eitaa logo
روزنوشت های د.رسول محمدزاده
2.6هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
97 فایل
سخنرانی ها، نوشته ها و گزیده های د.رسول محمدزاده (موسس مدارس قرآنی آیات) تماس با بنده: @rasoul6236
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اُعجوبه ۱۱ ساله‌ای که حاج قاسم تربیت کرد ❇️ گرچه اهل سنت و افغانستانی بود اما، نامش امیرعلی؛ نام پدرش حیدر؛ عاشق امام حسین(ع) و پای ثابت هیئت بود و عاقبت هم مزد زیارت‌های مزارحاج قاسم با پای پیاده را، با شهادت گرفت. 🔶 این اُعجوبه‌ٔ ۱۱ ساله‌ای که به ظاهر «کودک کار» بود و «ضایعات بازیافتی» جمع می‌کرد، لقمه می‌جوید و در دهان پدر بیمار و بدون دندانش می‌گذاشت. @rasooll_ir
51.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نطقی که خاموش شد برنامه نطق آزاد شبکه دو سیما که مدتی است با موضوع مطالبات اقشار مختلف جامعه از نمایندگان مجلس پخش می‌شود و با استقبال بینندگان روبه‌رو شده، دیشب با موضوع مشکلات معلمان قرآن در حال پخش بود که به صورت ناگهانی قطع شد و دیگر پخش نشد⁉️ در این کلیپ بخش‌هایی از این برنامه و صحنه قطع شدن آن را می‌بینید ■●■●☆■●■●☆■●■●☆■
. ✍ : می دانید چرا وقتی یه بچه بسیجی را وسط خیابان تیکه پاره می کنند، سلبریتی های مرده خور راه میفتند دنبال رضایت گرفتن و هشتگ می زنند ولی وقتی یکی از خودشون گوشی دخترشو سارق می زنه (قاسمخانی) یا طلاهاشو می دزدند(علی دایی) نه تنها نمی بخشند، بلکه بعنوان یه مصلح اجتماعی ظاهر می شند و سعدی شناس شده و بلغور میکنند: ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان می دانید ریشه ی این استاندارد دوگانه ی سلبریتی ها چیست؟ چون توی باور اونا آدمها درجه بندی و طبقه بندی دارند: فوق آدم خیلی آدم آدم تقریبا آدم حدوداً آدم مختصر آدم عمراً آدم می دونید معیارشون از آدمیت هم چیه دیگه؟ ثروت، شهرت، قدرت این دقیقا همون فرهنگ غربی است که متاثر از نظریه تکامل داروین است. که یک نظام طبقاتی انسانی بامعیارهای مادی خودشان را تعریف می کنند. فکر می کنید در نظام فکری آنها این طبقات چه کسانی هستند؟ الان به ترتیب براتون توضیح می دم: فوق آدم: انسان غربی (که یک ایرانی باید او را بپرستد) خیلی آدم: ایرانی غرب مالی شده (مثل دو رگه یا ایرانی گرین کارت گرفته) آدم: ایرانی غرب پرست تقریبا آدم: ایرانی غرب دوست حدوداً آدم: ایرانی آشنا با غرب مختصر آدم: ایرانی غریبه با غرب و ما حزب اللهی ها هم که در تقابل با هژمونی غرب هستیم در نظر اینها آدم حساب نمی شیم. ما جزو دسته ی «عمراً آدم» به حساب میایم. آره داداش قصه اینه بچه های جنگ در نظر اینها حکم دیوار گوشتی را بازی می کنند @rasooll_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه‌های مدرسه ما موقع حل سوالات ریاضی 😂 ظاهراً دانش آموز کشور چین هست @rasooll_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجربه اولین نماز چقدر حال این تازه مسلمانان حال خوبیه گاهی حسرت یه الله اکبر اینها را می خورم می دانید که قران این جور آدم های خط شکن را که جبر محیطی رو می شکنند و بر علیه گذشته خودشون قیام می کنند رو چی نامیده؟ السابقون سابقون یعنی خط شکنان یعنی جگر دارها یعنی حقیقت جو ها یعنی حق طلب ها یعنی مِن الدَّرَکات الی الدرجات خوشا به حالِ حالشان @rasooll_ir
یکی از معلمان عزیزم یه بیماری سختی داره به علاوه ی کلی مشکلات ریز و درشت خیلی هم اهل بیتیه خیلی امروز چند دقیقه ای به زور درد دلوندمش چند جمله ای از شرایطش گفت جلوش روم نشد گریه کنم گذاشتم بره تا اومدم گریه کنم یه خروس بی محل اومد تو دفترم و گریه ام را تو مرحله بغض خشکوند گاهی وقت ها خدا بعضی آدم ها را می گذاره وسط زندگیت که بفهمی چقدر خودت و مشکلاتت کوچیکید. من امروز واقعاً احساس حقارت کردم در برابر این جوان رعنا بعضی ها را خدا انتخاب شون کرده که اون قدر فشارشون بده که تصعید بشند برند آسمون خوشا به حال کسی که دیگش توی مشکلات نترکه چقدر بالا خواهد رفت عطرش همه جا را پر می کنه دمت گرم رفیق با شرف خیلی آدمی خواهش می کنم دعاش کنید لطفاً به رسم رفاقت مجازی مان @rasooll_ir
تلخ مثل پنجم همین چند سال پیش درست زمانی که تازه مدرسه را راه انداخته بودم، دو نفر دو رقم ریز و درشت پول از من بردند. حالا بماند این که کی بودند و کی نبودند... ولی یکیشون کاملاً مسیر زندگی و کار مدرسه آیات را تغییر داد. ولی هر دوی آنها را بخشیدم خدایا نمی خواهم به خاطر من در آن عالم، گیر باشند. اما همان ایام، معلم کلاس پنجم دبستانم را پیدا کردم. البته معلم بهمن به بعد را چطور؟ راستش را بخواهید من کلاس پنجم دبستان وسط سال با پیگیری های چند ماهه ی مادرم، معلمم را عوض کردم. یعنی مثلاً از کلاس ۵/۱ رفتم به ۵/۴ معلم ۵/۱ من در همان زمان هم معلم خاص و متفاوتی بود. کمد کلاسش به جای کتاب پر بود از انواع و اقسام وسایل ضرب و شتم و شکنجه ی بچه ها و برای هر کدام هم یک کتاب خاطره داشت هر کدام از آن خاطره ها را که برایمان تعریف می کرد، تا چند روز شب ها کابوس می دیدیم یادم می آید تقریبا نصف کلاس، مسوولیت داشتند مسوول آب دادن گلدان ها مسوول پاک کردن تخته مسوول گذاشتن و برداشتن کفش های معلم دمپایی هایش و خلاصه این که پادگان نه، شکنجه گاهی داشت برای خودش هنوز حال بد صبح های روزهای سرد کلاس پنجمم را که دلهره رفتن به مدرسه را داشتم، فراموش نمی کنم هنوز خوشحالی او را که در اولین امتحان املایی که روز اول شروع سال تحصیلی از ما گرفت و من ۱۵ شدم را فراموش نکردم، با یک خوشحالی ای به من گفت اون پُز هایی که معلم کلاس چهارمت میومد تو دفتر معلمها می داد دیگه تموم شد! خلاصه این که در همان چند ماه به اندازه تا به امروز برایم خاطره تلخ گذاشت. باورتان می شود هنوز او را نبخشیده ام؟
23.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آن قدر شیرین که اصلاً متوجه زمان نمیشید... حتماً جیگر تون حال میاد... از اینا بازم هست. لطفاً بفرمایید کانال ما: @rasooll_ir
🟢 چقدر شعر زیبایی امشب نجم الدین شریعتی در حسینیه معلی خوند: آمدم بهر گدایی ثمرم بخشیدی بر دل نوکر خود جود و کرم بخشیدی راستی نیست تو را شمع و چراغ و حرمی نکند سائلی آمد و حرم بخشیدی؟
متأسفانه برادر جوان (کمتر از ۳٠ سال) یکی از همکاران سابق مدرسه مون که بسیار هم متدین بودند و خادم امام رضا (ع) دیروز به رحمت خدا رفتند. 😔 و امروز هم لیله الدفن ایشون بود. پریروز خدمت شان را در حرم امام رضا ع کرده اند، برگشته اند تهران و فردایش هم سکته قلبی کرده اند و... انّا لله و انّا الیه راجعون لطف بفرمایین هرکس می تونه، نماز لیلةالدفن برای این جوان بخونه و لطفاً برای خانواده شون هم دعا کنید. 🙏 چگونگی نماز لیله الدفن: دو رکعت مثل نماز صبح رکعت اول بعد حمد آیه الکرسی رکعت دوم بعد حمد، ده عدد سوره قدر بعد نماز یک صلوات فرستاده و ثوابش را به روح ایشون اهدا کنید به نام: محمد هادی فرزند محمدمهدی
پاسخ قرآن کریم به سوالات انتخاباتی : 📌چرا در انتخابات شرکت کنیم ؟ ✍ جواب : وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ (انفال ۶۰ ) هر چه می توانید  و هر چه در توان دارید در مقابل دشمن تولید قدرت کنید شرکت در انتخابات یکی از راههای تولید قدرت است. ... وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ (۱۲۰ توبه) هیچ حرکت دسته‌جمعی که کفار را عصبانی کند صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه برای آن پاداش عمل صالح ثبت می‌شود. آری، شرکت در انتخابات که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانی کند 📌چرا رای بدهیم؟ ✍  جواب: إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ(رعد -11) خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند 📌من وقتی نمی‌دانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟ ✍ جواب: فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (نحل - 43) از اهلش بپرسید 📌اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری می‌دهد و تحلیلی می‌کند آن وقت چه کنم؟ جواب: نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق ✍جواب : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (حجرات -6) ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺳﻘﻲ ﺧﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ، ﺧﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻧﺎﺁﮔﺎﻫﻲ ، ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺭﺍ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺷﻮﻳﺪ . 📌 اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟ ✍ جواب: وَلَا تَتَّبِعَانِّ سَبِيلَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ  (یونس - 8) راه کسانی را که علم ندارند پیروی نکن 📌 چگونه افراد اصلح را تشخیص دهیم؟ ✍ جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند نروید. يُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا  (آل عمران - 188) دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام نداده‌اند مورد ستایش قرار گیرند 📌 به چه کسی رای بدهیم؟ ✍ جواب : ۱- نرم و فروتن نسبت به مومنان  در مقابل دشمن سر سخت "أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ "(مائده - 54) به کسی رای بدهیم که آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر كافران سرسخت و قاطعند، در راه خدا جهاد مى‌كنند و از ملامت هيچ ملامت‌كننده‌اى نمى‌هراسند. ۲-تخصص و اگاهی ،توانایی جسمانی قالَ إِنَّ اللّهَ اصْطَفاهُ عَلَیکُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ... (بقره، 247) پیامبرشان گفت: خداوند، طالوت را به فرماندهی شما برگزید زیرا توان علمی و جسمی لازم برای این مسؤولیت را دارد. ۳-اهلیت و صلاحیت انجام آن کار إِنَّ اللّهَ یأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا اْلاَماناتِ إِلی‏ أَهْلِها ... (نساء، 58) خداوند فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانشان بدهید. ۴-امین بودن و حفاظت از خزاین بیت المال و امانتهای مادی ومعنوی مردم قالَ اجْعَلْنی عَلى‏ خَزائِنِ اْلارْضِ إِنّی حَفیظٌ عَلیمٌ‏ (یوسف، 55) یوسف گفت: مرا بر خزانه‌داری این سرزمین بگمار، که من امانت‌دار و دانا هستم. قَالَتْ إِحْدَاهُمَا يَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ يكى از آن دو [دختر] گفت اى پدر او را استخدام كن چرا كه بهترين كسى است كه استخدام مى ‏كنى هم نيرومند [و هم] در خور اعتماد است ۵-تلاش و مجاهده در راه هدف : وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا (نساء آیه 95) www.sharafkhani.com