eitaa logo
رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
676 دنبال‌کننده
637 عکس
86 ویدیو
78 فایل
✅ فرهنگ و رسانه‌ پژوهی دینی (رَسادین) ✍️مدیر: @mobini (مجید مبینی مقدس؛ خارج فقه و اصول، دکتری فرهنگ و ارتباطات) 🔸کانال همراه: روش شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad 🔸تبادل: @Mohammad_sobhan313
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 ترور رسانه‎ای خطرناکتر از ترور نظامی/ رسانه بهترین راه کسب اطلاعات برای ترور افراد است 🔰 آیت‌الله احمد عابدی در درس خارج «جهاد» مطرح کرد؛ 🔹 درباره جنگ رسانه‌ای و فرهنگی آیه قرآن می‌فرماید «جهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا» و به نظر اکثر مفسرین ضمیر «به» به قرآن باز می‌گردد. از این‌رو اگر به کار فرهنگی و رسانه‌ای جهاد کبیر بگوییم، شکی نیست. چون خود قرآن بر آن دلالت می‌کند. 🔹 در گذشته جنگ رسانه‌ای بیشتر با شعر بوده است. ولی آرام آرام افزون بر شعر، کتاب نوشتن نیز برای تهاجم فرهنگی مورد استفاده قرار گرفت و امروزه رسانه‌های مختلفی برای این کار پدید آمده‌اند. 🔻 آیا حمله رسانه‌ای و فرهنگی مصداق جنگ و ترور است؟ 1️⃣ نکته اصلی در ترور ‌ایجاد رعب و وحشت است که در رادیو، تلویزیون، سینما، روزنامه، فضای مجازی و... نیز دیده می‌شود. 2️⃣ یکی دیگر از مقولات تروریسم، ایجاد تغییر در رفتار افراد است و رسانه‌ها نیز به دنبال ایجاد تغییر در رفتار هستند. 3️⃣ سومین رکن تروریست بی قانون، خشونت و نداشتن ضابطه است که در رسانه نیز مشاهده می‌شود. بیان سخنان ضد و نقیض نشانگر بی قانونی و بی نظمی است. 🔹 تروریسم رسانه‌ای قوی‌تر از ترور معمولی(نظامی) است. در تروریست نظامی گفته می‌شود فقرا ‌این کار را انجام داده و خود را به کشتن می‌دهند، ولی در تروریسم رسانه‌ای افراد پولدار چنین کاری کرده و خود را نیز به کشتن نمی‌دهند. 🔹 در تروریسم کسب اطلاعات حرف اول را می‌زند و رسانه بهترین راه کسب اطلاعات در تروریسم است. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=14895 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ #حقوق #درس_خارج #قم 🆔 @meftaah_com
ارتباطات عفیفانه در زندگی سایبری؛ رویکردی پدیدارشناختی.pdf
637K
✅ مقاله در زندگی ؛ رویکردی 🔹نویسنده: د. سید عبدالرسول علم الهدی (منتشر شده در: جدیدترین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و ارتباطات) ▫️: چگونه ارزش‌های اخلاقی خصوصاً ارتباط عفیفانه در کنش‌های کاربران اینترنت منعکس می‌شود؟ ▫️: برای این کار با روش پدیدارشناسی به گردآوری اطلاعات با مصاحبه نیمه ساختاریافته و مشاهده رفتارهای کاربران دین دار به فهم تجربه زیسته ایشان و درنتیجه صورت‌بندی ارتباط عفیفانه سایبری پرداخته‌ایم. ▫️: یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که انگیزه‌های حضور در فضای سایبر، مشخصات فردی، التزام به دین‌داری، سواد سایبری و عفاف، ساخت هویت مجازی و انتخاب همراهان از جمله نقاط کلیدی شکل‌گیری ارتباط عفیفانه در زندگی سایبری است. در نتیجه به گونه‌شناسی کاربران در چهار گونه «متدین آشنا»، «متدین ساده»، «متدین بی‌مبالات» و «کاربر بی‌قید» دست یافتیم. همچنین در پیوند آموزه‌های فقهی ـ اخلاقی عفاف با مقولات محوری گونه‌شناسی کاربران سایبری به مدلی مفهومی ازارتباط عفیفانه در زندگی سایبری و پیشنهادهایی کاربردی برای برخورداری ازارتباط عفیفانه سایبری رسیدیم. 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ پیشنهاد برای علاقه مندان دین و سینما: (2019) 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ نظریه‌های ارتباط جمعی: مبانی، تحولات و آینده نویسندگان: استنلی‌جی. باران (Stanley J. Baran) دنیس‌کی. دیویس (Dennis K. Davis) مترجم: دکتر محسن شاکری‌نژاد ناشر: دانشگاه صدا و سیما تاریخ انتشار نسخه انگلیسی (ویرایش ششم): 2012 تاریخ انتشار ترجمه فارسی: 1397 🔸 کانال رسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
فهرست کتاب نظریه ها- باران.pdf
1.34M
کتاب نظریه‌های ارتباط جمعی: مبانی، تحولات و آینده نویسندگان: باران و دیویس 🔸 کانال رسانه پژوهی؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
#معرفیـکتاب ✅ نظریه‌های ارتباط جمعی: مبانی، تحولات و آینده نویسندگان: استنلی‌جی. باران (Stanley
❌ موازی کاری! همزمان نسخه ویرایش هفتم این کتاب نیز توسط مترجم دیگری منتشر شده است👇 (پیش از این، کتاب مضامین کلیدی رسانه، دن لافی نیز چنین وضعیتی پیدا کرده بود؛‌ انتشار همزمان چندین ترجمه)
✅ نظریه‌های ارتباطات جمعی: اصول، بحران‌ها و آینده (ویرایش 7) 🔹نویسندگان: استنلی‌جی. باران (Stanley J. Baran) دنیس‌کی. دیویس (Dennis K. Davis) مترجم:تکتم نماینده‌جورابچی ناشر: مرندیز تاریخ انتشار نسخه انگلیسی (ویرایش هفتم): 2015 تاریخ انتشار ترجمه فارسی: 1397 پی نوشت: ویرایش ششم این کتاب نیز همزمان توسط دانشگاه صدا و سیما با عنوان «نظریه‌های ارتباط جمعی: مبانی، تحولات و آینده» با ترجمه دکتر محسن شاکری نژاد منتشر شده است 🔸 کانال رسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
Stanley J. Baran, Dennis K. Davis - Mass Communication Theory_ Foundations, Ferment, and Future-Wadsworth Publishing (2014).pdf
5.64M
نسخه انگلیسی کتاب نظریه های ارتباطات جمعی،‌ باران (ویرایش ۷): Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future, 7th Edition 🔸 کانال رسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ آموزش رایگان spss 🔹سایت فرادرس در طرح بهاره، به صورت موقت اقدام به رایگان سازی برخی آموزش های خود از جمله فیلم آموزش نرم افزار آماری spss کرده است. 🔹این دوره را می توانید از اینجا دانلود کنید https://faradars.org/courses/fvst9310/fvst9310-spss-statistical 🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
نظام موضوعات فقه فضای مجازی.pdf
362.8K
📚 نویسنده:حجت الاسلام ابوالحسن حسنی 🔹این کتاب به همت دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی (@CSRI_MAJAZI_IR) منتشر شده است. 🔹این موضوعات می تواند برای انتخاب موضوع و رساله دانشجویان تحصیلات تکمیلی مفید باشد. 🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✨بازخوانی آثار آیت الله احمد مبلغی ✨ ✨از منظر روش شناسی✨ ✍️جمع بندی رشیدانه 21 🔸عنوان: نظریه کلامی رسانه 🔸ارائه دهنده: دکتر مجید مبینی مقدس 📆زمان: چهارشنبه 7 خرداد ماه ✔️ساعت : 19 ✨کلاس مجازی: https://www.skyroom.online/ch/f123f/f ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ @feqholejtema
نظریه کلامی رسانه.pdf
1.06M
✅ مقاله 🔹استاد احمد این مقاله تقریری از درس‌گفتارهای استاد مبلغی است 🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
نظریه کلامی رسانه. مبینی مقدس.mp3
8.66M
جمع بندی رشیدانه ۲۱ ارائه دهنده: جناب دکتر مجید مبینی مقدس موضوع مقاله: نظریه کلامی رسانه
98-11-15.mp3
38.23M
استاد احمد 🔹استاد احمد خاتمی درس خارج فقه معاصر خود را با موضوع آغاز کرده‌اند که تاکنون ۱۲ جلسه آن برگزار شده است. 🔹این جلسات روزهای شنبه - چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان برگزار می‌شود. 🔹فایل جلسات از کانال استاد به نشانی https://eitaa.com/ostadkhatami110/122 قابل دریافت است. 🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
مجموعه کتاب‌هایی در حوزه 🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
پیش درآمدی بر فقه رسانه.pdf
351.8K
✅ مقاله پیش درآمدی بر (موضوع‌شناسی) 🔹استاد احمد 🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
فلسفه رسانه.pdf
6.1M
✅برنامه درسی و سرفصل دروس رشته (مقطع کارشناسی ارشد) 🔹این برنامه اخیرا (اسفند ۹۸) مورد تصویب قرار گرفت و از مهرماه ۹۹ قابل اجراست 🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ دروس رشته (جبرانی، الزامی، اختیاری) 🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67
✅ انتساب فتوایی به رهبر انقلاب «حکم اولیه ورود به سرویسی که جایگزین داخلی دارد، حرمت است» در تماس تلفنی رسادین با بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری در قم، وجود چنین فتوایی تایید نشد. امید است کارشناس محترم و خبرگزاری منتشر کننده این خبر، نسبت به انتشار مستندات خود اقدام فرمایند.
✅ توضیحی درباره انتساب یک فتوا به رهبر انقلاب 🔹حجت الاسلام کهوند در ارتباط با در توضیح «حرمت استفاده از فضای مجازی خارجی با وجود جایگزین داخلی»، مستند ذیل را ارائه نمودند: 🔹۱۳. آیا نرم‌افزارها هم به‌مثابه کالا هستند و حکم خرید کالای ایرانی در اینجا هم وجود دارد؟ پاسخ حجت‌الاسلام فلاح‌زاده: حکم خرید کالای دشمنان که کمک به آنها محسوب می‌شود تحت عنوان «» شامل اینجا نیز می‌شود؛ یعنی ما با خریداری یک نرم‌افزار، خدماتی به آنها برسانیم یا به نحوی از این نرم‌افزارها استفاده کنیم که سودش به جیب آنها برود، مثل برخی برنامه‌ها که اصل ورود به آنها و تعداد استفاده‌کنندگان از آنها برای صاحبش مفید است، همین ورود به برنامه هم حرام می‌شود. بنابراین فرقی نمی‌کند که این کالا سخت‌افزار باشد یا نرم‌افزار. این توصیه (غیرواجب)ی که گفته‌اند اگر کالایی مشابه داخلی دارد، از کالای خارجی استفاده نکنید، شامل نرم‌افزارها هم می‌شود و باید از نرم‌افزار داخلی استفاده کنید. https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=29126#11 🔹به گفته حجت‌الاسلام کهوند، «با توجه به اینکه استفاده از رسانه‌های خارجی مصداق اعانه ظالم است، لذا شرط مد نظر رهبری نیز همیشه محقق است، بنابراین طبق نظر رهبری استفاده از رسانه‌های اینترنتی خارجی به حکم اولیه حرام خواهد بود». 🔹به نظر می‌رسد با توجه به مشروط بودن فتوای رهبری، نمی‌توان حکم اولیه را حرمت دانست، بلکه حکم اولیه جواز است و اگر مکلف متخصص، وجود شرط اعانه ظالم را تشخیص دهد (که جای بحث دارد)، آنگاه حرمت به حکم ثانویه وجود خواهد داشت.
✅ حکم استفاده از شبکه‌های اجتماعی (داخلی و خارجی) چیست؟ 🔹 به‌طور كلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مستلزم (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و يا ارتكاب گناه باشد و يا موجب دشمنان اسلام و مسلمين شود و يا قوانين و مقررات نظام جمهورى اسلامی باشد، جايز نيست و تشخيص موضوع بر عهده است. https://www.leader.ir/fa/content/16129/www.leader.ir بنابراین برخلاف آنچه مطرح شده است، حکم اولیه جواز است و در صورت تحقق شرط، حکم ثانویه بر حرمت خواهد بود. 🔸 کانال رَسادین؛ فقه و فلسفه رسانه 👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/2886271008C9ab3133a67