eitaa logo
روشنگر مدیا
916 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
581 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 چند تذكّر در باب لعن و تبرّى 🔹🔸به بهانه مراسم برخی جریانهای افراطی در این تاریخ _ دوست اهل‌بيت علیهم السّلام در همه امور خود، از جمله در شادىِ از پاى درآمدن دشمن يا اندوه غلبه يافتن و جنايتكارى دشمن، از پيامبر و ائمّه اطهار علیّهم السّلام الگو می‌گيرد. قرآن كريم می‌فرمايد: لَقَد كانَ لَكُم فى رِسولِ اللهِ اُسوَةٌ حَسَنَةٌ، در وجود پيامبر خدا براى شما الگويى نيكو وجود دارد. بر اين اساس و با توجّه به اينكه پيامبر و اهل‌بيت بزرگوارش علیّهم السّلام هرگز در شادى و غم از مرز ادب و حيا خارج نمی‌شدند، دوست آن بزرگواران نيز بايد به هنگام شادىِ از پا درآمدن دشمنان اهل‌بيت ‌علیّهم السلام و عزاى غلبه يافتن ظاهرى دشمنان آن والامقامان و مصدوم و شهيد و اسير شدن آن دُردانگان عالَم هستى، به اقتداى آن بزرگواران، رفتار و گفتار خود را در مرز ادب و حيا تنظيم كند. چرا كه پيامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم می‌فرمايند: همانا شيعه ما كسى است كه دنبال ما راه برود و از آثار ما تبعيّت كرده و به اعمال ما اقتدا كند. ـ دوست اهل‌بيت علیهم السّلام همچون كوهى استوار است كه تندبادهاى شادى و غم و خشنودى و خشم قادر نيستند او را از ثبات و وقار خارج سازند. امام صادق علیه السّلام می‌فرمايند: منحصراً مؤمن كسى است كه هنگامى كه به خشم می‌آيد، خشمش او را از حقّ بيرون نمی‌برد و هنگامى كه خشنود می‌شود، خشنوديش او را به باطلى وادار نمی‌سازد. و امام باقر علیه السّلام می‌فرمايند: منحصراً مؤمن كسى است كه هنگامى كه خشنود می‌شود، خشنوديش او را در گناهى و باطلى وارد نمی‌كند و هنگامى كه خشمگين می‌شود، خشمش او را از سخن حقّ بيرون نمی‌برد. بنابراين، شادىِ شكست و هلاكت دشمنان اهل‌بيت علیّهم السلام و غم و اندوه آزار و شكنجه و اسارت و شهادت آن بزرگواران سبب نمی‌شود دوستان اهل‌بيت علیّهم السلام از مرز شايستگى و ادب و حيا خارج شوند. _ با توجّه به اينكه برخى اشخاص در بعضى ايّام به بهانه رُفِعَ القَلَم (برداشته شدن قلم از ثبت گناهان) در مقام ابراز نفرت و دشمنی‌شان نسبت به دشمنان اهل‌بيت علیهم السّلام خود را مجاز به اعمال ناپسند و الفاظ ركيک می‌پندارند، لازم است در پايان تذكّرات بحث لعن و تبرّى، نكاتى نيز براى تنبّه و بيدارى آنها بيان شود: اولاً: به نص قرآن كريم دو فرشته والامقام بر هر شخص مأمورند كه در تمامى لحظات، هر لفظ و سخنى كه از دهان وى خارج می‌شود و هر عملى كه از او سر می‌زند را در نامه عمل او ثبت كنند تا در روز بازپسين به محضر‌ پروردگار تقديم نمايند. و در روز قيامت گوش و چشم و دل و اعضاى ظاهر و باطن، تماماً در برابر آنچه كرده‌اند در پيشگاه الهى مورد مؤاخذه قرار می‌گيرند. در ثانی, حتّى اگر چنين مطلبى درست بود و واقعاً در روز يا روزهاى خاصّى گناهان ثبت نمی‌شد و فرد به خاطر آن مورد مؤاخذه و كيفر اخروى قرار نمی‌گرفت، باز هم دوست اهل‌بيت علیهم السّلام در اظهار بيزارى و نفرت از دشمنان آن بزرگواران و ابراز شادى به مناسبت از پا در آمدن آنها، می‌بايست مراعات ادب و حيا و ورع و تقوى را بنمايد؛ زيرا تقيّد دوست اهل‌بيت علیهم السّلام به ادب و حيا و ورع و تقوى، ناشى از ترس او از عذاب الهى نيست؛ بلكه پرهيز او از گناه و پليدى، به اين خاطر است كه خدا و اهل‌بيت علیّهم السلام چنين چيزهايى را نمی‌پسندند و دوست ندارند. ارزش در اين است كه انسان از باطن و درون، اهل ادب و حيا و ورع و تقوى باشد، نه اينكه در دل و در درون، طالب بى ادبى و بى حيايى و فسق و فجور باشد، لكن از ترس عذاب و كيفر الهى، با تكلّف و فشار، در عملِ ظاهرى، ادب و حيا و ورع و تقوى را مراعات كند. مسأله رُفِعَ القَلَم اگر هم واقعيّت داشت، شايد تمهيدى بود براى فراهم كردن زمينه ظهور مكنونات باطنى اشخاص و بيرون ريختن و ظاهر شدن شخصيّت حقيقى افراد و متمايز شدن خوبان واقعى از كسانى كه با تصنّع و تكلّف و زور و فشار، خود را از ارتكاب بدی‌ها و گناهان نگاه داشته‌اند، ولى در باطن طالب و تشنه گناهان و آلودگی‌ها هستند. آنچه نشان می‌دهد مطرح كنندگان رُفِعَ القَلَم خود نيز به آن چندان اعتقادى ندارند اين است كه در ايّام به اصطلاح رُفِعَ القَلَم قطعاً به ديگران اجازه نمی‌دهند دست تجاوز به مال و دارايى آنها دراز كرده يا فكر تعدّى به ناموس و خانواده‌شان را به ذهن خود راه دهند. از اين اشخاص بايد پرسيد اگر رُفِعَ القَلَم واقعيّت دارد و به استناد آن، ارتكاب گناهان مجاز می‌شود، به چه دليل آن را شامل همه گناهان نمی‌دانيد؟ آيا فقط از برخى گناهان قلم برداشته شده و يا از همه گناهان؟ و فقط نسبت به بعضى از اشخاص اين رُفِعَ القَلَم جارى گشته يا نسبت به همه افراد؟ 📘 کتاب ره توشه دیدار, مهدی طیّب @Feraghvaadyan
انتقاد واتیکان از تحریم‌های امریکا علیه ایران اسقف اعظم «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان در دیدار با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان: واتیکان به طور رسمی مخالف اعمال اینگونه تحریم‌ها بوده و همگام با دیگر کشورهای اروپایی سازوکارهایی را برای کاهش تحریم ها دنبال می‌کند. #انسجام_ملی #ادیان_توحیدی @adyanetohidi @feraghvaadyan
#نظر_اندیشمندان_درباره_بهائیت ⏪ #ژویل_برای_مارانجلا @n_bahaiat @feraghvaadyan
💢یک هفته پرماجرای دیگر برای فرقه گنابادی 🔺از رفع تدابیر امنیتی منطقه تا بازگشایی خانقاه امیرسلیمانی 🔸هفته گذشته نیز با وقایع کوچک و بزرگی برای فرقه گنابادی همراه بود. حال که با وساطت نورعلی تابنده, رقبای قطبیت, تلاش می کنند حفظ ظاهر کرده و دست کم, کمتر برای یکدیگر شاخ و شانه بکشند, خبر رفع تدابیر امنیتی محل سکونت قطب(موسوم به دولتسرا, واقع در پاسداران تهران) و در پی آن, بازگشایی خانقاه امیرسلیمانی, نویدبخش حاکمیت شرایط تازه بر فرقه مزبور است. 🔹بازگشایی امیرسلیمانی و برگزاری مجدد مجالس فقری در آن را می توان پرشی به سمت جلو برای فرقه دانست که پس از گذشت هشت ماه از شرایط بحرانی غایله گلستان هفتم حاصل شده و تا حدی از حاکمیت شرایط عادی بر فرقه حکایت دارد. 🔸نکته قابل تامل, سکوت نسبی و بی تفاوتی طیف افراطی به این تغییرات است و تنها به انتشار بیانیه بازگشایی در طیفی از اخبار جهت دار خود, بسنده نموده اند. جالب آنکه, سایت "مجذوبان نور" , بی اعتنا به این مسایل, روزشمار "حصر" ابداعی خود را همچنان ادامه می دهد! البته پذیرش شکستی دیگر, دشوار است. 🔹صرف نظر از واکنش جناح های داخلی فرقه به تحولات اخیر, باید اذعان داشت که این جهش به مثابه نقطه عطفی برای فرقه گنابادی است تا با اتخاذ رویه ای متفاوت از گذشته, بتواند تا حدی چهره مخدوش درویشی گری را ترمیم کرده و از این فرصت بهره گیرد. 🔸البته شرایط خاص حاکم بر فرقه و بحران جانشینی قطب تا حدی بر این امر سایه افکنده و بر آن تاثیرگذار است. 📚بخش تحلیلی روشنگر 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan
📜سکوت پاپ و کلیساهای مسیحی در قبال تحریم های غیر انسانی علیه ایران! 📜 📣روشنگر به نقل از کانال پرسش از مسیحیت/ سکوت سران کلیساهای مسیحی و شخص پاپ در قبال ظلم ها و جنایات سران مسیحی کشورهای غربی چیزه تازه ای نیست و سران کلیسا همواره در برابر این جنایات چشمان خود را بر هم بسته اند. این در حالی است که سران کلیسا همواره خود را طرفدار محبت و عشق ورزی معرفی نموده و ادعای صلح و انسان دوستی دارند. و ای کاش که تنها سکوت بود؛ اما متاسفانه بارها شاهد دیدارها و گفتگوهای صمیمانه شخص پاپ و سران کلیسا با سران جنایتکار حاکمان غربی بوده ایم. و خنده های پر مهر آنان را با این جنایتکاران به نظاره نشسته ایم. مردم ایران نیز چه در گذشته و چه امروزه همواره مورد ظلم و ستم این حکومت های فاسد قرار گرفته اند. چه در زمان پهلوی که هر روز شاهد جنایات انان با حمایت سران غرب بودیم و سکوت معنادار کلیسا و شخص پاپ را به نظاره نشستیم و این سکوت ها تا جایی بود که امام خمینی رحمه الله ناچار با نامه نوشتن به پاپ به انتقاد از سکوت ایشان در برابر جنایات رژیم شاهنشاهی و تحت حمایت آمریکا پرداخت. و چه امروز که تحریم های ظالمانه حاکمان آمریکایی نمونه دیگری از این جنایات علیه مردم سرزمین کشورمان به شمار می رود و بار دیگر سکوت پاپ و سران کلیسا را شاهدیم! به راستی آیا تحریم های جانبه جز جنایت علیه بشریت و انسانیت است؟!!! آیا وقت آن نرسیده که پاپ و سران کلیسا در برابر این همه ظلم و جنایت موضع گیری نمایند؟ آیا اگر به راستی حضرت عیسی «علیه السلام» اینک بودند در برابر این همه جنایات چه موضعی داشتند؟ بنابراین امروز ما سران کلیسا را از غفلت در این زمینه بر حذر داشته و به موضعگیری در قبال امپریا لیسم جهانی دعوت می نماییم. کاری که می تواند اعتبار از دست رفته کلیسا را باز بخشد. @Christians 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan
انتشارات فروهر برگزار کرد نخستین جشن‌ کتاب «فروهر» http://www.amordadnews.com///content/6212/0/ @Feraghvaadyan
⚠️ : یا ❗️ 💠روشنگر به نقل از کانال نقد و بررسی بهائیت/ گفت‌وگوی یک پژوهشگر در زمینه‌ی بهائیت با مبلّغی بهائی، در مورد آموزه‌ی تعدیل معیشت و آن با در بهائیت: 🖍مبلّغ : یکی از تعالیم پیشوایان ما که متناسب با روح این عصر است، آموزه‌ی تعدیل معیشت حیات است؛ همچنان که گفته است: «جايز نيست كه بعضی در نهايت باشند و بعضی در نهايت . بايد اصلاح كرد و چنان قانونی گذاشت كه از برای كلّ وسعت و رفاهيت باشد نه یکی به فقر مبتلا و نه یکی نهایت غنا را داشته باشد».[1] 🖌پژوهشگر: 1️⃣اول اینکه دین مبین بسیار پیش از بهائیت، این موضوع را متذکر شده و راه‌کارهایی نیز برای تحقق آن ارائه داده است.[2] 2️⃣دوم اینکه بر خلاف شعارهای‌شان، گام‌هایی در مسیر خلاف تحقق این هدف برداشته‌اند. 🖍مبلّغ بهائی: منظورتان چیست؟ برای این ادعای خود دلیل بیاورید. 🖌پژوهشگر: مصداق بارز آن، حکم به جواز رباخواری در بهائیت است [3]؛ ربایی که باعث و فقر بیشتر و در نتیجه بر هم خوردن معیشت می‌شود. 🖍مبلّغ بهائی: خُب بسیاری از مردم به دادن و ربا گرفتن محتاج هستند و به گفته‌ی : «اكثری از مردم محتاج به اين فقره (ربا) مشاهده می‌شوند، چه اگر ربحی در ميان نباشد، امور معطل و معوق خواهد ماند ... لذا فضلاً علی العباد (:منّتی بر بندگان)، ربا را مثل ديگر كه ما بين مردم متداول است، قرار فرمودیم، یعنی ربح نقود (:سود پول)، از این حین که این حکم مبین از سماء مشیت نازل شد، و طیب و طاهر است».[4] 🖌پژوهشگر: به نظر شما آیا مردم به نیاز نداشته و محتاج ربا هستند⁉️ اگر پیشوای بهائیت با تجویز رباخواری، نوید جامعه‌ای سرمایه‌داری (در پوشش ) را داده، پس ادعای لزوم تعدیل معیشت از جانب او چه معنایی دارد⁉️ از طرفی، توجیه پیامبرخوانده‌ی بهائی اینست که بسیاری از مردم به ربا محتاجند؛ حال باید پرسید که آیا (نعوذ بالله) خداوند از این امر خبر نداشته که در ادیان گذشته آن را و به منزله‌ی با خود برشمرده است⁉️ همچنان که در می‌خوانیم: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَذَرُوا مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ... [بقره/279-278]؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، و آنچه از (مطالبات) ربا باقی مانده، رها کنید؛ اگر دارید؛ پس اگر نکردید آگاه باشید که به جنگ خدا و رسول او برخاسته‌اید». 🆔 @n_bahaiat 📚پی‌نوشت: 📕[1]. اشراق خاوری، پیام ملکوت، ص 135-134. 📖[2]. جهت مطالعه‌ی بیشتر، بنگرید به مقاله‌ی: از انتساب به اسلام تا راه‌کارهای تعدیل معیشت 📙[3]. اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، ص 202. 📙[4]. همان، ص 202. 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan
کلیسایی تارکمانچاتس تهران در محله وحیدیه #انسجام_ملی #ادیان_توحیدی @adyanetohidi @feraghvaadyan
بینش فکری جریان نسبت به مخالفین 📣روشنگر به نقل از پایگاه تخصصی مقابله با حلقه/ یکی از مهمترین چالشهای پیش روی تشیع، برخورداری جریان انحرافی احمدالحسن از بینش تکفیری درباره تمامی مسلمانانی است که این دعوت انحرافی را نپذیرفته و یا با آن مخالفت کردهاند، بطوری که احمدالحسن در بیانیهای اعلام کرد: هر کس تا تاریخ ۱۳ رجب (۱۴۲۵ هـ. ق) به من ایمان نیاورد از (ع) خارج شده و تمامی اعمالش باطل شده و است. منبع؛ بروج، 9/11/1395 آیا امام معصوم در صورتی که دلیل مستحکمی بر دعوت خود ارائه نکرده باشد و به این دلیل، دعوت او مورد پذیرش واقع نشود، به کفر افراد رد کننده‌ی دعوت می‌کند؟ حاشا و کلّا، این امر با و مقام شامخ به هیچ وجه سازگاری ندارد. اما مدعی مزبور و اتباع او را ببینید که همانند چگونه حکم به تکفیر افراد داخل در دین را می‌کنند. 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan
و لعن‌های ملعون ✍🏻هر ساله روز نهم ربیع، در فاصله‌ای اندک از هفته‌ای که نام وحدت اسلامی را بر دوش می‌کشد، به فرصتی تبدیل می‌‌شود برای دشمنان امت اسلامی تا به وسیله جهالت عده‌ای خاص، وحدت و انسجام مسلمین را هدف قرار داده و با ایجاد تفرقه میان آنان، به اهداف شوم خود نزدیک‌تر شوند. 🔸انجام چنین منکرات و بدعت‌هایی، آن هم با نام پیروی از مکتب اهل بیت علیهم‌السلام، نه تنها انحراف از خط و روش آن بزرگواران است، بلکه ظلم و خیانتی بزرگ به این مکتب حقه می‌باشد که موجبات اضمحلال و تخریب وجهه آن را در پی خواهد داشت. 🔸«نهم ربیع جهالت‌ها، خسارت‌ها» به قلم «مهدی مسائلی»، کتابی است که در آن به بررسی ابعاد مختلف مراسم روز «نهم ربیع» پرداخته و رفتار آن عده‌ای که نام تشیع را با اعمال ناشایستی چون لعن و بی‌ادبی می‌شناسانند، به نقد می‌کشد. 🔸پیش از ورود به بحث اصلی، نویسنده توضیحی اجمالی در مورد تولی، تبری و کیفیت آن مطرح کرده که طی آن تبری به این شکل توضیح داده شده: «از اشخاص و افعالی که مورد تأیید آن بزرگواران نبوده و نیست، فاصله گرفته و عملاً تبعیت از آن‌ها را رها سازند.» و در ادامه می‌گوید: «امروز برخی تولی را فقط به ادعای دوستی و محبت به اهل بیتعلیهم‌السلام می‌شناسند؛ حتی اگر شخص مدعی، فردی فاسق و فاجر باشد، بدتر آنکه تبری را نیز در فحش و لعن، آن هم فقط به افرادی خاص، محصور ساخته‌اند. این‌گونه است که ادعای دوستی، به جای دوستی نمودن نشسته و فحش و لعن، به جای بیزاری و جدایی.» 🔸در این نوشتار، موضوع «نهم ربیع» و ابعاد و جهات آن، از رهگذر کتاب «نهم ربیع جهالت‌ها، خسارت‌ها»، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این مقاله در شماره 75 نشریه «روشنا» منتشر شده و به فراخور ایام، جهت روشنگری، تقدیم مخاطبان محترم می‌گردد. فایل فشرده مقاله را از پیوست زیر دانلود بفرمایید. 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan