eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
طعمه نشویم آن هم چشم بسته ... سواد رسانه ای یعنی داشتن چشمانی تیزبین و درکی درست از اطرافمان که منجر به انتخابهای صحیح میشود!
♨️ آنچه که باید درباره خرید آنلاین بدانید... 🔳حدود یک‌سوم از مصرف‌کنندگان تمایل به ترک کیف پول‌های فیزیکی خود و روی آوردن به کیف پول‌های دیجیتالی دارند. سی‌وچهار درصد از مصرف‌کنندگان با حدود سنی 25 سال تا 34 سال نیز تمایل به این موضوع دارند که عددی قابل‌توجه در این منطقه است. 🔳85 درصد از خریداران خانم تصور می‌کنند که توجه به این نظرات در زمان خرید هر محصولی به‌صورت آنلاین بسیار لازم و ضروری است. درواقع می‌توان گفت که تنها 1 درصد از مصرف‌کنندگان هیچ اعتقادی به استفاده و توجه به این نظرات در فضای آنلاین ندارند. 🔳در حدود 60 درصد از مصرف‌کنندگان حداقل یک‌بار در ماه اقدام به انجام خریدی به‌صورت آنلاین می‌کنند و 24 درصد هم حداقل یک‌بار در هفته اقدام به انجام یک خرید آنلاین می‌کنند. از آن دسته افرادی که هفته‌ای یک‌بار اقدام به خرید به‌صورت آنلاین می‌کنند، 30 درصد مرد هستند و 18 درصد زن. 🔳تبلت ها ابزار نهایی کردن خرید در 12.4 درصد از خریدهای انجام‌شده اعلام‌شده، درحالی‌که تنها 10.7 درصد از خریدها توسط گوشی‌های هوشمند نهایی شده‌اند. همچنین مقدار هزینه صرف شده در هر خرید توسط تبلت ها به‌طور متوسط برابر با 98.56$ اعلام‌شده که این رقم برای گوشی‌های هوشمند به‌طور متوسط برابر با 92.37$ بوده است.
سواد رسانه و روانشناسی
🔸استفاده از تکنیک‌های اقناع: 🔺با به رسانه‌ها، مراقب تفکر و باورهای خود باشیم! 📲 @savaderasanei
🚩سبک زندگی مجازی و عواقب آن!!! 📎به کجا چنین شتابان?! 🚨
روانشناسی و سواد رسانه ای ادمین: Vavgh01@ https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
آقای آشنا در کانال تلگرامی خود مطلبی را با عنوان ‘سخت گیری و مدیریت یا سانسور و انسداد’ منتشر کرده است. گمان میکنم ایشان خود مطلب را نخوانده باشد. متن توضیحی است کوتاه ولی گویا از سیاست آلمان درباره شبکه های اجتماعی و شیوه ای که آلمان ها برای پیشگیری از ارتکاب جرم در بستر شبکه های اجتماعی در پیش گرفته اند. بسیار جالب است که بدانیم همه شبکه های اجتماعی در آلمان از جمله یوتیوب، توئیتر و فیس بوک موظفند هر محتوایی را که از آن شکایت شده باشد یا تحریک به ارتکاب جرم طبق قوانین آلمان، در آن باشد ظرف ۲۴ ساعت یا حداکثر یک هفته حذف کنند و مدیران این شبکه ها نیز این الزام را پذیرفته اند. حالا خوب است آقای آشنا بفرمایند آیا ایشان و آقای جهرمی امکان آن را دارند که تلگرام را ملزم کنند حتی یک پست مجرمانه را حذف کند؟ آیا تلگرام کوچکترین تعهدی به قوانین ایران دارد؟ آیا هیچ سابقه دیجیتالی از هیچ جرمی در تلگرام قابل ردیابی است؟ و همینطور در اینستاگرام ‌‌و دیگر شبکه های اجتماعی؟ آن وقت آقای آشنا نام کار آلمان ها را تدبیر گذاشته و کنایه زده که سیاست جمهوری اسلامی سانسور و انسداد است. آقای آشنای عزیز، انقلابی و مسلمان و ایرانی و ... لازم نیست باشید، در این مورد خاص، آلمانی باشید، کفایت می کند. مهدی محمدی @mahdi_mohammadi61 @resane_ravanshenasi
8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چند نکته ضروری درباره کرکس‌هایی که در فضای مجازی رها شده، از آب گل آلود سیل، ماهی میگیرند! 🔴 شایعات و نفرت پراکنی ها را باور نکنید، نه فریب بخورید و نه عامل فریب دیگران شوید 🔸 به جای نفرت پراکنی و شایعه سازی بیایید زنجیره کمک رسانی را تشکیل و گسترش دهیم 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات @GhararGahShayeat
🔴مدیریت روانی در بحران🔴 ◾خسارات مادی گرچه سخت، ولی امکان جبران دارد؛ اما ویرانی های روانی و روحی به سادگی امکان ترمیم نداشته و گاهی تا پایان عمر عوارض و تبعات روانی و اجتماعی فاجعه، در فرد و جامعه ماندگار می ماند! و بنابراین از مهمترین ابعاد مدیریت بحران، مدیریت روانی بحران است! ◾مدیریت اخبار،شایعات، صدا و سیما، صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی در بحران، به موازات رسیدگی به جان انسان، اهمیت دارد! گاه تنها یک تصویر ناهنجار، ملتی را آشفته و پریشان میکند! ◾هماهنگی و استمرار در ارائه‌ی اطلاعات سریع و صحیح از منابع رسمی، به موازات مدیریت شایعه و عدم نشر شایعه از طرف همه(دولت،رسانه ها و مردم) اصلی اساسی برای مدیریت روانی بحران است. ◾در مدیریت روانشناختی بحران، کنترل هیجانات اصل است. اینکه چگونه و به چه اندازه ای توانایی رویارویی و کنترل خشم، استرس، افسردگی، آسیب و مرگ و ... را داریم. ◾در مصاحبه برخی مسئولین بی درد! و همچنین بعضی پُست های ارسالی در صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی شاهد انبوهی از اخبار، تصاویر و مرثیه سُرایی های کلیشه ای و "هیجان مداری" هستیم که فقط در افزایش و انتشار پریشانی، اندوه، سوءتعبیر، بدبینی، ترس و دلهره ی بیشتر نقش دارد. ◾اینکه افراد حاضر در بلایا، چه رفتار و واکنشی نشان میدهند، بسته به: میزان فاجعه، طول مدت، شدت خطر، میزان تطابق از تجربیات گذشته، شخصیت، آموزش، فقدان اخیر، حمایت و درک مسئولین، مداخله رسانه ها و... دارد. ◾در پخش تصاویر، طوری عمل نکنیم که ترس و وحشت عمومی(بویژه در کودکان) ایجاد شود! مردم بقدر کافی در بحران، آزرده خاطر و آسیب دیده هستند! مدیریت بحران در شرایط آشفته روانی، ناممکن و بدون تردید باعث افزایش تبعات جانی و مالی خواهد شد! ◾در برخورد با بحران یا مسئول هستیم که هیچ! و یا تماشاچی! پس به خودمان تذکر دهیم که تجمع و تصویر برداری رسماً بازی با جان خود و مردم است! ◾در موقعیت بحران، نیازهای روانی شامل این موارد است: اطمینان بخشی، ندادن امید بیجا، دروغ نگفتن، عدم دخالت در حریم خصوصی افراد، استفاده صحیح از باورهای دینی مردم، عدم استفاده از اصطلاحات کلیشه ای، پرهیز از فرافکنی، دوری از شایعه، تمرین صبر، کنترل هیجانات و حمایت روانشناختی و اجتماعی فوری و دراز مدت به آسیب دیدگان ◾باید مفاهیم "بهداشت روانی در حوادث" را از کودکی آموخت و این مهارتها را در طول زندگی، بروز رسانی کرد. ◽دکترعلیرضاسفیدچیان(روانپزشک) @aledavood
هدایت شده از جواد جاویدنیا
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📅 زمان این تصاویر صد سال پیش نیست. تیر۱۳۹۷ است. یعنی نه ماه پیش. 🗺 مکان این تصاویر کشور جهان سومی و تحت تحریم ایران نیست. ژاپن است. کشوری که برای چند دهه دومین قدرت تکنولوژیک و اقتصادی جهان و متحد اصلی آمریکا بوده است. 🔺در این طوفان دویست و بیست و پنج نفر کشته شدند و هزار و صد میلیارد دلار یعنی دلار معادل بیست سال صادرات نفت ایران به اقتصاد ژاپن خسارت آمد. ژاپنی که قرار است همه چیز را محاسبه کند و برابر قدرت طبیعت ضد ضربه باشد. 🔺این چند روز به اسم نقد و اعتراض و تحلیل کارشناسانه عده‌ای ضربه بدتری از این سیل به هشتاد میلیون ایرانی زدند و انها را به همه بنیان های اجتماعی و سیاسی شان بدبین و بی اعتماد و منزجر کردند. باید یقه همه این کرکسهای وطن ستیز و قاتل امید و کاسب لایک را گرفت و مجبور شان کرد این تصاویر را ببینند. /علی علیزاده @moje_roshangari👈
🎥امام زمانِ ساختگی هالییودی 🔹نظام استکباری با سینمای هالیوود در تلاش است تا تصویری روشن از منجی‌ای نشان بدهد که او معرفی می‌کند. به واقع مردم دنیا امام زمانی را می‌پذیرند که با ملاک‌های مورد بحث غرب نزدیک باشد. ⬅️تصور کنید اگر بخواهیم برای نسلی تبلیغ کنیم و درباره امام زمان سخن بگوییم، ذهن این نسل به سمت کاراکترهای ساخته و پرداخته نظام استکباری در برابر شخصیت منجی نظام توحیدی قرار می‌گیرد و ذهن مخاطب به سمت بتمن، آخرین بادافزار، آپوکالیپس و... می‌رود و قانع کردن این ذهن که با تصویر سازی تخریب شده است، بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. 🖊 علی اصغر سیاحت| نشریه فرهنگ پویا شماره_34 🎥 | @savad_rasaneh