eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
883 عکس
147 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
| آزمون حضوری نقد یمانی با محوریت درسنامه بررسی و نقد جریان احمدبصری در حوزه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها قم برگزار شد.
🎙علوی، مسئول آموزش رضوان معرفت در موسسه طلیعه داران ظهور پیش از ظهر امروز در نشست خبری از اتمام مرحله اول امتحانات حضوری مدارس علمیه خواهران استان قم و اصفهان خبر داد. وی بیان کرد: پیرو سلسله دوره های اختصاصی، مدرسه علمیه عالی حضرت آمنه سلام الله علیها قم، آخرین حوزه علمیه خواهران بود که در روز شنبه ۳دی ماه امتحان خود را به صورت حضوری در نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۱ برگزار کرد. 🔖 معاون آموزش رضوان معرفت تصریح کرد: نظر به پیشنهاد و تعامل دوجانبه بین موسسه طلیعه داران ظهور با مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها قم، ابتدا مقرر شد دوره مقدماتی نقد یمانی در مردادماه ۱۴۰۱ ویژه طلاب حوزه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها برگزار شود منتها با درایت و صلاحدید مدیریت محترم حوزه، بازه اجرایی دوره به تعویق افتاد و در پی رایزنی معاونت فرهنگی حوزه علمیه حضرت آمنه با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم، سرفصل دروس توسط موسسه ارائه و در نهایت با ابلاغ مرکز مدیریت، دوره نقد یمانی جزء دروس اقتضایی مدارس تابعه قرار گرفت. علوی گفت: در پی ابلاغ مرکز مدیریت، یازده مدرسه علمیه تحت حمایت علمی و معنوی موسسه قرار گرفته و طلاب دوره مقدماتی نقد یمانی را بعنوان دو واحد درسی فرا گرفتند. 🔶 مسئول آموزش رضوان معرفت تشریح کرد: دوره مقدماتی نقد مدعی یمانی با گریز بر مبانی مهدویت به انحرافات مهدویت اشاره نموده و به جریان شناسی احمد بصری و شبهات این مدعی دروغین می پردازد. ایشان خاطرنشان کرد: روند موسسه اینگونه است که دانش پژوهانِ عام پس از فراگیری دروس و شرکت در آزمون جامع به همراه مصاحبه، ضمن اخذ گواهینامه پایان دوره، درسنامه نقد جریان احمدالبصری را به صورت رایگان دریافت می نمایند منتها با تصویب دو واحد اقتضایی مدارس علمیه با محوریت نقد یمانی، طلیعه داران جهت سهولت در یادگیری دانش پژوهان، درسنامه جریان شناسی و نقد احمد بصری را ابتدای دوره به جامعه هدف (طلاب مدارس علمیه) خود اهدا نمود. 🔸علوی ضمن اشاره به گستردگی طیف دانش پژوهان در این دوره گفت: مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها قم جهت برگزاری دوره منعطف بوده و علاوه بر پوشش دهی طلاب خود، دانشجویان زیرشاخه الهیات و خانواده طلاب را در فراخوانِ جذبِ خود قید نموده است. وی اشاره کرد: دوره مقدماتی نقد یمانی در ۲۶ جلسه آفلاین و ۵ جلسه آنلاین در بازه زمانی ۴۰ روز با جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ نفر برگزار شد. 🔺علوی با تاکید بر الطاف الهی گفت: علیرغم فشرده بودن دوره و همزمانی آزمون‌ نهایی مدارس با امتحانات مرکز، استقبال کم نظیری از امتحانات حضوری صورت گرفت. معاون آموزش رضوان معرفت ابراز کرد: نظر به بازه زمانی آزمون های حضوری مدارس علمیه و تقارن آن با ایام فاطمیه و اعزام برخی از طلاب جهت تبلیغ، دو آزمون مجدد حضوری بصورت متمرکز ویژه طلاب قم و کاشان در نیمه دوم بهمن ماه برگزار می‌شود‌. 🔻علوی گفت: غایبین و مبلغین محترم جهت دریافت مدرک دوره می‌توانند برحسب شرایط خود، یکی از دو مراحل را انتخاب نمایند. مرحله اول در اخذ گواهی، شرکت در آزمون جامع آنلاین و مصاحبه علمی ست و دیگری شرکت در آزمون مجدد حضوری مدارس علمیه است. وی افزود: ازمون مجدد مدارس علمیه قم، در حوزه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها و آزمون مجدد متمرکز مدارس علمیه کاشان در حوزه علمیه آیت الله یثربی برگزار می‌شود. ☑️ مسئول آموزش طلیعه داران ضمن بیان همت و تلاش مضاعف برخی از دانش پژوهان گفت: به پاسِ گرامیداشت بیانات مقام معظم رهبری در جهت تحکیم بنیان خانواده مبتنی بر فرزندآوری، دانش پژوهان می‌توانند با ارسال تصویر آزمايش بارداری خود مشمول دریافت دو نمره ارفاقی و هدیه بارداري شوند‌. 🔳 علوی در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه مدیران محترم مدارس علمیه و معاونین فرهنگی خاطرنشان کرد: پیرو هجمه عقیدتی و شبهه پراکنی مستمر دشمن همچنین توصیه اکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، موسسه طلیعه داران همواره آمادگی دارد تا با برگزاری دوره به صورت اختصاصی و کاملا رایگان در خدمت نهادهای علمی، فرهنگی، امنیتی و... کشور باشد. @rezvan_marefat
13991022.mp3
9.84M
🎙اسناد شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از منابع شیعه و اهل سنت در بیان آیت الله قزوینی @rezvan_marefat
اسناد شهادت حضرت زهرا در منابع شیعه و اهل سنت.pdf
310.2K
تقریر صوت "اسناد شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از منابع شیعه و اهل سنت در بیان آیت الله قزوینی" 🌱 @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلسله شبهات وهابیت علیه تشیع 🚫 شبهه: مى‌گویند تاریخ اسلام، گواهى مى‌دهد که على(علیه السلام) یک قهرمان شجاع و خیبرگیر و دلیر و دشمن‌شکن بود. آیا شایسته است به همسرش جسارت شود و او سکوت کند؟ پاسخ: قهرمانى واقعى، تنها در شجاعت بدنى، خلاصه نمى شود. علاوه بر این، انسان باید از نظر روحى هم، قهرمان شجاع باشد و در جایى که اظهار شجاعت به مصلحت اسلام نباشد، بتواند خویشتن دارى کند. پیامبر گرامى(صلى الله علیه وآله) از جایى عبور مى کرد، جمعى را دید که مشغول وزنه‌بردارى هستند تا نیرومندترین فرد را مشخص کنند، پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: «أشجعکم من غلب هواه» 🔻شکى نیست که امیرمؤمنان، شجاع و قهرمان بود و در تاریخ اسلام، فردى به پایه او در مقاومت و دلیرى نمى‌رسد، او تنها کسى است که پیامبر در جنگ خندق، درباره‌اش فرمود: «ضربة علىّ یوم الخندق أفضل من عبادة الثقلین» (۱) ولى مصالح آن روز امت اسلامى، ایجاب مى کرد که صبر و بردبارى را بر اعمال قدرت، ترجیح دهد، زیرا ستون پنجم در داخل مدینه مشغول فعالیت بود که نظم را به هم بزند. اعراب بیرون مدینه از اسلام دورى جسته و رسماً مرتد شده بودند. ♦️در چنین شرایطى اعمال قدرت، و کشتن مهاجم و دستیاران او، نتیجه اى جز یک جنگ داخلى تمام عیار میان بنى هاشم و قبیله هاى تیم و عدى در برنداشت، از این جهت، امام بردبارى را پیشه کرد و کراراً این سخن را تکرار مى کرد: «فوالله ما کانَ یُلقى فى روعى، ولا یخطرُ ببالى، أنّ العرب تُزعِجُ هذا الأمرَ من بعده (صلى الله علیه وآله) عن أهل بیته، ولا أنّهم مُنَحُّوه عنّى من بعده! فما راعنى إلاّ انثیالُ الناس على فلان یبایعونه، فأمسکتُ یدى حتّى رأیتُ راجعة النّاس قد رجعتْ عن الإسلام، یدعون إلى مَحق دین محمّد (صلى الله علیه وآله) فخشیتُ إن لم أنصر الإسلام وأهله أن أرى فیه ثَلماً أو هدماً، تکون المصیبة به علىّ أعظمَ من فوت ولایتکم التى إنّما هى متاع أیّام قلائل، یزول منها ما کان، کما یزول السَّرابُ، أو کما یتقشَّعُ السَّحابُ; فنهَضتُ فى تلک الأحداثِ حتّى زاح الباطلُ وَزهقَ، واطمأنَّ الدِّینُ وتَنَهْنَهَ». (۲) «به خدا سوگند هرگز فکر نمى کردم; و به خاطرم خطور نمى کرد که عرب بعد از پیامبر; امر امامت و رهبرى را از اهل بیت او بگردانند(و در جاى دیگر قرار دهند و باور نمى کردم) آنها آن را از من دور سازند! تنها چیزى که مرا ناراحت کرد اجتماع مردم اطراف فلان... بود که با او بیعت کنند، دست بر روى دست گذاردم تا این که با چشم خود دیدم گروهى از اسلام بازگشته و مى خواهند دین محمد(صلى الله علیه وآله) را نابود سازند. (در اینجا بود) که ترسیدم اگر اسلام و اهلش را یارى نکنم باید شاهد نابودى و شکاف در اسلام باشم که مصیبت آن براى من از رها ساختن خلافت و حکومت بر شما بزرگتر بود، چراکه این بهره دوران کوتاه زندگى دنیا است که زایل و تمام مى شود. همان‌طور که «سراب» تمام مى شود و یا همچون ابرهایى که از هم مى‌پاشند. پس براى دفع این حوادث به پا خاستم تا باطل از میان رفت و نابود شد و دین پابرجا و محکم شد». 📚منابع: [۱] . تاریخ دمشق، ج۱، ص ۱۵۵(ترجمه على (علیه السلام) ); فرائد السمطین، ج۱، ص ۲۵۵; الدر المنثور، ج۵، ص ۱۹۲. [۲] . نهج البلاغه، نامه ۶۲. 🌱 @rezvan_marefat
💢ابن الجوزی (از علمای بزرگ مخالفین شیعه): تمام خلق محتاج علم علی بن ابی طالب هستند ابن الجوزي (از علماي بزرگ مخالفين شيعه): تمام خلق محتاج علم علي بن ابي طالب هستند. مردم محتاج علم علي بن ابي طالب بودند تا جايي که عمر گفت : آه از مشکلي که علي بن ابي طالب در آن نباشد. هنگامي که علي بن ابي طالب به خلافت رسيد از نظر زهد در دنيا تفاوتي نکرد و احمد بن حنبل مي گفت : خلافت علي بن ابي طالب را زينت نداد بلکه اين علي بود که خلافت را آراست. 📖التبصرة لابن الجوزي،ج1،ص449 ط دار الکتب العلمية 🌱 @rezvan_marefat
⚠️تناقض و دوگانگي عجيب منصور هاشمي (مدعي دروغين) در مورد خواب و رؤيا در بخشي از کتاب «مناهج الرسول» که مجموعه گفتار‌هاي مدعي دروغين، عليرضا بابايي آريا «ملقب به منصور هاشمي» مي‌باشد، چنين آمده است: پس سخن به اين مرد يعني احمد الحسن - کشيد؛ من عرض کردم: فدايت شوم، من با پيروان او گفتگو کردم، پس آنها را از احمق‌ترين مردم يافتم! آنها بر مردم به خواب‌هايي احتجاج مي‌کنند و چون با آنها درباره آن سخن گفته مي‌شود مي‌گويند: روايتي رسيده که شيطان به چهره پيامبر و خاندانش متمثل نمي‌شود! آن جناب فرمود: مگر آنها چهره پيامبر و خاندانش را مي‌شناسند؟! عرض کردم: نه! فرمود: پس براي آنها در اين روايت حجتي نيست، حجت در آن تنها براي کساني است که چهره پيامبر و خاندانش را مي‌شناسند -يعني اصحاب آنها!  📒هاشمي، منصور، مناهج الرسول صلي الله عليه و آله و سلم، ص 213 و 214. 👈همانطور که ملاحظه مي‌فرماييد، منصور هاشمي ابتدا ضمن حمله و هجمه عليه احمد بصري (مدعي دروغين - ملقب به احمد الحسن) که خواب و رؤيا را يکي از راه‌هاي جذب و گمراه ساختن مردم قرار داده، در مورد فردي که با ديدن پيامبر (صلي الله عليه و آله) در خواب دنباله روي احمد بصري (مدعي دروغين) شده به تکذيب سخن وي و رد ادعايش پرداخته است و به اقرار و اعتراف منصور هاشمي اين تنها اصحاب معصومين عليهم السلام هستند که وقتي ايشان را در خواب ببينند مي‌توانند ادعا کنند معصومين را ديده‌اند چون ايشان چهره معصومين را قبلا ديده‌اند و آن‌ها را مي‌شناسند. 🔖اما جالب است که در ادامه وقتي پاي مدح و ستايش خود وي به ميان مي‌آيد به سرعت همه چيز را فراموش مي‌کند: مردي گفت: فدايت شوم، من درباره تو خوابي ديدم که به همراه آن آيتي بينه بود، آيا اجازه مي‌دهيد که آن را نقل کنم؟ فرمود: آري، گفت: من پيش از آن که تو را بشناسم پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم را در خواب ديدم، پس به من فرمود: همانا مهدي در سرزمين شما ساکن است در حالي که شما از او غافل هستيد! عرض کردم: او کجاست؟! فرمود: برو به فلان شهر و فلان خيابان و فلان خانه! پس من به آنجا آمدم و ديدم که خانه توست! منصور فرمود: سپاس مي‌گزارم خداوندي را که من را از مهدي‌ها (يعني هدايت يافتگان) قرار داد و از گمراهان و گمراه کنندگان قرار نداد! 📖هاشمي، منصور، مناهج الرسول صلي الله عليه و آله و سلم، ص 213 و 215. 👈همانطور که ملاحظه مي‌فرماييد، منصور هاشمي در مقابل ديدن پيامبر صلي الله و عليه و آله در خواب از سوي يکي از طرفداران خود، نه تنها بر او اشکال وارد نمي‌کند که «مگر چهره پيامبر و خاندانش را مي‌شناسي؟!» يا مثلا «مگر از اصحاب ايشان بوده‌اي که پيامبر را بشناسي؟!» بلکه ضمن قبول اصل اين خواب و رؤياى ادعايي، آن را نوعي مدح و ستايش براي خود قرار داده و خداوند را نيز براي آن شکر و سپاس مي‌گويد. ❌چنين تناقضات و ادعاهاي عجيب و خلاف واقع و معيار‌هاي دوگانه‌اي يکي از نشانه‌هاي اصلي شناخت مدعيان دروغين است. @rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
📜 موسسه طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی برگزار می‌کند: 💠 دوره آموزش تحکیم مبانی اعتقادی ب
جهت ثبت سفارش کتاب "محاضرات فی الهیات آیت الله سبحانی" با تخفیف ویژه به @S_Alavi110 پیام دهید. 👈استاد طوسی فرمودن نیازی به تهیه کتاب نیست. تدریس استاد فراتر از کتابِ، حتی اگر اصل کتاب یا ترجمه کتاب تهیه فرمودید در کنارش باید جزوه بنویسید. ✍پیشنهاد میشه اساتید حوزه، دانشگاه و طلاب اصل کتاب که عربی ست و چهارجلد؛ تهیه کنند و مابقی دوستان، ترجمه تلخیص کتاب. 🌱
16.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺چرایی جذابیت اندیشه وهابیت برای گروهی از مسلمانان 🔸حجت‌الاسلام روح‌الله حیاتی مقدم (پژوهشگر حوزه جریان‌های تکفیری): 🔹 امروز فکر و اندیشه وهابیت در مدارس سعودی است و تفنگ آن، در دست داعش 🔹 نخستین منتقد محمد بن عبدالوهاب، برادرش سلیمان بود. 🔹 فرقه‌های باطل، خلاف اسلام حرف نمی‌زنند ولی بهترین مولفه‌های دین را تحریف می‌کنند و این، علت جذابیت آنهاست. @rezvan_marefat