eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
194 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️استعفای شبانه معاون وزیر بهداشت؛ واکنش کاربران فضای مجازی چه بود؟ 🔹درست شبی که قرار است از فردایش محدودیت‌های جدید کرونایی به مدت دو هفته اعمال شود، معاون وزیر بهداشت با انتشار شبانه نامه‌ای ضمن طرح این ادعا و اتهام که مدیریت وزیر بهداشت عامل تلفات بالای کرونا در ایران است، استعفا می‌دهد. استعفایی که در ادامه با کناره گیری نوبخت معاون دیگر وزارت بهداشت نیز همراه شد. البته ادعای این دو معاون وزیر روز قبل از آن نیز توسط محمود احمدی‌نژاد مطرح شده بود؛ گزاره‌هایی که طی ماه‌های اخیر نیز بارها از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مطرح شد و آن‌ها در یک خط رسانه‌ای ثابت سعی در القای کم کاری تعمدی و ناتوانی مدیریتی در کنترل کرونا به مخاطبان را داشتند و دارند. 🔹اما در میانه نبرد با کرونا آیا افکار عمومی واقعا این استعفاها را با هدف اعتراض به سوء‌مدیریت و نگرانی برای مردم می‌دانند یا موضوع ابعاد دیگری دارد که لباس مردم‌دوستی به تن کرده است؟ 📊نگاهی به پربازنشرترین و پرلایک‌ترین محتواهای توئیتر در خصوص این موضوع نشان می‌دهد مخاطبان درگیر با این محتوا، ادله معاون وزیر را باورپذیر ندانسته‌اند. توئیت با این محتوا که «درباره استعفای معاون وزیر بهداشت، طرح دعوای طب سنتی و طب مدرن سرکاریه. ماجرا اینه که معاون مستعفی مدافع نظریه «ایمنی گله ای» بود که مدتی همین ایده رو به روحانی هم القا کرد و نزدیک بود ملت رو به فنا بده. بعد هم بزرگوار ما رو موش آزمایشگاهی کرد و حالا که گندش دراومده، در رفت!» با ۲۳۵ ریتوئیت پربازنشرترین محتوا طی چند ساعت گذشته از استعفای معاون وزیری است که البته برخی منابع خبری نیز گفته‌اند پیش از استعفا عزل شده بوده است. 🔹توئیت علی‌حسین قاضی‌زاده با این محتوا که «"مدیریت بسیار غلط وزیر بهداشت و رجزخوانی های بی اساس برای واکسنی که وجود ندارد" ؛ این را اپوزیسیون برانداز آنسوی آب نگفته است. اینها سخنان رضا ملک زاده معاون وزارت بهداشت است که دقایقی پیش با استعفا، مدیریت وزیر بهداشت را عامل تلفات بالای کرونا در ایران اعلام کرد.» با ۱۸۵۴ لایک پرلایک‌ترین محتوای کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است. 🔹طبق رصد دیتاک کاربران با ۲٫۱ هزار توئیت، ۱٫۴ ریتوئیت و ۱۴٫۳ هزار لایک و با هشتگ‌های ، ، ، و به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. 🔹در تلگرام اما خبر این استعفا را بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ۱٫۴ هزار پست بعد از انتشار نامه استعفا و ۶٫۶ میلیون بازدید و مورد توجه قرار دادن متن نامه در خبر فوری با ۱۷۲۶۵۲ بازدید، در کنار این روایت که مخالفت معاون وزیر بهداشت با طب سنتی یکی از دلایل جدی این استعفا بوده و عده‌ای نیز این استعفا را فرافکنی برای فرار از پاسخگویی دانسته‌اند، واکنش کانال‌های تلگرامی بوده است. 🔹از ابتدای پاندمی کرونا گروه‌هایی سعی در تضادآفرینی، تردیدآفرینی و ایجاد ابهامات جدی درباره توانایی مسئولان حوزه بهداشت و درمان در حفاظت از جان شهروندان داشته‌اند. استعفای معاون وزیر بهداشت که در ادامه توسط برخی چهره‌های سیاسی در قالب توصیه به وزیر برای استعفایش دنبال شد، فارغ از تنازعات درونی که به هر دلیلی ممکن است جریان داشته باشد، بازی با امنیت روانی مردمی است که این روزها متاثر از کرونا و شرایط اقتصادی و ... حال خوبی را تجربه نمی‌کنند. نمی‌توان با استدلال حمایت از مردم استعفا داد اما امنیت روانی مردم را نادیده گرفت. کمک به کاهش تاب‌آوری اجتماعی این روزها توسط هر فرد و نهاد و مقامی پذیرفته نیست. ✍️معصومه نصیری؛ کارشناس رسانه
🔹هشتگ‌های درباره ایران، چگونه ترند می‌شوند؟ 🔹درباره مرکز اعتدال و کارویژه های آن، چه می دانید؟ 🔹چگونه با داده کاوی می توان ذائقه سنجی و مهندسی افکار عمومی کرد؟ 🔻نصیری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه با توجه به گستردگی این فضا، سرعت بالای انتقال اطلاعات غلط یا دستکاری شده و به کارگیری مؤثرترین روش‌های برای تأثیرگذاری بیشتر در ذهن مخاطب، ما چاره‌ای جز آگاه سازی افراد و توانمندسازی قدرت تشخیص مخاطب نداریم، افزود: در حال حاضر ما در حلقه یک استبداد اطلاعاتی گیر کرده‌ایم و با قرار گرفتن در این فضای تروریسم مجازی، که پلتفرم و رسانه جهانی قدرتمندی در اختیار نداریم، به ما و صدای ما اجازه پیش رفتن و شنیده شدن نمی‎دهند. بنابراین مخاطب باید توانمندی برخورد کردن با محتوا را داشته باشد و در مواجهه با محتوا و عناوین منتشرشده در فضای مجازی، به این فکر کند که به اشتراک‌گذاری چنین مطالبی توسط چه کسی، به چه منظوری و با چه اهدافی صورت گرفته است. کاربران در بسیاری از مواقع به راحتی می‎توانند با خط‌گیری برخی توئیت‌ها در فضای مجازی به هدفدار بودن آن جریان پی ببرند. 👉https://www.yjc.ir/00VdAU
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
9️⃣3️⃣1️⃣ 🔆 ببینید بمباران تبلیغاتی رسانه‌ها، چگونه شما را مجبور می‌کند حقیقت را منکر شوید و حتی به عقل خودتان شک کنید! 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡
▪️اوباما در کتاب خاطراتش می نویسد که در جنگ ایران و عراق،روسیه ایران را مجهز به انواع سلاحها از جمله سلاحهای شیمیایی کرد و کشورهای خلیج صدام را صرفا حمایت مالی کردند. بله عزیزان، صاحبان قدرت تاریخ را اینگونه تحریف می کنند و با رذالت تمام جای جلاد و شهید را عوض! 💬 Pareia Bakhshi @Fars_Plus
📍عکس‌های برهنه جعلی هزاران زن در اینترنت 🔹️ مراقب عکس‌هایی که از خود در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید، باشید. 🔹طبق یک گزارش، تصاویر برهنهٔ جعلی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ زن از تصاویر واقعی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی تهیه و در اینترنت پخش شده است. 🔺به گزارش بی بی سی، با کمک هوش مصنوعی لباس زنان به صورت دیجیتالی از تصاویر زنان برداشته شده و این تصاویر در شبکه‌ٔ پیام‌رسان تلگرام پخش شده است. 🔹کسانی که این برنامه را ارائه داده‌اند می‌گویند این فقط "سرگرمی" بوده است! 