eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
194 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸هشتگ مهسا امینی از چهل میلیون عبور کرد! 🔹اگر جنگ جدید را نشناسیم و نبینیم که دشمن چگونه از هر ابزاری برای تغییر ذهنیت افراد جامعه بهره میبرد، بازنده ایم. 📌 این برنامه را در کانال یوتیوب جدال ببینید. 📺 youtu.be/EEUCRE9n6DE
💢انفجار سرمایه، انفجار شهرت، آغاز سلبریتیسم ⭕️مثبت یا منفی بودن اثرگذاری سلبریتی‌ها تحلیلی یک‌خطی ندارد. سطح اول پاسخ به این سوال این است که خوب یا بد از کدام منظر؟ خود سلبریتی؟ دولت‌ها؟ یا عامه مردم؟ ♨️اثربخشی سلبریتی‌ها به‌طورکلی امر جدیدی نیست. ⭕️سابقه تاریخی اقتصاد و جامعه‌شناسی تبلیغات در کشور خودمان هم این روند را نشان می‌دهد، نگاهی به آرشیو مجلات دوره پهلوی موید این نکته است. ⭕️ باید بگوییم رشد اثر آنها به‌یک‌باره در عصر انفجار اطلاعات تصاعدی شد. انفجار اطلاعات منجر به انفجار شهرت شده و انفجار شهرت هم انفجار سرمایه را پدید آورده و احتمالا این چرخه در یک منطق دیالکتیکی مدام خود را بازتولید می‌کند و سلبریتیسم را پدید آورده است. ⭕️در بین سلبریتی‌های موثر، وجیه‌ترین آنها ورزشکاران یا بازیگران هستند؛ جمعی که بالاخره درمیان آنها زحمت‌کشیده و دود چراغ‌ خورده و از زمین خاکی شروع کرده و خاک تئاتر خورده کم نیست. ⭕️امروز اما فضای مجازی زیست‌بوم بلاگرهای شکم، مد، پزشکی، جراحی، لیپوساکشن، اپیلاسیون، کنکور و مدرک و آموزش، طب سنتی و حتی مذهب و... شده است. کم‌هنرانی که با رویافروشی از این بستر درآمدهای نجومی دارند و زیست‌شان در ادامه این چرخه است؛ بستری که در آن دولت‌ها موجودی منفعل هستند و در فعالانه‌ترین موضع برای استفاده از آن باید باج بدهند. ⭕️ مردم هم منفعل و تماشاچی هستند، آنها از سویی به یغما رفتن سرمایه‌ها و بلندتر شدن قلل تبعیض را باید تماشا کنند و از طرف دیگر شاهد سرقت اعتراض و تبدیل آن به اغتشاش و حمایت‌های بی‌هزینه و کاسبکارانه باشند. این وسط برنده سلبریتی‌ها هستند که هم کاسب سرمایه‌اند و هم اعتبار. سلبریتی‌ها حامی وضع موجودند و دولت‌ها و مردم اگر عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنند باید این وضعیت را تغییر بدهد. ✍️محمد زعیم زاده •┈┈┈••✾••┈┈┈• savad_rasaneh
🎯 رنگ‌هایی که فقط در ذهنتان می‌بینید — وقتی انیمیشن‌ها با دستکاری نور و رنگ احساسات شما را بر می‌انگیزند 📍نبود رنگ سبز در وال ای، گل­‌های جعفری نارنجی درخشان در کوکو، و بازنمایی رنگی سرمای پس از مرگ در برابر گرمای نیویورک در انیمیشن روح؛ این‌ها همه نمونه‌هایی از نقش رنگ در دنیای انیمیشن است. یک نویسنده در کتاب جدیدش، طیف کامل، نشان می‌دهد که استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار چگونه می‌تواند با استفاده از ابزار پیشرفتۀ خود معنایی تازه به نورپردازی و رنگ‌پردازی بدهد و در آینده‌‌ای نزدیک با رخنه به مغز مخاطبانش آن‌ها را در معرض تجربیاتی قرار دهد که تنها در ذهنشان امکان شکل‌گیری دارد. 🔖 ۳۵۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۲۲ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/barresi_ketab/10351/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اطلاعات ما به چه درد هکرها می‌خوره؟ 🔸نام کاربری و رمز ورود، اطلاعات مالی، شماره تلفن‌ها، آدرس‌ها و اسامی برای این افراد از اهمیت بالایی برخورداره، هکرها از اطلاعات ما می‌توانند درآمدزایی کنند. media_arma
📈اکانت «حامد اسماعیلیون» زیر ذره‌بین حساب توئیتری او حدودا از آبان‌ ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت کمتر از هزار توئیت منتشر کرده که نشان از فعالیت کم او دارد(بطور میانگین سالی ۱۰۰ توئیت، ماهی ۸ توئیت). روند تولید انتشار توئیت‌های وی در سه ماهه اخیر که اوج دوران فعالیت توئیتری او نیز بوده افرایش یافته در بخش بیوی این اکانت، وی به عنوان سخنگوی جانباختگان هواپیمای ۷۵۲AFV معرفی شده است و به طور کلی بعد از این اتفاق ناگوار در دی‌ماه ۱۳۹۸ بود که اسماعیلیون به عنوان ‌چهره‌ای مطالبه‌گر و داغدیده پیگیر حوادث و خانوادهای این پرواز شد و از همین جا آغاز فعالیت‌های سیاسی این چهره سابقا ادبی شروع شد. حساب توئیتری او تا هفتم آبان‌ماه، ۵۱۸ هزار و ۸۰۰ دنبال‌کننده دارد و در حال حاضر جزو اکانت‌های پرطرفدار توئیتر فارسی به شمار می‌رود(با ميانگين۱۲ درصد فالوور فیک حدود ۶۲هزار). اوج تولیدمحتوای او در ۲۶شهریور تا ۲ مهر بوده نزدیک به ۱۰۵ توئیت در حساب توئیتری خود منتشر کرده است. فعالیت کم و بازنشر زیاد، نسبت بالای تعداد ریتوئیت‌ها به لایک‌ها، شائبه حمایت رباتیک را محتمل می‌داند. 💢بیشتر بخوانید media_arma
🔴 شادی علنی ممنوع! 🔴 این یک تقاضای اجتماعی است! حداقل جلوی دوربین‌ها همه باید خود را غمگین نشان بدهند، حتی در زمان پیروزی‌ها. در تنهایی‌ات مهم نیست چه می‌کنی ... اگر جلوی دوربین‌ها شادی‌ات را نشان بدهی، فشار اجتماعی وحشتناکی را ظرف چند روز پیش‌رو احساس خواهی کرد! برای خودت و خانواده‌ات! 👈 یک بازی کثیف برای ایجاد و تعمیق دوقطبی در جامعه گروهی بدون توجه به حالات روانی فرد، مطالبه شادی دارد و هیچگونه عدم شادی را برنمی‌تابد و گروهی مطالبه غم، مطالبه نمایش اعتراض، مطالبه بی‌احترامی به نشانه‌های هویت جمعی و اشتراکات. چه باید کرد؟! باید گفتگو کنیم. داد زدن و رادیکال‌تر کردن فضا، کار را پیش نمی‌برد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«سعودی اینترنشنال» را بهتر بشناسید. 🔹بنیاد راهبری فضای مجازی jebreil1
‍ دوربین مخفیه؟ محمد زعیم زاده نوشت: 🔻این چند ثانیه فیلم از رختکن بازیگران - ببخشید بازیکنان - آبی در فضای مجازی وایرال شده است، مدیرعامل می‌گوید پاداش این برد سه برابر بقیه بازی‌هاست و بازیکنان سوت و کف می‌زنند، درست چند دقیقه قبل یا بعد از شوآفی که در زمین داشتند، وقتی به سبک صاحب عزاها در زمین حاضر شدند و بعد از بردن جام خوشحالی نکردند. 🔻در سطحی ترین لایه تحلیلی، این اقدام ریاکارانه است اما در لایه‌ی عمیق تر همه چیز سر جای خود است. اگر خوب نگاه کنیم، صدور مجوز این ریاکاری و بی‌اخلاقی خیلی پیچیده نیست. 🔻انفجار اطلاعات، انفجار شهرت و انفجار سرمایه، این سه ضلع مثلث مخربی است که در یک دیالکتیک خانمان‌افکن مدام خود را بازتولید می‌کنند، منطق این بی‌اخلاقی منطق سرمایه است، هم آن شوآفِ جامِ غم در تمنای شهرت و سرمایه است، هم این سوت و کف زدن برای مکیدن سه برابر از بیت‌المالِ حکومت توتالیتر و سرکوبگر و بوگندو و اخ و پیف! 🔻تعجب نکنید همه چیز با هم هماهنگ است. آنطرف هم وضع به همین منوال است مربی قرمزها هم که این فصل به اندازه تیم های متمول عربی برایش هزینه شده و بساط سورچرانی آرکا و رفقا هم از خزانه حکومت توتالیتر! برقرار است، وقتی تیمش بدترین بازی‌ها را ارائه می‌دهد و با آژان‌کشی و ضرب و زور حریف فانوس بدست‌هایی مثل ملوان و مس می‌شود، ره افسانه می‌زند و خودش را شبیه گاندی می‌کند، که ببینید ما داغداریم، پس پاپیچ بازی خوب و حساب کتاب مالی ما نشوید. 🔻اشتباه نکنید من از آنهایی نیستم که اهمیت فوتبال را نفهمم من می‌دانم که غرور ملی ایرانی‌ها بعد از حماسه ملبورن اصلا قیمت ندارد، من می‌فهمم برد پرتاب دست بیرانوند بعد از مهار پنالتی کریس از برد فاتح و قائم هم بیشتر است، من می‌دانم هم‌طرازی طارمی با مسی و امباپه در لیگ قهرمانان کم از حماسه‌های جنگ ندارد، من اثر اجتماعی شادی دیبالایی شجاعی بعد از حذف النصر سعودی را می‌دانم، من می‌فهمم رقص جام بر دستان فرهاد چه دلی از آبی‌های ایران می‌برد، من درک می‌کنم صعود فولاد در آسیا از معدود بهانه‌های لبخند خوزستان است... 🔻و من می دانم که همه اینها خرج دارد، اینکه خرجش اینقدر هست یا نه فعلا محل بحث ما نیست، اما اینها را گفتم که بدانیم پشت صحنه این تئاترها چه می‌گذرد، بدانیم که این چگواراها و اسطوره‌های مبارزه اینستاگرامی پس پرده بیشتر راکفلرند،من با فوتبال مخالف نیستم، با استحمار مخاطب مخالفم. 🔻در عصر کمّی شدن منزلت، در دنیای سرمایه شدن فالوور، دستگاه تحلیلی خودمان را دربست در اختیار مخدرهای هیجانی قرار ندهیم. Drsalaam
32.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اپوزوسیون ورشکسته خارج از کشور ofogh_tv
⭕️ واکنش وزیر ارتباطات به نامه مسدودسازی وی‌پی‌ان‌ها و کاهش ترافیک پلتفرم‌های خارجی؛ چنین نامه‌ای نه دیده‌ام و نه امضا کرده‌ام 🔸️ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: 🔹️از دیروز در فضای مجازی تصویر نامه‌ای بدون سربرگ، شماره و امضا با عنوان «سرّی» و با موضوع اعمال محدودیتهای شدید در اینترنت منتشر شده که آن را به دکتر زارع پور منتسب کرده اند. 🔹️اول؛ از وزیر سوال کردم و در پاسخ گفتند:” در طول عمرم نه چنین نامه ای رو دیده‌ام و نه امضا کرده‌ام. 🔹️دوم‌؛ ماموریت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه که در آن زمان آقای دکتر زارع پور مسئولیت آن را برعهده داشتند، توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات قوه قضاییه و توسعه خدمات الکترونیکی این قوه است که نتایج آن راه اندازی ده‌ها خدمت برخط در قوه قضاییه مانند: احراز هویت برخط، دریافت سوء و عدم سوء پیشپینه برخط، ارسال لوایح بصورت الکترونیک، نوبت دهی برخط و... بوده که در نوع خود قابل توجه است. 🔹️سوم؛ اصولا مرکز مذکور هیچ مسئولیتی در حوزه مدیریت فضای مجازی ندارد که بخواهد در جلساتی با این موضوع شرکت کند و یا صورتجلسه ای امضا کند. 🔹️چهارم؛ با توجه به اینکه نامه مذکور فاقد حداقل موارد معمول مکاتبات اداری است و نه سربرگ دارد، نه تاریخ و نه حتی امضاء، منتشر کنندگان خارجی و تایید کنندگان داخلی آن اعتباری برای ایجاد حواشی بعدی را نیز ندارند. timoora
این تصویر را باید به عزیزانی نشان داد که فکر می‌کنند موتور جستجوگری همچون گوگل یا اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام، یوتیوب، توئیتر، تلگرام و… بی‌طرف هستند و این کاربر و محتواست که حرف اول را در این فضاها می‌زند و فضای مجازی نوکر کاربر و مقاصد اوست!!! ⛔️ خیر… این مدیریت و حاکمیت است که حرف آخر و اول را می‌زند و این مدیر شبکه است که تصمیم می‌گیرد کاربری که زیر دست‌ش فعالیت می‌کند چه چیزی ببیند و چه چیزی نبیند! ☝️خودتان نتایج جستجوی واژۀ «iran» را در دو جستجوگر آمریکایی (گوگل) و روسی (یاندکس) با هم مقایسه کنید!!! میخ مدیا
ببینید توییتر به چه یابوهایی تیک آبی میده 😂 سردار حبیبی از سال 98 رئیس پلیس استان فارسه بعد میگه به عنوان شاهد آوردنش😂 این مثلا خبرنگار فرهیخته‌ براندازاست BisimchiMedia
پارسال اپوزیسیون عبدالحمید را تکفیر کردند و داعشی خواندند. چون از گروهک تروریستی طالبان حمایت کرده بود. دقیقا همانها امروز برای سخنانش هلهله کردند و از او ماندلا ساختند. مخاطبانشان هم به این ریاکاری اعتراض نکردند. چون حافظه شان هر روز توسط همین رسانه‌ها فورمت می‌شود. BisimchiMedia
👉 پیشنهاد مجری سابق صداوسیما: شبکه بین المللی پرس تی وی «وابسته به صداوسیما» از بایدن برای مصاحبه زنده دعوت کند. @Akharinkhabar
🔺ارسال متن طولانی در توییتر ممکن خواهد شد 🔹پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، مالک و مدیر عامل شرکت، اتفاقات ریز و درشت زیادی در شرکت توییتر اتفاق افتاده است. حالا در تازه‌ترین تغییری که بسیاری از افراد حتی فکرش را نمی‌کردند، ارسال متن طولانی در توییتر ممکن خواهد شد. @akharinkhabar
دنیای بدون جمهوری اسلامی رو تصور کن | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
سواد رسانه و روانشناسی
دنیای بدون جمهوری اسلامی رو تصور کن #حسین_دارابی | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf1
بیخود نیست حسین دارابی جزو کلمات کلیدی در جستجوی کلمه «ایتا» در گوگل قرار گرفته😀
🔴بقیه مردم نیستند؟!/فقط شما ۲۰۰ هزار نفر مردمید؟! استوری مدیر برنامه‌های رپر معروف ایرانی سهراب MJ در واکنش‌ به فشار وحشی‌های اغتشاشگر که این روزها به صفحات همه حمله می‌کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشته‌سازی رسانه‌های ضد ایرانی ادامه دارد 🔹رسانه‌های معاند با نشان دادن یک آگهی ترحیم مدعی شدند که دختری به نام نسیم صدقی در ارومیه توسط ماموران کشته شده اما بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که این دختر در یک باغ به قتل رسیده است. 🔹پلیس تاکنون ۳ نفر از عوامل مرتبط با قتل را بازداشت و قاتل را شناسایی کرده و به دنبال دستگیری اوست. Fars_plus
تکنیک‌های عملیات روانی 🔹 در کتاب «تکنیک‌های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر» ۸۸ ترفند و تکنیک عملیات روانی و ۱۵ راهکار مقابله و مصونیت دربرابر آن، تئوریزه و احصاء گشته که چند مورد از آنچه در این ایام، رسانه‌های معاند در عملیات روانی پرحجم و سنگین خود علیه ملت ایران بیشتر مستمسک قرار داده‌اند، همراه با مصداق روز آن، در ادامه آورده شده است: 🔻 تعمیم: ﻣﻮﺿﻊ ﻳﺎ ﻓﻌﻞ یک ﺟﺰء ﺍﺯ یک ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ، ﻣﻮﺿﻊ ﻭ ﻓﻌﻞ ﻛﻞ ﺁﻥ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ تلقی میﺷﻮﺩ. ص۵۸ 🔺 اقدام جمع کوچکی از اراذل یک محله در یک ‌شهر به شعاردهی و آتش‌افروزی و انعکاس گسترده رسانه‌ای آن با عنوانی چون «قیام» و «انقلاب» و تعمیم اقدام آن جماعت به نام کل شهر، استان و حتی کل کشور! 🔻 حلقه مفقوده: روایت از یک حادثه، بدون ذکر حلقه‌ای از ماجرا که مؤثر در قضاوت مخاطب است. ص۶۸ 🔺 جنجال خبری حول فوت مهسا امینی توأم با انکار سابقه بیماری مغزی و جراحی او. 🔻 سانسور و بایکوت: در ﺩﻭ ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﺍﻋﻤﺎﻝ میﺷﻮﺩ؛ یک. ﻋﺪﻡ ﺍﻓﺸﺎی ﻭﺍقعه‌ای و دو. ﻋﺪﻡ ﺍﺷﺎﻋﻪ ﺁﻥ. ﺩﺭ ﺷﻖ ﺩﻭﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩی ﻛﻪ ﺳﻨﺪی ﺑﺮ ﻳﻚ ﺍﺩﻋﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺳﻜﻮﺕ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﭼﺮﺍﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻜﺬﻳﺐ، ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻥ ﻛﺬﺏ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻛﻨﻨﺪﻩ، ﻣﻄﻠﺐ ﻫﻢ ﻧﺎﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺷﺎﻋﻪ ﭘﻴﺪﺍ میﻛﻨﺪ. ص۷۲ 🔺 بایکوت مطلق راهپیمایی‌های چند میلیونی مردم در حمایت از نظام و محکوم نمودن آشوب و اغتشاش در مواردی از جمله ۱۳ آبان بی‌سابقه اخیر. 🔻 تکرار: ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺑﻪ یک ﺑﺎﺭ ﺩﺭﺝ ﺧﺒﺮ ﻳﺎ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺍﻛﺘﻔﺎ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﺍﺯ ﺯﻭﺍﻳﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻧﺸﺮ میﺩﻫﺪ ﺯﻳﺮﺍ ﺑﺎ ﺗﻜﺮﺍﺭ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻣﻄﻠﺐ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﺎﻻ میﺭﻭﺩ. ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺮﻓﻨﺪ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﻃﻮلی ﻭ ﻋرضی ﺑﻪ ﻛﺎﺭ می‌رﻭﺩ. ﺩﺭ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻃﻮلی ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﻂ ﺧﺒﺮی ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ، ﻧﻘﻄﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺧﻂ، ﻫﻤﺎﻥ ﻭﺍقعه‌ای ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻗﺼﺪ ﺑﺰﺭگ ﻧﻤﺎیی ﻳﺎ ﺗﺜﺒﻴﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﻘﺎﻁ ﺑﻌﺪی ﺍﻳﻦ ﺧﻂ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺭ ﺭﻭﻧﺪ یک ﺍﺗﻔﺎﻕ، ﻭﺍﻛﻨﺶ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺩﺭ پی ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻋﺮضی، ﻫﻢ‌ﺩﺍﺳﺘﺎنی رسانه‌های همسو در پوشش همزمان یک خبر یا تحلیل است. ص۹۳ 🔺 تکرار مکرر یک خبر یا تحلیل دروغ نظیر کشته‌سازی‌هایی که یا اساسا وجود خارجی نداشتند، مانند دانش‌آموز اردبیلی؛ و یا به دلیل اختلالات روانی و اختلافات خانوادگی خودکشی کرده بودند، مانند نیکا شاکرمی. تکرار طولی و ادامه خط آشوب با استفاده از ترفند برگزاری مراسم چهلم و سالگرد کشته شدگان و معدومین. تکرار عرضی با پوشش همزمان همه رسانه‌های سعودی و انگلیسی. 🔻 دگرگونی دعوا: دﺭ ﺩﻭ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻭﻗﻮﻉ میﭘﻴﻮﻧﺪﺩ؛ یک. ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻭ دو. ﻃﻠﺐ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺮ «ﻋﺪﻡ». ص۹۵ 🔺 ستیز با قواعد عقلی و حقوقی «اصل برائت» و «اصل عدم» در ادعاهای کشته‌سازی و اتهام‌زنی، و مطالبه اثبات ادعای خود از طرف مقابل! 🔻 حرکت از پله دوم: شروع ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﺯ یک ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﻣﺎﺟﺮﺍ، ﺑﺪﻭﻥ ﺑﻴﺎﻥ ﺭﻳﺸﻪ ﻭ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻋﻠﺖ ﻭ ﻣﻌﻠﻮلی ﺁﻥ. ص۱۲۲ 🔺 مانور گسترده بر برخورد نیروی انتظامی با اغتشاشگران بدون بیان واکنشی و دفاعی بودن آن. 🔹 در میان راهکارهای مقابله و مصونیت با این ترفندها نیز سه اصل از همه مهمتر است: 🔻 استفاده از از خبرگزاری‌های معتبر. 🔺 عدم اعتنا به مطالب مندرج در شبکه‌های اجتماعی. 🔻 پیگیری اخبار و تحلیل وقایع از منابع خبری متضاد. 🔺 عدم مراجعه یک‌سویه به رسانه‌های هم‌سو. 🔻 عدم اکتفا به تیتر اخبار و مطالب. 🔺 خوانش کامل متن خبر. 🔹 در پایان متذکر می‌گردد که درحال حاضر تاکتیک «غرق مصنوعی» به‌طور ویژه در دستور کار رسانه‌های سعودی و انگلیسی قرار دارد که عبارت است از غرق کردن مخاطب در سیل فیک نیوزها به طوری که حتی اگر بخواهد هم نتواند همه موارد ادعایی را بررسی کند و در نهایت تسلیم القائات آنان گردد.