eitaa logo
روایت ها و حکایت ها
1.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
303 ویدیو
29 فایل
فیش های منبر و یادداشت های روایی و تفسیری و نکات تربیتی و اخلاقی،آمیخته با مطالب روز و اشعار ناب و تاریخ ... ارتباط با ما https://eitaa.com/MA1371 طلبه حقیر محمد جواد جنگی لینک کانال @revayathavahekayatha1
مشاهده در ایتا
دانلود
دستور العمل حضرت امیر به کمیل(۶) اى كميل!بفهم و بدان كه به هيچ يك از مردم اجازه خوددارى از امانت پردازى را نداده‌ايم؛پس هر كه چنين اجازه‌اى را از ما روايت نمايد،ادّعاى بيهوده كرده و گناه نموده است و به سبب دروغى كه ساخته سزايش دوزخ است.سوگند مى‌خورم كه از رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله ساعتى پيش از ارتحالش شنيدم كه سه بار به من فرمود:«اى ابا الحسن!امانت را به نيكوكار و تبهكار بازگردان،چه زياد باشد و چه كم،حتّى اگر نخ و سوزن باشد»! يَا كُمَيْلُ اِفْهَمْ وَ اِعْلَمْ أَنَّا لاَ نُرَخِّصُ فِي تَرْكِ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ لِأَحَدٍ مِنَ اَلْخَلْقِ فَمَنْ رَوَى عَنِّي فِي ذَلِكَ رُخْصَةً فَقَدْ أَبْطَلَ وَ أَثِمَ وَ جَزَاؤُهُ اَلنَّارُ بِمَا كَذَبَ أُقْسِمُ لَسَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ لِي قَبْلَ وَفَاتِهِ بِسَاعَةٍ مِرَاراً ثَلاَثاً يَا أَبَا اَلْحَسَنِ أَدِّ [أداء] اَلْأَمَانَةَ إِلَى اَلْبَرِّ وَ اَلْفَاجِرِ فِيمَا جَلَّ وَ قَلَّ حَتَّى اَلْخَيْطِ وَ اَلْمِخْيَطِ.
پروین اعتصامی قطره‌ای کز جویباری میرود از پی انجام کاری میرود ما بسی گم گشته، باز آورده‌ایم ما، بسی بی توشه را پرورده‌ایم میهمان ماست، هر کس بینواست آشنا با ماست، چون بی آشناست ما بخوانیم، ار چه ما را رد کنند عیب پوشیها کنیم، ار بد کنند سوزن ما دوخت، هر جا هر چه دوخت زاتش ما سوخت، هر شمعی که سوخت
💢حکمتی از لقمان حکیم 💠المواعظ العددية :عَن وَصايا لُقمانَ عليه السلام لاِبنِهِ : ... يا بُنَيَّ ، اِعلَم أنّي خَدَمتُ أربَعَمِئَةِ نَبِيٍّ ، وأخَذتُ مِن كَلامِهِم أربَعَ كَلِماتٍ ، وهِيَ : إذا كُنتَ فِي الصَّلاةِ فَاحفَظ قَلبَكَ ، وإذا كُنتَ عَلَى المائِدَةِ فَاحفَظ حَلقَكَ ، وإذا كُنتَ في بَيتِ الغَيرِ فَاحفَظ عَينَكَ ، وإذا كُنتَ بَينَ الخَلقِ فَاحفَظ لِسانَكَ .💠 ✅ـ از جمله سفارش هاى لقمان عليه السلام به پسرش ـ : پسرم! بدان كه به چهارصد پيغمبر ، خدمت كرده ام و از ميان سخنان آنان ، چهار سخن را دريافته ام ، كه چنين اند : هر گاه در نماز بودى ، دلت را حفظ كن ، و هر گاه سر سفره بودى ، گلويت را نگه دار، و هر گاه در خانه ديگرى بودى ، چشمت را نگه دار، و هر گاه در ميان مردم بودى ، زبانت را نگه دار. مواعظ العددیه.
نکاتی در مورد حضرت ولی عصر عج نکته ی اول : حرف زدن ما در مورد حضرتش خیلی سخت است علی علیه السلام فرمود : کسی که علم کم دارد و بخواهد به دیگران علم زیاد یاد بدهد، آن کس هم خود را به زحمت می اندازد هم دیگران را....... حرف زدن در مورد کسی که در سلام به ایشان میگوییم : 《السَّلامُ عَلَيْكَ سَلامَ مَنْ عَرَفَكَ بِمَا عَرَّفَكَ بِهِ اللَّهُ 》 ♢سلام بر تو ولی نه سلام من بلکه سلام کسی که تو را خوب شناخته البته آن هم طوری که تو را خدا به او شناسانده♢ حال باید ببینیم چه کسی ایشان را به خوبی شناخته و باید ببینیم خدا ایشان را چطور معرفی میکند. آن هم خودش یک بحثی است عمیق که باید به قرآن رجوع کرد و دید که خدا ایشان را چطور معرفی کرده است..... نکته ی دوم: چهار منصب حضرت ولی عصر در زیارت نامه ایشان: 《أَنَّكَ خَازِنُ كُلِّ عِلْمٍ و َ فَاتِقُ كُلِّ رَتْقٍ وَ مُحَقِّقُ كُلِّ حَقٍّ وَ مُبْطِلُ كُلِّ بَاطِلٍ》 1: تو خازن هر علمی هستی ( لفظ کل آمده یعنی هر علمی که بنظر بیایید خازن آن علم تو هستی) 2: از نظر قدرت هم هر فتق و رتقی یعنی گشودن تمام گره ها به دست توست. 3: تحقق دهنده ی تمام حق ها تو هستی ( تامل لازم است) 4: باطل کننده ی تمام ظالت ها و باطل ها تو هستی. نکته ی سوم : امام زمان عصاره ی هستی. 《السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ》 عطری که خداوند از تمام گلهای عالم جمع نمونده در یک شیشه گذاشته و اسمش شده حجه بن الحسن عج. برگرفته از سخنرانی آیت الله وحید خراسانی
آیت الله عابدی: ادب قرآنی! فکر نمیکنم احدی به اندازه امام (ره)با شاه مخالف بود.امام از همه ماها بهتر شاه و خانواده اش را میشناخت ولی یکبار دیده نشد درباره خانواده شاه و فساد اخلاقی آنان سخن بگوید. هر وقت به شاه چیزی میگفت، میگفت ظالم ستمگر جنایتکار اما میگفت فساد اخلاقی هم دارد؟ متاسفانه ما اخلاق قرآنی را رعایت نمیکنیم هر وقت با کسی دعوا داریم اول سراغ ناموس طرف یا لغزش های خانواده او میرویم. قرآن کتاب ادب است. چقدر ما در تاریخ خواندیم که هند جگر خوار همسر ابوسفیان مادر معاویه چه کاره بوده است. این همه آیات قرآن در مورد ابوسفیان نازل شده شاید بیشتر از ۱۰۰ آیه باشد ولی یکبار خدا درباره زن ابوسفیان چیزی نگفته که چه کاره بوده... آری(تآدبوا بآداب الله) روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
(۱) معنای " ادب " ✍«ادب» در اصل به معناى دعوت كردن است و از اين رو به سفره اى كه غذا در آن آماده مى كنند و افراد را به آن دعوت مى كنند «مأدبة» گفته مى شود و از آنجا كه رعايت احترام افراد در گفتار و رفتار و تواضع و استفاده از كلمات توأم با احترام سبب دعوت مردم به سوى انسان مى شود، مجموعه اين امور را «ادب» مى نامند. و در برابر آن بى ادبان كسانى هستند كه نه احترام اشخاص و نه احترام مجالس را رعايت مى كنند و نه سخنان مناسبى در برخورد با اشخاص به كار مى برند و از این رو همه را از خود می رانند.
ما مرده محبت و دلهای صادقیم این لطف گر که دید کسی جان فدا کند صد ها فرشته بوسه بر آن دست می زنند کز کار خلق یک گره بسته وا کند.
آیت الله شیخ محمد تقی آملی قدس سره می‌فرمود: من در بحث فقه آیت الله سید علی آقا قاضی شرکت می‌کردم. روزی از ایشان پرسیدم - آن روز هوا بسیار سرد بود: ما می‌خوانیم و می‌شنویم که عده ای هنگام قرائت قرآن کریم آفاق پیش روی شان باز می‌شود و غیب و اسرار برای آنها تجلی می‌کند، در حالی که ما قرآن می‌خوانیم و چنین اثری نمی بینیم؟! مرحوم قاضی مدت کوتاهی به چهره ی من نظر کرد سپس فرمود: بلی! آنها قرآن کریم را تلاوت می‌کنند و با شرایط ویژه، رو به قبله می‌ایستند، سرشان پوشیده نیست، کلام الله را با هر دو دستشان بلند می‌کنند و با تمام وجودشان به آنچه تلاوت می‌کنند، توجه دارند و می‌فهمند جلوی چه کسی ایستاده اند؛ اما تو قرآن را قرائت میکنی در حالی که تا چانه ات زیر کرسی رفته ای و قرآن را روی زمین می‌گذاری و در آن می‌نگری! آیت الله شیخ محمد تقی آملی می‌گفت: بلی، من همین طور قرآن می‌خواندم و زیاد به قرائت آن می‌پرداختم، مثل این که مرحوم قاضی مراقب و ناظر وقت قرائتم بوده است. بعد از این ماجرا با تمام وجودم به سویش شتافتم و ملازم جلسه هایش شدم. ---------- اسوه ی عارفان / ۲۵ - ۲۶؛ روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
آیت الله مصباح یزدی(ره) 🔸️انسان اگر بخواهد در معاشرت بر دیگران اثرگذار باشد، بايد رفتارش طورى باشد كه آنها احساس كنند خيرخواهشان است اگر احساس رقابت كنند هرگز به حرف اينها گوش نمى‏دهند، تبلیغ یعنی همین.
صرفا جهت اطلاع تاکنون از صندوق کانال به ۸ نفر قرض الحسنه داده شده... و به چند نفر هم نماز و روزه استیجاری داده شد.
کمک به فقیر یا مبارزه با فقر! آیت الله جوادی آملی: 🔹ما خیال می کنيم به گِدا کمک کردن، عالي‌ترين فضيلت است؛ البته فضيلت هست؛ اما کمک کردنِ به گِدا و فقير، يک امر عاطفي است. شما در مشرق عالَم و مغرب عالَم، از واشنگتن تا تاشکند که سخن از اسلام در آن منطقه نيست، هيچ کشوري سراغ داريد که حمايت از فقرا در آن نباشد؟! هيچ نيست! 🔹خصيصه اسلام اين نيست که به فقير کمک کنيم، خصيصه اسلام اين است که فقر را از بين ببريم. مبارزه با فقر، مي‌شود اساس اسلام. 🔹بيان نوراني حضرت امير را ببينيد، فرمود کمک کردنِ به فقير از هر کافري هم ساخته است؛ اما من اگر فقر را ببينم، گردن فقر را مي‌زنم: «لَو تَمَثَّلَ لِيَ الفَقرُ رَجُلاً لَقَتَلتُهُ»؛اين فکر علي عليه السلام است! من نمي‌گذارم که کسي بيکار باشد، بي‌اشتغال باشد، ربا رايج باشد، توليد نباشد، من نمي‌گذارم! 🔹شما روي کره زمين، جايي را پيدا کنيد که براي فقرا بودجه‌اي نداشته باشند! چه کشور چين و ژاپن و امثال آن که از خدا و قيامت خبري نيست، چه کشورهاي اسلامي! صدقه دادن، يک امر عاطفي است، نه امر عقلي؛ آن‌که عقلي است فقرزدايي است، ايجاد اشتغال است، ايجاد توليد است، جلوي بانک‌ها را گرفتن است. روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
آیت الله علی پناه اشتهاردی عزیزان طلبه قبل از ماه مبارک رمضان کتاب الصوم شرح لعمه را مروری بکنند البته به عروه و حاشیه مرجع تقلید خودشان بر آن حتما رجوع داشته باشند. آنچه امروزه کمرنگ است رجوع به رساله های عملیه هست. نقل است که مرحوم آیت الله حائری یزدی می فرمودند: طلبه ها باید هفته ای دو شب مباحثه رساله عملیه داشته باشند... روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
فلسفه روزه در روایات : حضرت زهرا سلام الله علیها : فَرضَ [اللّهُ] ... الصِّيامَ تَثبيتا لِلإِخلاصِ. خداوند روزه را براى استوارى اخلاص ، واجب فرمود. لِيَجِدَ الغَنِيُّ مَسَّ الجوعِ فَيَعودَ بِالفَضلِ عَلَى المَساكينِ. امام عسكرى عليه السلام ـ در پاسخ به پرسش از علّت واجب شدن روزه ـ فرمود : تا توانگر درد گرسنگى را بچشد و در نتيجه ، به نيازمند كمك كند. إنَّما فَرَضَ اللّهُ عز و جل الصِّيامَ لِيَستَوِيَ بِهِ الغَنِيُّ وَالفَقيرُ ؛ وذلِكَ أنَّ الغَنِيَّ لَم يَكُن لِيَجِدَ مَسَّ الجوعِ فَيَرحَمَ الفَقيرَ ؛ لِأَنَّ الغَنِيَّ كُلَّما أرادَ شَيئا قَدَرَ عَلَيهِ، فَأَرادَ اللّهُ عز و جل أن يُسَوِّيَ بَينَ خَلقِهِ. امام صادق عليه السلام : علّت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن توانگر و تهيدست برابر شوند ؛ زيرا توانگر رنج گرسنگى را احساس نمى كند تا به تهيدست رحم كند؛ چرا كه توانگر هرگاه چيزى بخواهد مى تواند آن را فراهم آورد . از اين رو خداوند عزّ و جلّ خواست تا ميان آفريدگانش برابرى (همدردى) ايجاد كند و رنج گرسنگى و سختى را به توانگر بچشاند تا بر ناتوان، دل بسوزاند و به گرسنه، رحم كند. ---------- نبی اکرم فرمود: وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ... در این ماه با گرسنگی و تشنگی خود، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید.
برترین ادب👆
سلام علیکم کسی از دوستان اگر تایپیست حرفه ای است و با قیمت طلبگی کار می‌کند. اطلاع بدهد.
فراخوانى به مطالعه تاريخ‏ قرآن پيروان خود را به مطالعه تاريخ گذشتگان فرامى‏ خواند و با تكرار و تأكيد زياد به پيروانش دستورمى ‏دهد به سير و سفر بپردازند و از نزديك نشانه ‏هاى تاريخى را مشاهده نمايند تا انديشه آنها بارور شود و سطح فكر و فرهنگشان ارتقا يابد؛ دستور مطالعه آثار تاريخى با تعبيرات مختلفى آمده ‏است: الف- به صورت امر مستقيم همانند:«قُلْ سيروُا فِى الْارْضِ ...» (پيامبر به مردم) بگو در زمين بگرديد .... ب- به صورت استفهام كه در معناى امر، همراه با نكوهش ترك سير و مطالعه تاريخ است؛ چون: «افَلَمْ يَسيروُا فِى الْارْضِ فَيَنْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ»  آيا (مخالفان دعوت تو) در زمين سير نكردند تا ببينند عاقبت كسانى‏كه پيش‏از آنها بودند چه شد؟ ادامه دارد.....
آیا تو چنان که می نمایی هستی؟! 🔹گویند! درعصر سليمان نبى،پرنده اى براى نوشيدن اب بسمت بركه اى پرواز كرد،اما چند كودك را بر سر بركه ديد،پس آنقدر انتظار كشيد تا كودكان از ان بركه متفرق شدند. 🔸همينكه قصد فرود بسوى بركه را كرد، اينبار مردى را با محاسن بلند و آراسته ديد كه براى نوشيدن آب به ان بركه مراجعه نمود . 🔹پرنده با خود انديشيد كه اين مردى باوقار و نيكوست و از سوى او ازارى بمن متصور نيست. پس نزديك شد ولی ان مرد سنگى بسويش پرتاب كرد و چشم پرنده معيوب و نابينا شد. 🔸شكايت نزد سليمان برد. 🔹پیامبر ان مرد را احضار، کرد محاكمه و به قصاص محكوم نمود ودستور به كور كردن چشم داد. ان پرنده به حكم صادره اعتراض كرد و گفت؛ 🔸"چشم اين مرد هيچ آزارى بمن نرساند،بلكه ريش او بود كه مرا فريب داد! و گمان بردم كه ازسوى او ايمنم پس به عدالت نزديكتراست 🔹اگر محاسنش را بتراشيد تا ديگران مثل من فريب ريش او را نخورند" « علامه دهخدا » 🔅 مولي اميرالمؤمنين عليه‌السلام: چقدر قبيح است که انسان داراي دو چهرة متضاد و متفاوت باشد. 📚غررالحکم، ص ٣٩٥ روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
یادداشت های دروس طلبگی نکات فقهی اصولی ادبیاتی تفسیری...‌ محمد جواد جنگی ۷۱ https://eitaa.com/yadashthaytalabghy
دوستان طلبه اگر خواستین عضو بشین برا خود حقیره👆
بزرگی میفرمود: 🌺وقتی پارچه یا لباسی لکه دار بشود وایتکس را مستقیم روی آن نمیریزند و گرنه له میشود و از بین میرود، بلکه با آب قاطی کرده و و طبیعتا غیر مستقیم به آن لکه میرسد و آن را می‌زداید. 🌺حال نصیحت هم درس مثل وایتکس تند و تیز و زننده میشود اگر مخاطب خاص و مستقیم باشد. ولی همین نصیحت اگر در قالب پند و اندرز و قصه و داستان باشد ،غیر مستقیم میشود و اثر میگذارد. ⚠️داستان های حضرت یوسف و امثال آن دقیقا همین است خداوند غیر مستقیم به ما پند و اندرز میدهد البته در قالب قصه. روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
14.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎵آخر شعبان، آخر سال است!! آیت الله جوادی آملی روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد
سه رأس الاغ می گویند مردی روستایی با چند الاغش وارد شهر شد. هنگامی که کارش تمام شد و خواست به روستا بازگردد، الاغ ها را سرشماری کرد. دست بر قضا سه رأس از الاغ ها را نیافت. سراسیمه به سراغ اهالی رفت و سراغ الاغ های گمشده را گرفت. از قرار معلوم کسی الاغ ها را ندیده بود. نزدیک ظهر، در حالی که مرد روستایی خسته و ناامید شده بود، رهگذری به او پیشنهاد کرد، وقت نماز سری به مسجد جامع شهر بزند و از امام جماعت بخواهد تا بالای منبر از جمعیت نمازخوان کسب اطلاع کند. مرد روستایی همین کار را کرد. امام جماعت از باب خیر و مهمان دوستی، نماز اول را که خواند بالای منبر رفت و از آن جا که مردی نکته دان و آگاه بود، رو به جماعت کرد و گفت: «آهای مردم در میان شما کسی هست که از مال دنیا بیزار باشد؟» خشکه مقدسی از جا برخاست و گفت: «من!» امام جماعت بار دیگر بانگ برآورد: «آهای مردم! در میان شما کسی هست که از صورت زیبا ناخشنود شود؟» خشکه مقدس دیگر برخاست و گفت: «من!» امام جماعت بار سوم گفت: «آهای مردم! کسی در میان شما هست که از آوای خوش متنفر باشد؟» خشکه مقدس دیگری بر پا ایستاد و گفت: «من!» سپس امام جماعت رو به مرد روستایی کرد و گفت: «بفرما! سه تا خرت پیدا شد. بردار و برو.»
📚📚چهار کتاب آسمانی و چهار جمله.. حضرت علی(ع) فرمودند: تورات و انجیل و زبور و فرقان را خواندم و از هر کتابی کلمه ای را انتخاب کردم: از تورات؛ هر کس سکوت کرد، (از بلاها و مهلکه ها) نجات یابد. و از انجیل؛ هر کس قانع باشد، سیر گردد. و از زبور ؛ هر کس هواهای نفسانی را ترک کند، از آفات در امان خواد بود. و از قرآن: هر کس بر خدا توکل کند، خداوند او را کفایت می کند. قال علی(ع): قَرَأتُ التَّورَاةَ وَ الإنجِیلَ وَ الزَّبُرَ وَ الفُرقَانَ و اختَرَتُ مِن کُلَّ کِتَابٍ کَلِمَةً، فمن التوراة : من صَمَتَ نجا، وَ مِنَ الإنجِیلِ مَن قَنِعَ شَبِعَ، وَ مِنَ الزّبُورِ مَن تَرَکَ الشَّهَوَاتِ سَلِمَ من الافَاتِ، وَ مِنَ الفُرقَانِ مَن یَتَوَکَّل عَلَی اللهِ فهو حسبه مواعظ العددیه
ادب در عید نوروز 👇 لَيسَ مِنَ الأدَبِ إظهارُ الفَرَحِ عِندَ المَحزونِ. امام عسكرى عليه السلام شادمانى كردن در نزد غمديده ، بى ادبى است . جناب سعدی گوید: چو بینی یتیمی سر افکنده پیش مزن بوسه بر روی فرزند خويش. پس مراقب باشیم ناخواسته دلی را نشکنیم. روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
یکی از موضوعات لازم و مهم منبر دشمن شناسی و دوست شناسی از قرآن و روایات یا تنها قرآن... منابع مهمی هم در دسترس هست.
😂 نزدیک اول سال است با كمي حديث شروع كنيم شايد خيراتي براي امواتتان نيز داشته باشد. چند حديث جديد و شايد جعلي👇👇👇 👈حديث اول: از ما نيست كسي كه روزهاي نوروز درب خانه اش را ببندد و از پذيرفتن هر نوع مهمان طفره رود. 👈حديث دوم: بويي از ما نخواهد شنيد مهماني كه اتوموبيلش را براي رفتن ديد و بازديد عيد، مقابل خانه مردم پارك كند. 👈حديث سوم: از بي سواد بدتر است كسي كه كتاب خوبي دارد و آن را خوانده است در حالي كه مهمانان عيدش بدون اطلاع از آن كتاب مي آيند و مي روند. 👈حديث چهارم: مسلمان نيست كسي كه در مهماني عيد به هيچ يك از خوراكي هاي ميزبان لب نزند. 👈حديث پنجم: از مسلماني بويي نبرده است كسي كه در خانه اش انواع شيريني و شكلات و آجيل براي پذيرايي هست در حالي كه بعضي از فاميل هايش پول خريد هيچ يك از اين ها را ندارند. 👈حديث ششم: كمي تا قسمتي مسلمان نیست کسی که هنگام مهماني عيد، اول، پسورد واي فاي ميزبان را مي پرسد. 👈حديث هفتم: آدم نيست كسي كه در چند دقيقه ديد و بازديد عيد، گفتگوي فاميلي را به بحث سياسي بكشاند. 👈حديث هشتم: به شفاعت ما نمي رسد كسي كه هنگام رانندگي در جاده ها، ديگر رانندگان را به اضطراب و خطر مي اندازد براي چند دقيقه زودتر شيريني و آجيل خوردن. 👈حديث نهم: از حوريان بهشتي بويي و رويي نخواهد ديد و شنيد كسي كه هنگام ديد و بازديد عيد با دهان بدبو با ديگران روبوسي كند. 👈حديث دهم: خيلي چيز است كسي كه به ديد و بازديد عزيزي نمي رود به بهانه اينكه پارسال كه ما رفتيم آنها نيامدند. نخند، حدیثها رو پخش کن😐😂 فعلا همين مقدار را عمل كنيم تا بعد. 😜روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/revayathavahekayatha
بیانیه امام صادق برای عید نوروز: اگر واقعا هنرمند و قهرمان و پر زوری:👇 ۱-با كسى كه با تو قطع رابطه كرد، رابطه برقرار كن. ۲- به كسى كه از تو دريغ داشت و محرومت کرد احسان کن ۳- به كسى كه به تو بدى كرد، نيكى كن. ۴- بر كسى كه تو را ناسزا گفت، سلام كن. ۵- با دشمنت، منصفانه رفتار كن ۶-و كسى را كه بر تو ستم نمود، عفو كن. 🌱صِلْ مَنْ قَطَعَكَ وَ اَعْطِ مَنْ حَرَمَكَ وَ اَحْسِنْ اِلى مَنْ اَساءَ اِلَيْكَ وَ سَلِّمْ عَلى مَنْ سَبَّـكَ وَ اَ نْصِفْ مَنْ خاصَمَكَ وَ اعْفُ عَمَّنْ ظَـلَمَكَ🌱 تحف العقول روایت ها و حکایت ها را همراهی کنید https://eitaa.com/revayathavahekayatha
اینم یه نگاهیه😂👇 بس كه بد مي گذرد زندگي اهل جهان          مردم از عمر چو سالي گذرد عيد كنند.
نزدیک است به کره ای ماه بروی ولی راه خانه ی عمه و خاله ات را فراموش کرده ای فضای مجازی ات همیشه آنلاین ولی فضای خانواده ات غالبا سوت و کور است. قامتت بلند ولی فکرت کوتاه. اظهار محبت خشک و خالی ات زیاد ولی روح محبتت خیلی کم بازی ها را جدی گرفته ای و جدی ها را بازی گرفته ای. چگونه پول در آوردن را یاد گرفته ای ولی چگونه زندگی کردن را نه.