eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
193 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
❓واضع اصطلاح سواد رسانه‌ای چه کسی است؟ ❓دهکده جهانی چیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین بی‌شرمانه شبکه من‌وتو به مردم و فرهنگ ایرانی: مردم ایران دارند به چیزی تبدیل می‌شوند که به سختی می‌شود اسم آن را انسان گذاشت! اینها فکر می‌کنند با سگ‌بازی و بی‌بندوباری جنسی‌شون در اوج فرهنگ و انسانیت هستند؟🤔 نه داداش! اونی انسان نیست شمایید که از پول کثیف سعودی‌ها که حاصل کشتار کودکان یمنی‌ست تغذیه می‌کنید که احساس جنتلمنی و باکلاس بودن شما رو برداشته! Bisimchimedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه مثل علینژاد گنده‌ی اپوزوسیون هم باشی وقتی برخلاف نظرات رسانه‌ی آزادِ بی‌بی‌سی حرف بزنی خفه‌ات میکنن! Bisimchimedia
💢آمار فیلترینگ‌ در دنیا ✅آرما
🎬بازیکن شماره یک اماده؛ سواد رسانه‌ای به ورایت اسپیلبرگ فیلم بازیکن شماره یک آماده وضعیت اسفناک جهان در سال 2045 را نشان می‌دهد. در آن زمان بیشتر مردم به وسیله تکنولوژی VR یا واقعیت مجازی غوطه‌وردر دنیایی مجازی هستند و طبق چیزی که ابتدای فیلم گفته می‌شود مردم دیگر مشکلات خود را حل نمی‌کنند، بلکه با آن زندگی می‌کنند و چون واقعیت آزار دهنده است، همه به دنبال راهی برای فرار از آن هستند. این راه فرار همان دنیایی واقعیت مجازی یعنی «واهه یا اوسیس» است که مردم در آنجا آواتار مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند و هر کاری که دوست دارند، انجام می‌دهد و فقط برای خوردن، خوابیدن و دستشویی رفتن از «اوسیس» خارج می‌شوند. به همین علت اکثر مردم به طرز رقت انگیزی در کانکس‌ها زندگی می‌کنند و غوطه‌وری در فضای مجازی به زندگی حقیقی آنها لطمه زده. 🔸در این زمان قهرمان فیلم و تیمش و در مقابل شرکتی به نام IOI در حال رقابت برای برنده شدن در مسابقه‌ای هستند که نتیجه آن به دست گرفتن کنترل «اوسیس» است. آنچه در مورد فیلم لازم است بدانیم: 🔹این فیلم بسیار ظریف به پدیده ، اشاره کرده است، کسانی که به علت خاص بودن در این فضا معروف می‌شوند و این موضوع در این فیلم تا حدی مثبت جلوه داده می‌شود. 💢اعتیاد و غرق شدن در فضای (واقعیت) مجازی به خصوص اگر بدون فکر و هدف باشد در این فیلم بد دانسته می‌شود. اگرچه معایب اعتیاد و استفاده بیش از حد از فضای مجازی در این فیلم نمایش داده می‌شود اما به دنبال تخریب و مطلقا بد جلوه دادن آن نیست، بلکه تاکید می‌کند حضور در این فضا نباید جایگزینی برای ارتباط با دیگران به خصوص خانواده شود. 💢همچنین نسبت به افشای اطلاعات در دنیای مجازی و اعتماد به افراد در آن هشدار داده می‌شود و همچنین بر روی مسئله هویت مجازی و امکان تفاوت آن با هویت حقیقی افراد تاکید می‌شود. 💢در صحنه پایانی فیلم، قهرمان داستان که برنده مسابقه و مالک دنیای مجازی شده، این فضا را دو روز در هفته تعطیل می‌کند. این نکته مهمی است که در به آن می‌گوییم. 💢اگرچه خشونت دراین فیلم وجود دارد اما حقیقی و آزاردهنده نیست، در بخشی از فیلم نیز صحنه‌ای از یک فیلم ترسناک نمایش داده می‌شود که این مورد نیز بسیار کوتاه است. نکته‌های مثبتی مانند: ترویج کارگروهی، پزوهش و تمرین، مطالعه و تلاش برای متخصص شدن در یک زمینه خاص به چشم می‌خورد. 💢دیدن این فیلم به همراه نوجوانان را به خانواده‌ها توصیه می‌کنم، مخصوصا خانواده‌هایی که نوجوانان در آن درگیر فضای مجازی هستند. دیدن این فیلم را بهتر است خانوادگی همراه با بحث در مورد موضوعاتی مانند «هویت مجازی، سلبریتی‌ها، رژیم مصرف و میزان استفاده از رسانه و شیوه فعالیت هدفمند در فضای مجازی» باشد. 👤محمدعلی عبدالهی آرما
📌شبکه‌های اجتماعی غیرایرانی مسلط بر کسب و کار ایرانی 🔹یافته‌های یک پایان‌نامه در دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده است: فقط ۱۳ درصد از کسب و کارهای خانگی در ایران در بستر شبکه های اجتماعی بومی فعال هستند؛ اما در مقابل سهم شبکه‌های اجتماعی غیر بومی ۸۷ درصد است.
روانشناسی زرد برای زنان در اینستاگرام: عزیزای من! نکنه با پسری که خیلی به مادرش توجه داره و میگه مادرم اولویت زندگیمه ازدواج کنیدا! شک نکنید که بدبخت می‌شید! _ آقا پسری که یه سره تو باشگاهی که سیکس پک‌هات بزنه بیرون تا توجه دختر‌ها را جلب کنی، این کارا به تنهایی فایده نداره، چون دختر‌ها دنبال پول و ماشین اند برو دنبال ماشین مدل بالا! _ دخترای گل اگر می‌خواید پسر رو اسیر خودتون بکنید طوری که بعد یه مدت ولتون نکنه بره باید باید با دست پس بزنید و با پا پیش بکشید؛ این راز عاشق نگه داشتن مردهاست، یعنی یه جوری تو رابطه باهاشون رفتار کنید که همیشه تشنه باشن و ترس از دست دادن داشته باشند، باید مرد رو همیشه نامطمئن به اینکه واقعا دوسش داری یا نه نگه داری، خیلی وقتا براش دست نیافتنی باش مثلا اگر خواست ببینت بگو کار دارم می‌خوام با دوستام برم بیرون! _ خانم‌های عزیز می‌خوام بهتون یاد بدم چطور رابطتون رو مدیریت کنید. به عنوان مثال اگر با مردی قرار داشتید و اون دیر سر قرار رسید حالا به هر دلیلی، سوار ماشینتون بشید و برید تا بفهمه که نباید حتی یک دقیقه دیر کنه، چون اگر شما یک بار چشم پوشی کنید تبدیل به عادت میشه، یا اگر یکبار بهتون گفت میشه تو ماشینت رو بیاری، خودتون رو به نشنیدن بزنید و پیاده با اون مرد راه برید تا بفهمه مردی که ماشین نداره نباید قرار بذاره با یه زن، توی رستوران هرگز پول غذا رو حساب نکنید اگر هم شوهرتون یا دوستتون گفت شما حساب کن مطمئن باش دوستت نداره، چون مردی که زنی رو دوست داره از در و دیوار پول میکنه تا خرج زن مورد علاقش بکنه (هیجان زدگی و کف زدن حضار) _ عزیزای من! من اینجام تا بهتون یاد بدم چطور تنها در ۱۰ روز بله در ۱۰ روز، زندگیتون رو متحول کنید، احساس‌های بد و ناکامی‌ها رو از خودتون دور کنید، مشکلاتتون رو حل کنید و بر ویژگی‌های بدی که ژن‌ها برای شما ایجاد کرده اند غلبه کنید. صحبت‌های بالا نه لطیفه و شوخی، نه حرف‌های زرد انسان‌های بی‌سواد و نه صحبت‌های یک زن یا مرد تیغ‌زن و سواستفاده‌ گر است، این فرمایشات، برشی کوتاه از سخنرانی و صحبت‌های روانشناسان زرد است. روانشناسی زرد و روانشناسان بزک کرده این روز‌ها در فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام به حجم زیادی از محتوای تولید شده در حوزه‌هایی مانند راه‌های موفقیت، انگیزش و هیجان، روانشانسی امید، راه‌های جذب، موفقیت، غلبه بر ژن‌های بد تنها در ۱۰ روز و حجم زیادی از محتوا‌های عجیب در حوزه شوهریابی و مدیریت عاطفه و عشق .. برمی خوریم. این محتوا‌ها که تحت عنوان روانشناسی معرفی می‌شوند و ادعا دارند قادر به ایجاد تحول در زندگی افراد با چند تکنینک ساده اند در واقع روانشناسی زرد نام دارد. این محتوا‌ها اغلب در قالب کلیپ‌های کوتاه، کنفرانس ها، نشست‌ها و کتاب‌هایی که انتشارات معتبری ندارند ارائه می‌شود.
روانشناسی زرد برای زنان در اینستاگرام / بخش دوم: به سراغ کلیپ هایشان که میروی از دیدن آقا و به ویژه خانم روانشناس که خود را دکتر معرفی کرده و در توضیح تخصص خود یک سطر اصطلاح انگلیسی نوشته، تعجب می‌کنی، خانم روانشانس با آرایشی غلیظ و لباس‌های گران قیمت و متنوعی که تن مانکن‌ها دیده‌ای در یک اتاق بسیار شیک نشسته و با لبخندی تصنعی به شما می‌گوید که کلید نجاتتان دست اوست. البته که نحوه لباس پوشیدن و آرایش هر کسی امری است مربوط به خود او؛ اما خوب طبق تجربه، از یک دکتر روانشناس بالینی انتظار نمی‌رود که چنین آرایشی داشته باشد. به پیجشان که وارد می‌شوی بیشتر حیرت می‌کنی، صفحاتی را می‌بینی که به فضای طنز یا فان شباهت بیشتری دارند و اثری از علمی بودن یا حتی جدی بودن در پست‌ها مشاهده نمی‌کنی. لحن این روانشناس نما‌ها نیز بسیار عامیانه و کوچه بازاری و به نحو عجیبی به فالگیر‌ها شبیه است. روانشناسی زرد چیست؟ روانشناسی زرد به معنای نگاهی غیرعلمی و غیر تخصصی به پدیده‌ها و مفاهیم تخصصی و علمی است. روانشناسان زرد از آنجا که فهمی از روانشناسی و تخصصی در این زمینه ندارند، نوشته‌های چهارتا کتاب را با حرف‌های عامیانه خود آمیخته تحویل هوادارنشان که اتفاقا کم هم نیستند، می‌دهند. حرف‌های آن‌ها عمدتا تکراری و بدون هیچ پایه و اساسی و تنها مبتنی بر تجربیات خود و اطرافیانشان است و به همین دلیل معمولا قادر به حل هیچ مشکلی نیستند و مدام وعده و وعید می‌دهند. روانشناسان زرد سعی می‌کنند مرتب از مثبت اندیشی و حل تمام مشکلات با فرستادن انرژی مثبت به درون کائنات حرف بزنند. چطور دوست پسر را به شوهر تبدیل کنیم خانم «س.ه» که خود را روانشناس بالینی، مشاور ازدواج، خانواده و سکس‌تراپ معرفی می‌کند. خطاب به دختران می‌گوید: آیا از اینکه روابطتان مدام با شکست مواجهه می‌شود و نمی‌توانید دوست پسر خود را به شوهر تبدیل کنید نگرانید؟ آیا از اینکه مدام پسر‌ها از شما رم می‌کنند خسته شده اید؟ من به شما می‌گویم چطور دوست پسر را به شوهر تبدیل کنید. محور حرف‌های دیگر خانم روانشناس هم تقریبا در همین فضا ست، حرف‌های تکراری که سعی می‌کند لابه لای آن‌ها از چند اصطلاح علمی هم استفاده کند. تنها چیزی که مدام تغییر می‌کند مدل مو و آرایش و رنگ رژلب اوست. حرف‌ها و راهکار‌های خانم روانشناس به حدی آبکی و سطحی و غیرعلمی است که با خواندنشان متعجب می‌شوی که او این اعتماد به نفس را از کجا آورده که مطبی زده و دفتر و دستکی راه انداخته است. به عنوان مثال وی می‌خواهد در مورد دختری که پسری با وعده ازدواج، برای نخستین بار با او رابطه جنسی داشته و سپس او را رها کرده، و راهکار ارایه دهد: کل صحبت‌های خانم روانشناس جز بد و بیراه گفتن و غر زدن به اینکه پسر‌ها رند و زرنگ شده‌اند و با حقه بازی دختران را به رختخواب می‌کشانند چیزی نیست در نهایت هم می‌گوید قبل از اینکه با پسری بخوابید خوب جنسش را بشناسید که «بپیچون» نباشد! نکته جالب در پیج همین روانشناس، وجود کلیپ‌های مربوط به افتادگی رحم و راه‌های درمان آن از طریق خوردن دو لیوان عرق رازیانه و یک لیوان سرکه انگور در جهت رفع بلغم است، که گویی آقای روانشناس به عنوان تبلیغ در پیج خود قرار داده، به سراغ کامنت‌ها که می‌روی تعجب می‌کنی از اینکه کمتر کسی گفته آقا شما مگر روانشناس نیستی به افتادگی ....چکار داری؟ زن‌ها که عمدتا تشکر کرده و دعا که خدا خیرتان بدهد ما را از بزرگترین غم زندگی مان نجات دادید. قصه‌های بی بی پریسا وضعیت محتوای که خانم «پ.ن » در پیج خود ارائه می‌کند از خانم «س.ه» فجیع‌تر است. او در بخش معرفی، خود را مربی ایرانی معرفی می‌کند و بسیاری از کلیپ هایش را با عنوان بی بی پریسا و مثلا قصه عشق یا بی بی پریسا و قصه مار و خارپشت در حالی که عینک ته استکانی زده و چادر سفید گل داری را زیر گلو سنجاق کرده، تعریف می‌کند. بی بی پریسا در قصه هایش به هوادارانش می‌آموزد چطور همسر جذاب و دلربایی باشند و مردان را مثل آهن ربا به خود جذب کنند. تخصص دیگر بی بی، زوج درمانی است، در این بخش بی بی پریسا به راز‌ها و کلید‌هایی اشاره می‌کند که شما می‌توانید هر قفلی را در رابطتان با کمک این کلید‌ها باز کنید. مطالب این بخش از کتاب‌های خارجی و سبک زندگی اروپایی برداشته و توسط بی بی بلغور می‌شود. پیچ خانم مربی به جز اینکه به شما یاد می‌دهد چطور زوج موفق و عاشق پیشه‌ای باشید، فضای خوبی برای دیدن انواع مدل‌ها و برند‌های روسری، جدیدترین شیوه‌های گره زدن آن و همچنین مانیکور و کاشت ناخن است. خانم مربی در بخشی دیگر پیج خود فیلمی از روابط تقریبا خصوصی خود و همسرش را گذاشته تا به بهانه تولد او از حضور سبز و گرم و مردانه و عاشقانه اش در زندگی تشکر کند. فالور‌های پرشمار او هم به به و چه چه کنان از اینکه این دو
شبکه های ماهواره ای فارسی‌زبان ،در فضای مجازی چقدر مخاطب دارند؟ 🔹مهم‌ترین رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی چقدر توانسته‌اند در فضای مجازی از قبیل توییتر، اینستاگرام و تلگرام مخاطب جذب کنند؟
🎥معیار محتوای نامناسب معمولا خشونت، اشاره‎‌های جنسی، کلمات زشت و ترویج مصرف‌گرایی است. اما اینجا از چیز مهم‌تری صحبت می‌کنم: «عزت نفس» یعنی احساس اهمیت داشتن و ارزشمند بودن و ارزشی که فرد برای خودش قائل است. اما چرا این سه فیلم مخرب «عزت نفس» هستند. . 1⃣دایناسور خوب: این انیمیشن با یک سوال شروع می‌شود: اگر شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به زمین نمی‌خورد چه اتفاقی می‌افتاد؟ جواب فیلم این است که دایناسورها «» یافته‌تر و باهوش‌تر از ما می‌شدند و آنها فرمانروای زمین بودند. در نتیجه انسان مثل حیوانات موذی (که در فیلم جونور وحشی خطاب میشه) به ذخیره غذای دایناسورها حمله می‌کرد، یا اینکه اهلی میشد و میشد حیوان خانگی یک دایناسور!! اولین تصویری که از بچه انسان می‌بینیم هم وقتی است که در تله حیوانات گرفتار شده. بعد هم مثل درندگان با حیوانات دیگر درگیر می‌شود و مثل گرگ زوزه می‌کشد. در انتها هم وقتی به پدرومادرش می‌رسد، آنها او را بو می‌کنند تا مطمئن شوند بچه خودشان است! فکر می‌کنم توهین آمیز بودن این انیمیشن تا همینجا مشخص شده. این توضیح هم لازم است که هرچند دایناسور (آرلو) شخصیت اصلی است اما همذات پنداری کودک با شخصیت بچه انسان (خال خالی!) بیشتر است. حالا کودکی را تصور کنید که خود را عزیز و در کانون محبت و توجه خانواده می‌بیند ناگهان چنین تصویری از خود پیدا می‌کند. . 2⃣حیوانات آمریکایی: داستان چند جوان را روایت می‌کند که دوست دارند کاری بکنند! و عادی نباشند. بنابراین تصمیم می‌گیرند یک کتاب بسیار مهم را از کتابخانه دانشگاه بدزدند و در بقیه فیلم سردرگمی و بلاهت آنها نشان داده می‌شود. پیام فیلم به نوجوانان این است: عادی باش. 3⃣اما «روما»، فیلمی که از نظر فنی قوی است و کارگردانی صاحب نام دارد. اما قرار نیست اسیر نام‌ شویم و نقد به «محتوا» را رها کنیم. راستش من در ابتدای فیلم که زندگی یک خانواده ثروتمند و چند مستخدم خانم فقیرشان نشان داده می‌شد انتظار داشتم موضوع فیلم مربوط به چالش این دو طبقه باشد! اما برعکس موضوع فیلم روایت محبت، دلبستگی و در طبق اخلاص گذاشتن همه چیز مستخدم برای خانواده‌ای بود که برایشان کار می‌کرد. در واقع روایتی از یک نوع برده داری است که در آن برده به برده بودنش رضایت دارد و متقابلا ارباب هم سعی می‌کند ارباب نسبتا خوبی باشد.
🛑کرونا، فضای مجازی و حکمرانی شبکه ای آمریکا ✍سید علیرضا آل داود کرونا به موج دوم خود رسید و همانطور که پیشتر پیش بینی کرده بودیم نوع جدید و جهش یافته این ویروس بصورت اپیدمی در کشور رواج پیدا کرد. قابل پیش بینی بود که آمریکایی ها سراغ بروزرسانی این ویروس با توجه به تاثیر نوع اول آن خواهند رفت و در این بین نقش جریان نفوذ بسیار پر رنگ است. اما نکته ی بسیار مهم نقش فضای مجازی رها شده، بی ضابطه و بی قانون در کمک به سازندگان کرونا است. عملا فضای مجازی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب تبدیل به قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است و دشمن هنوز از این فضا تارانیده نشده، با انتقال بیگ دیتای کشور و چه بسا بیگ دیتای های دیگر نظیر پزشکی، پایش بیماران کرونایی، سلول های بنیادی و... از همین مسیر به سازندگان این ویروس بمنظور تقویت و اصلاح آن کمک کرده است. نکته دوم که به گسترش کرونا در کشور ما کمک شایانی کرده باز همین فضای مجازی رها شده، بی ضابطه و بی قانون است. این فضا بستر دوقطبی های گفتمانی و نشر گسترده فیک نیوز (اخبار)جعلی شده است. طبق ادعای اروپایی ها، اخبار جعلی توانایی سلب حکمرانی یک حکومت را دارند، پس قدرت ایجاد ناامنی روانی را هم خواهند داشت. تولید پیام های مایوس کننده، استرس زا، حامل ترس و ... میتواند ناامنی روانی را در کشور بوجود آورده، سپس استرس ناشی از آن میتواند اختلالاتی نظیر بی پناهی اکتسابی(درماندگی آموخته شده) را بوجود آورده و علاوه بر افسردگی و تسلیم شدن، منتج به کاهش ایمنی بدن شود و اگر فرد به این بیماری در این شرایط مبتلا شود قطعا آسیب های جدی خواهد دید و یا از بین خواهد رفت. نکته سوم و مهم سو استفاده آمریکایی ها و صهیونیست ها از این شرایط هرج و مرج کرونایی و تحمیل حکمرانی شبکه ای خود به دنیا بخصوص کشور ما که فاقد زیرساخت مستقلی به نام شبکه ملی اطلاعات است، می باشد. البته بسیاری از کشورهای پیشرفته با استقلال و مرزبانی سایبری، ارتقای سواد رسانه و سواد فضای مجازی در کنار این استقلال و حکمرانی واقعی بر این فضا توانسته اند مشت محکمی بر دهان آنان زنند... به عنوان مثال چین، کره جنوبی، استرالیا، کشورهای اتحادیه اروپا، روسیه و... با داشتن شبکه ملی اطلاعات و حکمرانی قطعی بر فضای مجازی داخلیشان و از همه مهمتر برخورد های بسیار جدی با اخبار جعلی و تولیدکنندگان آن در همین ایام کرونا بسیار موفق عمل کردند که نیاز به توضیح بیشتر ندارد... لازم به ذکر است آمریکا و رژیم صهیونیستی پیشرفته ترین شبکه ملی اطلاعات را در کنار استفاده از سرویس ها و خدمات بومی خود دارند... ادامه دارد
🚩 نبود ، کانون گرم خانواده ها را به خطر می اندازد! چرا فراگیری سواد رسانه ای مهم است؟ آموزش «سواد رسانه ای» به‌عنوان مهارتی جهت مقابله با جنگ رسانه ای است که منجر به افزایش ظرفیت تحلیل شهروندان در مواجهه با رسانه ها شده و باعث می شود تا آنان به جای آنکه تسلیم محتوای پیام های رسانه ای شوند و منفعلانه هر آنچه دریافت می کنند بپذیرند، تلاش کنند تا به‌عنوان یک مخاطب فعال در پیام ها را درک و به و ارزیابی پیام ها بپردازند و برخوردی فعالانه با پیام های رسانه ای داشته باشند. اگر شهروندان یک جامعه از سواد رسانه ای کافی برخوردار نباشند، قطعا نخواهند توانست در فضای سنگین رسانه ای جهان امروز، مسائل و وقایع را به درستی تعبیر و تفسیر کنند. سطرهایی از کتاب مولف:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅پنج فیلتر رسانه های جمعی از دید نوام چامسکی.. 🧿پروپاگاندا یا تبلیغات سیاسی چیست؟ 🧿مطبوعات یا آزادی اندیشه چیست؟ 🧿تولیدرضایت چگونه و با چه هدفی صورت می گیرد؟
🔎 رسانه هویت خودآگاهی آنچه که امروزه در مواجهه با رسانه ها و در مصرف الکترونیکی و دیجیتالی مردم اهمیت دارد سطح خودشناسی و میزان دوری و نزدیکی انسان ها در نسبت با خودآگاهی است. آیا رسانه ها خودآگاهی ما را تقویت می کنند یا ما را از خویشتن خود دور می سازند؟ خودآگاهی یعنی نزدیک شدن به شناخت ضعف ها و قوت ها و آشنایی عمیق با آرزوها و احساسات، عشق ها و نفرت ها و توانمندی ها و نارسایی ها و دریک کلام، پاسخ درست به و سوال "من کیستم؟" می باشد. جامعه در ادبیات برخی جامعه شناسان، ملجا و معرف هویت افراد می باشد. "چارلز هربرت کولی"، تعبیر را برای تعریف شخصیت و خودآگاهی انسان به کار می برد و انسان را در قیاس با نظر و نگاه دیگران تعریف می کند. "اروین گافمن"، کنش های افراد را نقش ها یا انتظاراتی می بیند که دیگران از ما در شرایطی معین دارند و "ما بازیگرانی هستیم که پشت صحنه ای متفاوت از جلوی صحنه تعاملاتمان داریم". تورستن وبلن از مصرف نمایشی برای کسب شهرت سخن می گوید و گئورک زیمل نیز عامل فرار از گمنامی در کلانشهرها را مصرف زدگی معرفی می نماید که هردو به کسب شهرت و رسیدن به هویت توجه دارند و عامل خودآگاهی را در چیزهایی خارج از درون انسان جست و جو می کنند. در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و رسانه زدگیِ مفرط که لایک گرفتن از محیط و زندگی به شرط توجه دیگران و عقلانیت درقفس وابستگی ها، سکه رایج بوده و به تعبیر "بودریار"، حادواقعیت حاکم بلامنازعی گشته و نشانه ها و جعلیات غلبه یافته و "فِیک بودن، جای واقعیت را پر کرده" و به تعبیر دقیق تر، رخ داده است، قربانی اصلی چنین اتمسفری، مساله هویت و خودآگاهی بوده که حاصل فرهنگ مصرف زده، نمایشی و جعلی می باشد. پدیده های چون ایفلوئنسرها و شاخ های فضای مجازی، در پارادایم خودآیینه سان و جعلی و مصرف زده و شهرت طلب، قابل فهم بوده که اگر ۱. به تقویت فردیت افراد توجه نکنیم و به واقعیت درونی غنی و ریشه دار با کسب مهارت های زندگی اهتمام نورزیم ۲. اگر به خلوت های معنوی و پررنگ، کم اهمیت باشیم ۳. اگر خاطرات شخصی و خانوادگی کمرنگ و هیجانی داشته باشیم ۴. اگر مطالعه و تفکرانتقادی به عادت ثانوی ما در روند زندگی روزمره مان تبدیل نشود، مرگ سوژه و بحران هویت و تعلیق فرهنگ و افول تمدنی را همچون غرب، تجربه خواهیم نمود. 🖌علیرضامحمدلو، پژوهشگر فرهنگ و رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 (اعتیاد به اینترنت) 🔴چه کسانی بیشتر به اینترنت دارند؟؟ 🔵به طور میانگین کودکان و نوجوانان در هفته چند ساعت از اینترنت استفاده میکنند؟؟ ⚫اولین راه درمان اعتیاد به اینترنت چیست؟؟
تبدیل نقطه قوت یک کشور به نقطه هراس و پاشنه آشیل با تاکتیک در عملیات روانی رسانه ای یعنی.... "ایران_انفجار" و "ایران_آتش_سوزی" راه انداخته اند و مدام با توسل به و و فریب رسانه ای، می کنند. کشور را هدف گرفته اند تا نقطه اتکای دیپلماتیک و ثبات اجتماعی و...را به معامله بکشانند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا که تا دندان مسلح با ۲۰۰ملوان و تجهیزات موشکی و... در سواحل کالیفرنیا و بندر سن دیگو، دچار انفجار و حریق شده ، خبرگزاری BBC، با تکنیک و سانسورعمدی، حتی یک خط خبری ساده هم به این مساله اختصاص نمیدهد. سایر خبرگزاری های غربی و عربی نیز با تکنیک های و و ، سعی در تقلیل حادثه و فرافکنی دارند. علیرضامحمدلو
◀️سلبریتی‌ها چه فرقی با آدم‌های مشهور دارند؟ 💢سلبریتی‌ها گرچه در شیپور آشنایی می‌دمند، اما فاصله‌ای کهکشانی با مخاطبشان دارند... *⃣بعضی‌ها را همه می‌شناسند، اما نمی‌شود به آن‌ها گفت «سلبریتی». سلبریتی‌شدن چیزی بیشتر از شهرت لازم دارد. برخلاف آن‌ آدم‌های سرشناسی که شاید از زندگی‌شان چندان سر درنیاوریم، سلبریتی‌ها به‌طرز عجیبی به ما شباهت دارند. مثل ما شوخی می‌کنند، بچه‌دار می‌شوند، و غذا می‌خورند. اما این شباهت ذره‌ای از فاصلۀ کهکشانی آن‌ها با ما کم نمی‌کند. مهم‌ترین اتفاقات زندگی ما به گوش کسی نمی‌رسد، درحالی‌که خبرهای پیش‌پاافتادۀ آن‌ها دنیا را پر می‌کند. این نزدیکانِ بسیار دور واقعاً چه فرقی با دیگران دارند؟ ادامه دراینجا بخوانید👇 http://m.tarjomaan.com/neveshtar/9537/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️نظارت‌ها کجاست؟ ⚠️گسترش استفاده از واژگان شنیع اروتیک و ادبیات رختخوابی در برنامه روحوضی و بی در و پیکر ام شو ⛔️این تاک شو زرد و مهوع از بدو شروع با تیزر مازوخیستی که منتشر کرد معلوم بود به کجا خواهد رسید و تا امروز هم تنها با حرکت در مسیر ابتذال و خالتوربازی‌های رایج این روزهای فضای مجازی، خودش را زنده نگه داشته... 🚫این سوال از حسین انتظامی و اعضای شورای صدور پروانه سازمان سینمایی مطرح است که چطور در پی و جذب بیننده به هر قیمتی، حاضر به عدول از خطوط قرمز اخلاقی و پختن نان مبتذل خود در تنور بی نظارتی VOD ها شدند؟
▪️هشدار به مسئولین امنیتی؛ بی‌بی‌سی متوجه شده که در بیت رهبری، "پرده‌هایی وجود دارد که ممکن است پشت آن پنجره باشد"..!!! 🤦‍♂ لطفا قبل از اینکه ساختار دیگه لو بره و متوجه بشن زیر موکت هم سطح زمین وجود داره فکری کنید :)))))))) 💬 سعید نوروزی @Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه چینی بررسی می‌کند، توافق ایران و چین، واقعیت ها و دروغ ها | بخش اول 📍تفسیر نيويورک تایمز از توافق، بدن آدولف اوکس بنیانگذار این روزنامه را در گور لرزاند...! 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه چینی بررسی می‌کند، توافق ایران و چین، دروغ ها و واقعیت ها| بخش دوم 📍مقاله نیویورک تایمز سراسر جملاتی هدفمند، تحقیرآمیز و غیر محترمانه/رد گم کنی روزنامه نگاران بین المللی! 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه چینی بررسی می‌کند، توافق ایران و چین، دروغ ها و واقعیت ها| بخش سوم 📍تشبیه توافق به ترکمنچای از کجا شروع شد؟!/دوست دارم بعد از انتشار جزئیات توافق، دوباره مقاله را بازخوانی کنم، واشنگتن پست عذرخواهی می‌کند؟ 🆔 @Kavoshmedia