eitaa logo
فرصت|مختاررضائیان
242 دنبال‌کننده
69 عکس
12 ویدیو
4 فایل
اینجا فرصتی است برای تحول... سلام مختاررضائیان هستم فعال تربیتی و سیاسی اینجا تلاش میکنیم تحول رو با "متن" بسازیم نه "حاشیه"ها، اینم قطعا "حوصله"میخواد و "وقت" مشتاقانه منتظرتونم. حوصله و وقت یادتون نره 😉😊 ادمین @mokhtar_rezaeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
💢امنیت پایدار... 🔹"امنیت پایدار" برای "رشد دائمی" فقط با "حضورفعال" در "حصن ولایت" و "معیت با امام" ممکن است .با حضورفعال در میدان مشکلات و مصائب است که اگاهی بخشی و غفلت زدایی از «شرک حرکت» میتواند امنیت و مصونیت در حرکت را برای رشد دائمی ایجاد کند ... 🔹تنها آب راکد است که آلوده میشود و در شدت این آلودگیست که آخر میمیرد، برای در امان ماندن از شرک ها از مُردن ها باید "دائما" با امام در بی نهایت قرب الی الله "حرکت" کرد... ✍️مختار رضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
شهید زنده.mp3
29.31M
🔹شهید چگونه زنده میشود!!؟ 🎙مختاررضائیان 🔰مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔹خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که انسانى جان خود را صرف میکند براى یک هدف و مقصد الهى و خداى متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در ملّت او تداوم میبخشد و یاد، فکر و آرمان او زنده میماند. ۱۳۶۸/۰۵/۲۵ 🔹موضوعات 🔸چگونه شهید نه عامل تحول در جامعه که بزرگترین مانع تحول قلمداد میشود ؟ 🔸چگونه میتوان به شکل حداکثری از شفاعت اجتماعی شهید بهره مند شد ؟ 🔸چگونه شهید با روایت در گذشته مانده ما شهید میشود؟ 🔸چگونه جامعه میتواند حاضر و ناظر بودن شهید را لمس کند؟ 🔸چگونه شهید محور تفرقه در جامعه میشود!؟ 🔹@rezaeyan_mokhtar🔸
🔰تحلیلی کوتاه درباره جایگاه و اهمیت و قدرت رویارویی با همه ارکان قدرت در کشور... ▫️تحلیل در لایه عمیق از این موضوع به قدرت رسانه ای و نقش و جایگاه آن در «اداره کشور» به خصوص حوزه برمی گردد ، دشمن با ایجاد و ایجاد دسترس آسان و همگانی به آن و با قصد هدایت درجهت خاص به دنبال رقابت و مبارزه با نهادی های اصلی قدرت در یک کشور بزرگ است. به عبارت دیگر میخواهد کنترل و هدایت جامعه از نهادهای رسمی قدرت به رسانه های مجازی در حال انتقال است. ▪️یعنی در ‎ها این رسانه های مجازی هستند که تصمیم گیر نهایی هستند. اگر اراده کند با ایجاد موج های رسانه ای و با قدرت فریب افکار عمومی می تواند در مقابل قانون قطعی تو بایستد و جلوی تصویب یا اجرای انرا بگیرد. ❓سوال اینجاست آیا اداره اراده جامعه در آینده با دولت ها است یا رسانه های عمومی؟ ◽️اینکه تو نمیتواند حکم قطعی خدا رو اجرا کنه ، اینکه تو نمیتواند طرح صیانت رو قانون کنه اینکه ‎‌مجریه تو نمیتواند با بی حجابی مسلم برخورد کند وصدها مورد مشابه همه اش بخاطر اینست که در بازی قدرت، رسانه را واگذار کرده ، اینکه نمی تواند تصمیم درست رو اجرایی کند یعنی در مقابل رسانه و افکار عمومی قدرت رویارویی را از دست داده است ؟ یعنی این رسانه است که برای تصمیمات شما تصمیم میگیرد؟ واین خطرناکترین بخش این قصه دردناک است. چرا که سوال اصلی اینجاست رسانه دست کیست ودر چه جهتی از آن استفاده میشود ؟ ▪️تمام نهادها قدرت در زور آزمایی با رسانه مجازی(اجتماعی) با چالش های جدی مواجه هستند و این محصول از این ابزار قدرت افرین در بسط و تکامل دین است. یعنی یعنی ... ◽️و این مشکل حل نخواهد شد مگر با بازگشت به ، اهمیت مردم ، ضرورت همراهی مردم ، ضرورت اغناء مردم ... و این ممکن نیست مگر با "رسانه" تازمانی که مردم و جایگاه انها در حکومت و مهم نباشد جایگاه و ضرورت "رسانه عمومی" هرگز فهم نخواهد شد با حذف و هم مساله شما حل نخواهد شد بلکه مساله پابرجاست. ▪️واین کلان مساله ماست. اگر به تند روی متهم نشویم دشمن به زیبایی فهمیده که عنصر اصلی و قدرت افرین این انقلاب، مردم هستند بخاطر همین با نیت خاص و با ایجاد ها عمومی و شکل گیری رسانه های اجتماعی ، توانسته افکار مردمی را به سمت وسو خاص خودش مدیریت کند و اینگونه انقلاب را تبدیل به کند. چیزی که بزرگترین فرصت برای تکامل انقلاب بود الان تهدید جدی شده برای حرکت تکاملی انقلاب... یعنی ما دقیقا از نقطه قوت خود ضربه خورده ایم همان که بارها رهبری به آن اشاره کرده اند مردم مردم مردم. ◽️از این رو مقام معظم رهبری(دامه ظله) بارها به نهادهای اصلی حکومت ، را گوشزد میکنند، غفلت از این موضوع یعنی عقب نشینی ها پی در پی از واهداف و این همان چیزی ست که هنوز متاسفانه درک نشده . و روایتگری ان روی این قدرت بی رقیب یعنی رسانه است روایتگری یعنی رسانه پویا دینی در وقایع عمومی برای دستگیری مردم، شکست در این میدان یعنی شکست تدریجی انقلاب در زمان ... از این رو و سیلی سخت از تعابیر سنگین مقام معظم رهبری در دیدار با در اهمیت و ضرورت رسانه و شکست تدریجی و هدر رفت فرصت های تاریخی برای و است. ✍️مختار رضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
رسانه وتوازن حرکت انقلاب.mp3
31.43M
🎧جنگ داخلی!!! 🔰تحلیلی بر چگونگی غفلت از انسجام ملی در بیانات مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙مختاررضائیان 🔹نکته‌ی بعدی در باب منافع ملّی، مسئله‌ی اتّحاد دلهای مردم است؛ اتّحاد عزمها و اراده‌های مردم است. ما در این زمینه متأسّفانه مشکلاتی داریم، عقب‌افتادگی‌هایی داریم؛ ارتباط و همدلی اجتماعی خیلی مهم است؛ در این زمینه دچار غفلت شدیم؛ خودمان به دست خودمان در وحدت ملّی‌مان اختلال ایجاد میکنیم. همه‌ی ‌ما در این غفلت شریکیم؛ همه‌‌ی ما وظیفه داریم که وحدت ملّی را، اتّحاد مردم را، اتّحاد مردم و مسئولین را حفظ کنیم؛ روزبه‌روز آن را تقویت کنیم؛ این سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی از روز اوّل بوده است مقام معظم رهبری (دامه ظله)۱۴۰۳/۰۱/۰۱ 🔘موضوعات ▪️علت های غفلت از انسجام ملی و پیامدهای منفی آن در دراز مدت ▪️چگونگی برقراری تناسب بین حرکت داخلی نظام با مسائل بین المللی ▪️راه های برقراری انسجام ملی برای حرکت بین اللملی انقلاب ▪️راهبرد دشمن برای از کار انداختن خواص و لایه نخبگانی جامعه 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
▪️چگونه برای دانش آموزان خود رویا بسازیم... 🔸"تحول" با نارضایتی و ناراحتی از وضعیت "الان" به دست می آید و زمانی از وضعیت الانت ناراضی هستی که وضعیت مطلوبی را برای خود ساخته باشی... بدون "هدف های بزرگ" فقط عمرت را برای دیگران و اهداف دیگران صرف خواهی کرد. رویا بزرگترین گمشده دانش آموزان ما در امروز و فردای ماست. رویاهای به بزرگی انقلاب رویاهای به بزرگی یک تمدن ... اگر آن را برای دانش آموز ساختیم پیش می رویم اگر نه محکوم به تحقیر و استعمارعمر ملت با آرزوهای پوشالی غرب هستیم. 🔸چگونه میشود رویاهای بزرگ تمدنی این انقلاب را احیا کرد؟ چگونه میشود آن را به دانش آموزان انتقال داد؟ چگونه میشود آن را ساخت؟...سوالی سخت با پاسخی ساده، با کسانی که جان خود را ، آسایش خود را ، آینده خود را در باور به این رویاها فدا کردند و آن را جز در شهیدان و با شهیدان نمیتوان یافت. عزیزان "شهید" در" آینده آرمانی" ما به بلندای قله ها ایستاده تا "نشانی" باشد برای اینکه راه را "گم" نکنیم تا "ناامید" نشویم که شهید"اقامه گر" تمام زیبایی های یک ملت است که ایستادن سهم راه افتادگان و نشستن سهم جاماندگان است... 🔸با شهید است که مسیر رسیدن به "آرمانها" آسان میشود، با شهید است که دیدن "رویاها" ممکن میشود با شهید است که ساختن "آینده" قطعی میشود که شهید را جز با آرمانهایش، جز با رویاهایش نمی شود شناخت و نمی شود روایت کرد ...«آرمانها نزد شهیدان زنده اند اگر شهیدان زنده اند» 🔸تنها وقتی که در منظر چشم شهید قرار گرفتی میتواند زیبایی وصف ناشدنی آرمانهایت را به وضوح ببینی با شهید است که میتوانی با رویاهای انقلاب زندگی کنی، کافیست دست دانش آموزت را در دست شهیدش بگزاری تا شهید او را در عالم رویاها سیر دهد تا دانش آموزت بتواند زیبایی ها این رویاها را لمس کند ، تا "باور" را بیابید تا "امید" را زنده کند تا" آزادی" را یقین کند تا هر چه از آینده میخواهد به دانش آموزت بدهد ... 🔸در خلاصه باشهید رویاهای انقلاب را ببینید با شهید رویاهای انقلاب را منتقل کنید با شهید قدرت ساختن رویاها انقلاب را به دانش آموزان بدهید که شهید شاهد، هادی و شافی یک امت برای رسیدن به اهداف بلندی تمدنی است. ✍️مختاررضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
• تا با خاک،اُنس نگیری، راهی به مراتب قرب نخواهی داشت! |آسِدمُرتِضیٰ‌آوینی| @ashk128
🔰چرا مسجد مهم است؟ ▪️مسجد پایگاه اصلی دین در تنظیم و هدایت روابط اجتماعی بر محور ارتباط با رب است... در"جامعه سازی" ما نیازمند "فناوری" هستیم که بتونه همه روابط مورد نیاز را حاضر و در جهت مطلوب رشد بده ... در مسجد هم فرد است هم مردم هم امام همه اینها هم بر طبق یک "قاعده مندی مشخص" بر محور "تکامل عالم" یعنی رب تنظیم و رشد پیدا میکنه به عبارت دیگه مسجد مثل یه "شاهراه مواصلاتی" که میتونه همه روابط فردی و اجتماعی رو بر محور رب عالم جمع، تنظیم و رشد بده . ▪️بخاطر همین مسجد در نگاه دینی جایگاه "سرپرستی" رو در تنظیم وهدایت روابط سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی خانواده، محله ، شهر و استان و... رو داره.متاسفانه در اثر "غفلت راهبردی" ما از این "ابرفناوری دین" در اداره جامعه اسلامی که همه کارآیی اون رو گرفتن و به جاهای دیگه منتقل کردن با این کار درصدد بودن تا جایگاه سرپرستی یا همون محور هماهنگی رو ازش بگیرن و این کار رو کردن ... ▪️الان می بینیم که بعد فرهنگی اون رو در فرهنگستان ها ، بعد تفریحی اون رو به پارک و شهربازی ها، بعد اموزشی اون رو به مدارس و دانشگاه ، بعد اقتصادی اون رو به کارخونه ها و بانک ها بعد اطلاع رسانی اون رو به فضای مجازی بعد نظامی و امنیت بخشی اون رو به پلیس ... همه رو ازش گرفتن و پخش کردن تا قدرت هماهنگی ومدیریت کلان اون رو بگیرن اینطوری رابطه مسئول و مردم و دین رو تونستد قطع کنن در صورتی که در صدر اسلام مسجد محور تنظیم و هماهنگی همه نیازهای جامعه یعنی امنیت، آموزش ، اطلاع رسانی ، اقتصاد، تفریح و... یک محله ، شهر ، استان و کشور بوده ▪️در گذشته ی مسجد، هم مردم بودند، هم حاکم بوده، هم مسئولین بودن و همه اینها بر محور دین هماهنگ و همراه میشدند و مسائل خودشون رو باتمسک به دین و "باهم" حل می کردن ... مسائل با قدرت حضور مردم حل میشد یعنی نمونه عالی مردمی سازی سیاست، فرهنگ و اقتصاد بر محور مسجد در صدر اسلام محقق شده این "تجربه موفق تاریخی" ماست ولی متاسفانه این تجربه ها به شکل هوشمندانه از "حافظه تاریخی" ما حذف یا فراموش شده. ▪️اصلی ترین نمود و کاربرد "مردم سالاری دینی" رو میتونیم در مسجد مطلوب صدر اسلام ببینم . چگونه ایده ناب مسجد تونسته با مدل مردم سالاری دینی مسائل اجتماعی خودش رو حل کنه ، چگونه تونسته با محوریت مسجد همه قوای درونی خودش رو برای حل مسائل ، هماهنگ و رشد بده ...مسجد اصلی ترین "فناوری" در تحقق مدل "مردم سالاری دینی" برای "اداره جامعه" در جهت "اهداف تمدنی" است. ▪️اتفاقی که "الان"افتاده اینه که جایگاه مسجد رو به یک نقش حداقلی،تقلیل دادن.برگزاری نمازهای یومیه این همون "نفوذ نرم" یا "استحاله پنهان فرهنگی" که تونسته این فناوریهای بزرگ و قدرتمند اسلام برای اداره جامعه رو کمرنگ یا از بین ببره... ✍️مختاررضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
💡برداشت های از بیانات مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی(1402/9/15) 💢آنچه بنده به ‌عنوان توصیه عرض می‌کنم این است که اوّلاً نگذارید جوششِ خونِ شهیدان فروبنشیند؛ یعنی یاد شهیدان صرفاً نیست؛ معنایش این است که آن تقوا، آن فداکاری، آن شجاعت، آن گوهر درخشان وجودی‌ای که امثال شهید باکری را مثلاً می‌کشانَد وسط میدان، منعکس بشود، منتقل بشود، به ‎جدید الگو بدهد. ...شهید باکری را فقط در میدان جنگ نباید دید، پشت جبهه هم باید دید، در دانشگاه تبریز هم باید دید، فعّالیّت‌های دوران پیش از انقلابش را هم باید دید، آن روحیه را باید دید. ...خب این می‌شود که بعد در جنگ، در میدان ، آن‌جور می‌درخشد و دل‌ها را به خودش جذب می‌کند. این روحیه باید منعکس بشود. 📝برداشت(۱) 💡الگو سازی از شهید در بیان مقام معظم رهبری(دام ظله) یعنی فرایند چگونه شهید شدن ، این همان روایت سبک زندگی مجاهدانه در فهم سیره شهید است آنچه بدیهی است الگو سازی از شهید با صرف بدون نقشه یا به عبارت دقیق چگونگی شهید شدن ممکن نیست . باید روایتگری از لایه سطحی و بیان کرامات شهید با هدف جذاب سازی به فرایند علمی آن یعنی قدرت در بیان شهید تبدیل شود و این اصلی ترین در با توجه به نیازمندی های جامعه امروز ما برای ایجاد است. 💡باید چگونه شهید شدن را به مخاطب منتقل کرد باید فرایند زمانی شهید شدن را کرد و این ممکن نیست مگر با نگاه عالمانه و هوشمندانه به . این نیازمند تحقیق وپژوهش های ترکیبی ، نگاه های تخصصی و فرا تخصصی به شهید است . باید شهید را از و های که روایتگری های سطحی ایجاد کرده اند خارج کرد. باید گفتمان تربیت ساز شهید بر جامعه به تبدیل شود. 💡بیان های مقطعی و بریده از شهید برای بدون بیان فرایندهای شهید شدن کمکی به در بلند مدت نمی کند . اعظم نکات اینجاست که شهید با یک خارق العاده شهید نشده ،شهید با یک اتفاق ، دفعتا به شهادت نرسیده بلکه محصول پی در پی در تمامی مراحل زندگی او از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی و... از تا از تا از محل کار تا میدان جنگ و... مزد مجاهدانه اوست 💡 روایت های سطحی و بیان صرف کرامات شهداء فقط آنها را دور از دسترس میکند ، های و بیان تک اتفاقات خارق العاده بدون چگونگی ها یعنی اثر زودگذر و ظلم به شهیدو مخاطب، شهید در یک فرایند تربیتی مجاهدانه به مقام والای شهادت رسیده و ما راویان این ، ، شهیدگونه زیستن هستیم. ✍️مختاررضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
شفاعت در میدان جهاد.mp3
27.38M
🔸چگونگی بهره مندی حداکثری از نعمت شفاعت در حرکت جامعه به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی 🎙مختار رضائیان 🔰سرفصل های اصلی 🔹جایگاه و ضرورت شفاعت در معادله حرکت به سمت اهداف دینی 🔹مسیر بهره مندی حداکثری از شفاعت حداکثری در جامعه 🔹نسبت تحول با شفاعت در حرکت تکاملی جامعه 🔹نسبت شفاعت با میدان های جهادی اجتماعی در درگیری تمدنی ▪️@rezaeyan_mokhtar
🔰بارسانه... 🔺یک سوال بنیادی اینه، چرا ما در عرصه رسانه و تبلیغ ضعیف یا عقب افتادیم؟ چرا هنوز "اندازه اهمیت رسانه" برای ما مشخص نیست؟ 🔺شاید بخاطر اینه که "اندازه اهمیت مخاطب" برامون مشخص نشده شاید بخاطر اینه که "اندازه اهمیت و جایگاه مردم" در "حفظ و ارتقاء جامعه اسلامی" رو درک نکردیم... واقعیت اینه که در نگاه امام و رهبری ،مردم یکی از ارکان هویت بخش انقلاب هستند اگر جمهوریت نباشند "مشروعیت" انقلاب هم میتونه زیر سوال بره و حتی مشروعیت دینداری و انقلابی بودن "ما" هم زیر سوال بره... 🔺اقبال وادبار مردم در جمهوری اسلامی که مشخص میکنه دینداری ما چقدر واقعی و دینی که ما ارائه میکنم چقدر حقیقی؟ اگر این نیازمندی اگر این احتیاج به مردم رو درک کردیم انوقت مطمئن باشید اندازه ضرورت رسانه و ارتباط با مردم رو درک می کردیم... 🔺در فهم اندازه اهمیت مردم که ضرورت رسانه ، ضرورت ارتباط ، ضررورت تبلیغ مشخص میشه در فهم اندازه اهمیت مردم که ادب ، تواضع ، مدارا در محتوا و روشهای ارتباطی پیدا میشه در فهم اندازه اهمیت مردم که قدرت رسانه رو در نسبت با قدرت قانون درک می کردیم... چرا که مردم میزان درست پیمایی ما بر صراط انقلاب هستند چرا که بدون مردم حرکت به سمت اهداف تمدنی انقلاب مشروعیت نداره . 🔺سوال این بود چرا ما در رسانه عقبیم؟...چون در ساختار بروکراسی عقب مونده ما نقش مردم گم شده اگر نگیم کشته شدن، چون در ساختار دستوری واداری فرهنگ ، مردم گم شدن و شاید در "ساختار فکری ما" هم مردم گم شدن... بعضی وقتا نگاه درجه دو ، نگاه از بالا به پایئن،نگاه ابزاری به مردم که باعث شده رسانه و گفتگو مهم نباشه یا اگر باشه صرفا نقش گزارشی به خودش بگیره... 🔺مردم در نگاه انقلاب و دین "سالار کشور" هستند آیا واقعا مردم سالار هستند؟ آیا مردم واقعا در ساختار فکری ما، سالار هستند؟ آیا اکثریت فکر مردم هستند که درستی فکر ما رو مشخص میکنن؟ ...وقتی این نباشه حتما تبین، گفتگو ، تبلیغ ، رسانه ، اقناع و اغناء سازی چندان جایگاه نداره...چرا باید بشینیم و کلی با مردم صحبت کنیم ، چرا باید کلی بشینیم و محتوا های جذاب و عمیق تولید کنیم ، چرا باید بشینیم کلی روش ها خلاقانه بسازیم چرا باید این همه وقت بزاریم و صبور انه با مردم تعامل کنیم. مگر من چه احتیاجی یا چه مقدار احتیاج به مردم دارم که اینقدر باید وقت بزارم ... اگر مردم مهم نبودند،اگر اقناع کردن مردم ، اگر رشد مردم مهم نبود حتما رسانه هم انقدر مهم نیست... 🔺اگر می بینم که در غرب رسانه اینقدر جایگاه داره چون مردم جایگاه دارن چون اونا قدرت مردم رو درک کردند اونا فهمیده اند فقط با رسانه است که میتونن استعدادها و توانمندیهای مردم رو به نفع خودشون به نفع سرمایه دارها هدایت کنه یا بهتر بگیم استخدام و استعمار کنه، اون رسانه رو برای "مردم فریبی" میخواد ما برای "مردم آگاهی" واین بزرگترین فرق رسانه در نگاه دینی و نگاه غیر دینی... 🔺وقتی رسانه مهم میشه که اندازه اهمیت مخاطبش مهم باشه... اندازه اهمیت مخاطب که اندازه اهمیت رسانه ، اهمیت نوآوری در رسانه، اهمیت توسعه رسانه و .. رو می سازه ، اندازه اهمیت مردم در ساختارهای فکری ما که اندازه اهمیت رسانه رو مشخص میکنه. ✍️مختاررضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔰رابطه قانون و فرهنگ... ❓ما در کار فرهنگی چقدر به قانون نیاز داریم؟ 🔹به لحاظ روشی، قانون از دل فرهنگ ها استخراج و تدوین میشه طوری که با تغییر فرهنگ قانون ها هم تغییر کرده مثل همین انقلاب خودمون یه جاهای هم اصلاح و رشد فرهنگ ها باعث رشد و اصلاح قوانین شده. 🔹 قانون و فرهنگ "با هم" هستند ولی "در عرض" هم نیستند بلکه همانطور که گفته شد قوانین از دل فرهنگ بیرون میاد...قوانین حافظ "حدود حداقلی" فرهنگ ها هستند ،زمین اصلی فرهنگ به مراتب فراختر و وسیع تر از قانون ...اگر "حد فرهنگ" به "حدود قانونی" قید بخوره هیچ وقت رشد نمیکنه و در حدود قانونی اسیر و محصور میمونه پس حد قانونی هیچوقت حد فرهنگی نیست. 🔹همین نسبت رو در دین ما با تفاوت اخلاق و احکام می بینیم. احکام (قانونهای دینی) حد حداقلی اجرای دین و اخلاق حد حداکثری در توسعه دین... الان اخلاص، ایثار،گذشت،بخشش،مدارا،تعاون،دوست داشتن و... رو با کدام قانون میخواید یا می تونید در جامعه نهادینه کنید. از فردا بگن شما باید ببخشی والا جریمه میشی یا تو باید این رو دوست داشته باشی و از اون یکی متنفر والا از خدمات عمومی محروم میشی یا باید از فردا صدقه بدی والا یارانه رو قطع میکنیم یا باید مدارا کنی والا مترو نمی تونی سوار بشی و... اخلاص،ایثار،محبت،تواضع،بخشش و... اصلی ترین ابزارهای قدرتمند من در اثرگزاری کار فرهنگی نه قانونی. عزیزان فقط با قدرت همین اخلاص و محبت در کار فرهنگی میتونیم کار هزارتا قانون دست و پاگیر رو بکنیم. 🔹کل بحث اینه دوستان توانمندیهای فرهنگ رو به حد حداقلی قانون تقلیل ندیدم.اینکه یه نیروی فرهنگی در اثر تنیلی فکری یا کم اخلاقی بخواد سریع به قانون متوسل بشه خوب نیست...ابزار پیشبرد فرهنگ، رسانه است اخلاقه،تبیین نه قانون اون ابزار پلیس. 🔹در سالهای اخیر بعضی از قوانین بخاطر همون اشتباه روشی، نه تنها از فرهنگ مراقبت نکردن بلکه ناخوادگاه به فرهنگ هم ضربه وارد کردن. چون قانون نویسی ما در نسبت دوری از فرهنگ دینی قرار گرفته اند ، بخاطر همین قانون بد یا اجرای بد قانون، فرهنگ آسیب دیده، باعث شده یک بدبینی عمومی نسبت به فرهنگ ایجادبشه که آیا این قانون زبان فرهنگ، زبان دینه آیا "همه" دین همین قوانین خشک و بی روح و... 🔹ما می تونیم قانون بسازیم، اصلاح کنیم ،ارتقاءبدیم اگر هم قانون نباشه باز میتونیم کار فرهنگی کنیم و ادامه بدیم...الان رسانه و فضای مجازی رو ببیند، داره یه تنه کل فرهنگ عمومی ما رو به دست میگیره تونسته با تغییر فرهنگ یا بخشی از فرهنگ ، قوانین رو هم تغییر بده یا حداقل اجازه تصویب یا اجرای خیلی از قوانین رو نده ... چرا این ابزار دست ما نباشه چرا رسانه دست مانباشه... الان رسانه با تغییر فرهنگ عمومی داره همه ارکان قدرت در کشور رو تهدید میکنه طوری که قدرت تصمیم گیری یا اجرای خیلی از تصمیمات رو از اونا گرفته... "قدرت فرهنگ" رو دست کم نگیریم. 🔹متوسل شدن به برخوردهای قانونی در مسائل فرهنگی خیلی زیبنده فعالان فرهنگی نیست...بعضی وقتا ضعف ها و ناتوانی هامون رو در کار فرهنگی میخوایم با زبان خشن و تند قانون بپوشانیم به نظر این چندان کمکی به "حل اساسی" مسائل پیچیده فرهنگی نمیکنه. ✍️مختاررضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔰مساله حجاب... ▪️شاید مساله حجاب یک بعد درونی داره اونم تهدید "امنیت اخلاقی جامعه" است،یک بعد بیرونی هم داره، اونم چالش تحمیلی حجاب بر زنان جامعه است.سیاست های دشمن میخواد با "شکاف جنسیتی" امنیت و انسجام ملی رو از بین ببره ،همون دوقطبی های تحمیلی معروف که از سیاست های اصلی دشمن در ایجاد تفرقه برای از بین بردن یکپارچگی ملی است. ▪️ریشه اصلی مساله حجاب به کم کاری چهل ساله ما در مساله زن و به خصوص "هویت زن ایرانی_اسلامی" بر میگرده دشمن هم این کم کاری رو دیده و با تمرکز بر مساله حجاب و زن میخواد کشور و نظام رو تهدید کنه... میخواد با تحمیل الگوی زن غربی این خلاء هویتی زن ایرانی رو پر کنه. ▪️هر جا جامعه تعادل خودش رو از دست بده بستر شکل گیری چالش های اجتماعی به وجود میاد بی عدالتی های مذهبی،قومیتی و جنسیتی از اصلی ترین موضوعات در حفظ تعادل یا برهم خوردن تعادل جامعه است،متاسفانه ما نسبت به هر سه موضوع کم کاری داریم و از هر سه ناحیه در همین این سالها تهدید شدیم. آنچه بدیهیست، شکل گیری هویت ملی محصول تعادل بین همه مذاهب،اقوام و جنسیت هاست.افراط و تفریط در رویکردها و تصمیمات امکان وجود بحران را در جامعه تشدید می کند. برای نمونه یکی از سوالات تلخ امروز و دیروز ما اینه، زنان ایرانی چقدر در ساختار اداره جامعه حضور جدی و فعال داشتند و دارند؟ اینجاست که تعادل در تصمیم گیری های اصلی کشور بهم میخوره و تبعات اون رو امروز در مساله زن میبینم...در صورتی که نیمی از جامعه زنان هستند. ▪️"هویت یکپارچه ملی" تنها با حضور فعال "همه اقشار" در "اداره جامعه" ممکن است،بهم خوردن "تعادل" در حرکت جامعه اصلی ترین بستر برای ایجاد "شکاف های اجتماعی" را در خلق بحران های امنیتی و به تبع آن برهم زدن انسجام ملی است. ✍مختاررضاییان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
شهید تمدن ساز.mp3
26.82M
🔹شهید تمدن ساز 🎙مختاررضائیان 🔸روایتی از قدرت تمدن سازی شهید در دفاع مقدس 🔰مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔹نگذارید جوششِ خونِ شهیدان فروبنشیند؛ یعنی یاد شهیدان صرفاً خاطره‌پردازی نیست؛ معنایش این است که آن تقوا، آن فداکاری، آن شجاعت، آن گوهر درخشان وجودی‌ای که امثال شهید باکری را مثلاً میکشانَد وسط میدان، منعکس بشود، منتقل بشود، به نسل جدید الگو بدهد. جوان ما الگو میخواهد و بهترین الگو اینها هستند. بعضی از ملّتها که دستشان از این جهت بکلّی خالی است یا تا حدود زیادی خالی است، الگو میسازند، جعل میکنند، بدون اینکه وجود داشته باشد. ما این الگوها را در مقابلمان داریم 🔎موضوعات 🔸شهداء چگونه میتوانند حرکت به سمت جامعه الگو اسلامی را تسهیل کنند 🔹نقش شهداء در تربیت انسانهای تراز تمدن اسلامی 🔸چگونگی بهره مندی از مدل الگوی دفاع مقدس در اداره جامعه به سمت تمدن اسلامی 🔹نقش شهید در خلق امید برای مردم به خصوص نسل جوان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔰وصف جامعه منتظر... 🔹انتظار وسیع ترین ، سخت ترین و پیچیده ترین میدان درگیری یک امت قبل از ظهور است در "میدان انتظار" است که جامعه میتواند به مقام "فقر" یا "نیاز" در برابر ولی خدا برسد.قدرت انتظار نهایت رشد یک جامعه مطلوب در قبل از ظهور است . "جامعه منتظر" جامعه ایست "تکلیف مدار" و این "آمادگی آخر الزمانی" را جز در "میدان انتظار" نمی توان به دست آورد.برخلاف تصور موجود انتظار ، انفعال نیست انتظار تلاش حداکثری در خالص سازی فقر درونی جامعه به امام است. تلاشی اجتماعی در میدان درگیری تمدنی برای مانع زدایی های درونی و بیرونی. 🔸"جهاد جامعه" در میدان انتظار یعنی "تلاش جهتمند" برای "درک خالصانه" و "همه جابنه" از فقر اراده به ولی الله. اصلی ترین بار تحمل این میدان درگیری سخت و پیچیده هم بر دوش ساختارهای آن جامعه است. تکالیف سنگین و پیچیده ولی بر مکلفین تنها با ساختارهای محکم و روان است که قابل تحمل و تحقق است.ساختارهای اجتماعی است که میتواند درک اضطرار به امام را به همه ارکان جامعه منتقل کند. 🔸درست آزمایی ساختارها و فرایندها در جامعه، باید منجر به رشد "اضطرار" به امام در سبک زندگی مردم شود. در این اضطرار اجتماعی است که جامعه منتظر شکل می گیرد در این اضطرار اجتماعی است که ظرف رشد جامعه متناسب با اندازه ظهور میشود .بله به درستی که فرایند ایجاد فقر به امام در جامعه از پیچیده ترین فرایندها در ساختار سازی هاست. 🔹اضطرار اجتماعی محصول تلاش خالصانه حداکثری در جهت ظهور است و استرس اجتماعی محصول تلاش حداکثری گمراهانه در جهت دنیاطلبی است.انچه بدیهیست اضطرار از قرب و استرس از بعد به حقیقت شکل میگیرد. جامعه منتظر در نزدیکترین لحظات به ظهور و "جامعه مضطر"در نزدیکترین حالت به اجابت دعاست که افضل دعای امت انتظار فرج است... 🔸"جامعه منتظر" یعنی "اوج آمادگی" ساختارهای اجتماعی برای اطاعت عمومی از"تکالیف ولی" . آنگاه که "وسع" سازو کارهای اداره جامعه میتواند "امر ولی" را با "کمترین زمان" و "بیشترین کیفیت" در لایه عمومی تا تحقق آن، جاری و ساری کند... بی تفاوتی یا کم تفاوتی ساختارهای اجتماعی به امرولی اصلی ترین موضوع نخبگانی به عنوان بزرگترین معضل اجتماعی ماست. ساختارهای بی تفاوت اجتماعی، بزرگترین مانع در کم بهره مندی از برکات ظهور است. 🔹نفوذ ساختارهای تقلیدی در اداره جامعه بخاطر توسعه کورکوانه مدل غربی عده ای غرب زده ، بزرگترین مانع برای شکل گیری جامعه منتظر است. آنجا که پیام ولی در ساختارهای دین گریز و مردم فریب امروز قابلیت انتقال سالم را به لایه نخبگانی و عمومی ندارد اینجاست که شکاف امت و امام ، انتظار را بی معنی میکند. در این ساختار کسی منتظر دریافت تکلیف امام برای جان سپاری نیست . 🔸پیشتر بیان شد که انتظار از اوج آمادگی ساختار برای ارتباط هم افزای ولی با لایه عمومی به دست می آید. این فقر ساختاری ماست که نمی گذارد طعم شیرین ارتباط امت وامام در ایجاد تحولات بزرگ شکل گیرد. 🔹سرچشمه بسیاری از بدفهمی، سخت فهمی و گاهی اوقات نافهمی نخبگان و مردم از خیرخواهی مطلق امر ولی به ساختار فشل ، بی تفاوت و گاهی ساختارهای متخاصم ما بر میگردد ،آنجا که نمی تواند زیبایی و منطق تکالیف ولی را به لایه نخبگانی و عمومی منتقل کند . شکل گیری جامعه منتظر در گام اول نیازمند تحول در ساختارهای میانی اداره جامعه است. اصلی ترین مانور جامعه قبل از ظهور با تحول در ساختارها و شکل گیری بسترهای امن و روان در ارتباط امت و امام است.این آمادگی ساختارها است که میتواند قدرت حمل تکالیف اجتماعی امام را برای جامعه آسان و ممکن کند . 🔸با استمداد از الگوی ناب "مردم سالاری دینی" است که میتوان ساختارهای میانی را متحول کرد،مدلی که با تجربه موفق انقلاب ، توانست "جریان" تکلیف ولی تا لایه عمومی را تضمین و تضایف ببخشد...متاسفانه غفلت های بزرگ از این مدل راهبردی اصلی ترین معضل در کم کاری ساختار های میانی جامعه است انگونه که متاسفانه منجر به تغییر سبک زندگی عمومی از ریل زندگی مجاهدانه به زندگی مرفانه شده ... 🔸انتظار نقطه اتصال جامعه به تاریخ برای بهره گیری حداکثری از قرب در ظرف دنیا با هدایت تام امام است. و این ممکن نیست مگر با طراحی ساختار های هوشمندانه برای ایجاد امادگی اجتماعی بر محور افزایش توان عمومی در اطاعت از امر ولی است. ✍️مختاررضاییان ⏳فرصت|مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
تربیت جامعه منتظر.mp3
6.7M
🎧جامعه منتظر!!! 🔰اصلی ترین ویژگی های جامعه مطلوب دینی در عصر ظهور 🎙مختاررضائیان ▪️شکل گیری "اضطرار اجتماعی" به امام در جهت بخشی به حب و بغض ها اجتماعی ▪️ساختارهای "تکلیف مدار" اصلی ترین تحول در نظام اداره جامعه مطلوب دینی ▪️تربیت "انسانهای مجاهد" در تحقق "تکالیف اجتماعی ولی" ▪️میدان درگیری تمدنی اصلی ترین "میدان انتظار" 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
مقاومت غزه و امکان تربیت جهانی.mp3
4.94M
▪️مقاومت غزه و فرصت های جهانی برای تربیت دینی 🎙مختاررضائیان ▪️بیداری وجدان عمومی اصلی ترین بستر تربیت دینی _جهانی ▪️فرصت تاریخی مقاومت غزه در مانع زدایی از حجاب های ترایخی تمدن مادی ▪️تربیت تمدنی انقلاب با بسترهای بیداری فطرت عمومی _ توحیدی ▪️خلاء ناکارمدی مدل تمدن غرب در مقاومت غزه با پوشش مدلهای ناب انقلاب در اداره دنیا 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
اولویت و اولیت مسائل فرهنگی.mp3
6.71M
🔰اولویت و اولیت های فرهنگی ▪️اولویت ها و اولیت ها مسائل فرهنگی درمنظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙مختاررضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔰بی رنگی... 🔸غرب با فرایند توهمی حذف مطلق ها و کل ها درصدد حذف تفاوت ها و از بین بردن نیازها و به تبع آن محو ارتباطات و نسبت های در عالم بود . با ایده شوم یکسان نگری و یکسان سازی اولین چیزی که دچار اختلال و انحراف می شود ، نیازها و وابستگی ها است ، تعلق و تعلقات بخاطر بی رنگی در تفاوت از بین می رود انجا که فرق مادر با پدر و همسر ، خواهر با برادر ، ماشین با حیوان خانگی ، زنده بودن با نبودن ، دوست داشتن با نداشن همگی از بین رفته. 🔹ارزیابی احساسی در یکسان نگری ها بی معناست اصولا ارزشگداری ها در عدم تفاوت ها رنگ می بازد. و این شروع جنگ با تکوین عالم بود چرا که همین تفاوت ها و نسبت ها بود که عالم را برپا می داشت. که در همین تفاوت ها بود که ما به خدا و امام می رسیدیم .امتداد و اصرار غرب بر این نگاه شوم، منجر به توقف و سپس انحراف و در نهایت نابودی اراده او شد. 🔸انسان در یکسان نگری دیگر نیازی به اراده و اراده ورزی ندارد چرا که ارزشها و تفاوت ها از بین رفته او برای چه چیزی تلاش کند ، برای چه چیزی تغییر کند ، چرا حرکت کند؟او دیگر نیازمند تربیت و تغییر نیست، وقتی هیچ محرک درونی وبیرونی وجود ندارد وقتی تفاوتی نیست تا انگیزه حرکت ایجاد شود اینجاست که پوچی محض سرانجام این سرکشی انسان مدرن است. 🔹تا انجا که انسان در بی ارادگی کامل به هر سو کشیده میشود و در خستگی سرگردانی، به دست خودش، خود را نابود میکند و این انتقام تاریخی شیطان از انسان است ✍️مختاررضائیان(بخشی از مقدمه کتاب در دست تدوین تربیت جهادی) 🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی (جلسه اول).mp3
6.13M
🔰غیرت دینی(جلسه اول) 🎙مختاررضائیان ▪️تعریف و بیان ضرورت غیرت دینی ▪️نقش غیرت دینی در انگیزه های اجتماعی ▪️منبع اصلی ایجاد و ارتقاء غیرت دینی ▪️اثر غیرت دینی در ایجاد محیط امن پیشرفت جامعه 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی(جلسه دوم).mp3
5.91M
🔰غیرت دینی(جلسه دوم) 🎙مختاررضائیان ▪️مرزبندیهای اصلی و فرعی در غیرت دینی ▪️تشخیص اولویت ها در غیرت دینی ▪️پدیده انقلاب و رشد غیرت دینی عمومی ▪️عمق بخشی به غیرت دینی در لایه های پنهانی نظام سلطه 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی(جلسه سوم).mp3
5.53M
🔰غیرت دینی(جلسه سوم) 🎙مختاررضائیان ▪️غیرت دینی و مهمترین نعمت اجتماعی ▪️چگونه میتواند به موضوعات اصلی و فرعی غیرت دینی دست یافت ▪️تنظیم وتعادل در غیرت دینی بر محور امام ▪️چگونه غیرت بیجا میتواند انسجام ملی را خدشه دار کند ▪️مساله حجاب و غیرت دینی به جا 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
💡فرایند استثمار یک جامعه... 💢...زمانی که گذشته ی یک ملت را دچار انحراف کردی نقطه شروع فرایند هویت ساز یک ملت را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتوان اکنون و آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و در این لحظه است که همه استعداهای یک جامعه را میتوان در جهت خواسته های استعمار کرد. 🔹برای تغییر ملی کافی است تا پیوند او را با گذشته و آینده قطع کنی یا به عبارت دقیق تر آن را تغییر دهی با تغییر و انحراف در مبداء ریل هویت ساز یک ملت مقصد و اهداف آن قطار تمدن ساز را نیز تغییر دادی تا جایی که ارمان ها و اهداف یک جامعه تغییر میکند ، حساسیت ها و آروزهای یک ملت تغییر میکند چرا که گذشته او مبدا و هویت ساز یک ملت دستخوش تحریف شده است پس لاجرم اهداف و آرمانهایش تغییر میکند 🔸اینجاست که تحریف گذشته و آینده یک ملت با روایت های وارونه منجر به تغییر هویت آنها میشود زمانی که با قدرت روایتگری میتوان سرمایه های در گذشته یک ملت از در عاشورا تا صلح امام حسن و دفاع مقدس را رقم بزند میتوان جای جلاد و شهید را جابجا کند و این تحول تدریجی و آرام برای تغییر سرنوشت و هویت یک جامعه کافی است و اولین گام آن تغییر مبداء این حرکت هویت ساز در جامعه است و آن چیست؟ 🔸زمانی که گذشته یک ملت را دچار انحراف کردی به یک معنا نقطه شروع این فرایند هویت ساز را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتواند الان و به خصوص آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و همه استعداها ان را استثمار کنی ، با تغییر مبداء حرکت اجتماعی یک ملت میتوانی استعدادهای یک جامعه را صرف در جهت رشد توسعه مادی کنی. 🔹این همه آنچیزی است که دشمنان انقلاب خواهان آن هستند و این علت سرمایه گذاری کلان دشمن برای تحریف عاشورا ،دفاع مقدس،انقلاب است با قدرت روایتگری خود وتغییر جلاد با شهید است که مبادی هویت ساز یک ملت در تاریخ و در گذشته را منحرف میکند و اینگونه است که ارمانهای(اینده) او تغییر میکند در این تغییر مسیر نامبارک است که جامعه اماده پذیریش بی چون و چرای فرماین نظام سلطه میشود . 🔹لذا عالی ترین و بالاترین رسالت راوی «احیاگری هویت تاریخی » یک ملت است هر ان چیزی که میتواند گذشته الان و آینده یا همان را بهم پیوند زند چگونه؟ با روایت عمیق و حقیقی از گذشته و آینده جامعه .با زنده نگه داشتن آرمانهای یک ملت می توان روایت درست از گذشته ملت را حفظ کرد و آینده یک ملت در گذشته او حضور دارد با یادآوری سرمایه های تاریخی در عاشورا تا (گذشته)و بیان آرمان ها و اهداف والای شهدا(اینده)ست که یک جامعه «زنده» میماند و روای احیاگر این است. و این جایگاه والای روایتگری در حرکت تاریخی یک جامعه به سمت آرمان های تمدنی خود در سطح جهان هست و این نقش والای در و یک ملت در پیوند ناگسستنی گذشته و آینده است. ✍️مختاررضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی(جلسه چهارم).mp3
5.46M
🔰غیرت دینی(جلسه چهارم) 🎙مختاررضائیان ▪️اثار بی غیرتی اجتماعی در منکوس شدن قلب جامعه ▪️آثار افراط و تفریط غیرت در بی نظمی اجتماعی ▪️تغییر حب و بغض های اجتماعی و اثر مستقیم آن بر غیرت اجتماعی ▪️امت و امام اصلی ترین مرزهای هویت بخش انقلاب در غیرتمندی عمومی 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی(جلسه پنجم).mp3
5.81M
🔰غیرت دینی(جمع بندی) 🎙مختاررضائیان ▪️ضرورت غیرت اجتماعی در پاسداری از حدود الهی ▪️غیرت بر یقینات استوار است نه شکیات ▪️ضرروت تربیت انسانهای غیور برای مرزداری از هویت انقلاب 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
⭕️مواجه درست... ▪️به نظر میشه سه نوع مواجه بچه های مذهبی با بچه های به قول امروز ژیگول 😊 یا کسایی که مذهبی یا خیلی مذهبی نیستند در مکان های مذهبی مثل مسجد و هیئت متصور بود. ▫️دفع منفعلانه ▫️جذب یله ▫️جذب فعالانه "دفع منفعلانه" از ترس ماست، این افراد با یه نگاه حداقلی میخوان محیط های مثل مسجد و هیئت رو برای خودشون امن نگه دارن بخاطر این ترس از انفعال، ترس از ناتوانی ،ترس از ضعفها و...است که مواجه ی تند و خشنی دارن و سریع کسایی که شبیه شون نباشه رو دک میکنن.تو این نگاه در مسجد و هیئت و... کاملا بسته است و فقط برای خودی ها بازه "جذب یله" هم جذب بدون برنامه است اینم برای کسایی که از انور پشت بوم افتادن و محیط مذهبی رو باز و رها گذاشتند و به اسم جذب حداکثری، امنیت مکانهای دینی رو مثل پارک ها و خیابون ها به خطر انداختن با این نگاه، درهای مسجد با درهای پارکها هیچ فرقی نداره . حد وسط و به نظر درست، "جذب فعال" یا همون "جذب با برنامه" است در این نگاه افرادی که وارد میشن طی فرآیند تدریحی_تربیتی برنامه ریزی شده تغییر میکنن رویکرد سوم با یه برنامه ریزی دقیق و حساب شده تا به تدریج اشکلات رو در مخاطب،شناسایی و اصلاح میکنه اینجا درهای مسجد و هیئت بازه ولی به اندازه، به میزان،به حساب. به اندازه "توان" دست اندرکاران در برنامه ریزی و مهارتهای ارتباط گیری موثر بر مخاطبان. البته این توان بچه مذهبی ها در ضرورت تعمق و گسترش انقلاب باید هر روز بیشتر و بیشتر شود البته به شکل متعادل ، خلاصه اش ما نیازمند یه حرکت "متعادل" بین توان داخلی بچه مذهبی ها با میزان جذب هستیم هر چند گفتیم که به تدریج این توان باید افزایش پیدا کنه تا جذب هم حداکثری بشه. ✍️مختاررضائیان 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar