فقه روز | محسنابراهیمی
#المیزان متن خوانی تفسیر المیزان جلسه ۲۱۱ جلد1/سوره بقره/ ادامه آیات ۱۷۸ و ۱۷۹ شنبه ۰۳.۰۷.۲۸ #ف
نکات بلاغی و معنایی آیه «لکم فی القصاص حیوة» در این جلسه بیان شد.
10-falsafeh-shahid-03.07.30.mp3
14.99M
#فلسفه شهید مطهری
🗓جلسه۱۰ (جلسه آخر)، ۰۳.۰۷.۳۰
📔موضوع: وجوب و امکان و امتناع
🔗گروه آموزش فلسفه و پرسش و پاسخ جلسات
▫️کانال فقه روز
فقه روز | محسنابراهیمی
#فلسفه شهید مطهری 🗓جلسه۱۰ (جلسه آخر)، ۰۳.۰۷.۳۰ 📔موضوع: وجوب و امکان و امتناع 🔗گروه آموزش فلسفه و
به پایان آمد این دفتر.....
حکایت همچنان باقیست....
به لطف الهی تونستیم کتاب «کلیات فلسفه» شهید رو یک دور بخونیم.
امیدواریم که بتونیم به زودی کتاب «اصول فلسفه» رو شروع کنیم.
@rooz_fiq
212-Almizan-03.07.30.mp3
17.65M
#المیزان
متن خوانی تفسیر المیزان
جلسه ۲۱۲
جلد1/سوره بقره/ ادامه آیات ۱۷۸ و ۱۷۹/ بحث علمی درباره قصاص
دوشنبه ۰۳.۰۷.۳۰
#فقه_روز👇
https://eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2
🔹فلسفه سرا پای هستی را جولانگاه فکر بشر قرار میدهد و عقل و فکر انسان را بر روی بال و پر خود مینشاند و به سوی عوالمی که منتهای آرزو و غایت اشتیاق انسان سیر در آن عوالم است، پرواز میدهد.
📚شهید مطهری، اصول فلسفه
@rooz_fiq
213-almizan-03.08.02.mp3
20.5M
#المیزان
متن خوانی تفسیر المیزان
جلسه ۲۱۳
جلد1/سوره بقره/ ادامه آیات ۱۷۸ و ۱۷۹/ ادامه بحث علمی درباره قصاص
چهارشنبه ۰۳.۰۸.۰۲
#فقه_روز👇
https://eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2
🔹عرفای عرفان شاهآبادی
📌تصویر: سیدحسن و سیدهاشم بر سر قبر آیتالله شاهآبادی استاد عرفان امام خمینی رحمت الله علیهم
@rooz_fiq
🔹«لِمَ لا تَفقَهونَ ما یُقال؟»
▫️یکی از موضوعاتی که امروز نظر دانشمندان جهان را جلب کرده این است که حتی الامکان سعی کنند حقایق علمی را آسان و ساده تحویل دهند و البته دانشمندان غربی پیشقدم این راه هستند. در دنیای غرب اهتمام به آسان کردن معضلات علمی کمتر از اهتمام به کشف مسئله تازه نیست و الحق این سنت بسیار سنت پسندیدهای است و باید همه دانشمندان در همه رشتهها این روش را تعقیب کنند و این خود خدمتی بزرگ به جامعه علم و دانش است؛
▫️و متأسفانه باید اذعان کرد غالب کتب قدیمه ما (در همه رشتهها) فاقد این خصیصه عالی است به طوری که در برخی از بدبینان تولید سوء ظن کرده که شاید تعمدی در کار بوده و نامفهوم بودن، مقصود و منظور بوده است.
▫️امروز طرفداران عوض کردن متد تعلیم و تألیف زیاد شده و با غالب اشخاصی که روبرو میشویم از همین موضوع سخن به میان میآورند و برخی در این راه به حد افراط اظهار نظر میکنند و خیال میکنند که واقعا هر مطلبی که برای هر کس نامفهوم است در اثر طرز تعلیم و بیان آن مطلب است ولی ما در ضمن اینکه به طرفداران تغییر متد تعلیم و تألیف حق میدهیم و خود نیز طرفدار آن هستیم این نکته را یادآوری میکنیم که همان اندازه که بر دانشمندان است که حقایق را از قید اسارت عبارات مغلق و معقّد آزاد سازند بیش از آن اندازه بر طالبان معرفت است که سطح افهام خویش را با سطح حقایق نزدیک سازند.
🔸افکار و نظریات عالی در هر رشتهای خواه ناخواه دقتهایی را همراه دارد و تا انسان کوشش نکند و سطح فکر خویش را بالا نبرد موفق به درک آنها نخواهد شد.
▫️گویند هنگامی که «ابو تمام» شاعر توانای عرب یکی از قصائد غرّای خویش را انشاء کرده بود برخی از خردهگیران به وی گفتند: «لم لا تقول ما یفهم؟» یعنی چرا چیزی نمیگویی که فهمیده شود؟ مقصودشان این بود که چرا طوری سخن نمیگویی که ما بفهمیم؟ ابو تمام در پاسخ گفت: «لم لا تفقهون ما یقال؟» یعنی شما چرا آنچه را گفته میشود نمیفهمید؟
📚شهید مطهری، اصول فلسفه
@rooz_fiq
214-almizan-03.08.05.mp3
15.18M
#المیزان
متن خوانی تفسیر المیزان
جلسه ۲۱۴
جلد1/سوره بقره/ آیات ۱۸۰ تا ۱۸۲ و بحث روایی / پایان جلد اول کتاب
شنبه ۰۳.۰۸.۰۵
#فقه_روز👇
https://eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2