روشنگر مدیا
🔴خبر فوری 🔴حکم پنج سال حبس تعزیری دکتر محمدعلی طاهری در دادگاه تجدیدنظر تأئید شد. @Antihalghe @Fe
💢 حکم ۵ سال حبس محمدعلی طاهری، #سرکرده #عرفان_حلقه در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.
🔻حکم ۵ سال حبس تعزیری محمدعلی طاهری،سرکرده عرفان حلقه، شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید و به وکیل وی ابلاغ شد.
@Feraghvaadyan
⭕️ اعتراض چندین باره به رفتارهای غیر کتاب مقدسی بین اعضای #فرقه #تبشیری
↙️ رفتارها و حرکات زننده به امر همه گیر در فرقه #مسیحیت_تبشیری تبدیل شده و هر روز بیش از پیش این فرقه را به قهقرا میبرد، سیری که بارها و بارها مورد اعتراض اعضای فرقه قرار گرفته است.
🔶 از جمله این رفتارها به غش کردن و ها و سر و صداهای عجیبی می توان اشاره کرد که از سوی برخی مهرهاهای شناخته شده جریان مسیحیت صهیونیستی به عنوان یک رسم در این فرقه جا افتاده شده است.
♦️ چنان که بر این گونه غش کردن ها و افتادنها و ایجاد اصوات گوش خراش و نامفهوم اسم پر شدن از روح را داده اند و اصوات مضحک و عجیب و غریببی که از دهانشان خارج می شود را صحبت به زبان ها مینامند که هیچ کدام بنیان کتاب مقدسی نداشته و به قول یکی از اعضای فرقه "مندرآوردی" است.
🔶 حتی یکی از الهیدانان مسیحی اذعان میکند که در کتاب مقدس و در موعظه های مسیح و رسولان هیچ اشاره ای به فریادها، غش کردنها، رعشه ها و یا جیغ ها وجود ندارد. واضح است که جیغ های بلند و رعشه ها با اصول کلام همخوانی نداشته و بنابراین باید منع شود.
♦️ چنین رفتارهایی حتی به شبکه های تبشیری هم راه پیدا کرده و در برنامه های متفاوت این شبکه ها دیده میشود که اتفاقا موجب اعتراض مخاطبین خودشان هم شده و نشان میدهد که اوضاع فرقه وحشتناک است و هر روز نسبت به قبل بیشتر به سوی نابودی حرکت میکند.
⚠️ نکته این جاست که این رفتارها و سبک سری هایی تنها محدود به برنامه های ماهواره ای نیست و حتی در کنفرانس ها و برنامه های به اصطلاح پرستشی چنین اعمالی از آنها سر میزند که اعتراض هایی در پی داشته است.
♦️شبانان و کشیشان خودخوانده فرقه برای توجیه این رفتارها حتی حاضر به تحریف کتاب مقدس نیز هستند، چنان که یکی از اعضای فرقه اعتراف کرده آنچه آنها از کتاب مقدس یاد میدهند بیشتر شبیه افسانهها است و هیچ جایی نمیتوانید این مطالب را پیدا کنید.!!!
🔶گفتنی است رواج این قبیل رفتارهای ضد کتاب مقدسی، موجب شده تا به گفته برخی اعضای فرقه تبشیری کلیساهای این فرقه نیز سلامت کلیسایی خود را از دست بدهند به حدی که در فرقه مسیحت صهیونیستی مسیحی سالم و کلیسای سالم پیدا نمی شود./رهپویان هدایت/P
@Feraghvaadyan
ارتباط #بهائیت و #فراماسونری
تعليمات بهائيت انطباق زيادى با تعليمات فراماسونرى دارد كه از جمله آنها مىتوان به جدايى دين از سياست، تسامح و تساهل، تشكيل حكومت واحد جهانى، تطابق دين با عقل جزئى، اشاره كرد.
📌 شكلگيرى و تداوم فرقه بهائيت با تلاش و برنامهريزى ايادى استعمار و كانونهاى آن شكل گرفته است؛ به دنبال اقدامات قاطع #اميركبير در اعدام #باب و سركوب خشونت و آشوبهاى مسلحانه بابيان در نقاط مختلف كشور، پيروان باب از سرنگونى قاجاريه و تسلط بر ايران سرخورده شدند.
▪️ آشنايى آنها با افكار و تحركات اعضاى محفل فرهنگى «#مانكجى هاتريا» – رئيس سازمان اطلاعاتى بريتانيا در هند و ايران و بنيانگذار واقعى اولين سازمان فراماسونرى در ايران(1)– نظير شاهزاده جلالالدين ميرزا، آخوندزاده، ميرزا ملكمخان، ميرزا حسينخان سپهسالار و…، تغييراتى در روش فكرى ايشان به وجود آورد و آنها با افكار ماسونى و ليبرالى آشنا شدند، سپس با تدوين كتاب «تاريخ جديد» كه صورت اصلاح شده «تاريخ قديم» بابيان بود واژههاى تند بر ضد شاه قاجار و برخى عوامل حكومت را حذف يا تعديل نموده و در عوض، همصدا با امثال آخوندوف، حملات پيشين خود به روحانيت را شدت بخشيدند و با استفاده از روش ملكم و آخوندزاده، دست به تأليف رسالههاى جديدى مانند مقاله سياح زدند.(2)
🔺 مانكجى، با سران بابى و از جمله با شخص ميرزا حسينعلى نورى(بهاء) ارتباط نزديك داشته است. همچنين مطابق گزارش ركنالدوله، در ۱۳۰۸ق، ملكمخان درعكا با بهاء ديدار و مذاكره داشته است.(3)
◾️از سوى ديگر، سفر برنامهريزى شده عباس افندى به اروپا و آمريكا، كه با تبليغات فراوان از سوى متنفذترين محافل سياسى و مطبوعاتى دنياى غرب همراه بود، نشانى آشكار از اين پيوند عميق و همكارى ميان سران فرقه بهائى و كانونهاى مقتدر فراماسونرى در اروپا و آمريكا است كه به عنوان نقطه عطف در تاريخ اين فرقه از آن ياد مىشود.
👁🗨در طول اين سفر كوشش مىشد تا وى به عنوان نماد پيدايش «مذهب جديد انسانى» و آرمان فراماسونرى معرفى شود. بررسى جريان اين سفر و مجامعى كه #عباس_افندى (عبدالبهاء) در آن حضور مىيافت، ثابت مىكند كه كارگردان اصلى اين نمايش «انجمن جهانى تئوسوفيستى» يكى از محافل عالى فراماسونرى غرب بود. او به ويژه در آمريكا در مجامع متعدد فراماسونرى حضور يافت و سخنرانى كرد.(4)
⚠️فراماسون ها در نقش عاملين #استعمار ظاهر شدند، اساس مليت ما را برهم زدند، افتخارات ملى را مسخره كردند و به كرّات بيگانهپرستى را جايگزين وطنپرستى ساختند.(5)
📚پینوشت:
1- به دليل فقدان تحقيقات بنيادين در اين زمينه تأسيس آن به غلط به ميرزا ملكم خان نسبت داده شده است. ر.ك: جستارهايى از تاريخ بهائىگرى در ايران، پيشين، ص ۲۲.
2- حضور بهائيت در انجمنهاى ماسونى و شبه ماسونى، على رجبى، ويژه نامه ايام، ش ۲۹.
3- ابراهيم صفايى، پنجاه نامه تاريخى دوران قاجاريه، ص ۱۲۱.
4- عبداللّه شهبازى، نظريه توطئه، صعود سلطنت پهلوى و تاريخ نگارى جديد در ايران، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهاى سياسى، ۱۳۸۳، صص ۶۹-۷۴.
5- فراموشخانه و فراماسونرى در ايران، پيشين، ج ا، ص۱۱.
جریان شناسی بهائیت.
@Feraghvaadyan
✅فقر علت تغییر مذهب در برزیل
🔸کلیسای اونجلیک میگوید درخواستهای عضویت بسیاری از قلمرو معنوی این کلیسا در برزیل دریافت کرده است. مذهب غالب در برزیل کاتولیک است. بنا بر آمار در سال ۱۹۹۱ تنها ۹ درصد از برزیلیها خود را پیرو کلیسای اونجلیک میدانستند، در سال ۲۰۱۰ این تعداد به ۲۰ درصد افزایش یافت. پیمایش مرکز آمار جغرافیایی برزیل با همکاری موسسه وارگاس گاتالیو اعلام کردند که بنا بر نتایج این پیمایش جمعیت کاتولیکهای برزیل در این بازه زمانی از ۸۳ درصد به ۶۸ درصد کاهش یافته است.
فقر از عوامل مهم تغییر فرقه مذهبی در برزیل عنوان شده است. مناطق فقیر نشین برزیل دور کشتزارهای برنج، باغهای انبه و خرما قرار دارند. در این نواحی مصرف الکل و مواد مخدربسیار بالاست و بسیاری از مردم ساکن این نواحی با دستاویزهای مذهبی از این متاطق به آ»ریکا مهاجرت میکنند. بر اساس گزارش مرکز آمار بزریل کاهش تعداد کاتولیکها و افزایش تعداد اونجلیکها نتیجه نفوذ غیر مستقیم سیاسی کلیسای اونجلیک و جذب افراد فقیر مناطق دور افتاده برزیل است🔸
@Religions
@Feraghvaadyan
✅ کنفرانس «گفتوگوهای اسلام و مسیحیت» در #نیجریه برگزار میشود
↙️ به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ابوجا و با مشارکت انجمن مسیحیان نیجریه موسوم به CAN، کنفرانس «گفتوگوهای اسلام و مسیحیت و دیدگاه ادیان الهی در ایجاد صلح و نفی خشونت» طی روز شنبه (۳ شهریورماه) در ابوجا برگزار میشود.
🌐 در این کنفرانس که جمعی از اندیشمندان #مسلمان و #مسیحی نیجریه مشارکت خواهند کرد در خصوص دیدگاه ادیان الهی خصوصا اسلام و مسیحیت پیرامون ایجاد صلح بین پیروان ادیان مختلف و پرهیز از خشونت بحث و تبادل نظر خواهد شد.
✳️ گفتنی است؛ نیجریه همواره شاهد درگیریهای مذهبی و قومی طی سالهای متمادی بوده است و هر ساله تعداد زیادی از شهروندان این کشور قربانی این خشونتها میگردند. علاوه بر آن گروه افراطی و تروریستی بوکو حرام چند سالی است به بهانه نفی آموزش غربی در این کشور با اعمال خشونت و کشتار بیرحمانه چهرهای خشن و جنگ طلب از اسلام ارائه کرده است که به اختلافات بیشتر مذهبی نیز دامن زده است./P/مهر
@Feraghvaadyan
💎 اعترافی زیبا و تامل برانگیز راجع به پیامبرِ جهانگیر و با عظمت اسلام،حضرت محمد روحی و ارواح العالمين له الفدا✨
#با_دقت_خوانده_شود
📖 کارن آرمسترانگ نویسنده مشهور (مسیحی_انگلیسی) در کتاب خود بنام "محمد (ص) پیامبری برای زمانه ی ما" میگوید:
🔆 محمد(ص) به مثابه یک شخصیت الگو درس های مهمی نه تنها برای مسلمانان بلکه برای غربی ها نیز دارد.
🔆 حیات او نوعی جهاد بود: همان طور که خواهیم دید، این کلمه به معنای مبارزه و پیکار نیست، بلکه به معنای تلاش و کوشش است.
🔆 محمد (ص) دقیقا نسیم صلحی بود که بر جزيرة العرب خسته از جنگ و جدال وزید و ما امروزه به افرادی نیاز داریم که آماده ایفای چنین نقشی باشند.
🔆 حیات او مبارزه ای خستگی ناپذیر علیه حرص و طمع، بی عدالتی و استکبار بود. او دریافت که جزيرة العرب در نقطه عطفی قرار گرفته و شیوه تفکر سنتی دیگر پاسخگو نیست، از این رو تصمیم گرفت طرحی نو دراندازد.
🔆 ما در 11 سپتامبر وارد دورانی دیگر از تاریخ شدیم و باید با همان شدت در ایجاد چشم اندازی نو و متفاوت بکوشیم.
🔆 حوادثی که در جزيرة العرب قرن نخست هجری اتفاق افتاد واقعا چیزهای زیادی درباره رویدادهای زمان حاضر و اهمیت بنیادین آنها به ما می آموزد، بسی بیش از نطق های کم مایه سیاستمداران.
🔆 محمد(ص) در صدد تحميل راست کیشی دینی به مردم نبود و البته چندان علاقه ای نیز به فلسفه و متافیزیک نداشت، بلکه می خواست ذهن و ضمیر مردم را تغییر دهد
🔆 او روح غالب زمان خود را جاهلیت می نامید. مسلمانان معمولا دوران پیش از اسلام در جزيرة العرب را عصر جاهلیت می نامند.
🔆 اما همان گونه که تحقیقات اخیر نشان می دهد، محمد(ص) اصطلاح جاهلیت را نه برای اشاره به یک دوره تاریخی، بلکه برای اشاره به ذهنیتی به کار می برد که موجب پیدایش خشونت و وحشت در قرن نخست هجری در جزيرة العرب بود.
🔆 من معتقدم که جاهلیت در غرب امروز نیز دقیقا همانند جهان اسلام به وضوح وجود دارد. محمد(ص) شخصیتی فرازمانی است، چون در دوران خود ریشه داشت.
🔆 ما تنها در صورتی می توانیم این دستاورد را درک کنیم که بفهمیم که در برابر چه چیزی ایستاد.برای اینکه بدانیم او برای نجات ما از مخمصه ای که گرفتار آنیم چه کمکی می تواند بکند، باید وارد دنیای اسف باری شویم که در حدود چهارده قرن پیش به پیامبری او تک و تنها در دامنه کوهی خارج از شهر مقدس مکه انجامید.
📗📗منبع : محمد (ص) پیامبری برای زمانه ی ما/نوشته کارن آرمسترانگ صفحه 17 _ 18
🗞 اسکن از کتاب :
🌐http://uupload.ir/files/w666_karlamestang.jpg
✅ این اعتراف و اقرار به فضائل پیامبر (ص) بار دیگر خط بطلانیست بر اندیشده ی سخیف کافران👌👌
⚜ جحودان و عاشقان جعلیات تاریخی مانند مورچگانی هستند که فقط از دم شیر بالا میروند⚜
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
✨او كسى است كه پيامبر خود را براى هدايت مردم فرستاد، با دينى درست و بر حق، تا او را بر همه دينها پيروز گرداند، هر چند مشركان را خوش نيايد✨
❤️ ما مسلمانان پیامبر بزرگوار و عزیزمان را تا پای جان دوست داریم ❤️
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 💐💐
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✅ کنفرانس «گفتوگوهای اسلام و مسیحیت» در #نیجریه برگزار میشود
↙️ به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ابوجا و با مشارکت انجمن مسیحیان نیجریه موسوم به CAN، کنفرانس «گفتوگوهای اسلام و مسیحیت و دیدگاه ادیان الهی در ایجاد صلح و نفی خشونت» طی روز شنبه (۳ شهریورماه) در ابوجا برگزار میشود.
🌐 در این کنفرانس که جمعی از اندیشمندان #مسلمان و #مسیحی نیجریه مشارکت خواهند کرد در خصوص دیدگاه ادیان الهی خصوصا اسلام و مسیحیت پیرامون ایجاد صلح بین پیروان ادیان مختلف و پرهیز از خشونت بحث و تبادل نظر خواهد شد.
✳️ گفتنی است؛ نیجریه همواره شاهد درگیریهای مذهبی و قومی طی سالهای متمادی بوده است و هر ساله تعداد زیادی از شهروندان این کشور قربانی این خشونتها میگردند. علاوه بر آن گروه افراطی و تروریستی بوکو حرام چند سالی است به بهانه نفی آموزش غربی در این کشور با اعمال خشونت و کشتار بیرحمانه چهرهای خشن و جنگ طلب از اسلام ارائه کرده است که به اختلافات بیشتر مذهبی نیز دامن زده است./P/مهر
@Feraghvaadyan
⛔️ همایش «افراطگرایی مذهبی و راهکارهای مقابله با آن» در گرجستان برگزار میشود
✅همایش تخصصی «افراطگرایی مذهبی و راهکارهای مقابله با آن از منظر اسلام و مسیحیت ارتدکس گرجستان» (۲۷ آذرماه) با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و آژانس دولتی امور دینی گرجستان برگزار میشود.
✅به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان (۲۶ مردادماه) ضمن حضور در دفتر آژانس ادیان در تفلیس با زازا واشاکمادزه، مشاور نخست وزیر و رییس آژانس دولتی امور دینی گرجستان دیدار و در زمینه گسترش گفتوگوهای دینی بین ایران و گرجستان تبادل نظر کردند.
✅مصطفوی نیز در سخنان خود، ضمن تشکر از همکاریهای مشترک و نقش مؤثر آژانس امور دینی در تنظیم مناسبات و تقویت همزیستی مسالمتآمیز بین ادیان مختلف در گرجستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی گفتوگوی ادیان بوده و در راستای نزدیک شدن پیروان ادیان الهی و ایجاد صلح و آرامش در جهان و منطقه با رهبران ادیان مختلف همکاری دارد و گفتوگو را بهترین روش برای درک متقابل میداند.
✅رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان، امضای تفاهمنامه همکاری و برگزاری نشستهای تخصصی در زمینه اسلام و مسیحیت ارتدوکس را گامی مهم در توسعه مناسبات دو کشور برشمرد.
✅وی با اشاره به برخی زمینهها و ریشههای پیدایش و گسترش جریانهای افراطی و تروریستی در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه برای چگونگی مواجهه و مقابله به این جریانها را ضروری دانست.
✅مصطفوی آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای برگزاری همایش تخصصی «افراطگرایی مذهبی و راهکارهای مقابله با آن از منظر اسلام و مسیحیت ارتدکس گرجستان» با مشارکت آژانس دولتی امور دینی، اداره مسلمانان و کلیسای گرجستان اعلام کرد.
✅وی همچنین پیشنویس تفاهمنامه همکاری فیمابین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آژانس دولتی امور ادیان را به واشاکمادزه تقدیم کرد و مقرر شد پس از بررسی، متن نهایی به امضای طرفین برسد.
⛔️گفتوگوی بین دینی مهمترین راه برای افزایش آگاهی متقابل است
✅زازا واشاکمادزه در سخنانی، ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان، از سفر خود به ایران و دیدار با ابوذر ابراهیمیترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص انجام گفتوگوهای بین دینی در عرصه بینالملل برای دستیابی به صلح جهانی به نیکی یاد کرد.
✅رییس آژانس دولتی امور دینی گرجستان ضمن استقبال از پیشنهادات رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان، اظهار کرد: ما معتقدیم که گفتوگوی بین دینی مهمترین راه برای افزایش آگاهی متقابل و تقویت احترام متقابل است و جمهوری اسلامی ایران در زمینه گفتوگوی بین ادیان تجارب خوبی دارد.
✅وی تأکید کرد: ما آمادگی داریم ضمن بهرهگیری از این تجارب و ظرفیتهای موجود، همایش تخصصی «افراطگرایی مذهبی و راهکارهای مقابله با آن از منظر اسلام و مسیحیت ارتدکس گرجستان» را بعد از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گرجستان – ۲۸ اکتبر سال جاری یعنی در روز ۲۷ آذرماه (مصادف با ۱۸ دسامبر) به مناسبت روز جهان عاری از خشونت و افراطگری به صورت مشترک برگزار کنیم.
✅وی در پایان سخنان خود، یادآور شد: در مراسم اختتامیه همایش، تفاهمنامه همکاری دوجانبه در راستای تحکیم روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور با حضور آقای ابراهیمیترکمان امضاء خواهیم کرد.
بنابر اعلام این خبر، در این جلسه رامین ایگیداف، رییس اداره مسلمانان و شیخالاسلام گرجستان و محمدرضا شالباف، کارشناس سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس حضور داشتند./مرکز فرهنگی قفقاز
@Feraghvaadyan
↙️ پشت پرده سرازیر شدن معنویتهای بیخدا به کشورهای مسلمان نشین
🔵 دکتر همایون همتی با بیان اینکه معنویتهای بیخدا به دلایل سیاسی و ارتباطاتی و جهانی سازی و دیگر عوامل به کشورهای مسلمان نشین علی الخصوص ایران سرازیر شدند؛ ازجمله این دلایل، فلج ساختن ذهنها و اندیشهها و مقابله با مذهب بی نقص شیعه بود.
🔗 ادامه در وبسایت فرق و ادیان: https://goo.gl/fDZ11S
@Feraghvaadyan
📄 گزارشی درباره مرمت کلیسای تاده مقدس(قرهکلیسا)
🎤مصاحبه با شرلی آودیان، رئیس مرکز کلیساهای تاریخی ایران
↙️ بلافاصله پس از پایان مراسم سالانه زیارت کلیسای تادئوس مقدس(قرهکلیسا)، پروژه تعمیراتی دراین کلیسا از سر گرفته شد.برای اطلاع از کارهای انجام شده، گفتگویی با خانم شرلی آودیان مدیر مرکز کلیساهای تاریخی ایران داشتهایم.
✳️ وی اظهار داشت: «10 ژوئیه امسال، ثبت کلیساهای تاریخی ایران در یونسکو، 10 ساله می شود که به همین مناسبت ویژهبرنامهیا برگزار شد و در راستای آن کار مرمت کلیسا تادئوس مقدس آغاز شد.امسال پروژه مرمت گنبد اصلی را آغاز کردیم.الان یک ماه است که شروع به کار کردهایم. در ایام زیارت این پروژه متوقف شد و بعد از آن بلافاصله کار را از سر گرفتیم و امیدواریم که تا دو ماه دیگر و پیش از پایان فصل تابستان، این پروژه به اتمام برسد. امسال که دهمین سالگرد به ثبت رسیدن کلیسای تاده مقدس است، ما به جز پروژه مرمت کلیسا، بسته پیشنهادی هم در خصوص بهسازی محوطه و کلیساها نیز به یونسکو ارائه خواهیم کرد، چون افزایش تعداد گردشگران پیشبینی میشود بنابراین لازم است که امکانات رفاهی برای آنها فراهم شود. در کنار همه اینها، کار تألیف کتاب جامع کلیساهای ارمنی ایران را هم دنبال می کنیم که حاوی اطلاعات و جزئیاتی درباره بیش از 200 کلیسای ارمنی در ایران میشود. یک نمونه از این کتاب چاپ شده است و پس از ویرایش و اصلاح بیشتر، حداکثر تا یک ماه دیگر به چاپ خواهد رسید.جلد دوم این کتاب مربوط به کلیساهای آشوریان است.
👩🏻💼 خانم آودیان درباره کمکها و مساعدتهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در این پروژهها گفت: «باید بگویم که تمامی هزینههای این طرحها توسط سازمان میراث فرهنگی ایران تأمین شده است و مرکز کلیساهای تاریخی ایران نیز زیرمجموعه همین سازمان است. امسال به جز کلیساهای تاده، استپانوس و زورزور مقدس، مرمت 11 کلیسا در محدوده آذربایجان را آغاز کردهایم و به زودی این پروژهها به پایان خواهند رسید.پروژه مرمت و بازسازی در کلیسا، مدرسه و آرامستان آبادان در حال اجراست، کار مرمت در کلیسای ارامنه شهر مشهد را شروع کردهایم. نوسازی کلیسای شیراز را نیز در دستور کار داریم و تلاش خواهیم کرد بودجهای را نیز به مرمت کلیسای اهواز اختصاص دهیم.
منبع: روزنامهآلیک، چهارشنبه، 24 مرداد 1397.
@Feraghvaadyan
✴️ تاریخچه استحاله فرهنگی| حکمرانی ۱۳ ساله "هویدا" و بسط نفوذ فرهنگی یک #فرقه
🔰بین #ماسونیزم و #بهائیت در ایران یک پیوند تنگاتنگ و حتی یگانگی حیرتآور وجود داشته و دارد و عمده ماسونهای تاثیرگذار یا خود بهایی بودند یا عقبه اجدادی بهایی داشتند، چرا که اصولا بهائیت یک فرقه برساخته محافل زرسالار و سلطهطلب و جهان-وطن ماسونی بود./تسنیم/p
✅ ادامه در لینک زیر:
yon.ir/ag9nr
حجت الاسلام خسروپناه:
همه #صوفیان خردگریز نیستند
↙️ برنامه «شعبده شوم» با موضوع بررسی عرفان و تصوف و فرقه های مختلف آن، با حضور محمد پناهی بخش، استاد حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، رییس انجمن حکمت و فلسفه ایران از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
🔹در این برنامه محمد پناهی بخش با اشاره به ارتباط مکتب صوفیه با اهل بیت(ع)، گفت: برخی از معتقدان به صوفیه با انتساب نسب خود به امیرالمومنین (ع) اعتقاد دارند که مکتبشان جدا از مکتب اسلام نیست.
🔹وی با اشاره به این که اهل بیت (ع) مکتب صوفیه را بارها مورد مذمت شدید قرار داده اند، اظهار داشت: در بسیاری از منابع دست اول اسلام روایاتی آمده است که در قرن های ۴ و ۵ هجری مکتب صوفیه را نکوهش کرده اند.
🔹این استاد دانشگاه با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) در خصوص مکتب صوفیه، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند که در آینده قومی خواهند آمد و تابستان و زمستان همواره پشم به تن می کنند و مورد لعنت ملائک آسمان ها و زمین قرار می گیرند.
🔹وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در رابطه با صوفی ها، عنوان کرد: حضرت علی (ع) در مقابل شخصی که به انزوا روی آورده و لباس های کهنه بر تن می کند، می فرمایند که شیطان پلید تو را به سمت انحراف کشیده است.
🔹محمد پناهی بخش با اشاره به این که انزوا و ژنده پوشی راه رسیدن به خدا نیست، خاطر نشان کرد: راه هایی که خداوند برای رسیدن به خود در قرآن کریم ذکر کرده، با کارهایی که صوفیان انجام می دهند تفاوت های بسیاری دارند.
🔹در ادامه برنامه شعبده شوم از شبکه رادیویی گفت و گو عبدالحسین خسروپناه با اشاره به این که تصوف امری تاویلی است، گفت: بسیاری از معتقدان تصوف تاویل در این عرفان را به معنای تفسیر به رای بودن می دانند، در حالی که برخی دیگر چنین اعتقادی ندارند.
🔹وی با بیان این که همه صوفیان خردگریز نیستند، عنوان کرد: شخصی مانند ملاصدرا که انسانی اندیشمند و عاقل بوده است بدون گریز از خرد به عرفان تصوف اعتقاد داشته است.
🔹رییس انجمن حکمت و فلسفه با اشاره به برخی از امتیازات تصوف، عنوان کرد: نگرش هستی شناسانه از جمله امتیازات تصوف است، در حالی که این امتیاز را نمی توان به تمامی تصوف ربط داد.
🔹وی در ادامه اضافه کرد: اگر تصوف آمیخته با اهل سنت وجود نداشت ممکن بود تعریف از چهره پیامبر(ص) در مسیر تحریف قرار بگیرد.
🔹حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه افزود: موضوع توسعه اسلام توسط تصوف از جمله مواردی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد./مهر/p
@FERAGHVAADYAN
پیام تبریک #جانسون به #بهائیت
نظام آمریکا، پس از رایزنیهای #عبدالبهاء در سفر خود به این کشور تا کنون، به عنوان یکی از حامیان اصلی این فرقهی ساختگی و دستنشانده درآمده است. از اینرو «#جانسون» به عنوان یکی از رؤسای جمهور آمریکا، به مناسبت صدمین سال تأسیس بهائیت، به پیوند بهائیت با آمریکا اذعان کرده و در بخشی از پیام خود آورده است: «هدف شما با هدف آمریکا یکی است».[1]
بنابر گزارش #ساواک نیز چند ماه پس از ارسال پیام تبریک جانسون به بهائیت، فردی به نام #اسدالله #سمیعی در محفل بهائیان شیراز، ضمن اعلام انزجار از مردم مسلمان ایران اظهار داشته است: «پروردگارا ما را از این مملکت نجات بده و ما را به سلامت نگهدار. امید است که پیشرفت و ترقی بیت العدل أعظم الهی طوری باشد که روزی به همهی این ناراحتیها خاتمه دهد؛ زیرا ارتباط اعضای بیت العدل أعظم با زعمای کشورهای مختلف طوری است که حتی رئیس جمهور آمریکا، جانسون، مرتب به احبای ایران تبریک میگوید».[2]
اما به راستی چه عاملی موجب شد تا قاتل مردم بیگناه ویتنام، از هدف مشترک آمریکا با بهائیت سخن گوید؟! همچنین چگونه تعالیم شبه دینی بهائیت موجب شد تا آمریکا از آن، در ویتنام به عنوان سلاح جنگ فرهنگی برای تسلط بر این کشور استفاده کند؟![3] از طرفی چگونه بهائیتی که داعیهی برقراری صلح جهانی را دارد، اندکی بر حامیان جنگطلب خود تأثیرگذار نبوده و تنها در کشورهای مورد تهاجم واقع شدهی اربابانش، به نشر این آموزه اصرار دارد؟!
#پینوشت:
[1]. مجلهی اخبار امری، شماره: 11، صص 565-558.
[2]. عبدالله شهبازی، فصلنامه تاریخ معاصر ایران، شماره: 50، ص 55.
[3]. جهت مطالعهی بیشتر، بنگرید به مقالهی: پشت پرده حضور بهائیت در ویتنام
@ferghenews
@Feraghvaadyan
↙️ نقش کودتا در بستهشدن فضای مذاکره سیاسی چه بود؟
✍🏻 عباس سلیمینمین
🔻کودتای 28مرداد در ابعاد مختلف تأثیراتی بر جامعه ما برجای گذاشت. در بُعد مشارکت سیاسی بسیاری از کسانی که حاضر به پرداخت هزینه زیادی در این زمینه نبودند، دست از فعالیت سیاسی کشیدند و ترجیح دادند در حاشیه قرار بگیرند. بعضی هم دچار یأس سیاسی شدند و به این جمعبندی رسیدند که اصولا قادر به تغییراتی در عرصه سیاسی نیستند بهعنوان مثال آقای حلبی- رئیس #انجمن_حجتیه - قبل از کودتا در مسائل جامعه وارد میشد و با دخالت بیگانگان در امور داخلی و استبداد مبارزه میکرد اما بعد از کودتای 28مرداد به این نتیجه رسید که مردم ایران قادر به نقشآفرینی در امور کلان سیاسی نیستند، لذا وارد عرصه دیگری شد و بیشتر به بحث فکری و اعتقادی پرداخت. برخی هم ترجیح دادند که کشور را ترک کنند و در خارج از کشور که فعالیت سیاسی هزینه کمتری داشت، روزگار بگذارنند./همشهری/p
🔗https://goo.gl/5feTur
@Feraghvaadyan
الگوپذیری از غرب در تشکیل #بیت_العدل!
#شوقی_افندی، سیستم رهبری و اداری بهائیت را ابداعی جدید و بینظیر خوانده و مدعی شده است: «این نظم بدیع از انظمهی (نظامهای) باطلهی سقیمهی (بیمار) عالم ممتاز، در تاریخ ادیان فرید و بیمثیل...»[1]
اما جالب است بدانیم که بر خلاف این ادعا، #عبدالبهاء صراحتاً به الگوگیری بهائیت در تشکیل بیت العدل، به عنوان بالاترین نهاد رهبری این فرقه، از کشورهای اروپایی اعتراف کرده و نوشته است: «بیت عدل أعظم الهی به ترتیب و نظامی که در انتخاب مجالس در اروپا انتخاب میشود، انتخاب گردد».[2]
اما به راستی #الگوگیری پیشوایان بهائی از کشورهای غربی در ساختار تشکیلاتیشان، چگونه با ادعای ابداع نظم نوین رهبری بهائی سازگاری دارد؟!
#پینوشت:
[1]. شوقیافندی، توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله، بیجا: مؤسسهی ملی مطبوعات امری، 125 بدیع، ص 127.
[2]. اسدالله فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، آلمان غربی: محفل روحانی ملّی، 141 بدیع، ج 4، ص 297.
@ferghenews
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📄 پیام تبریک اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران به مناسبت عید سعید #قربان
✅ اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران از جانب خود، مجمع نمایندگان خلیفه گری، شورای خلیفه گری ارامنه تهران و جامعه ارامنه، پیامهای تبریکی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان به محضر عالی قدر مقام معظم رهبری، حضرت آیت اله العظمی خامنه ای، ریاست جمهوری اسلامی، جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی و ریاست محترم قوه قضاییه، جناب آقای آملی لاریجانی و دیگر خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ارسال فرمودند. متن پیام اسقف اعظم به مقام معظم رهبری بدین شرح است:
27/5/1397
1072/97/49
محضر مبارک حضرت آيت الله سيدعلی خامنه ای
مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی
بدينوسيله فرا رسيدن عيد فرخنده و سعيد قربان را از جانب خود، شورای خليفه گری و قاطبۀ ارامنه به حضور آن مقام شريف تبريك عرض نموده، سلامتي و طول عمر حضرتعالي و نيز پيروزي و شادكامي ملت شريف ايران را از حضرت باريتعالي مسئلت مي داريم.
دعاگو
اسقف اعظم سيبوه سركيسيان
خليفه ارامنه تهـران
🔹 خلیفه گری ارامنه تهران
@FERAGHVAADYAN
✝️✡️ نگاهی به نزاع پطرس حواری و پولس یهودی
✍🏻 ازموارد متعددی ازعهد جدید، به ویژه رسالههای پولس بر میآید که بین پولس از یک سو و حواریان عیسی و در رأس آنهاپطرس ،از سوی دیگر نزاع سختی در جریان بوده است.
⭕️ تعالیم پولس ازدو جهت با تعالیم دیگرحواریان و در رأس آنان پطرس متفاوت بود:
🔻نخست اینکه عقایدی که او ترویج میکرد با عقاید یهودی سازگاری نداشت و دوم اینکه او پایبندی به شریعت موسی را لازم نمی دانست.
➕ به گفته بسیاری از نویسندگان مسیحی او به اندازهای مسیحیت را تغییر داده که باید او را مؤسس دوم این دین به شمار آورد. ازموارد متعددی ازعهد جدید، به ویژه رسالههای پولس بر میآید که بین پولس از یک سو وحواریان عیسی ودر رأس آنهاپطرس ،از سوی دیگر نزاع سختی در جریان بوده است.
➕ پولس گاهی از دست حواریان و پطرس خشمگین میشود و به آنان میتازد و حتی پطرس را به نفاق و دو رویی متهم میسازد . او گاهی چنان خشمگین میشود که به مسیحیان برخی از شهرها، که از گروه حواریان اطاعت میکردند میتازد و حتی به آنان توهین میکند.
❓اما سوال مهم و اساسی این است که اگر پولس در حدود سال ۴۰ میلادی یعنی حدود ۱۰سال پس از حیات زمینی عیسی به مسیحیان گروید و در این مدت رهبری مسیحیان بر عهده پطرس بود، او چگونه میتوانست برای خود جایی باز کند و حتی با پطرس مخالفت کند؟
🔰پاسخ این سوال آن است که او مقام پطرس و مسئولیتی که عیسی به او داده بود، را نفی نکرد، بلکه مسئولیت وی را محدود کرد. پولس مدعی شد که مسئولیتی که عیسی به پطرس داده ، بشارت به یهودیان است، اما همان عیسی در راه دمشق بشارت غیر یهودیان را به من سپرده است.
↩️ بدین ترتیب مأموریت پطرس محدود به یهودیان شد و پولس نه تنها مقامیمساوی با او یافت، بلکه از آنجا که حوزه ماموریت او غیر یهودیان بود و سراسر امپراتوری را در بر میگرفت، به زودی تعداد پیروان او بسیار بیشتر از پیروان پطرس گردیدند.
➕ علاوه بر این، نوع مسیحیتی که پولس تعلیم میداد با مسیحیت یهودی متفاوت و پذیرش آن برای مشرکان امپراتوری آسانتر بود. او از یک سو انجام اعمال شریعت رابرای غیریهودیان لازم نمیدانست وازسوی دیگرنظام الهیاتی او که مشتمل بریک مسیح الوهی بودکه جسم گرفته تا فدای جان گناهان انسانها شود، برای پیروان ادیان یونان – رومیمأنوس و قابل پذیرش بود؛ اما آنان با نظام الهیاتی یهود بیگانه بودند.
🔻این امور باعث شد که پولس و اندیشههایش به تدریج غلبه یابد و از اهمیت حواریان و مسیحیان یهودیگرا هر روزکاسته شود. پطرس و پولس در سال ۶۴ میلادی در شهر رُم اعدام شدند اما اندیشه های پولس به تدریج غلبه یافت.
🔻بر اساس منقولات سنتی، پطرس نخست در اورشلیم و سپس در انطاکیه و سرانجام در رم به رهبری جامعه رسولان برگزیده شد و اعدام وی در عهد نرون در شهر رم رخ داد و در همین شهر دفن شد . آرامگاه پطرس در تپه واتیکان شهر رم قرار داد و از گذشته دور مرکز مسیحیت کاتولیک بوده است./رهپویان هدایت/p
@FERAGHVAADYAN
⭕️ برخورد آقای حلبی با پیروان خط امام(ره)
🔶 اگر انجمن مرکز متوجه میشد که در یکی از شعباتش در شهرستانها فعالیت سیاسی #علیه_رژیم_شاه صورت میپذیرد و به نهضت حضرت امام(ره) میپیوندند، سریعاً مسئول شعبه را کنار گذاشته و به او میگفتند که شما دیگر مسئول نیستی، برو و به همان مبارزه سیاسی خودت بپرداز.
چنانچه که این اتفاق در مورد چند شعبه در شهرستانهای مختلف صورت گرفت، مثل شهید «سعید جعفری» که مسئول #انجمن_حجتیه کرمانشاه بود و تا آقای #حلبی فهمید ایشان وارد فعالیت #سیاسی شده، او را در تهران خواست و گفت:
♦️«شما مثل بازوی من در کرمانشاه میمانی. اما اگر من ببینم که بازویم سیاه و فاسد شده، حاضرم بازویم را قطع کنم که بقیه بدنم آسیب نبیند.» لذا او را کنار گذاشته و یکی دیگر را مسئول کرد.
📚منبع: مجله روشنا، سخنرانی حجتالاسلام اکبری آهنگ در همایش پیدا و پنهان.
@Feraghvaadyan
⚠️خطای دستهجمعی هدف را توجیه میکند!
🔴انتقاد در #بهائیت ممنوع
⬅️محدودیت در روشها و مجاری انتقادی از معضلات بهائیت است که در موقعیتهای مختلف برای اعضا ایجاد مشکل نموده. به طور مثال در بخشی از پیام زیر اعضا از انتقاد نهی شده و در سطر انتها صراحتاً میگوید اگر تصمیم اشتباهی هم گرفته شود، اطاعت کنید، چون تنها بهائی بودن مهم است و اشتباه اگر دسته جمعی باشد بهتر از انتقاد حتی سازنده است!