فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پنیر مجانی در تله شبکههای فارسیزبان ماهوارهای!
🔹همه شبکههای ماهوارهای فارسیزبان، به یکی از دولتهای خارجی وابستهاند، سوال اساسی این است که چرا این دولتها برای مردم خود، شبکههای پولی راهاندازی کردهاند ولی حاضرند پول خرج کنند و به رایگان، انواع برنامهها را برای ایرانیها پخش کنند؟
#نفوذ
#شبکه_های_ماهواره
جنگ_موریانهها
#نتیکت چیست؟
تمام ما که بخشی از وقتمان را شبکه های اجتماعی سپری می کنیم تا چه حد با «اصول و آداب معاشرت شبکهای» یا «نتیکت» آشنایی داریم؟
نتیکت، آداب، تشریفات و مجموعه بایدها و نبایدهایی است که در شبکههای اجتماعی و ارتباطات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.
هر فعالیتی در شبکه، نتیکت و آداب ویژه خود را دارد.
♨️چند نکته در باب آداب معاشرت مجازی
🔻قبل از تماس تصویری با افراد حتما از آنها اجازه بگیرید.
🔻وقتی کسی پاسخ تماسی را نمیدهد یعنی به هر دلیلی احتمالا امکان پاسخگویی نداشته است، بلافاصله در شبکه های اجتماعی پیام دادن و پرسیدن اینکه چرا جواب تلفنت را نمیدهی، خلاف آداب معاشرت رسانه ای است.
🔻اگر کسی آنلاین شد، بلافاصله به او پیام ندهیم که آنلاینی اما جواب پیام مرا نمیدهی. اینکه مدام حواسمان به آنلاین بودن یا نبودن دیگران باشد نوعی تعرض به حریم خصوصی آنهاست. قرار نیست هر کس هر زمان آنلاین بودن حتما هم پاسخگو باشد.
🔻شبکه های اجتماعی نباید آزادی عمل ما را در معاشرت محدود کنند، اینکه مدام از دیگران سوال کنیم چرا در فلان گروه فعال بودی اما فلان جا پاسخ مرا ندادی، عملا ضد آزادی است.
✅معصومه نصیری _مدرس سواد رسانهای
#سوادرسانهای_به_زبان_ساده
asrehooshmandi
📮 سرمقالۀ پانزدهمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان
🎯 خبرها، تا پیش از این، محدود میشدند به چند بخش خبری تلویزیونی که در ساعتهای مشخصی از شبانهروز پخش میشد. اما امروز درگیری با اخبار به مشغولیتی ۲۴ساعته تبدیل شده است، از لحظهای بعد از بیدارشدن، تا لحظهای پیش از خواب، و در هر فرصت خالی دیگری. آیا مشغولیت دائم ما با خبر برایمان فایدهای داشته است؟ پاسخهایی که به این سؤال داده میشود تفاوتهای فراوانی با هم دارند، اما همه موافقاند که حرفۀ خبر وارد یکی از بحرانیترین دورانهای خود شده است.
🔖 ۳۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۸ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9786/
🔻خرید اشتراک چهار شمارۀ فصلنامۀ ترجمان
🔗 @tarjomaanweb
asrehooshmandi
4_6037401477486478893.doc
241.2K
#مقاله #جامعه_اطلاعاتی
🔸جامعه اطلاعاتی، چند ديدگاه ريشهدار
▫️ يونس شکرخواه
تئوریهای ارتباطی تا کنون هفت مرحله را از سر گذراندهاند
asrehooshmandi
◾️پشتبامهای اجارهای و چند نکته
✍️معصومه نصیری ـ کارشناس و مدرس سواد رسانهای
🔸ما فقط چند عکس کلی با نمای دور دیدهایم؛ از جسد قاضی منصوری تا پشتبامهای اجارهای صحبت میکنم. عکسهایی که هیچ نشانهای مبنی بر صحتشان در دست نیست و هیچ مؤلفهای برای راستی آزمایی آنها وجود ندارد. حتی تنها آگهی منتشرشده روی سایت دیوار در زمینه اجاره پشتبام نیز همزمانی جالبی با اعلام خبر در رسانهها دارد! این نکات یعنی ابهام، بی سندی و البته جریان رسانهای که با کلیدواژه فقر و در سطح رسانههای خارجی با عنوان جنبش پابرهنگان و ...پیگیری میشود.
🔸 این مسائل تلنگری است که دقت کنیم علیرغم اینکه همه ما از وضعیت نامطلوب اقتصادی آگاه هستیم و این موضوع غیرقابل کتمان بوده و قطعاً نابسامانی اقتصادی فشارهای جدی را به اقشار کمدرآمد جامعه وارد کرده است، اما مصادیق مطروحه رسانهای به نظر دارای سوگیری هستند. یک عکس و آگهی دلایل کافی برای پذیرش یک موضوع نیستند.
🔸درعینحال باید حواسمان به کلان روایت و خرده روایتها باشد. رسانههای جناحهای مختلف از این خبر برای محکوم کردن گروههای رقیب بهره جستند اما همگی غافل بودیم که این خط رسانهای همان است که در راستای کلان روایت ناکارآمدی جمهوری اسلامی در حال فعالیت است. حواسمان باشد پرداخت رسانهای بدون توجه به زنجیره خبر و پیگیری چندوجهی موضوعات، یعنی ناخواسته وارد بازی رسانهای میشویم که هنوز برایش استراتژی تعیین نکردهایم.
🔸همه ما یادمان است چندی قبر «گورخوابی» مثل همین «پشتبامهای اجارهای» سعی در تعمیم امری غیرمبتلابه به عموم داشت. موضوعاتی که بهشدت احساسات مخاطب را درگیر میکند و هر جا مخاطب احساساتی شود احتمال ناامید شدن، باور موضوعات غیرمستند، واکنشهای دفعتی و... نیز در او بالا میرود.
🔹این موضوعات را از سه وجه میتوان موردتوجه قرار داد:
1️⃣مخاطبانی که نباید هیجانزده خبرها را باور کنند. دقیقه منظورم این است در عصر انبوه رسانه و محتوا، بیشتر شک کنید تا باور.
2️⃣رسانههایی که موظف به تهیه و اطلاعرسانی دقیق موضوعات اجتماعی اینچنینی که در نگاه نخست یک خبر به نظر میرسند اما در عمل ردی از ناامیدی را به جامعه القا میکند، هستند. رسانههایی که باید بهعنوان چشمان ناظر افکار عمومی موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و... را بهموقع پیگیری کرده باشند؛ رسانههایی که باید مطالبه گر باشند نه راوی.
3️⃣مسئولانی که در بزنگاهها و البته با تأخیر و پس از غالب شدن روایتهای گوناگون در افکار عمومی تازه یادشان میافتد مسکن مهم است، ساماندهی حوزه اقتصاد مهم بوده و نباید در حد شعار رأی آور به آن اکتفا میکردند. مسئولانی که گویی از رخدادها هم دور هستند و هم دیر به موضوعات مطروحه در رسانهها و افکار عمومی برمیخوردند.
asrehooshmandi
توئیتر را ترک میکنم چون اینجا باتلاقی است برای گیر انداختن نیروهای فکری جامعه در گرداب #توهم_اثرگذاری، سطحی شدن تعاملات و کمک به شهوت شهرت طلبی عده ای خاص. به این چرخه سراسر ایراد نباید کمک کرد. بگذریم که اینجا #استبداد_اطلاعاتی و رسانهای بیداد میکند.
#معصومه_نصیری
#بدرود
asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عملیات_روانی
🎥 نگاهی به شايعات افزايش قيمت گازوئيل
🔹وقتي خبرهاي کذب در فضاي مجازي، موجب تشويش اذهان عمومي ميشود یافتن پاسخ این سوالات کمک کننده است:
۱: خبر را #چه_کسی نوشته است؟
۲: خبر #چه_چیزی میخواهد بگوید؟
۳: خبر #چه_زمانی منتشر شده است؟
۴: خبر در #کجا منتشر شده است؟
۵: از خواندن خبر #چه_احساسی به شما دست میدهد؟
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سوادرسانهای و اطلاعاتی
asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱شبکههای اجتماعی و ایدههای مخرب آن»
🔹جارن لانییر (Jaron Lanier)، پژوهشگر و نویسنده حوزه فلسفه #کامپیوتر است و از سال 2009 به عنوان محقق ارشد شرکت #مایکروسافت فعالیت میکند.
در دنیا لانییر را با لقب «پدر #واقعیت_مجازی» میشناسند.
📚دو کتاب پرفروش او ده دلیل برای اینکه همین حالا حساب کاربریتان را در رسانههای اجتماعی حذف کنید (Ten Arguments for Deleting Your Social Media Accounts Right Now) و آنکه آینده از آن اوست (Who Owns the Future) نام دارند.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
وی در مصاحبه تلویزیونی خود، در مورد #شبکه_های_اجتماعی و ایدههای مخرب طراحی شده برای آنها سخن میگوید.
🎦برای مشاهده نسخه کامل این ویدیو بر روی لینک زیر کلیلک کنید:
https://www.aparat.com/v/h6nEK
منبع ویدیو: پژوهشگاه فضای مجازی
#اینترنت #فضای_مجازی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥عصبانیت بی بی سی از قدرت دریایی ایران!
🔸از زمانی که صدور دستور رهبر ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در اقیانوس هند به گوش رسانه انگلیسی رسیده، دائم در حال تهیه گزارشهایی است که قدرت نیروی دریایی ایران را زیر سوال ببرد که این خود نشان دهنده اهمیت بالای این اقدام مقتدرانه ایران است! با این حال اعترافاتی که لابلای گزارشات خود دارد قابل توجه است!
◀️نگاهی متفاوت به شبکههای ماهوارهای و اپوزیسیون!
🆔 @dishplus
🔴بیبیسی صادق صادقی را خواننده اصفهانی جا زد و خبر داد او بر اثر کرونا مرده است!
🔸صادق صادقی درصفحه شخصی خود این خبر را دروغ خواند و گفت من محمدرضا اعرابی نیستم و خدا رو شکر زنده ام و در حال درمان!
🆔 @dishplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥پاسخ جالب تحلیلگر اصلاح طلب به جوسازی بیبیسی بر سر نامه موسوی خوئینیها که به مذاق مجری و عوامل برنامه خوش نیامد!
🔸ازعلامتهای مجری و اتاق فرمان بیبیسی تا تلاش برای قطع صحبت کارشناس!
◀️نگاهی متفاوت به شبکههای ماهوارهای و اپوزیسیون!
🆔 @dishplus
🔰تکنیک ها و روش های اجرایی جنگ نرم در رسانه ها
🔹تکنیک شایعه
🔺«شایعه پدیده ای مخرب و خطرناک است که معمولاً از یک خبر ناشی شده و یا بی اساس بر پایه یک جنجال و #هیاهو ایجاد می شود و در افکار عمومی جا می گیرد؛ تا جایی که روحیه مردم را تضعیف و ناامید می کند و یا امنیت ملی را به خطر می اندازد و بلای بی اعتمادی در بین مردم یک کشور گسترش می یابد.»
🔹تکنیک مرغ(ایجاد ترس)
🔺باید اصل این تکنیک را بر ایجاد #ترس در طرف مقابل بنا کرد. رجزخوانی نمونه بارزی از به کارگیری این روش است که امروزه در علم جنگ نرم «تکنیک مرغ» شهرت یافته است.
🔹تکنیک قورباغه
🔺می گویند سیستم عصبی قورباغه به گونه ای است که اگر آب پیرامونی او را کم کم گرم کنیم، متوجه نشده و به سمت مرگ میرود
در این تکنیک به گونه ای بسیار نرم، آرام و #تدریجی بینش های اجتماعی کشور هدف را تغییر می دهند که افراد جامعه هدف متوجه تغییرات نشوند و در نتیجه به مقابله با آن برنخیزند. برای نمونه کافی است نگاهی به عرصه سینما و تلویزیون ایران بیندازیم و سیر پوشش زنان و کیفیت ارتباط با نامحرم را از اوایل دهه شصت تا امروز بررسی کنیم.
🔹تکنیک ابهام
🔺یکی از جملات معروف در جنگ نرم، این جمله است: «ابهام، #قدرت می آورد».تکنیک ابهام می تواند شامل «مبهم گویی» و «عملکرد و قدرت مبهم» باشد.
برای نمونه می توان به نمایش «قدرت مبهم» آمریکا در فیلم های هالیوودی اشاره کرد که در آن ها به گونه ای خود را قدرتمند جلوه می دهند که حتی از کوچک ترین حرکت افراد باخبرند و یا دارای افرادی با توانایی های فوق العاده جسمی ـ فکری هستند که بسیاری از داشته های آن ها نیز هنوز ناگشوده مانده است.
🔹تکنیک «دروغ بزرگ»
🔺وقتی دروغ پردازی آن چنان بزرگ باشد که مانند پتکی بر افکار جامعه هدف فرود آید، دیگر ـ برخلاف دروغ های کوچک ـ کم تر کسی در آن شک می کند و از جهتی به علت تعجب برانگیز بودن آن به سرعت در جامعه هدف رواج می یابد. برای نمونه می توان به خبر خروج 17 میلیارد دلار طلا توسط یک کامیون از مرز ترکیه اشاره کرد که توسط رسانه های غربی و فضا های مجازی به یک باره منتشر شد. در صورتی که با یک حساب ساده می توان دریافت که برای جابجایی 17 میلیارد دلار طلا به 34 کامیون نیاز است و نمی توان با یک کامیون 17 میلیارد دلار طلا را حمل کرد!
🔹تکنیک تحریف
🔺در تحریف به وضوح دروغ گفته نمی شود ولی واقعیت به صورت دیگری ـ اگرچه با تغییر یک کلمه یا تقطیع کلام و تغییر محتوای کلام ـ نشان داده می شود و در نهایت شکل مسخ شده ای از حقایق که با دروغ برابری می کند نمایان می گردد.
🔹تکنیک القاء یا تلقین
🔺از میان دویست روش جنگ نرم که در فضاهای سایبری مورد استفاده قرار می گیرد شاید بتوان مؤثرترین آن ها را «تکنیک القاء» دانست.
هر کلمه، شیئ، رنگ و هر آن چه پیرامون انسان رخ می دهد، علاوه بر تأثیرگذاری در ضمیر آگاه انسان ها، #ضمیر_ناخودآگاه آن ها را نیز درگیر خواهد کرد و مبنای بسیاری از کنش ها و رفتارهای انسان به ضمیر ناخودآگاه او برمی گردد.
براین اساس در جنگ نرم می توان در یک جمله یا عکس یا... چندین نکته روان شناسی را گنجانید و آن را به مخاطب القا کرد.
andishengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸وب سطحی(surface web) و وب پنهان(Deep web) و وب تاریک(DarK web) چیست؟
🔸موتور جستجوگر #گوگل به چند درصد از اطلاعات اینترنت دسترسی دارد؟
🔸مرورگر Tor چیست و چه کاربردهای جدی و مخفی اطلاعاتی و بین المللی را راهبری می کند؟
andishengelabi
چه اطلاعاتی از مرورگر شما در معرض دید است؟
این سایت، مرورگر شما را از حیث وضعیت حفظ حریم خصوصی مورد آنالیز قرار می دهد .اینکه هر وب سایت ،
تبلیغات و ویجت می تواند چه اطلاعاتی از مرورگر وب شما جمع آوری کند:
https://privacy.net/analyzer/
این اطلاعات به چه دردی می خورد؟
این اطلاعات می تواند برای شناسایی شما و یا ردیابی رفتار شما با استفاده از تاکتیکی مانند جستجوی IP و اثر انگشت دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.
فيلتر حبابي؛ حبس اطلاعاتي در كهكشان مجازي
✍️بر خلاف تصور رایج، نتایج جستجو در موتورهای اینترنتی در موضوعات یکسان برای کاربران، نتایج مشابهی ببار نمی آورد و نتایج برحسب مختصات کاربران شخصی سازی می شود.
✍️این موضوع بن مایه نظریه "حباب فیلتر" و در کتابی با همین عنوان منتشر شده است. در این نظریه مرتبط با رسانه های جدید "الي پاريسر" انگشت روی یکی از پیچیده ترین مسائل رسانه های اجتماعی گذاشته و آن شخصیسازی نتایج در موتور های جستوجوی اینترنتی است. در باور او در کهکشان مجازی كاربران بطور لحظه ای، از طریق الگوریتم های بسیار پیچیده و هوشمند تحت کنترل سیستم جمع آوری اطلاعات هستند.
✍️در هر جستجوی اطلاعات در غول های ارتباطی مانند یاهو، مایکروسافت، فیس بوک و بویژه گوگل و دیگر موتورهای جستجو مختصات جستجوهاي قبلی ملاک و پایه دست یابی به یافته های جدید اطلاعاتی است. این روند شگفت انگیز کاربران را در حلقهای بسته گرفتار کرده و موجب محرومیت از دستیابی به اطلاعات و اخبار جدید یا ایدههای مخالف سلیقه خود حتی به صورت تصادفی هستند.
✍️غول هاي بزرگ ارتباطی بر اساس سوابق جستجوي اطلاعات، كليك ها، باز انتشار پست ها، نوع كامپيوتر، منطقه جغرافيايي، ترجيحات شخصي، علايق سياسي، فرهنگي و مذهبي کاربران و حتی ترجیحات نزديكان و دوستان و همفكران؛ صدها نشانه و مختصات فكري کاربران را جمع آوري و براي هر كاربر منظومه اطلاعاتي منحصربفرد سامان می دهند.به عبارت دیگر مانيتور رايانه در حال تبديل شدن به يك آينه يك طرفه است كه فقط علايق کاربران را منعکس می کند.
✍️اين الگوريتم ها ناشي از منافع تجاري غول هاي ارتباطي است. به طور مثال گوگل درباره هر فرد صدها نشانه را جمع آوري مي كند و در موقع جستجو به شخصي سازي جريان اطلاعات مي پردازد. اين بدين مفهوم است كه جستجوهاي كاربران متفاوت در موضوعات يكسان به نتايج همسان مختوم نمي شود و كاربران بيشتر اطلاعاتي را دريافت مي كنند كه باورهاي قبلي خودشان را تاييد مي كند.
💢 نگاهی به روایت سازی این روزها علیه کشور
برای دشمن، حجمِ خسارت ناشی از خرابکاری ها مهم نیست. مهم نفس اقدام است و بقیه ماموریت برعهده رسانه ها و بوق های تبلیغاتی اوست.
مثلا فقط کافی است یک خائن مزدور، سطل زباله دستشویی یک پادگان نظامی را آتش بزند و دودی بلند شود، رسانه های دشمن اعلام خواهند کرد:
"انفجار در یکی از مراکز نظامی اتمی ایران. مسئولان مربوطه طبق معمول این خبر را تکذیب کرده و این حادثه را یک آتش سوزی کوچک و بدون هرگونه تلفات و خسارت عنوان کرده اند!!!"
حالا اگر دشمن بتواند این آتش بازی ها را در نقاط مختلف کشور تکرار کند (که البته کار خیلی سختی هم نیست) هجمه رسانه ای چند برابر خواهد شد.
نتیجه اما چیزی نیست جز القاء ناامنی در کشور و زیر سوال بردن اقتدار و کارآمدی نظام و نیروهای مسلح.
🔺مراقب باشیم در میان سیل اخبار، بازی رسانهای نخوریم ...
✍️"قاسم اکبری"
👀خدا رو شکر معتاد تو خانواده نداریم...
☑️پارکر از اعضای ارشد فیسبوک گفته است: خط فکری ساختن شبکههای اجتماعی حول این محور بود که چگونه میتوانیم حداکثر ممکن از زمان و توجه شما را [تصاحب و] مصرف کنیم؟
☑️[پاسخ این است که] هرازگاهی باید نوعی نشئگی دوپامین به شما بدهیم، چون مثلاً کسی عکس شما را لایک کرده یا روی یک عکس نظر گذاشته یا چیزهایی از این قبیل. [این دوپامینها] میتواند شما را وادار کند تا محتوای بیشتری بیافرینید که آن هم برایتان لایکها و نظرهای بیشتری میآورد [و شما را در یک چرخه نگه میدارد].
☑️اعتیاد به شبکههای اجتماعی سطوح مختلفی داشته و در جوامع متعددی دیده میشود. رفتاری که اگر از آن آگاه نباشیم میتواند کارایی را کاهش داده و ما را گرفتار چرخه بیپایان لذت از دریافت لایک و کامنت نگه دارد.
#اعتیاد_مجازی
#اقتصادتوجه
سايت فرارو: فيلتر حبابي؛ حبس اطلاعاتي در كهكشان مجازي
✍️دكتر حجت اله عباسي
✍️بر خلاف تصور رایج، نتایج جستجو در موتورهای اینترنتی در موضوعات یکسان برای کاربران، نتایج مشابهی ببار نمی آورد و نتایج برحسب مختصات کاربران شخصی سازی می شود.
✍️این موضوع بن مایه نظریه "حباب فیلتر" و در کتابی با همین عنوان منتشر شده است. در این نظریه مرتبط با رسانه های جدید "الي پاريسر" انگشت روی یکی از پیچیده ترین مسائل رسانه های اجتماعی گذاشته و آن شخصیسازی نتایج در موتور های جستوجوی اینترنتی است. در باور او در کهکشان مجازی كاربران بطور لحظه ای، از طریق الگوریتم های بسیار پیچیده و هوشمند تحت کنترل سیستم جمع آوری اطلاعات هستند.
✍️در هر جستجوی اطلاعات در غول های ارتباطی مانند یاهو، مایکروسافت، فیس بوک و بویژه گوگل و دیگر موتورهای جستجو مختصات جستجوهاي قبلی ملاک و پایه دست یابی به یافته های جدید اطلاعاتی است. این روند شگفت انگیز کاربران را در حلقهای بسته گرفتار کرده و موجب محرومیت از دستیابی به اطلاعات و اخبار جدید یا ایدههای مخالف سلیقه خود حتی به صورت تصادفی هستند.
✍️غول هاي بزرگ ارتباطی بر اساس سوابق جستجوي اطلاعات، كليك ها، باز انتشار پست ها، نوع كامپيوتر، منطقه جغرافيايي، ترجيحات شخصي، علايق سياسي، فرهنگي و مذهبي کاربران و حتی ترجیحات نزديكان و دوستان و همفكران؛ صدها نشانه و مختصات فكري کاربران را جمع آوري و براي هر كاربر منظومه اطلاعاتي منحصربفرد سامان می دهند.به عبارت دیگر مانيتور رايانه در حال تبديل شدن به يك آينه يك طرفه است كه فقط علايق کاربران را منعکس می کند.
✍️اين الگوريتم ها ناشي از منافع تجاري غول هاي ارتباطي است. به طور مثال گوگل درباره هر فرد صدها نشانه را جمع آوري مي كند و در موقع جستجو به شخصي سازي جريان اطلاعات مي پردازد. اين بدين مفهوم است كه جستجوهاي كاربران متفاوت در موضوعات يكسان به نتايج همسان مختوم نمي شود و كاربران بيشتر اطلاعاتي را دريافت مي كنند كه باورهاي قبلي خودشان را تاييد مي كند.
متن كامل يادداشت در لينك زير👇👇👇
https://fararu.com/fa/news/445284
باز هم آیدی کوهین روزنانه نگار مشهور و دروغ پرداز صهیونیستی منبع رسانه های معاند شده!
انقدر این خبر فضای و غیر قابل باور است که شبکه منوتو بخشی از توییت کوهین را سانسور میکند. از روایت چرنوبیل وار کوهین بگذریم ایشان سابقه طولانی در ساخت اخبار نادرست هدفمند دارد حتی برای کشور عراق !
ایدی کوهین، روز گذشته ضمن اعلام خبر بمباران یک مرکز غنی سازی در ایران توسط اسرائیل نوشته است که به دلیل آلودگی هسته ای و تشعشعات رادیواکتیو ایجاد شده پس از این بمباران، مقامات ایرانی از کارشناسان روسی درخواست کمک کردهاند. کوهین در توییت خود ادعا کرده اسرائیل با هواپیمای اف ۱۶ نطنز را بمباران کردن اما منوتو این قسمت را سانسور میکند چون این دروغ را غیر قابل باور میکند!
پ ن:
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: «بامداد امروز پنجشنبه به دنبال وقوع حادثه ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد.»
سیدعلی موسوی
📜 #یادداشت (فیلترینگ حبابی)؛
🖊 #فیلترینگ_حبابی چیست؟
🔰یکی از تکنیکهای شبکههای اجتماعی مجازی، فیلترینگ حبابی است. یعنی آنکه شما و همفکرانتان در حبابی قرار میگیرید که پیامهای همدیگر را میبینید و مخالفان شما نیز در حبابی دیگر هستند. بنابراین حباب شما را بیاثر میکنند و حباب رقیب را پراثر میکنند.
♻️برای مثال، به پیادهروی عظیم اربعین حسینی توجه نمایید. طبق آمار حدود ۲۰ میلیون نفر در این مراسم باشکوه شرکت میکنند. اگر هر فرد فقط ۲ تصویر یا ویدئو را در شبکههای اجتماعی مجازی به اشتراک بگذارد، #کل_جهان باید با امام حسین (ع) و واقعهی عاشورا آشنا شوند. اما نمیشوند. چرا⁉️⁉️
⬅️و یا اینکه در اینستاگرام، هوش مصنوعی بواسطهی شناختی که از شما بوسیلهی راههای چهارگانه کسب کرده است، پیجها یا اشخاص همفکر یا همجهت با شما را پیشنهاد (suggestion) میکند.
▪️پاسخ به یک شایعه؛
آیا نیروگاه زرگان اهواز، هدف حمله خرابکاران وابسته به اسراییل قرار گرفته است⁉️
🔻ساعتی قبل کانالهای وابسته به منافقین و سلطنتطلبان با انتشار تصاویری از آتشسوزی در نیروگاه زرگان اهواز مدعی انفجار مهیب در این نیروگاه شده و آن را ادامه انفجارها و آتشسوزیهای متمادی گذشته و ناشی از خرابکاری کشورهای بیگانه از جمله رژیم صهیونیستی دانستند.
🔻با بررسیهای مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید این حادثه مربوط به اتش سوزی ناشی از اتصال ترانسفورماتورهای نیروگاه بوده و هیچگونه انفجاری در نیروگاه زرگان اهواز گزارش نشده است.
🔻بنابر بررسیهای بعمل آمده ترانس ۷۰ مگاوات نیروگاه زرگان پیش از انفجار به دلیل تعمیرات از مدار خارج شده و پس از تعمیر مجدد وارد شبکه شده بود که چند دقیقه پس از ورود به مدار دچار آتشسوزی میشود.
🔻طبق این گزارش، این آتشسوزی موجب از مدار خارج شدن ۱۱ پست برق منطقهای و خاموشی مقطعی در بخشی از شهر اهواز شدن که با اقدام به موقع کارکنان نیروگاه زرگان و واحدهای آتشنشانی، این آتشسوزی در زمانی حدود ۲۰ دقیقهای مهار و آتش خاموش شده است.
🔻به گزارش مرکز مقابله با شایعات سایبری، آتشسوزی ترانسهای برق در نیروگاه زرگان اهواز، موضوع تازهای نیست و در سال گذشت نیز، بیش از ۴۰۰ ترانس برق در استان خوزستان به علت مصرف و دمای بالا دچار حریق شدهاند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آرشیو بخش خبری دیبیسی فارسی 🔴
🔰 ۱۲ تیر ۱۳۶۷ | 3 ژوئیه 1988🔰
گفتگویی داشتهایم با رهبر حزب سبز آلمان به همراه گزارشی از شهریار رادپور پیرامون یک سانحه هوایی پر حاشیه
🔴 #جنگ_شناختی
یادداشتی قابل تامل درباره فیلم سینمایی #تلقین
روز ۱۳ تیر ماه در شبکه نمایش فیلمی تحت عنوان "تلقین" پخش شد داستان این فیلم بر اساس استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان های جاسوسی و شرکت های تجاری و چند ملیتی از ذهن نمایندگان، روسا و ... است.
توانایی دزدی اطلاعات توسط گروهی چیره دست از روان کاوان ، معماران زبردست و ... که با نفوذ در رویاها و خواب افراد ، اسرار کلیدی آنان را از ذهن آنان خارج می کند.
💠نکته حائز اهمیت نفوذ به لایه های متفاوت از ذهن افراد و تلفیق این لایه ها در ذهن دیگران است طوری که در سکانسی از فیلم، از دزدیدن اطلاعات پا را فراتر گذاشته و در فکر کاشتن اطلاعات جدید در ذهن سوژه است. ظاهرا ماموریتی ناممکن می باشد، اما در این فیلم تلاش می شود این اندیشه در ذهن ناخوداگاه مخاطب قرار گیرد .
💠یکی دیگر از مسائلی که در این فیلم به آن اشاره شده، مخاطب فیلم ( رابرت فیشر) اصول محافظت از ضمیر ناخودآگاه خود را تعلیم دیده، لذا مقاومتی سرسختانه از خود در خوابش به نمایش می گذارد و تیم نفوذ مجبور به نفوذ به لایه های پایین تر از ذهن او می شوند.
داستان فیلم با توجه به صنعت فیلم سازی امریکا با هیجانی خاص ادامه پیدا می کند ( درگیری در کوهستان، درگیر هایی در هتل، و ... )
💠نکته حائز اهمیت در این فیلم پرداخت به عملیات مهندسی ذهن در #جنگ_شناختی است. نکته ای که متاسفانه ما از آن غافل هستیم و تلاش دشمن در این سال ها نفوذ و تغییر ذهن با عنوان مهندسی رفتار می باشد و عملیات های پدافندی- مقابله ای که در این فیلم نیز به آن اشاره گردیده است. ولو در حد صحنه های جذاب یک فیلم علمی – تخیلی باشد اما نشان دهنده حرکت دشمن در این زمینه ( جنگ شناختی ) می باشد و لازم است انقلاب اسلامی به طور جدی به این مسئله (مقابله با جنگ شناختی دشمن در مهندسی رفتار ) ورود نماید .
✍: محمود کشاورز
asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار جدی #پلیس_فتا
درآمدهای میلیاردی کلاهبرداران اینترنتی در سایه غفلت و ناآگاهی کاربران فضای مجازی.
#کلاهبرداری_اینترنتی
asrehooshmandi