eitaa logo
حجت الاسلام رضا کریمی
331 دنبال‌کننده
118 عکس
35 ویدیو
1 فایل
کانال رسمی حجت الاسلام رضا کریمی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مصلحون
Merge.mp3
3.69M
📚 قدر دروس معارف و سنت معقول حوزه را بدانید 📚 📘 دروس معقول، بنیادها را در جان جای گیر می کند... 📙 کسانی که سنت معقول را قوی خواندند نوع نگاهشان به عالم تغییر کرده است... 📕 بسیاری از معارف قرآن در سنت معقول حل شده است... 💠 طرحی برای گام دوم‌ فرهنگی انقلاب اسلامی https://eitaa.com/joinchat/466026523Ced184aa636
💠 درس گفتار و تشکیلات 📆جمعه ها ساعت ۱۰ تا ۱۱ ▫️سطح محتوا: بنیادین ▫️رده: هادیان و فعالان ▫️صنف: طلبه دانشجو بانوان ▫️کارگروه: تشکیلات ▫️استاد: حجت الاسلام کریمی @moslehoun_ir @rezakarimi_ir
1398.11.24 سخنرانی - حجت الاسلام رضا کریمی - جلسه 8 تمدن اسلامی.mp3
50.44M
💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب) 💠 : 💠 بررسی مبانی فکری تمدن غرب و آثار آن بر لایه های مختلف تمدن غرب 💠 بیان اثر سوم درساخت تمدن: سکولاریسم تمام لایه های تمدن که حاصلش طبق آیات قرآن رنج و مشقت در عین پیشرفت است 💠 نقد مولفه در نظام لیبرال دموکراسی 💠 دموکراسی غربی روحش دیکتاتوری سرمایه داران است 💠 دموکراسی غربی تحت قوانین لیبرال اداره می شود که هرگز به رای مردم گذاشته نشد 💠 دموکراسی غربی عملا پایبند نظام ارزشی نخواهد بود لذا می تواند به دیکتاتوری حداکثری بر اقلیت بیانجامد 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
♦️یک به تمام معنا فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛ همان­طور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمه‌ی زهرا مرد بود، پیغمبر میشد. [این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی حرف بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم عالم بود، هم فقیه بود، هم عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را. [فاطمه­‌ی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این زنِ اسلام است. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در زندگی فاطمه‌ی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد. ۹۳/۱/۳۰ 🌸 ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و روز زن مبارک🌸 https://eitaa.com/joinchat/2732064790Cf40a0985bc
حجت الاسلام رضا کریمی
#صوت_منبر 💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب) 💠 #جلسه_هفتم:
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : اهمیت نظام سیاسی غرب به این دلیل است که بقیه نظام های تمدنی از جمله نظام اقتصادی متکی به این نظام اند. بررسی شیوه حکومت داری می تواند نوع نگاه غرب به مسائل گوناگون را مشخص کند، در جلسه گذشته عرض کردیم نظام سیاسی غرب پس از سخت گیری های کلیسا به سمت نظامی رفت ‌که محوریت آن آزادی فردی بود. سخت گیری های دیکتاتور مآبانه کلیسا در قرون متمادی باعث شکل گیری تفکری به نام لایبر به معنای آزادی و رهایی شد که بعد های مکتب لیبرالیسم را به وجود آورد. تفکر لیبرال یعنی قیدی برای زندگی فرد وجود نداشته باشد و هیچ چیز آزادی او را محدود نکند. تفکر لیبرال با مهم ترین چیزی که مشکل دارد نظام دینی است. پس از مدتی متوجه شدند این آزادی بی حد و مرز گاهی می تواند آزادی دیگران را محدود کند، پس باید قید دیگری به نام دموکراسی یعنی رای و مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت خود اضافه کردن با این قید نظام تبدیل شد به لیبرال دموکراسی که هم سعی می کردند آزادی مردم را در آن مشروع بدانند و هم سعی می کردند نگاهشان به اجتماع بر مبنای آزادی فردی باشد، بعد از این اتفاق اندیشمندان بزرگشان اعلام کردند که بشر به اوج بلوغ فکری خویش رسیده و تمدن بشری از این کامل تر نمی تواند بر خودش حاکم کند و این اوج بلوغ بشر است. پایان قسمت اول سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : اه
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : در جلسات گذشته عرض کرده بودیم که اثر سوم حدا فراموشی در غرب این است که تمدن غرب طبق وعده الهی دچار سختی و تعب است. عرض کردیم اگر کسی بخواهد خوب این جمله را بفهمد باید به پی ببرد که یک پدیده ای در غرب به وجود آمده که حاصل همین خدا فراموشی است آن هم اینکه در هر لایه از زندگی چون دچار خدا فراموشی شدند مجبور به گذاشتن یک تئوری به جای دین شدند. این اتفاق در نظام سیاسی غرب نیز حاکم است و نه تنها این نظام سیاسی بشر را به سعادت نمی رساند بلکه این دو ادعای بزرگ این نظام (آزادی و دموکراسی) دو دروغ بزرگ تاریخ بشریت است. تعبیر مقام معظم رهبری این است: اگر کسی بخواهد حقیقت نظام لیبرال دموکراسی غرب را بشناسد، یک نگاه به جنگ ها و خونریزی هایی که در سراسر عالم اتفاق است بیندازد، این آئینه تمام نمای نظام سیاسی غرب است. هویت این نظام چیزی نیست جز دیکتاتوری سرمایه داران بر فقرا. امام خمینی ره می فرمایند: ما از شر رضا خان و محمد رضا خلاص شدیم لکن از شر تربیت یافتگان شرق و غرب به این زودی ها نجات نخواهیم یافت. من به آنهایی که دستشان به رادیو، تلویزیون و مطبوعات می رسد و چه بسا حرف های دیگران را می زنند صریحا اعلام می کنم تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال ها بیفتد. پایان قسمت دوم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : در
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : یکی از دو بال نظام لیبرال دموکراسی آزادی است. تعابیری که از آزادی به کار می بندند آنقدر جذاب است که تمام انسان ها را مجذوب خود می کند ولی آیا هویتش همان چیزی است که آنها ادعا می کنند؟ نه تنها پاسخ منفی است بلکه در فرض محال اگر این ادعا همانطور باشد که می گویند مسلما خودشان به آنچه می گویند پایبند نیستند. در این نظام تعریف واحدی از آزادی ارائه نمی شود اما اگر بخواهیم ته حرف همه اینها را حساب کنیم آزادی به معنای رهایی بشر از هر قیدی است. لذا معنای لیبرال آزادی نیست، رهایی است. درست است که رهایی بشر از هر قیدی را به صدای رسا فریاد می زنند اما عملا مکانیزم آزادی غربی هم در لایه فردی و هم در لایه اجتماعی انسان را دچار سنگین ترین اسارات ها می کند . شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی بیانی دارند و می فرمایند تکامل و رشد برای موجودات زنده است. اگر کسی بخواهد موجود زنده ای را رشد دهد ۳ امر را باید رعایت کند اولا او را درست تربیت کند دوما امنیت مورد نیاز رشد او را فراهم کند و در نهایت برای او آزادی جهت رشد فراهم کند و بعد می فرمایند طبیعی است که بنا به تفاوت بین موجودات تربیت و امنیت و آزادی هر کدام با هم تفات دارد پس اگر کسی می خواهد بفهمد آزادی برای انسان چه حد و مرزی دارد باید اول بشناسد انسان یعنی چی تا بتواند تشخیص دهد آزادی مورد نیاز انسان چیست. طبیعتا تعریف شما از انسان باعث می شود تعریف شما از آزادی انسان متفاوت باشد. . پایان قسمت سوم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : یک
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : غرب با فراموش کردن اصلی ترین مولفه بشر یعنی روح انسان و ارتباط آن با خدا است وآزادی بشر را تنها در بعد حیوانی انسان یعنی آزادی در ناحیه شهوت و غضب و ...می داند ... لذا هیج تعینی برای این آزادی را بر نمی تابد در حالی که در نگاه اسلامی آزادی حقیقی انسان در گروه به فعلیت رساندن حقیقت انسان است که در حقیقت آزادی معنوی وآزادی روح انسان است لذا کاری که غرب انجام می دهد این است که با کلمه رهایی و آزادی و محدود کردن آن در حیطه شهوت ، لذت ، غضب و ...بزرگترین محدودیت را برای بشر به ارمغان می آورد چون اساسا آزادی ابزاری برای تکامل بشر بود اما آزادی غربی اسارت حقیقی انسان ها است لا يَسْتَرِقَّنَّكَ الطَّمَعُ وَ قَدْ جَعَلَكَ اللَّهُ حُرّاً.ً»؛ یعنی ای انسان، طمع و آز تو را اسیر و برده نکند، در حالی که خدا تو را آزاد آفریده است. آزادی که طمع آن را سلب می‏کند و از بین می‏برد، چگونه آزادی است؟ طمع و آز و حرص انسانی، او را اسیر می‏کند، این ضد آزادی است، نه این که انسان آزادی‏خواه باشد خود را آزاد بداند، اما اسیر بند طمع باشد، این خود او را برده خواهد کرد. من ترک الشّهوات کان حرّاً»؛ آن که شهوات و هوسها و تمایلات نفسانی خودش را رها می‏کند، آزاد و حرّ است. کسی که اسیر شهوات و غرق در تمایلات نفسانی است، چطور آزادی دارد؟ این سخن، آزادی را از دیدگاه و بینش اسلام به طور کلّی از آزادی که در بینش غرب هست، جدا می‏کند. آنها می‏گویند اگر کسی اسیر تمایلات و برده هوسها و شهوتهای خودش است، او را آزاد بگذارید. این آزادی نیست؛ اسارت و بردگی است. هیچ عاملی از بیرون نمی‏تواند یک انسان را آن طور برده کند که شهوت و هوی و هوس درونی او را برده می‏کند. پایان قسمت چهارم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : غر
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : یکی از خصوصیات ویژه انسانی که انسان را از سائرموجودات جدا می کند این است که انسان یک موجودی است که به قول حکمای اسلامی مدنی بالطبع است یعنی طبیعت انسان اقتضا دارد در جامعه زندگی کند و اساسا رشد و تکامل انسان در زندگی اجتماعی اوست خب همین که انسان وارد اجتماع شد ، برای رشدش و تربیتش در بستر جامعه علاوه بر نیاز به تربیت و امنیت نیاز به این دارد که آزادی او در بستر اجتماعی فراهم بشود...کسی به او زورنگوید ..حقش را سلب نکند ...دیگران او را استثمار نکنند و استعمار نکنند . ....و اساسا این یکی از اصل ترین مشکلات بشر در طول تاریخ بشریت است اما مساله کجاست ؟مساله اینجا است که جامعه ای که غرب معنا می کند ، اولا جامعه اصالت ندارد و هر آنچه هست افراد اند و این معیار سود و لذت ومنفعت افراد است که باعث شده است اینها در کنار همدیگر جمع بشوند و ثانیا در مقدمه قبلی گفتیم عملا آزادی فردی که برای انسان تعریف می کنند ازادی بعد حیوانی است که روحش اسارت است حالا شما ببینید جامعه ای را در نظر بگیرید که ملاک واعتبار ی برای جامعه به نحو حقیقی قائل نیستند وثانیا معیار تمام ارتباط های انسانی در این جامعه فقط و فقط سود محوری ، لذت محوری و منفعت طلبی است ...به نظر شما در این جامعه آزادی اجتماعی معنا خواهد داشت ؟نه خیر این همان نوع اساراتی است که بشر در قدیم دچارش بود اما رنگ و لعاب ان تغییر کرده است اتفاقی که می افتد همان قانون جنگل در بستر جدید رو خواهد آمد و عملا مردم ضعیفتر بردگان مردم قویتر خواهند بود پایان قسمت پنجم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هفتم : یک
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : ریشه آزادی در غرب، خواست و تمایلات انسان است. فلسفه آزادی، خواستن است؛ خواستن دل و تمنّای دل انسانی. این اساس آزادی در غرب است. اگر چه در غرب می‏گویند آزادی با قانون محدود می‏شود، اما خود آن قانون هم محصول آرزوها و تمنیّات و تمایلات افراد است؛ زیرا قانون را در تمدن و دمکراسی غربی، اکثریت مردم معین می‏کنند؛ آن هم چون دلشان می‏خواهد، و فکر می‏کنند که این خوب است. دلیل خوبی قانون نیز لزوماً انطباق با ارزشهای انسانی نیست. آرزوها و تمنیّات اکثریت افراد جامعه قانون و نظام را به وجود می‏آورد، و این قانون و نظام، آزادیهای عمومی را در چهارچوب خود محدود می‏کند. پس ریشه آزادی در تمدن و فرهنگ غربی عبارت است از خواهشهای قلبی، تمایلات و تمنیّات انسانها. پایان جلسه هفتم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
#صوت_منبر 💠 سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور ( از منظر امامین انقلاب) 💠 #جلسه_هشتم:
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : در جلسات گدشته رنج مشقت و سختی را در لایه های مختلف تمدن غرب بررسی م کردیم و ابتدا نشان دادیم فراموشی خدا و سکولاریسم چگونه باعث شده است لایه علمی غرب و پیشرفت های علمی بشر چگونه او را به سختی می اندازد و سپس وارد لایه دوم یعنی لایه سیاسی اجتماعی غرب شدیم و هویت آن که لیبرال دموکراسی بود را توضیح دادیم و در جلسه گذشته وارد نقد و بررسی لیبرال دموکراسی شدیم. و بحث لیبرال و آزادی را در غرب توضیح دادیم . سوالی که می خواهیم امروز به آن بپردازیم این است که آیا دموکراسی که غرب از آن دم می زند واقعا دموکراسی است؟ حکومت دموکراسی یعنی حکومت مردم بر مردم؛ یعنی مردم خودشان سرنوشت خودشان را مشخص کنند. این دومین دروغ بزرگ غرب است. دموکراسی غرب می گوید مردم آزادانه هرآنچه می خواهند برای خود رقم بزنند. اما آیا می توانند این ادعا را اثبات کنند؟ در ۵ لایه محور دموکراسی غرب را نقد و بررسی می کنیم. پایان قسمت اول سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : در
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : : غرب ادعا می کند هر قانونی در جامعه قرار باشد پیاده شود باید رای مردم به تصویب برسد. اما آیا واقعا چنین عمل میکنند؟ واقعیت خیر است. دموکراسی غربی براساس قوانین لیبرال اداره می شود. از این منظر بشر به هیچ عنوان نباید قید بخورد حتی اگر با رای خودش باشد. در سیستم دموکراسی غرب یکسری قواعد در پشت صحنه وجود دارد که باعث می شود راه را برای حکومت سرمایه داران باز شود اما هیچ گاه مردم آگاه از این قواعد پنهان نیستند. در این سیستم اگر رای مردم با آزادی فردی تضاد پیدا کرد دیگر رای مردم محترم شمرده نمی شود. یعنی قوانین آزادی بر آزادی مردم مسلط است که اسمش را می توان گذاشت حکومت قواعد لیبرالی بر قواعد دموکراسی. شما میدانیداصلی ترن روح لیبرال مخالفت با قانون دین است لذا برای مثال : فرض کنید آیا مردم می توانند با دموکراسی و رای اکثریت رای به جمهوری اسلامی بدهند ؟ قطعا اینگونه نیست ..اصلا اینها این را دموکراسی حساب نمیکنند و لذا از بنیان با جمهوری اسلامی مشکل دارند چرا که می گویند جمهوری اسلامی یعنی پذیرفتن قید های دینی در حالی که در لیبرالیسم شرط است که هیچ قیدی نداشته باشند در صورتی که خود این قید است و آن اصول حاکم بر لیبرالیسم می باشد و هیچ گاه این اصول حاکم به رای مردم گذاشته نشد . درحالی که درمردم سالاری دینی این چهار چوب قواعد بر اساس وحی و شریعتی است که ذره ای خطا در آن راه ندارد و سعادت بشرو جامعه را کاملا در نظر دارد لذا تحت نظارت عقل کل هست ..این همان است که گفتیم این مدینه می شودمدینه فاضله ... پایان قسمت دوم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : #ن
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : این است که آنچه در دموکراسی غربیبه ظاهرش تاکید می شود تمرکز روی رای اکثریت محض است بدون هیچ محدودیتی ( که البته بطلان این ادعا مشخص شد ) لذا می گویند مردم حق دارند آزادانه خودشان انتخاب کنند و هیچ قیدی هم نخورند. اولین اشکالی که در نقد دوم بوجد می آید این است که که اگر اکثریت یک امر باطل را انتخاب کنند و اقلیت یک امر حق را، اقلیت مجبور شوند به رای اکثریت تن دهند، دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت نیست؟ اگر فقط معیار رای اکثریت مردم باشد، می شود راه برای دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت باز می شود اما در مردم سالاری دینی اینگونه نیست که مردم در اصل قانون بتوانند هر قانونی را تعیین کنند بلکه در تعن بخشیدن به آن می توانند ورود کنند و اصل قانون برخاسته از فطرت بشری و دین اسلام است( در فرض پذیرش اسلام ) در واقع حکومت بوسیله مردم است و اینگونه نیست که اصل قانون اسلام را بتوان با رای اکثریت برداشت و مبنای عقلانی آن هم جلوگیری از دیکتاتوری اکثریت است بر مردم است ..در واقع یک عقل کل باید منشا وضع تمامی احکام باشد . هیچ گاه رای مردم در قانون سازی مشروعیت نمی آورد. قوانین، باید قوانین الهی باشد‌. برای اینکه از دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت جلو گیری شود نظام مردم سالاری دینی در چارچوب های معین حق رای را به مردم می دهد پایان قسمت سوم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : #نق
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : و اشکال در این است که می شود وقت مبنایی برای سنجش وجود نداشته باشد افرادی که صلاحیت حک.مت ندارند بر مردم حاکم شود و یکی از ادله ای که در اوایل قرن ۱۷ پس از قرون وسطی اندیشمندان غربی ابتدا مخالف دموکراسی بودند.همین بود که می گفتند سابقه دموکراسی را بیش از ۲۰۰۰ سال پیش داریم. اما چون شخصی براساس لیاقت و تحت قواعد خاص اداره جامعه را بر عهده نمی گرفت دموکراسی در بین اندیشمندان غربی به حکومت اراذل و اوباش معروف بود اما اندیشه اسلامی حاکم باید دارای شرایط و ویژگی های باشد که صلاحیت حکومت برمردم را داشته باشد لذا هر کسی نمی تواند حاکم بر مردم باشد پایان قسمت چهارم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : و
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : این است که واقعا آیا در دموکراسی غربی واقعا رای خالص اکثریت است ؟ آیا این دموکراسی و خواست اکثریت مردم بر مبنای منافع عمومی است ؟آیا عدالت اجتماع یو منافع عمومی معنا دارد در سیستم سیاسی غرب؟ در جواب بابد به شما عرض کنم اصلا عنوانی به اسم عدالت اجتماعی در غرب معنا ندارد. اصلا منافع اجتماعی معنا ندارد. هرجا پای قدرت در غرب وسط است روی دیگر سکه را برگردانیم، پای اقتصاد وسط است و هرجا پای اقتصاد وسط است پای قدرت هم وسط است. اصلا اقتصاد و قدرت در غرب جدایی ناپذیرند. احزاب سیاسی غرب که دولت در سایه غرب اند با پشتوانه ی لابی صهیونیستی سرکار می آیند. با اینکه شخصی به نام رهبر ندارند اما جریان سیاسی در غرب بر کارتلهای اقتصادی، شرکت های چند ملیتی و لابی های صهیونیستی که این ها معمولا شریان های اقتصادی کل دنیا دست اینهاست به عهده دارند. معمولا سمت و سوی رای مردم به سمی می رود کهاین قدرتهای اقتصادی و جریان های قدرت و ثروت اراده کرده اند‌. بیش از 90 درصد شبکه های تلویزیونی زیر نظر لابی های صهیونیستی است؛ یعنی آنچه اراده کنند می توانند در خط اول خبر دنیا بگذارند. افراد نظام های سیاسی غرب مشخص می کنند چه فکری باید مردم را هدایت کند و همان فکر را شروع می کنند به جریان سازی منافع ملت و منافع عمومی به معنای مشخص در غرب وجود ندارد پایان قسمت پنجم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : #ن
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : در باید گفت ادعای دیگر نظام سیاسی غرب برابری حقوقی، برابری سیاسی و برابری اجتماعی است. همه مردم باید از حقوق سیاسی مشخص، از حقوق اجتماعی مشخص و از حقوق قانونی مشخص و برابر برخوردار باشند. اندیشمندان سیاسی غرب می گویند حتی اگر چنین ادعایی در غرب صحت داشته باشد نظام بازار و نظام اقتصادی چنین ادعای را بهم خواهد زد. یعنی سود و لذت اصالت پیدا می کند لذا چیزی به نام برابری اجتماعی باقی نمی ماند. در این نظام کسب و کار های کوچک محکوم به شکست از کسب و کارهای بزرگ بزرگ اند که روز به روز قدرت پیدا می کنند. لذا هیچ برابری اقتصادی ای وجود ندارد.و به تبع برابری های سیاسی و اجتماعی نیز معنای خود را از دست می دهد پایان قسمت ششم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
حجت الاسلام رضا کریمی
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه #جلسه_هشتم : در
❇️ سلسله مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور "از منظر امامین انقلاب"❇️ 🔰 خلاصه : در گفت علی فرض قبول نکردن همه این موارد آیا باز هم خودشان به این نوع دموکراسی ( یعنی حکومت بر اساس خواست مردم ) تن می دهند ؟ قطعا نه ... پارادوکسی که حکام غرب در آن غرق هستند و اصلا نمی تواند جواب وجدان بشریت و تاریخ را بدهند این است که چگونه دم از آزادی بیان و دموکراسی و حق حکومت مردم بر مردم دم می زنند اما دائما از حکومتهای سلطنتی و افرادی که دیکتاتوری محض در کشورشان جاری است و حتی یک انتخابات هم ندارند دفاع می کنند حقوق بشر غربی تنها در مواردی پیاده می شود که در راستای منافع حکام غرب باشد دو نقد دیگر دموکراس غربی یکی نسبی گرایی و بی تعهدی حکومت نسبت به ارزش های انسانی و اخلاقی و دیگری تمرکز بر فردیت و عدم تعهد اجتماعی است که انشا الله در جلسات بعد به نقد آن خواهیم پرداخت پایان جلسه هشتم سلسه مباحث تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا (س) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @zovvaralzahra
🔳 مراسم میلاد امام باقر ع ▪️ حجت الاسلام رضا کریمی موضوع سخنرانی: 💠سلسله مباحث تمدن اسلامی؛ برنامه عملیاتی ظهور 💠 بررسی اثر خدافراموشی در نظام اقتصادی غرب ▪️حاج مصطفی هوشیار 📆 زمان: پنج شنبه 1 اسفند 🕡 از ساعت 18:30 @rezakarimi_ir @zovvaralzahra
112 1398.12.1 سخنرانی حجت الاسلام کریمی - تمدن اسلامی و مباحث مربوط به انتخابات.mp3
47.19M
سلسله جلسات تمدن اسلامی برنامه عملیاتی ظهور( از منظر امامین انقلاب) جلسه 💠با توجه به ایام انتخابات در این جلسه به بررسی نسبت و حکومت و جایگاه مردم در نظام پرداخته شد 💠 ارائه شده در هیات زوار الزهرا س @rezakarimi_ir @zovvaralzahra
بسم الله الرحمن الرحیم 💠برا بعضی سوال شده حالا که تقریبا معلوم شده نفر ۳۱و ۳۲ آقایان یامین پور و رسایی اند پس ما اشتباه کردیم که اصرار به لیست کردیم و می شد که این دو بزرگوار جای دو نفر که شاید صلاحیت مطلوب ما را نداشتند داخل باشند . 💠 باید بگم کار عزیزان و جمیع بزرگانی که از لیست وحدت حمایت کردند طبق قاعده عقلانی و عقلایی و مطابق با احتیاط پسندیده بود چون امارها و تجربه نشان از این داشت لیست طرف مقابل و امثال مجید انصاری ممکن بود بجای هر کدام از لیست ۳۰ نفره وارد بشوند 💠 اگر این اصرار بر لیست وحدت نبود و بزرگان هم همصدا با وحدت شکنان می گفتند ۳۰+۳ و یا ۳۰+۵ و یا...حتما الان شاهد این چیدمان نبودیم که ۳۰ نفر اول لیست وحدت باشند و وضعیت تفرقه اگر حاکم می شد شاید این دو بزرگوار جز ۳۰ نفر بودند اما حتما شاهد این می بودیم که افرادی از لیست مقابل نیز وارد ۳۰ نفر می شدن ،چون آن سه نفر و یا پنج نفر افراد معین نبودند 💠 و به نظرم می آد با تمام احترامی که به امثال اقای و دارم و انقلابی می دانم ، این صحنه قبل انتخابات نشان داد این عزیزان اگر نگویم یک درونی دارند باید بگویم در بهترین حالت و خوش بینانه ترین نگاه خیلی جوانن و آن پختگی عقلایی لازم را ندارند و نمی توانند مصالح عامه را در نظر بگیرند و اهم و مهم کنند .هرچند واقعا با این اوصاف اینها را از بعض افراد لیست می دانم 💠هر چند ما هم به لیست وحدت انتقاداتی داریم و حتما باید فکری بشود به حال این حلقه های انقلابی تا پروسه و سازوکارهای اجتماعی و تعیین مصادیق برای مشاوره به عامه مردم تغییر کند اما..... 💠 در آخر باید بگم امیدوارم همه دوستان انقلابی من بعد از این از همه ظرفیتها استفاده کنند تا شاهد این دست اتفاقات تلخ نباشیم و بعد انتخابات همه فقط به فکر خدمت باشیم @rezakarimi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 این روزها که یک ویروس ساده اومده ،همه چی زندگیمون تعطیل شده ،مدارس تعطیل شدن حوزه تعطیل شده،خط اول خبری کل کشور شده و .... یاد این آیه افتادم : "يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ " ای انسان، چه باعث شد که به خدای کریم بزرگوار خود مغرور گشتی (و نافرمانی او کردی) کاش باور کنیم که واقعا خُلِقَ الانسانُ ضعیفاً @rezakarimi_ir
🔥 کمال طلبی رادیکال، آرمان خواهی عجولانه 🥀 کمال طلبی یا آرمان خواهی نبض جریان های اجتماعی اسلامی است. اساساً نظام اندیشه اسلامی غایت مند و کمال جوست و این کمال طلبی هم وصله ناجور نیست. از عمق مبانی و جهانی بینی اسلامی به سطح زندگی فردی و اجتماعی کشیده است. 🥀 انقلاب اسلامی 57 نهالی بود که امروز 41 سال از عمرش گذشته و روز به روز بارورتر می شود، غایتش تمدن اسلامی است. اما برای این هر لازمه ای بشمارید، حتماً یکی از مهمترین لوازمش، صبر است؛ صبر انقلابی! 🥀 باید صبور بود و گذاشت جامعه اسلامی به صورت طبیعی رشد کند. ضمن آن که باید شجره ی انقلاب را باید آن به آن حراست و هرس کرد اما میوه اش را نباید عجولانه چید. کمال طلبی بنفسه موتور حرکت در این مسیر است، اما کمال طلبی عجولانه و رادیکال ما که در تشخیص اولویت ها و رتبه بندی آسیب ها معمولاً دچار خطا می شویم، اساس این حرکت را دچار اعوجاج میکند. 🥀 کمال طلبی عجولانه موجب می شود، که سختی ها، مشکلات و دُمل های چرکین این مسیر را برنتابیم، بزرگنمایی و در خود و دیگران تولید ناامیدی کنیم. 🥀 همین کمال طلبی جزء نگرانه ی بدنه انقلاب است که موجب میشود با کمترین خطایی یک دیگر را از کشتی انقلاب پیاده کنیم. از فلان امام جمعه تا فلان علامه تا فلان شخصیت سیاسی، تا فلان سخنران مذهبی تا ... را بارها شسته ایم و کنار گذاشته ایم. ما بلد نیستیم با مزایای یکدیگر کار را جلو ببریم. به خلاف ما اما رهبری حتی با هاشمی و خاتمی و روحانی که معکوس او فکر میکنند، دارد انقلاب را جلو می برد. همین کمال طلبهای رادیکال و علوم انسانی غربی خوانده های مذهبی که از التقاط در مبانی رنج می برند نامه می نویسند به رهبری که بیا و پاسخگوی این وضع نابسامان انقلابت باش! 🥀 با همین کمال طلبی های عجولانه سرتاپای نظام را سیاه می بینند و طعنه می زنند که « بعد از 41 سال هنوز... » . رفقا حداد عادل سراپا اشکال و ایراد است. قالیباف نیز. آقا تهرانی و جلیلی و خیلی های دیگر هم.. اما یکی دانستن آنها با گفتمان غربگرای کشور، ضمن بی انصافی خودش نوعی قبیله گرایی سلبی است. 🥀 صبر در آرمانخواهی مرز باریکی با محافظه کاری و حفظ وضع موجود دارد که باید حقیقتاً در مصادیق بسیار و بسیار کرد. شما هم به راحتی میتوانید نگارنده به محافظه کاری، قبیله گرایی و واقعیت ها را ندیدن متهم کنید. و یا حتی مزدوری! ولی باکی نیست 🥀 اما ربطش به انتخابات اخیر. نقدهای به جا و درستی به لیست ها و لیست بندهای اصولگرایی وارد است. اما برخی راه حلشان برای ادامه حیات جریان انقلابی، انتقام از بزرگترهای سیاسی انقلاب بود ولو به قیمت این که کرسی های مجلس را از دست بدهیم. می گفتند باید لیست مردمی باشد، میگفتند وحدت باید گفتمانی باشد، خب بفرمائید ببینم ساز و کار و تشکیلات منسجم مردمی ما کجاست؟ مراکز مردمی گفتمان سازی و جریان سازی ما کجاست؟ فعالیت های آگاهی سازی و فرهنگی برای مردم کوچه و بازار ما کجاست؟ شبکه ی رسانه ای ما چیست؟ وحدت در بدنه اجتماعی مان کجا بوده که بخواهد وحدت گفتمانی در مسئولین تولید کند؟ اصلا کداممان برای 50 سال آینده انقلاب برنامه ریزی کرده ایم؟ می بینید! با این آرزوها فاصله داریم. نه این که در مسیر تکوینش نباشیم و شروع نکرده باشیم. یک قدم شروعش وحدت نصفه و نیمه ای بود که شد. اما کمال طلبی نابجا نه تنها نگذاشت در چیدن میوه ی وحدت نسبی، صبور باشیم، بلکه باعث می شود پیروزی را شکست تلقی کنیم. سخنرانی 7 خرداد 97 رهبری را بخوانید! @Segerme
هدایت شده از استاد عابدینی
بسم الله (۱) در مقابله با 🔸 ⭕️ پیام امروز دوشنبه ۵ اسفند ۹۸ خطاب به اهل ایمان: 🌟بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 🔸 رهبر معظم انقلاب (حفظه الله)، در بخشی از سخنانشان در درس خارج فقه دیروز یکشنبه ۴ اسفند ۹۸، ضمن اشاره به سیاست جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن، با تاکید بر حرکت فعال و انقلابی و تهاجمی به دشمن فرمودند: " [دشمن] هزاران نفر را می‌گذارند برای پیگیری مسائل ایران، مسائل گوناگون ایران، [در مقابله با آنها] ما بایستی میلیون‌ها نفر آماده باشیم برای اینکه هم کنیم هم بزنیم، ما هم باید متقابلا به آنها حمله کنیم، چه تبلیغاتی، و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک برمی‌آید. " 🔸 🔻پس از هراس تبلیغاتی ایجاد شده از خبر ویروس کرونا، برگزاری درس حضرت اقا در حالی که همه اجتماعات تعطیل است میتواند یک کار هجومی حساب شده از جانب ایشان تلقی شود که باید با ، را ادامه داد و منجر به تعطیلی و خسارتهای روحی روانی و مادی ناشی از آن نشویم. 🔻دوستان در این ایام در تماس غیرحضوری باهم باشند واگر کسی دچار گرفتاری شد بیش از سابق در صدد کمک برآیند. هر چیزی که اسباب لبریز شدن رحمت الهی است را بکار گیریم. ابتلائات اجتماعی برای مومنان میتواند از مواقع ویژه اجابت دعاهای اجتماعی باشد. 🔻از منظر الهی میتوان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و بهترین خاطرات و اعمال اهل ایمان را آشکار نمود. این ابتلاء عمومی و اقدام اهل ایمان با در مقابله با آن، می‌تواند سببی برای نحوه ای از قطع تعلق از غلبه احکام تن شود که به طور عادی امکان پذیر نمی شد، ولی در این ابتلاء اسباب آن مهیا شده، تهدید تبدیل به فرصتی ایمانی در دعا و کمک به همدیگر شده، ولذا حرکت به سوی خدا را آسان‌تر میکند. 🔸 🔻 دوستان فرصت بدست امده را غنیمتی از جانب خدای سبحان دانسته، و سعی کنیم حق آن را به جای آوریم. 🔻حال تضرع در این ایام به سوی خداوند از الطاف ویژه جلب رحمت الهی است بالخصوص که امشب ماه ولایت است که بارش رحمت حق در آن ریزان است. 🔻حتما به کتب ادعیه ویژه نگاه شود و کتاب شریف المراقبات و اقبال را محشور باشیم، و این ایام ابتلاء در فضای ماه رجب را از ایام خاص الهی بدانیم. 🔻از ذکری که مرحوم آية الله سیداحمد خوانساری نقل کرده غافل نشویم (ذکر ۶ آیه بعد نماز صبح)، و همچنین دعایی که مرحوم خسروشاهی از امام خمینی رحمه الله نقل کرده اند را در این ایام از دست ندهیم(متن اذکار و دعاها در انتهای متن). 🔻حتما به وساطت مقام ولایت در کشور اهل‌بیت (علیهم السلام)، آن هم باتوجه تام به قدرت حق و باور به توحید افعالی، درس عملی توحید را فرا بگیریم. 🔸 🔻همه مؤمنین، برای همه‌ی بیماران و دست اندر کاران رسیدگی به بیماران، وبالخصوص دکتر قدیر که مسؤلیت ویژه در قم داشتند و مبتلا به بیماری شدند را فراموش نکنیم، و بعد از نمازها حال دعایمان را با اجتماع زمانی غیرمکانی به هم ضمیمه کنیم و روح جمعی حاصل از اجتماع در زمان واحد وقت نماز را مانند مکان و زمان واحد بکار بیندازیم، تا ان شاء الله رحمت خاص حق به موجب دعای عمومی مؤمنان نازل شود، و شیاطین ملعون را نابود کند. 🔻همت ایمانی و توحیدی در وقت نمازها بیابیم، در عین اینکه تمام مراتب بهداشتی و توصیه ها را رعایت میکنیم. 🔸 (محمدرضا عابدینی، دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸)
هدایت شده از استاد عابدینی
🌟آیات توصیه شده آیت الله العظمی خوانساری: 🔸 از امیرالمومنین (علیه السلام) روایت شده است: 💫 مَنْ قَرَأَ هَذِهِ الْآیَاتِ السِّتَّ فِی کُلِّ غَدَاةٍ کَفَاهُ اللَّهُ تَعَالَی مِنْ کُلِّ سُوءٍ وَ لَوْ أَلْقَی نَفْسَهُ إِلَی التَّهْلُکَةِ (بحارالأنوار، ج۸۳، ص۳۳۴) 🔻هرکس این شش آیه را بخواند خداوند متعال او را از هر بدی کفایت فرماید، هرچند او خودش را به هلاکت انداخته باشد. 🔻به نیت دفع بلا از خودمان و تمام اهل ایمان بخوانیم👇 💠بسم الله الرحمن الرحیم 1️⃣ قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَى‌اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴿توبه:٥١﴾ 2️⃣ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ﴿یونس:١٠٧﴾ 3️⃣ وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ ﴿هود:٦﴾ 4️⃣ وَكَأَيِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ يَرْزُقُهَا وَإِيَّاكُمْ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿عنکبوت:٦٠﴾ 5️⃣ مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿فاطر:٢﴾ 6️⃣ قُلْ أَفَرَأَيْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِيَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِي بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ ﴿زمر:٣٨﴾ *️⃣ در ادامه بگوید: 💫 حَسْبِيَ اَللّهُ لا إِلهَ إِلاّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ اَلْعَرْشِ اَلْعَظِيمِ ، وَ أَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ ، وَ أَسْتَشْفِعُ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ ، وَ أَعُوذُ بِمَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ. 🔸 🌟مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی نقل کردند از مرحوم امام خمینی (ره) که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه می‌فرمودند: یک ساعت به غروب (مخصوصا در غروب جمعه)، به نیابت از تمام شیعیان عالم این صلوات خاص را بگوید: 💫 " اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ ، وَ أدْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ ، إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ " خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی. (همین ذکر را آیت الله نصرالله شاه آبادی نیز از پدرشان آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی - استاد عرفان امام- نقل کرده اند، و ظاهرا امام خمینی نیز این ذکر را از استادشان به یادگار داشتند و به شاگردانشان توصیه می‌نمودند). 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini