هدایت شده از استاد شیخ علی رضایی تهرانی
🔰 اطلاعیه دروس
♦️ تدریس کتاب هفتگام سلوک
( تالیف حضرت آیت الله رضایی تهرانی،متاسفانه این کتاب به زیور طبع آراسته نشده است)
🎙 آیت الله رضایی تهرانی
📍مکان؛ دانشگاه شهید مطهری
🗓 تاریخ؛ دوشنبه ها
⏳زمان؛ 8 الی 9:30
این جلسه پخش زنده خواهد شد
#اطلاعیه_دروس
#عرفان_عملی
#هفتگام_سلوک
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
هدایت شده از استاد شیخ علی رضایی تهرانی
🔰 اطلاعیه دروس
♦️ تدریس کتاب حکمت عرفانی
🎙 آیت الله رضایی تهرانی
📍مکان؛ دانشگاه شهید مطهری
🗓 تاریخ؛ دوشنبه ها
⏳زمان؛ 10 الی 11:15
این جلسه پخش زنده خواهد شد
#اطلاعیه_دروس
#عرفان_نظری
#حکمت_عرفانی
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه دوم شاگرد پروری_1.mp3
48.47M
نشست"شاگرد پروری"
🔖 دو نگاه به علوم: تقابل نگاه غزالی و علامه طباطبایی
🔖 شناخت هویت شاگرد پروری از زوایای مختلف
• تعابیر مختلف برای شناخت بهتر شاگرد پروری
° تولید من دیگر
° تولید جنبه انسانی من
° شاگرد پروری؛ نوعی وقف
° شاگرد پروری، نو شدن آدمی است
° شاگرد پروری، ابقاء نوع بشر است
🔖 ارکان شاگرد پروری
• سه رکن اساسی در شاگرد پروری؛ استاد، شاگرد، داده
• ضرورت تعلم و اخلاص دائمی در استاد
🗂 جلسه دوم
🗓 تاریخ: 1445.07.28
1402.11.20
#نشست #شاگرد_پروری #نظام_سازی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
جلسه سوم شاگرد پروری.mp3
40.22M
نشست"شاگرد پروری"
🔖فرق های بین شاگرد پروری و شاگرد داشتن [ با محوریت استاد]
1) در شاگرد پروری استاد و شاگرد تعلیم را عبادت می دانند
2) در شاگرد پروری، هر شاگرد یک شاکله مجزا دارد
3) در شاگرد پروری، استاد کشش شاگرد را رعایت می کند [البته هم توجه به نخبگان هست و هم ضعیفان]
4) در شاگرد پروری، اولین تعامل با خداوند است
5) درشاگرد پروری، استاد به شاگرد پر و بال می دهد
6) درشاگرد پروری، استاد گارد نمی گیرد پرستیژ هم ندارد
7) در شاگرد پروری،استاد با شاگرد صمیمی می شود
8) درشاگرد پروری، استاد شاگرد را امانت می بیند
9) در شاگرد پروری،استاد قاعده انصاف و ایثار را رعایت می کند
🗂 جلسه سوم
🗓 تاریخ: 1445.07.28
1402.11.20
#نشست #شاگرد_پروری #نظام_سازی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
نشست بزرگداشت شهید مطهری.mp3
36.82M
نشست "بزرگداشت شهید مطهری به مثابه یک پاسدار[ عقیدتی]"
🔖 مقدمات
۱) دین دارای سه ساحت گوناگون است؛ اعتقادات، اخلاق، رفتار
۲) بینظیر بودن شهید مطهری در هر سه ساحت دین
۳) ضرورت پاسداری از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی
۴) درهم تنیده بودن رفتار و اعتقاد و تاثیر هر یک بر دیگری
• ویژگی های شهید مطهری:
1) دانش اصیل دینی : در انواع دانش ها فوق تخصص دارد. نمونه آن : نوشتن کتاب روش رئالیسم
2) گستره اطلاعات عمومی: در زمانه ای که طلبه روزنامه خوان را بیسواد میپنداشته اند
3) تتبع و تفحص مثال زدنی : در کتاب عدل الهی و خدمات متقابل اسلام و ایران نمود بسیاری دارد
4) تقوا و خودسازی : در هشت سال آخر عمر اهل سیر وسلوک است.
5) تیز بینی و حدس قوی : مانند فهم انحراف مجاهدین خلق قبل تر از دیگران.
6) انصاف علمی
7) جامعه هدف را منحصر به طیف و گروه خاصی نمی کردند: مانند نوشتن داستان راستان
8) پرداختن به شبهات روز: نوشتن جوابیه به شبهه مجله زن روز
#نشست #شهید_مطهری
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
جلسه چهارم شاگرد پروری.mp3
48.07M
نشست"شاگرد پروری"
🔖فرق های بین شاگرد پروری و شاگرد داشتن [ با محوریت شاگرد]
1) استاد را پدر دیدن
2) مخلصانه احترام گذاشتن به استاد
3) مخلصانه خدمت کردن به استاد
4) مخلصانه تعلم کردن
5) شاگرد، در تدریس سلسله را نگه می دارد و از اساتید خود یاد می کند
6) تنبیه استاد را تلخ نمیپندارد
7) توقعات ناروا ندارد
8) به استاد نزدیک میشود برای بهره وری بیشتر
🔖 فرقهای بین شاگرد پروری و شاگرد داشتن[ با محوریت داده]
1) مفید باشد
2) کاربردی بودن: سبب تغییر شود
3) پلکانی باشد: قدم به قدم باید توضیح داده شود
4) بهنگام باشد
5) جمع بین سنگین بودن و ساده گویی
6) متقن بودن
🔖 نمونه های شاگرد پروری موفق
🔖 فرمول تغییر
• در از به با برای
1) در موضوع تربیت
2) از وضع موجود
3) به وضع مطلوب
4) با رعایت داده های عقلی و نقلی
5) برای دست یابی یه یک انسان متعالی
🔖 مشکلات وضع موجود
1) مختلط بودن دانشگاه ها
2) سکولار دانستن علم
3) سکولار بودن استاد
4) تعلق نداشتن به وطن و تبلیغ خارج
5) عدم صمیمت استاد و شاگرد
6) افسرده بودن استاد و شاگرد
🔖 چند کار ضروری برای اصلاح وضع موجود
1) عوض شدن دید و جهان بینی استاد و شاگرد
2) تصحیح ایدئولوژی
3) واقع نگری در وضع موجود بدون روتوش
🗂 جلسه چهارم
🗓 تاریخ: 1445.07.28
1402.11.20
#نشست #شاگرد_پروری #نظام_سازی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
1426.10.24.mp3
25.19M
❇ سخنرانی شهادت امام صادق علیه السلام
تاریخ : 1426.10.24
#امام_صادق_علیه_السلام
#سخنرانی
#مناسبتی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
جلسه هفتم توحید علمی و عینی_1.mp3
48.92M
سلسله جلسات تدریس کتاب توحید علمی و عینی
🔖 شرح مکتوب سید احمد کربلایی طهرانی
* غرض عطار در این شعر از نظر سید
* نوع استدلال عطار بر مدعای خود
*خلاصه استدلال سید
* مشروح استدلال سید در یک قیاس مرکب
* مستند سازی مطلب با ادعیه
* تنها راه ادراک ذات الهی فنا است
* ادله نقلی بر ادعای دوم
🗂 جلسه هفتم
🗓 تاریخ: 1445.05.14
1402.09.07
#درس #عرفان #فلسفه
#توحید
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
عرفان عملی 1403.01.27_1.mp3
38.08M
📚 سلسله جلسات تدریس عرفان عملی
📖 با محوریت کتاب هفت گام سلوک
(این کتاب تالیف حضرت آیت الله رضایی تهرانی است که متاسفانه هنوز به زیور طبع آراسته نشده است)
🗂 جلسه چهارم
📍مکان: دانشگاه شهید مطهری
🗓 تاریخ: 1403.01.27
1445.10.06
#درس
#عرفان_عملی
#هفتگام_سلوک
#حضرت_آیت_الله_رضایی_تهرانی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار میکند:
💠 نشست تخصصی «اصالةالوجود، اصالةالظهور، یا اصالةالعدم؟»
🎙 حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی تهرانی
⏰ سهشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۵
🏢 دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، طبقه دوم، اتاق جلسات
این جلسه از همین کانال پخش زنده خواهد شد
توحید علمی و عینی جلسه هشتم_1_1.mp3
44.92M
سلسله جلسات تدریس کتاب توحید علمی و عینی
🔖ملاحظات ما بر مکتوب اول سید[رحمة الله علیه]
* نظر عطار موافق با نظر کدام یک از علمین است؟
* آیا در مسائل فلسفی برهان لم جاری میشود یا خیر؟
"نظر متقدمین
"نظر سید احمد کربلایی
*دلیل نقلی بر ادعای دوم سید
*حد وسط در استدلال سید چیست؟
" آیا مرکب است یا خیر؟
🔖 قرائت تعلیقات علامه حسن زاده آملی بر کتاب " آغاز و انجام" خواجه نصیر الدین طوسی
🗂 جلسه هشتم
🗓 تاریخ: 1445.05.14
1402.09.07
#درس #عرفان #فلسفه #توحید_علمی_و_عینی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرفان نظری جلسه پنجم.mp3
38.59M
📚 سلسله جلسات تدریس عرفان نظری
📖 با محوریت کتاب حکمت عرفانی
🗂 جلسه پنجم
📍مکان: دانشگاه شهید مطهری
🗓 تاریخ: 1403.02.03
1445.10.13
#درس
#عرفان_نظری
#حکمت_عرفانی
#حضرت_آیت_الله_رضایی_تهرانی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
عرفان عملی جلسه پنجم.mp3
37.3M
📚 سلسله جلسات تدریس عرفان عملی
📖 با محوریت کتاب هفت گام سلوک
(این کتاب تالیف حضرت آیت الله رضایی تهرانی است که متاسفانه هنوز به زیور طبع آراسته نشده است)
🗂 جلسه پنجم
📍مکان: دانشگاه شهید مطهری
🗓 تاریخ: 1403.02.03
1445.10.13
#درس
#عرفان_عملی
#هفتگام_سلوک
#حضرت_آیت_الله_رضایی_تهرانی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
توحید علمی و عینی جلسه نهم_1_1_1_1_1.mp3
50.57M
سلسله جلسات تدریس کتاب توحید علمی و عینی
🔖تذییلات علامه طباطبایی بر مکتوب اول سید[رحمة الله علیه]
* مشرب سید عرفانی است و با اعتقاد به وحدت شخصی وجود نامه اول خود را نگاشته است
* قبول تشکیک حکماء مستلزم قبول نظر وحدت شخصی وجود عرفاء است
*دو دلیل بر استلزام قول به تشکیک با وحدت شخصی وجود
* شش تفریع علامه از استلزام قول حکیم با نظر عارف
• برای مقام اطلاق ذاتی پروردگار هیچ تعبیر و لفظی نداریم
•ماهیات و اسماء و صفات تعینات اطلاق ذاتی اند
• بیان تنظیری برای تعینات ذات مطلق
• نظریه عرفاء ادق و نظریه حکما دقیق است
• چگونگی چینش فیضین اقدس و مقدس
• دو نوع نگاه به نقش وجود منبسط در عالم
🗂 جلسه نهم
🗓 تاریخ: 1445.05.21
1402.09.14
#درس #عرفان #فلسفه #توحید_علمی_و_عینی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
ویراست حضرت آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها
👇👇👇👇👇👇
متاسفانه یکی از ناهنجاری های اجتماعی و شاید حکومتی پس از انقلاب، تاریخ سازی است.
سند در تاریخ به منزله برهان در فلسفه است.
هیچ سندی برای تعیین روز ولادت یا ارتحال فاطمه معصومه سلام الله علیها در دست نیست.
آیةالله شبیری به این مطلب تصریح کرده اند. دقیق باشیم
هدایت شده از برنامه واقعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬اهمیت محاسبه نفس
هرکس محاسبه نفس کند سعادتمند میشود
.
.
🔗برای عضویت در صفحات مجازی برنامه واقعه بر روی لینکهای زیر کلیک کنید:
اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب| تلوبیون
.
.
#آیت_الله_رضایی
#مدیا
🆔 @waqiaeh
توحید علمی وعینی جلسه دهم.mp3
44.87M
سلسله جلسات تدریس کتاب توحید علمی و عینی
🔖تذییلات علامه طباطبایی بر مکتوب اول سید[رحمة الله علیه]
* بررسی علم خداوند؛ علم تفصیلی قبل الایجاد ، علم فعلی
* چرایی عدم سازگاری وحدت شخصی وجود با علم قبل الایجاد و علم فعلی خداوند
🔖 ملاحظات ما بر محاکمه علامه طباطبایی
* توضیح جمله: "عرفا... وجود را واحد شخصی میدانند."
• موجودیت ماسوی الله در نظر حکیم چگونه است؟
* توضیح جمله: "براهینی به مدعای خودشان اقامه کرده اند"
• نزدیک ترین طیف به عرفاء کدام دسته از عالمان دینی هستند؟
* توضیح جمله: "چنانچه مرحوم آقا محمدرضا قمشه ای در رساله ای که در این باب نوشته میفرماید"
🗂 جلسه دهم
🗓 تاریخ: 1445.05.21
1402.09.14
#درس #عرفان #فلسفه #توحید_علمی_و_عینی
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
شبکههای رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی
تارنما | پیامرسان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا