eitaa logo
پیش مطالعه روش برداشت
31 دنبال‌کننده
97 عکس
52 ویدیو
46 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸رونمایی از کتاب «طریقت جمع» «درآمدی بر نظام تربیت عرفانی امام خمینی ره» 🌀این کتاب تازه چاپ شده است و در نمایشگاه کتاب در انتشارات کتابخانه مجلس قابل خرید است. 🌀جمعه 29 اردیبهشت نیز رونمایی کتاب در محل غرفه انتشارات برگزار خواهد شد
نشست علمی-تخصصی دربارهٔ چرایی و چیستی مدارس مسجدمحور.MP3
50.4M
♦️ صوت کامل نشست علمی تخصصی «چیستی و چرایی مدارس مسجدمحور و نقد» آن در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آ و پ 🟡 آقای دکتر دلبری مسئول جلسه: بنده تا کنون در این جلسات ندیده بودم وقت جلسه‌ای تمام شده باشد حتی کلی هم از زمان مقرر گذشته باشد اما افراد همچنان نشسته باشند و موضوع را دنبال کنند. ❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فاتحه‌ای بر نظام آموزشی کشور 🔴 این سخنان، وصیت نامه علمی دکتر گلشنی استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف است: ♦️انیشتین می‌گوید لازم است دانشجو در کنار دانش تخصصی، شناخت از زیبایی‌ها و امور ارزشی داشته باشد و الا بیشتر شبیه یک سگ تربیت شده خواهد بود! ♦️ بعضی‌ها در این دانشگاه و بعد در آموزش و پرورش کارهای اساسی کردند و دنبال مقاله نوشتن نرفتند لذا (در ایران) ترفیع نگرفتند و بالا نرفتند اما دانشگاه پرینستون آمریکا آنها را قاپید و برد! ♦️ دانش آموخته برق شریف که بعد از لیسانس در دانشگاه‌های استنفورد و میشیگان آمریکا درس خوانده بود را اینجا استخدام نکردند و گفتند مقاله نداری! ♦️ انیشتین در لیسانس رد شد. چرا فقط لیسانس (مدرک) را ملاک قرار می‌دهید. ♦️ اگر احساس تکلیف و احساس وظیفه نسبت به برخی دانشجویان مومن و علاقمند نبود حتی یک دقیقه دیگر هم در این دانشگاه نمی‌ماندم. ♦️ طی هفت سال تعداد مقالات کشور پنج برابر شده است. آیا واردات ما یک پنجم کم شد؟ آیا صادرات ما یک پنجم بیشتر شد؟ این اضافه شدن مقالات چه تاثیری داشت؟ ما (دانشگاه‌ها) کجای نیازهای کشور را برطرف می‌کنیم؟! 🌷🇮🇷🌷
✨آنچه به زيبايى و زشتى عمل مى افزايد 📗شرح نهج البلاغة : خَرَجَ العَطاءُ في أيّامِ المَنصورِ، وَ أقامَ الشُّقرانِىُّ ـ مِن وَلَد شُقْرانَ مَولى رَسولِ اللّه ِ صلى الله عليه و آله ـ بِبابِهِ أيّاما لا يَصِلُ إلَيهِ عَطاؤُوهُ؛ فَخَرَجَ جَعفَرُ بنُ مُحَمَّدٍ مِن عِندِ المَنصورِ، فَقامَ الشُّقرانِىُّ إلَيهِ، فَذَكَرَ لَهُ حاجَتَهُ، فَرَحَّبَ بِهِ، ثُمَّ دَخَلَ ثانِيا إلَى المَنصورِ، وَ خَرَجَ وَ عَطاءُ الشُّقرانِىِّ في كُمِّهِ فَصَبَّهُ في كُمِّهِ ثُمَّ قال: 🔺يا شُقْرانُ، إنَّ الحَسَنَ مِن كُلِّ أحدٍ حَسَنٌ، و إنَّهُ مِنكَ أحسَنُ لِمَكانِك مِنّا، و إنَّ القَبيحَ مِن كُلِّ أحَدٍ قَبيحٌ، وَ هُوَ مِنكَ أقبَحُ لِمَكانِكَ مِنّا 📗[شرح نهج البلاغة : 18/205 .وفيه فَاستَحسَنَ الناسُ ما قالَهُ، وَ ذلِكَ لأَِنَّ الشُقرانِىِّ كانَ صاحِبَ شَرابٍ . قالوا: فَانظُر كَيفَ أحسَنَ السَّعىَ فِي استِنجازِ طَلِبَتِهِ، وَ كَيفَ رَحَّبَ بِهِ وَ أكرَمَهُ مَعَ مَعرِفَتِهِ بِحالِهِ وَ كَيفَ وَعَظَهُ وَ نَهاهُ عَنِ المُنكَرِ عَلى وَجهِ التَّعريضِ! قالَ الزَّمَخشَرِىّ: وَ ما هُوَ إلاّ مِن أخلاقِ الأَنبِياءِ .] شرح نهج البلاغه : 🔺در ايام منصور دوانيقى، مقررى پرداخت مى شد . شخصى به نام شقرانى از نوادگان شقران، آزاد شده پيامبر صلى الله عليه و آله ، به دربار منصور آمد و چند روز در آنجا اقامت كرد، ولى مقررى اش پرداخت نشد . از قضا، امام صادق عليه السلام از پيش منصور بيرون آمد و شقرانى حاجت خود را با ايشان در ميان گذاشت . امام به او خوشامد گفت و به نزد منصور بازگشت و پس از دقايقى برگشت و مقررى شقرانى را كه در آستينى داشت، در آستين وى ريخت و فرمود: اى شقران! خوبى از همگان خوب است امّا از تو خوب تر ؛ به دليل انتسابت به ما و زشتى، از همگان زشت است، امّا از تو زشت تر؛ به دليل انتسابت به ما . [مردم سخن امام را ستودند ـ و اين، بدان جهت بود كه شقرانى اهل باده نوشى بود ـ و گفتند: نيك بنگريد كه چگونه جعفر بن محمّد براى به دست آوردن مقررى شقرانى تلاش نيكويى به عمل آورد و از او استقبال كرد و او را بزرگ داشت، با اين كه حال او را مى دانست، و در عين حال، او را پند و اندرز داد و با كنايه و اشاره وى را از انجام منكر باز داشت زمخشرى گفته است: و اين، جز از خوى و منش پيامبران نيست .]
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فرض کنید یه عده آدم غریب بیان خونه شما، شما هم تا میتونید ازشون پذیرایی کنید صبح بیدار شید ببینید نصفتونو کشتن مابقی رو هم به بردگی گرفتن یا از خونه انداختن بیرون! این دقیقا همون کاریه که اروپایی ها با آمریکایی ها کردن، البته نه آمریکایی های بور چشم سبز، بلکه بومیان سرخ پوست ساکن در آمریکا طلا وطبیعت بکر و سالم اون مناطق جذاب تر از اونی بودن که «بیماران طلا» بتونن ازش چشم پوشی کنن و دست به قتل و غارت نزنن یه چیزجالب دیگه که خیلی مشهوده حقوق بشر و تمدنه (😆) با وحشیانه‌ترین کارها میخواستن «تمدن» اروپایی رو به مردمی که با صلح وصفا کنارهم زندگیشونو می کردن یاد بدن. جلد پنجم از سری15جلدی کتاب استعمار، اسمش راهپیمایی اشک هاست. مهاجرت اجباری همه سرخ پوست ها به اون طرف رود می سی سی پی! چون تو اوج سرما و یخبندون زن و بچه باید بدون توقف کیلومتر ها راه میرفتن و از رود رد می‌شدن که بیشتر اون آدما هم تو اون مسیر تلف شدن! تمدن اروپایی حتی برای قبیله هایی هم که با شجاعت از سرزمینشون دفاع می‌کردند هم نسخه داشت! اعتیاد! حتی شجاع ترین مردان قبیله هم وقتی که وابسته به شراب می شدن بخاطر به دست آوردن مشروباتی که از اروپا میومد حاضر بودن حتی سلاح هاشونم بفروشن! شاید اگه تاریخ و اسمها رو عوض کنیم، خیلی از اقدامات این داعشی های ادکلن زده برامون آشنا و جدید بنظربیاد. مغزتون سوت میکشه این جلدو بخونید تو جلدای اول گفتم، اغلب این اروپایی‌هایی که آمریکا رو غارت کردن انگلیسیا بودن 👈 توضیحات جلد اول 👈 توضیحات جلد دوم 👈 توضیحات جلد سوم 👈 توضیحات جلدچهارم 👈 جلدپنجم، همین مطلب 👈 توضیحات جلد سیزدهم
هدایت شده از حسینیه شهید محسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 عرض تسلیت ✨باهم بخوانیم سوره ضحی (کمتر از ۳ دقیقه) نثار روح مطهر امام صادق عليه‌السلام که فرمودند: به دنبال بودم تا در پناه آن یابم، آن را در یافتم. 📚مستدرک ج ۱۲ص ۱۷۴ 🔺 را همیشه با بشنوید. 👌 ✨پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : إن أرَدتُم عَيشَ السُّعَداءِ و مَوتَ الشُّهَداءِ و النَّجاةَ يَومَ الحَسرَةِ و الظِّلَّ يَومَ الحَرورِ و الهُدى يَومَ الضَّلالَةِ فَادرُسُوا القرآنَ ؛ فإنّهُ كلامُ الرَّحمنِ و حِرزٌ مِن الشَّيطانِ و رُجحانٌ في الميزانِ . 📗 بحار الأنوار:۹۲- ۱۹ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اگر و و در روز حسرت و در روز سوزان و در روز گمراهى را مى خواهيد، فهم🌷قرآن🌷 را ياد بگيريد؛ زيرا كه قرآن، مهربان و حفظ از شيطان و ترازو[ى اعمال] است. شیخ میثم التمار ✨شروع برنامه‌ریزی برای استماع و قرائت و انس با قرآن از امروز و با رئیس مذهب 🏴 ۲۵ 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از قرآن و تربیت
🏴سفره امام صادق علیه‌السلام: ✨«وَ أَعِنَّا عَلَى اسْتِعْمَالِهَا (الْجَوَارِحِ) فِيهِ بِمَا يُرْضِيكَ»🤲 🔺كمك كن تا بتوانيم جوارح را به كار بكشيم و استخدام كنيم در آنجايى كه به خشنودى تو مى‏رسد. ✨«حَتَّى لَانُصْغِىَ بِأَسْمَاعِنَا إِلَى لَغْوٍ»، 🤲 🔺 تا با گوشمان نه تنها گناه، كه درنگ هم نكنيم. 🔺كسانى كه راه دراز و مسير عظيمى در پيش دارند، سرعت‏ پيدا مى‏كنند و ركودشان كنار مى‏رود؛ چون مى‏يابند كه در اين كاروانِ متحرك هستى، كمتر از عقب گرد نيست. 🔺در اين كاروانى كه راه وسيعى در پيش دارد و مدام در حركت است، اگر بايستى، به همان اندازه عقب مى‏افتى كه برگردى و تنهايى در اين كوير هستى، مساوى با مرگ است. اين است كه مى‏خواهد با گوشش درنگ نكند، بلكه با و با و با هم برود. 🔺 اين راهى نيست كه بتوانيم با يك پا آن را طى كنيم، بل بايد با ادامه‏اش بدهيم. ✨«وَ لَانُسْرِعَ بِأَبْصَارِنَا إِلَى لَهْوٍ»، 🤲 🔺 با چشممان نه تنها به حرام، كه حتى به‏ بى‏فايده‏ها هم نگاه نكنيم. اين نگاه و اين سرمايه‏هاى ما در جايى بايد به جريان بيفتند كه‏ سود بدهند و بشوند، نه اينكه‏ بمانند. خوب‏هاى ما كسانى هستند كه سرمايه‏هاى خود را راكد گذاشتند و يا سرمايه‏ها را مفت خرج كردند و بدهاى ما هم آنهايى هستند كه با اين سرمايه‏ها خريدند و خوردند. در حالى كه كسى است كه نه خريده و نه گذاشته و نه كرده باشد، بل به‏ ‏ انداخته و اسراف نكرده و در اين جريان هم، ‏_او خرج كرده باشد. 📕بهار رويش، ص: ۷۷ 🌷🇮🇷🌷
🏴سفره امام صادق علیه‌السلام: 🔺به گونه‏اى نباشيم كه شتاب كنيم و تا چيزى را مى‏بينيم زود سر بكشيم، مگر چه خبر است؟ مگر با اين نگاهى كه تو مى‏كنى چه چيزى در تو زياد مى‏شود كه اين گونه مى‏شتابى؟ مگر در اينجا كه مى‏ايستى به تو چه مى‏دهند، كه درنگ مى‏كنى؟ ✨«وَ حَتَّى لَانَبْسُطَ أَيْدِيَنَا إِلَى مَحْظُورٍ»،🤲 🔺 به ما كمك كن آنجايى كه تو نمى‏خواهى دست درازى نكنيم. ✨«وَ لَانَخْطُوَ بِأَقْدَامِنَا إِلَى مَحْجُورٍ»؛🤲 🔺 و آنجايى كه تو نخواسته‏اى پا نگذاريم و آنچه كه تو به ما داده‏اى، براى تو خرج كنيم. ✨«وَ حَتَّى لَاتَعِىَ بُطُونُنَا إِلَّا مَا أَحْلَلْتَ»؛🤲 🔺و شكم ما جز آنچه كه تو مى‏خواهى و حلال كرده‏اى را در بر نگيرد. غذا و تغذيه ما غذايى باشد كه تو مى‏خواهى. تا در نتيجه، اين حركتى را به وجود بياورد كه تو و هستى. ✨«وَ لَاتَنْطِقَ أَلْسِنَتُنَا إِلَّا بِمَا مَثَّلْتَ»؛🤲 🔺 و زبان ما جز آنچه را كه تو كرده‏اى نگويد و بدانيم كه در چه جايگاهى بايد حرف بزنيم. ✨«وَ لَانَتَكَلَّفَ إِلَّا مَا يُدْنِى مِنْ ثَوَابِكَ»؛🤲 🔺 و نسبت به آنچه كه ما را از بهره‏هاى تو پايين مى‏برد، خودمان را به زحمت نيندازيم. مشقت‏ها و بارها و تكليف‏هاى ما، در آن مسيرى باشد كه به بهره‏هايى كه تو گذاشته‏اى برسد. ✨«وَ لَانَتَعَاطَى إِلَّا الَّذِى يَقِى مِنْ عِقَابِكَ»؛🤲 🔺و دنبال نكنيم مگر آنچه كه ما را از عقاب تو نگهدارى كند. رفت و آمدها، داد و ستدها و معاطات ما در آنجايى باشد كه از زيان‏ها جلوگيرى كند. حال آيا همين كافى است كه انسان با جوارحش كار كرده باشد و با استعدادهايش حركت كرده باشد؟ و يااينكه بايد اين عمل عالى، جهت عالى هم داشته باشد و اين كارهاى خوب، ‏هاى_خوب هم داشته باشد. 📕بهار رويش : ص: ۷۸ 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 "محفل كتابخوانی" 🚨 رهبرانقلاب: جوان‌ها وقتی دور هم می‌نشینند و دو ساعت، سه ساعت جلسه دارند، قرار بگذارند که از این جلسه، نیم ساعت بخوانند. 📝 رهبرانقلاب: شما در جامعه چه کارگر باشید، چه کاسب؛ چه معلّم باشید، چه دانشجو؛ چه مشاغل تولیدی داشته باشید، چه مشاغل خدماتی؛ چه مرد باشید و چه زن؛ هرکه و در هر سنّی هستید، باید در حال تعلّم و باشید. الی‌ماشاءالله کتاب هست. 🔻پس، وقتهایی را برای کتاب خواندن بگذارید. 🚃 چقدر وقت ما در رفت وآمدها، در اتوبوسها، در انتظار نشستنها و در این گوشه و آن گوشه به حرف‌زدن‌های تلف میشود! این وقتهای تلف شده را اگر روی هم بگذارید، از عمر یک دانشجوی پرکار، بیشتر میشود. 🔺اگر این اوقات را به کار بکشیم و از آنها استفاده کنیم - در خانه، در محیط کار، دربین‌راه - ببینید جامعه چه‌خواهد شد! مهم، داشتن ، و است. ✨با کتابهای حضرت آقا چقدر آشنا هستید؟ شما می‌توانید براحتی گزیده؛ خلاصه با امکان دانلود آثار و عزیزمان را در این کانال ببینید 👇 ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @Asarhazratagha ┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از اشتیاق طلبگی
چهار توصیه کلیدی استاد میرباقری_1.mp3
2.16M
📣 چهار توصیۀ کلیدی استاد میرباقری: ۱. مدیریت خواب و بیداری؛ ۲. مشغولیت به مأموریت؛ ۳. پرهیز از اتلاف وقت؛ ۴. برنامه‌ریزی درازمدت. (در پرسش و پاسخ با طلاب جوان) ═✧❁🌸❁✧═
🔰 درس مجاهده امام صادق ( علیه‌السلام ) آن مبارزه خستگی ناپذیری است که می‌بیند اسلامی که آن همه خون پایش ریخته شده، دارد نابود می‌شود و می‌خواهد نگذارد که این انجام بگیرد. به همین دلیل بود که دستگاه خلافت روی درس و بحث امام صادق ( علیه‌السلام ) حساس بود. بر خلاف دستگاه های جور عالم که اگر کسی مشغول علم باشد، می‌گویند هرچه می‌خواهی درس بده، فقط کارت به کار ما نباشد! حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ۱۳۶۷/۰۸/۰۸ 🏴 شهادت مظلومانه رییس مکتب تشیع، امام جعفرصادق ( علیه‌السلام) بر عموم شیعیان تسلیت باد
https://virasty.com/bookfriends/1684328528622134040 کتاب اندیشه فرهنگی آیة الله خامنه ای
هدایت شده از طرح «عریف»
کتاب یــــــــــک سه.pdf
3.52M
📚کتابچه یکِ سه ▫️پنج گام اجرایی عملیات ظرفیت‌سازی جبهه میلیونی مردمی 🔰 مأموریتی که درپی صدور بیانیه‌ گام دوم، در ســخنرانی «یِک سِه نود و هشت» از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان ســازو کار تحقق اهداف چشم‌اندازی انقلاب، تعیین و تبیین گردید و محور فعالیت بخش‌ پیشران جبهه مردمی انقلاب، قرار گرفت.
نشست04.mp3
32.93M
🔰 «شیوه‌های جذب نوجوانان به هیأت» با ارائه دکتر مجید همتی چطوری نوجوان‌ها رو به هیأت جذب کنیم؟ هیأت نوجوان‌ها چگونه باید باشد؟ ⚜️ برگرفته از مدرسه‌عالی‌هیأت 👇 https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از نهضت أین عمار
📚 اگر کتاب «جهاد تبیین» را خوانده‌اید کتاب «ارمغان» را هم بخوانید. ♦️ نمایشگاه حضوری کتاب: شبستان اصلی، راهروی ۲۲ ♦️ نمایشگاه مجازی کتاب: https://book.icfi.ir/ 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2448621883Cabbce35280
هدایت شده از هادیانه ها
💠 تمایز و 💠 در سه دیدگاه 1⃣ استاد و استاد تقسیم بر اساس است رابطه با خود 👈 اخلاق رابطه با دیگری 👈 تربیت 🔹دانش اخلاق درباره انسان از نظر بحث می کند و دانش تربیت از زاویه به انسان می پردازد 2⃣ استاد نوری اخلاق 👈 قله تربیت 👈 مسیر رسیدن به قله 🔹 علم اخلاق بیانگر انسان است و نسبت به یا درستی و نادرستی احوال و افعال اختیاری او داوری می کند؛ ولی علم تربیت درصدد تغییر و انسان به سوی کمال مطلوب است و فرایند این تحول را تبیین و بررسی می مند 3⃣ استاد تقسیم بر اساس ی وجودی تحول در ساحت شناخت 👈 تربیت تحول در ساحت گرایش 👈 اخلاق 🔹 علم تربیت مربوط به انسان می شود که (متناسب با ساخت او) از تحول در معرفت ها و بینش ها آغاز می شود؛ پس از این تحول نوبت به علم اخلاق می رسد که مربوط به تحول در و است 📌 پ ن: 🔸۱-به نظر می رسد تقسیم سوم از جهت ماهیت شناسی اخلاق روشنی بخش تر است 🔸۲- مباحث اخلاق و تربیت به هم نزدیک اند و با توجه به تفاوت مبنای تقسیم مسائل بین این دو علم در این سه نگاه، چه بسا مسأله ای از یک نگاه اخلاقی باشد و از زاویه دیگر تربیتی _ دقت کنید🧐 🔸۳- مستند نکاتی که از استاد غنوی و استاد هادیزاده نقل شد به صورت شفاهی است @hadianeha
سلام و ادب هم اکنون شام میلاد سلام‌الله‌علیها نایب‌الزیاره و دعاگوی شما هستم. 🤲 💐 السَّلامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ بنیابت همه اعضای محترم این کانال🤲 خودتان و نسلتان 🔺سربلند، با ایمان و مقاوم 🤲 🔺امواتتان مهمان حضرت ارباب باد 🤲 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وه! غروب بهشت چه دیدنی است ❣ خدایا بحق کریمه‌ات نصیبمان کن 🤲 🌷
هدایت شده از طرح «عریف»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁 هدیه 🎥برای خوشایند هیچ کس جهنم نروید... ✨امام مهربانی‌ها حضرت رضا 💕 عليه السلام يكي از ابزارهاي مهم مقابله با فقر را گسترش فرهنگ خير در جامعه اسلامي و رضوي محسوب مي‌دانند: 1⃣فرمودند: «خَيرُ مالِ المَرءِ ذَخائِرُ ‌الصَّدَقَةِ؛ بهترين مال انسان، اندوخته‌هاي صدقه‏اي است». 📗 ورام، ج۲؛ ۱۸۲. 2⃣: «أفضَلُ المَالِ مَا وُقِي بِهِ العِرضُي؛ بهترين مال آن است كه آبرو با آن محفوظ ماند». 📗بحار، ج۷۸: ۳۵۲. 🔺اما ميزان بخشش و حدود آن نيز نكته‏اي بس مهم است كه در تعاليم و سيره رضوي به آن توجه شده است. 👌👌 3⃣ امام رضا عليه السلام در اين مورد فرموده است: « از بخششي خودداري كن كه زيان آن براي تو بيش از سودي است كه به برادرانت مي‏رسد ». 👌 📗مسند الامام الرضا علیه السلام ۲ جلد، عطاردی، عزیزالله. ۱۴۰۶ ه‍. ق. مشهد: آستان قدس رضوی. ج۲: ۳۱۴. 🤲 🌷🇮🇷🌷
ایده‌ی خوب در تاریخ برای متن زندگی امروز 🌷🇮🇷🌷