eitaa logo
فرصت|مختاررضائیان
234 دنبال‌کننده
70 عکس
12 ویدیو
4 فایل
اینجا فرصتی است برای تحول... سلام مختاررضائیان هستم فعال تربیتی و سیاسی اینجا تلاش میکنیم تحول رو با "متن" بسازیم نه "حاشیه"ها، اینم قطعا "حوصله"میخواد و "وقت" مشتاقانه منتظرتونم. حوصله و وقت یادتون نره 😉😊 ادمین @mokhtar_rezaeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فرق با ▪️البته که غیرت دینی غیر از تعصب دینی است که در غیرت دینی اوج آگاهی و در تعصب محض نهفته است غیرت محصول ایمان و منبع حرکت در نسبت به آرمانهاست و ایستادگی از دستبرد انهاست ▪️ایجاد و ظهور غیرت جز در میدان درگیری ممکن نیست آنزمان که متربی ما احساس کرد اجازه نمیدهد زندگی خود و جامعه اش زیر بیرق باطل باشد حتی در کوچکترین مسایل فردی و اجتماعی که غیرت دینی او اجازه نمیدهد با باطل کمترین در هم آمیختگی و شراکتی را داشته باشد غایت و مطلوب او خلوص در عبادت و تنزیه از هر گونه است ▪️لذا قدرت و خود را صرف رها یابی از این وابستگی می کند و این تبلور غیرت دینی در فرایند توسعه برای خالصانه الله در سطح فرد ،جامعه و تمدن است و این(غیرت دینی) آن چیزی است که نظام تربیت ما برای رشد قوای انگیزشی متربیان برای نیل به اهداف الهی نیازمند آن است https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔰 سالم محصول ناب میدان درگیری درست است 🔸ماحصل میدان درگیری در دانش آموزان، ایجاد سوال در جهت است لذا فهم و مواجه درست در نسبت با مسائل اصلی ترین موضوع در هر است 🔹در رویکرد دینی میدان درگیری و سوالات دینی ایجاد میکند که فهم سوال سالم می تواند جواب متناسب را که در نزد امام است ایجاد کند به این معنا غایت میدان درگیری دینی و نحوه مواجه درست با سوالات دینی باید منتهی به الله و به امام شود که تنها پاسخ در سوال دینی نزد امام است https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔰چکار کنم؟؟؟ ▪️چکار کنم؟اولین سوالی است که افراد در میدان درگیری و در مواجه با موانع ایجاد میشود لذا درک درست سوال یعنی فهم مساله اصلی از مهمترین اقدامات در بهره مندی از موانع است ▪️پس از فهم درست روش مواجه درست و در نهایت اقدام و عمل است به دیگر بیان پیدا کردن راه حل و راهکار و سپس توانمندی اجرا ▪️در میدان درگیری دینی بخاطر اتصال به علم مهیمن الهی میتوان میدان درگیری را در نمای درستر و برتر مشاهده کرد، در شناخت جهت مند می توان سوال درست را درک کرد سپس فهم راه حل و راهکار با تمسک به دین را به دست آورد به دیگر بیان فهم و احکام اجرایی متناسب را به کمک دین دست اورد و لوازم متناسب با میدان درگیری را فراهم کرد ▪️در روایات شناخت سوال حقیقی و ایجاد درست با تکیه و تاکید بر سوال میتواند پاسخ دینی را به دست آورد که بزرگترین پاسخ رسیدن و تسلیم شدن به امام است که هر مشکل برای حضور در میدان درگیری و هر میدان درگیری برای ایجاد طراحی شده به تناسب جهت میدان درگیری سوالاتی ایجاد میشود که گونه ای از آن بر بیشتر و دیگری برای و . 🔍هر سوال سالم برای رسیدن به امام و تسلیم شدن بر امام است https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
💢سه ضرورت فوری نظام تربیت دینی ۱)شکل گیری یا به عبارت دقیق تر تربیت با توجه به پیچیدگی های حق و باطل ۲)ایجاد روش ها،قواعد و با ظرفیت گروه در میدان تقابل تاریخی و ۳) جهت درگیری گروه با وسعت جهانی و عمق با تمسک به آرمانهای بلند انقلاب در تاریخی حق و باطل https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔘مقام معظم رهبری (دامه طله) 🔸چرا فرهنگ در جامعه‌ی ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعی را غربی‌ها به اسم خودشان ثبت کرده‌اند، اما اسلام خیلی قبل از اینها گفته است: «تعاونوا علی البرّ و التّقوی»، یا: «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا». یعنی حتّی اعتصام به حبل‌اللّه هم باید دسته‌جمعی باشد؛ «و لا تفرّقوا». بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی‌ 1391/07/23 🔹نکته‌ی دیگر، کار جمعی، و با یکدیگر و است. کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با نگاه کنند. مسائل گوناگونی وجود دارد که اینها را باید در دید، در ‌سطح‌جهانی باید مشاهده کرد، نه در ‌، چه برسد به این که انسان بخواهد آنها را در یا در سطح ولایتی و استانی ببیند. بیانات در دیدار معلمان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالی‌ 1391/07/20
اولین مأموریت مدرسه.MP3
20.89M
🎧 سخنرانی در دانشگاه فرهنگیان همدان (مرداد ۱۴‌۰۲) (کیفیت صوت: متأسفانه پایین) 💥 آموزش رسمی مدرن، یکی از ارکان این تمدن است که انسانِ متناسب با توسعۀ مدرن تربیت می‌کند. 💥 انقلاب اسلامی می‌خواهد رؤیای انسان را از «مدرنیته»، به «عصر طهور» تغییر دهد. 💥 به‌جای گزاره‌های جداجدا، باید یک رؤیای جذاب و دلکش و شورانگیز به نسل جوان ارائه کنیم. 💥 نظام آموزش و پرورش باید تغییر موضع بدهد. اولین و اصلی‌ترین مأموریت آموزش‌و‌پرورش، جلوگیری از تحقیرشدگی دانش‌آموزان در برابر مظاهر مدرنیته است. 💥 «استاد و معلّمِ تحقیرشده»، «دانش‌جو و دانش‌آموزِ تحقیرشده» تربیت می‌کند. ☑️ @mirbaqeri_ir
💢سبک زندگی مجاهدانه 🔹 یعنی سبک زندگی مجاهدانه در بعد اجتماعی... باید همه شئون و ابعاد زندگی فرد، میدان درگیری برای و قرب الی الله باشد. از خانه ، مدرسه ، محله، بازار، محل کار و ... همگی میدان درگیری رشد الی الله است . یعنی فرد باید در میدان درگیری تمدنی رشد یابد . جهت بهره وری از مسائل و مشکلات زندگی باید در راستایی شکل گیری باشد.به این معنا انگیزه ها و اندیشه های مجاهدات برای شکل گیری جامعه جهت قدرت افزایی در میدان درگیری جهانی صورت گیرد که طریق شکل گیری تمدن جز با قدرت درگیری جوامع برای ایجاد به دست نمی آید 🔸از این رو هر کار ولوکوچک چون در نیت بلند تمدنی ضرب میشود اثار بزرگ خلق میکند اینگونه این پازل تمدنی شکل خواهد گرفت لدا هر موضوع و مساله ی در هر سطحی از زندگی شخص میتواند میدان درگیری او برای کامل کردن پازل تمدنی اسلام باشد که محصول حضور همگانی مردم در همه سطوح و شئون برای خدا است 🔹جگونگی شکل گیری تمدن اسلامی نیز ممکن نخواهد بود مگر با عبور سالم از میدان درگیری و .مقیاس درگیری نیز در سطح جامعه است و اینها همه یعنی ضرورت تربیت جهادی در نظام آموزش و پروش و عالی کشور برای شکل گیری و جهت تحقق ‎برتر و نوین اسلامی https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔰گرفتاریهای انسان مدرن امروز یک گروه بین المللی از محققان در مورد خطرات احتمالی به وجود آوردن یک نرم افزار کاملاً قدرتمند و مستقل هشدار داده‌اند. با استفاده از یک سری محاسبات نظری، امکان تحت کنترل گرفتن را بررسی کرده‌اند. بر اساس مطالعه منتشر شده توسط پورتال تحقیقات هوش مصنوعی، به این نتیجه رسیده‌اند که کنترل این سیستم‌های غیر‌ممکن خواهد بود.Manuel Cebrianیکی از نویسندگان این مقاله خطاب به موسسه توسعه انسانی Max Planck گفته است: “اینکه یک جهان را کند به نظر شبیه داستان‌های است. اما در حال حاضر ماشین‌هایی وجود دارند که برخی از کارهای مهم را به طور انجام می‌دهند، بدون اینکه برنامه نویسان کاملاً بفهمند که ماشین چگونه توانسته است آن کار را یاد بگیرد. در چنین حالتی ممکن است وضعیتی غیرقابل کنترل و حتی برای پیش بیاید. 🔺 در سرمستی های زندگی پوچ خود هرگز تصور نمی کرد این مقدار گرفتار دست ساخته های خود شود بیشترین انسان مدرن امروز از کیست؟ بیشترین انسان مدرن از چیست؟ او از چه چیزی فرار میکند؟ از آنچه با تمام انگیزه و علم خود به دست آورده در آروزی آن شب و روز نشناخته تا دنیای مدرن امروز را تجربه کند اما ... 🔺با جمله ی ساده تمام خلاصه دنیای زده امروز را نقل میکنیم ایا امروز بدون تکنولوژی میشود زندگی کرد؟ او مجبور چه کسی یا چه چیزی شده؟ آیا او مجبور خودش شده!؟ جواب ساده است حتی از عابدترینهای ان نیز بپرسی میگوید بدون تکنولوژی زندگی کردن سخت و الان با و هوشمند غیر ممکن و غیر ممکن تر نیز میشود و با ایده انسان شی در عرض دیگر اشیاء با کنترل هوش مصنوعی خواهد بود کنترلی خارج از اراده من و تو و دردست ماشین و فرمان این ماشین دست کیست؟ 🔻انسان مدرن امروز گرفتار خودش شده او گرفتار چیزی شده که نمی تواند از آن رها شود همه زندگیش را فراگرفته و این سرنوشت زندگی بی خداست و و آنکس را که خدا نکند یاری کننده دیگری نیست إنْ ینْصُرْکمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَکمْ وَ إِنْ یخْذُلْکمْ فَمَنْ ذَا الَّذِی ینْصُرُکمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیتَوَکلِ الْمُؤْمِنُونَ اگر شما را یاری کند، پس هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد؛ و اگر شما را یاری نکند، پس کیست، آن که بعد از او، شما را یاری کند؟! و ، پس باید تنها بر خدا کنند 🔺این سرنوشت کسانی است که به خود واگذار شده اند انسان مدرن امروز ما خود است فقط برای اینکه خدا نباشد، او خودش شده، از چیزی میخواهد فرار کند که خود ساخته ،خود خواسته و به کجا فرار کند و به جه کسی پناه ببرد و از چه کسی یاری بخواهد که تنها یاور و یاری کننده خداوند است و تمام دست و پازدن های امروز او مرگ او را نزدیکتر میکند او در باتلاق خوساخته اش غرق شده ، سرعت اوست ...وَ لا تَكُونُوا كَالَّذينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون»؛ (و همچون كسانى نباشيد كه را كردند و خدا نيز آنها را به «» گرفتار كرد، آنها اند). @rezaeyan_mokhtar
❓انسانی که به خود واگذار شده... ▪️الْعَالِمُ مَنْ عَرَفَ قَدْرَهُ، وَ كَفَى بِالْمَرْءِ جَهْلًا أَلَّا يَعْرِفَ قَدْرَهُ؛ وَ إِنَّ مِنْ أَبْغَضِ الرِّجَالِ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى لَعَبْداً وَكَلَهُ اللَّهُ إِلَى نَفْسِهِ، جَائِراً عَنْ قَصْدِ السَّبِيلِ، سَائِراً بِغَيْرِ دَلِيلٍ؛ إِنْ دُعِيَ إِلَى حَرْثِ الدُّنْيَا عَمِلَ وَ إِنْ دُعِيَ إِلَى حَرْثِ الْآخِرَةِ كَسِلَ، كَأَنَّ مَا عَمِلَ لَهُ وَاجِبٌ عَلَيْهِ وَ كَأَنَّ مَا وَنَى فِيهِ سَاقِطٌ عَنْهُ ▫️دانا كسى است كه قدر خود را بشناسد، و در نادانى انسان اين بس كه ارزش خويش نداند. دشمن روى ترين افراد نزد خدا كسى است كه خدا او را به حال خود واگذاشته تا از راه راست منحرف گردد، و بدون راهنما برود، اگر به محصولات دنيا دعوت شود تا مرز جان تلاش كند اما چون به آخرت و نعمتهاى گوناگونش دعوت شود، سستى ورزد، گويا آنچه براى آن كار مى كند بر او واجب و آنچه نسبت به آن كوتاهى و تنبلى مى كند، از او نخواسته اند خطبه ۱۰۳ نهج البلاغه
🔘مراسم تحلیف پادشاهی کودک 🖊چرا در هفت سال اول روایات ما به عنوان دوران تعبیر شده؟ 🔺مهمترین متغیر در گزاری و از ، ایجاد و رشد قدرت و است و از مهمترین مراحل رشد اراده ، قدرت "انتخابگری" متربی است. آنچه در دوران کودکی به عنوان دوران پادشاهی اتفاق می افتد اراده و قدرت انتخابگری کودک در همه امیال و افعال اوست. 🔻 این آزادی در عمل باعث میشود تا "زیربنای" تربیت و کودک یعنی ایجاد و توسعه "اراده ورزی" به درستی صورت گیرد. از این رو در روایات به رعایت "کرامات کودک" به معنای "حق انتخاب گری" در او تاکید شده ، این تاکید با بیان دوران پادشاهی عملا در صدد "پی ریزی تجربه ی اراده ورزی جهتمند" در کودک است ... 🔻 قدرت "اعتماد به نفس" با "آزادی" کودک "شکل" و در مراحل دیگر رشد، "کامل" میشود نقطه مقابل آن، تصمیم گیری بجای کودک و محدودیت های نابجا و بیش از حد بخاطر و یا تنبلی ها والدین است 🔺از این رو دوران کودکی اول از حساس ترین مراحل رشد کودک است چرا که "رشد قدرت اراده" در گرو میدان دادن وسیع به کودک است. لذا باید دوران پادشاهی کودک در این دوران کاملا به "رسمیت" شناخته شود تا مراحل شکل گیری به معنای "بستر سازی" اراده ورزی در کودک به درستی ایجاد شود. او باید طعم اراده آزاد را در اولین و حساس ترین مرحله رشد خود کند تا در مراحل دیگر بتوان به آن و سپس آن را و کند. 🔻بعد "حریت بخشی"در دوران کودکی اول در مراحل بعدی یعنی هفت سال دوم ، "تادیب" نیاز است تا به اراده آزاد "جهت" داده شود به دیگر معنا جهت گیری دینی با تادیب یا به عبارت درستر ادب، سمت و سوی الهی بگیرد در مرحله سوم یعنی هفت سال سوم با قدر مراحل نگهداری و اراده، با وزارت بخشی او کامل شود. ▪️امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: "«یُرْخی الصّبیُّ سَبْعاً و یُؤَدَّبُ سبْعاً وَ یُسْتخدمُ سَبْعاً.» کودک در هفت سال نخست زندگی گذارده می شود و در هفت سال دوم به آن آموخته می‌شود و در هفت سال سوم به گرفته می‌شود. ✍️مختار رضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔘تحقق در هر نظام تربیتی نیازمند سه متغیر اصلی استعداد، ظرفیت ،و قابلیت است ، این سه متغیر هم هستند لذا همه عوامل باید به شکل و در جهت رشد حضور و داشته باشندبه این معنا رشد بدون یک از عوامل محقق نمی شود 🔻 و مربوط به است ، اراده شخص در این حوزه با به کارگیری استعداد های خاص جهت گیری رشد خود را مشخص میکند ، تفاوت های فردی محصول استعدادهای ها گوناگون در جامعه است. 🔺 هایست که برای او فراهم میکند ، ظرفیت ست که از اراده خارج است این عامل در ادبیات دینی به تعبیر شده در نظام تربیتی الهی در ظرفیت سازی رشد با مناسب است . در این نگاه استعداد بدون فرصت های بیرونی رشد قابلیت تحقق ندارد. لذا بسترهای مناسب رشد با کمک مربی شرط یا به عبارت درستر بعد دیگر تحقق رشد در متربی است 🔻 از نسبت استعداد(درون) و ظرفیت(بیرون) به دست می اید، قابلیت های نو در اهداف با استعداد و ظرفیت (فرصت) ها ممکن میشود. به این معنا قابلیت قدرت از استعدادهای درونی و فرصت های بیرونی به شکل هماهنگ و است، در ایجاد قابلیت است که قدرت فاعل برای رشد به دست می اید https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar