eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
155 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
‍ 🛑 قبول شفاعت گناه کاران توسط حضرت ابوطالب و پاسخ امیرالمومنین به عقیده باطل عمریه 🔸 عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ کَانَ ذَاتَ یَوْمٍ جَالِساً فِی الرَّحْبَةِ وَالنَّاسُ حَوْلَهُ مُجْتَمِعُونَ فَقَامَ إِلَیْهِ رَجُلٌ فَقَالَ: یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْتَ بِالْمَکَانِ الَّذِی أَنْزَلَکَ اللَّهُ بِهِ وَأَبُوکَ مُعَذَّبٌ فِی النَّارِ؟ فَقَالَ لَهُ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ: مَهْ فَضَّ اللَّهُ فَاکَ وَالَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیّاً لَوْ شَفَعَ أَبِی فِی کُلِّ مُذْنِبٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ لَشَفَّعَهُ اللَّهُ فِیهِمْ أَبِی مُعَذَّبٌ فِی النَّارِ وَابْنُهُ قَسِیمُ الْجَنَّةِ وَالنَّارِ وَالَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیّاً إِنَّ نُورَ أَبِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ لَیُطْفِئُ أَنْوَارَ الْخَلَائِقِ کُلِّهِمْ إِلَّا خَمْسَةَ أَنْوَارٍ نُورَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه وآله) وَنُورِی وَنُورَ الْحَسَنِ وَنُورَ الْحُسَیْنِ وَنُورَ تِسْعَةٍ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ فَإِنَّ نُورَهُ مِنْ نُورِنَا خَلَقَهُ اللَّهُ تَعَالَى قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ آدَمَ علیه السلام بِأَلْفَیْ عَام 🔹 از امام صادق(ع) از پدرانش علیهم السلام نقل است: که امیرالمومنین علیه السلام روزى در فضاى مسجد نشسته بود، و مردم گرد او جمع بودند که 👈مردى برخاسته و گفت: اى امیرالمومنین چطور مى‏ شود که شما در مکانى هستى که خداوند شما را در آن مکان فرو آورده، در حالى که پدر تو به آتش در عذاب است؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود: خدا زبانت را ببرد! قسم به خدایى که محمد(ص) را به پیامبرى مبعوث فرمود، اگر پدرم تمام گناهکاران زمین را شفاعت کند خداوند آن را مى ‏پذیرد، 👉 مگر مى‏ شود که پدرم به آتش در عذاب باشد و فرزند او قسیم بهشت و جهنم باشد؟ قسم به آنکه محمد(ص) را به پیامبرى مبعوث فرمود بى ‏شک نور پدرم در روز قیامت همه انوار خلایق، جز پنج نور: نور محمد(ص) و نور من و نور حسن و نور حسین و نور نه فرزند از اولاد حسین را خاموش و بى ‏اثر مى‏ سازد، زیرا نور او از نور ما است، خداوند آن را دو هزار سال پیش از خلق آدم آفریده است 📚الاحتجاج.ج1 ص301.ط منشورات الشریف الرضی 📚بحارالانوار.ج35 ص69.ط دار احیاء التراث العربی 📚الصحیح من سیرة الامام علی.ج2 ص106.ط ولاء 📚المنتظرالصحیح من سیرة النبی الاعظم.ج4 ص36.ط دار الحدیث روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑شبهه عبد مناف نام ابوطالب است یعنی بنده بت مکه . 👈همانطور که می دانید ابوطالب اسم اصلی خودش نیست بلکه کینه است. در واقع اسم اصلی ابوطالب عبد مناف است. مجلسی می‌گوید:بيان : أبوطالب اسمه عبد مناف والصحيح أن اسمه عبد مناف صحیح ان است که ابوطالب اسمش عبد مناف است عبد مناف یعنی بنده ی مناف و مناف یکی از بزرگ ترین بت های مشرکین بوده. ❇️✅🛑پاسخ 📌در رابطه با این که نام مبارک حضرت ابوطالب علیه السلام چه بوده است ، نقل های متعددی است . 1⃣در برخی از نقل ها آمده است که نام مبارک ایشان « عبد مناف » بوده است ، چنان که علی علیه السلام فرمود ؛ « به خداوند سوگند ، ابوطالب ، عبد مناف بن عبد المطلب مومن و مسلمان بود » 📚وسائل الشیعه ج 16 ص 231 ✅🔺حضرت عبد المطلب هم زمانی که ، کفالت پیامبر اسلام را به ابوطالب علیهما السلام سپرد ، از او تعبیر به « عبد مناف » کرد . 🔸أوصيك يا عبد مناف بعدي بموحد بعد أبيه فرد 🔸وصّيت من كنّيته بطالب عبد مناف و هو ذو تجارب‏ 📚مناقب آل ابی طالب ج 1 ص 34 _ سیره ابن اسحاق ج 1 ص 47 _ بحار الانوار ج 35 ص 85 🔺علی علیه السلام می فرمود ؛ « اسم پدرم عبد مناف بوده که کنیه ( ابوطالب ) بر اسم ایشان غلبه پیدا کرد ( و ایشان به ابوطالب مشهور شدند ) » 📚امالی صدوق ص 603 2⃣در برخی دیگر از نقل ها ، آمده است که نام مبارکش ، عمران بوده است ، چنان که در زیارت پیامبر گرامی می خوانیم ؛ « سلام بر عموی تو عمران ، ابی طالب » 📚بحار الانوار ج 97 ص 189 _ مستدرک سفینه البحار ج 6 ص 555 3⃣قول دیگر آن است که اسم ایشان همان ، ایشان است ، یعنی ابوطالب و ایشان در کنار این کنیه اسم دیگری ندارند . 🔸حاکم نیشابوری می نویسد ؛ « اکثر متقدمین بر این عقیده بودند که اسم ( پدر حضرت علی ) همان کنیه ایشان بوده است ( یعنی ابوطالب )» 📚معرفه علوم الحدیث ، حاکم نیشابوری ، ص 184 _ تاریخ مدینه دمشق ج 66 ص 310 4⃣قول دیگر آن است که نام ایشان ، شیبه بوده است ؛ 📚اعلام الوری ج 1 ص 43 _ عمده القاری ج 16 ص 301 ⭕️💠ما بنا را بر این می گذاریم که نام مبارک ایشان ؛ « عبد مناف » بوده است . اما سوال می کنیم چه کسی با سند صحیح گفته است که « مناف » نام یک بت بوده است ؟ البته انکار نمی کنیم که برخی گفته اند « مناف » نام بتی در نزد عرب بوده اما هیچ گونه سند صحیحی بر ادعای خود اقامه نکرده اند . ✅🔺شما می توانید به کتاب « اسلام و عقائد و آراء بشری » ، ص 259 به بعد مراجعه کنید ، و ببینید که مولف کتاب به صورت تفصیلی از اسامی بت های عرب بحث کرده است ، هیچ گونه بتی در شبه جزیره عربستان به نام « مناف » را نقل نمی کند . ☑️🔺به فرض هم که مناف نام یک بت بوده باشد ، اما باید توجه کرد که، مناف از ریشه نوف و نوفا به معنای شیء مرتفع و مشرف و والا مقام است ‌. 📚لسان العرب ج 9 ص 342 🔰👈🔺بنابراین مناف به معنای مشرف و والا مقام می باشد ، که این وصف یکی از صفات خداوند است ، لذا در دعاها از جمله صفات خداوند ، صفت « منیف » به معنای والا مقام و عظیم الشان ، بیان شده است ؛ « سُبحانَ ذِى الْعِزِّ الشّامِخِ الْمُنيفِ » 📚بحار الانوار ج 86 ص 319 ، ج 83 ص 66 👈🛑👌بنابراین عبد مناف یعنی عبد الله و مناف یکی از اوصاف خداوند است . اسم حضرت ابوطالب هم « عبد مناف » بوده یعنی عبد و بنده خداوند والا مقام و عظیم الشان . ✅🔺حال ممکن است مثلا ، بت پرستان از این نام سوء استفاده کرده باشند ، و وصف مناف را که از اوصاف خداوند است را بر روی بت گذاشته باشند ، این عمل آنان موجب نمی شود که وصف مذکور ، از صفات خداوندی خارج شود ، یا کسی که خود را به اسم عبد مناف خوانده است ، بگوییم قصدش بت پرستی بوده است ، چنان که امروزه نیز اوصافی چون ، رحمان و رحیم که از وصف های خداوندی است ، بر روی افراد بشر گذاشته می شود ، اما این نامگذاری اوصاف مذکور را از انتساب به خداوند خارج نمی کند و نمی توان گفت کسی که نامش عبدالرحمان با عبد الرحیم است ، قصد بندگی رحمان و رحیم از افراد انسان را داشته است . روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 شریعتی ملعون به حضرت و🔥 🖇 👤 : 🔰محمد در دامان پرستی رشد می‌کند. درست است که اسلام همه می‌کوشند تا دامان و را از پاک سازند و این یک تمایل عمومی است که انسان دوست دارد قهرمان گرامی و مورد احترامش از خاندانی پاک، شریف و محترم باشد. همه قهرمانان ملی و اساطیری یا از خدایانند یا لااقل از خاندان امرا و قهرمانان، و این بصورت یک اصل کلّی در تراژدی و حماسه در آمده است. هر چند مردی است مهربان، محترم و شریف ولی نمی‌توان انکار کرد که پرده دار کعبه و و و متولی رسمی است و محمد که باید بزودی این بتها را یکایک فرو ریزد در خانه‌ی وی بزرگ می‌شود. 📚اسلام شناسی چاپ طوس ص۴۶۲ 💠به دستور اهل‌بیت علیهم‌السلام منکرایمان ابوطالب علیه‌السلام است🔥 الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🍃🌸 محمد ای دو جهان زیر بار منت تو مبارک است به خلق و خدانبوت تو خجسته باد به عالم ظهور دولت تو تمام نـور بـودازچراغ حکمت تو 💕 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
‍🛑 رسول الله صلی الله علیه و اله از منظر علیه سلام ✅أَرْسَلَهُ عَلَى حِينِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ وَ طُولِ هَجْعَةٍ مِنَ الْأُمَمِ وَ اعْتِزَامٍ مِنَ الْفِتَنِ وَ انْتِشَارٍ مِنَ الْأُمُورِ وَ تَلَظٍّ مِنَ الْحُرُوبِ وَ الدُّنْيَا كَاسِفَةُ النُّورِ ظَاهِرَةُ الْغُرُورِ عَلَى حِينِ اصْفِرَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ إِيَاسٍ مِنْ ثَمَرِهَا وَ [إِعْوَارٍ] اغْوِرَارٍ مِنْ مَائِهَا قَدْ دَرَسَتْ مَنَارُ الْهُدَى وَ ظَهَرَتْ أَعْلَامُ الرَّدَى فَهِيَ مُتَجَهِّمَةٌ لِأَهْلِهَا عَابِسَةٌ فِي وَجْهِ طَالِبِهَا ثَمَرُهَا الْفِتْنَةُ وَ طَعَامُهَا الْجِيفَةُ وَ شِعَارُهَا الْخَوْفُ وَ دِثَارُهَا السَّيْفُ. 🔰خدا پيامبر اسلام را هنگامى مبعوث فرمود كه از زمان بعثت پيامبران پيشين مدّت ها گذشته، و ملّت ها در خواب عميقى فرو خفته بودند. فتنه و فساد جهان را فرا گرفته و اعمال زشت رواج يافته بود. آتش جنگ همه جا زبانه مى كشيد و دنيا، بى نور و پر از مكر و فريب گشته بود. برگ هاى درخت زندگى به زردى گراييده و از ميوه آن خبرى نبود، آب حيات فروخشكيده و نشانه هاى هدايت كهنه و ويران شده بود. پرچم هاى هلاكت و گمراهى آشكار و دنيا با قيافه زشتى به مردم مى نگريست، و با چهره اى عبوس و غم آلود با اهل دنيا روبرو مى گشت. ميوه درخت دنيا در جاهليّت فتنه، و خوراكش مردار بود، در درونش وحشت و اضطراب، و بر بيرون شمشيرهاى ستم حكومت داشت. 📙📚نهج البلاغه ، خطبه ۸۹ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖋🛑 بهرام از محققین مشهور اسلام ستیز، به عنوان یک میگوید: 💢‌ پیامبر اسلام (ص) رهبری ست که تاکنون تاریخ گزارش کرده است، و کسی را سراغ نداریم که اینقدر بتواند در تاریخ جهان تاثیر گذار باشد! 🔰این کلیپ زیبا را مشاهده و به دوستان و اعضای خانواده تان هدیه دهید. رولفض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
✅ گزارش ابن بطوطه از کرامات امیرالمومنین علی علیه السلام در شب ابن بطوطة جهانگرد نامدار مراکشی که 3 برابر مارکوپولو - سیاح ایتالیایی - جهانگردی کرده است و به بزرگ‌ترین شهرهای عصر خود سفر نمود ، در مهمترین گزارش خود از شهر میگويد : مردم (مریض و حاجت‌مند) از نقاط مختلف در شب بیست و هفتم ماه در حرم حضرت علی علیه السلام بیتوته می‌کنند و صبح که می‌شود همه بیماران شفا می‌گیرند. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑➖دعوت رسول الله و بود؟؟؟!! خیر👇 بسم الله الرحمن الرحیم الصلاة والسلام علی رسول الله و علی وصیه امیرالمونین علی بن ابی طالب و علی بنته و زوج وصیه فاطمة الزهرا الصدیقة الشهیدة و علی اولاد وصیه الائمة معصومین صلوات الله علیهم و لعنت الله علی اعدائهم و علی محبین اعدائهم. 🔰متاسفانه یکی از مواردی که وهابیت ملعون در عقاید شیعه نفوذ کرده این است که به شیعیان القاء کرده اند که دعوت نبوی به اسلام به دو شکل بوده است 1- مخفیانه و 2- آشکار ✅استدلال انها برای این موضوع است و می گویند: دعوت پیامبر مخفیانه بوده و اول شروع به دعوت افراد خاص و بعدهم نزدیکان خود کرده و همینطور استدلال می کنند به روایت مشهوری که از امیرالمومنین رسیده . ⭕️ این حرف را می زنند و این را ادعا می کنند درحالی که هیچ نصی و هیچ صحبتی از صحابه مبنی بر این ادعا نداریم و این حرف تنها یک مبنای منطقی دارد . 🛑 اما اینکه چرا انها این عقیده را به خورد شیعه داده اند و هدف شان چه بوده؟؟؟ در اخر همین پیام خواهیم گفت - متاسفانه این عقیده در دانشگاه ها و رشته های معارفی.تاریخی و در حوزه های علمیه و... تدریس می شود. 🔰اما دلیل ما بر رد این اعتقاد نفوذی از سوی : 🔵 آیه شریف انذار هیچ دلالتی بر دعوت مخفی ندارد . ⭕️وَأَنذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ و خویشاوندان نزدیکت را انذار کن قرآن کریم سوره شعراء 214 ✔️چرا که حضرت صادق صلوات الله علیه ذیل این ایه فرموده اند: محمد بن عباس عن... عن ابی جعفر (صلوات الله علیه) فی قول عزوجل«وانذرعشیرتک الاقربین » قال : الاقربین [ورهطک منهم المخلصین«قرائت ابی بن کعب»] علی و حمزة و جعفر و الحسن و الحسین و ال محمد صلوات الله علیهم اجمعین خاصة. محمد بن عباس از امام باقر علیه السلام در مورد آیه «وانذرعشیرتک الاقربین و رهطک منهم المخلصین» روایت می کند که منظور از آن علی و حمزه و جعفر و حسن و حسین و به طور خاص آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین می باشد. 📚تاویل ایات الظاهرة ج1 ص514 ح21 🔍از این روایت حضرت معلوم است که منظور قران از اقربین ال محمد و امیرالمومنین و جعفر و حمزه می باشند که طبق تاریخ هم امیرالمومنین و هم جعفر و هم حمزه قبل از به ظاهر اعلام مخفی پیامبر ایمان اوردند«1» پس چرا این ایه خطاب به پیامبر گفته به کسانی که قبلا ایمان اوردند دوباره انذار بده یعنی دوباره ایمان بیارند؟؟!!یا.... 📌پس معلومه منظور ایه ابلاغ علنی یا مخفی اسلام نیست چون اسلام از همان اول از سوی پیامبر علنی اعلام می شده. شاید با قدرت نبوده اما بر هرحال علنی بوده. 1- اولین مسلمان علی بن ابی‌طالب(ع)، سپس خدیجه، نفر سوم جعفربن ابی‌طالب و پس از او زید بن حارثه بودند 📚مناقب آل ابی‌طالب،ج2، ص4 اسلام آوردن حمزة را در سال دوم بعثت و قبل از مسلمان شدن ابوذر دانسته‌اند . (اعلام علنی اسلام به گفته همه سال سوم بعثت بوده) 📚 ابن عبدالبرّ، الاستیعاب، ۱۴۱۲ق، ج۱، ص۳۶۹ اما همانطور که گفت شد بعضی به روایت صادره از امیرالمونین استناد می کنند و این ادعا را مطرح میکنند (به خاطر متن طولانی روایت از اوردنش صرف نظر شد🌐📚http://www.ghbook.ir/book/12678) جالبه انهایی که برای این ادعا به روایت امیرالمونین استناد کردند یا اصلا به متن توجه نکردند یا درک و فهم درست از روایت نداشته اند. چرا که با توجه به همین روایت می توان فهمید . 1️⃣ در قسمتی از روایتی که امیرالمونین فرموده اند پیامبر اینگونه خطاب به امیرالمومنین می فرمایند: اِنَّ الله تعالی امرنی ان انذر عشیرتک الاقربین - قال - علی ذلک ، و ابادرهم بهذا الامر منهم ما اکره ، علی ذلک خداوند تبارک و تعالی مرا امر کرده است که خویشاوندان نزدیکم را انذار دهم، و انجام آن برایم گران است و 👈می دانم که هرگاه به انجام این امر مبادرت ورزم، امور ناگواری را از جانب آنان می بینم👉و من نیز در برابر آن سکوت اختیار 👈کردم👉. 📚امالی ج2 . ص194 🔍 از این تکه متن روایت معلوم است که پیامبر قبلا نیر قریش و اهل خویش را به اسلام دعوت کرده بوده و انها ایشان را اذیت می کردند و رسول الله هم در برابرشان سکوت می کردند لزا ایشان عاقبت این انذار جدید را نیز به خاطر سابقه می دانستند. پس معلومه این انذار تازه نبوده و دعوت پیامبر ازهمان اول علنی بوده که پیامبر نتیجه این انذار را می دانسته و قبلا هم برایشان اتفاق افتاده. (🛑به افعال توجه کنید . همه هستند و دلالت بر گذشته) 📎پس دعوت مخفی در کار نبوده و می توان گفت👈 پیامبر به امر الهی یکبار دیگر نزدیکان خود را ویژه به اسلام دعوت کرده که را بر انها تمام کند.
2️⃣در تکه دیگری از همین روایت امده است که : ابتدره ابولهب بالکلام ، فقال: لشَّد ما سحر کم صاحبکم ابو لهب زمام سخن را به دست گرفت و گفت: چه قدر خوب رفیقتان شما را 👈جادو👉 کرد 📚امالی . ج2 . ص194 🔍در همین روایت امده است که پیامبر غذا به اندازه متعارفی جلوی انها گذاشت و انها خوردند و سیر شدند درحالی که همه ان غذا را یک نفر انها به راحتی می خورد ولی با معجزه پیامبر همه انها با ان غذا سیر شدند و وقتی ابولهب متوجه این قضیه شد خطاب به دیگران جمله ی بالا را گفت. 📎وقتی او تهمت جادو به رسول الله می زند قطعا این تهمت رواج داشته که ابولهب از ان استفاده کرده و این زمانی هست که نبیی معجزه ای می کند و کفار برای رد ان به نبی تهمت جادو می زنند والا اگر پیامبر قبل از این نبوت خویش را اعلام نکرده بود ابولهب به جای تهمت جادو باید از کار برادرزاده خود می کرد نه اینکه تهمت بزند پس این نشان می دهد پیامبر دعوت شان علنی بوده و معجزاتی هم داشتند و انها قبول نمی کردند. 3️⃣در همان قسمت از روایت امده است که : فلما رسول الله ان ، ابتدَره بالکلام ، فقال: لشَّد ما سحر کم صاحبکم! القوم ، و رسول الله .فقال لی من الغد : یاعلی ، اِنَّ هذا قد الی ما سمعتَ من القول ، فتفرق القول سپس هنگامی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خواست صحبت کند، 👈ابو لهب زمام سخن را به دست گرفت 👉و گفت: چه قدر خوب رفیقتان شما را جادو کرد و 👈آنها نیز پراکنده شدند 👉و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نتوانست با آنان صحبت کنند. صبح روز بعد به من گفت: ای علی! 👈این مرد قبل از این که آن چه را به تو گفتم بیان کنم زمام سخن را به دست گرفت، و قبل از این که حرفم را بزنم آنها متفرق شدند.👉 📚امالی ج2 . ص194 🔍 چرا ابولهب اجازه سخن گفتن به پیامبر نداد؟؟ با انکه می دانست پیامبر می خواهد صحبت کنند!!!⁉️ و اینکه چرا ابولهب با تمسخرش همه را از انجا متفرق کرد؟؟!!!⁉️ 📌ایا غیر از این بود که پیامبر چه می خواهد بگویید❓و قرار است👈همانند قبل👉 انها را به اسلام دعوت کند. پس قبل از پیمبر حرف زد و جمعیت را متفرق ساخت این که او می دانسته پیامبر چه می خواهد بگوید دلیل بر رد دعوت مخفی پیامبر دارد و نشان دهنده دعوت علنی پیامبر از همان اول بوده. 4️⃣در روایتی دیگر ابوعلی طبرسی به نقل از براء بن عازب می گوید که پیامبر خطاب به انها فرمودند : ثم قال لهم : «ادنو » فدنا القوم عشرة عشرة ، فاکلوا حتی صدروا ثم دعا بقَعبٍ من لبن ، فجرع من جرعة ، ثم قال لهم : «اشربوا »فشربوا حتی رووا . سپس پیامبر به آنان گفت: 👈«با نام خدا پیش آیید» 👉و آنها ده نفر، ده نفر آمدند و شروع به خوردن کردند تا این که سیر شدند. و سپس آن حضرت فرمود: جامی از شیر بیاوردند و خود جرعه­ای از آن نوشید و به آنها گفت: 👈«با نام خدا بنوشید» 👉سپس آنها شروع به نوشیدن کردند تا این که سیراب گشتند. 📚مجمع البیان، ج 7 ، ص 356 📚شواهد التنزیل ج 1، ص 420 ح 580 🔍پیامبر خطاب به انها گفتند که با نام الله پیش ایید یا بنوشید ❕این نشان دهنده ی این است که الله و با نام الله شروه به کاری کردن در نزد انها شناخت شده است چون در این باره متعرض پیامبر نشدند و سوالی نکردند و این یعنی انها با اسلام اشنا بودند پس قبلا اسلام به انها رسیده بوده یعنی دعوت نبوی از همان اول علنی بوده. 5️⃣امیرالمومنین فرمودند : فقام القوم ، و یقولون : قد امرک ان تسمع لابنک ، و تطیع! سپس آنها 👈شروع به خنده کردند 👉و به 👈ابوطالب 👉گفتند: به تو دستور داد که به حرف فرزندت گوش دهی و از او فرمانبرداری کنی! 📚امالی ج2 . ص194 🔍از انجا که دست به تمسخر ابی طالب علیه السلام زدند و اورا مسخره کردند نشان دهنده ی این است که ابوطالب حامی پیامبر بوده و به ایشان کمک می کرده و احتمالا در ان جلسه ایمان اورده حال وقتی دعوت پیمبر علنی بوده و ابوطالب حامی ایشان پس مورد تمسخر بقیه قوم واقع شده و الاچرا؟؟؟؟ 🛑🛑حالا پرسیده می شود اگر این ایه دلالت بر دعوت مخفی ندارد پس بر چه دلالت می کند⁉️⁉️ 🅰️یکی از موارد می تواند این بوده باشد که خدا از پیامبر خاسته با این انذار بر همه ی انها تمام کند 🅱️اما مورد دیگری که می تواند باشد مسئله و بعد از پیامبر بوده و این بیشتر از کلام پیامبر پیداست👇👇
