6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مخالفت حسن آقامیری با اعلام انزجار شیعیان از قاتلان سیدالشهدا!
▪️کدام آقامیری؟ همان که خود را برای مهسا امینی به آب و آتش زد!
▪️پ.ن. آقای آقامیری؛ وقتی داشتی خودت رو برای مهسا امینی پاره پاره می کردی، چرا به عقل مریض ات نرسید که "به تو چه؟ تومگه ولی دم هستی؟ باید تو دادگاه پیگیری بشه؟!!"
#رسول_محمدزاده:
به زودی مطلبی در این خصوص خواهم نوشت
اگر خدا بخواهد
@rasooll_ir
🔴نهم مرداد ۱۲۸۸ یکی از عجیب ترین حوادث تاریخ ایران بوقوع پیوست
⏪ پس با هم این حادثه تکان دهنده رو مرور میکنیم تا اگاه شویم و نه عبرت ایندگان
‼️روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری (۹ مرداد ۱۲۸۸)، کیفیت غسل و کفن و دفن ...😭😥‼️
در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد
جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند دور نعش را گرفتند و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد . هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف می انداختند
به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد غریبه بود جلو آمد بالای جنازه ایستاد جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا .....
▪️تحویل جنازه
عده ای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند . یپرم راضی میشود و می گوید : بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند. سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشهای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند. آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند.
▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند. شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد.
بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم.
سر مجاهد ها را گرم کردیم. بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم.
یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم. متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند.
صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچکاری کردیم.
♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود. جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم.
🏴 کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشتدیوار فاتحه می خواندند و می رفتند. از گوشه و کنار پیغام میدادند امامزاده درست کردید؟! ۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود. بازاری ها بخیال میافتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند. پیراهن عثمان برای مقصد خودشان.
🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست. دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست.
همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم.
شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبرهای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد
نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود. شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت.
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است .
📗کتاب سرّ دار به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید& نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲ -
@rasooll_ir
روزنوشتهای رسول محمدزاده
🎥مخالفت حسن آقامیری با اعلام انزجار شیعیان از قاتلان سیدالشهدا! ▪️کدام آقامیری؟ همان که خود را برا
درباره حرف نو زدن آقامیری (۱)
✍#رسول_محمدزاده
🔶لطفا ۱۰ دق با حوصله بخوانید
هر نظام معرفتی حتی اگر مُحرّف و منحرف هم باشد، وقتی زمان معتنابهی از تاسیس آن بگذرد و هنوز باقی باشد، رازش در این است که در بستر زمان و در تماس با سایر مذاهب و مکاتب، با نوسان گیری خود و معارفش با عقل و سایر منابع معرفتی بشر، خود را به روز کرده و با بشر زمان خودش تطبیق دهد.
به همین دلیل مدتی که از ادیان الهی و مکاتب بشری می گذرد، تیزی ها و زبری هایشان گرفته شده و به یک انطباق نسبی می رسند.
اگر چه این اصل به هیچ وجه نمی تواند معیار کاملی برای حقانیت ادیان و مکاتب باشد، ولی طرف دوم این معادله، تا حدودی صحیح است.
یعنی وقتی مذهب و مکتبی به سرعت فراگیر می شود و در تقابل با سوالات و مسائل بشری، با همان سرعت فراگیری یا کند تر از آن رو به افول و اضمحلال می رود، خود نشانه ای است بر عدم قابلیت و ناتوانی در بقاء و چه بسی نو زایی است.
راز بقاء مسیحیت، یهود و اسلام در طول تاریخ نیز ۳ چیز است:
۱. حقانیت آنها که مطابق فطرت بشری هستند
۲. عدم تهافت و تعارض درونی معارف شان (البته به نسبت سایر مکاتب غیر الهی)
۳. تطبیق و تطابق با زمان ها،فرهنگ ها،ملیت ها و خلاصه،همه سلیقه های بشری
این است راز جاودانگی دین خدا
و این است راز خلل ناپذیری آن.
بدیهی است حتی الهیات بشری چنین مکاتبی نیز در طول تاریخ به یک استواری و فخامتی رسیده است که براحتی قابل خدشه نخواهد بود. مثل فقه،کلام و... که الهیات بشری دین اسلامند
حال
شما فرض کنید یک نفر، یک کارگروه یا اصلا یک مجموعه بزرگ فرهنگی بخواهد به این تنه ی بزرگ میخی بکوبد، بدیهی است که امثال این میخ ها جز آن که آهن مورد نیاز درخت تنومند را تامین می کنند، کار دیگری نمی توانند.
چرا که در همان نقدهای اولیه، تعارضات آشکار ناقد و سستی استدلال هایش برای پیروان مکتب، واضح می شود.
در خصوص ادعای آقامیری به دستگاه امام حسین ع هم داستان همین است.
از یک طرف در ایام اغتشاشات اخیر به خاطر یک خانمی که بدون هیچ دلیل بیرونی، از دنیا رفته است، چقدر سر و صدا راه می اندازد، انتظار دارد:
کل کشور به خط شوند، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی محاکمه و به اشد مجازات (!) محکوم شوند.
از کسانی که هر روز به خیابان ها می ریزند، حمایت کرده حتی اگر از اعتراض مدنی تبدیل به شورش خیابانی و قشون کشی شده و ده ها نفر هم مجروح و مقتول شوند.
در نهایت بلافاصله نظام تغییر کرده و یک نظام نایس غربی جایگزین شود.
و خلاصه کلی انتظار دیگر
همین قدر متناقض
می دانید علت این همه تناقض و تهافت چیست؟
علتش آن است که وقتی یک مکتبی در طول ۱۴۰۰ سال بعد از عبور از صدها و هزارها فتنه و جنایت و... جان به در می برد و در قرن ۲۱ حلال زاده ترین و شریف ترین آدم ها را تحویل جامعه بشری می دهد، یعنی احتمالاً به این راحتی ها قابل جرح و خدش نیست.
دقایقی بعد از شبهه، تعارضش در می آید و جارح و منتقد خود شرمنده می شود.
لذا خوب است بیننده و شنونده این سخنان و امثال آن، پیش از آنکه مسحور تازگی و کشف بدیع، حرارت بیان و لحن شلاقی گوینده شود، کمی با خود بیندیشد که این جمعیت بی بدیل تاریخ چطور تا به اینجای تاریخ بشر رسیده اند و چطور باقی مانده و چطور نو زاده شده اند.
و این احتمال را بدهد که اگر منطقی ضعیف داشته باشد، با این همه دشمن خونریز جرار و این همه دشمن ایدئولوژیک که در طول تاریخ داشته، بعید است حرفش آن قدر ضعیف و منطقش سست باشد که طلبه ای درس نخوانده بتواند مثل شعبده بازان او را نقد کند و همه مسحورش گردند.
#خلاصه_کلام اینکه:
۱. حرف تازه و نو زدن اصلاً اصلاً به این راحتی ها نیست. گاو نر می خواهد و...
۲. جای حرف تازه، روی منبر نیست. کرسی دانشگاه و حوزه است. مقاله علمی است، پایان نامه و رساله است. چرا؟ چون اونجا احتمالا ۴ تا آدم آگاه پیدا می شوند که اگر کسی حرف مفتی زد، با منطق و استدلال بکوبند توی سرش تا هر که با مادر قهر کرد، فردا صبحش نظریه پرداز نشود.
۳. امثال بنده و آقامیری و سایر بی سواطان (سواد) اگر هم قرار باشد به ناحق از منبر رسول الله بالا رویم، باید به همان احکام طهارت و تطهیر بول و غائط اکتفا کنیم. اگرم احیاناً علم مان تورم پیدا کرد و ناچار به تخلیه اش بودیم، سرمان را بیدازیم پایین و برویم در مجامع علمی اظهار فضل کنیم تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
۴. بزرگترین بدعت های تاریخ و تاسیس فرق و نِحَل توسط بریده از حوزه ها بوده است. چرا؟ چون تاب مقاومت در برابر کار علمی را نداشته اند، لذا ترجیح داده اند از در پشتی وارد شوند. مثل بابیت ، بهاییت ، وهابیت
تا دیدید کسی از مجامع علمی دور شده و حرف نو می زند، بترسید و احتمال دهید خبری هست.(البته که این تنها قانون علم نبوده و قابل تخصیص است)
این رشته مطلب ادامه دارد
اگر خدا بخواهد
@rasooll_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️آیا میدانید ۲۹۵ شبکه خارجی علیه جمهوری اسلامی با بودجه میلیارد دلاری فعالیت میکنند؟
#استعمار_علمی
@rasooll_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬علت پیشرفت علمی آمریکا چیست؟!
#استعمار_علمی
@rasooll_ir
13.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ دکتر هاتف خالدی استاد دانشگاه ساکن نروژ به عادل فردوسیپور در مورد زمستان سخت!!!
🔻🔻🔻مطلب را بخوانید:
#رسول_محمدزاده
ظاهرا مرحوم جلال آل احمد بود که برای اولین بار اسم فرهنگ غرب گرایی را گذاشت #غربزدگی
و استدلالش هم در اول همان کتاب این بود که می خواهد کلمه ای هم ساختار با «سن زدگی» برای گندم باشد که یک ظاهر شیک و تمییز دارد ولی از درون پوسیده است.
مشکل ما با امثال غربزده هایی مثل عادل(!) دقیقا در همین نقطه است.
ظاهر شیک، زیبا، علمی، فرهیخته، با هوش
ولی در بطن ماجرا اندیشه ای زنگ زده و پوسیده که قرار است مردمش را نیز برای بردگی مو طلایی ها افسار نامرئی زده و رام و آرام کند.
و رسانه ملی ما سالها هزینه می کند تا امثال این آدم ها تجربه کنند، یاد بگیرند، رشد کنند و حسابی بزرگ شوند تا در نهایت بتوانند مثل #مزدک_میرزایی و #عادل_فردوسی_پور لگد قوی تری به مام وطن بنوازند!
هیچ وقت یادم نمی رود در #نود همیشه ی خدا وقتی می خواست صحت و سقم کاری را ارزیابی کند، زود می گفت:
«کجای دنیا (منظورش از دنیا،فقط مو طلایی ها بود) این طور است؟»
در واقع تنها سنگ ترازوی اینها برای حسن و قبح کاری یا چیزی، فقط و فقط #غرب بود!
برای همین وقتی مشکلی هم در این #آرمان_شهر شان ببینند، یا تکذیب می کنند یا زود می گردند دنبال توجیه و تفسیری که گردی بر کبریایی خدایگانشان ننشیند!
@rasooll_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ رسانه جنگ طلب اینترنشنال به دنبال ایجاد موج دوم اغتشاشات؛ آموزش تجزیه طلبان کُرد برای جنگ و آشوب خیابانی دوباره در ایران!
#رسول_محمدزاده:
از این به بعد اگر کسی گفت این شورش ها و نافرمانی های مدنی درون زا بوده و خود مردم هستند، این ویدئو را بزنید توی صورتش !!!
دو ماه قبل از سالگرد مهسا کموله، اینا دارند آموزش کار نظامی می دند.
چند روز پیش هم که چند تا خونه تیمی را گرفته بودند، توش کلی تفنگ ساچمه زن گیر آورده بودند.
یادش به خیر نباشه
توی شلوغی های اغتشاشات، با بعضی اطرافیانم صحبت می کردم، هر جوری می گفتم نظام نمیاد با تفنگ ساچمه زن بزنه بچه مردم رو کور کنه، زیر بار نمی رفت
مدام می گفت: #کار_خودشونه !!!!
الانم باور کنید بازم می گند نظام اینا را خودش جاساز کرده تو خونه تیمی های اونا تا کور شدن دخترها را بندازه گردنشون !!!
@rasooll_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اظهارات عجیب مجری بهائی شبکه منوتو:
جلال آل احمد، دکتر شریعتی، شاملو و... تروریست هستند؛ این افراد نه تنها روشنفکر نیستند بلکه عرق ملی هم نداشتند!
@BisimchiMedia
حسن آیت ( ۱۳ مرداد ۱۳۶۰):
مدارکی دارم که نشان می دهد «میر حسین موسوی فراماسون» است و فردا مدارکم را به مجلس خواهم آورد!
(۸ صبح ۱۴ مرداد ۱۳۶۰): آیت با ۶۰ گلوله ترور و اسناد ربوده شد!
هنوز هیچ آثاری از آن مدارک بدست نیامده است!
@BisimchiMedia
5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▶️ اولین رأی گیری شفاف و جنجالی در مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب؛ شهید آیت حامی اصلی شفافیت!
🔻 ۱۴ مرداد ماه، سالروز شهادت شهید #حسن_آیت با ضرب ۶۰ گلوله/ تقاضای جالب شهید آیت درخصوص تقاضای شفافیت رأی نمایندگان مجلس نسبت به اعتبارنامه خودش در سال۱۳۵۹
@BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد به جمهوری اسلامی زیاده
ناقد هم زیادتر
ولی یادت باشه هر وقت خواستی به بعد جمهوری اسلامی فکر کنی، بدون جایگزینهاش کیا هستند
@rasooll_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازگشت اکبر طبری به اوین برای گذراندن دوازده و نیم سال حبس
#رسول_محمدزاده:
آقای قوه ی عدلیه!
۱. ایشون خبر مرگشون بیرون چه غلطی می کردند؟
۲. چه جوری حکم زندانشون یکهویی نصف شد؟
۳.خدا وکیلی اگه رسانه ها لو نمی دادند، دوباره زندان می فرستادیدش؟!
الله اعلم!
فقط می دانم همین کارها را کردید که نتوانستید با سلبریتی ها و بعد هم ز.ز ها برخورد جدی کنید!
بالعدل قامت السماوات و الارض!
حس خوبی به تو ندارم
عدلیه جان!
@rasooll_ir