🔺امکان دورکاری بازار، دیوار و بلد تا پایان پاییز ۹۹
🔹شرکتهای کافه بازار، دیوار و بلد امکان دورکاری کارکنان را تا ابتدای زمستان ۹۹ تمدید کردند. میلاد بافراست مدیر منابع انسانی هولدینگ هزاردستان در توضیح این خبر گفت: «قصد داریم امکاناتی در اختیار کارکنان قرار دهیم تا محیط کار خود در منزل، را هرچه بیشتر به محل کار شبیه کنند تا در دوران دورکاری با راندمان بهتری کار کنند.»
🔹با تصمیم هولدینگ هزاردستان، در دفتر هر ۳شرکت، ایمنسازی و فاصلهگذاری جدیتر از گذشته اعمال میشود تا آنهایی که نیاز به حضور در شرکت دارند، در سلامت کار را پیش ببرند.
#باهم_شکستش_میدهیم
▪️دارم فاکسنیوز میبینم
یکجا مجری از ژنرال "کین" میپرسه «چین تو دریای چین فعالیتهای نظامی رو گسترش داده، سیاستها در برابر این تنشزایی خطرناک چیه؟»
ژنرال هم جواب میده «چین داره تهاجمی...»
پن: مجسم کنید چین تو دریای چین داره فعالیت نظامی میکنه، آمریکا از اونور دنیا میگه تهاجمیه
تو ادامه ژنرال "جک کین" دست رو نگرانی اصلی میزاره «بحث فقط این نیست که چین دیگر دوست یا حتی رقیب آمریکا نیست؛ نگاه آمریکا اینه که چین تبدیل به موجودیتی درنده شده که بدنبال جایگزینی تسلط آمریکا در منطقه و متحدان آمریکاست»
💬 farshad
▪️چرا بیبیسی که دهها برنامه با موضوع تحریم ایران گذاشته، به مناسبت روز نکبت از موافق و مخالف دعوت نمیکند تا درباره حذف اسرائیل از روی نقشه مناظره کنند؟
هم بیطرفانه است (به سبک خودشان) و هم موضوع روز.
نکند اگر این کار را بکنند شغل سربازخبرنگاری را از دست میدهند؟
💬 احسان منصوری
▪️بیبیسی بهتر از هر کسی میداند که نفس تحریمهای آمریکا غیرقانونی و مخالف حقوق بشر است؛ تحریم دارو هم جنایت علیه بشریت است. این موضوع هم نه ربطی به حکومت دارد، نه نظر ما در این واقعیت تاثیری دارد.
طرح این سوال بیربط از طرف بیبیسی خود یک جنایت دیگر بر علیه مردم ایران است!
💬 امیر صالحی
Fars_plus
♦️ پروژه بلاکچین #تلگرام و عرضه ارز #دیجیتالگرام برای همیشه لغو شد
🔹 مدیرعامل تلگرام اعلام کرده است که با وجود تلاشها بعد از ۲ سال و نیم فعالیت برای ایجاد بستر بلاکچین تلگرام با نام TON، فعالیت تلگرام در حوزه بلاکچین به دلیل موانع قانونی ایجاد شده از سوی دولت ایالات متحده #آمریکا متوقف شده و بدین ترتیب ارز دیجیتال گرام قبل از عرضه به پایان رسید و هیچ گاه منتشر نخواهد شد.
🚨 فقط قوانین ما برای تلگرام قابل اجرا نیست چرا چون بعضی ها در دولت منافعشان در عدم اجرای حکم مقام قضایی است
عصبانیت روزنامه ضد ملی آفتاب، مهناز افشار کارمند شبکه ماهواره ای متعلق به عربستان صعودی و همسر خواننده سفارشی آل سعود از شعر محسن چاوشی
ماجرا از این قرار است
#پلان_اول:
محسن چاوشی یک قطعه هنری در مدح مولا علی را در صفحه اینستاگرامش قرار داد
#پلان_دوم:
همسر ابی (خواننده سفارشی آل سعود که حاضر نشد حتی اسم خلیج فارس را در آهنگش بخواند و نام خلیج فارس را تحریف کرد) محسن چاوشی را به عرب پرستی متهم کرد
#پلان_سوم
حمایت بازیگر معلوم الحال و شاغل در شبکه ماهوارهای متعلق به عربستان صعودی
#پلان_چهارم
روزنامه ضد ملی آفتاب که ظاهرا از کار فرهنگی هنری چاوشی عصبانی شده است در دفاع از زن ابی چاوشی را در صفحه اول متهم به هیجان دیدن شدن کرد
این درحالیست که نام چاوشی معروف تر و برند تر از حتی روزنامه ضد ملی مذکور است و ظاهرا این روزنامه است که سعی دارد با #حمله_بزدلانه به چاوشی دیده شود نه چاوشی
فارغ از اینکه زن ابی با اون سوء پیشینه چطور روش میشه به چاوشی بگه عرب پرست و اینکه آفتاب سعی داره با این اختلاف هم #عقده خودش رو خالی کنه و هم کمی دیده بشه
علت هم نوایی زن ابی، مهناز افشار و روزنامه آفتاب چیست؟ چرا همیشه منافع ضد ملی ها به غرب و غربی ها وابسته است؟ چرا اینقد میسوزید از بردن نام مولا علی ؟
و اما یک سوال از این سه: عرب پرست واقعی کیست؟ آنکه جیبش پر از پول های کثیف آل سعود است یا آنکه چند خطی درباره مولا و مقتدای عدالتخواهان جهان نوشته است؟
#اینستاگرام
🔸پدیده سوئیت هوم
#سوئیتهوم اصطلاحی است که بعضی کاربران اینستاگرام برای مشهور کردن خود از آن استفاده میکنند. آنها هر روز عکسهایی بسیار زیبا و خوش رنگ و لعاب از جزئیات خانه و زندگی خود و اعضای خانوادهشان، از قصه آشنایی با همسر گرفته تا بارداری و نکات خانهداری و البته بچهداری منتشر میکنند.
تا اینجای کار، همه چیز عادی است. با افزایش فالوئرهای اینستاگرامرها، برندهای مشهور نیز برای تبلیغ محصولاتشان به سراغ آنها میروند.
چراکه #تبلیغ در این صفحات، بسیار ارزانتر از رسانههای رسمی است و البته درآمد بسیار خوبی برای اینستاگرامری است که هیچ کار خاصی نمیکند جز استفاده از آن کالا.
قیمت یک #استوری یا #پست تبلیغی، ممکن است به چند میلیون تومان هم برسد. اما در بسیاری موارد، هیچ پولی جابجا نمیشود و تبلیغ کننده فقط افتخار دریافت رایگان یک کالا یا خدمات را پیدا میکند.
ضربه اصلی سوئیتهومها، به #افسردگی مخاطبانشان یا ترویج مصرفگرایی خلاصه نمیشود. به جامعهای فکر کنید که درآمد #بلاگرها و سوئیتهومهایش بسیار بیشتر از پزشکان، صنعتگران و فرهیختگان است.
فارس
با ۱۰۰ درصد اطمینان میتوان گفت که #بی_بی_سی فارسی خود را به جهل میزند تا اعداد را جعل کند. اشتباهی در کار نیست. تفاوت ۲۰۰ درصد با ۲۰۰ برابر را بچه ۱۰ ساله هم میداند، چه برسد به رسانه ملکه ۱۰۰ ساله.
سبک خبرپراکنی "بزن در رویی" مثل بمباران هوایی است. بمبهای خبری دروغ را که روی مردم ریختی، فلنگ را میبندی!
یادمان باشد ذرهبین رسانه ملکه، نقاط ضعف ما را با زوم 100x بزرگ میکند. نوبت به گندکاریهای دولت انگلیس که میرسد، عینک ته استکانی هم کوری بیبیسی را چاره نمیکند. بیطرفی را جار میزنند تا بیشرفی را پنهان کنند.
#سواد_رسانه
✍ #زهرا_محسنی_فر
آشتی با کودک درون
. 💠 مخاطب اصلی بعضی از فیلمهای کودک و نوجوان، والدین هستند! تپلی و من یکی از آنهاست. این فیلم یک موضوع روانشناسی را انتخاب کرده که با تصویر کردن «کودک درون» و بیان ساده هم برای بچهها جذاب است و هم برای والدین تلنگری که متوجه شوند، ریشه بسیاری از مشکلات و ناکامیهای افراد در دوران کودکی است.
. 🔹 داستان فیلم در مورد «رامین» است، کسی که در چهل سالگی هنوز مجرد مانده، یک زندگی معمولی دارد، نمیتواند احساساتش را ابراز کند و رویاهایش را فراموش کرده. اما با پیدا شدن سر و کله تپلی در زندگی او، این روند تغییر میکند و نقطه عطفی در زندگی رامین به وجود میآید..
.
🔹 فیلم برای من یک نکته جالب هم داشت که به صورت گذرا اما «درست» به آن اشاره میشود. چالش میان فرزندان و والدین یک موضوع پرتکرار در فیلمهای کودک و نوجوان است. در محیطهای رسمی اجتماعی، اغلب حق به والدین داده میشود. در مقابل، فیلمها و انیمیشنهای خارجی سالهای اخیر، معمولا از حق فرزندان و نسل جدید به طور یکطرفه و افراطی جانبداری میشود. اما یکی از نکات مثبت فیلم تپلی و من این است که در این موضوع بر روی خود حق و انجام کار درست تاکید دارد، نه کسی که آن را انجام میدهد.
.
👈در کل میتوان این فیلم را نسبتا قوی، سالم و حال خوب کن دانست
. 😕 پانویس: ارجاع افراطی به فیلم سلطان قلبها و تاکید بر موضوعات عاشقانه (اگر چه به خط قرمزها نزدیک هم نمیشود) در فیلم را نپسندیدم و مفید هم نمیدانم
#محمدعلی_عبدالهی
#خانواده_و_رسانه
▪️ #فومو؛ طاعون مدرن
🔹«ترس از دست دادن» یا «فومو» آخرین اختلال فرهنگیای است که بیسروصدا آرامش ذهن ما را تحلیل میبرد. فومو زادۀ پیشرفت تکنولوژیک و گسترش اطلاعات است و به احساس از دست دادن چیزی مهیجتر، مهمتر و جالبتر گفته میشود که در جایی دیگر در جریان است. بر اساس یک مطالعۀ جدید، ۵۶ درصد از کسانی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، از این #طاعون_مدرن رنج میبرند.
🔹قهرمانان داستانهای قرن نوزدهمی، عمری درگیر تنها یک فرصتِ از دست رفته بودند، اما امروزه جریان بیوقفۀ اطلاعات به طرز نگرانکنندهای جهانی را به یادمان میآورد که از چنگمان میگریزد.
🔹بخش عمدۀ پشیمانیهای ما در پایان زندگی، مربوط به چیزهایی است که انجام ندادهایم و نه چیزهایی که انجام دادهایم. مجموعۀ گیجکنندهای از نمایشها، مهمانیها، کتابها و آخرین مدهای مصرفیای که رسانههای اجتماعی به خوردمان دادهاند، به همین اندازه، این بلا را سرمان میآورند. شخصیتهای آنلاین جذابی که از خودمان ساختهایم -و از دور بسیار فریبندهاند- فومو را از این هم وخیمتر میکنند.
🔹شری ترکل، روانشناس اجتماعی موسسۀ فناوری ماساچوست، مولف کتاب، تنها باهم: چرا بیشتر از تکنولوژی انتظار داریم و کمتر از یکدیگر (۲۰۱۸)، مینویسد تکنولوژی به سازۀ اصلیای بدل شده که صمیمیت را با آن تعریف میکنیم. ما صدها یا حتی هزاران دوست در شبکههای اجتماعی را با رفقای بدردبخور صمیمیمان در واقعیت اشتباه میگیریم.
🔹با بهرهگیری از صدها مصاحبه، ترکل ادعا میکند، پیشرفت تکنولوژیک، باعث #زوال_تدریجی روابط مهم ما با والدین، فرزندان یا شریک زندگیمان- شده و نوع جدیدی از #تنهایی را ایجاد کرده است. با توجه به ناامنیای که در روابطمان احساس میکنیم و نگرانیای که دربارۀ صمیمیت داریم ترکل ادعا میکند که در جهان تکنولوژی، هم به دنبال روشهایی برای برقراری رابطه میگردیم و هم میخواهیم از خود در برابر رابطهها محافظت کنیم.
@resane_ravanshenasi
سیدبشیر حسینی:
آموزش سواد رسانه ای نباید یک مسأله فرعی و فانتزی قلمداد شود
◻️رئیس شورای سیاستگذاری المپیاد سواد رسانه ای گفت: ما نیازمند برخورد ارگانیک و جامع با سواد رسانه ای هستیم و باید براساس نیازها و فرهنگ خود در این زمینه اقدام کنیم و وام گیری از رویکردهای دیگران بدون توجه به فرهنگ و اعتقادات خودمان اشتباهی بزرگ است.
◻️وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل رویکرد انتقادی کانادایی ها در برابر هژمونی فرهنگ آمریکایی، که این جهت گیری انتقادی به یک رویکرد جنجالی در حوزه هویت ملی تبدیل شد و بسیاری از کتاب های ترجمه شده در ایران نیز کتاب های کانادایی است، تصور شد #رویکردانتقادی مهمترین یا تنها رویکرد مهم سواد رسانه ای است.
◻️حسینی گفت: برخی رسانه را ذیل فضای مجازی دانسته یا سواد فضای مجازی را مطرح می کنند، در حالی که مفهوم رسانه شامل همه موارد از جمله فضای مجازی است، لذا اصطلاح سواد رسانه ای یک اصطلاح و مفهوم جامع است که در همه مجامع عملی جهان مورد تایید است اما بعضی نیز واژه های دیگری را به دلیل برخی منافع به جای سواد رسانه ای مطرح می کنند که نه درست است و نه علمی و نه قابل فهم. اینگونه برخورد کردن به معنای ایجاد ابهام بیشتر در رابطه با این حوزه مهم علمی است.
◻️وی با ابزار تاسف از اینکه سواد رسانه ای در کشور ما یک مساله فرعی و #فانتزی بوده و هنوز به یکی از مسائل مهم و اصلی تبدیل نشده است، خواستار توجه به این مهم شد.
👉 http://fna.ir/ex6kkr
@resane_ravanshenasi
#واقعیت_ترکیبی
🔻واقعیت ترکیبی نتیجه ترکیب دنیای فیزیکی با دنیای دیجیتال است.واقعیت ترکیبی اشیای مجازی را به دنیای واقعی متصل میکند و کاربر را قادر میسازد تا با اشیاء مجازی تعامل داشته باشد.
✅انواع واقعیت ترکیبی
1⃣واقعیت ترکیبی که با دنیای واقعی شروع میشود:در این فناوری، اشیای مجازی نه تنها به محیط افزوده میشوند بلکه کاربر میتواند با آنها ارتباط برقرار کند.کاربر در فضای واقعی میماند،اما محتوای دیجیتالی به این فضا اضافه شده است و کاربر نیز میتواند روی این اشیای مجازی اثر بگذارد. این نوع از واقعیت ترکیبی را میتوان نسخه پیشرفتهای از واقعیت افزوده دانست.
2⃣واقعیت ترکیبی که با یک دنیای کاملا مجازی شروع میشود:در این نسخه از واقعیت ترکیبی شاهدیک دنیای مجازی هستیم که جایگزین دنیای واقعی میشود.این فناوری به واقعیت مجازی شباهت دارد اما اشیای مجازی درون آن شبیه نمونههای واقعی هستند، در حالیکه در فناوری واقعیت مجازی، بهطور عادی محیط مجازی به دنیای واقعی اطراف کاربر متصل نیست.
کاربرد واقعیت ترکیبی درامور نظامی،کاراز راه دور،بهداشت و درمان،طرحهای اولیه برای صنایع،هوانوردی ومعماری است.
🎯 داستان ورلدُمیتر: پروژهای عجلهای که یکی از پربازدیدترین وبسایتهای اینترنت شد
— مسألۀ ورلدُمیتر، از همان زمان تأسیسش، مُردن مردم بود
📍اینروزها علاوهبر وسواس ضدعفونیکردن وسواس دیگری هم پیدا کردهایم. تا فرصتی پیدا میشود، با نگرانی و اضطرب، سراغ سایت «ورلدُمیتر» میرویم تا آخرین آمار جهانی مبتلایان به کرونا را ببینیم و میزان تلفات کشورها را مقایسه کنیم. تکصفحهای شامل جداول آماری که ظرف چند روز راه انداخته شد، حالا به جمع صد سایت پربازدید جهان راه یافته است و به یکی از پرارجاعترین منابع اطلاعات دنیا تبدیل شده است، چنانکه حتی دولت انگلستان آمارش را نقل میکند. ولی این وبسایت دست چه کسی است و آیا دادههایش دقیقاند؟
🔖 ۱۴۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۹ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9730/
@tarjomaanweb
@resane_ravanshenasi