🔹ابی رافع روایت می کند که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بعد از این به آنها فرمود: همانا خداوند عز و جل به من امر کرده که خویشاوندان نزدیک و اقوام مخلص خویش را 👈انذار دهم، و شما خویشاوندان نزدیک و اقوام مخلص من هستید، و همانا خداوند هر نبی ای را که فرستاده، برادر و وارث و وزیر و وصیی از اهل و خاندانش برای او برگزیده است👉. حال کدام یک از شما به پا می خیزد و با من بیعت می کند که برادر و وزیر و وارث و وصی و جانشین من در میان خاندانم باشد، و برای من به منزله هارون از برای موسی باشد، با این تفاوت که بعد من پیامبری مبعوث نمی شود. 📚تاویل الآیات، ج 1، ص 393، ح 19 🔍از متن این روایت پیداست که وقتی پیامبر می خواهد انها را انذار دهد مستقیما سراغ مسئله جانشینی می رود و می خواهد برای خود جانشین و وصی معلوم کند و حرفی غیر از این به انها نمی زند . 📌پس معلوم شد که منظور از انذر در ایه مسئله تعببن جانشین بوده و پیامبر میخاستند انها را به این مهم انذار دهند. این موضوع را مفسرین و متکلمین و علمای زیادی مطرح کردند و منظور این ایه را ولایت دانسته اند نه دعوت مخفی. ✅نتیجه = پس در کل دعوت پیامبر از همان اول و بوده اسَت و دعوت مخفیانه ای در کار نبوده که این از قرائن و شواهد دیگر نیز قابل اثبات است و ایه انذار هیچ دلالتی بر دعوت مخفی ندارد و منظور ایه انذار ولایت و جانشینی بوده است همینطور اتمام حجت بر کفار نزدیک به پیامبر. 🔍🔎اما علت اینکه چرا بعد از زمانی که برای پایان دعوت مخفی و شروع دعوت اشکار گفته اند(یعنی سال سوم بعثت) تحرکات و اقدامات مشرکین و کفار علیه مسلمین و پیامبر زیاد شد این هست که کفار و مشرکین و قریش تا ان زمان اسلام و پیامبر و مسلمین را دست کم گرفته بودند و فکر نمی کردند که اسلام میان اعراب تا این حد رشد کند لذا وقتی فهمیدند که شد انچه نباید میشد دست به اقداماتی بزرگ علیه اسلام زدند. 👇👇👇👆👆👇👇👇 🔴⚫️🔵 اما اینکه چرا وهابیت ملعون و اهلسنت عمری در پی این است که به شیعه قالب کند که دعوت پیامبر به دو صورت مخفی و اشکار بوده و متاسفانه قالب هم کرده به خاطر دو مسئله مهم است : 👇👇👇👇👇👇👇 1️⃣بگویند و می گویند اینکه امیرالمونین اولین مسلمان است فضیلتی برای او نیست و این هم که و و دیر ایمان به اسلام اوردند مذمتی بر انها نیست چرا چون امیرالمومنین در پیامبر مطلع از نبوت ایشان بوده که زود ایمان اورده ولی مطلع نبودند و تازه در دعوت اشکار متوجه نبوت شدند لذا اگر انان هم در دعوت مخفی پیامبر مطلع از نبوت ایشان شده بودند چه بسا معاذالله زودتر از امیرالمومنین ایمان می اوردند. 2️⃣ و همینطور در ایه انذار و ایه ی 94 و 95 سوره حجر که مقصود از هر دو ایه ، است را از مقصود اصلی خود خارج کنند و بر مسئله دعوت پیامبر تطبیق دهند تا به خاست اصلی خود یعنی مورد قبل برسند. 🧷مورد اول را وهابیون و بعض اهلسنت در کتب شان ذکر کردند. 📚الاسلام . جانونی . ص423 📚نقایض الخلفا . ص102 📚ورود الایمان فی الارض العربستان یا ورود الاسلام فی الارض العربستان ج2 . ص312 📚و... (و خداوند به مقاصد دیگرشان اگاه هست.) 🔔با توجه به این موضوع از همه عزیزان و شیعیان امیرالمونین خاستاریم این مطلب را انتشار داده و خود این را به دیگران تفهیم کنید تا همه از این عقیده غلط پرهیز کنند همیمطور از قبول هرگونه دلیل در مورد تقسیم بندی دعوت پیامبر پرهیز کنید چون باید دو مورد مذکور رو هم به تبع ان قبول کنید .📢 وصل الله علی محمد و آل محمد و لعنت الله علی اعدائهم روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
کانال های تلگرامی الپخمه رضی الله . 👈🏻 فَمَذْهَبُ أَبِی حَنِیفَةَ أَنَّ مَنْ أَنْکَرَ خِلَافَةَ الصِّدِّیقِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَهُوَ کَافِرٌ وَکَذَلِکَ مَنْ أَنْکَرَ خِلَافَةَ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ وَمِنْهُمْ مَنْ لَمْ یَحْکِ فِی ذَلِکَ خِلَافًا وَقَالَ : الصَّحِیحُ أَنَّهُ کَافِرٌ. مذهب ابوحنیفه این است که هرکس انکار کند خلافت ابوبکر را کافر است همچنین خلافت عمربن خطاب را...صحیح این است که کافر است. فتاوی سبکی/ج۲/ص۵۸۷ 👈🏻و ان انکر خلافة الصدیق فهو کافر. بحر الرائق/ج۱/ص۶۱۱ 👈🏻 و من انکر خلافة الصدیق او عمر فهو کافر. هرکس خلافت ابوبکر یا عمر را منکر شود،کافر است حاشیة رد المختار/ج۱/ص۵۶۱ 👈🏻 فیمن أنکر امامة ابی بکر... ان الصحیح انه یکفر. قول صحیح این است که منکر امامت ابی بکر کافر است. و از آن عجیب تر قول ابو حنیفه است که معتقد است هر کس امامت ابو بکر و عمر را نپذیرد کافر است. 👈🏻 فمذهب أبی حنیفة رضی الله عنه أن من أنکر خلافة الصدیق أوعمر فهو کافر على خلاف حکاه بعضهم وقال الصحیح أنه کافر. الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال/ج۱ص۱۳۸ 👈🏻 و ان انکر خلافة الصدیق کفر کمن أنکر الإسراء. همانطوری که کسی معراج پیامبر را انکار کند کافر است، کسی که خلافت ابوبکر را انکار کند نیز کافر است . حاشیة علی مراقی الفلاح/ص۳۰۳ 👈🏻 مذهب تکفیری عمریه را بشناسید . روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑منبری که در آن از تعريف شود بيش از اين نمی‌ارزد❗* 🌳یک سخنران نام‌آشناي نقل مي‌کند چند جلسه‌اي در بيت حضرت امام صحبت کردم و به رسم رايج آن روز ، حضرت امام مبلغي را که درون پاکتي بود ، در ازاي آن جلسه به من عطا کردند . پس از يکي دو روز ، وقتي هنگام نياز به پول ، در پاکت را گشودم ، *ديدم که مبلغ داخل آن ، بسيار ناچيز است .* تعجب کردم که نکند اين پاکت پول مربوط به مورد و شخص ديگري بوده و در آن اشتباهي صورت گرفته است...❗ ⬅️مدتي از اين ماجرا گذشته بود که روزي به مناسبتي با مرحوم حاج آقا مصطفي ، فرزند بزرگوار امام ره ـ که با هم دوست بوديم ـ صحبتي داشتيم ، در آن فرصت ، به اين موضوع نيز اشاره کردم. البته در آن زمان به مبلغ پولي که مرسوم بود و براي چند جلسه مي‌دادند ، نياز جدي نداشتم و برايم مهم نبود ، *فقط مي‌خواستم حقيقت قضيه را بفهمم.* مرحوم حاج آقا مصطفي از مبلغ پول داخل پاکت پرسيد و من به ايشان گفتم که: ... ريال. ايشان هم بسيار تعجب کردند و فرمودند : از آقا بپرسم ببينم ماجرا چه بوده. 🌸از ايشان تقاضا کردم طوري مطرح نکند که حضرت امام تصور کنند به کمي مبلغ معترضم. *ايشان هم قول دادند که موضوع را ماهرانه طرح کنند تا براي من بد نشود .* 👈پس از مدتي حاج آقا مصطفي به من فرمودند : فلاني❗ جريان پاکت را از آقا سؤال کردم و به ايشان گفتم : آقا جان❗ گويا در پاکت پولي که به آقاي «....» بابت جلسات روضه داديد اشتباهي صورت گرفته و مبلغ آن بسيار ناچيز بود، شايد با پاکت ديگري اشتباه شده است. آقا فرمودند: *🌱«نه ، اشتباهي در کار نبود . ما از ايشان دعوت کرديم تا در وصف ائمه و معصومين ـ عليهم السلام ـ سخن بگويد ، نه اين‌که از خميني تعريف کند . منبري که در آن از خميني تعريف شود ، بيش از اين نمي‌ارزد...* 📚 مجله شمع روشن نور / ص۸ / چاپ آبان ۱۳۸۶ / نشر زیبایی / به نقل از کتاب📚 آفتاب ⭕️📌قابل توجه بسیاری از مادحین و سخنرانی که فراموش کرده اند باید فقط مدح اهلبیت کنند. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍😍😍 ولادت سرار نور دردانه خدا و رسول حضرت بن علی علیهم صلوات الله بر همه شیعیان مبارک باد 😍😍😍 ❤️ کاش عیدی مان ❤️ ❤️ نیمه شعبان دهد ❤️ 💐happy birthday ya hussain💐 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
💠🛑 خاموشی جهنم به برکت ولادت امام علیه السلام 🔹⭕️ شیخ رحمه الله روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله در قسمتی از یک روایت نسبتا طولانی فرمودند: ✨✅ «فَلَمَّا وُلِدَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ علیهما السلام وَكَانَ مَوْلِدُهُ عَشِيَّةَ الْخَمِيسِ لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ ، أَوْحَى اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ إِلَى‏ مَالِكٍ خَازِنِ النَّارِ أَنْ أَخْمِدِ النِّيرَانَ عَلَى أَهْلِهَا لِكَرَامَةِ مَوْلُودٍ وُلِدَ لِمُحَمَّدٍ». 🔰🔸 هنگامی که حسین بن علی (علیهما السلام) در شامگاه پنجشنبه و شب جمعه قدوم مبارک به سرای دنیا نهاد، خدای تعالی به مالک، موکل جهنم وحی فرمود که امشب به برکت ولادت فرزند محمد (صلی الله علیه‌ و آله) آتش جهنم را بر اهلش خاموش کند. 📚 کمال الدین و تمام النعمة، تالیف شیخ صدوق، جلد ۱، باب ۲۴، حدیث ۳۶، صفحه ۳۱۵، چاپ موسسه النشر الاسلامی 📃 اسکن کتاب: 🌐 https://bit.ly/2Q3omMW 📃 پوستر: 🌐 https://bit.ly/3cD3T9n 🙏 خداوندا به برکت مولود حضرت محمد صلی الله علیه و آله از گناهان و تقصیراتمان بگذر. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑شبهه عمری نادان که دست به تقطیع زده😅 🔰اولا انوک حمار فضل الله اعتباری نزد شیعه ندارد ثانیا کلام وی را تقطیع کرده است و او ادامه میفرماید👇🏻 ولکننا لم نصل إلی حد النفی لهذه الحوادث. . . لإن النفی یحتاج إلی دلیل کما أن الاثبات یحتاج إلی دلیل 👈🏻اشکال من به حدی نرسیده است که این حوادث را نفی بکنم👉🏻. .👈🏻چون نفی نیاز به دلیل دارد همان‌طور که اثبات نیاز به دلیل دارد👉🏻 الزهراء القدوة السید محمد حسین فضل الله، صفحه 110 بعد همین فضل الله میگوید🤥👇🏻 🔰ولکن القدر المتقین من خلال الروایات 👈🏻👈🏻المستفیضۀ، بل المتواترۀ تواتراً إجمالیاً👉🏻👉🏻هو الاعتداء علیها من خلال 👈🏻کشف دارها والهجوم علیه والتهدید بالإحراق، وهذا کافٍ للتدلیل علی حجم الجریمۀ التی حصلت. . هذه الجریمۀ التی أرّقت حتی مرتکبیها، و لذا قال الخلیفه الأول لما دنته الوفا‌ُّه: لیتنی لم أکشف بیت فاطمۀ ولو أعلن علیّ الحرب. قدر متقین در خلال روایات 👈🏻مستفیض بلکه متواتری که وارد شده👉🏻،این است که به خاطر اینکه به خانه‌ی ایشان وارد شده‌اند و تهدید به احراق کردند، به ایشان ظلم شده است و همین مقدار برای جرم افرادی که این کار را کرده‌اندو مظلومیت حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها و ظلم به ایشان کافی است و این جرمی است که حتی اشک مرتکبین آن را هم درآورده است(اثبات کفرآنان کافیست)، به همین خاطر خلیفه اول در اواخر عمر خود گفت: ای کاش به خانه زهراسلام‌الله‌علیها حمله نکرده بودم اگرچه اعلان جنگ با من می‌کردند الزهراء القدوة السید محمد حسین فضل الله، صفحه 110 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
😍🤩👏❤️💐 🛑ولادت با سعادت یه گانه سردار و حضرت اباعبدالله، اسوه و احترام و ایثار غیرت حضرت ابالفضل عباس بن علی علیهما السلام بر همه شیعیان مبارک باد ❤️ ⭕️ عالمی گفت اگر خواستی آدم باشی⭕️ ⭕️ آدمیت به سگی در حرم عباس است ⭕️ 🔰 صلی الله علیک یا نافذالبصیره یا ایها العبدالصالح المطیع لله و لرسوله و لامیرالمؤمنین یا ابالفضل العباس❤️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 منزلت حضرت نزد علما ✏ابی الفرج اصفهانی، از علمای اهل سنت چنین می‌نویسد: ✅🔻وکان العباس رجلا وسیما جمیلا، یرکب الفرس المطهم ورجلاه تخطان فی الأرض وکان یقال له: قمر بنی هاشم. 🔰🔺حضرت مردی نیک صورت و زیبا بود. هنگامی که سوار اسب بسیار عالی و تنومندی می‌شد، پاهاى مبارکش به زمین کشیده می‌شد. و به او قمر بنی هاشم گفته می‌شد. 📘مقاتل الطالبین، تألیف ابی الفرج اصفهانی، صفحه ۹۰ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑مقام حضرت عباس علیه السلام؛ در دیدگاه علامه امینی قدس سره قابل توجّه ی آن دسته از کسانیکه عالمان حقیقی و عاشقان حضرت عباس(ع) را تکفیر می کنند. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑معنی اسم عباس 😍🌹 در لسان العرب ابن منظور 🌹 یعنی شیری که شیر ها از اون فرار میکنن⚡️ ✨اسد الشیعه ✨ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
❤️یار بی قرین آمد ❤️شهریار دین آمد ❤️چشم شیعیان روشن ❤️فخر ساجدین آمد 💐😍ولادت با سعادت نوه امیرالمؤمنین و حضرت سید الساجدین زین العابدین و العارفین امام علی بن الحسین السجاد مبارک.❤️💐 (ع)💖 💚 🌹🌹 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔴 ‹ حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در کلام امام زین العابدین علیه السلام › ✅🔍 الامام سجاد علیه السلام: رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ الْعَبَّاسَ‏ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَی وَ فَدَی أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّی قُطِعَتْ یَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ بِهِمَا جَنَاحَیْنِ یَطِیرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِکَةِ فِی الْجَنَّةِ کَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی مَنْزِلَةً یَغْبِطُهُ بِهَا جَمِیعُ الشُّهَدَاءِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ. 🔰🔍 حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السّلام فرمود: خدا حضرت عباس را 👈‹رحمت›👉 کند. حقا که امام حسین را بر خویشتن 👈‹مقدم›👉 داشت و 👈‹جان›👉 خود را فدای آن حضرت نمود تا اینکه دست‌های مبارکش قطع شد. خدای مهربان در عوض دست‌های عباس‏ علیه السّلام 👈‹دو بال›👉 به وی عطا کرد تا بوسیله آن‌ها در بهشت با 👈‹ملائکه›👉 پرواز نماید. کما اینکه این نعمت را نیز به جعفر بن ابی طالب عطا کرد. عبّاس را نزد خداوند 👈‹منزلتی›👉 است ‏که در روز قیامت همه‏ 👈‹شهیدان›👉 بر آن رشک‏ می ‏برند. 📚امالی صدوق ، ص462 📚بحارالانوار ، ج22 ، ص274 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑✨ شمس الدین ذهبی، از علمای بزرگ و اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در مورد امام علیه السلام چنین می‌نویسد: 🔰🔸او جلالت و عظمت شگفتی داشت و به خدا سوگند حق او بود، زیرا به جهت شرافت، سیادت، علم سرشار، توحید و کمال عقلش شایستگی امامت بر تمامی مسلمین را دارا بود 📚سیر اعلام النبلا،ص۳۹۸ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑✨ مورخ نامی در تاریخ خود در مورد امام علیه السلام چنين می‌نویسد: 🔰🔸او برترين مردم زمانش بود و شدیدترین آنان در عبادت بود و او زین العابدين نامگذاری شده بود و همچنین به ایشان ذا الثفنات گفته می‌شد چرا که در صورت ایشان اثر سجده بود و ایشان در شبانه روز هزار رکعت نماز می‌خواندند و هنگامی ایشان را غسل می‌دادند، بر روی دوش ایشان اثر جراحت مانند زخم شتران بود؛ به خانواده ایشان گفته شد: این‌ها آثار چیست؟ پاسخ دادند: اثر حمل غذا در شب است که بر منزل فقرا می‌بردند. سعید بن مسیب گفت:برتر از علی بن حسین نديدم 📚تاریخ یعقوبی،ص۲۲۸و۲۲۹ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑✨ ابو نعیم ، از علما و محدثین اهل سنت عمری پیرامون مناقب امام علیه السلام چنین می‌نویسد: 🔰🔸علی بن حسین [امام سجاد علیه السلام] زینت عبادت کنندگان و نماد عابدین بود. او فردی عابد و اهل وفا و بخشنده‌ای با سخاوت بود 📚حیلة الاولیا و طبقات الاصفیا،ص۱۳۳،ح۲۲۹ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥😡❌🔥😡❌ لعنت بر 🛑زینب عفیفه ای ست که راه عفتش🛑 🛑 عباس می دهد نخ معجر نمی دهد 🛑 🔰هیچ گاه به ساحت مقدس حضرت عقیله بنی هاشم با کج گویی های حرام.زاده هایی مثل تتلو ولدالزنا تعرضی نمی شود جز اینکه حرامزادگی خودشان را آشکار می کنند. 🔥B-T-L🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 بیان شأن در مباحث و رد و عرفان مصطلح 💠 مرحوم آیت الله گلپایگانی: ✅🔺 فقها، فقیه نخواهند بود مگر آنکه خداشناسی مکتب انبیاء را بدانند نه مکتب و . ➖" اینکه مرقوم داشته اید بحث در معارف دینی در فقه و حدیث خلاصه نشده است و دین فقط فقه و حدیث نیست و علماء دین تنها فقها نیستند ، ما هم همین را می گوئیم و همه هم همین را می گویند و معارف قرآنی و اسلامی به معنای عام خود شامل مسائل اعتقادی و عملی است ... بدیهی است علم به خدا و توحید او و صفات ثبوتیه و سلبیه و علم به نبوت و امامت و معاد ، اینها علومی است طبعا مقدم بر علم فقه و فقه متفرع بر آنهاست و فقها فقیه نخواهند بود مگر اینکه آن علوم پایه را در حدی که شرع ارشاد و هدایت نموده است دارا باشند . این مطلبی نیست که در آن بحثی باشد که مسائل دینی متضمن هر دو بخش و و و عملی است و فقیه باید در هر دو بخش صاحب نظر و اطلاع و تخصص کافی باشد . 🔰👈👈بحث این است که در معرفت و خداشناسی در همین حدی که از قرآن و حدیث استفاده می شود و به آن اکتفا شده است باید اکتفا نمود و در بحث از آنچه نهی شده است باید خودداری کرد و مخالفت شرع را ننمود ( و کلما تصوره العالم الراسخ فهو عن حرم الکبریاء بفراسخ ) . 👈مثلا در بحث از ذات خدا و کیفیت اراده حق تعالی و حقیقت علم باری تعالی و حتی تفاصیل قضا و قدر و کیفیت ربط حادث به قدیم و سنخیت بین معلول و علت و به تعبیر اخیرشان : تجلی و ظهور و ظاهر و مظهر و متجلی و مجلی ... ورود در مسائل الهیات به بسط و تفاصیل آزادی که اهل معقول یا عرفاء وارد می شوند همان بحث و کلام در کنه خداست که * یعلم ما بین ایدیهم و ما خلفهم و لا یحیطون به علما * . مسئله ، مسئله فقهی و عرفانی یا فقهی و فلسفی نیست چون موضوع این دو علم با هم مغایرند و به هم ارتباط ندارند . مسئله ، مسئله مکتب انبیاء و ائمه علیهم السلام و مکتب و به اصطلاح عرفاست که با هم اگر تباین کلی نداشته باشند تصادق کلی و تام نیز ندارند ... 👈قرار دادن آن هم نه فلسفه خاص بلکه مختلط با به اصطلاح عرفان که از آن به تعبیر می کنند در برنامه درسی حوزه ها و دانشگاه ها همان 👈خطر👉 را دارد که حاصل آن صاحبان مشارب باطله و منحرف و تبدیل حوزه دینی و مذهبی و جعفری به حوزه فلسفی یونانی و این و آن ، و به قول بعضی حکمت متعالیه خواهد شد " . 📚 نگرشی بر فلسفه و عرفان، تألیف حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، ص 117 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 چگونگی و محبان اهل بیت (علیهم السلام) در کلام امام صادق (علیه السلام) ⭕️محمد بن یعقوب با سند خود، از ابان بن عثمان، از عُقْبَه روایت می‌کند که از امام صادق (علیه السلام) شنید که فرمود: 🔰 وقتی که آدمی به لبش برسد، می‌بیند. عرض کردم: فدایت شوم! چه چیزی می‌بیند؟ فرمود: (صلی الله علیه و آله) را می‌بیند و رسول خدا به او می‌گوید: من رسول خدایم. خوشحال باش و تو را مژده باد. سپس بن ابی طالب(علیه السلام)را مشاهده می‌کند. حضرت نیز به او می‌گوید: منم علی بن ابی طالب. کسی که تو به او محبت می‌ورزیدی. صد البته که من امروز تو را سود خواهم بخشید. به ایشان عرض کردم: آیا کسی هست که این حالت و موضوع را مشاهده کند و سپس به دنیا بازگردد؟ فرمود: خیر، وقتی این حالت را مشاهده می‌کند دیگر برای می‌میرد. 📚بحار الأنوار، ج ۶ ص ۲۹۴ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari