌خوانیم در ما جوانه بزند، شکوفه دهد و به گُل بنشیند نه به گِل؛ این ماه عزیز فرصت مناسبی بود برای کنار زدن گِل و لای از روی فطرت. ماه خودسازی و دستگیری از ایتام آل محمد نه کناره‌گیری‌ِ عرفان‌واره و کاذبی که اسلام به آن مرگ می‌فرستد چرا که انسان باید همیشه در صحنه باشد چون رشد ما مرهون زندگی جمعی‌ست. ماهی که به سرعت دارد از ما دور می‌شود، در این روزهای باقیمانده جا دارد خود را محک بزنیم تا پلی زنیم از عبداللهی به عنداللهی. از آنجایی طبیعت آدمی اقتضا دارد در هر مسیری که قدم می‌گذارد بهترین‌ها باشد لازم است خاک باغچه‌ی دل را زیر و رو کنیم تا ببینم آیا اسکناس بندگی‌‌مان نخ دارد یا خیر. در این ماه به تفحص و تفتیش اعتقادات، انگیزه و نیت‌هایم از جذب شدن به طلبگی پرداختم یادم آمد اول بار هدفم از طلبه شدن دیدار امام عصر بود، اما یک روز صبح که یکی از مسئولین مدرسه به جهت ایجاد مشکلی با تاخیر آمدند و من و همکلاسی‌هایم پشت در مانده بودیم، مسئول کلیددار از راه رسید و در حالی که کلید را داخل قفل می‌چرخاند رو کرد به من و دوستانم و گفت: طلبه که نباید پشت در معطل کلید بماند بلکه باید با ذکر یا مفتح‌الابواب خودش در را باز کند، این تکه‌ی ایشان چنان بیقراری و سرگشتگی در من ایجاد کرد که دیگر نگاهم به دروس حوزه نگاه کلیدی شد و دنبال شاه‌کلید ذکر افتادم، دیگر کلسیم‌ درس‌ها برایم بالا رفت و از کشک ملول و قارایم آرزو بود و چونان تشنه‌کامان در جستجوی آب حیات معنوی، به زندگی عُرفا سرک می‌کشیدم و این تشنگی کم کم به جایی رسید که پا در نعلین معصومین کردم و به خدا گلایه که چرا مرا معصوم نیافریده و درس‌هایی که در این زمینه خوانده بودم و قبلا برایم حکم مسکن داشت دیگر پوچ شد و مدام از خدا می‌پرسیدم چرا معصوم نیافریده شدم‌ تا اینکه با یک مشکل بزرگ در زندگی مواجه شدم و از آنجایی که حکیم مشکل مالایطاق نمی‌دهد علی‌الظاهر تاب تحملش را نداشتم، عنان از کف بریده صدای تلویزیون را تا آخرین حد بالا بردم و به زعم خود به دورترین نقطه‌ی منزل که هیچ کسی جز خدا صدایم را نمی‌شنید پناهنده شدم و از ته دل داد زدم خدایا من امام حسین نیستم که این‌طور بر من بلا نازل می‌کنی؛ که یک مرتبه دیدم اهل خانه به سمتم دویدند که چه شده، خشکم زده بود هم از اینکه صدایم را همه شنیدند و هم اینکه برایم روشن شد که چقدر ظرف وجودی‌ام کوچک است و دیزی ده‌ناری‌ و تقاضای عصمت، تمسخرآمیز بود هم از خودم خجالت کشیدم و هم از اهل خانه، با صورت گل انداخته و صدای لرزان سوال‌شان را با سوال پاسخ دادم و گفتم: مگر صدای من بیرون آمد و آنها با دیدن حال و روزم دیگر به رویم نیاوردند که چه شده است. چند صباحی قبل مجدداً هوای عصمت و در باز کردن با ذکر و کرامت و اینها به سرم زد و با این جمله‌ی استاد که فرمودند: بهتر که نداده چون سخت است، بیاد خاطره‌ی فریاد زدنم افتادم و کلام ایشان آبی بر آتش وجودم و بهتر بگویم سیلی برق آسایی به صورت و پس‌گردنی محکمی بود که پاسخ تمام گلایه‌ها، ناکامی‌ها، نداری‌ها، نیازها و حاجات ماست تا یادم بماند از خدا تشکر کنم بابت داده‌ها و نداده‌هایش. آری ما مامور به وظیفه‌ایم؛ درست است که دلمان می‌خواهد از جهت مادی و معنوی در اوج باشیم و باید از تلاش و تقاضا فروگذار نکنیم اما مودبانه نه کودکانه، به خداوند عرض کنیم الهی وَ لاَ حَاجَةً هِيَ لَكَ رِضًا وَ لِيَ فِيهَا صَلاَحٌ إِلاَّ قَضَيْتَهَا همچنین در دعای قنوت عید فطر از خدا حاجات سطحی طلب نمی‌کنیم چرا که بعد از یک ماه به این معرفت رسیده‌ام آن چیزی را بخواهم که عباد صالح خدا می‌خواهند و این است غایت روزه. الهی بر فرض آتش تو را تحمل کنم، چگونه دوری تو را تحمل کنم. الهی به این باور رسیده‌ام باران رحمتت تبعیض بردار نیست؛ تفاوت دریافت‌های ما، متناسب با تفاوت ظرف‌های ماست. اگر عرفان اسلامی داشته باشیم یعنی اعمال صالح را طبق شریعت الهی انجام دهیم، خداوند ظرف وجودی‌مان را بزرگ می‌کند. اگر می‌خواهیم به فیض و فهم‌ بالاتری برسیم این چند روز باقیمانده از ماه مبارک رمضان را غنیمت شماریم، از خدا شرح صدر طلب کنیم تا لذت‌های بزرگ را به ما بچشاند و درک کنیم چرا که طبق آیه ۱۲۵ سوره‌ی مبارکه‌ی انعام هرآنکه را خدا بخواهد با سرعت نور در جاده‌ی قرب خود قرار دهد به او شرح صدر عطا می‌کند؛ اگر شرح صدر نداشته باشیم درجا می‌زنیم، سنگین می‌شویم. شرح صدر نار وجود ما را نور می‌کند. 🖊مرضیه‌رمضان‌قاسم‌بنت‌العلی 🌍 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیاة القلوب - علامه مجلسی - ج۱.pdf
21.21M
سلام علیکم دیروز بزرگداشت علامه‌ی مجلسی بزرگوار بود قصد داشتم کتاب حیات القلوب را با شما به اشتراک بگذارم یادم رفت؛ توفیق شد الان قضاشو بجا بیارم. 🌹شاخه گل فاتحه و صلوات را نثار روح بلند این عالم گرانقدر شیعه می‌نماییم لطفا و حتما بخوانیم و مباحثه کنیم🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه رمضان آروم آروم رو به پایانِ در روزهای آخِر این ماه مبارک حقیر رو از‌ دعـای خیرتون بی نصیب نگذارین طلب شرح صدر؛ بهترین و شیرین‌ترین دعاها در این روزهای انتهایی هست خصوصا شب عید فطر تا ظرف دل و جان‌مان بزرگ شود. دل از اعماق دریای صدف‌های تهی بردار همین‌جا در کویر خویش مروارید پیدا کن شاعر: فاضل‌ نظری 🌍 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این لحظات پایانی فقط آه بکشیم چون هم نام خداست، هم عطر نسیم‌های پایانی ماه رمضان را در ریه‌های‌مان تا سال آینده ذخیره کنیم و هم آه بکشیم بخاطر تمام کاستی‌ها‌ی‌مان در این مهمانی. آری کریم آه را به قیمت عالی می‌خرد. آه من قلة الزاد و طول الطریق و بعد السفر و عظیم المورد؛ آه از کمی زاد و توشه و طولانی بودن راه و دوری سفر (آخرت) و عظمت مقصد. 📚نهج البلاغه، حکمت ۷۷ 🖊مرضیه‌رمضان‌قاسم‌بنت‌العلی 🌍 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 آخرین برداشت از آخرین سکانس: "خدایا گفتی بیا، آمدم" 🌍 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا