eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
193 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
💥اگر این نشانه‌ها را دارید فکری برای ترک اعتیاد دیجیتالتان کنید... 🎯چک کردن مداوم مطالب در شبکه‌های اجتماعی و به‌روزرسانی آن‌ها یا چک کردن پروفایل سایر افراد برای در روز از مصادیق اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی است. برخی نشانه‌های اعتیاد دیجیتال به این شرح است: ۱: اگر پس از بیدار شدن اول گوشی تان را چک می کنید ۲:اگر وقتی گوشی همراه تان نیست احساس تنهایی می کنید ۳: اگر موقع کار کردن با گوشی متوجه گذر زمان نمی شوید ۴: اگر گوشی تلفن تان اولویت اول را دارد ۵: اگر احوال‌پرسی از طریق شبکه‌های اجتماعی را به احوال‌پرسی حضوری ترجیح می‌دهید ۶: اگر زمان استفاده از تلفن همراه به تدریج افزایش می یابد ۷: اگر از هر فرصتی برای چک کردن تلفن تان استفاده می کنید ۸: اگر موقع غذا خوردن تلفن تان همراهتان است ۹: اگر علاقه دارید خیلی سریع به پیام ها پاسخ دهید ۱۰: اگر موقع خوابیدن گوشی را با خود به رختخواب می برید ♨️ارتقای سواد رسانه‌ای باید از خانواده آغاز شود. هدف کانال «سواد رسانه‌ای و خانواده» افزایش این مهارت است.
💥💥💥 رصد اخبار و پایش محتوا ✔از دیرباز اطلاعات از اخبار و محتوای منتشر شده اهمیت بسیاری داشت که در سال های شکوفایی مطبوعات ساخت بریده جراید یا بولتن خبری بسیار اهمیت پیدا کرد به طوری که افرادی وظیفه داشتند اخبار جراید را مطالعه و به تولید بولتن بریده جراید بپردازند ؛ با آزادی بیشتر مطبوعات و رسانه های نو ظهور این امر بسیار حیاتی قلمداد شد که به شکل حرفه ای تر با عنوان رصد اخبار و پایش محتوا “media monitoring service” ادامه پیدا کرد. ✔ امروزه یکی از اصلی ترین نیاز های سازمان ها ، ارگان ها و کسب و کار های توسعه یافته اطلاعات است که با در دست گرفتن نبض رسانه ها و رصد اخبار و ساخت بولتن خبری ، اخبار و محتوا را بصورت تفکیک شده ، در لحظه و مستند در دسترس داشته باشند ، اما با افزایش منابع خبری و رسانه ها پایش اخبار به صورت محسوسی برای اطیاف مختلف پیچیده و زمان بر شده است ، حال آن که نیروی انسانی و منابع کافی برای این مهم در اختیار ندارند! ✔ سامانه های رصد اخبار و پایش محتوا به صورت هوشمند جایگزین نیرون های انسانی شده و با کاهش چشمگیر منابع مورد نیاز مالی و انسانی اطلاعات مورد نیاز سازمان ها ، ارگان ها و کسب و کار ها را با تمامی ویژگی های منحصر بفرد خود تمام وقت در اختیار مدیران و روابط عمومی ها خواهد گذاشت، این سامانه بصورت هوشمند رسانه های آنلاین مانند : پایگاه های خبری و خبرگذاری ها ، شبکه های اجتماعی مانند : توییتر ، تلگرام و اینستاگرام ، مطبوعات و صدا و سیما را رصد و پالایش کرده و نتایج آنالیز شده را تحت اختیار استفاده کنندگان خواهد گذاشت. سیده سارامیرقاسمی ای Mliteracy https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🔶با دیدن تیتر زیر 👇 در سایتArt Technica زیاد تعجب نکردم, شما چطور؟! 🚀 " American kids would much rather be YouTubers than astronauts"🤔 (کودکان آمریکایی بیشتر تمایل دارند که بلاگر یا یوتیوبر باشند تا فضانورد) ‼️🛰شاید، شاید ، پنجاه سال قبل، وقتی با اعزام اولین گروه فضانوردان به فضا، دانشمندان در حال تسخیر بخشی از رویاهای کودکان، برای آینده ی شغلی بودن و در حال برنامه ریزی طولانی مدت برای ترافیک انتخاب شغل فضانوردی؛ به ذهنشان هم خطور نمیکرد که به زودی همین کودکان، به جای فضانوردی بیشتر تمایل به یک بلاگر یا یوتیوبر شدن داشته باشند! 😉 ⁉️ما چه برنامه ای برای آنها چیده ایم ؟! مثل یک دومینوی زیبا شبیه به یک فضانورد در حال چیدن رویاهایمان برای کودکان هستیم ، غافل از آنکه با یک حرکت کوچک همه ی این رویاها فروخواهد ریخت، و این سرعت و چرخش الکترونی ها است که همه را به تسخیر خود درخواهد آورد! نیکی حاتمی معلم سواد رسانه ای کارگروه Mliteracy https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
حملات 🖋 در اصطلاح به معنای شبیه‌سازی قسمتهایی از یک سایت اینترنتی آشنا و یا معروف است که به وسیله آن بتوان کاربر را گمراه کرده و اطلاعات شخصی وی را بدست آورد. 🖋 هدف حملات فیشینگ دسترسی به اطلاعات شخصی شما در دنیای مجازی است که شامل پسورد‌های شما درشبکه‌های اجتماعی مختلف و مشخصات حساب‌های بانکی شما است. این اطلاعات جز اطلاعات شخصی و محرمانه شما است، که دوست ندارید کسی به غیر از خود شما به آنها دسترسی داشته باشند. 🖋 قطعا برای بسیاری از شما پیش آمده است که به صورت غیرمنتظره با ایمیلی روبه‌رو شدید که در محتوای ایمیل این بوده است که برای افزایش امنیت حساب‌ کاربری خود بر روی این لینک کلیک کنید و پیام‌ها و ایمیل‌های مشابه. این پیام‌ها و ایمیل‌های نامعتبر ابزار هکرها برای هک کردن حساب‌های شما و نفوذ به سیستم شما هستند. 🖋 فیشینگ تنها از طریق ایمیل صورت نمی‌گیرد، بلکه از طریق اس‌ام‌اس و یا پیام‌های مشکوک در پیام‌رسان‌های مختلف هم هکرها می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. معمولا در این نوع ایمیل‌ها و یا پیام‌ها از شما اطلاعات شخصی غیرمعمولی می‌خواهند پس حواستون رو جمع کنید. عضو انجمن سواد رسانه ای ایران MLiteracy https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⭕️اهمیت افکار عمومی ✍️بخش اول 💢 تاریخچه افکار عمومی 💢مفهوم افکارعمومی همزمان با ایجاد دولتها و برقراری ارتباطات سیاسی و فرهنگی بین ملل مختلف شکل و حالت سازمان یافته‌تری به خود گرفت. شاید از آنچه که هرودوت از زبان یک ایرانی به نام «اوتانس»با عنوان«فضیلت سیاسی عقیده عامه»در قرن پنجم قبل از میلاد یاد می‌کند بتوان به عنوان قدیمی‌ترین مطلب که در تاریخ مکتوب بشر درباره افکارعمومی نقل شده، نام برد.4 قدمت توجه جدی به مفهوم افکارعمومی به زمان افلاطون و ارسطو برمی‌گردد.مدتها بعد بعضی نویسندگان در نوشته‌های خود به این پدیده اشاره کردند برای مثال «جان سالزبوری» در سال 1159م افکارعمومی را پشتوانه پارلمان و حکومت دانست.5 🔺پیداش صنعت چاپ، نشریات، مطبوعات و رسانه‌های جمعی، افزایش تعداد خوانندگان و بینندگان را به دنبال داشت و از این زمان تلاش برای تسلط بر افکارعمومی سرعت گرفت.پدیده افکارعمومی در طی قرن 18 میلادی به اشکال مختلف مورد توجه و اشاره بسیاری از نویسندگان و صاحب نظران قرار گرفت. پس از قرن 18 متفکران مختلف از افکارعمومی به عنوان پدیده‌ای که دارای ویژگیهای خارق العاده و مرموز است یاد می‌کنند. 🔺با شکل گیری جنگ روانی در فاصله جنگ جهانی اول و دوم به شیوه‌ای متفاوت با گذشته بسیاری از کشورهای درگیر در جنگ نسبت به افکارعمومی داخلی و خارجی توجه خاصی پیدا کردند، چون به اهمیت آن به عنوان یکی از عوامل مهم یاری کننده برای پیروزی بر دشمن پی برده بودند.6با شدت گرفتن جنگ سرد بین آمریکا و شوری سابق و پیدایش کشورهای در حال توسعه و افزایش نقش آنان، پدیده افکارعمومی نیرو و قدرتی فزاینده پیدا کرد و افکارعمومی به عنوان پشتوانه‌ای مهم در تصمیمات سرنوشت‌ساز در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفت به گونه‌ای که دولتها دفاع از افکارعمومی و احترام به آن را شعار خود قرار دادند. 💢در این بین قطعا پیداش و گسترش حیرت‌‌آور وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های همگانی، موجب تحول و اقتدار روز افزون افکارعمومی گردیده است تا جائیکه امروزه این وسایل از مهمترین ابزارهایی هستند که دولتها برای ارتباط با مخاطبان،اطلاع رسانی به آنان،کشف و بدست آوردن تمایلات ایشان،تلاش جهت تأثیر گذاری بر افکار مردم و تغییر نگرش و رفتار مخاطبان از آنها استفاده می‌کنند. ادامه دارد ... media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی مدیر: Vavgh01@ برای پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
✴️ نیز همانند معاشرت حقیقی آدابی دارد، درست است که در این فضا که گویا ساحت دوم زندگی ماست رو در رو با افراد در ارتباط نیستیم اما باید بسیاری از آداب حقیقی را در این فضا پا بر جا بدانیم، هر کلمه ای را به کار نبریم و هرنوع صحبت کردن را نشانه شجاعت و صراحت بیان ندانیم. برای خودمان در این فضا شخصیتی بالاتر از فضای حقیقی در نظر بگیریم ✴️یادمان باشد در این فضا هیچگاه احساسات، لحن و رفتار ما آنگونه که مد نظرمان هست منتقل نمی شود، پس مراقب باشیم در ارتباط با دیگر افراد جملات، عکس ها و استیکرهایی را به کار نبریم که سوء تفاهم بوجود آید زیرا افراد متناسب با سن و سواد و اطلاعات و ... برداشت های متفاوتی از عکس العمل ما خواهند داشت. ♨️ارتقای سواد رسانه‌ای باید از خانواده آغاز شود. هدف کانال «سواد رسانه‌ای و خانواده» افزایش این مهارت است. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
و 🔻آخرین تحقیقات صورت گرفته پیرامون معضلات ناشی از و بررسی و جهت یابی اثرات اجتماعی این گونه شبکه ها، حاکی از آن است که کاربران فعال در شبکه اجتماعی (Twitter) دچار مشکلات زناشویی بیشتری نسبت به سایر افراد در جامعه می شوند. 🔻 دانشجوی دکترای دانشکده خبر نگاری دانشگاه میسوری در این تحقیق، 581 کاربر فعال در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) را در سنین متفاوت مورد بررسی قرار داده و سوالات مفهومی در مورد نحوه استفاده از شبکه اجتماعی توییتر، ساعات استفاده، توییت کردن جستجو در لیست توییت دیگران و خواندن پیام‌های شخصی پرسیده است؛ سوالاتی که جمع بندی آنها در گزارش علمی وی نشان دهنده آن بود که مشکلات حاصل از فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر به نتایج منفی در شامل خیانت ذهنی و فیزیکی، جدایی و طلاق منجر می شود. 🔻البته او پیش از این، تحقیقات وسیعی را در مورد شبکه اجتماعی انجام داده بود و طی آن به این جمع بندی رسیده بود که تاثیرات منفی شبکه اجتماعی فیس بوک بر روابط زناشویی با عمر کمتر از ۳۶ ماه به شدت مخرب بوده و اثرات اجتماعی (Social Impact) غیر قابل جبرانی را بر روابط زناشویی در پی خواهد داشت. پژوهشگر سواد رسانه https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
ابرقهرمان یا قهرمان؟ 🎯ابرقهرمان‌ها نگهبانان «آرمانشهرند»، دستیابی به آنها و همانند آنها شدن محال است، نسبتی با دموکراسی و مردم ندارند و وقتی فاجعه روی می‌دهند مردم به کناری می‌نشینند، تا جناب ابرقهرمان برسد و شهر را از خطر و بدی نجات دهد. ابرقهرمان‌ها اسطوره‌ هستند اما نه تاریخی، بلکه متعلق به زمان حال و آینده‌، هرچند مانند «ثور» از گذشته آمده باشند. ابرقهرمان‌ها هرچه باشند و هرکه باشند افسانه‌ای و خیالیند. درست همانند «آرمانشهر»ی که قرار است از آن محافظت کنند. کدام آرمانشهر؟ کدام بهشت زمینی؟ اما این خیالی‌ها کارکردهایی هم دارند، از جنس تاریخ، آرمان، «هویت» و از جنس خیال و فکر! و چه چیزی مهمتر است از خیال و فکر؟ 🔹 اما قهرمان‌ها زمینی‌اند و دستیافتنی. هدف دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. نه اینکه هیچ‌گاه دلسرد و متزلل نشوند، مثل همه ما خسته می‌شوند، اما جا نمی‌زنند. اینها هم الگو هستند و هم انگیزه می‌دهند. دستیافتنی ولی نه به این معنی که رسیدن به آنها آسان است. قهرمان شدن عشق می‌خواهد، همت، غرور، شجاعت و ایمان به هدف. 🔆اما کسان دیگری هم هستند که آمده‌اند الگو باشند، اما خیال یا شاید هم عقل آنها را در قله‌ای دست‌نایافتنی گذاشته. «علی(علیه السلام)» را می‌گویم و «پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)» را که پدران امت هستند. شیر را بچه همی ماند بدو تو به پیغمبر (به علی) چه می‌مانی، بگو علی شدن و پیامبر شدن سخت است، این را خود علی(ع) هم می‌گوید. می‌گوید: نمی‌توانید مثل علی ‌شوید ولی علی را یاری کنید با پرهیزکاری، تلاش، پاکدامنی و استقامت. بله نمی‌شود علی شد، اما می‌شود در مسیر علی شدن گام برداشت. پس قهرمان شدن خوب است، اما نه به سبک قهرمان‌های داستان‌های تخیلی! بیایید قهرمان شویم، آنطور که علی از ما می‌خواهد. MLiteracy https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⭕️اهمیت افکار عمومی ✍️بخش دوم 💢ضرورت شناخت افکار عمومی 💢با شناخت الگوی حاکم بر افکارعمومی یک جامعه می‌توان رفتارهای مردم آن جامعه را در آینده و در حوادث گوناگون پیش بینی کرد. 12این امر برای حاکمان و سیاسیون از یک طرف و جامعه شناسان و روان شناسان اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. افکار عمومی نقش مهمی را در پایداری یا سقوط یک حکومت ایفا می‌کند. ناپلئون بناپارت می‌گوید: «حکومت را می‌توان با زور سرنیزه به دست آورد اما برای حفظ آن به ناچار باید به افکارعمومی تکیه کرد 💢اهمیت افکار عمومی در زمان جنگ نمایان تر است تا جائیکه دولتهای استعماری حتی برای آغاز جنگ علیه یک کشور نیز به دنبال همراه کردن افکارعمومی جهانی با خود هستند امری که در جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2001م اتفاق افتاد و آمریکا سعی کرد در شورای امنیت ابتدا قطعنامه هایی علیه عراق به تصویب برساند تا افکارعمومی دنیا را با خود همراه کند هر چند موفق به آن نشد. 🔺بررسیهای تاریخی، سه دوره استعماری را نشان می‌دهد که عبارتند از: استعمار کهن، استعمار نو و استعمار فرانو. در استعمار فرانو به جای جنگ وخونریزی و لشکرکشی نظامی،این افکارعمومی یک ملت است که مورد هجوم قرار می گیرد! یعنی جهان بینی،باورها، بینش ها، رفتارها و نگرشهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هدف قرار می گیرد تا در نهایت هویت ملتها تغییر کند. 💢سست کردن وحدت ملی،تشدید اختلافات داخلی، بی تفاوت ساختن مردم نسبت به فرهنگ و هویت ملی، خیر خواه جلوه دادن استعمارگران در افکارعمومی و... از مهم ترین محورهای القایی استعمار فرانو است که موفقیت آنها مبتنی بر شناخت افکارعمومی و شناخت شیوه های مؤثر نفوذ در افکار می باشد. 15بنابراین مطالعه افکارعمومی و عوامل و شرایط شکل گیری آن جهت مقابله با جنگهای روانی دشمن ضرورت پیدا می کند. 💢نکته آخر اینکه از جمله ابزارهایی که در دراز مدت تأثیر نامحسوس بر باورهای مردم می گذارد استفاده از سریال برای القای پیامهای مورد نظر است.امروزه تأثیر سریال را حتی از فیلم بالاتر می دانند زیرا اولا یک فیلم دو یا سه ساعت فکر شخص را تحت تأثیر قرا می دهد و طبعا تعداد پیامهایی که از طریق فیلم داده می شود کمتر است اما یک سریال100 قسمتی به مراتب تأثیرگذاری بیشتری دارد زیرا مدت زمان زیادتری افکار مخاطب را در تسلط خود دارد و ثانیا سریال، چون نمایش زندگی روزمره افراد است بنابراین مخاطب، همدلی بیشتری با سریال پیدا می کند و راحت تر الگوهای رفتاری آن را می پذیرد مخصوصا که این پیامها و الگوها به شکل نامحسوس و حرفه ای بیان شود. برطبق نظریة استفاده و خشنودی،مخاطبان به تدریج به علت تداوم نیازهای خبریشان وابستة به رسانه‌ها ی خارجی می‌شوند و دیگر علاوه بر نیازهای خبری که باعث روی آوردن اولیه آنها شده بود برنامه‌ها و سرگرمیهای دیگر آن رسانه‌ها که مبتنی بر فرهنگ غرب است نیز تأثیرات خاص خود را بر آنها می‌گذارد. 💢نمونه این سریالها را در شبکه های ماهواره‌ای «فارسی وان»،«GEM TV»،«PMC FAMILY» می توان دید، که به شکل کاملا حرفه ای، سکس لفظی و ذهنی را جایگزین سکس عملی کرده است! و با شکستن حریمهای جنسی بین اعضای خانواده و فامیل به دنبال فروپاشی اعتماد و بنیان خانواده هاست. نکته اینجاست که روی آوردن به ساخت چنین سریالهایی ناشی از شناخت افکارعمومی و خط قرمزهای مردم کشوری مثل ایران است. 💢زیرا متوجه شدند خانواده های مذهبی ایرانی در برابر فیلمهایی که صحنه های سکسی را نشان می دهد شدیدا مقاومت می-کنند و دیدن آن را برای اعضای خانواده خود مضر و خلاف دستورهای دینی می دانند از اینرو،سریالهایی را ساختند با همان محتوی ولی بدون برانگیختن حساسیتهای دینی! یعنی سعی کردند پوششهای مناسبی را لحاظ کنند تا بتوانند ضمن حساسیت زدایی در مقابل دیدن این سریالها، به تدریج با برداشتن قبح روابط خارج از ازدواج،«حیا»را بین خانواده ها از بین ببرند. ادامه دارد ... media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
لطفا «درب» را آهسته ببندید! چرا گاهی شبیه کاتبان درباری به جای بیان ساده یک موضوع، سعی می کنیم الفاظ قلمبه استفاده کنیم؟ نویسنده : روبرت صافاریان  خواننده حتماً قبول دارد که امروز همه به آن تخته یا ورق فلزی مستطیل شکلی که خانه‌مان را از کوچه یا راه‌پله‌ ساختمان یا اتاقی را از باقی خانه جدا می‌کند، می‌گویند «در». در زبان فارسی امروز، کسی به بچه‌اش نمی‌گوید «درب را ببند!» یا از خودش نمی‌پرسد «کلید درب خانه را کجا گذاشته‌ام؟»، نه تنها در گفتوگوی روزمره بلکه حتی در داستان‌ها و نوشته‌های روزنامه‌‌ها و وبلاگ‌ها و یادداشت‌های شبکه‌های اجتماعی هم همه می‌گویند و می‌نویسند «در». حالا چطور است که وقتی سرایدار ساختمان یا دکانداری می‌خواهد به رفت‌وآمدکنندگان تذکر دهد که در را باز نگذارند، در اعلامیه‌اش می‌نویسد «لطفاً درب را ببندید»؟ قاعدتاً باید این طوری باشد که او احساس می‌کند «در» زیادی خودمانی است، به قدر کافی رسمی نیست، یک جور معمولی است. «درب» در عوض غیرشخصی‌تر و فاصله‌ نویسنده و مخاطب در آن بیشتر رعایت شده‌است. معلوم نیست کسی که طلب بستن در را می‌کند کیست؛ این خواهش یک شخص آشنا نیست بلکه از یک مرجع مقتدرتر می‌آید. این همان حسی است که وقتی کسی به جای عبارت ساده‌ «سیگار نکشید!» می‌نویسد «از استعمال دخانیات خودداری فرمایید»، به او دست می‌دهد. در این جمله هم رسمیت بیشتری هست؛ در آن از کلمه‌ معمولی «سیگار کشیدن» استفاده نشده است. وجه آمرانه‌ مستقیم «سیگار نکشید!» تبدیل شده است به «خودداری فرمایید». انگار وقتی می‌خواهیم کسی از کاری خودداری کند، به او امر نمی‌کنیم. میل داریم در عین حال که از او انجام فعل معینی را طلب می‌کنیم اما به نظر نیاید که امر می‌کنیم. پس معلوم می‌شود که استفاده از «درب» و «خودداری کردن» خیلی هم بی‌معنی نیست و از تمایلی حکایت می‌کند در حفظ فاصله، حفظ اقتدار غیرشخصی که با استفاده از این واژه‌ها، در زبان نویسنده منعکس شدهاست. این نمونه‌های پیش‌پاافتاده،جزئی هستند از زبان پر از تعارف و تکلفی که گاهی از آن به عنوان زبان منشیانه یاد می‌شود، زبان کاتبان و منشیان قدیم که در کمال تملق با سروران‌شان، این سلطان یا آن شاهزاده، سخن می‌گفتند. در شرایطی که بیشتر مردم بی‌سواد بودند، زبان کتبی با این گونه زبان مترادف شد. قرار نبود همانطور که حرف می‌زنیم، همانطور هم بنویسیم و اگر می‌شد همانطور نوشت دیگر مهارت و دانش زبانی و زبان‌گردانی و تعارف‌های عجیب و غریب منشیان چه می‌شد؟ زبان نوشتاری هرچه از زبان محاوره و روزمره دورتر بود، همان قدر شایسته‌تر بود که دُرَ و گوهر به حساب آید. زبان معمولی مال مردم کوچه و خیابان بود و زبان متکلف و متصنع و پر از تعارف و تملق مال نویسندگان حرفه‌ای دربار و خانه‌های اشراف. حال گویا وقتی نویسنده آن اعلامیه ساده می‌خواهد بنویسد، یک آن خود را در مقام نویسنده‌ای حس می‌کند که به کار بردن زبان معمولی به نظرش دور از شان می‌آید و احساس می‌کند به نوعی باید از زبان معمولی فاصله بگیرد و به جای در می‌نویسد درب. این گونه نوشتن امری فرهنگی هم هست. همانطور که فاصله‌ بین دو نفر که ایستاده‌اند و با هم صحبت می‌کنند، اینکه این دو چقدر مستقیم در چشم هم نگاه می‌کنند یا آدم در برابر پدرش چطور می‌ایستد یا اصلاً یکدیگر را به اسم کوچک خطاب می‌کنیم یا نام خانوادگی و اینکه گذار از اسم کوچک به اسم خانوادگی معنایی دارد و در اندازه معینی از صمیمیت رابطه اتفاق می‌افتد، اموری فرهنگی هستند. این جا هم کلمه‌ای که به کار می‌بریم کوششی است که برای رعایت یک هنجار فرهنگی می‌کنیم. مثل معلمی که باید در کلاس میزانی از جدیت را رعایت کند (از جمله در کلام و زبانی که به کار می‌برد) تا شاگردان به حرفش اعتنا کنند، نویسنده یک اعلان ساده هم با به کارگیری زبانی رسمی‌تر، می‌خواهد هم نزاکت را رعایت کند و امرش به بی‌ادبی تعبیر نشود و هم خواننده را به جدی بودن تقاضا توجه دهد، به این که خواست اش خواست ساده‌ یک فرد نیست بلکه تقاضایی است برای رعایت یک قانون عام. علت اینکه این کلمه اکنون به نظرمان غریب می‌آید (هرچند ممکن است هنوز هم به نظر خیلی‌ها غریب نیاید) این است که هنجارهای فرهنگی معاشرت بین فردی عوض شدهاست. سواد همه‌گیرتر شده و درک ما از زبان هم تغییر کرده است. محاوره‌ای نوشتن، محاوره را عیناً نوشتن، همه‌گیر شده است و دیگر حرفه‌ای هم به عنوان منشی و کاتب وجود ندارد که نگران از اهمیت افتادن مهارت‌های‌شان باشند. پس دیگر نیازی هم نیست به جای در بنویسیم درب و اگر هنوز کسی این کار را می‌کند، به چشم‌مان غریب و خنده‌دار می‌آید. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
ما میانگینی از اطرافیان‎مان هستیم اطرافیان ما فقط دوست و خانواده نیستند و ما حتی برآیندی از نویسنده ، هنر پیشه و فوتبالیست مورد علاقه مان هستیم نویسنده : سحر شاکر  تا حالا شاید این جمله به شکل‌های مختلف به گوش شما خورده‎باشد. مثلا سعدی که می‌گوید: تو اول بگو با کیان زیستی/ من آن‎گه بگویم که تو کیستی/ همنشین تو از تو به باید/ تا تو را عقل و دین بیفزاید. یا جیم ران: شما میانگین پنج نفری هستید که با آن‌ها به شدت در ارتباط هستید. قانون ساده‌ای است. چیزهای ساده را ساده هم می‌شود نادیده گرفت. ولی چه بهتر که دست‌کم آن‌را در ذهن‎مان بزرگ کنیم. بشود یک قانون ارتباط برای خودمان. قاب کنیم و بزنیم گوشه افکارمان. گوشه‌ای که مدام جلوی چشم باشد نه این که نادیده گرفته شود. اگر بخواهیم این قانون را در دنیای امروز که فضای آنلاین بیش از همه ما را درگیر کرده است، دوباره بازگو کنیم، شاید این طور بشود: من و تو میانگینی از اطرافیانیم، اطرافیانی که چه در دنیای آنلاین چه آفلاین وقت بیشتری را با آن‌ها می‌گذرانیم. این روزها برای ساختن یک اپلیکیشن ساده هم روان شناس استخدام می‌کنند! همه می‌خواهند به نوعی، مردم را بیشتر درگیر خودشان و محصول‌شان کنند. به شیوه‌های مختلف وقت‌مان را صرف اطرافیان می‌کنیم یا بهتر بگویم، به شیوه‌های مختلف اطرافیان‌مان را انتخاب می‌کنیم؛ بازیگر محبوبی که تمام فیلم‌هایش را یکی پس از دیگری می‌بینیم، حرکاتش را یاد می‌گیریم، حواس‌مان هست که در کدام فیلم چگونه بازی کرده‎است، دنیای واقعی او چگونه است، از چه کسانی خوشش می‌آید، صفحات اجتماعی‌اش کدام‎اند، فالوئرهایش چه کسانی‌اند، چه جایزه‌هایی برده‎است، تحت تاثیر چه کسانی است، چه کسانی را دنبال می‌کند، تیپ او چگونه است، به چه زبانی حرف می‌زند؛ با او و افکارش وقت می‌گذرانیم حتی اگر در قید حیات نباشد. نویسنده‌ای که کتاب‌هایش را می‌خوانیم، در باره اش گوگل می‌کنیم، فکر می‌کنیم دنبال‌کردن خط فکری او جذاب است، هر چه از او هست می‌خوانیم، وبلاگش را دنبال می‌کنیم، می‌گردیم ببینیم تحت تاثیر چه کسانی بوده‎، اولین کتابش را چگونه نوشته، در برهه‌های زمانی چه تصمیماتی گرفته‌‎، کتاب‌هایش به چه زبان‌هایی ترجمه شده، سخنرانی داشته یا نه، چگونه حرف می‌زند، زبان مادری‌اش چگونه بوده است؟ با او و افکارش وقت می‌گذرانیم حتی اگر در قید حیات نباشد. صفحه‌ اینستاگرام شخصی را که مدام استوری می‌گذارد و گزارش‌کار می‌دهد از زندگی‌اش، از نحوه لباس‌پوشیدنش، افکارش، نظرش درباره سرخ‌کن برقی، چیزهایی که روانه‌ معده‌اش می‌کند، چیزهایی که می‌خواند، پست‌هایی که share می‌کند، دوستانش، نظرات دوستانش درباره او، نظرات خودش، برایش وقت می‌گذاریم، هرچند کم، هرچند در حد یک کلیک ساده یا لایک ما با آن بازیگر، آن خواننده، آن نویسنده، کسانی که فالو می‌کنیم و به‎طور کلی آن کسی که به هر طریقی بخشی از وقت روزمان را پایش می‌گذاریم، ما میانگینی از آن‌هاییم. آن‌هایی که حتی حضور فیزیکی در زندگی روزمره ما ندارند، به مراتب می‌توانند اثرانگشتی قوی‌تر بر شخصیت‌ما، افکارما و کسی که خواهیم‎شد، داشته‎باشند. چه مفید چه غیرمفید، چه درست چه نادرست. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
ترفند پدر صنایع غذایی برای فروش محصول نویسنده : سمیه محمدنیا حنایی روزنامه نگار مالک صنایع غذایی مهرام برای فروش محصولاتش که آن روزگار مثل سس مایونز کمتر در سطح جامعه و فرهنگ ایرانی شناخته شده بودند دست به ابتکار جالبی می زد، ظهیری درباره آن چنین توضیح می دهد:« روزها کارمان این بود که کامیون های پخش محصولات مهرام را به پیچ شمیران می فرستادیم. بلافاصله افراد آموزش دیده ای را نیز به عنوان مشتری به مغازه های پیچ شمیران می فرستادیم و هرکدام انواعی از محصولات مهرام را خریداری می کردند. مغازه دار هم که می دید برای محصولات ما آن همه مشتری پیدا شده، رفته رفته میل بیشتری به خرید از ما پیدا می کرد. به این ترتیب فروش محصولات مهرام در مدت کوتاهی رونق گرفت. » رفته رفته محصولات مهرام جای خودش را در قفسه فروشگاه ها باز کرد و با بیشتر دیده شدن محصول در مغازه ها مردم نیز به یک بار امتحان کردن آن رضایت دادند و محصولات مهرام به یکی از چاشنی های محبوب تبدیل شد. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
تبلیغات برشی و گزینشی، سراب یا واقعیت؟ سمیه محمدنیا حنایی روزنامه نگار زندگی که در تبلیغات رسانه‌ای به نمایش می‌گذارند یک زندگی اسلایسی است. زندگی که فقط قسمت های گزینش شده ای از زندگی را به مخاطبان نشان می دهد اما سعی دارد تمام آن بخش ها را به کل زندگی بازی شده سرایت دهد. در بیشتر مواقع خواست گروه تبلیغ ساز هم به خوبی عملیاتی می شود و مخاطب فکر می کند که تمام زندگی افراد حاضر در تبلیغ به همین خوبی و شادی است و آن ها فقط بخش هایی از این خوشبختی را می بینند. مثلا در یک تبلیغ تشک خوش خواب شما آقایی را می بینید که در کمال آرامش و انگار که روی پر قو خوابیده باشد، دراز کشیده است و به خواب عمیقی فرو می رود. یا در بخشی دیگر از زندگی نمایشی شما می بینید که خانواده ای در یک خانه لاکچری که البته شما فقط آشپزخانه آن را می بینید در حال خوردن صبحانه و لبخند زدن به زندگی هستند. مرد خانواده چنان خوشحال است که انگار خبری از قسط و قرض که هیچ، خبری از سرکاررفتن هم ندارد. خانم خانه نیز در آراسته ترین حالت ممکن لقمه نان و پنیری را آماده می کند و به بچه‌هایی که انگار سازگارترین بچه های دنیا هستند، می‌دهد. در این زندگی اسلایسی به راحتی و خیلی زیرکانه کالاهایی برای فروش تبلیغ می شود. مخاطب با دیدن نمایش سعی می کند تا جایی که می شود خودش و زندگیش را شبیه آدم های حاضر در تبلیغ کند. اولین و در دسترس ترین عامل همسان پنداری دقیقا همان کالایی است که سازندگان تیزر تبلیغاتی سعی در معرفی و فروش آن را دارند. البته سازندگان زیرک برای این که تا می شود احساس نیاز کاذب را در افراد تحریک کنند، عامل خوشبختی بازیگران تیزر را همین کالا اعلام می کنند و برای خریدش تا پایان تبلیغ یعنی زمانی که هنوز تنور احساسات کاذب داغ است، تخفیف های خوبی تعیین می کنند. اعلام کدهای دستوری برای سفارش و خرید آنلاین نیز آخرین تیر ترکش سازندگان تیزر است. این در حالی است که اگر واقعیت زندگی افراد را کامل به نمایش بگذارند ، شاید کمتر کسی هوس خرید خودرو، یا تعویض مبلمان و... به سرش بزند. مثلا فکر کنید خانواده ای را به تصویر بکشند که برای خرید یک خودرو برای مرد خانه در حال برنامه‌ریزی هستند. مرد خانه مجبور است برای آن که از پسِ هزینه های خرید خودرو برآید، دو شیفت و حتی سه شیفت کار کند. تازه این ابتدای کار است اگر تبلیغات منصفانه باشد باید مصایب مالی خانواده بعد از خرید یا تحویل خودرو را نیز به نمایش بگذارد. مثلا حال فردی را نشان دهد که با این همه فشار کاری و استرس روانی بالاخره خودرویی را می خرد اما نیمی از آن مزایایی که تبلیغ می شود ندارد یا این که بخش هایی از خودرو بدون آن که گفته شود با عنوان آپشن حذف شود! یا مثلا برای خرید خودرویی ثبت نام کند اما چیز دیگری تحویل بگیرد و هزار و یک ماجرای واقعی از این دست که در اسلایس های تبلیغاتی ناگفته باقی می مانند. واقعیت این است که افراد پای صفحه های نمایش تلویزیون به راحتی گول می خورند. آن ها پس و پیش خرید کالاها را نمی بینند و در بیشتر مواقع نمی خواهند که ببینند و آن چه در واقعیت اتفاق می افتد نوعی سرخوردگی از اشتباه تجویز نسخه خوشبختی برای زندگی شان است. سرخوردگی که افراد را در خرید بیشتر کالاهای تبلیغات این چنینی حریص تر می کند. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
از بی بی سی یاد نگیریم. https://www.mashreghnews.ir/news/978219/ بی‌بی‌سی عنوان کهن‌ترین سازمان رسانه‌ای را یدک می‌کشد و مدعی صداقت و بیطرفی است؛ اما بررسی تکنیک‌های این بنگاه خبرپراکنی نشان می‌دهد که تا وقتی سیاست لندن اقتضا نکند، به آگاهی‌بخشی متعهد نیست.
