سواد رسانه و روانشناسی
ایده تبلیغات خارجی بدیع و چشم نواز هستند
از پیدا کردن همسر برای «برد پیت» تا کارتهای کاربردی!
شرکتها و برندهای خارجی هم سرمایهگذاری زیادی روی خلاقانه بودن تبلیغاتشان میکنند چون از تاثیر زیادشان مطمئن هستند. در ادامه به چند مورد از جدیدترین و معروفترینهایش اشاره خواهد شد.
سواد رسانه و روانشناسی
کارتهایی که ابزاری کاربردی هم هستند
کارت های ویزیت قابلیت تبلیغاتی بالایی دارند و میتوانند به گونهای طراحی شوند که در یک نگاه پیام و شعار مرتبط با نوع شغل خود را برای مشتری بیان کنند. ایدهپردازی در طراحی کارت ویزیت اگر خلاقانه باشد، هیچگاه توسط مشتری دور انداخته نمیشود. در تصویر نمونه یک کارت ویزیت جالب و کاربردی دیده میشود، این کارت ویزیت متعلق به یک تعمیرگاه دوچرخه است که میتواند بهعنوان یک ابزار چندکاره در تعمیر دوچرخه به کار گرفته شود. کاربرد این کارت ویزیت که رابطه مستقیمی با کسب و کار ارائه دهنده آن دارد و با طراحی خلاقانه و جذاب موجب میشود تا تاثیر عمیقی در ذهن مشتریان بگذارد. در واقع خلاقیت عامل تفاوت این نوع کارت ویزیت با هزاران مورد دیگر است که توسط کسب و کارهای رقیب به کار گرفته شدهاند. کارتهای ویزیت میتوانند با فرمهای متنوع سهبعدی، حفرهدار، تاشو، حساس به حرارت و... مفهوم مدنظرشان را با ایدههای جذاب و جالب توجه بیان کنند و کاربردی یا تزیینی باشند.
تبلیغی سیار که پیام جالبی هم دارد
در صورت یافتن رسانه و جایگاه مناسب برای تبلیغ، اثرگذاری چند برابری بهآسانی بهدست میآید. تبلیغ خلاق در فرم و محتوای تبلیغ باید با رسانه و جایگاه هدف هماهنگی داشته باشد. رسانه و جایگاه هدف حتما بیلبورد یا تیزر تبلیغاتی نیست بلکه میتواند اشیای کاربردی روزمره مانند کیف خرید باشد. مردم در حال عبورومرور در خیابان، مراکز خرید و ... با در دست داشتن کیف خرید یک کسبوکار به طور دایم در حال تبلیغ کالا یا خدمات آن شغل هستند و با ایده خلاقانه میتوان کیف خرید را به یک تبلیغ سیار تبدیل کرد. یک شرکت تولیدکننده قرص لاغری با طراحی ساکهایی، پیام تبلیغیاش را به طور خلاقانهای انتقال دادهاست. در این تبلیغ بندهای ساک نیز به کار گرفته شدهاند و با کشیدن و جمع کردن آنها کمر فردی که بر ساک نقش بسته است، جمع میشود و به نظر میآید لاغرتر شدهاست.
سواد رسانه و روانشناسی
ترغیب به گردشگری در ایستگاه اتوبوس
ایستگاههای اتوبوس همیشه نقش مهمی در تبلیغهای خلاق سراسر جهان داشتهاند. این نوع تبلیغات جالب، ایستگاه خستهکننده اتوبوس را نیز به فضایی مفرح تبدیل میکند. تبلیغ در ایستگاه اتوبوس همزمان توجه عابران پیاده را نیز به خود جلب و حتی آنها را ترغیب به گرفتن عکس و اشتراک گذاری آن میکند. بنابراین یک رسانه قوی و قابل توجه برای انتقال پیام و مفهوم تبلیغی مدنظر کسب و کارهاست. یک آژانس گردشگری و مسافرتی از دیوارههای کناری ایستگاه اتوبوس برای همین منظور استفاده کرده است. نیمه بالایی دیوارهها آینهای بوده اما به نیمه پایینی برچسبهای بزرگی چسبانده شدهاست. این برچسبها تصویر پایین تنه فردی در موقعیتهای جغرافیایی مختلف مانند ساحل دریا، داخل رودخانه و ... است. با ایستادن در مقابل این دیوارهها به طرزی جالب و بامزه تصویر شخص با تصویر برچسب از محیطهای مختلف ادغام میشود. به اینصورت مخاطبان تبلیغ میتوانند خودشان را در آن موقعیت تصور کنند.
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
⭕️ تیترهای روزنامه شرق و اعتماد در تاریخهای ۷ و ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵ را ببینید!
🔸همان روزها که احمدینژاد خواستار ورود زنان به ورزشگاههای کشور شد، اصلاحطلبان و روزنامههای زنجیرهایشان اینگونه تیتر میزدند:
➖ورود زنان به ورزشگاه: دستوری که نباید صادر میشد
➖نمایندگان مجلس: ما هم مخالفیم
➖اعتراض جمعی دانشجویان به دستور حضور زنان در ورزشگاهها
🔸وقتی می گوییم مساله اصلاحطلبان نه زنان است و نه آزادیهای اجتماعی و نه حقوق اقلیتها درست به همین وضع اشاره داریم. آنها تنها به دنبال دوقطبیسازی و بهرهبرداری انتخاباتی از قشر متوسط و مرفه جامعه هستند.
@Drsalaam