🔹دیپ‌فیک ترکیب تصاویر و فیلم‌های واقعی موجود و منبع در کامپیوتر است که فرد یا افرادی را درحال انجام کاری در موقعیتی نشان می‌دهد که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است. یکی از کاربرد‌های آن ساختن فیلم‌های پورن از افراد مشهور است. 🔹داشتن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی با تصاویر شخصی کافی است تا فرد هدف این ماجرا قرار بگیرد ⭕️ربات تلگرام این ربات مجهز به هوش مصنوعی در شبکهٔ پیام‌رسان تلگرام است. این ربات به صورت دیجیتالی تصاویر برهنه از زنان به صورت جعلی درست می‌کند. 🔺بین ژوئیهٔ ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، حدود ۱۰۴،۸۵۲ زن هدف چنین ویدئوٰهایی قرار گرفته‌اند و تصاویر برهنهٔ آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. mohammadghorbanpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥ببینید: گاف پشت صحنه مصی علی‌نژاد در اینترنشنال! 🔸وقتی مصی علی‌نژاد نمی‍تواند گافش را جمع کند و دست به گریه و اشک تمساح می‌زند! ◀️‌نگاهی ‌متفاوت ‌به‌ شبکه‌های ماهواره‌ای ‌و ‌اپوزیسیون! dishplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥پاسخ جالب محمدصادق جوادی‌حصار فعال اصلاح‌طلب به کارشناسان برانداز شبکه منوتو 🔸درحالی که بیش از نیم قرن است که اسراییل بر اساس یک عقیده مذهبی یهودی و حمایت مذهبیون اوانجلیست‌ آمریکا شکل گرفته و همچنان دلیل اصلی حمایت افرادی چون کوشنر داماد ترامپ و پمپئو وزیرخارجه آمریکا از این کشور غاصب می‌باشد، کارشناسان منوتو در تفسیری عجیب، اسلام را علت فساد و ظلم وعقب‌ماندگی در ایران اعلام می‌کند تا باتوجه به مشکلات و مفاسدی که در ایران اتفاق می‌افتد، ریشه عقائد بیش از نود درصد ایرانیان را هدف قرار دهد. این پارادوکس اما با پاسخ طعنه‌آمیز جوادی‌حصار همراه شد. ◀️‌نگاهی ‌متفاوت ‌به‌ شبکه‌های ماهواره‌ای ‌و ‌اپوزیسیون! dishplus
💢هوش دیجیتال و ۸ مهارتی که کودکان و نوجوانان باید بدانند مجموعه‌ای از توانایی‌های اجتماعی، روانی و تشخیصی است که افراد را قادر به رویارویی با چالش‌ها و انطباق با نیازهای زندگی دیجیتال می‌سازد. این توانایی‌ها به هشت حوزه بهم ‌پیوسته و گسترده تقسیم می‌شود. 1️⃣ هویت دیجیتال (Digital identity) : هویت در دنیای مجازی مفهومی متفاوت با دنیای حقیقی است. یک فرد می‌تواند یک یا چند شخصیت را به ‌صورت ناشناخته (Unknown) در دنیای مجازی ایجاد کند و برای مدتی با آن ها فعالیت کند و یا بلا استفاده بگذارد و یا حتی آن را بعد از مدتی از بین ببرد بدون اینکه کسی از هویت اصلی آن فرد مطلع شود. این توانایی دربردارنده آگاهی‌های لازم جهت مدیریت و آگاهی از حضور شخص در فضای مجازی و تأثیرات ناشی از آن در کوتاه‌مدت و درازمدت است. 2️⃣مصرف دیجیتال (Digital use) : مصرف دیجیتال به مدت‌ زمان استفاده از رسانه های دیجیتالی، سلامت و مشارکت در جامعه دیجیتالی تقسیم‌بندی می‌شود. مصرف دیجیتال توانایی استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی و رسانه‌ای، ازجمله کنترل استفاده از آنان به‌منظور دستیابی به یک تعادل مناسب مابین زندگی مجازی و حقیقی است. 3️⃣ ایمنی دیجیتال (Digital safety) : در فضای مجازی همواره وضعیت های خطرآفرین بسیاری همچون آزار و اذیت های سایبری، دروغ و شایعات، افراط‌ گرایی در زمینه های مختلف، محتوای غیراخلاقی، ترسناک، خشونت‌آمیز و … وجود دارد. ایمنی دیجیتال توانایی مدیریت وضعیت های مختلف مربوط به فضای مجازی و همچنین محتوای مشکل‌ساز و درنهایت جلوگیری از وقوع آنان و محدود کردن این وقایع خطرات را شامل می‌شود. 4️⃣امنیت دیجیتال (Digital security) : همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر امنیت بوده است. در دنیای دیجیتال این مفهوم از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است. امنیت دیجیتال عبارت است از توانایی شناسایی تهدید و خطرهای فضای سایبری همچون هک شدن، کلاه‌برداری، نرم‌افزار مخرب و… جهت استفاده از ابزارهای مناسب امنیتی حفظ دیتا. در این بخش محافظت از رمزهای عبور، امنیت اینترنت و امنیت موبایل و اطلاعات شخصی موجود در آنها مورد توجه قرار می‌گیرد. 5️⃣ هوش هیجانی دیجیتال (Digital emotional intelligence) : توانایی ابراز همدلی و همدردی با ایجاد روابط مناسب با دیگر افراد در فضای مجازی، هوش هیجانی دیجیتال می نامند. آگاهی اجتماعی و عاطفی، آگاهی از مقررات و هم دلی در این بخش قرار می‌گیرند. 6️⃣ ارتباطات دیجیتال (Digital communication) : مهارت‌های ارتباطی میان موجودات به خصوص میان انسان ها در همه جای دنیا اعم از مجازی و حقیقی، بسیار حائز اهمیت است. ارتباط دیجیتال به معنای توانایی برقراری ارتباط، همکاری و همدلی با دیگران در جهت استفاده از فناوری‌های دیجیتال و رسانه‌ای است. 7️⃣ سواد دیجیتال (Digital literacy) : مهارت در تفکر منطقی، توانایی دریافتن اطلاعات مناسب، تجزیه و تحلیل، ارزشیابی، به‌کارگیری مهارت تفکر نقادانه، اشتراک‌گذاری، جستجو و ایجاد محتوا. ضعف در تفکر نقادانه می‌تواند باعث شود که شما سریع‌تر، در دام اطلاعات نامناسب و گمراه‌کننده گرفتار شوید این موضوع باعث می شود تحلیل‌ها و درک شما از محیط اطراف، تضعیف شود. 8️⃣ حقوق دیجیتال (Digital rights) : مفاهیمی مانند حریم خصوصی، مالکیت معنوی، حق کپی رایت و آزادی بیان در دنیای دیجیتالی از اهمیت به سزایی برخوردار است که از حقوق کاربران دنیای دیجیتال محسوب می‌شود. حقوق دیجیتال به معنای درک این مفاهیم و احترام به حقوق فردی و قانونی کاربران دنیای دیجیتال است. srehooshmandi
⭕️دستکاری در افکار عمومی – منابع خبری 💢منابع خبری در فرایند خبرنگاری، بیشترین دستکاری را در افکار عمومی انجام می دهند. داده های جمع آوری شده توسط خبرنگاران از منابع خبری دریافت می شوند و الزاما نسبت مناسبی با جوانب واقعیات و رخدادها ندارند. 💢منابع خبری خاستگاه خبر هستند و به مجموعه ای از افراد، گروهها، نهادها و سازمان ها اطلاق می شوند. این منابع طیف گسترده ای از سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی در سطح بین المللی و ملی، رسانه ها، احزاب و گروهها، مراکز آموزشی و افکار عمومی را در بر می گیرد. 💢منابع خبری هر یک تشکیلات درون سازمانی با سلسله مراتب تصمیم گیری خاص خود را دارند. تصمیم گیرندگان با دروازه بانی بر اساس منافع سازمانی، جریان اطلاعات را کنترل و اطلاعات دست چین شده را بخورد افکار عمومی می دهند. اطلاعاتی که از طریق منابع خبری در اختیار رسانه ها قرار می گیرد از کانال های متعدد درون سازمانی عبور می کند و در هر مرحله به شدت پالایش می شود و برونداد آن اغلب جنبه تبلیغاتی دارد. 💢مرحله دروازه بانی برون رسانه ای شدیدترین شیوه دروازه بانی و کنترل جریان اطلاعات و دستکاری در افکار عمومی است و مجال جاری شدن اطلاعات واقعی رویدادها را از مبدا به سوی رسانه ها نمی دهد. از این رو بر اساس چنین اطلاعاتی نمی توان به جوانب وقایع و شناخت محیط بدرستی پی برد. 💢در مرحله دروازه بانی برون رسانه ای، منابع خبری با فیلتر کردن اطلاعات و ایجاد محدودیت برای گروههای خبری و خبرنگاران، به بخش هایی از واقعیت ها اجازه دسترسی و طرح شدن در افکار عمومی را نمی دهند. 💢شیوه دروازه بانی در هر کشور ارتباط مستقیم با وضعیت نظام سیاسی و به میزان عیار آزادی بیان و آزادی رسانه ها در آن کشور بستگی دارد. هر چقدر آزادی های سیاسی و اجتماعی بیشتر باشد اطلاعات به نحو بارزتری اجازه عبور می یابد. 💢هر چقدر پشتوانه مردمی نظام سیاسی گسترده و فراگیر باشد، آزادی های سیاسی و اجتماعی به شکل بارزتری در آن جامعه وجود دارد و برعکس. در نظام های بسته سیاسی حاکمان مردم را قابل اعتماد نمی دانند و معمولا اطلاعات را لاپوشانی کرده و پنهان کاری می کنند. 💢در رویدادهای بزرگ سیاسی و اجتماعی، از قبیل انتخابات ها و بحران های اجتماعی، به سهولت نمی توان بااطلاعاتی که منابع خبری برون رسانه ای منتشر می کنند به جوانب وقایع پی برد. منابع خبری تلاش می کنند وقت خبرنگاران را با اطلاعات سرگرم کننده و دریافت اطلاعات هدایت شده پر کنند. 💢اطلاعاتی که بیش از آنکه برای شهروندان نفعی در بر داشته باشد، برای آنها جنبه تبلیغاتی و منافع سرشار در بر دارد. اطلاعاتی که اگر چه مانند چاه حاج میرزا آقاسی برای شهروندان آب ندارد ولی برای آنان حتما نان در بر دارد 👤حجت اله عباسی
💯 علاقه هايي كه واقعي نيستند 🔶 ابراز علاقه‌هایی که نباید جدی بگیرید ♦ ابراز علاقه در فضای‌مجازی ممکن است افراد زیادی در فضای مجازی، سر صحبت را با شما باز و کم‌کم به شما ابراز علاقه کنند. ممکن است از جانب این افراد مدام تحسین دریافت کنید و حتی جملاتی مانند «تو از همه آدم‌های اطرافم فهمیده‌تری» یا «تا حالا هیچ فردی به اندازه تو برایم جذاب نبوده» و ... را بشنوید! حقیقت این است که تجربه نشان داده ابراز علاقه‌های این چنینی از جانب کسانی که تا به حال شما را از نزدیک ندیده‌اند، معمولا سطحی و غیرجدی هستند و شما برای طرف مقابل، بیشتر حکم «سرگرمی» را دارید. جدا از این که فضای‌مجازی بستر بسیار مناسبی برای انواع سوء استفاده‌ها و فریبکاری‌هاست و در این بستر پرخطر، افراد ساده و زودباور بهترین طعمه هستند! ♦ به شرط خواستگاری نکردن ابراز علاقه از جانب کسی که حاضر نیست برای خواستگاری اقدام کند، از آن دسته ابراز علاقه‌هایی است که نباید جدی گرفت. ممکن است مدت‌ها از جانب فرد خاصی پیام‌های عاشقانه یا انواع ابراز علاقه را دریافت کنید، اما متوجه شوید که این شخص هرگز حاضر نیست برای خواستگاری یا رسمیت بخشیدن به رابطه پا پیش بگذارد. این شیوه رفتاری معمولا به این معناست که فرد مد نظر شما را برای «یک عمر زندگی» انتخاب نکرده و حاضر نیست زیر بار مسئولیت تأهل و ازدواج برود. او به احتمال زیاد شما را برای مدت محدودی و فقط برای برآورده کردن نیاز‌های خود انتخاب کرده است، در نتیجه سرمایه گذاری روانی در چنین رابطه‌ای معمولا به ضرر شماست، چون دیر یا زود این رابطه تمام خواهد شد و شما احساس خواهید کرد عمر و عواطف شما در این رابطه به هدر رفته است که درست است. ♦ از طرف کسی که هیچ شناختی از شما ندارد وقتی از جانب فردی دیگر، یک ابراز علاقه نامعقول و افراطی دریافت می‌کنید، در حالی که می‌دانید او هنوز هیچ شناختی از شما پیدا نکرده است، باید به این ابراز علاقه شک کنید. چنین افرادی ممکن است وابستگی زیادی به شما نشان دهند، شما را افرادی بی‌همتا، استثنایی و فوق‌العاده توصیف کنند، هدیه‌های آن چنانی برای شما بخرند و در ظاهر واقعا هم شما را دوست داشته باشند، اما به احتمال زیاد از یک اختلال شخصیتی عمیق مانند اختلال شخصیت مرزی یا اختلال شخصیت وابسته رنج می‌برند و ارتباط بلند مدت با فردی که به این اختلال شخصیت مبتلاست، از سخت‌ترین کار‌های ممکن در این دنیاست! پس لازم است از وارد شدن به روابطی که عقلانیت، منطق و تفاهم در آن‌ها نمود چندانی ندارند، اجتناب کنید....👇👇👇 https://www.migna.ir/news/51613/preview/
🔸 پیام و مخاطبان از نگاه مک‌لوهان مارﺷﺎل_ﻣﻚﻟﻮﻫﺎن ﻣﻌﺘﻘﺪ اﺳﺖ ﺑﺎ دادهﻫﺎ ﺑـﻪ ﻣﺎﺳﺎژ می‌ﭘﺮدازﻧﺪ و ﭘﻴﺎمﻫﺎي رﺳﺎﻧﻪای بی‌آﻧﻜﻪ آﺳﺘﺎنه حسی را ﺗﺤﺮﻳـﻚ ﻛﻨﻨﺪ، وارد ذﻫﻦ آنﻫﺎ می‌ﺷﻮﻧﺪ. ﻣـﻚﻟﻮﻫﺎن اﻳﻦ روﻧﺪ را ﺑﻪﮔﻮﻧﻪای ﺻﺮﻳﺢﺗﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﻴﺎن می‌ﻛﻨﺪ: ﭘﻴﺎمﻫﺎی ، ﺷﺒﻴﻪ ﮔﻮﺷﺖ آﺑﺪاری اﺳﺖ ﻛﻪ دزدﻫﺎ ﺑﺮاي ﭘﺮتﻛﺮدن ﺣﻮاس ﺳﮓﻫﺎی ﻧﮕﻬﺒﺎن ﺑﻪ ﻛﺎر می‌ﮔﻴﺮﻧﺪ. مک‌لوهان ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن را اﻣﺘﺪاد #ارﺗﺒﺎطی و حتی ﻋﻨﺎﺻﺮی در درون ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی ﺗﻮﺻﻴﻒ می‌ﻛﻨﺪ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گشت و گذار مجازی در جنگل 🔹می‌خواهید در جنگل ویسکانسین قدم بزنید و اطلاعاتی در مورد گونه‌های گیاهی بگیرید و ببینید در ۳۰ سال آینده جنگل چه شکلی می‌شود؟ در گشت و گذاری مجازی با ما همراه شوید. واقعیت مجازی یا همان «VR» عبارت است از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین و . سال هاست که محققان به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند. 💥با فناوری واقعیت مجازی می‌توان این امکان را فراهم کرد تا افراد بتوانند از امکانات و مکان شما به خوبی دیدن کنند. واقعیت مجازی که از آن به عنوان هم یاد می‌شود، یک محیط شبیه‌سازی کامپیوتری است که می‌تواند حضور فیزیکی را در یک محل و در یک دنیای واقعی یا یک دنیای مجازی شبیه‌سازی کند. آینده دنیا را زیر و رو خواهد کرد.
💠چطور شبکه‌های اجتماعی به جنگ‌افزار تبدیل شدند؟ ✅نگارندگان کتاب «جنگِ لایک» ادعا می‌کنند که اکنون شبکه‌های اجتماعی محلی برای کشمکش جهانی اطلاعات است که میلیون‌ها انسان از ده‌ها کشور دنیا بر روی پلتفرم‌های گوناگون برپا می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی روش فکری ما، نحوه کسب اطلاعات و چگونگی درک ما از دنیای اطراف‌مان را تغییر می‌دهند و چیزی به‌نام «میدان نبردِ» جهانی ایجاد کرده‌اند که در آن ستاره‌های پاپ مانند تیلور سوئیفت و گروه‌های تروریستی مثل داعش برای مبارزۀ آنلاین بر سر جلب توجه ما از تاکتیک‌های یکسانی استفاده می‌کنند. asrehooshmandi
آشنایی با بیماری های اینترنتی در دنیای مجازی و سایبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی کارشناس BBC ادعای این شبکه درباره هزینه‌های نظامی ایران را در برنامه زنده به چالش می‌کشید 🔻هزینه‌های نظامی ایران از تمامی کشورهای منطقه پائین‌تر است. این ادعا که باید از هزینه‌های امنیتی و نظامی بزنیم تا به داخل برسیم اشتباه است. 🔻‌بر خلاف ادعای پمپئو، محور مقاومت الآن قویتر از زمانی است که ترامپ از برجام خارج شد. ✍️بیداری ملت 
💢روسیاهی برای دروغپراکنها علیه مخارج نظامی ایران به روایت آمار 🔻قابل توجه کسانی که میگویند ایران علیرغم مشکلات شدید اقتصادی بیشتر بودجه کشور خود را صرف امور نظامی میکند. طبق اطلاعات سازمان جهانی صلح، ایران در میان هیچ یک از ۳ دسته بندی میان ۱۰ کشور اول دنیا در حوزه بیشترین مخارج نظامی کل، بیشترین مخارج نظامی نسبت به جمعیت کشور و بیشترین مخارج نظامی نسبت به تولید ناخالص داخلی جهان قرار ندارد. ☑️بیشترین مخارج نظامی کل در جهان: آمریکا، چین، عربستان، هند، فرانسه، روسیه، انگلیس، آلمان، ژاپن ☑️بیشترین مخارج نظامی نسبت به جمعیت در جهان: امارات، عربستان، آمریکا، اسرائیل، سنگاپور، کویت، عمان، نروژ، استرالیا، فرانسه ☑️بیشترین مخارج نظامی نسبت به تولید ناخالص داخلی در جهان: کره شمالی، لیبی، سوریه، افغانستان، عراق، عمان، عربستان، فلسطین، یمن، امارات "معصومه نصیری" asrehooshmandi
💢 تغییر موقعیت مخاطبان 🔹 ديروز در اذهان ارتباطی‌ها موجودی و قابل صيد با (Broadcast) بود، اما مخاطب امروز، موجودی و سنگر گرفته در (Narrowcast) است، شكارچی است نه شكارشونده، فرق و را درك می‌كند و واژه‌ها كه هيچ، حتی كوچك‌ترين سمبل‌ها را هم می‌شناسد، از شكل نمی‌گيرد و به زبان، شكل می‌دهد. 🔹به همين خاطر است كه امروزه مخاطب؛ ديگر يك مفهوم مبتنی بر كميت نيست. به جاي هزار مخاطب فقط ده مخاطب از نوع امروزی داشته باش، آنها بقیه را در كسرهایی از ثانيه مطلع خواهند ساخت. 🔹شايد برای تبيين اين نوع تازه بايد دنبال واژه ديگری بود كه صرفا مفهوم طرف خطاب را نداشته باشد، واژه مخاطب يك واژه مربوط به ديروز است كه به عادت و به جبر بر زبان‌هايمان جاريست حال آنكه اكنون آشكارا پای یا به عبارتی تلاش برای به ميان آمده است و دوران "من منتشر می‌كنم تو می‌پذيری" سپری شده است. اگر تغيير مفاهيم را درك نكنيم، رشد نمی‌كنيم و اگر رشد نكنيم، ديگر زندگی نمی‌كنيم. asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺روایت دکتر یونس شکرخواه از مضرات شبکه های اجتماعی 💢از اکتیویست های مبل نشین تا فومو و داروینیسم دیجیتال/ ویدیو را ببینید👆 asrehooshmandi
💢پیوست رسانه‌ای ترور! 🌀پایش رسانه‌های معاند؛ از ترور تا برجسته سازی روایت دستکاری شده 🔹متعاقب ترور امروز عصر محسن فخری زاده از دانشمندان کشورمان در منطقه آبسرد، که زوایای مختلف آن در حال بررسی است، رسانه های فارسی زبان خارج از ایران در قالب ، اقدام به ساخت و ارائه روایت هایی با هدف تطهیر ترور، کاهش حساسیت افکار عمومی و توجیه پذیر کردن این عمل کرده اند. 🔹«پدر هسته ای نظامی»، «چهره مرموز» و «از افراد رده بالای پروژه بمب هسته ای» و « در حال اجرای پروژه بمب هسته‌ای» .... هم اکنون خط روایت رسانه‌های معاند است. 🔹این رسانه ها در کنار این خط خبری، تاکید دارند ترامپ در مدت باقی مانده اقداماتش را تشدید خواهد کرد!! دوگانه بایدن _ترامپ، برجام یک و دو، بازگشت به مذاکره راه تامین امنیت و... کماکان خط رسانه های معاند است. معصومه نصیری _کارشناس رسانه asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاقیت در تبلیغ ماشین لباسشویی با استفاده از تکنیک‌ طنز
▪️آنهایی که همه چیز را با عینک مذاکره میبینند، ترور دانشمند هسته‌ای را «تله تنش» مینامند! و همچون گذشته «شکیبایی استراتژیک»، «نیفتادن در دام اسرائیل» و «دام چرخه انتقام» و «صبر دو ماه باقیمانه»، اسم رمز آغاز عملیات‌های بزن درروی دشمن است که صدایش از اردوگاه اصلاحات می‌آید! 💬 سید رضی @Fars_Plus
▪️علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون در استوری اینستاگرام خود نسبت به سکوت هنرمندان در برابر ترور تلخ شهید فخری زاده واکنش نشان داد. @Fars_Plus
▪️‏خانم الیزابت امینی، بازیگر درجه۳ تلویزیون و سینما حالا اشکالی نداشت که خوشحالی از ‎ هموطن‌تون رو در کارنامه نداشته باشید 💬 سید صادق لواسانی @Fars_Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این‌ ویدیو را ببینید تا متوجه شوید رسانه‌های غربی چگونه با ترفندهای مختلف مخاطبان خود را بازیچه سیاست بازی‌های خود می‌کنند @Fars_Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهره واقعی BBC به روایت خبرنگار سابق بی‌بی‌سی فارسی 🎥محمد منظرپور: انگلیس از قدرت بی‌بی‌سی برای مقاصد سیاسی خود استفاده می‌کند 🔸در جنگ ایران و عراق "بی‌بی‌سی" صد درصد طرفدار عراق بود؛ در ماجرای انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا، بی‌بی‌سی بگونه‌ای خبررسانی کرد که کسی متوجه نشود آمریکا چه کرده است! @Fars_Plus