ابرقهرمان یا قهرمان؟ 🎯ابرقهرمان‌ها نگهبانان «آرمانشهرند»، دستیابی به آنها و همانند آنها شدن محال است، نسبتی با دموکراسی و مردم ندارند و وقتی فاجعه روی می‌دهند مردم به کناری می‌نشینند، تا جناب ابرقهرمان برسد و شهر را از خطر و بدی نجات دهد. ابرقهرمان‌ها اسطوره‌ هستند اما نه تاریخی، بلکه متعلق به زمان حال و آینده‌، هرچند مانند «ثور» از گذشته آمده باشند. ابرقهرمان‌ها هرچه باشند و هرکه باشند افسانه‌ای و خیالیند. درست همانند «آرمانشهر»ی که قرار است از آن محافظت کنند. کدام آرمانشهر؟ کدام بهشت زمینی؟ اما این خیالی‌ها کارکردهایی هم دارند، از جنس تاریخ، آرمان، «هویت» و از جنس خیال و فکر! و چه چیزی مهمتر است از خیال و فکر؟ 🔹 اما قهرمان‌ها زمینی‌اند و دستیافتنی. هدف دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. نه اینکه هیچ‌گاه دلسرد و متزلل نشوند، مثل همه ما خسته می‌شوند، اما جا نمی‌زنند. اینها هم الگو هستند و هم انگیزه می‌دهند. دستیافتنی ولی نه به این معنی که رسیدن به آنها آسان است. قهرمان شدن عشق می‌خواهد، همت، غرور، شجاعت و ایمان به هدف. 🔆اما کسان دیگری هم هستند که آمده‌اند الگو باشند، اما خیال یا شاید هم عقل آنها را در قله‌ای دست‌نایافتنی گذاشته. «علی(علیه السلام)» را می‌گویم و «پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)» را که پدران امت هستند. شیر را بچه همی ماند بدو تو به پیغمبر (به علی) چه می‌مانی، بگو علی شدن و پیامبر شدن سخت است، این را خود علی(ع) هم می‌گوید. می‌گوید: نمی‌توانید مثل علی ‌شوید ولی علی را یاری کنید با پرهیزکاری، تلاش، پاکدامنی و استقامت. بله نمی‌شود علی شد، اما می‌شود در مسیر علی شدن گام برداشت. پس قهرمان شدن خوب است، اما نه به سبک قهرمان‌های داستان‌های تخیلی! بیایید قهرمان شویم، آنطور که علی از ما می‌خواهد. MLiteracy https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
چگونه رژیم مصرف رسانه‌ای بگیریم؟ https://www.isna.ir/news/96120602821 چگونه رژیم مصرف رسانه‌ای بگیریم؟ معصومه نصیری ـ قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران ـ با نگارش یادداشتی، تلاش کرده است به این پرسش که «چگونه در انبوه اطلاعات غرق نشویم» پاسخ داده و راه‌هایی برای اخذ رژیم مصرف رسانه‌ای ارائه دهد. asrehooshmandi https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
چگونه در شبکه های اجتماعی شخصیت انسان کشف می شود؟ 🔻 محققان مدلی طراحی کرده‌اند که می‌تواند در مورد ویژگی‌های شخصیتی افراد در شبکه اجتماعی قضاوت کند. این مدل برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد افراد از داده‌های موجود در نمایه آنان در فیس‌بوک استفاده می‌کند. 🔻 محققان دانشگاه کمبریج و استنفورد ‌الگوریتم رایانه‌ای خود را روی بیش از ١٧هزار کاربر فیس‌بوک آزمایش کرده‌اند. آنان یک‌تست شخصیت برای این افراد ارسال کرده‌اند که برمبنای لایک‌های کاربران طراحی شده است. البته آنان فراموش نکرده‌اند از دوستان، همکاران و اعضای خانواده این افراد نیز تحقیق مشابهی را برای توصیف ویژگی‌های افراد انجام دهند. 🔻 در این تحقیق پنج ویژگی شخصیتی مورد بررسی قرار گرفته که عبارتند از میزان 📍گشاده‌رویی و 📍برخورد باز در برابر دیگران، 📍برونگرایی، 📍وجدان، 📍سازگاری و میزان 📍احساسات منفی. 🔻نتیجه به‌گونه‌ای بوده که به نظر می‌رسد مسیر جدیدی را می‌گشاید: با بررسی ١٠لایک می‌توان به شناختی در حد یک همکار رسید و بررسی ٧٠ و ١٥٠لایک شناختی در حد یک هم‌اتاقی و والدین را به ارمغان می‌آورد. همچنین با بررسی ٣٠٠لایک شناختی به اندازه همسر به‌دست می‌آید. 🔻حالا در دنیایی مجازی‌ای به‌سر می‌بریم که رایانه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری ما را ارزیابی می‌کنند و همچون اشعه ایکس درونمان را می‌بینند و به گفته همین بررسی‌ها تحلیل شخصیت افراد با استفاده از داده‌های رایانه‌ای به دقت ممکن است. پژوهشگر سواد رسانه resane_khanevade https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی مدیر: Vavgh01@ برای پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
🔸خیلی حسرت خنده ها و زندگی لاکچری سلبریتی ها رو نخوردید .... این چهره های که می بینید همه میلیونر و محبوب بودن و بعلت افسردگی زیاد خودکشی کردن .... https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⭕️چالش این روزهای فضای مجازی FACE APP ❓فیس‌اپ واقعا روسی است؟ ⭕️ظاهرا بله. مدیر اجرایی و كسی كه به عنوان نماینده این شركت با بی‌بی‌سی جهانی مصاحبه كرده یك فرد روسی است. مثل همه روس‌ها هم اسم منحصر به فرد و تابلویی دارد؛ یوروسلاو گونچاروف! از آن طرف هسته اولیه تحقیق و توسعه این شركت هم در سنت‌پترزبورگ ثبت شده و مشغول فعالیت است. با همه اینها این اما تمام ماجرا نیست. 💢فیس‌اپ مشغول استفاده از سرویس‌هایی است كه تحت نظارت و زیر نظر شركت‌هایی مانند گوگل و آمازون فعالیت ‌می‌كنند. به‌عبارت دیگر، بخش‌هایی از گلوگاه‌های فیس‌اپ روسی از زیر دست دو سه شركت آمریكایی می‌گذرد. بگذریم از این‌كه دیتابیس تصاویری كه فیس‌اپ از كاربران می‌گیرد هم نه در خاك روسیه بلكه در خاك ایالات متحده است. ❓واقعا جاسوسی می‌كند؟ 💢اتهام اصلی كه به فیس‌اپ زده شده حول دو محور مهم است؛ اول این‌كه این نرم‌افزار، بدون اجازه كاربر تصاویر متعددی را از روی دستگاه تلفن همراه هوشمند او كپی كرده و آپلود می‌كند. اتهام بعدی این است كه فیس‌‌اپ از تصاویر كاربران سوءاستفاده كرده به این ترتیب این تصاویر را در خدمت دستگاه‌های امنیتی روسی قرار داده یا برای تكمیل الگوریتم‌های هوش مصنوعی و تشخیص چهره مورد استفاده قرار می‌دهد. اتهام اول به استناد گزارش‌هایی كه رسانه‌هایی مانند گاردین و بی‌بی‌سی جهانی مبتنی بر نتیجه تحقیقات چند مركز امنیتی سایبری ارائه داده‌اند رد شده است. 💢به عبارت دیگر، مدركی به دست نیامده كه نشان دهد این نرم‌افزار، تصاویر دیگر كاربر را از روی دستگاه هوشمند او دزدیده و اپلود می‌كند. همچنین بگذریم از این‌كه این نرم‌افزار هم در فروشگاه اینترنتی گوگل‌پلی و هم در فروشگاه اینترنتی اپ‌استور متعلق به اپل در حال حاضر عرضه می‌شود. فروشگاه‌هایی كه در صورت ظن امنیتی، عرضه این اپ را متوقف می‌كنند به خصوص اپ‌استور آمریكایی كه نشان داده در این زمینه با كسی شوخی ندارد. نكته بعد سوء‌استفاده از تصاویری برای تكمیل طرح‌های الگوریتم هوش مصنوعی است. یوروسلاو گونچاروف، مدیر ارشد اجرایی فیس‌اپ در گفت‌وگویی كه با بی‌.بی‌.سی جهانی داشته صریحا این اتهام را رد كرده و عنوان كرده ما فقط امكانات ویرایش تصویری را در اختیار كاربر قرار می‌دهیم و در نهایت هم تصویر آپلود شده او را برای مواردی نظیر الگوریتم‌های تشخیص چهره هوش مصنوعی مورد سوءاستفاده قرار نمی‌دهیم. ❓یعنی امن و امان است؟ 💢این‌كه تاكنون مدركی در مورد سوءاستفاده فیس‌اپ از اطلاعات شخصی روی دستگاه هوشمند شما به دست نیامده به این معنی نیست كه لزوما این نرم‌افزارها از امنیت كامل برخوردارند. شما هنگام نصب هر نرم‌افزاری روی دستگاه هوشمندتان، اجازه یك سری دسترسی‌ها را به آنها می‌دهید. فرقی هم نمی‌كند همین فروشگاه اینترنتی بازار خودمان باشد یا اینستاگرام یا فیس‌اپ. این دسترسی‌ها می‌توانند كم یا زیاد باشند و مورد استفاده‌های به جا یا نابجا قرار گیرند. 💢 به هر حال فیس‌اپ هم مانند دیگر نرم‌افزارها هنگام نصب اجازه دسترسی به یكسری اطلاعات را از شما می‌گیرد. حالا این‌كه از این اطلاعات چه استفاده‌ای می‌كند جای خود دارد. مثلا فکر کرده‌اید همین جناب گوگل كه كار من و شما را خیلی راحت كرده و خدماتی که دارد به ما رایگان ارائه می‌دهد برای خودش هم رایگان و مفت تمام نمی‌شود؟! نه خیر آقا یا خانم محترم! گوگل هنگام نصب برنامه‌های مختلفش روی دستگاه‌های هوشمند من و شما، اجازه دسترسی به كلی اطلاعات روی دستگاه را از ما می‌گیرد از نقطه جغرافیایی كه در آن قرار گرفته‌ایم بگیرید تا تصاویر و سایر اطلاعات‌مان در شبکه‌های مختلف اجتماعی. این‌که از این اطلاعات چقدر استفاده جاسوسی می‌شود را باید از آمریکایی‌ها پرسید اما حداقلش این است که با همین اطلاعات من و شما بخش مهمی از توسعه تجاری خودش را انجام می‌دهد. همه اینها یعنی مراقب بحث امنیتی اطلاعات روی دستگاه‌های هوشمندمان باشیم. media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⭕️دیکتاتوری رسانه ای 💢همانطور که در خبرها عنوان شد توییتر تعدادی از حساب های کاربری ایرانی را مسدود کرد که نام صفحه ی شخصی علی اکبر نیز در میان لیست بود علت این مسدودسازی به طور دقیق مشخص نیست اما روز گذشته برخی خبرگزاری ها نظیر BBC علت مسدودسازی ها را توهین به فرقه ی بهاییت عنوان کرده اند 💢حساب شخصی هیچکدام از قوانین توییتر را نقض نکرده و این مسدودسازی نیاز به تحلیل و بررسی دارد اما قبل از ارائه ی تحلیل رسانه ای این اتفاق بهتر است به فرض اول بپردازیم اگر علت این مسدودسازی توهین به فرقه ی بهاییت باشد باید گفت این جریان در کشور ایران جزو فرقه های خطرناک محسوب می شود و طبق قانون فرقه ها (Cults) برخورد و حتی اقدام رسانه ای یک امر بدیهی است بهاییت نه تنها یک فرقه بلکه یک شبکه ی جاسوسی است که همواره در تلاش است تا به کشور آسیب وارد نماید 💢در هر کشوری فرقه هایی که امنیت ملی و اجتماعی را تهدید می کنند با آن ها سخت ترین برخوردها صورت می گیرید مثل فاجعه ی فرقه دایویدیان در ویکوی تگزاس ، فرقه آئوم شینریکیو در ژاپن ، فرقه ی فالون کنگ در چین . 💢اما بررسی توییت های اخیر رائفی پور خصوصا توییت آخر که پیرامون فشارهای دولتی در خصوص پخش سریال گاندو است که با ریت و فیو بالا مواجه شد شاید اثرگذاری نقدهای علمی و متقن رائفی پور دلیل اصلی مسدودسازی حساب توییتر او باشد 🔻لینک خبر BBC 🌐http://yon.ir/OwmY4 🔻لینک خبر برخورد با فرقه ها در کشورها 🌐 www.dailynews.com/2014/07/14/why-china-fears-the-falun-gong/ 🌐http://yon.ir/NNY9j 🌐http://yon.ir/sJ6De 🌐http://yon.ir/KAeOg 🌐http://yon.ir/TT5IG تهیه شده در واحد رصد و تحلیل آرما media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
⭕️تایمز در صفحه اینستاگرامی خود و برای خبر نخست وزیری بوریس جانسون این عکس را انتخاب کرده است. 📌نکته: ارزش هر عکس به اندازه یک خبر هزار کاراکتری است. 🔺این عکس اما به اندازه چندین هزار کاراکتر حرف دارد. 💢 صفحه اینستاگرام نشریه تایمزبا کنایه نوشته: این مرد رسما نخست وزیر بعدی ما خواهد بود! 💢به عکس با دقت نگاه کنید، جزییاتی دارد که هر کدام معنایی را با خودت یدک می کشد: حالت کاملا غیر رسمی، کودکانه و شلخته، موهای آشفته، موهای بیرون زده از بینی، زبان بیرون آمده از دهان، بستنی آب شدۀ چکیده روی دست، پرچم انگلستان روی بستنی... این قدرت تصویر است که آنچه کلمات، شفاف و مستقیم نمی توانند بگویند، تصویر با استفاده از نشانه ها و عناصر بصری و با کنایه و ایهام بصری به مخاطب منتقل می کند! media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi