🛑 زنده به گور کردن دختران توسط عمر بن خطاب (به روایت اهلسنت)
🖇 #مطاعن
👤محدث بزرگ اهلسنت طبرانی روایت کرده است:
✅حَدَّثَنَا عَبْدَانُ بْنُ أَحْمَدَ، ثَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ مَهْدِیٍّ الْأُبُلِّیُّ، ثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَنَا إِسْرَائِیلُ، ثَنَا سِمَاکُ بْنُ حَرْبٍ، قَالَ: سَمِعْتَ النُّعْمَانَ بْنَ بَشِیرٍ، یَقُولُ: سَمِعْتُ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ، یَقُولُ وَسُئِلَ عَنْ قَوْلِهِ {وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ} قَالَ: جَاءَ قَیْسُ بْنُ عَاصِمٍ إِلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: إِنِّی وَأَدَتُ ثَمَانِیَ بَنَاتٍ لِی فِی الْجَاهِلِیَّةِ، قَالَ: «أَعْتِقْ عَنْ کُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهَا رَقَبَةً» ، قُلْتُ: إِنِّی صَاحِبُ إِبِلٍ، قَالَ: «اهْدِ إِنْ شِئْتَ عَنْ کُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ بَدَنَةً»
🔰نعمان بن بشیر مىگوید: که از عمر بن الخطاب در باره تفسیر آیه «وإذا الموؤودة سئلت» شنیدم که مىگفت: قیس بن عاصم نزد رسول خدا(ص) آمد و گفت: من در زمان جاهلیت هشت دختر خود را زنده به گور کردم، چه کار کنم؟ آن حضرت فرمود: براى هر کدام از آنها یک بنده آزاد کن، من (عمر) گفتم: من چوپان شتر بودم، آن حضرت فرمود: اگر خواستى براى هر کدام از آنها یک شتر اهداء کن
📚المعجم الکبیر.ج18 ص337
📚مسند البزار.ج1 ص355.
✅ هیثمی نوشته حدیث موثق است.
#طوفان_الاقصی #فلسطین
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین 🍃
شب جمعه ست هوایت نکنم میمیرم
من اگر گریه برات نکنم میمیرم 💔
صلی الله علیک یا اباالفضل العباس🌱
#امام_زمان #طوفان_الاقصی #فلسطین
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #هدایتگرِ امت #اسلام بعد رسول الله [به روایت اهلسنت]
#نقل_فضائل_از_کتب_مخالفین
👤 ابن حجر #عسقلانی از علمای بزرگ اهلسنت روایت کرده:
✅أخرجه الطبري بإسناد حسن من طريق سعيد بن جبير عن ابن عباس قال : « لما نزلت هذه الآية وضع رسول اللہ ﷺ یده على صدره وقال : أنا المنذر . وأوما إلى علي وقال أنت الهادي بك يهتدي المهتدون بعدي
🔰 «وقتی این آیه نازل شد:
📜 إِنَّمَا أَنْتَ مُنْذِرٌ ۖ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دستش را بر سینهاش گذاشت و فرمود:👈 «من #منذر هستم و سپس به سوی #علی (علیه السلام) اشاره کرد و فرمود: تو #هادی (هدایتگر) هستی؛ به وسیلۀ تو هدایت شدگان بعد از من هدایت میشوند.
📚فتح الباري بشرح صحيح البخاري،ج۱۰ص۲۶۰
✅این حدیث را #سیوطی در جامع الاحاديث و #عبد_الباري در الروايات التفسيرية هم #تصحیح کردهاند.
سوال از اهلسنت⁉️⁉️
۱-بین #صحابه بعد از رسول الله به چه کسی باید مراجعه میشد⁉️
۲-چرا بعد از پیامبر به هادی امت #تمسک نکردید⁉️
۳-حکم صحابه ای که خود را بر امیرالمؤمنین #مقدم کردند در امر هدایت چیست⁉️
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 مظلومانه هم کشته شود شهید نیست و بهشت نمی رود.
🖇 #سنی_شهید_نیست (۱)
🖇 #ولایت_اهلبیت_شرط_قبولی_اعمال (۱)
🌸رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله فرمودند:
َ ✅يَا عَلِيُّ لَوْ أَنَّ عَبْداً عَبَدَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مِثْلَ مَا أَقَامَ نُوحٌ فِي قَوْمِهِ وَ كَانَ لَهُ مِثْلُ جَبَلِ أُحُدٍ ذَهَبٌ فَأَنْفَقَهُ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ وَ مُدَّ فِي عُمُرِهِ حَتَّى حَجَّ أَلْفَ عَامٍ عَلَى قَدَمَيْهِ ثُمَّ قُتِلَ بَيْنَ اَلصَّفَا وَ اَلْمَرْوَةِ مَظْلُوماً ثم لم يوالك يا علي لم يشم رائحه الجنه و لم يدخلها
🔰اى على! اگر بندهاى همانند عبادت نوح در ميان قوم خود خدا را عبادت كند و به سنگينى كوه احد، طلا در راه خدا انفاق كند و آن قدر عمر وى طولانى شود كه هزار حج، پياده انجام دهد، سپس در بين
صفا و مروه در حال مظلوميّت كشته شود و با اين همه اعمال، ولايت تو را نپذيرفته باشد و از رهبرى تو تمرّد نمايد، بوى بهشت را استشمام نمىكند و راهى به آن نخواهد يافت.
📚کشف اليقين ج ۱، ص ۲۲۶
💠 برای بسیاری از مؤمنین سوال شده آیا کشته های فلسطینی و... که سنی مذهب هستند شهید هستند یا خیر ؛ ان شاءالله در یک سلسله پست از روایات ثابت خواهیم کرد که شرط شهادت ولایت امیرالمؤمنین است و کسی که بدون ولایت کشته شود ولو در دفاع از اسلام و مسلمین باز هم شهید نیست.
💠 در اینکه بهشتی هستند یا نه طبق روایات ان دسته از انها که مستضعف هستند مثل کودکان شان حکم شان با خدا است و مابقی هم که روشن است.
💠 نه تنها شهادت که شرط ثبت و قبولی ما بقی اعمال نیز ولایت است.
#ِغزه #طوفان_الاقصی #مقاومت
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 هزار #چشم را در جنگ علیه #ایران کور کرد.
🖇 اخر ربیع الثانی روز به درک واصل شدن خالد بن ولید لعنت الله علیه🥳
👤 #طبری مورخ بزرگ #اهلسنت در جریان فتوحات خلفا در یکی از جنایات خالد در جنگ علیه #ایرانیان مینويسد:
✅قَدِمَ خَالِدٌ عَلَى الْمُقَدِّمَةِ، فَأَطَافَ بِالْخَنْدَقِ، وَأَنْشَبَ الْقِتَالَ، وَكَانَ قَلِيلَ الصَّبْرِ عَنْهُ إِذَا رَآهُ أَوْ سَمِعَ بِهِ، وَتَقَدَّمَ إِلَى رُمَاتِهِ، فَأَوْصَاهُمْ وَقَالَ:
إِنِّي أَرَى أَقْوَامًا لا عِلْمَ لَهُمْ بِالْحَرْبِ، فَارْمُوا عُيُونَهُمْ وَلا تَوَخُّوا غَيْرَهَا، فَرَمَوْا رَشْقًا وَاحِدًا، ثُمَّ تَابَعُوا، فَفُقِئَ أَلْفُ عَيْنٍ يَوْمَئِذٍ، فَسُمِّيَتْ تِلْكَ الْوَقْعَةُ ذَاتَ الْعُيُونِ...
🔰#خالد_بن_ولید لعنت الله علیه ، پیشاپیش لشکر آمد و اطراف خندق می چرخید و آتش #جنگ را شعله ور می کرد ، او هر وقت جنگی را می دید و میشنید ، بسیار کم طاقت میشد از شدت شوق
سپس پیش تیراندازان رفت و به آنها این چنین سفارش کرد : من میبینم که این #مردم جنگیدن نمی دانند ؛ پس چشمان آنها را #هدف تیر قرار دهید و جای دیگر هدر ندهید ؛ سپس خودش یک تیر رها کرد و تیراندازان به دنبال او #هزار_چشم را در این روز هدف قرار دادند ؛ از این رو ، این روز به « #ذات_العيون » نام گرفت ، مردم فریاد می زدند که چشمان مردم شهر انبار کور شد.
📚تاريخ الطبري ج۲ ص۳۲۳
💠 خالد بن ولید از دشمنان امیرالمؤمنین بود که جنایات بزرگی کرده و او نزد اهلسنت جایگاه بلند و رفیعی دارد و اهلسنت او را به عنوان سردار رشید اسلام میشناسند!
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 ازدواج با محارم در بیان آقای طباطبائی
🖇 به مناسبت بزرگداشت اقای طباطبائی غفره الله و رحمه
👤 آقای طباطبائی در تفسیر آیه اول سوره نساء مینویسد:
✅ظاهر الآية أن النسل الموجود من الإنسان ينتهي إلى آدم و زوجته من غيرأن يشاركهما فيه غيرهما حيث قال: و بث منهما رجالا كثيرا و نساء، و لم يقل: منهما و من غيرهما...
✅أن الازدواج في الطبقة الأولى بعد آدم وزوجته أعني في أولادهما بلا واسطة إنما وقع بين الإخوة والأخوات ( ازدواج البنين بالبنات ) إذ الذكور والإناث كانا منحصرين فيهم يومئذ ، ولا ضير فيه...
🔰ظاهر آیه این است که نسل موجود از انسان، تنها منتهى به آدم و همسرش مىشود بدون این که کس دیگری غیر از اين دو نفر، در آن شرکت داشته باشند؛ زیرا فرمود: از آن دو، مردان و زنان بسیاری منتشر کرد و نفرمود: از آن دو و غیر آن دو....
🔰....مطلب دوم اين است كه: ازدواج در طبقه اولى، بعد از خلقت آدم و حوا يعنى در فرزندان بلا فصل آدم و همسرش بين برادران و خواهران بوده و دختران آدم با پسران او ازدواج كردهاند، چون آن روز در تمام دنيا، نسل بشر منحصر در همين فرزندان بلا فصل آدم بوده، (در آن روز غير از آنان، نه دخترانى يافت مىشده است كه تا همسر پسران آدم شوند، و نه پسرى بود كه همسر دخترانش گردند)، بنا بر اين هيچ اشكالى هم ندارد.
💠 طبق روایات کثیر شیعه و بیان بسیاری از علما و بزرگان شیعه هیچ گاه فرزندان آدم با يکديگر ازدواج نکرده اند و اصلا ازدواج با محارمی در کار نبوده است و ان شاءالله ردیه این نظر را در پست های بعد بیان خواهیم کرد
#امام_زمان #علامه_طباطبایی #طوفان_الاقصی
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑مؤید رواییِ آقای #طباطبایی برای نظریه #ازدواج_با_محارم فرزندان آدم
🖇 ادامه نقد نظریه اقای طباطبائی در #تفسیر_المیزان (2)
👤 ایشان بعد از #فهم_غلط از ظاهر آیه و کنار گذاشتن روایات مخالف فهم خودشان ، تمسک به روایتی از امام سجاد می کنند که موافق نظر ایشان است
/ ادامه 👇👇
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑مؤید رواییِ آقای #طباطبایی برای نظریه #ازدواج_با_محارم فرزندان آدم
🖇 ادامه نقد نظریه اقای طباطبائی در #تفسیر_المیزان (2)
👤 ایشان بعد از #فهم_غلط از ظاهر آیه و کنار گذاشتن روایات مخالف فهم خودشان ، تمسک به روایتی از امام سجاد می کنند که موافق نظر ایشان است:
✅عن السجاد في حديث له مع قرشي يصف فيه تزويج هابيل بلوزا أخت قابيل و تزويج قابيل بإقليما أخت هابيل..
🔰 امام سجاد در توصیف نحوه ازدواج فرزندان آدم فرمودند: هابیل با بلوزا که #خواهر دوقلو قابیل بود ازدواج کرد و قابیل هم با اقلیما که خواهر دوقلو هابیل بود #ازدواج کرد.
