eitaa logo
روایت ها و حکایت ها
1.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
303 ویدیو
29 فایل
فیش های منبر و یادداشت های روایی و تفسیری و نکات تربیتی و اخلاقی،آمیخته با مطالب روز و اشعار ناب و تاریخ ... ارتباط با ما https://eitaa.com/MA1371 طلبه حقیر محمد جواد جنگی لینک کانال @revayathavahekayatha1
مشاهده در ایتا
دانلود
-کتاب کیفر کردار ۱۰ جلد راهنمای بهشت ۱۰ جلدی از آقایی به نام مقدم در مشهد کتاب هایی روان و خوبیست بویژه برای منبر.
چو عارف را و عاشق را به هر ساعت بُود عیدی نباشد منتظر سالی که تا ایام عید آید  
این روایت هم میتونه موضوع حداقل ۱۰ شب باشه عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ: إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمُ اِسْتِخْفَافاً بِالدِّينِ وَ بَيْعَ اَلْحُكْمِ وَ قَطِيعَةَ اَلرَّحِمِ وَ أَنْ تَتَّخِذُوا اَلْقُرْآنَ مَزَامِيرَ وَ تُقَدِّمُونَ أَحَدَكُمْ وَ لَيْسَ بِأَفْضَلِكُمْ فِي اَلدِّينِ. رسول خدا صلى اللّٰه عليه و آله مى‌فرمود: من از اين ترسانم كه شما در آينده دين را كوچك و بى‌اهميّت شماريد و بدان بى‌اعتنائى كنيد، و در مورد حكم رشوه گيريد و منصب قضاء و داورى را خريد و فروش نمائيد، و قطع رحم كنيد، قرآن را آلت لهو و لعب قرار دهيد و با قرائت آن مجلس انس آوازخوانى و نوازندگى تشكيل دهيد، و بالاخره در نماز جماعت كسانى را مقتدا قرار دهيد كه در دين از شما بالاتر نيستند. «لفظ‍‌ متن در مورد دوم كه«بيع الحكم»است در پاره‌اى از نسخ در هامش«منع الحكم»ثبت شده است».
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در دید و بازدید ها طنز و جوک بگیم؟!👆 آیت الله جوادی آملی روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
سلام علیکم یکی از دوستان طلبه پنج و ششصد اجاره خونش عقب افتاده است چهارصد تومانش را یه آقایی داد... به صورت قرض الحسنه یا بلاعوض هر کدام از دوستان مبلغی کمک کنيم... این دوستمان زابراه نشند... اطلاع بدهید دوستان به بنده
دویست تومان یکی از دوستان زدند .... همت کنیم... این بنده خدا گرفتاره
یک میلیون یکی از دوستان ۲۰۰ تومان دوست عزیز دیگری به همراه یک میلیون قرض الحسنه چهار صد-تومان یک بزرگوار دیگر صد تومان دیگر دوستی لطف کردند فرمودند. در کانال نذارین فیش واریزی را
✍تسریع در اجابت تسریع در اجابت حاجت مؤمن به دو جهت مهم سفارش شده است : 1-جهت اول این است که چه بسا حاجتمند از راه دیگری بی نیاز شود و ثواب بزرگ قضای نیاز او از آدمی سلب شود. قال الباقر علیه السلام: انَّهُ لَیعْرِضُ لی صاحِبُ الْحاجَةِ فَابادِرُ الی قَضائها، مَخافَةً انْ یسْتَغْنِی عَنْها صاحِبُها. همانا نیازمند، نیازش را به من عرضه می کند و من به قضای حاجت او سرعت می ورزم که مبادا وی از آن بی نیاز شود. قال الصادق علیه السلام: انِّی لَاسارِعُ الی حَاجَةِ عَدُوّی خَوْفاً انْ ارُدَّهُ فَیسْتَغْنی عَنّی. من حاجت دشمنم را بسرعت روا می دارم چرا که می ترسم او را ردّ کنم و او از من بی نیاز شود. قال الرضا علیه السلام: اذا سَأَلَک اخُوک حاجَةً فَبادِرْ بِقَضائِها قَبْلَ اسْتِغنائِهِ عَنْها. وقتی برادرت از تو چیزی خواست، قبل از اینکه از تو بی نیاز شود، در رفع آن به سرعت بکوش. 2-جهت دوم این است که تسریع در اجابت موجب می شود حاجتمند نیازش را بر زبان نیاورد، و شرمساری آن را متحمل نشود. رسول خدا ده خصلت و ویژگی را خصائص لازم مؤمنین شمرده که یکی از آنها رفع نیاز حاجتمندان قبل از بیان آن است👇 وَ لا یتَبَرَّمُ بِطُلابِ الْحَوائِجَ قِبَلَهُ. مؤمنین طالبان حاجت را به زحمت نمی اندازند(قبل از اینکه حاجتمند، حاجت و نیاز خود را مطرح کند، حاجاتشان را روا می دارند).
سلام علیکم ضمن عرض تبریک سال جدید. عموی بزرگوار حقیر در سن ۴۱ سالگی دیشب دار فانی را وداع گفتند. عزیزانم اگر فرصت نمودند نماز وحشت بر این مرحوم لطف کنید ابوالفضل فرزند محمد
بر دوستان رفته چه افسوس می‌خوریم؟ ما خود مگر قرار اقامت نهاده ایم.؟!
روایت ها و حکایت ها
سلام علیکم یکی از دوستان طلبه پنج و ششصد اجاره خونش عقب افتاده است چهارصد تومانش را یه آقایی داد
تشکر میکنم از همه دوستانی‌که مرحمت فرمودند و به بنده کمک کردند انشاءالله به حق مادر سادات در دنیا و اخرت محتاج احدی جز خاندان عصمت و طهارت نباشند عافیت دنیا واخرت نصیبتون🌺 جمعا سه میلیون وهشتصد کمک شده یک میلیون قرض الحسنه بوده ۲ و هشتصد هم هدیه دوستان پنصد هزار دیگر یکی از بزرگواران واریز کردند
درد بی درد! خدا نکند انسان به امراض بی درد مبتلا گردد مرض هایی که درد دارد انسان را وادار می‌کند که در مقام علاج برآید. لیکن مرضی که بی درد است و احساس نمی شود بسیار خطرناک است وقتی انسان خبردار می‌شود که کار از کار گذشته است. مرض غرور خود خواهی حقد و کینه تکبر و امثال آن هیچ دردی ندارند بلکه گاهی لذت بخش هم هستند فردی را می‌بینی که خیلی گرم و شیرین غیبت می‌کند.هیج احساس گناه و آلودگی نمی‌کند....
تعجب شهید ثانی!!! شهید ثانی عليه الرحمه میفرماید: من تعجب می‌کنم از افرادی که در ماه رمضان از خوردن غذاهای حلال مِن جمله گوشت و عسل و...خودداری می‌کنند ولکن مشغول خوردن گوشت انسان مرده می‌شوند! پرسیدند منظورتان چیست؟! فرمود: آری شماها در ماه رمضان درست است که از خوردن غذاهای مباح و حلال خودداری می کنید ولی غیبت دیگران را که می کنید طبق فرمایش قرآن در سوره حجرات گویی گوشت برادر مرده را می‌خورید... البته اینکه تعبیر قرآن از غیبت به خوردن گوشت برادر مرده است تعبیر عجیبی است که نکته ها دارد. روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
سلام علیکم به پیشنهاد دوستان عزیز ما پارسال " کتاب دعای اصول کافی" را در روزهای ماه مبارک علاوه بر منبرهای عمومی و حضوری، مجازی بحث کردیم. روایتش را خواندیم و مختصر توضیحی دادیم. برای امسال ماه مبارک چه کتابی را از اصول کافی پیشنهاد می کنین؟!
هدایت شده از اَحْمَدْیاسرِ وافی
کتاب فضل القرآنِ اصول کافی
فردا اول سال👇‼️ حضرت امیر فرمود: إنَّ أوَّلَ كُلِّ سَنَةٍ أوَّلُ يَومٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ. آغاز هر سال ، نخستين روز از ماه رمضان است. اول سال قمری،محرم است و اول سال شمسی فروردین. اول سال برای دانش آموزان مهر ماه است، هر صنفی نسبت به کار خودشان یک اولی دارند. مرحوم سید بن طاوس میفرماید:ماه رمضان را اول سال فرمودند ،از جهت عبادت است. اگر در ماه رمضان بندگی و عبودیت را خوب شروع کردی تا اخر سال خوب پیش میری، و اگر خدایی نکرده ماه رمضان را سست باشی و شل باشی در عبادت و بندگی تا آخرش همینطوری میری ‼️ روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید https://eitaa.com/revayathavahekayatha
مراقب زبان در ماه مبارک باشیم كانَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليه‏ السلام إذا كانَ شَهرُ رَمَضانَ لَم يَتَكَلَّم إلاّ بِالدُّعاءِ و التَّسبيحِ و الاِستِغفارِ و التَّكبيرِ ؛  امام صادق ع : امام سجّاد ع در ماه رمضان جز به دعا و تسبيح و استغفار و تكبير لب نمى‏ گشود. روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید https://eitaa.com/revayathavahekayatha
اى کسانى که ایمان آورده اید! روزه بر شما نوشته شده است آن گونه که بر امت هاى قبل از شما، نوشته شده بود)؛  «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُم» و بلافاصله فلسفه این عبادت انسان ساز و تربیت آفرین را در یک جمله کوتاه، اما بسیار پرمحتوا چنین بیان مى کند: (تا پرهیزکار شوید)؛  «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُون». در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) نقل شد که: «لَذَّةُ ما فِى النِّداءِ أَزالَ تَعَبَ الْعِبادَةِ وَ الْعَناءِ!»؛ (لذت خطاب «یا أَیُّهَا الَّذِیْنَ آمَنُوا» آن چنان است که سختى و مشقت این عبادت را از بین برده است)!. برخی از بزرگان می فرمایند : روزه و همچنین سایر عبادات، تشریف است نه تکلیف.... ادامه دارد
ثواب روزه و حج قبول ، آن کس برد که خاک میکده عشق را زیارت کرد.
قريش در دورۀ جاهليت پیامبر را امين مى‌خواند و اموال و كالاهايش را نزد او به امانت مى‌گذاشت.و نيز هر عربى كه در موسم حج به مكه مى‌آمد. و هنگامى كه امر نبوت و رسالت بر آن حضرت نازل شد،نيز چنين بود. هنگام هجرت و خوابیدن حضرت امیر در بستر پیامبر، حضرت به على عليه السّلام فرمود: اینجا بمان هر صبح و شام در ميدان بايست و فرياد بزن: هان هركس را كه نزد محمد صلّى اللّه عليه و اله امانتى بوده است بيايد و باز ستاند. عجیبه ها : آنها بعد اعلان رسالت پیامبر با او به دشمنی برخواستند ولی باز به ایشان امانت می‌سپردند. دشمنش بودند ولی او را امين می دانستند.. امروزه گاهی چنان برخورد هایی می شود که دوستان انسان به او اعتماد ندارند چه برسد به دشمنانش😢 أَنْ يُقِيمَ صَارِخاً يَهْتِفُ بِالْأَبْطَحِ غُدْوَةً وَ عَشِيّاً: أَلاَ مَنْ كَانَ لَهُ قِبَلَ مُحَمَّدٍ أَمَانَةٌ أَوْ وَدِيعَةٌ فَلْيَأْتِ فَلْتُؤَدَّ إِلَيْهِ أَمَانَتُهُ. بحار ج ۱۹ ص ۳۸ حضرت امیر قسم می‌خورد!!! قسم ياد مى كنم كه پيامبر خدا ساعتى پيش از وفات خود، سه بار به من فرمود: ابا الحسن! امانت را، كم باشد يا زياد، به صاحب آن، نيك باشد يا بد، برگردان، اگر چه [آن امانت ]نخ و سوزن باشد. اُقسِمُ لَسَمِعتُ رسولَ اللّه ِ صلى الله عليه و آله يقولُ لي قبلَ وفاتِه بساعةٍ ، مِرارا ثَلاثا : يا أبا الحسنِ ، أدِّ الأمانةَ إلَى البَرِّ و الفاجرِ فيما قَلَّ و جَلَّ ، حتّى في الخَيطِ و المِخْيَطِ . تحف العقول در مورد امانت تکه تاریخی بسیار جالبی در وقایع جنگ خیبر است....
چه شرایط سختی! پیامبر اکرم به جابر فرمود : اى جابر، اين ماه رمضان است، 1-هر كس روزهايش را روزه بگيرد 2-و شبها را به نماز و ذكر خدا مشغول باشد 3-و از خوردنيها و لذايذ جنسى بپرهيزد 4- و زبان خود را نگه دارد، نتیجه👈 همانگونه كه از ماه رمضان بيرون مى رود، از گناهان نيز بيرون خواهد رفت. جابر عرض كرد: چه حديث زيبايى! پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود: اى جابر چه شرايط سختى! يا جابِر، هذا شَهْرُ رَمَضان، مَنْ صامَ نَهارَهُ وَ قامَ وِرْدا مِنْ لَيْلِهِ و عَفَّ بَطْنَهُ و فَرْجَهُ وَ كَفَّ لِسانَهُ، خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَخُرُوجِهِ مِنَ الشَّهْرِ، فَقالَ جابِرْ: ما اَحْسَنَ هذا الْحَديثِ، فقال رسُول اللّهِ صلي الله عليه و آله: يا جابرُ وَ ما اَشَدَّ هذِهِ الشُّرُوطُ. فروع کافی کتاب الصوم
فرشته خوی شود آدمی به کم خوردن وگر خورد چو بهایم بیوفتد چو جماد مراد هر که بر آری مطیع امر تو گشت بغیر نفس که فرمان دهد چو یافت مراد
وضو میگیری، اما در همين حال اسراف میکنی.. نماز میخوانی، اما با برادرت قطع رابطه میکنی.. روزه میگیری، اما غيبت هم میکنی.. صدقه میدهی، اما منت میگذاری.. بر پيامبر و آلش صلوات میفرستی، اما بدخلقی میکنی.. دست نگه دار بابا جان! ثواب ‌هايت را در کيسه سوراخ نريز! ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید https://eitaa.com/revayathavahekayatha
انشالله در طول ماه مبارک👇 کتاب العشره بحارالانوار و کتاب فضل القرآن اصول کافی را مورد بحث قرار میدهیم...
در هر پله یک آمین!  از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده است که روزی پیغمبراکرم (صلّی الله علیه وآله وسلّم) هنگام رفتن به منبر، روی هر یک از سه پله‌ی آن که قرار می‌گرفت، آمین می‌گفت از حضرت علت آمین گفتن را پرسیده شد فرمودند: وقتی روی پلّه نخست آن رسیدم، جبرئیل آمد و گفت: شقاوتمند و بدبخت باد کسی که ماه رمضان بر وی بگذرد و او آمرزیده نشود؛ پس آمین گفتم. به پله دوم که رسیدم، گفت: شقاوتمند باد کسی که پدر و مادر خود یا یکی از آن دو را ادراک کند و نتواند بر اثر خدمت به آن‌ها بهشتی شود؛ من آمین گفتم. به پله سوم که رسیدم، گفت: شقی باد بنده‌ای که نام تو پیش او برده شود و صلوات نفرستد، و من آمین گفتم. أَنَّهُ كَانَ يَرْتَقِي اَلْمِنْبَرَ فَأَمَّنَ عِنْدَ كُلِّ مِرْقَاةٍ فَسُئِلَ عَنْ سَبَبِ ذَلِكَ فَقَالَ دَعَا جَبْرَئِيلُ وَ أَمَّنْتُ قَالَ مَنْ أَدْرَكَ وَالِدَيْهِ وَ لَمْ يُؤَدِّ حَقَّهُمَا فَلاَ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ فَقُلْتُ آمِينَ ثُمَّ قَالَ مَنْ ذُكِرْتَ عِنْدَهُ فَلَمْ يُصَلِّ عَلَيْكَ فَلاَ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ فَقُلْتُ آمِينَ ثُمَّ قَالَ مَنْ أَدْرَكَ شَهْرَ رَمَضَانَ وَ لاَ يَتُوبُ فَلاَ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ فَقُلْتُ آمِينَ. مستدرک الوسائل ج ۱۱ کتاب الصیام. روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید https://eitaa.com/revayathavahekayatha