eitaa logo
روزنوشت های د.رسول محمدزاده
2.6هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
3هزار ویدیو
95 فایل
سخنرانی ها، نوشته ها و گزیده های د.رسول محمدزاده (موسس مدارس قرآنی آیات) تماس با بنده: @rasoul6236
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 این بنده خدا هم فکر کرده واقعا دموکراسی دارن برداشته پرچم همجنس بازا رو آتیش زده گرفتن انداختنش زندان اونم برای ۱۵ سال ▪️ حالا اگه قرآن آتیش زده بود الان براش کف میزدن و اون کار رو تمرین دموکراسی میدونستند @rasooll_ir
از 7 شب تا الان مشغول طراحی یه مسابقه جذاب برای جشن غدیر فردا بودم ، داشتم یه صفحه دیگه رو می بستم، صفحه اصلی را بستم. اونم بون ذخیره!!! همه اش پرید 😔😔😔 گاهی وقت ها این طور میشه دیگه! حسابش را بکنید محصول حدود 8 ساعت کار مدام پرید. دیگه نه انگیزه دارم و نه حال! این که باید یه ساعت دیگه بیدار بمونم تا نماز صبح قضا نشه دیگه بدتر این که فردا 7 صبح قرار گذاشتیم با همکارا برای انجام کارا، اونم از همه بدتر یاد این آیه افتادم: وَٱضۡرِبۡ لَهُم مَّثَلَ ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا كَمَآءٍ أَنزَلنَٰاهُ مِنَ ٱلسَّمَآءِ فَٱختَلَطَ بِهِۦ نَبَاتُ ٱلارۡضِ فَأَصبَحَ هَشِيمٗا تَذۡرُوهُ ٱلرِّيَٰحُۗ وَكَانَ ٱللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيۡءٖ مُّقۡتَدِرًا (45 کهف) ‌[اى پیامبر] براى آنها زندگى این دنیا را مثال بزن که مانند آبى است که آن را از آسمان فرو مى‌فرستیم، پس گیاهانِ زمین با آن می‌آمیزد، سپس [خشک] و کوفته مى‌گردد به طورى که بادها آن را [به هر سو] پراکنده می‌کند و خدا بر هر چیزى توانمند است.
📸نشانه‌های بهبود شرایط اقتصادی |صدای ایران 🇮🇷 VOI| 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
🔷 لبخند زیبای شهید فلسطینیِ اردوگاه جِنین! (فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ. شهدا به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏ شادمانند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‏ اند شادى مى كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى ‏شوند.) آیه ۱۷۰ سوره آل عمران ♦️شهید آوینی: «گوش کن، می شنوی؟ کربلا و آن سوی تر قدس، در انتظار طلیعه داران هستند؛ هم آنان که راهگشای تاریخ به سوی عدالت موعود خواهند بود. آیا تو نیز به خیل آنان پیوسته ای؟» 🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی» 👇 @ravayatefathavini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: لعنت به شما که از طرف شیطان مامورید غیرت و عفت را نازیبا و هرزگی و بی ناموسی را زیبا جلوه دهید. محض رضای خدا یک بار هم از آن طرف نیفتادید. همیشه فیلم هایتان این طرفی است. یک بار نگفتید که بی بند و باری با زندگی های خود شما ها چه کرد یک بار نگفتید که بعد از طلاق هایتان چه غلطی می کنید؟ یک بار نگفتید بچه های معصوم ناخواسته تان چه می کنید یک بار نگفتید که چه کثافت هایی هستید. چقدر خوب حق و ناحق را جابجا می کنید؟ یک عکس زشت از یک زندگی قشنگ و یک عکس قشنگ از یک زندگی زشت را می گیرید و بر اساس آن فیلم می سازید. همه فیلم هایتان هم حول همین استثناهای گزینشی است @rasooll_ir
: این عکس برای چهارم یا پنجم دبستانم هست. مهمترین نکته این عکس جمله امام خمینی رحمه الله هست که پشت سرمان نصب است: تربیت باید قرآنی باشد. راستش را بخواهید این جمله از همان بچگی و بکمک این عکس، همیشه در ذهنم حک است. خدا را چه دیدید؟ شاید تاسیس هم متاثر از اثری باشد که این عکس و این جمله در ضمیر ناخودگاهم گذاشته بود. بعدها در سالهای بعد این ایده تبدیل شد به مانیفست زندگیم و مدرسه ام راستی! من صف دوم نفر سمت چپ هستم. اتفاق جالب دیگه این که همین چند روز پیش محمودی را دیدم. صف آخر نفر سمت راست و چند ماه پیش هم فصیحی را دیدم. نفر سمت راست صف دوم😂 @rasooll_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ مالک اشتر: ای کاش قادر بودم، علی را به روزگاری ببرم که مردمش قدر همچون او را می دانستند. 🔹‌ عمار:می رود مالک، می رود، تا دنیا دنیاست، چشم بنی آدم دنبال علی می گردد... ✍ : ای جانم به این دیالوگ @rasooll_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزنوشت های د.رسول محمدزاده
من الان برای اولین بار بخاطر بچه هام اومده ام توی جشن میدان امام حسین ع تهران واقعا چقدر احساسات متفاوتی در من ایجاد شد. حس خوشحالی از جمع میلیونی مومنین حس غم از کشف حجاب در همین مراسم ها حس خسران بخاطر از دست دادن این همه جوان و این همه ظرفیت حس از دست دادن سنت ها و مراسم های سنتی و...
: درباره من با بیمار دلانی که تا این جور برنامه ها را می بینند حالشون بد میشه و به همه چیز بد و بیراه می گویند کار ندارم. با شیادانی که بنام فقرا می خواهد بساط دستگاه اهل بیت ع در این کشور جمع شود کاری ندارم. با دهن پر هایی که این جور وقتها یادشان می افتد که بیت المال سهم همه است هم حسابم جداست. من معتقدم این کارها هم تعظیم شعائر است. هم شادی آفرین است هم امید بخش است. هم حال مردم را خوب تر می کند. هم مردم را متوجه غدیر و و لایت می اندازد هم وحدت آفرین است. و در نهایت باید گفت دشمن شکن و دهن صاف کن هم هست. باید هم باشد. ولی: ۱. باید فکری به حال ترافیکی که این مراسمات بوجود می آورند کرد. ما نباید از آثار همه جنبه های کارهایمان غافل شویم. آن کسی که از خیابان رد می شود هم باید حالش خوب باشد. نمی شود ما ۲ ساعت در جشن باشیم و آنها دو ساعت در ترافیک. بجز حق الناس بودن، نقض غرض ما از برگزاری اینگونه مجالس هم هست. ۲. باید برنامه ها را عمق داد، محتوا داد، فکر و اندیشه مردم را بالا برد. این توده باقیمانده را که بحسب عادت گذشتگانشان هنوز در این مجالس رفت و آمد دارند، را عمیق کرد وگرنه آنها هم از این مجالس خارج و از این سفره بلند خواهند شد. دستگاه دین خدا با دوپس دوپس و ژانگولر و... به ما نرسیده است که بخواهیم بدین طریق به نسلهای بعد منتقل کنیم. دین خدا با برهان و اندیشه و سکوت و تانی و تامل منتقل می شود. ۳. جلوی اسراف را باید گرفت. ما کلا مصرف گرا شده ایم. منحصر به این جاها هم نیست. بلکه در اینگونه برنامه ها، آن تربیت همیشگی مان بروز بیشتری دارد. ۴. دوپس دوپس برنامه ها را باید کمتر کرد و به سنت مداحی، مولودی و منبرهای کوتاه برگشت. گر چه با حذف مطلق موسیقی مخالفم. چقدر شعرخوانی حمیدرضا برقه ای امشب عالی بود. ۵. نمایش! بسیار تاثیرگذار است. امشب هم یک صحنه غدیر را بازسازی کرده بودند که کار قشنگی شده بود. در کل الحمد لله الذی... الحمد لله که در جغرافیای شیعه متولد شدیم الحمد لله که در نزدیک ترین حکومت به علی متولد شدیم الحمد لله بخاطر جمهوری اسلامی کجای دنیا حکومتی غدیر را پاس می دارد؟ کجای دنیا شیعه یا حتی اسلام توسط حکومت این طور تکریم می شود؟ حتی بالاتر! کدام حکومت در دنیاست که دوست دارد مردمش با معنویت مانوس باشند. الان در دنیا دعوا بر سر آموزش هم جنس بازی در پیش دبستان هاست. این همه این طرف و آن طرف نقد جمهوری اسلامی را می شنوید. خیلی هایش هم درست! اصلا همه اش درست ولی مگر «نقد کردن» به معنای دیدن همه ماجرا نیست؟! جمهوری اسلامی با همه نقدهایش با فاصله بسیار، تمییزترین، معنوی ترین، شیعه ترین و بهترین حکومت دنیاست. بگذار ما را نپسندند. بگذار فکر کنند کوریم و عیب ها را نمی بینیم بگذار فکر کنند از شکم سیری است. ولی هنوز هم طرفداران جمهوری اسلامی مومن ها، حق طلبان، مستضعفان و پابرهنگان هستند. @rasooll_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️غدیر؛ برای چراغانی و قصیده‌خوانی، یا اقامه عدل؟ 🎙 : 💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیده‌خوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست. 💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای است، نه به معنای مقام معنوی. 💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کرده‌اند، نه از باب این است که حکومت یک مسئله‌ای است، آنکه هست است. : فهمیدید چی شد؟ جشن خوبه، ولی باید مقدمه باشه برای بیدار شدن فرهنگ غدیر غدیر منظور است. و حکومت هم خودش فی حد ذاته، ارزش و فضیلت نیست. بلکه اقامه عدل است فلسفه اصلی حکومت اسلامی است. نتیجه: فلسفه غدیر تشکیل حکومتی است که اقامه عدل کند.
هدایت شده از صدای ایران | VOI
شاید باورتان نشه ولی اینا میگن چرا تو عید غدیر تو خیابون آشغال میریزید 😳🤔 |صدای ایران 🇮🇷 VOI| 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
هدایت شده از تخریب‌ چی
🚨 صحبت‌های دکتر بانکی پور در جمع مدیران، پزشکان و پرسنل اداره کل استان اصفهان: ⭕️ در این دوران که از حقوق بشر مثل حقوق کودکان ، زنان ،‌معلولین و... صحبت می‌شود ، از که امکان فریاد و دفاع از خود را ندارد ، هیچ نمی‌گویند! ⭕️پروفسور اکبری از دانشمندان برجسته ایرانی امروز اعلام می‌کند عدد سقط‌های ما از تعداد تولدهای ما در حال بیشتر شدن است و این یک فاجعه انسانی است! ⭕️ آخرین مطالعات در سال ۱۳۹۸ با روشهای مختلف مطالعاتی نشان می‌دهد در دهه ۹۰ نسبت به دهه ۸۰ دچار یک جهش در رشد آمار در سقط جنین شده‌ایم! ⭕️ بعضی می‌گویند مشکل اقتصادیست و برخی می‌گویند مشکل اعتقادیست، بعضی دیگر اختلافات خانوادگی را مد نظر قرار می‌دهند. اما آیا مگر می توان به خاطر مشکلات سبب قتل فرزند شد؟! ⭕️ چند مادر سراغ دارید که به خاطر ضعف اقتصادی بچه شیرخوار خود را بکشند؟ 🪓اتفاقی که در دنیا و ایران افتاده این است که قبح سقط شکسته شده و واژه شیئ انگاری بجای قتل فرزند بکار گرفته شده است! 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
هدایت شده از احمد
32.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 غدیر روز ولایت 🔶 بخشی از سخنرانی علامه عسکری (ره) در خصوص وقایع غدیر خم و ولایت حضرت علی (ع) ✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✍️ (۱) چند روز قبل پیش نویس یک کتاب را به دوستی فرهیخته ام دادم تا قبل از چاپ نهایی، ایشان هم نظری مرحمت کنند. در اثنای کتاب به ترجمه حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کرد بودم که فرموده اند: « کار کردن برای به دست آوردن پول حلال، بر هر مرد و زن مسلمان واجب است. » بعد از پس گرفتن کتاب از ایشان، دیدم ضمن نظراتشان در گوشه ای از کتاب هم به این حدیث اشاره کرده اند و از بنده پرسیده اند آیا واقعاً در متن حدیث ، کلمه «زن» هم آمده است؟ تا این سوال را دیدم عین برق گرفته ها به یک باره جا خوردم. خوب معلوم است دیگر! این عین حدیث پیامبر ص است. کجایش عجیب است؟ چند ثانیه ای مبهوت بودم که این سوال چه محلی از اعراب دارد تا این که بعد از چند ثانیه حواسم سر جایش آمد و مطلب را حل شده یافتم. راستش را بخواهید این دوستم با آن که انسان فرهیخته و آگاهی هستند، ولی با همان پیش فرض های سنتی ملبس به لباس دین و عرف به قضایا نگاه کرده بودند. که بله دیگر! بعید است پیامبر کسب رزق را هم بر زن واجب کرده باشد. اصلا بعید است زن برای کار بیرون ساخته شده باشد. لطفاً چند ثانیه قبل از متهم کردن من به این نکته توجه کنید که : من می فهمم اشتغال زن در غرب مدرن وحشی، ابزاری برای ابتذال بوده و هست. من می فهمم استقلال مالی زن ممکن است تبعات دیگری برای بنیان خانواده های ضعیف الحال داشته باشد. من می فهمم که حضور زن در جامعه ، می تواند مقدمه اختلاط و بعد از آن افول عفاف و حریم خانواده باشد و... اما مگر می شود صورت مساله را به همین سادگی پاک کرد؟! پس این همه آیه و روایت را چه کنیم؟ وقتی قرآن می گوید: دختران شعیب با حفظ حیا، به شغل سخت چوپانی مشغولند و این امر در کلام الله مجید امری ممدوح است، چه کنیم؟ وقتی قرآن می فرماید زن و مرد هر کدام کسب خود را دارند : «للرجال نصیب مما کسبوا و للنساء نصیب مما اکتسبن» و... بگوییم قران اشتباه کرده که گفته؟ معاذ الله! پس زن هم می تواند اکتساب داشته باشد. پس به تبع آن باید شغل داشته باشد و به دلالت تضمنی، حتماً باید بپذیریم به اقتضای این شغل، بیرون از خانه هم خواهد رفت و با نامحرم هم ممکن است حشر و نشر داشته باشد. بگذارید کمی دقیق تر بگویم: شیوه قرآن و زبان عرب معمولاً آن طور است که برای زن و مرد مجموعاً صیغه جمع مذکر می آورد و هر دو را با هم خطاب قرار می دهد تا در عین ایجاز، بکمک یک فعل، بیشترین مخاطب را منظور کرده باشد. اما وقتی بعد از مذکر، مونث ها را به طور جداگانه خطاب کرده یا درباره شان سخنی می گوید، احتمالاً تأکید بیشتری بر مونث دارد.(ذکر خاص بعد العام) مثلاً وقتی بعد از بیان کسب روزی مردان، مشخصاً به روزی و اشتغال زنان اشاره دارد، گویی می خواهد این جواز برای زنان را تاکید بیشتر نماید تا آن ذهنیت سنتی خانه نشینی و مملوک بودن از زن گرفته شود تا هم خود او به جایگاهی اجتماعی برسد و هم احتمالاً باری از جامعه برداشته شود. و این یعنی آن که قرآن به جد به دنبال اشتغال زن است به همان میزانی که مراقب عفاف و حریم خانواده است. من معتقدم این ساده انگاری ها، حذف های ساده صورت مساله ها، توجه نکردن به نیازهای واقعی زنان ، بی توجهی به این نیمه ی دیگر نفس انسانی، امتزاج بی دلیل نفسانیات، خواست ها، عرف ها، آداب و عادات جوامع با دین خدا ، موجب شد تا زن به این نتیجه برسد که یا باید مومن، سنتی، پرده نشین، گوشه گیر، ندار، بی چیز، وابسته، بی هویت، بی شخصیت و جنس دوم بماند، یا برای آن که بشود جنس اول ( لا اقل در حرف و شعار و ظاهر و تظاهر ) باید قید یک سری خواست های حقیقی و هویت های انسانی خود مثل خانواده، همسر، فرزند، انسانیت، تعلقات، عشق و در یک کلام «زن بودن» را برای همیشه زندگیش بزند! و این افراط مومنانه بود که موجب تفریط ابلیسانه زنان و هرزگان شد. ما متدینین تاریخ، یک انسانیت به زنان بدهکاریم. ما با ممزوج کردن ادیان الهی با خواست های نفسانی مردانه مان باعث شده ایم که زنان تصور نَرینه ای از دین برایشان پدید آمده و برای گریز از این خشونت نا مردانه ی مردان سنتی دین فروش، چاره ای جز دست کشیدن از زنانگی خود، انسانیت، عفاف و حیای زنانه و دینداری نبینند. ما به زنان بدهکاریم! جنبش های اجتماعی غربی یا وطنی که بنام زنان است نیز همگی از همین خطا یا خیانت تاریخی دین و مرد استفاده کرده اند. برای همین است که کسی مثل در عرض 5 سال دیوار برلین عفاف را که سابقه چند هزار ساله در این کشور دارد را به این راحتی تخریب می کند و در نهایت با یک شورش اجتماعی برون زا، زنان درون را از اسارت این قرائت مردانه خارج و به اسارت یک سیاهچال شیطانی فرو می افکند. پایان مقاله لطفاً نظرات تان را برایم بفرستید تا هم من روشن تر شوم و هم برای استحضار دیگران در کانال درج کنم @rasoul6236 https://eitaa.com/rasooll_ir/3114
بخاطر همین تناقضات، خواهرانم که در خانواده مذهبی بودند کشف حجاب کردند