eitaa logo
روشنگر مدیا
959 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
✅ عیادت اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان از حجت الاسلام مهدی تسخیری ✝ اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران، صبح روز پنجشنبه 4 مرداد به همراه کشیش ساهاک خسرویان، از حجت الاسلام دکتر مهدی تسخیری، رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عیادت کرد. ✳️ در این دیدار، خلیفه ارامنه تهران از جانب خود، شورای دینی، شورای خلیفه گری و همچنین جامعه ارامنه برای سلامتی و بهبودی هر چه سریعتر حجت الاسلام مهدی تسخیری دعا کرد.حجت الاسلام دکتر تسخیری نیز از حسن توجه اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و جامعه ارامنه تشکر و قدردانی کرد./خلیفه گری ارامنه تهران @Feraghvaadyan
👈احکام اعدام شش عضو دیگر فرقه «آئوم شینریکو» در ژاپن اجرا شد
روشنگر مدیا
👈احکام اعدام شش عضو دیگر فرقه «آئوم شینریکو» در ژاپن اجرا شد
👈احکام اعدام شش عضو دیگر فرقه «آئوم شینریکو» در ژاپن اجرا شد ⭕️شش عضو دیگر فرقه آئوم شینریکو به اتهام حمله شیمیایی به ایستگاه مترو و ارتکاب جرایم دیگر از جمله قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند، در ژاپن اعدام شدند. روز پنجشنبه، ۴ مرداد (۲۶ ژوئیه)، چیزو ماتسوموتو، وزیر دادگستری ژاپن اعلام کرد که احکام شش نفر که در ارتباط با حمله شیمیایی به یک ایستگاه مترو در توکیو، پایتخت، در سال ۱۹۹۵ و موارد دیگر قتل مجرم شناخته و به اعدام محکوم شده بودند اجرا شده است. روز ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) سال جاری هم هفت تن از اعضای این فرقه از جمله شوکو آساهارا، رهبر آن، اعدام شدند. 💢در حمله شیمیایی به یک ایستگاه مترو در توکیو که در آن گاز کشنده سارین به کار رفت، ۱۳ نفر کشته شدند و بیش از شش هزار تن دیگر آسیب دیدند. این حمله بخشی از عملیات اعضای فرقه در سراسر ژاپن بود که ۲۹ کشته برجای گذاشت. ⭕️وزیر دادگستری ژاپن در توجیه اجرای حکم اعدام این افراد گفت که "جنایات هولناک" این گروه به دقت برنامه‌ریزی و سازماندهی شده بود. او گفت که هدف این گروه، ارتکاب "تروریسم کور بود و آنان مرتکب جرایمی شدند جهان را تکان داد." ماتسوموتو از اجرای حکم اعدام شش تن دیگر از اعضای فرقه آئوم دفاع کرد. یکی از کسانی که روز پنجشنبه اعدام شد، «کازوکایی اوکازاکی» نام داشت که به گفته خانم «ماتسوموتو»، از اولین کسانی بود که به این گروه پیوست و در اقدامات قبلی این گروه از جمله قتل یک وکیل دعاوی و خانواده‌ا‌ش دست داشت. این وکیل دعاوی که قبلاً به عضویت گروه درآمده بود در نظر داشت از آن خارج شود و به همین دلیل نیز به قتل رسید. 💢علاوه بر حمله به ایستگاه مترو در پاریس، سه تن از اعدام شدگان در روز پنجشنبه، مسئول حمله دیگری با گاز سارین در یکی از شهرهای مرکزی ژاپن و چند فقره قتل دیگر و همچنین عامل تهیه و تولید اسلحه و مواد شیمیایی برای گروه بودند. به گفته وزیر دادگستری ژاپن، ساتورو هاشیموتو، یکی از اعدام شدگان در قتل ده نفر دیگر مشارکت داشت. روند رسیدگی قضایی و صدور احکام اعدام این افراد چندین سال به طول انجامید و احکام بعضی از آنان پس از طی مراحل متعدد تجدید نظر و استیناف خواهی در سال ۲۰۰۶ تایید شد اما روند رسیدگی به پرونده تعدادی دیگر برای چند سال دیگر ادامه داشت./ بی.بی.سی فارسی @Feraghvaadyan
✝ در کنفرانس اتحاد برای اسرائیل چه گذشت؟ ⬅️ بنیامین نتانیاهو: اسرائیل از مسیحیان در ایران حمایت می کند ↩️ مقام‌های اسرائیلی، دوشنبه شب یکم مرداد در سخنانی در نخستین روز کنفرانس اتحاد مسیحیان برای اسرائیل، تأکید کردند که فشارها بر ایران برای توقف نقض حقوق بشر و حضور نظامی در سوریه بر قوت خود باقی خواهد ماند. 🔻در این کنفرانس که در واشنگتن برگزار شد، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، یکی از سخنرانان این جلسه بود. او گفت: آمریکا همچنان در کنار اسرائیل خواهد ایستاد. 🔻خانم هیلی از جامعه بین‌المللی خواست با اسرائیل به عنوان یک موجودیت موقت نگاه نکنند. 🔻سیزدهمین کنفرانس سالانه اتحاد مسیحیان برای اسرائیل با شرکت هزاران تن از حامیان آمریکایی اسرائیل روزهای دوشنبه و سه شنبه، یکم و دوم مرداد در پایتخت آمریکا برگزار شد. 🔻اتحاد مسیحیان برای اسرائیل موسوم به CUFI یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های حامی اسرائیل تلقی می‌شود که اعضای آن را میلیون‌ها مسیحی آمریکایی تشکیل می‌دهد. 🔻بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در نخستین روز از طریق ارتباط ماهواره‌ای در این کنفرانس شرکت و بر نگرانی از فشار بر اقلیت مسیحی در منطقه خاورمیانه تاکید کرد. 🔻وی ادعا کرد: «مسیحیان در ایران اذیت و آزار می‌شوند. کشیشان مسیحی سال‌ها زندانی می‌شوند. من فکر می‌کنم این باید مایه نگرانی همه باشد و بگذارید به طور واضح بگویم، اسرائیل از مسیحیان در ایران حمایت می کند. حالا چرا افراد بسیاری در برابر حبس و شکنجه مسیحیان در ایران سکوت اختیار می‌کنند؟ بگذارید بگویم ما اسرائیلیان سکوت نخواهیم کرد. و من دست از تاکید بر رنج دراز مدت مردم ایران، خواه مسیحیان و بهاییان، یا دانشجویان و روزنامه نگاران نخواهم کشید.» 🔻مسیحیت در قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده اما وزارت خارجه آمریکا مدعی است در ایران مسیحیان اجازه نیایش ندارند و به خاطر فعالیت های مذهبی زندانی می شوند. 🔻کشیش آمریکایی جان هاگی، بنیانگذار و رئیس سازمان اتحاد مسیحیان برای اسرائیل در کنفرانس روز دوشنبه، فعالان مسیحی را به ترغیب دولت و قانونگذاران آمریکایی به حمایت از اسرائیلیان در قبال ایران فراخواند. @FERAGHVAADYAN
💠🍃 تحقیقات علمی معتبر راجع به ارتباط دین داری و شادی چه میگویند: 📋 مطالعات دریافتند کارمندانی که با دین میانه خوبی دارند شادتر هستند. 📌December 17, 2014 🔹طبق پژوهشی از دانشگاه ایالتی کانزاس، نه تنها تشویق جشن های اداری به مناسبت کریسمس، بلکه بزرگداشت اعیاد و جشن های دینی ادیان گوناگون نیز ممکن است برای کارفرما ها سودمند باشد. 🔹سویئول کیم، دانشجوی دکترای علوم روان شناختی، در مطالعه ای مشترک دریافتند آن دسته از کارمندان که عقاید دینی خود را علنا در محیط کار مورد بحث قرار می دهند غالبا شادتر بوده و رضایت شغلی بالاتری دارند. 🔹کیم اظهار داشت: "برای بسیاری از مردم دین محوریت زندگیشان است. داشتن توان اظهار جنبه هایی از زندگی فردی می تواند مسائل کاری را نظیر رضایت شغلی، عملکرد شغلی و تعهد شغلی، تحت تاثیر قرار دهد. داشتن جوی در محیط کار که به هر دین و فرهنگی آغوش باز نشان دهد، می تواند برای سازمان ها سودمند باشد". 🔹کیم اظهار داشت کارفرما ها ممکن است حتی تمایل داشته باشند سیاستی دین پذیرانه در پیش بگیرند یا راهی برای تشویق کارمندان به اظهار نظرات دینی بیابند. برای مثال، برخی سازمان ها ممکن است جشنی اداری برای کریسمس داشته باشند، اما می توانند سایر اعیاد و ایام مذهبی همچون حنوکه، رمضان یا اعیاد بودایی را به رسمیت شناخته و جشن بگیرند. 🔹کیم روان شناسی سازمان مطالعه کرده و از نویسندگان مقاله ای در نشریه Journal of Organizational Behavior می باشد تحت عنوان "کاربرد مدل های مدیریت هویت کارفرما در فرهنگ های مختلف: مسیحیت در ایالات متحده و کره جنوبی". 🔹سایر نویسندگان مطالعه شامل برنت لایونز، استادیار مطالعات مدیریت و سازمان در دانشگاه سیمون فریز، جنیفر وسل، استادیار روان شناسی دانشگاه مریلند، سونیا گومان استادیار مدیریت دانشگاه هاوایی و آن ماری رایان، استاد روان شناسی دانشگاه میشیگان هستند. 🔹برای مطالعه بین فرهنگ ها، پژوهشگران حدود 600 مشتغل بزرگسال را از از مشاغل مختلف - شامل مشاغل آموزشی و اقتصادی - در ایالات متحده و کره جنوبی، مورد مطالعه قرار دادند. کارمندان مذکور همگی مسیحی بودند اما از فرقه های مختلفی شامل پرسبیترین، باپتیست و بودند. 🔹پژوهشگران از شرکت کنندگان پرسیدند دین برای آن ها چقدر مهم بوده و در تشکیل هویت آن ها چقدر نقش داشته اشت. 🔹کیم می گوید نتایج نشان دادند کارمندانی که دین را به عنوان بخشی محوری از زندگی خود ارج می نهند به احتمال بیشتری دین خود را در محل کار فاش می کنند. کارمندانی که حس می کنند تحت فشاری هستند تا خود را با دیگران همسان کنند، به احتمال کمتری هویت دینی خود را فاش می کنند. 🔹وی اظهار داشت: "آشکار کردن دینتان در محیط کار می تواند برای کارمندان و سلامتی فردی مفید باشد. وقتی تلاش می کنید هویت خود را پنهان کنید، باید وانمود کنید یا به دیگران دروغ بگویید، کاری که می تواند استرس زا باشد و تاثیر منفی بر رابطه شما با همکاران داشته باشد". 🔹اما چیزی که از همه چشمگیرتر است، این است که پژوهشگران دریافتند کارمندانی که دین خود را در محیط کار فاش می کنند از چندین خروجی مثبت همچون رضایت شغلی و حس سلامتی بالاتری برخوردارند. 🔹کیم می گوید چندین راه برای آشکار سازی دین در محیط کاری برای کارمندان وجود دارد. کارمندان ممکن است میز کار خود را با چیزی مربوط به دین مانند صلیب یا تقویم تزیین کنند. همچنین ممکن است حین گفتگو، داستان ها یا اطلاعاتی درباره باور های مذهبی خود به اشتراک گذارند؛ مانند توصیف رخداد هایی درباره کلیسا. 🔹پژوهشگران دریافتند فرق چندانی میان نمونه های آمریکایی و کره ای وجود ندارد. همچنین تفاوت چندانی بین مشاغل یافت نشد اما کیم اظهار داشت احتمال دارد فرهنگ حاکم بر یک سازمان نیز در تعیین این که کارمندان دین خود را آشکار می کنند یا خیر نقش ایفا کند. 🔹به گفته کیم تحقیق درباره دین در محیط کار، تعادل زندگی و کار نقش ایفا می کند. پژوهش برای نشان دادن آن که ویژگی های فردی همچون خانواده و دین می توانند بر مسائل کاری تاثیر گذار باشند یا خیر، ادامه دارد. 🔹به گفته کیم: "مردم می توانند مسائل غیر کاری را به محل کار بیاورند یا ممکن است مسئله ای کاری را به حوزه غیر کاری خود وارد کنند. اکنون مرز این دو ناپدید شده و تمایز های ندرتا واضحی میان کار و زندگی شخصی وجود دارد". 🌐https://m.phys.org/news/2014-12-employees-religion-happier.html 🎓محقق : B.U.D.A @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan
هدایت شده از روشنگر مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 📡 #تردستی رسانه‌ای؛ از « راننده #اتوبوس_مرگ » تا «شیرمحمد یاور ثلاث»! @FERAGHVAADYAN
روشنگر مدیا
♦️از کتمان حقایق تا تهدید ضمنی ↙️ سایت طیف افراطی دراویش گنابادی، موسوم به «مجذوبان‌نور» با انتشار مطلبی، در تلاش مجدد برای سرپوش گذاشتن بر جنایات راننده اتوبوس مرگ در حوادث گلستان‌هفتم، با عبارت «درویش‌کشی بر هیچ ملکی، خوش‌یمن نبوده‌است» به تهدید ضمنی نیز پرداخت. البته این نخستین‌بار نیست که گروهک اقدام به تهدید نموده و پیش از این نیز با انتشار بیانیه‌هایی، اقدام به ارعاب و تهدید به تشنج‌آفرینی کرده بود. @feraghvaadyan
🕉 مدیتیشن به بهانه «ماه‌گرفتگی»! 🕉 نفس انجام #دعا و مراقبه، امری مثبت و سازنده است لیکن اشاعه #مراقبه به سبک و سیاق غربی و شرقی که مبتنی بر ادای الفاظ بی‌معنا( #مانترا ) و مستلزم #خلسه در نوعی سکون و سکوت و خلأ معنایی می‌باشد، با مفهوم مراقبه #اسلامی و ذکرگویی که غایت آن بریدن از نفسانیات و پیوستن در ذات احدیت است، فاصله‌ای بسیار دارد. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روشنگر مدیا
💢آقای خوش تیپ بخاطر یک کار عجیبی کرد! ↙️ تام کروز که عضو فرقه مذهبی است برای نزدیکی به مقر اصلی ساینتولوژی همراه با پسرش به فلوریدا نقل مکان کرده است. 🔸تام کروز عمارت خود در بورلی هیلز لس آنجلس را به مبلغ 39 میلیون دلار فروخته و راهی فلوریدا شد. او در پنت هاوسی در نزدیکی کلیسای ساینتولوژی که مقر اصلی این فرقه است ساکن شده است. کروز همراه با پسرش کانر 23 ساله که فرزندخوانده او با نیکول کیدمن است و به دنبال پدرش به این کلیسا پیوسته است به فلوریدا رفته است. 🔸تام کروز در کنار بازیگران معروف دیگری مانند ویل اسمیت، جان تراولتا، الیزابت ماس، نازنین بنیادی و افراد معروف دیگری عضو این فرقه است و رابطه بسیار خوبی با رهبر آن دیوید میسکاویچ دارد. 🔸ساینتولوژیست‌ها افرادی با باورهای غیرعادی و افراطی هستند و آیین‌های عجیبی برگزار می‌کنند. این فرقه را ران هابارد نویسنده داستان‌های علمی تخیلی در سال 1954 بنیان گذاشت و از آن زمان در بعضی از کشورها مانند ایالات متحده، سوئیس، مکزیک، استرالیا و پرتغال یک دین رسمی به حساب می‌آید. ساینتولوژی در بقیه کشورها یک فرقه و فعالیتش ممنوع اعلام شده است. در ظاهر، این فرقه می‌کوشد تا به واسطه علم انسان را به خداشناسی نزدیک کند اما در نهایت مشخص شد که این فرقه بیشتر به دنبال کسب منافع شخصی رهبران خود بوده و تمامی افرادی که در آن وارد می‌شوند تحت سلطه رهبران کلیسایی آن قرار می‌گیرند. 🔸بزرگ‌ترین مخالفان این آئین در ایالات متحده را مسیحیان معتقد و اعضا سابق کلیسای ساینتولوژی تشکیل می‌دهند. بسیاری معتقدند این آیین با استناد به حرفهای خود ران هابارد که اعتقاد داشت چنانچه نویسنده‌ای می‌خواهد بیش از یک سنت برای هر خط نوشته درآمد داشته باشد باید دینی بیاورد، تنها برای درآمد زایی ایجاد شده‌است. کلیسای ساینتولوژی به شدت در برابر نوشته‌های مخالف خود واکنش نشان می‌دهد و با استفاده از قانون کپی رایت و ادعای اینکه مخالفان اسرار این دین را فاش کرده‌اند با به دادگاه کشاندن بسیاری از مخالفان آنها را خاموش کرده‌است. همچنین تعدادی قتل هم به طرفداران این دین نسبت داده می‌شود. 🔸هرکسی بخواهد از این فرقه خارج شود با خطر مرگ روبرو خواهد شد و به هیچ وجه نباید اسرار مگوی آن را جایی بازگوکند. اعضا آیین‌هایی پنهانی برگزار می‌کنند و سبک زندگی غیرعادی دارند. منبع: citna.ir @Feraghvaadyan
⭕بانوی کرجی که از منتسبین به فرقه ضاله بود با حضور در صحن مقدس آستان امامزاده حسن(علیه السلام) کرج پس از ادای شهادتین به دین و مکتب شیعه اثنی عشری گروید. 🔷به گزارش (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) حجت‌الاسلام حسین قبادی ضمن تبریک میلاد ثامن‌الحجج حضرت امام رضا (علیه السلام) اظهار داشت: این بانوی کرجی همزمان با میلاد امام رضا (علیه السلام) به دین اسلام مشرف شد و با اختیار مذهب شیعه نام خود را در لیست محبان و شیعیان اهل بیت(علیهم السلام)  ثبت و ضبط کرد. 🔶بانوی رها یافته از دام بهاییت  گفت: کار من چند سال تحقیق و مطالعه در باب ادیان و مشکلات موجود در فرقه ضاله بهاییت و شناخت دین اسلام و مذهب شیعه بود که بامطالعه در خصوص مقام والا و سیره حضرت فاطمه الزهرا (س)، علاقه‌مندی شدیدی به الگو گرفتن و پیروی از راه این بزرگ بانوی جهان پیدا کردم. 🔷هیچ دینی نمی‌تواند احکام و اعتقاداتی  همچون احکام دین اسلام را به پیروان خود ارائه دهد زیرا کامل‌ترین و مفیدترین دستورات دینی دستورات دین اسلام هستند و با افرادی که در فرقه ضاله بهاییت هستند باکمی مطالعه در دین اسلام مسیر را خواهند پیدا نمود و از گمراهی خارج خواهند شد. 🔶این بانوی ساکن کرج نوع نگاه اسلام به زن را  یکی از علل گرایش خود به دین اسلام عنوان کرد... rahyafteha.ir/56054/ @Feraghvaadyan
🔺پروه «شهیدسازی» طیف افراطی اهل‌حق
روشنگر مدیا
🔺پروه «شهیدسازی» طیف افراطی اهل‌حق
🔺پروه «شهیدسازی» طیف افراطی اهل‌حق 👈پس از گذشت پنج سال از واقعه تأسفبار تحریک برخی عناصر اهل‌حق توسط طیف افراطی این مرام، موسموم به «مجمع –غیرقانونی- فعالان مدنی یارسان» و آتش کشیدن خود در برخی اماکن عمومی مانند مجلس شورای اسلامی، اعضای این مجمع غیرقانونی که همواره کوشیده‌اند خود را نماینده اهل‌حق نشان دهند، با تبلیغات گسترده‌،اقدام به برگزاری مراسم یادبود و «شهید» نامیدن این افراد نموده‌است. 🔸این در حالی است که اقدام این افراد به هیچ‌وجه مورد تأیید سید و بزرگان اهل‌حق نبوده و همواره برائت و مخالفت خود را با اقدامات افراطی این طیف ابراز داشته‌اند. 🔹افراطیون با هدف سهم‌خواهی، «محرومیت از حقوق‌شهروندی» و «لزوم به رسمیت شناختن آیین اهل‌حق در قانون اساسی» را دستمایه تحرکاتی چون تبلیغ در فضای مجازی، برگزاری تجمعات غیرقانونی و اموری چون دوختن لب و دهان (برای تشجیع افراد)، ساخته‌اند. حال آنکه، برخی بزرگان اهل‌حق در مصاحبه‌های اخیر خود بر برخورداری‌های اهل‌حق از حقوق‌شهروندی، تأکید نموده و با این‌دست اقدامات به مخالف پرداخته‌اند. @Feraghvaadyan
🔺تداوم موج تبلیغاتی امریکا علیه ایران ⬅️ معاون رئیس جمهور آمریکا: حقوق فعالان مذهبی در ایران نقض می شود به دنبال یادداشت و سخنرانی جنجالی «مارک پمپئو» در زمینه نقض آزادی‌های مذهبی در ایران، این‌بار «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور امریکا در نشست «برای پیشبرد آزادی مذهبی»، مدعی نقض حقوق فعالان مذهبی در ایران شد. 👤“مایک پنس” روز پنجشنبه ۴ مرداد، در سخنرانی خود در جمع نمایندگان ۸۰ کشور گفت: مسیحیان، سنی ها، بهائیان کمترین آزادی را در ایران دارند. آن‌ها مدام مورد حمله هستند و حتی کشته می شوند. ⭕️معاون رئیس جمهوری ایالات متحده که سخنران نشست «برای پیشبرد آزادی مذهبی» با حضور نمایندگان حدود ۸۰ کشور بود، در بخشی از سخنانش به نقض حقوق فعالان مذهبی در ایران اشاره کرد و گفت: نگاهی به کشور شماره یک حامی تروریسم بندازیم. مسیحیان، سنی ها، بهائیان کمترین آزادی را در ایران دارند. آنها مدام مورد حمله هستند و حتی کشته می شوند. ⭕️پنس در بخش دیگری از سخنانش به کشورهایی که نقض آزادی مذهبی در آنها وجود دارد اشاره کرد و گفت ۸۳ درصد مردم جهان در کشورهایی هستند که آزادی مذهبی نیست یا مورد آزار حکومت و حتی مذهبیون قرار دارند. ⭕️این نشست امروز که از سوی وزارت خارجه آمریکا برگزار شده، با سخنان مایک پمپئو افتتاح شد. وی در سخنانش گفت که درباره میانمار، چین و ایران گزارشی از نادیده گرفتن آزادی مذهبی منتشر خواهیم کرد. ⚠️نکته قابل‌تأمل، نقض آزادی‌های مذهبی در کشوری است که سنگ این مقوله را به سینه می‌زند؛ کشتار فرقه «دیویدیه»، جلوگیری از فعالیت آزادانه فرقه‌های شیطان‌پرستی، اعمال قوانی ضدفرقه‌ای و موارد آشکار نژادپرستی علیه مسلمانان، از جمله مواردی است که متوجه امریکا در این زمینه است،‌اما هیچ‌گاه در باب آن پاسخگو نبوده‌است. @Feraghvaadyan
🔷گزارش تصویری از اختتامیه سی و هشتمین دوره جام جان باختگان 🔹آیین پایانی سی و هشتمین دوره جام جان باختگان به همت کانون دانشجویان زرتشتی شامگاه... 🔗 berasad.com/?p=53031 @Feraghvaadyan
🔴 شیخ محمود حلبی: ما بنا نداریم با شاه در بیفتیم❗️ مرحوم استاد حمید سبزواری در خاطرات خود می گویند: ✍ « یک سفری آقای شیخ محمود که در راس انجمن بود به سبزوار آمد. یک شب در منزل حاج آقا فخر که یکی از علمای سبزوار بود، من یک شعر خواندم در رابطه با حضرت امام زمان (عجل اللّه تعالی فرجه). ایشان خوششان آمد و بسیار تعریف کردند و گفتند: ما فردا می خواهیم برویم نیشابور، با ما به نیشابور بیایید. بعد ما بلند شدیم و روز دیگر به نیشابور رفتیم. در نیشابور در خانه ی مجللی از ما پذیرایی کردند. به نظر من سه اتاق بود که اینها پر از جمعیت بود و من در آنجا یک شعری خواندم که این شعر دقیقا حمله به دستگاه سلطنت بود: بسته دارد لب من دشمن تردامن/تا بر دوست نگویم سخن از دشمن رازها دانم در پرده و نتوانم/پرده برداشتن از راز نهانی من بس که در پرده سخن گفتم و کس نشنود/خود همان به که زگفتار شوم الکن یا سخن سازم آن سان که پسندد خصم/ از گل و باده و از ساده ی سیمین تن ✔️ این قصیده را تا آخر خواندم؛ بعد که این شعر را که بسیار طولانی بود خواندم و نشسته بودم ، یک قندانی پیش من بود آقای حلبی اشاره کرد که آقا حمید آن قندان را اینجا بیاورید. من قندان را برداشتم بردم جلوی ایشان گذاشتم. ⚡️ایشان در گوش من گفت: «ما بنا نداریم با این بابا در بیفتیم.»❗️چون من آخر آن شعر به سلطنت و مسائل سیاسی و وطن پرستی و ضد سلطنتی اشاره کرده بودم. ✅ من واقعا سرد شدم. آمدم نشستم، به این فکر افتادم که خیر، این انجمن جای من نیست، من اسلام را منهای سیاست نمی توانم بپذیرم. اسلامی که من مطالعه کرده بودم، و صحنه هایی را که دقیقا به آن توجه کرده بودم که یکی از صحنه هایش کربلا، یا قبلش ضربت خوردن حضرت امیر، زندگی حضرت علی (علیه السلام) بود که اینها را مطالعه کرده بودم گاهی سری به نهج البلاغه زده بودم و یا فرمایشات حضرت امام حسین (علیه السلام) و آن شعر معروف که حضرت امام حسین (علیه السلام) رجز می خواندند، وقتی اینها را مقایسه می کردم دیدم خیر، ما را دارند به یک جایی می کشانند که اسم ما مسلمان باشد، رسماً هر بلایی سر ما آمد تحمل کنیم.⚠️ تصادفا من از آنها کناره گیری کردم و در مجامعشان شرکت نمی کردم. این را هم عرض کنم که در بسیاری از جلساتی که اینها به عنوان مبارزه و معارضه با بهاییت راه می انداختند خبری نبود. در اطراف سبزوار که چند جایی بود تعداد کمی از روستاییان بهایی شده بودند، ولی تعداد آنان از میزان انگشتان دست تجاوز نمی کرد. 📚 منبع: حال اهل درد، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص120 @hojjatiye @Feraghvaadyan
احمد بصری یا همان مدعی شده است که اگر بشارتی در خواب برای کسی صورت بگیرد به این صورت که از آن‌ها خواسته شود به جمع احمد بصری بپیوندند، وی بوده و باید افراد این دعوت را قبول کنند و الا کافر و از دین خدا خارج خواهند شد. و برای این ادعای خود آیه 7 سوره‌ی قصص را شاهد می‌آورد. و مدعی است: «مقصود از وحی در « أَوْحَيْنا إِلى أُمِّ مُوسى» همان است» منبع؛ برگرفته از: مع العبد الصالح، ابوالحسن، ج2، ص41 درحالی که به فرموده‌ی (علیه‌السلام) منظور از «اوحینا» به مادر حضرت همان است: «و اما وحی الهام این سخن خداوند بلند مرتبه است: و پروردگار تو به زنبورعسل وحی کرد که از برخی کوه‌ها و از برخی درختان و از آنچه داربست می‌کنند، خانه‌هایی برای خود درست کن و مانند وحی الهام، سخن خداوند به مادر موسی است: و به مادر موسی وحی کردیم که او را شیر ده و چون بیمناک شدی او را در نیل بیانداز.» منبع؛ بحارالأنوار، ج61، ص230 @Feraghvaadyan @ferghenews
🔺تفكر فرقه‌اي «تفكر فرقه‌اي» مي‌تواند از كوچك‌ترين نهاد اجتماعي، يعني خانواده براي رشد و گسترش طولي و عرضي خود در جامعه بهره ببرد. مانند مافياي سيسيل، كه در اصل يك تشكل فرقه‌اي خانوادگي با هدف منافع مادي و ثروت‌اندوزانه و كسب قدرت سياسي اجتماعي است. و يا از بزرگ‌ترين نهاد اجتماعي، يعني دولت براي پيشبرد اهداف خود بهره‌مند شود. مانند نازيسم و صهيونيسم كه ساختاري فرقه‌اي دارند. بنابراين، در تعريف «فرقه» بايد ابتدا به اين نكته توجه كرد كه با يك ساختار رواني مواجه هستيم، نه يك نهاد اجتماعي. به‌عبارت ديگر، فرقه پيش و بيش از آنكه يك نهاد اجتماعي باشد، يك ساختار رواني است. اين ساختار چنانچه در جهت منافع سودجويانه و تجاري مورد استفاده قرار بگيرد، فرقه‌اي تجاري و اقتصادي خواهد بود. مانند شركت‌هاي هرمي يا گلدكوئيستي. چنانچه امور امنيتي و تروريسم را در خدمت منافع خود بگيرد، تبديل به فرقه‌اي تروريستي خواهد شد. مانند القاعده و مجاهدين خلق. به همين ترتيب، براي نيل به اهداف خود در هر قالبي قرار بگيرد، رنگ و فرم آن قالب را به خود مي‌گيرد. اما هرگز ماهيت آن تغيير نمي‌كند. شايد بتوان گفت: تفكر فرقه‌اي، هر قالبي را كه به استخدام خود درآورد، آن قالب را مطابق ساختار رواني خود تغيير داده، استحاله مي‌كند. يك فرقه مذهبي، اگرچه از متن و بطن يك دين جا افتاده براي رشد خود استفاده مي‌كند، اما در كوتاه‌مدت، تمام آموزه‌هاي دين پايه را به نفع خود جعل و استحاله مي‌كند. به‌طوري‌كه آن تعاليم، وقتي در فرقه مورد استفاده قرار مي‌گيرند، ديگر آن معناي اصلي و اصيل خود را ندارند، بلكه مطابق تفسير فرقه از آن كليدواژه، قرائتي جديد به دست مي‌آيد كه معمولاً با نسخه اصلي تفاوت‌هاي ماهوي زيادي نيز دارد. جالب‌ اينكه اين قرائات عموماً قرائت اصيل و حاق واقع نيز پنداشته مي‌شوند. 📚منبع: مقاله جستاري در فرقه‌شناسي @Feraghvaadyan
👈مفهوم "بخشش" در معنویت‌های جدید فراوان تبلیغ می‌شود. این مفهوم در نوشته‌های "اکهارت توله" فیلسوف آلمانی برجستگی خاصی دارد. در متون اسلامی، مفهوم بخشش در عرصه حیات جمعی و تعامل با افراد در اجتماع وارد شده و به معنای صرف نظر کردن از حق معنوی و مالی خود و یا سهیم کردن دیگران در امکانات شخصی است. اینگونه بخشش در متون دینی، در صورتی فضیلت اخلاقی محسوب می‌شود که با قصد خیر رساندن به دیگران و کسب رضایت خدا انجام شده باشد. 🔹واژه بخشش در کلام اکهارت، به معنی چشم‌پوشی از داشته‌های خویش و شریک کردن دیگران در دارایی‌های خود نبوده بلکه به معنی چشم‌پوشی از نگرانی‌ها و گذشتن از خود است. به عبارت دیگر، بخشش در نظام اندیشه اکهارت، نه با سرگذشت دیگران پیوند می‌خورد نه با انگیزه ورود به عالم معنا و کسب فضیلت اخلاقی انجام می‌شود یعنی نه خدا در آن به چشم می‌خورد و نه رسالت اجتماعی در آن دیده می‌شود، نتیجه اینکه بخشش در اندیشه اکهارت واژه‌ای در مقابل کینه‌توزی یا خساست نیست بلکه در مقابل ندامت به کار می‌رود. 🔹بخششی که اکهارت به آن دعوت می‌کند، در حقیقت دعوت به سرپوش گذاشتن بر وجدان اخلاقی است یعنی چراغی به نام عذاب وجدان که ممکن است سوسوی آن در نهایت آدمی را به خالقش پیوند دهد و راه بسته انسان مدرن را به عالم معنا باز کند. این در مکتب اکهارت، ضد ارزش است و مدفون کردن آن، ارزش معرفی می‌شود! اکهارت از دیگران می‌خواهد با بخشش، گله و شکایت را کنار بگذارند و انسان‌های قانع و سربه‌راهی باشند و اجازه دهند که تمدن غرب به کار خود ادامه دهد. ❓به راستی معنویتی که با انکار مشکلات روانی انسان مدرن آغاز می‌شود، شناختش از نیازهای روحی آدمی چه میزان درست خواهدبود؟ فهمش از ساحت‌های وجودی انسان چقدر قابل اعتماد خواهدبود؟ در نهایت راهکارهایی که برای درمان پیشنهاد می‌دهد، چه میزان واقع‌بینانه و کارآمد خواهندبود؟ @Feraghvaadyan
👈تقسیم دنیا به «ما» و «آنها» در فرقه‌ها 🔹اصلی‌ترین چیزی که اعضای فرقه باید بیاموزند این است که آنها با افراد بیرون از فرقه فرق دارند و لذا پررنگ ترین خط‌کشی در ذهن هر عضو فرقه خطی فرضی است که بین خود و دیگران رسم می‌کند و به این ترتیب دنیای فرقه‌ها به ما و آنها تقسیم می‌شود. در اصلِ گروهیِ « ما در برابر آنها» از نظام اعتقادی « همه چیز یا هیچ چیز» استخراج می‌شود: حق با ماست، آنها (بیرونی‌ها، غیر عضوها) اشتباه می‌کنند. آنها شیطانی، ارشاد نشده و ... هستند. هر عقیده یا عملی خوب است یا بد است، خالص است یا شیطانی است. کسانی که عضو می‌شوند به تدریج در جوهره محیط نقادانه و غیرواقعی فرقه – که تولید کننده ی احساس گناه و شرمساری است - حل می‌شوند. بسیاری از گروه ها مطرح می‌کنند که تنها یک شیوه ی فکر کردن، واکنش نشان دادن یا عمل کردن در هر وضعیت به خصوصی وجود دارد و جایی در وسط یافت نمی‌شود. بنابراین از اعضا انتظار می‌رود که در مورد خودشان و سایرین به توسط همین معیار «همه چیز یا هیچ‌ چیز» قضاوت کنند. @Feraghvaadyan
🔺کریم آقاخان، چهل و نهمین امام اسماعیلیان نزاری، ملقب به آقاخان چهارم، آخرین امام این فرقه می‌باشد. وی در سال ۱۹۳۶م در شهر ژنو متولد شد. مادرش اهل انگلستان بود، علوم ابتدایی را در سوئیس و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه ‌هاروارد امریکا تمام کرد. وی در سال ۱۹۶۹م ازدواج کرد و دو پسر به نام‌های رحیم و حسین و دختری به نام زهرا دارد. 🔹وی در 20سالگی (سال ۱۹۵۷م) در سوئیس در حضور نمایندگان نزاری آسیا و افریقا به عنوان امام جدید معرفی شد. عموماً در غرب، او را «حضرت والا پرنس کریم آقاخان چهارم» می‌نامند. کریم‌آقاخان در سال ۱۹۸۶م یک سند عمومی به نام «قانون اساسی مسلمانان شیعه امامی اسماعیلی» برای همه پیروان خود در جهان انتشار داد و با این اقدام تلاش کرد بر سازوکار تشکیلاتی فرقه بیفزاید. 🔸بخشی از ثروت شخصی آقاخان که به گفته مشاوران او در سال ۲۰۰۷ بیش از یک میلیارد دلار است، از عشریه‌هایی (سهم امام) تأمین شده‌است که پیروان فرقه اسماعیلیه در سراسر دنیا به او می‌پردازند. وی در مورد مبلغ این عشریه‌ها سکوت اختیار کرده اما احتمالاً به صدها میلیون دلار در هر سال می‌رسد. از60 سال پیش تاکنون (زمان جانشینی وی) کنترل بی قید و شرط این عشریه‌ها به کریم‌آقاخان واگذار شده‌است. وی این سرمایه‌ را در حدود ۹۰ بنگاه تجاری هزینه کرده‌است که در مجموع، ۳۶ هزار کارمند در آن‌ها مشغول هستند. چند هتل پنج‌ستاره، چندین شرکت مخابراتی و یک خط هواپیمایی از جمله این بنگاه‌هاست اما بیشتر آن‌ها بنگاه‌های تجاری کوچک و متوسط در آسیای میانه و افریقای جنوبی هستند. 🔹می‌توان گفت، روند تدریجی تحول ماهوی و تشکیلاتی فرقه آقاخانیه با زعامت کریم آقاخان، شدت گرفت و طی دوران 60 ساله رهبری وی به نقطه اوج خود رسید. محیط رشد و فضای تربیتی کریم آقاخان، رویکردهای مثبت وی به غرب و ایدئولوژی‌های غربی(به‌ویژه سکولاریسم و پلورالیسم)، تا حد زیادی این مسئله را توجیه می‌کند. به هر روی، وی در دامان مادری انگلیسی و تحت نظارت پدربزرگ مفتخر به درجه «سِر» خود، رشد یافته و برای قرار دادن تشکیلات فرقه در مسیر مورد نظر مهیا گردید. بدین‌سان، کریم آقاخان مجموعه فعالیت‌هایی را در حوزه‌های تبلیغاتی، فرهنگی و اقتصادی همسو با غرب در دستورکار فرقه قرار داد و برای پیشبرد آن از ثروت این خاندان بهره گرفت. 📚منبع: روشنا @Feraghvaadyan
🔮🍃 تحقیقات علمی و معتبر در مورد دین داری و خودکشی چه میگوید : 📋 چکیده مقاله : یک فرا تحلیل (متا آنالیز) 📌 2015 Jun 25 🔖پیش درآمد: خودکشی یک نگرانی عمومی بزرگ در حوزه سلامت و یک عامل عمده مرگ و میر در سراسر جهان است. چگونگی تاثیر دین بر خطر خودکشی در محیط های گوناگون سراسر جهان نیاز به شفاف سازی دارد تا راهبرد های ممانعت از خودکشی به بهترین وجه آگاهی یابند. 🔖 روش های تحقیق: یک فرا تحلیل با استفاده از نتایج جستجو در دیتابیس پاب مد و Web of Science به پیروی از پروتکل PRISMA ، با واژگان کلیدی"دین"، "مذهبی"،"دینداری"،"معنوی"، "معنویت"،"خودکشی" و "اقدام به خودکشی" به عمل آمد. از الگو های تصادفی و تنظیم شده برای محاسبه استفاده شد. تحلیل های کوچکتری نیز میان دسته بندی هایی که در ادامه می آیند انجام شد: سنین پایین (کمتر از 45 سال)، سنین بالا (45 سال و بالاتر)، فرهنگ غرب، فرهنگ شرق و تجانس دینی. 🔖 نتایج: این فرا تحلیل، نه مطالعه را که مجموعا 2339 مورد خودکشی و 5252 شرکت کننده را ارزیابی کرده و با معیار های گزینشی مطابقت داده شده، شامل می شود. فرا تحلیل مذکور و تحلیل های کوچک تر روی هم رفته تاثیر بازدارنده چشمگیر دین را در مطالعات انجام شده در فرهنگ های غربی، نواحی دارای تجانس دینی و جمعیت های مسن تر نشان دادند. 🔖 نتیجه گیری: دین در اغلب محیط هایی که پژوهش به عمل آمده، نقش بازدارنده ای در برابر خودکشی ایفا می کند. البته این تاثیر بسته به زمینه فرهنگی و دینی متغیر است. بنابراین متخصصان سلامت عموم نیاز دارند جو اجتماعی و دینی را که اکنون بر یک جمعیت حاکم است، هنگام طراحی راهبرد های جلوگیری از خودکشی قویا در نظر داشته باشند. سایت بیوتکنولوژی آمریکا (2015) 🌐https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4482518/ ژورنال پلاس (2015) 🌐http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0131715 🎓 محقق : B.U.D.A 🔺انتشار در کانال با ذکر نام و ایدی. 🔺برداشت کاربران محترم بلامانع. ▬▬▬▬▬ஜ۩۩ஜ▬▬▬▬▬ ⚠️دروغ ها و خرافات ملحدین @Feraghvaadyan @Zandiq_IQ7
👈در چند دهه گذشته، موضوع عجيب فرقه‌هاي مخرب به سرعت گسترش يافته و تبديل به معضلي مهم و اساسي در سطح اجتماعي و سياسي شده‌است. 🔹 در حال حاضر حدود صدها فرقه مخرب تخمين زده شده‌اند و اين به معني عضويت نزديك به صدها هزار نفر در آنهاست. فرقه‌ها در اشكال و اندازه‌هاي گوناگوني ظاهر مي‌شوند. برخي خیلی پول دارند در حالي‌كه برخي ديگر نسبتاً فقير هستند. 🔹 در هر حال بعضي از آنها به وضوح از سايرين خطرناك‌تراند. نفوذ آنها به سادگي بر زندگي اعضايشان سايه افكنده است و مسئله مهم‌تر اينكه برخي از آنها در پي دستيابي به قدرت سياسي و نفوذ فرهنگي و بهره‌گيري از آن در جهت تغيير ساختار اجتماعي و در مواردی تغيير در سطح جهاني هستند. شايد اين حرف جنجال‌برانگيز باشد كه آنها را در كل تهديدي براي آزادي‌هاي فردي و اجتماعي بدانيم، با اين حال لازم به ذكر است كه آنها با اقدام‌هاي نفوذي در منطقه و فعاليت‌هاي انتخابي براي كانديداها در عرصه‌هاي سياسي، نفوذ كرده‌اند. 🔹برخي از آنها از طریق لابيگري‌هاي پنهاني در تلاش براي تأثير بر سياست خارجه هستند يا از عمده‌ترين تأمين‌كنندگان پول و اسلحه برای نيروهاي مخالف به شمار مي‌آيند. در واقع آنها به دنبال سكويي براي پرش براي دنبال كردن اهداف بارز خود هستند. فرقه‌ها با قبضه بازار خريد زمين، املاك و مستغلات و به دست گرفتن زمام امور صدها معامله تجاري، نفوذ اقتصادي خود را به نمايش مي‌گذارند. برخي شركت‌هاي واسطه به بهانه دوره‌هاي اجرايي سرپرستي، در حالي‌كه خيال به‌دست آوردن زمام امور كمپاني را دارند، وارد عمل مي‌شوند». 🔹فرقه‌ها علاوه بر اینکه کنترل اعضا را در دست می‌گیرند به دنبال تأثیرات سیاسی و ایجاد تغییرات اجتماعی و فرهنگی نیز هستند. نباید از خطراتی که وجود دارد به سادگی گذشت . 📚منبع: حسن، استیون. مبارزه با کنترل ذهنی فرقه‌ها، فصل سوم. @Feraghvaadyan