👤 اقای طباطبائی در ادامه مینویسد:
و هذا الذي ورد في الحديث هو الموافق لظاهر الكتاب و الاعتبار، و هناك روايات أخر تعارضها و هي تدل على أنهم تزوجوا بمن نزل إليهم من الحور و الجان و قد عرفت الحق في ذلك.»
🔰و این حدیث مذکور موافق با #ظاهر قران و #ادله است . البته روایات #متعارض با ظاهر قران و ادله هم داریم که دال بر ازدواج فرزندان آدم با حوریه و اجنه هست ولی ثابت شد که همان قول خودمان #صحیح است‼️‼️
📚الميزان في تفسير القرآن؛ ج4؛ ص147
❌ ایشان روایات متواتر(معنوی) صریح را به خاطر توهم واهی خود کنار گذاشته و یک روایت #بی_سند و #شاذّ را موید خود کرده که به روشنی موافق قول مشهور #اهلسنت است و مخالف قول مشهور #شیعه و ایضا مخالف #عقل و #فطرت و #احتیاط است به فرض صدور هم بر #تقیه حمل می شود.
💢ضمن این که دیگر فقرات این روایت مانند تعداد فرزندان آدم و بزرگتر بودن هابیل نسبت به قابیل و علت اختلاف هابیل و قابیل و آفریده شدن حواء از خود آدم، نیز مخالف دیگر روایات و اکثرا #موافق اهلسنت است.
👤 #علامه_مجلسی ذیل این حدیث می نویسد:
هذان الخبران محمولان على التقية لاشتهار ذلك بين العامة
قلت : وهما لا يخلوان عن اشكال آخر حيث ان الظاهر من كلامهم أن هابيل قتل قبل أن يزوج لوزا ، والحديثان يخالف ذلك.
👈این روایات از حمل بر #تقیه میشود چون مطالب ان موافق با عقاید مشهور #اهلسنت هست.
این روایات #اشکال های دیگری هم دارد مثلا در روایات صحیح اهلبیت هابیل قبل از ازدواج با لوزا کشته میشود اما در این حدیث مخالف ان آمده‼️
📚بحار الأنوار؛ ج11 ؛ ص226
👤#سید_نعمت_الله_جزائری نیز می نویسد:
هذا الحديث و ما روي بمعناه محمول على التقية لأنه المذهب المشهور بينهم»
👈این حدیث و انچه به این معنا (ازدواج با محارم فرزندان ادم) است حمل بر #تقیه میشود زیرا این معنا نزد #اهلسنت مشهور است.
📚النور المبين في قصص الأنبياء ص55
👤 #فیض_کاشانی مینویسد:
الاخبار الأولى هي الصحيحة المعتمد عليها وإنما الأخيرة فإنما وردت موافقة للعامة فلا اعتماد عليها مع جواز تأويلها
👈دسته اولِ روایاتی که ذکر شد انها #صحیح هستند و به انها ﷼اعتماد میشود و این روایات اخری (دال بر ازدواج با محارم فرزندان ادم) هیچ اعتمادی به انها نیست چرا که از باب #تقیه صادر شده چون همه ان موافق عقاید #اهلسنت هست هرچند میشود به معنای صحیح انها را تاویل کرد
👈📚التفسير الصافي ج1 ص 418
👤 #محدث_قمی_مشهدی از مفسرین و فقها شیعه مینویسد:
فمحمول علی التّقیّه،لأنّه موافق لمذهب العامّه.
👈این روایت حمل بر #تقیه میشود چرا که مفاد آن موافق با عقاید #اهلسنت هست
📚تفسیر کنز الدقائق ج 3 ص316
💠 پس روایتی که اقای طباطبائی آن را به عنوان #مؤید اورده اند ادعا کردهاند موافق ظاهر قران و ادله هست اصلا سند درستی ندارد و بر فرض صحت از باب تقیه صادر شده و دقیقا اقوال اهلسنت را بیان کرده است.
و متأسفانه اقای طباطبائی بر اساس زعم غلط خود از ظاهر قران به راحتی اینهمه روایت را در مورد رد ازدواج با محارم توسط فرزندان ادم را کنار گذاشتند که ان شاءالله برداشت ایشان از ظاهر آیه را هم مورد برسی قرار خواهیم داد‼️
♻️ نقد ادامه دارد صبور باشید...
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari