سواد رسانه و روانشناسی
ترغیب به گردشگری در ایستگاه اتوبوس
ایستگاههای اتوبوس همیشه نقش مهمی در تبلیغهای خلاق سراسر جهان داشتهاند. این نوع تبلیغات جالب، ایستگاه خستهکننده اتوبوس را نیز به فضایی مفرح تبدیل میکند. تبلیغ در ایستگاه اتوبوس همزمان توجه عابران پیاده را نیز به خود جلب و حتی آنها را ترغیب به گرفتن عکس و اشتراک گذاری آن میکند. بنابراین یک رسانه قوی و قابل توجه برای انتقال پیام و مفهوم تبلیغی مدنظر کسب و کارهاست. یک آژانس گردشگری و مسافرتی از دیوارههای کناری ایستگاه اتوبوس برای همین منظور استفاده کرده است. نیمه بالایی دیوارهها آینهای بوده اما به نیمه پایینی برچسبهای بزرگی چسبانده شدهاست. این برچسبها تصویر پایین تنه فردی در موقعیتهای جغرافیایی مختلف مانند ساحل دریا، داخل رودخانه و ... است. با ایستادن در مقابل این دیوارهها به طرزی جالب و بامزه تصویر شخص با تصویر برچسب از محیطهای مختلف ادغام میشود. به اینصورت مخاطبان تبلیغ میتوانند خودشان را در آن موقعیت تصور کنند.
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
⭕️ تیترهای روزنامه شرق و اعتماد در تاریخهای ۷ و ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵ را ببینید!
🔸همان روزها که احمدینژاد خواستار ورود زنان به ورزشگاههای کشور شد، اصلاحطلبان و روزنامههای زنجیرهایشان اینگونه تیتر میزدند:
➖ورود زنان به ورزشگاه: دستوری که نباید صادر میشد
➖نمایندگان مجلس: ما هم مخالفیم
➖اعتراض جمعی دانشجویان به دستور حضور زنان در ورزشگاهها
🔸وقتی می گوییم مساله اصلاحطلبان نه زنان است و نه آزادیهای اجتماعی و نه حقوق اقلیتها درست به همین وضع اشاره داریم. آنها تنها به دنبال دوقطبیسازی و بهرهبرداری انتخاباتی از قشر متوسط و مرفه جامعه هستند.
@Drsalaam
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢 در پی خودکشی فردی که به #دختر_آبی مشهور شد، رسانهها و فعالان برانداز خواهان دو واکنش متفاوت در روز برگزاری #دربی پایتخت شدهاند.
🔹 اغلب سلطنتطلبان و رسانههایی نظیر "رادیو فردا"، "صدای امریکا" و "منوتو" بیشتر بر رویکرد #تحریم تماشای مسابقه در استادیوم مانور میدهند.
در سوی دیگر، "آمدنیوز" و برخی فعالان مجازی از مخاطبان خود میخواهند که با حضور در #استادیوم، حرکات اعتراضی انجام دهند.
🔸 نمونه برخی "اکتهای اعتراضی" که #آمدنیوز برای اجرا هنگام تماشای دربی در استادیوم پیشنهاد داده است:
➖ پشت کردن به زمین مسابقه در دقیقه ۱۰ بازی
➖ سر دادن شعارهایی مشخص در دقایق 24 و 29
➖ به هوا فرستادن بادکنکهای آبی!
➖ استفاده از پرچم به جای روسری و سربند در دقیقه ۴۰
➖ تظاهر به ترک ناگهانی استادیوم در دقیقه 60
➖ همخوانی سرود "دختر آبی" در دقیقه 70
➖ پرتاب کیسههای پلاستیکی حاوی «ادرار» به سمت مأموران انتظامی!
➖ آتش زدن پرچم و پیراهن و پرتاب آنها به داخل زمین بازی!
❗️ فیلمبرداری از مجموعه حرکات اعتراضی؛ استفاده از توالتها بهعنوان کانون مدیریت اعتراضات؛ توسل به مواد دودزا و بدبو... از دیگر توصیههای آمدنیوز به مخاطبان است.
@medialogy1
📚#برشی_از_یک_کتاب
📚«راه غلبه بر هر هراسی، فهم و آگاهی است. باید خودمان ابتدا بدانیم واقعیت موجود چیست. پس اولین گام غلبه بر ترس و افزایش آگاهی است. گام بعدی ایجاد اعتماد و عدم برخورد سلبی با خطاهای احتمالی رخ داده از سوی فرزندمان در این فضا است. به خودتان و به او قول دهید اگر با اشتباهاتی از جانب فرزندانتان مواجه شدید عصبانیت را برای حل و فصل موضوع فراموش خواهید کرد. این اقدام قطعا به ایجاد اعتماد نیز کمک می کند. والدینی که عصبانیت اولین مواجه شان با مسائل باشد ناخودآگاه به فرزندشان می گویند مشکلت را به من نگو چون صلاحیت رفتاری مناسب برای حل آن را ندارم. پس گام دوم آرامش و دوری از پرخاشگری است که منجر به ایجاد اعتماد می شود.
از این مرحله به بعد باید وارد فاز اجرایی همراهی با فرزند در فضای مجازی شویم. این بخش اگر با موفقیت همراه شود دیگر نباید نگران آسیب جدی او در فضای مجازی بود.»
✍️کتاب «سواد رسانهای و خانواده» ـ معصومه نصیری
هدایت شده از شبکه افق
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▶️ #موشن_گرافیک / #در_جریان
🔸 وقتی رسانه ها در همه چیز ما موثر می شوند؛ حتی در تعداد بچه ها
🌐 Ofogh.tv
🆔 @ofogh_tv
💢تبلیغات پنهان برای اثرگذاری بر ضمیرناخودآگاه مردم در اروپا ممنوع شد
کارگاه علمی تخصصی علوم شناختی و جذب مخاطب به عنوان یکی از کارگاههای نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه برگزار شد.
در این کارگاه علی بنیادی نائینی _عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و امین هاشمی عضو هیأت علمی موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران ابعاد تاثیر علوم شناختی بر جذب مخاطب را برای مخاطبان تشریح کردند.
به گفته مدرسان این کارگاه، پرداختن به علوم شناختی یا cognetive Science مورد تایید اسناد بالادستی کشور است.
بنیادی نائینی اظهار داشت: در این بخش از علم شناختی به دنبال تاثیرگذاری بر مخاطب هستیم که ۳ سطح تاثیرگذاری بر مغز وجود دارد و سادهترین آنها اثرگذاری از طریق تغییر ورودیهای مغز است.
وی ادامه داد: در حال حاضر از روشهای گوناگونی برای تاثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه استفاده میشود حتی ایدهای در مدرسه تجارت لندن پیگیری میشد که آدم خلاق تربیت کنند.
به گفته وی، البته پذیرش تاثیرگذاری این تلاشها مخالفان و موافقانی دارد که با وجود اثبات نشدن قطعی این تاثیرات، در حال حاضر #تاثیرگذاری_پنهان_بر_ضمیرناخوداگاه مخاطبان در اروپا #ممنوع شده است.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت در حوزه علوم اعصاب شناختی به شدت به ابزار وابسته است و ابزارهای این علم گران و کم دسترس هستند.
#علوم_شناختی