⚠ #نکته_روز
✔مراقب داده های خود در دستگاه های همراه باشید
▪ ابتدا از خود بپرسید، آیا لازم است این داده های حساس را انتقال دهم؟ اگر پاسخ تان به این سوال منفی بود، از کپی کردن اطلاعات تان بپرهیزید.
▪کلمه ی عبور مطمئنی را انتخاب کنید. کلمه ی عبور مناسب دارای حروف بزرگ و کوچک، اعداد و حداقل یک کاراکتر خاص می باشد.
▪هرگز از یک کلمه ی عبور برای چند حساب یا دستگاه همراه استفاده نکنید.
▪ دستگاه های قابل حمل را در جای مطمئن نگهدارید. اگر از آنها استفاده نمی کنید، آنها را دور از دسترس و در صورت امکان در کشوها و یا کابینت های قفل شده قرار دهید.
#پدافند_سایبری
papsanews
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⚠️ #نکته_روز
✔️ حفاظت از رمز عبور
▪️ برای ورود به حساب کاربری و وارد کردن رمز عبور خود حدالامکان از اماکن عمومی مانند کافی نتها استفاده نکنید زیرا ممکن است رمز عبورتان توسط نرم افزارها و یا قطعات سخت افزاری که بر روی کامپیوتر و یا صفحه کلید نصب شده، ذخیره گردد. درصورت استفاده از چنین مکانهایی سریعا رمز عبور خود را تعویض نمایید.
#پدافند_سایبری 🇮🇷
papsanews
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
- ما چه مقدار از زمانی که در شبکه های اجتماعی صرف میکنیم به آموزش اختصاص داره؟؟؟
- یه هفته هرروز زمانی که در شبکه های اجتماعی هستیم و زمانی رو که صرف یادگیری، یادگیری هر هنر و علم و مهارتی!، صرف کردیم یادداشت کنیم و بعد از ۷ روز نگاهی به این دو مدت زمان بندازیم...
✅با ما همراه باشید!
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
✔️ تعریف شبکه ملی اطلاعات از زبان عباس آسوشه، معاون مرکز ملی فضای مجازی
▪️شبکه ملی اطلاعات زیرساخت ارتباطی فضای مجازی است که شامل ارتباطات فیزیکی بین شبکه، تجهیزاتی که انتقال دهنده پیامها هستند و یک سری خدماتی که ما در سند تبیین الزامات این شبکه آوردهایم، میشود. این خدمات به چهار دسته تقسیم میشود و با آن خدمات محتوایی متفاوت است.
▪️ یکی از آنها خدمات ارتباطی است؛ به این معنی که شبکه ملی اطلاعات، ارتباطی برای شبکههای مختلف از جمله اینترنت باشد.
▪️خدمت دوم مربوط به خدمات پایه کاربردی میشود که شامل خدماتی مانند موتورهای جستجوگر، ایمیل ملی، پیام رسان های بومی، خدمات ابری و دیتا سنتر خواهد بود. اینها خدماتی هستند که جزئی از شبکه ملی اطلاعات محسوب میشوند و اگر وجود نداشته باشند در فضای مجازی نمیتوان انتظار یک جریان مناسب از خدمات و محتوا را داشته باشید.
▪️سومین خدمت مربوط به شبکه ملی اطلاعات به خدمات امنیت مربوط میشود. به این معنی که امنیت به عنوان یک سرویس باید در شبکه ملی اطلاعات ارائه شود. خیلی از دستگاههای ما امروز مشکلات امنیتی عدیده ای دارند و این تنها وقتی حل و فصل میشود که شبکه ملی اطلاعات، امنیت را به عنوان خدمت، ارائه دهد.
▪️ چهارمین دسته از خدمات شبکه ملی اطلاعات که در سند تبیین الزامات به تفصیل راجع به آن بحث شده است، خدمات پایش و رصد برای سرویسها و خدماتی است که روی شبکه شکل میگیرند. به عبارت دیگر دسته چهارم، خدماتی برای بهبود کیفیت سرویسهای بالادستی شبکه ملی اطلاعات مانند خدمات دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک محسوب میشوند که با پایش و رصد به خدمات بالادستی کمک میکنند تا این خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات جریان ثابت تری داشته باشند و مشکلات را شناسایی میکنند.
▪️ بنابراین وقتی راجع به خدمات شبکه ملی اطلاعات صحبت میکنیم، منظورمان خدمات دولت الکترونیک نیست. این خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات شکل و نمو پیدا میکند.
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
📌وقتی وسیله، تبدیل به هدف می شود
برخی مصرف کنندگان رسانه فکر می کنند که کنترل رسانه را در اختیار دارند. مانند معتادانی که فکر می کنند هر وقت بخواهند ترک می کنند اما همین توهم است که بلای جان آنها می شود.
این عادت و انگاره ابتدا مانند تارهای عنکبوت است اما به تدریج به میله های ضخیم یک #قفس تبدیل می شود و این همان مفهوم تغییر شکل است که کارشناسان رسانه نسبت به آن هشدار می دهند که مبادا وسیله به هدف تبدیل شود.
#هربرت_مارکوزه جامعه شناس منتقد وضع موجود می نویسد؛
● تکنولوژی در جامعه نوین در خدمت تسلط همه جانبه حاکمیت سرمایه داری عمل می کند.
● تکنولوژی برخلاف ظاهرش، در جهان نوین بی طرف نیست و در واقع وسیله ای برای تسلط بر مردم به شمار می آید.
● تکنولوژی به حریم آزادی های درونی و فردی کنشگران تجاوز کرده و توان هر گونه تفکر انتقادی از روابط اجتماعی را از انسان ها گرفته است.
● اما تکنولوژی به طور ذاتی چنین خصلتی ندارد، بلکه جامعه سرمایه داری به آن چنین ماهیتی بخشیده است.
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
تنها ده درصد مردم جهان از ارز دیجیتال سر در می آورند علیرغم هیاهوی فراوان بر سر استفاده از ارزهای دیجیتال میزان استفاده از آن در جهان هنوز پایین است و 90 درصد مردم دنیا اطلاعات چندانی در این زمینه ندارند.
بررسی جدید کاسپراسکای نشان می دهد نه تنها درک عمومی در دنیا در مورد ارزهای دیجیتال اندک است، بلکه اعتماد زیادی هم به این نوع ارزها وجود ندارد.
بر اساس همین بررسی، در مجموع تنها 29 درصد از مردم دنیا تا حدی در مورد ارزهای دیجیتال اطلاعات دارند و صرفا 10 درصد از اشخاص درک کامل و دقیقی از این پدیده نوظهور دارند.
از سوی دیگر نوسان مکرر نرخ برابری ارزهای دیجیتال با ارزهای سنتی و چالش های استفاده از این ارزها و به خصوص امکان سرقت آنها توسط هکرها باعث شده استفاده عمومی از ارزهای دیجیتال نیز کمتر شود. 81 درصد از کاربران اینترنت تا به حال هرگز هیچ ارز دیجیتالی خریداری نکرده اند که این نشان می دهد هنوز تا افزایش اقبال به این ارزها چقدر فاصله وجود دارد.
گفتنی است از میان معدود افرادی که برای خرید ارز دیجیتال تلاش کرده اند 18 درصد این کار را به علت دشواری های فنی متوقف کرده و در نهایت ارز دیجیتال خریداری نکرده اند. 31 درصد از پاسخ دهندگان هم گفته اند ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات هستند و 35 درصد هم ارز دیجیتال را یک پدیده زودگذر توصیف کرده اند..
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
گوگل از ما چه اطلاعاتی را ذخیره کرده و پردازش می کند؟
گوگل تمام تاریخچه جستجوی شما را کاملاً به حافظه می سپارد
myactivity.google.com
*گوگل صدای شما را برای جستجوی صوتی ذخیره میکند!
myactivity.google.com/?page=soundsearch&utm_source=my-activity
*گوگل میداند طی روز کجا هستید و در روزهای گذشته با موبایل خود کجاها رفتید:
google.com/maps/timeline
*گوگل می داند از کجا و با چه وسایلی به حساب کاربری خود دسترسی داشته اید:
t.co/AnYgkJsxkM
*اگر با حساب گوگل در سایتهای دیگری ثبتنام کردید گوگل آن را می داند:
t.co/R73TLaX9rA
#من_و_رسانه
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
چیزی رو که صدها کلمه درباره کتاب قادر به بیانش نیست، فقط در ۳ تصویر تماشا کنید!
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
شگردهای فروشگاه های زنجیره ای برای خالی کردن جیب مشتری
برای چند خرید ساده وارد فروشگاه بزرگی می شویم و در لحظه خروج با دیدن مقدار زیاد خریدمان، غافلگیر می شویم؛ ترفند این فروشگاه ها چیست که باعث خرید بی رویه ما می شوند؟
فروشگاههای زنجیرهای شاید فضایی آرام و راحت برای خرید کردن به نظر بیایند، ولی در پشت پرده آنها انواع روشهای گاهی ناجوانمردانه وجود دارد تا شما را وادار کنند، بیشتر خرید کنید. روشهایی که ریشه در سالها تحقیق روی رفتار خرید مشتریها دارند و به گونهای برنامهریزی شدهاند تا بتوانند بیشترین میزان پول را از جیب شما خارج کنند. تقریبا همه این روشها ریشه در علم روان شناسی دارند و به فروشندهها کمک میکنند تا بدانند چگونه بدون یک کلمه حرف زدن مشتری را وادار به خرید بیشتر و بیشتر کنند. در این مطلب شما را با برخی از این روش ها آشنا میکنیم.
1-کلک صحنه سینمایی
در بسیاری از فروشگاه های زنجیرهای، قسمت میوهها و سبزیجات نزدیک در قرار گرفته و معمولا چینش آنها بسیار زیباست. موضوعی که باعث میشود در ابتدای ورود به فروشگاه، شامه شما با بوی خوب محصولات تازه پر و به علاوه چشمتان مقهور یک طیف رنگی مهندسی شده و شادیآور شود. این نوع چینش و میزانسن در فروشگاه به ایجاد صحنه سینمایی معروف شده است. کاری که طبق آمار، باعث میشود تا ۲۰ درصد فروش بیشتر شود. از طرفی ما معمولا از پر بودن یخچالمان حس بهتری پیدا میکنیم تا این که مثلا دو سیب در جا میوهای پیدا کنیم. این حس به نحوه مصرفمان خیلی ربطی ندارد و حتی اگر خیلی سیب استفاده نکنیم، باز هم دوست داریم یک محفظه پر را ببینیم. به همین دلیل معمولا جایگاه کالاهای مختلف در فروشگاهها بسیار پر است تا کمی حس ما برای پر کردن یخچال را شبیهسازی کند.
2-کلک چرخش برخلاف ساعت
طبقه همکف بیشتر فروشگاهها شما را به سمتی هدایت میکنند که باعث شود برخلاف چرخش ساعت در فروشگاه حرکت کنید. دلیل این حرکت این است که شما بتوانید چرخ را با دست چپ گرفته و به راحتی با دست راست خود محصولات را بردارید. با توجه به این که بیشتر خریداران راست دست هستند مسلما این موضوع باعث میشود مشتریان حس بهتری برای برداشتن محصولات داشته باشند. فروشندگان از یک حقه دیگر هم استفاده میکنند. آنها محصولاتی مثل تخممرغ و شیر را که شما بیشتر احتیاج دارید و معمولا هر روز میخرید، در انتهای فروشگاه میگذارند تا شما مسیر زیادی را برای رسیدن به آنها طی کنید و در این میان خرید بیشتری انجام دهید.
3-کلک درگیر کردن 5 حس
بعد از سالها تحقیق در بحث فروش، فروشندگان متوجه شدهاند هرچه بیشتر حواس پنجگانه مشتریان را درگیر کنند، بیشتر خرید میکنند. آنها شما را دعوت میکنند تا محصول را لمس کنید، بو کنید و اگر امکانش باشد آن را مزه کنید. به علاوه با توجه به موقعیت زمانی، آهنگهای مختلفی برای شما پخش میکنند که حس بهتری از حضور در فروشگاه داشته باشید و بیشتر در آن وقت بگذرانید. روش انتخاب این آهنگها هم بر اساس علم روان شناسی است. مثلا آهنگهایی انتخاب میشوند که ریتم آنها از ریتم قلبتان کندتر است. این باعث میشود شما کندتر حرکت و به تناوب بیشتر خرید کنید.
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
وسایل ارتباط جمعی و از خود بیگانگی در تمدن امروز
آیت الله #شهید_مطهری
🔹یكی از مواهب برای انسان این است كه شرایط برایش فراهم باشد ولی هیچ چیز برای او تحمیلی نباشد. گاهی فكر هم برای انسان تحمیلی است، ذوق هم تحمیلی است، عاطفه هم تحمیلی است و این مصیبت #تمدن جدید است.
🔹شما ببینید امروز این #وسایل_ارتباط_جمعی- و به قول اینها #رسانه_های_عمومی - دارد انسانها را مسخ می كند، یعنی انسانها را آن طور می سازند كه دل خودشان بخواهد نه آن طور كه مصلحت واقعی آنهاست یا مطابق آنچه كه انسانها خودشان برای خودشان انتخاب كرده اند. وقتی چیزی را بخواهند، دائماً به گوش آدم می خوانند، جلو چشم او می آورند، آنقدر می آورند كه اصلاً روح انسان را مسخ می كنند و انسان نمی تواند غیر از آن فكر كند.
🔹این مسئله ی مسخ انسان كه در تمدن امروز وجود دارد هیچ زمانی مشابهش وجود نداشته. الآن به شكلی است كه هیچ كس در انتخاب هیچ چیزی نمی تواند #آزادی داشته باشد، با اینكه انسان امروز در یك حد بالاتری از #دانش و #معرفت قرار دارد. مثلاً انسان می خواهد یك لباس انتخاب كند، هزار و یك لِم و كلك و فن است كه آن لباسی را كه فلان كارخانه تولید كرده به تن او بپوشانند.
🔹آنقدر #تبلیغات می كنند، آنقدر #تلویزیون نشان می دهد كه وقتی شخص از كنار خیابان رد می شود و یك #مانكن با هزاران طنّازی در یك فروشگاه است، این بدبخت بی جهت به آنجا كشیده می شود. نمی خواهد آن لباس را بخرد ولی روی این جهت اغفال می شود. می رود به خیال خودش دو سه كلمه با او حرف بزند، ده دقیقه حرف می زند. یك وقت به خود می آید می بیند كه چند تكه لباس هم زیر بغلش است و دارد خارج می شود. مجبور است آن را بپوشد. این امر به او تحمیل می شود. تازه اینها تحمیل های خیلی ساده است والاّ همه جور #فكر و ذوق و سلیقه و عاطفه و همه چیز به مردم به زور تحمیل می شود.
🔹این چه كمالی است برای انسان؟ ! همان چیزی است كه خودشان آن را «از خود بیگانگی» نامیده اند. نهایت از خود بیگانگی در تمدن امروز وجود دارد؛ یعنی در عین اینكه انسان به طور كلی از اسارت #طبیعت آزاد شده است ولی همین امر سبب اسارت انسان برای انسان شده به شكل دیگری و به نوعی #بردگی منجر شده است به شكل دیگری.
مجموعه آثار شهید مطهری . ج15، ص 222-223
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨مثل آمریکا باشیم، مثل کره شمالی نباشیم
🔹هانا آرنت، تعریف زیبایی از ایدئولوژی به معنی منفی این مفهوم دارد. او میگوید "ایدئولوژی واقعیات پیچیده را ساده میکند". لیبرالهای ایرانی، هم در فرآیند فهم مسائل و هم در فرآیند تفهیم آنها، به شدت گرفتار این بیماری ایدئولوژیک بودهاند و همواره تلاش کردهاند مردم در پیچیدگیهای واقعیات دقت نکنند. خاطرم هست در مناظرهای با یکی از شخصیتهای مشهور لیبرال، احساس کردم اساسا برجام را نخوانده اما از خوبیهای آن برای منافع ملی سخن میگوید. سوال کردم، صادقانه اعتراف کرد که برجام را نخوانده است. ذهن آن فرد روی این منطق ساده قفل شده بود که آمریکا خوب است، پس هر توافقی با آمریکا هم خوب است.
🔹این منطق ایدئولوژیک برای فهم و تفهیم، هر از چندگاهی توسط جریان لیبرال در سپهر سیاسی کشور چون بمبی دودزا منفجر میشود تا چشمها را از دیدن پیچیدگیهای واقعیات عالم، کور کرده و کشور را وارد یک مسیر غلط نماید.
🔹تشبیه ایران به کشورهایی نظیر کره شمالی یا بورکینافاسو، یا دستهبندی کشورمان در یک اقلیت معدود بینالمللی در مقابل یک اکثریت مطلق، یک ابزار قدیمی و شناخته شده لیبرالها برای دور کردن اذهان از توجه به پیچیدگیهای مناسبات جهانی است. مثلا گفته میشود کشورهای پیشرفته فلان اقدامات را انجام میدهند و بهمان کاری که ما انجام میدهیم، مختص کشورهای عقبمانده است. یا جمع کثیری از کشورهای دنیا به فلان معاهده پیوستهاند و فقط چند کشور انگشتشمار از جمله ایران و چند کشور ضعیف یا ناشناخته، از الحاق به آن معاهده اجتناب میکنند. سپس نتیجه میگیرند که در شان ایران نیست در این دستهها قرار گیرد و سریعا باید راهش را عوض کند.
🔹این منطق ساده که هدف عمده آن تخدیر تودههای بی اطلاع از پیچیدگیها، برای دست یافتن به یک سری اهداف سیاسی خاص است، اشکالات مبنایی فراوانی دارد. اساسیترین اشکال نیز این است که هر کشور و ملتی، فارغ از اینکه پیشرفته است یا عقب مانده، ابرقدرت است یا مستضعف، میتواند خصلتی منفی یا مثبت داشته باشد. خصلتهای مثبت را باید ارج نهاد و منفیها را تقبیح کرد، فارغ از اینکه آن خصلت متعلق به چه کشور و ملتی است، فارغ از اینکه چند کشور در جهان چگونه هستند. جنایتکار بودن آمریکاییها، بمب اتم داشتن آنها، ابتذال فرهنگی آنها، شکاف طبقاتی آنها، نظام بانکی ربوی آنها، همه مذموم است. اما ارادهشان برای پیشرفته شدن و قدرتمند شدن، حتما ممدوح است و آموختنی. کره شمالی هم صفاتی ممدوح دارد و صفاتی مذموم. استقلالطلبی کره و باج ندادنش به تبهکاران بینالمللی، حتما ممدوح است، اما استبداد سیاسی آن، حتما مذموم.
🔹این است که صرف قرار گرفتن در دستهای از کشورها که فیالمثل آمریکا و انگلیس و فرانسه(صاحبان بمب اتمی) در آن جای دارند، یا پیوستن به جمع اکثریت کشورها(مانند پذیرش برخی کنوانسیونها) نمیتواند و نباید ملاک ما برای انتخاب یک مسیر باشد. حسن و قبح، ذاتی است، نه نسبی.
🔹راه مقابله با این منطق ایدئولوژیک، مبارزه با هدف غایی مروجان این منطق، یعنی همان تخدیر تودههاست. هرچقدر مردم به پیچیدگیهای واقعیات آشنا شوند، این دست سادهسازیهای فاقد عقلانیت برای تحمیل یک سیاست غلط، کارگر نخواهد افتاد. از آگاه کردن مردم و باسوادکردن آنها نباید غفلت کرد.
@syjebraily
👈📍شبکه های اجتماعی و حواس پرتی
✅کسانی که به صورت دایم در شبکه های اجتماعی حضور دارند نسبت به کاربران معمولی اینترنت کمتر از مهارت انجام چند کار به صورت همزمان بهره می برند. مغز معتادان به شبکه های اجتماعی قادر نیست روی اختلالات صورت گرفته و حواس پرتی های ناشی از اطلاعات مختلفی که دریافت می کند، فیلتر بگذارد و همین مساله باعث می شود این افراد نتوانند چند کار را به صورت همزمان انجام دهند. همچنین افرادی که حضورکمرنگ تری در اینترنت دارند، اطلاعات را با دقت و کیفیت بالاتر در حافظه خود ذخیره می کنند.
🔹با ما همراه باشید :👇👇👇
روزهای تعطیل کانال بروز نمی شود
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
شگردهای فروشگاه های زنجیره ای برای خالی کردن جیب مشتری برای چند خرید ساده وارد فروشگاه بزرگی می شوی
4-کلک اثر مالکیت
به نظر شما قانع شدن توسط یک فروشنده راحتتر است یا این که خودمان قانع شویم کدام کالا خوب است؟ با استفاده از روش اثر مالکیت، فروشندهها کاری میکنند تا شما حس کنید صاحب کالا هستید. وقتی این تفکر در ذهن شما شکل بگیرد به جای این که ذهنتان به دنبال دلیلی بگردد که چرا باید آن را بخرید، درباره این موضوع میپرسد که چرا نباید بخریم؟ با اینکار شما بار سنگینی از روی دوش فروشنده برمیدارید و خودتان را قانع به خرید میکنید. معمولا این روش با استفاده از المانهای بصری مثل پوسترهای حال خوبکن انجام میشود. مثلا یک زوج در یک فضای زیبا مثل لب ساحل از آب میوه خود لذت میبرند. بعد فروشگاه امکانی فراهم میکند که محصول را تجربه یا آن را مزه کنید. این باعث میشود خود را در حالی تصور کنید که آن محصول متعلق به خود شماست.
5-کلک طبقهبندی خاص
در این روش فروشندهها محصولات خود را به گونهای در قفسهها میچینند که شما رغبت کنید بیشتر بخرید. احتمالا این روش را زیاد تجربه کردهاید. مثلا اگر در یک ردیف حرکت کنید ابتدا سوسیس و کالباس را میبینید، بعد امکان دارد نان باگت را مشاهده کنید و در انتهای راهرو، چشمتان به انواع سسهای رنگارنگ روشن شود. از طرفی اجناس مخصوص کودکان در طبقههای پایین قرار میگیرند تا کودکان را ترغیب کنند دست به دامان شما شوند و پول بیشتری پرداخت کنید.
6-کلک بازیکردن با زاویه نگاه
معمولا سبدهای خرید به گونهای طراحی شدهاند که بیشتر از نیاز یک خانواده معمولی در طول هفته جا میگیرند. از طرفی بیشتر این چرخها به جای عمق، طول بیشتری دارند تا با توجه به زاویه دید شما بزرگ تر جلوه کنند. طبق تحقیقات، تاثیر بزرگ تر بودن سبد خرید و بزرگ تر دیده شدن آن، این است که شما حدود ۴۰ درصد بیشتر خرید میکنید.
7-کلک طعمه انحرافی
آنها چند انتخاب مختلف روبه روی شما میگذارند. مثلا اگر یک دفتر بخرید، هزار تومان پرداخت میکنید. ولی برای دو دفتر هزار و ۵۰۰ تومان هزینه میکنید. اگر پنج دفتر بخرید مثلا چهار هزار تومان پرداخت می کنید و یک مداد هدیه میگیرید. معمولا در این روشها مشتری به سراغ انتخابی میرود که قیمت بالاتری دارد. حتی اگر مثلا مداد به کار او نیاید اما باز هم تصمیم به خریدن آن می گیرد.
سواد رسانه و روانشناسی
https://www.mashreghnews.ir/news/964973
هویت ایرانی به خطر افتاده است/ الگوهای جدید «نادانی و تظاهر به دانایی» در حال ظهورند/ رسانهها و خبرگزاریهای رسمی بیطرف نیستند
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
وبسایت تککرانچ، افشا کرد:
وقوع یکی از بزرگترین عملیاتهای جاسوسی از اپراتورهای تلفن همراه دنیا/ سرقت اطلاعات تماسهای بیش از ۱۰ اپراتور در سراسر جهان/ هدف حداقل ۲۰ شخص در کشورهای مختلف/ سرورهای هکرها کماکان در حال کار و جمعآوری اطلاعات
http://www.citna.ir/news/230348
@seda24
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
🔷 کتاب «فضای مجازی؛ دامها و دانهها» از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «فضای مجازی؛ دامها و دانهها» نوشته محمد کهوند (عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب) و مهدی سلیمانی آشتیانی از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه چاپ و روانه بازار نشر شد.
این کتاب در مرکز مدیریت مطالعات و پژوهشهای تبلیغی تهیه شده و دربردارنده مطالبی چون آمارهای مربوط به فضای مجازی، حاکمان فضای مجازی و اهداف آنان، طراحی شبکههای ارتباطی اینترنتی، جذب افراد و روشهای آن، نفوذ؛ راهبردها و روشها، روشهای تأثیرگذاری بر مخاطب، راهکارهای رفع آسیبهای فضای مجازی و احکام فضای مجازی است.
علاقه مندان به تهیه این کتاب میتوانند به نشانی قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزههای علمیه، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی، مدیریت هنر و رسانه مراجعه و یا با شمارههای 02537255890 داخلی 454 و 09126512675 تماس بگیرند.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
اطلاعات کاربران در سنای آمریکا قیمت گذاری می شود
بسیاری از کارشناسان فناوری معتقدند اطلاعات کاربران ارزشمندترین منابع برای شرکت های بزرگ اینترنتی به حساب می آید. اکنون به نظر می رسد سیاستمداران تصمیم دارند ارزش رقمی و واقعی این اطلاعات را مشخص کنند.
سناتور «مارک وارنر» و «جاش هاولی» لایحه «طراحی حسابرسی محافظتی برای گسترش نظارت و مقررات در قانون اطلاعات» (DASHBOARD) را به مجلس سنای آمریکا ارائه کرده اند. طبق این لایحه شرکت هایی که ۱۰۰ میلیون یا بیشتر کاربر دارند باید هر ماه نوع اطلاعات جمع آوری شده را اعلام کنند. علاوه بر آن باید هر ۹۰ روز ارزش مالی اطلاعات جمع آوری شده را نیز محاسبه کنند.
به عنوان مثال اگر گوگل و فیس بوک معتقدند ارزش اطلاعات ماهانه کاربری ۵ دلار است آنها باید این رقم را اعلام کنند. کمیسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا نیز باید روش هایی برای محاسبه ارزش اطلاعات طراحی کند.
براساس چنین اقدامی شرکت ها باید ارزش کل اطلاعات کاربران را به طور سالانه محاسبه و اعلام کنند. آنها باید به کاربران قدرت انتخاب برای حذف کل یا بخشی از اطلاعاتشان را بدهند.
این سناتورهای آمریکایی امیدوارند لایحه مذکور به کاربران کمک کند هنگام استفاده از سرویس های اینترنتی به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند و دقیقاً بدانند شرکت های اینترنتی از اطلاعاتی که آنها به اشتراک می گذارند، چگونه استفاده می کنند.
@seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
به دلیل نقض حریم خصوصی؛
ایتالیا جریمه یک میلیون یورویی برای فیس بوک تعیین کرد
https://www.mehrnews.com/news/4653393
@seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
فاش شدن صدها گیگابایت ایمیل شرکتهای مطرح جهان
https://dgto.ir/1cht
@seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
رمزگذاری پیامها در اینترنت، دسترسی به محتوای آنها را برای هکرها و نیز پلیس و نیروهای قضائی دشوار میسازد. اما کاخ سفید قصد دارد جلوی این کار را بگیرد.
منابع نزدیک به دولت آمریکا میگویند تعدادی از مقامات ارشد سیاسی در دولت ترامپ در حال بررسی این موضوع هستند که با ممنوع کردن رمزگذاری پیامها در پیام رسان های اینترنتی، دسترسی به آنها را برای اف بی آی و قوه قضائیه ایالات متحده تسهیل کنند.
ممکن است به زودی کنگره آمریکا در این زمینه قانونی را به تصویب برساند یا دولت آمریکا برای به کرسی نشاندن نظرات خود در این زمینه به توافقهایی محرمانه با شرکتهای فناوری دست یابد.
در سال گذشته دولت استرالیا قانونی را در مجلس این کشور به همین منظور به تصویب رساند تا رمزگذاری کامل پیامهای اینترنتی در پیام رسان ها ممنوع شود. بر همین اساس شرکتهای فناوری در صورت وقوع هرگونه مشکل در زمینه دسترسی به دادههای کاربران باید اطلاعات مورد نظر را به پلیس استرالیا تحویل دهند.
@seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
در سالهای اخیر آلمان سختگیرانهترین قوانین را برای شبکههای اجتماعی و سایر کمپانیهای فناوری تصویب کرده تا ازکاربران به خوبی حفاظت شود. آلمان علاوه بر اینکه بهعنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا قانون حفاظت از دادههای شخصی کاربران(GDPR) در آن اجرا میشود در این کشور به طور مجزا قوانینی خاص وجود دارد. بهعنوان مثال در ژوئن 2017 قانونی در این کشور تصویب شد که شبکههای اجتماعی موظفند حداکثر ظرف 24ساعت از زمان اعلام، محتوای غیرقانونی موجود روی پلتفرم خود را حذف کنند در غیر این صورت تا سقف 50میلیون یورو جریمه خواهند شد.
بیش از 67درصد بریتانیاییها معتقدند شبکههای اجتماعی باید قانونمندتر شوند. در امریکا 47 درصد معتقدند باید بر شبکههای اجتماعی نظارت بیشتری باشد و در فرانسه 56درصد کاربران خواستار قانونمندتر شدن شبکههای اجتماعی هستند.این رقم برای اسپانیا به 61 درصد و در ترکیه به 65 درصد میرسد درحالی که این رقم برای آلمان 46درصد، سوئد32 درصد و ژاپن 27درصد عنوان شده است.
http://www.ion.ir/news/483447
@seda24
🔴به جای نابغه، خوشبخت تربیت کنید!
🔹️خانواده ها میخواهند کودکشان را فلان کلاس و موسسه ثبت نام کنند تا نابغه شود و بعد از کلی رفت و آمد، نتیجه ای جز خشم و اضطراب و افسردگی برای کودکشان ندارد!
🔴گیریم که کودک بتواند عدد ۸رقمی را در عدد ۵رقمی ضرب و جوابش را در یکصدم ثانیه بگوید!
یا بتواند در ۱۵سالگی لیسانس بگیرد،
یا حافظ دیوان فلان شود!
آیا آنوقت میتواند درست زندگی کند؟
از زندگی لذت ببرد؟
مشکلاتش را حل کند؟
درست تصمیم بگیرد؟
دوست مناسب پیدا کند؟
اصلا می تواند بخندد؟
🚫حق کودکان نیست که بار آرزوهای از دست رفته ما را به دوش بکشند و کودکیشان فدای خواستههای ما شود!
🚫کودکان ما نیازی به نابغه شدن ندارند!
اما نیاز دارند که بدانند چگونه زندگی کنند!
تواناییهایشان را بشناسند و بتوانند آنها را به کار گیرند..!
Toluenou_ML
@resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
مدیر: Vavgh01@
برای پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید.
کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود.
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
«تلگرام در حال سقوط»
پس از حذف هاتگرام و طلاگرام از پلی استور و حذف خودکار آنها توسط سرویس سپر ایمنی گوگل پلی در اردیبهشت ماه بازدید کانالهای تلگرامی افت چشمگیر داشتند.
کاهش ۱۷ درصدی بازدیدهای کل کانالهای تلگرامی بعد از حذف تلگرام طلایی و هاتگرام حاکی از آن است که کاربرانی که از طریق این دو اپلیکیشن به تلگرام متصل میشدند حدود ۱۷ درصد از کل کاربران ایرانی تلگرام بودهاند.
این افت همچنان در خرداد ما نیز ادامه داشت؛ با بررسی آمارها، شاهد افت آمار بازید و تولید محتوا در کانال های تلگرام نسبت به ۹ ماه اخیر هستم؛ بعبارتی کانال های تلگرامی در خرداد ماه در مقایسه با ماه قبل بطور میانگین در هر روز ۱۱۵ میلیون کاهش بازدید داشته است. و تولیدات کانال ها در مقایسه با ماه قبل بطور میانگین ۱۳۱ هزار مطلب در روز کاهش داشته، با توجه به غیر فعال «خاموش»شدن هاتگرام و طلاگرام این سیر نزولی همچنان ادامه دارد.
بررسی آمار نشان میدهد، کاربران تلگرامی حالا از اپلیکیشن اصلی تلگرام استفاده میکنند.
سیدعلی موسوی
Toluenou_ML
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
✅والدین گرامی حتما باید با این مفاهیم آشنا باشند.
در خرید بازی های رایانه ای، فیلم و انیمیشن باید به این تقسیم بندی توجه کنید.
💢گروههای سنی:
خردسال ـ بالای 3 سال
کودکی ـ بالای 7 سال
ابتدای دوران نوجوانی ـ بالای 12 سال
نیمه دوم نوجوانی ـ بالای 15 سال
بزرگسالان ـ بالای 18 سال
💢توصیف محتواها
#خشونت: نمایش خشونت، یعنی نمایش رفتاری که برای آسیبرساندن به دیگری از کسی سرمیزند.
#استفاده_ از_تنباکو_و_مواد_مخدر: مشاهده مصرف تنباکو یا موادمخدر در بازی ها میتواند تابوی درونی ـ اجتماعی مصرف نکردن آنها را برای مخاطب بشکند.
#محرک_های_جنسی: تنوعطلبی جنسی، روابط جنسی خارج از هنجارهای اجتماعی و غیره در بازیها میتواند منجر به آسیب های روحی و جسمی مرتبط با نیاز جنسی مخاطب و موقعیت اجتماعی او شود.
#ترس: ترس، نوعی احساس درونی مبنی بر عدم امنیت و نیز بیاعتمادی به فضای موجود است. این احساس درونی میتواند در سنین مختلف منجر به آسیب هایی نظیر استرس های مزمن، لکنت زبان در کودکی و بیماری های قلبی ـ تنفسی و همچنین حس بدبینی و رفتارهای محافظه کارانه در محیط اجتماعی شود.
#نقض ارزش های دینی: نقض ارزش های دینی منطبق با اصول اسلامی در نظر گرفته خواهد شد. مؤلفه مهم آن عبارت است از:
1: نقض اصول اساسی یا باورهای دینی (چگونگی نمایش بهشت و جهنم)
2: توهین به اماکن مقدس( توهین به مسجد، کلیسا و...)
#نقض_هنجار_های_اجتماعی: استفاده از کلمات رکیک و رفتارهای ناشایستی که منجر به هنجارشکنی اجتماعی میشود، از آسیب های اجتماعی است که کودکان و نوجوانان در بازیها با آن آشنا میشوند.
#ناامیدی: معیار ناامیدی در بازی ها مرتبط با احساسی است که بازیکن برخلاف میل خود مجبور است عملی را انجام داده یا انجام ندهد. این اتفاق باعث ایجاد نوعی عذاب وجدان و احساس گناه در او می شود.
#صیانت_از_کودکان
#والدین_هوشمند
#بازی_رایانه_ای
Toluenou_ML
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
مردی که از زندان آشويتس در لهستان (قتلگاه آدم سوزی نازی ها) توانست فرار کند، دكتر ويكتور فرانكل اتریشی بود و با توجه به کشتارها، خودكشي ها و فجايع زیادی كه با چشم خودش ديده بود، روان پزشک-روانشناسی بسيار متبحر و همچنین مدیر مدرسه فعالی شده بود. او در آغاز هر سال تحصیلی برای معلمان مدرسه این نامه را میفرستاد:
⭕️ کسی هستم که از یک اردوگاه اسیران جان سالم به در برده است. چشمانم چیزهایی دیده که چشم هیچ انسانی نباید میدیده، اتاق های گازی را ديدم كه توسط بهترين و ماهرترين مهندسين ساختمان، ساخته شده بودند. بهـترين و متخصصترين پزشكانی را ديدم كه كودكان را به شكل ماهرانه ای مسموم مي كردند. نوزادانی که توسط آمپول های پرستارهایی مـُردند که بهترين پرستاران بودند، انسان هایی که توسط فارغالتحصیلان دبیرستان ها و دانشگاه ها سوزانده شدند.
"به آموزش به این دلیل مَشکوکم".
⭕️ چیزی که از شما میخواهم این است که:
برای انسان شدن دانش آموزان تلاش کنید و تلاش شما موجب تربیت «جانورانِ دانشمند» و «بیماران روانیِ ماهر» نشود. خواندن، نوشتن، ریاضیات و... زمانی اهمیت پیدا میکند که به انسان شدن کودکان کمک کنيد و اين كليد انسان بودن اين كودكان در آينده ميباشد.
پزشك شدن ، مهندس شدن ، متخصص شدن ، كار سختی نيست و ميشه با چند سال درس خوندن بهشون رسيد و چه بسا امروز ما در جامعه هم پزشكان زیادی داريم و هم مهندسين زیادی داريم. اما بزرگترين ثروت ما انسانيت و اخلاق ما هست كه با هـيچ مدركی قابل مقايسه نيست...!
#نامه_ای_از_دکتر_فرانکل
#عطر_ناب_زندگی
دشمن+با+تغییر+زبان+فارسی،+رفتار+مردم+جامعه+را+هدف+قرار+داده+است - http://mliteracy.ir/?p=1267
🔷 بریتانیایی ها کمترین اعتماد را به اطلاعات شبکه های اجتماعی دارند.
🔹طبق تحقیقات اخیر میزان اعتماد کاربران به اطلاعات #شبکه_های_اجتماعی با میزان درآمد کشورها ارتباط معکوسی دارند.
🔹 کاربران هندوستان، برزیل و مکزیک اعتماد بالایی به اخبار شبکههای اجتماعی دارند.
Toluenou_ML
🎯 اینستاگرام که زمانی فقط جای عکسگذاشتن بود حالا آنقدر بزرگ شده که میشود در آن زندگی کرد. هم برای کسی که جلوی دوربین مینشیند و کاکتوس میخورد جا هست و هم برای آن کسانی که میخواهند احوال زندگی روزمرۀ خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. هم اخبار مهم سیاسی و اجتماعی در اینستاگرام منتشر میشود و هم اخبار ازدواج مجدد سلبریتیها و ماجراهایی که روزی از خصوصیترین بخشهای زندگی آدمها بود. اینستاگرام محیطی برای ارتباط با دیگران است و همچنین بخشی از اوقات فراغتمان را پرمیکند، جایی است که در آن شگفتزده میشویم، لذت میبریم، شرم میکنیم و به ستوه میآییم. در دنیای جدید اینستاگرام رازهای زیادی مخفی شده است.
📌 مطالب این پرونده را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/report/9449/
🔗 @tarjomaanweb
Toluenou_ML