eitaa logo
رسالتنا
49 دنبال‌کننده
75 عکس
2 ویدیو
0 فایل
در #رسالتنا به دنبال آن هستیم که مسائل مربوط به حوزه های علمیه را مطرح کنیم و با پیدا کردن راه حل مناسب و پیگیری موثر ، قدمی هرچند کوچک در اعتلای هرچه بیشتر حوزه های علمیه برداریم. #میز_حوزه #تشکل_طلبگی_ربیون ارتباط با ما: @reza_sanam
مشاهده در ایتا
دانلود
🇵🇸 و ✔️ یادداشت روز/ مجتبی الهی خراسانی: 🔹 حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین توسط ، امری مستحدث و پس از انقلاب اسلامی ایران نیست، بلکه مورد اتفاق علمای و و بوده است. 🔹 بسیار پیشتر به هنگام اعراب و اسراییل، آیت‌الله میرزا جواد آقا تهرانی در سر درس خود گفته بود: که کاش در صحرای سینا بودم و حداقل خاک کفش سربازان مسلمان مصری را پاک می‌کردم! 🔹 اعلامیه‌ها و مجالس متنوع علمای قم و نجف و مشهد و مجالس مراجع و علمای حوزه در محکومیت اقدامات ، در دفتر تاریخ و آلبوم تصاویر این حوزه‌ها ثبت است. ادامه مطلب👈 https://b2n.ir/073078 با تشکر از مخاطبین عزیز که ما را به طور کامل همراهی می‌کنند. 🆔 @resalatuna
📂بازخوانی اسناد مقابله حوزه علمیه با جنایات اسرائیل ◀️به مناسبت 🔹مبارزه با غده سرطانی غرب آسیا، اسرائیل، همواره مورد توجه علمای جهان اسلام به ویژه علمای تشیع بوده است. بازخوانی اسناد مربوط به اقدامات و بیانات علما و فضلای حوزه علمیه علیه اسرائیل ما را در شناخت موضع سیاسی حوزه علمیه در قبال مهم‌ترین مسائل جهان اسلام یاری می‌رساند. 🔸حمایت مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علمیه از آرمان فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل؛ به روایت اسناد: 📂 : خداوند متعال کریم است و نمی گذارد مسلمانان در دست یهودیان اسیر شوند. 📂سند حمایت مالی از فلسیطینیان/ 8آبان 📂متن نامه تشکرآمیز سفیر اردن به به خاطر حمایت ایشان از آوارگان فلسطینی/ 8آبان13461346 📂 : ملت ایران ضمن پشتیبانی مکرر خود از قضیه فلسطینی آمادگی خود را برای تقدیم هرگونه کمک بنفع قضیه اسلام در این پیکار اعلام میدارد. 📂دعوت به تجمع علیه اسرائیل و توطئه ساواک علیه ایشان 📂 انتشار بیانیه در عراق؛ در حمایت از نبرد مسلمانان علیه اسرائیل 📂 : آیا برای مملکت کهنسالی مثل ایران ننگ نیست که دولت اسرائیل بگوید ایران بزرگ تحت الحمایه اسرائیل است؟ 📂سند بیانیه و و زمینه‌سازی جهت حمایت مالی از فلسطینیان 📂 ؛ شش روز پیش از فاجعه 15خرداد: روحانیون در کمین‌اند و نمی‌گذارند هیئت حاکمه دست دوستی به اسرائیل بدهد 📂 ؛ شش روز پیش از فاجعه 15خرداد: ما از هیچ چیز باک نداریم نمی گذاریم عمال اسرائیل بر ما حکومت کند 📂سند نامه به قدس سره الشریف و پاسخ ایشان 📂 : این بدبختی ها دیگر مربوط به خدا نیست مربوط به عمل خود ما است 📂مرحوم کنی و نفرین اسرائیل 📂سند مطالبه از برای اقدام علیه اسرائیل 🔻🔻برای مطالعه تفصیلی پرونده «حوزه علمیه و آرمان فلسطین؛ به روایت اسناد» به کانال بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db @alfigh_alosul 🔺🔺 @resalatuna
رسالتنا
⭕️ نقش #حوزه_های_علمیه در مسأله #فلسطین 🔻باحضور حجت الاسلام #جمال_زاده رئیس اداره ارتباطات و همکار
🔻 لایو 🔸نقش در مسأله قسمت اول نگاه در رابطه با مسئله به چهار دسته تقسیم می گردد: ۱. طلابی که نگاه کاملا شیعی به موضوع دارند و تصور آنها این است که اگر آنهایی که در فلسطین اشغالی مورد ظلم واقع می‌شوند هستند باید مورد حمایت قرار بگیرند و باید برای آزادی آنها از بند ظلم تلاش کرد اما اگر افرادی که در فلسطین قرار دارند شیعه نیستند اصلاً نباید به آنها توجهی کرد و باید به حال خود رها باشند که این موضوع با توجه به آموزه های دینی ما کاملاً مخدوش می باشد. ۲. عده دیگر از روحانیون هستند که کاملاً موضوع را به یک مسئله تقلیل می دهند و می‌گویند یک کشوری مورد رنج و مشقت قرار گرفته است در صورتی که اگر مسئله کوچک‌سازی نشود و به جزئیات مورد بررسی قرار گیرد مشخصا است که باید مورد توجه عموم مسلمانان قرار گیرد. ۳. دسته سوم از روحانیون افرادی هستند که نگاهشان نگاهی کاملا است و فقط در ایام خاص از ایشان موضع‌گیری‌هایی دیده می شود و این موضع گیری ها صرفاً به دادن ختم می‌شود و یا در صورت دیگر این افراد دقایق ابتدایی کرسی‌های درس خویش را به این موضوع اختصاص می‌دهند. ۴.در بین حوزویان عده ای هم می باشند که فعالیت آنها صرف توجه به مذهب طرف مقابل نیست علاوه بر آن مسئله را نیز تقلیل نمی دهند و واکنش آنها واکنش های فصلی و موسمی نیز نمی باشد و حضوری و در رابطه با این موضوع دارند. آنچه باید در رابطه مابین حوزویان و برقرار باشد دسته چهارم می‌باشد. @resalatuna
رسالتنا
🔻 #گزارش لایو 🔸نقش #حوزه‌های_علمیه در مسأله #فلسطین #حجت‌الاسلام_جمال_زاده قسمت اول نگاه #طلاب د
🔻 لایو 🔸نقش در مسأله قسمت دوم طبیعتاً افراد در خود از مولفه های زیادی تاثیر می پذیرند اما برای تربیت یک با صحیح مرکز مدیریت حوزه های علمیه نقش موثری می تواند ایفا کند. متاسفانه که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی قرار گرفته است و این در حالی است که مشهد مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار می‌گیرد،یک یا یا به عنوان وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمی‌باشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به جهان اسلام در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد. البته کار در ایجاد مرکز بین الملل حوزه علمیه خراسان تمام نمی شود بلکه اصلی پس از شکل‌گیری این مرکز می باشد. حوزه علمیه قم معاونت بین الملل دارد نگاه کنید که شیوه برخورد آنها به مسائل از چگونه است؟ به مبلغی که به اروپا برای تبلیغ میرود مبلغ بین المللی گفته می‌شود اما به مبلغی که در افغانستان فعالیت می کند چنین چیزی گفته نمی شود در صورتی که شما اگر به کشورهای شبه قاره نگاه کنید تعداد مسلمان های موجود در این کشورها بسیار زیاد می باشد. نوع نگاه خیلی مهم است معاونت یا مرکز بین المللی باشد اما نگاه درستی به مطلب و موضوع نداشته باشد وجود و عدم وجود آن است. @resalatuna
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
والله ما مسئولیم 🔻سخنرانی درباره فلسطین ❓چرا امروز بعضی از علمای ما از روشنگری نسبت به مسائل و غفلت دارند؟ @resalatuna
رسالتنا
🔻 #گزارش لایو 🔸نقش #حوزه‌های_علمیه در مسأله #فلسطین #حجت‌الاسلام_جمال_زاده قسمت اول نگاه #طلاب د
🔻 لایو 🔸نقش در مسأله قسمت سوم و انتهایی اینجا این پیشنهاد مطرح می گردد که نهادی به عنوان مسئول پیگیری مسائل در مرکز مدیریت تاسیس بشود که می تواند کارهای زیر را انجام دهد ۱ ایجاد مرکز مطالعات و ۲ ایجاد کرسی درس مقاومت ۳ پیگیری میزان ارتباطات طلبه های با طلاب موجود در فضای مشهد ۴ تلاش برای آشنایی با جریان‌های فکری جهان ۵ پیگیری مسئله مهم که قرائت های افراطی و تفریطی در آن وجود دارد. همچنین یک پیشنهاد برای مطرح می گردد تا دایره تاثیرگذاری آنها در مسائل جهان اسلام بیشتر گردد از آنجا که هستند حضور هرچه موثرتر ایشان در مسائل جهان اسلام مغتنم می باشد علما باید از یک موضع گیری مقطعی صرف به سمت حرکت نمایند عملاً سمینار هایی که با عنوان جهان اسلام طی یک یا دو روز برگزار می گردد کارایی لازم برای پرداختن علما به مسائل جهان اسلام را ندارد علما باید مستقلاً وارد فضای ارتباط گیری با شوند و این ارتباط گیری نیز باید علی الدوام وجود داشته باشد تا از رهگذر این ارتباط دائمی بتوان جهان اسلام را حل و فصل نمود. در رابطه با ایجاد ارتباط گیری موثر می توان به مکاتبه های متعدد الله_بروجردی و شیخ محمود اشاره کرد که منجر به ثمرات مبارکی گردید که یکی از آنها فتوای رئیس الازهر مبنی بر اینکه «عمل کردن به قول ائمه اطهار علیه السلام مجزی است» می باشد. @resalatuna
بنظر می‌رسد قضیۀ یکی از آن مسائل اساسی است که هنوز هم جایگاه متناسب خود را در دستگاه متولی امر نیافته است و یکی از دلایل مردمی نشدن آرمان فلسطین نیز همین امر است. برشی از حجت الاسلام محمدآبادی فعال @resalatuna
چرا ساکت است 📝 از حجت‌الاسلام مهدی شاندیزی دبیر اجرایی مجمع اسلامی حبل الله ▪️۱. حدودا چهل سال پیش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان به ایران آمد. او دیداری با حضرت امام داشت. در پایان جلسه حضرت امام به او یک قرآن هدیه دادند و به او گفتند مردم را به این کتاب دعوت کن. دانشجوی جوان ابتدا خودش در فهم مبانی اسلام ناب عمیق شد و سپس شروع کرد به آشنا کردن مردم با مبانی اسلام. ▪️۲. اکنون چهل سال از آن ایام می‌گذرد و آن دانشجوی جوان تبدیل شده است به شیخ میانسالی که را رهبری می‌کند. او در این مدت همه تلاشش را کرد تا مردم را با معارف قرآن آشنا کند. و برایش شیعه و سنی فرقی نداشت . حتا مسیحیان نیجریه او را دوست دارند . در زمینه رعایت تا جایی پیش رفت که حتی اجازه ساخت مسجد ویژه شیعیان را به شاگردانش نداد و حرفش این بود که شیعه و سنی باید در یک مکان نماز بخوانند. ▪️۳. سال ۹۴ ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله زاریا حمله کرد. حدود هزار نفر از طرف‌داران شیخ را به شهادت رساند و او و همسرش را زندانی کرد. رهبر معظم انقلاب همان سال در کنفرانس وحدت فرمودند: « در نیجریه چرا برای آن مؤمن (شیخ زاکزاکی) این‌جور فاجعه آفرینی می کنند و حدود هزار نفر از مردم دور و بر او را به قتل می‌رسانند و شش فرزند او را در دو سال به شهادت می‌رسانند. چرا دنیای اسلام در مقابل این فجایع ساکت می‌ماند. » ▪️۴. و امروز سوالاتی که پس از ۵ سال ، ذهن مرا به خود مشغول کرده ، این است : ؟ ؟ و ؟ ظاهراً غصه شیخ مصلح تقریبی را فقط مولای غریبش صاحب‌الزمان می‌خورد و بس. @resalatuna
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی و جهانی در دارد، پیگیری‌های نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مقدس یا از ایفای این نقش خطیر غافل شده و یا ضریب کمی به آشنایی با مسائل مرتبط با و بین الملل اختصاص داده اند در این بین اما مدرسه های فعال عمل کرده‌اند. در ادامه نگاهی به این مدارس خواهیم انداخت. @resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصر کارنامه جهان اسلامی مدرسه ثقلین در طی 6 سال گذشته: -دوره باحضور استاد برادران -نشست تحولات با حضور سعد الله زارعی باهمکاری مجمع اسلامی حبل الله -حضور در جلوی کنسولگری برای دفاع از مردم -بررسی تحولات با حضور حجة الاسلام موسوی بحرینی زندانی سیاسی آل خلیفه -بررسی تحولات با حضور سید مصطفی میرشجاع -پخش با موضوعات مختلف -بررسی ابعاد گام دوم انقلاب با موضوع باحضور استاد راجی -نمایشگاه و مسابقه آیات . فعالیت‌های شیخ نمر و شیخ و و -حضور طلاب در دوره مقاومت در @resalatuna
متاسفانه در که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی قرار گرفته است با ابن که مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار می‌گیرد،یک یا یا به عنوان وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمی‌باشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد. حجت الاسلام جمال زاده فعال جهان اسلام @resalatuna
اصلی‌ترین چالش ، یعنی مسئلۀ ، جز سالی یک بار شرکت در راه‌پیمایی ، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» می‌دانند؟! حجت الاسلام محمدآبادی فعال جهان اسلام