eitaa logo
روشنگر مدیا
915 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
582 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
♨️از دی‌ماه 88 تا 96؛ فرقه‌ها همچنان می‌تازند... ✍🏻وقتی در پنجم دی‌ماه 1388، ائتلافی از گروه‌های برانداز داخلی و خارجی، با جسارت به ساحت مقدس سید‌الشهدا(ع) به خیابان‌ها لشکرکشی کرده و آن وقایع تأسفبار را رقم زدند، یکی از مهم‌ترین بازوهای کمکی‌شان، جریان‌های فرقه‌ای بودند که تمام‌قد در کنار ایشان قرار گرفته و در نقش های مختلف از نفوذی گرفته تا سرباز خط اغتشاشگران وارد میدان شدند.‌ 🔹اسناد منتشر شده در باب همبستگی فرقه‌هایی چون بهائیت و مسیحیت‌تبشیری با منافقین، جریان سلطنت‌طلب و دیگر گروه های برانداز و ضدانقلاب، شاهد بارز این امر است. هرچند حماسه 9دی، پاسخی قاطع بر این جسارت و گستاخی بود، لیکن مؤتلفان –چونان منش همیشگی و ذاتی خود- هیچ‌گاه از اهداف خود دست برنداشته و چه‌بسا با مشاهده حماسه مردمی 9دی، با درک ازوم تغییر تاکتیک، برنامه هایی تازه در پیش گرفته و طرح‌هایی جدید در انداختند. 👈🏻این برنامه ها از دی‌ماه 88 به شکلی خزنده در حوزه های مختلف اجرایی گردید تا در دی‌ماه 96، فضای مدنظر براندازان بار دیگر فراهم شد که این‌بار نیز تمام تلاش خود را برای سوءاستفاده از آن به کار گرفتند. اغتشاشات دی‌ماه 96، هرچند زود فروکش کرد و حد و اندازه‌ای قابل‌توجهی نداشت، لیکن نقطه اشتراک واضحی با آشوب‌های دی88 داشت؛ ردپای جریان‌های فرقه‌ای در اغتشاشات. 🔹این‌بار نیز سربازان جریان ضدانقلاب، بازوی رسانه‌ای و در مواردی، اجرایی ایشان شدند؛ از دراویش(فرقه گنابادی) گرفته تا مسیحیت تبشیری،‌التقاط‌شعی و جریان‌های نوظهوری چون فرقه «عرفان حلقه»، همه درائتلافی نانوشته، هجمه رسانه‌ای گسترده‌ای رقم زدند تا فضا را ملتهب سازند و دراین میان، برخی که پتانسیل بیشتری داشتند، خدمات فزون‌تری نیز ارائه دادند. فاجعه گلستان هفتم 96 را باید مولود و نتیجه اغتشاشات دی‌ماه همان سال ارزیابی کرد. 👈🏻اینک نیز با گذشت یک سال، این سربازان تاریکی، با زنده کردن اغتشاشات دی‌ماه 96 و بهره‌گیری از شرایط خاص ناشی از اعمال تحریم‌های امریکا علیه کشور، نبردی دیگر راه انداخته‌‌اند تا نشان دهند، این بار سرنخ‌ها به سرمنشأیی واحد می‌رسند‌. 🔹هرچند، قالب‌ها متفاوت است، اما بهائیت، مسیحیت‌تبشیری، دراویش گنابادی یا عرفان‌حلقه، همه ظرف‌هایی می‌شوند برای هدفی واحد؛ ضربه اسلام و نظام اسلامی. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
افشاگری فساد تشکیلاتی ماده‌18 با درگیری عناصر تبشیری بر سر ریاست کرسی ریاست یا دغدغه نوکیشان؟! مسئله این است... @feraghvaadyan
✅موسسه گالوپ: کاهش بی سابقه اعتماد آمریکائیها به کشیشان در سال ۲۰۱۸ 🔸روشنگر به نقل از گفتگوی ادیان/ پیمایش ۲۰۱۸ موسسه گالوپ نشان میدهد اعتماد آمریکائیها به روحانیون به پایین ترین حد ممکن در تاریخ پیمایشهای این موسسه رسیده است. متخصصان نظرسنجی گالوپ میگویند تنها ۳۷ درصد از جامعه آماری ۱۰۲۵ نفری این پیمایش گفته اند که به صداقت و معیارهای اخلاقی کشیشها و روحانیون اعتماد دارند و ۴۳ درصد نیز گفته اند در حد متوسط به درستی و اخلاقی بودن روحانیون اعتماد دارند. ۱۵ درصد از شرکت کنندگان نیز گفته اند هیچ اعتمادی به کشیشان ندارند. موسسه گالوپ، پیمایش درباره تحلیل معیارهای اخلاقی افراد مذهبی را از سال ۱۹۷۷ آغاز کرده است. تصویر جامعه آمریکا بر اساس پیمایش ۲۰۱۸ از این قرار است: تنها ۴۸ درصد از پروتستانها و ۳۱ درصد از کاتولیک ها معتقدند کشیشان کلیسا واجد معیارهای اخلاقی قابل قبول هستند. آمار نشان میدهد میزان اعتماد مردم از سال ۲۰۰۹ رو به افول گذاشته است. این در حالیست که در سال ۱۹۸۵، ۶۸ درصد شرکت کنندگان به روحانیون اعتماد مطلق داشتند. شیب نزولی این اعتماد در سال ۲۰۰۲ بعد از برملا شدن پرونده رسواییهای جنسی کشیشان شدت گرفت🔸 لینک خبر : http://iid.org.ir/?p=6053 @Feraghvaadyan
🔺رسوایی مفاسد تشکیلاتی جریان مسیحیت‌تبشیری از زبان یک کشیش تبشیری در ترکیه وقتی عناصر تبشیری، خود به افشاگری می‌پردازند... @Feraghvaadyan
🔵مدعیان به زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان ایرانی توجه کنند. 🔸روشنگر به نقل از سایت رادیو آشوری:«یوناتن بت کلیا» روز سه شنبه در آیین دیدوبازدید آشوریان ارومیه همزمان با آغاز سال نو میلادی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: کاش این مدعیان دموکراسی که چشم ها و گوش هایشان را بسته اند، اینجا بودند و صحبت های مسوولان عالیقدر نظام و پیام استاندار فرهیخته آذربایجان غربی را می شنیدند و مرا خوراک تبلیغاتی خودشان قرار نمی دادند. 🔹وی با تاکید بر اینکه ایران نماد حقوق بشر، امنیت و آرامش برای اقوام و ادیان توحیدی است، اظهار داشت: این شیوه و روش زندگی را عیسی مسیح(ع) به ما یاد داده است؛ همان مسیحی که قرآن احترام خاصی برایش قائل است و امروز مسلمانان کشورمان به هر طریق ممکن میلادش را به ما تبریک گفتند. 🔸نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در خانه ملت با اشاره به اینکه رییس جمهوری هم در آیین تقدیم بودجه به مجلس این میلاد خجسته را تبریک گفتند، اضافه کرد: ما در ایران نه تافته جدابافته ایم و نه باهم دشمن هستیم بلکه باهم برادریم و در کنار هم زندگی می کنیم. 🔹وی افزود: افتخار من به عنوان یک مسیحی آشوری این است که آشوریان در سنگر انقلاب شهید داده اند و جوانان ما در دوران قبل از انقلاب در تهران و در دفاع مقدس جان خود را فدا کرده اند. نماینده آشوریان ایران ادامه داد: خودم را از هر ایرانی، ایرانی تر می دانم و این افتخار هم کیشان، هم دینان و برادران و خواهران من است. @Feraghvaadyan
✍نوشتاری قابل تأمل در سایت خبری آلیک؛ برای آنان که اتحاد و انسجام ملت شریف ایران را هدف قرار داده‌اند: 🔹ارامنه در دفاع از جمهوری اسلامی ایران با تقدیم جوانانی برومند و شایسته سهم خود را در پایداری و استقامت این سرزمین به درستی ادا کردند. 🔹ارامنه ایران بیش از 104 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند و نشان دادند که نه تنها هیچ فاصله ای با برادران مسلمان خود در دفاع از کشور و آرمان های خود احساس نمی کنند بلکه در حوزه هایی به عنوان پیش قراولان این جنگ و دفاع حضور داشتند. 🔹تقدیم 104 شهید، صدها جانباز و آزاده از طیف ارامنه نشان از پایداری و استقامت ملتی است که در دفاع از میهن هیچگاه مذهب، قومیت، نژاد، زبان را ملاک قرار نمی دهد، بلکه همه در قالب یک نام و در دفاع از یک هویت و سرزمین عمل می کنند. مواردی که همه نشان از توانمندی و روح بلند ایرانی دارد. 🔹خانواده شهدای ارامنه و اقلیت های مذهبی عزیزان خود را در طول هشت سال دفاع‌ مقدس دوشادوش خانواده شهدای کشورمان تقدیم این آب و خاک کردند و آنها هم مثل بقیه هموطنان مسلمان از جان و مال خود برای ایران زمین مایه گذاشتند تا یک وجب از خاک این کشور به دست اجانب نیفتد. 🔹جوانان غیوری از جامعه ارامنه کشور و اقلیت‌های مذهبی که در کنار جوانان مسلمان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و در این نبرد قهرمانانه شهید، جانباز یا اسیر شدند. 🔹مشارکت ارامنه در جنگ تحمیلی و دوران هشت ساله دفاع مقدس منحصر به جانبازی رزمندگان و ازخودگذشتگی جوانان ارمنی نبوده است. تقریباً تمام اقشار جامعه ارمنی با استقبال از فراخوان شوراهای خلیفه گری در مراکز تهران، تبریز و اصفهان و پاسخ به ندای وجدان به پشتیبانی از عملیات خطوط مقدم جبهه ها برخاستند. 🔹از نوباوگان و جوانان در سنگرهای مدارس تا بسیاری از خانواده ها و انجمن های مختلف و صاحبان صنایع، همه در جمع آوری کمک برای جبهه های جنگ مشارکت می کردند. ✳️شهید کلمه ای عظیم است ↙️کشیش خسرویان معتقد است: شهید کلمه ای عظیم و فراتر از آن است که بتوان بر زبان آورد. ➕وی افزود: ذات کلمه شهید را هاله ای قداست و پاکی احاطه کرده است که هر کس را قدرت بیان آن نیست؛ شهید یعنی از دست دادن جسم برای راه و هدفی مقدس. ➕کشیش خسرویان گفت: شهیدان به خون خود ارزش، ابدیت و جاودانگی داده اند؛ آنچه تاکنون ما را چون فولاد محکم سر پا نگه داشته خون همین مردان خداست. @Feraghvaadyan
🔵مدعیان به زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان ایرانی توجه کنند. 🔸روشنگر به نقل از سایت رادیو آشوری:«یوناتن بت کلیا» روز سه شنبه در آیین دیدوبازدید آشوریان ارومیه همزمان با آغاز سال نو میلادی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: کاش این مدعیان دموکراسی که چشم ها و گوش هایشان را بسته اند، اینجا بودند و صحبت های مسوولان عالیقدر نظام و پیام استاندار فرهیخته آذربایجان غربی را می شنیدند و مرا خوراک تبلیغاتی خودشان قرار نمی دادند. 🔹وی با تاکید بر اینکه ایران نماد حقوق بشر، امنیت و آرامش برای اقوام و ادیان توحیدی است، اظهار داشت: این شیوه و روش زندگی را عیسی مسیح(ع) به ما یاد داده است؛ همان مسیحی که قرآن احترام خاصی برایش قائل است و امروز مسلمانان کشورمان به هر طریق ممکن میلادش را به ما تبریک گفتند. 🔸نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در خانه ملت با اشاره به اینکه رییس جمهوری هم در آیین تقدیم بودجه به مجلس این میلاد خجسته را تبریک گفتند، اضافه کرد: ما در ایران نه تافته جدابافته ایم و نه باهم دشمن هستیم بلکه باهم برادریم و در کنار هم زندگی می کنیم. 🔹وی افزود: افتخار من به عنوان یک مسیحی آشوری این است که آشوریان در سنگر انقلاب شهید داده اند و جوانان ما در دوران قبل از انقلاب در تهران و در دفاع مقدس جان خود را فدا کرده اند. نماینده آشوریان ایران ادامه داد: خودم را از هر ایرانی، ایرانی تر می دانم و این افتخار هم کیشان، هم دینان و برادران و خواهران من است. @Feraghvaadyan
💢بازدید خانواده‌های شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباس‌آباد
روشنگر مدیا
💢بازدید خانواده‌های شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباس‌آباد
💢بازدید خانواده‌های شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباس‌آباد در آستانه سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح(ع)، خانواده شهدای ارامنه از منطقه گردشگری عباس آباد بازدید کردند. 🔹به گزارش روشنگر، همزمان با سال نو میلادی برخی از خانواده‌های تهران، روز یکشنبه نهم دی ماه از منطقه گردشگری عباس‌آباد و مجموعه گنبد مینا بازدید کردند. این بازدید به همت شهرداری تهران و شرکت نوسازی عباس آباد صورت گرفت که طی آن از خانواده‌های شهدای مسیحی نیز تجلیل به عمل آمد. ✅رامین مسعودی، مدیرمجموعه گنبد مینا در ارتباط با این برنامه به خبرنگار روشنگر اظهار داشت: «فعالیت این مجموعه در زمینه آشنایی عموم مردم با علم نجوم و اجرام آسمانی است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مدارس اقلیت‌های دینی برای بازدید از مجموعه، در اولویت قرار دارند. امروز نیز با افتخار، پذیرای برخی از خانواده‌های معظم شهدای ارامنه، از اقلیت‌های دینی کشورمان بودیم». @Feraghvaadyan
💢 حکم در گفتار دو پیشوای بهائی ♨️روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ اولین بهائیت ( و تقیه را در هر شرایطی مذموم دانسته و را به از آن مأمور کرده است. ⏪ چنان‌که به نقل از شوقی افندی می‌نویسد: «سؤال ثالث در خصوص کتمان عقیده در نقاطی که بهائی غیرموجود معروض بودید. جواب فرمودند کتمان عقیده، حتی در این مورد مذموم و مخالف مبادی این امر است».[1] ⏪ نویسنده در ادامه مدعی می‌شود که در تمامی نوشته‌های ، به این اصل تصریح شده است: «الواح الهیه در این خصوص بسیار و کمتر لوحی توان یافت که در این خصوص شامل اشاره یا صراحتی نباشد».[2] 🖌 اما این اظهارات در حالیست که با مطالعه‌ی آثار بهائی درمی‌یابیم، دوره‌ای پیش از شوقی افندی وجود داشته که توسط مُبیّن نوشته‌جات پیامبرخوانده‌ی بهائیت (: ) از آن، به تعبیر شده است. ⏪ چنان که به نقل از عبدالبهاء می‌خوانیم: «بعد از تعیین و قطع کلام بین الطّرفین تأخیر جائز نه (: نیست). به موجب نصّ کتاب باید عمل شود مگر آن‌که محذور عظیمی حاصل گردد، زیرا ایّام تقیّه است».[3] ♻️ در این صورت، اگر عبدالبهاء کتمان عقیده را در بهائیت جائز دانسته و از ایامی که بهائیان در آن تقیه می‌کردند یاد نموده، دیگر شوقی افندی با چه مجوزی اقدام به آن کرده است⁉️ حال بهائیان، می‌بایست عمل بهاء و عبدالبهاء را سرلوحه‌ی خود قرار دهند و یا پیرو شوقی افندی باشند⁉️ از طرفی، اگر در بهائیت، ایامی وجود داشته که بهائیان عقیده‌ی خود را به دستور پیشوایانشان کتمان می‌نمودند، چگونه اشراق خاوری از صراحت تمام نوشته‌جات پیشوایان بهائی بر ممنوعیت تقیه یاد کرده است⁉️ آیا این چیزی فرای پراکنی و است⁉️ @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📙[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، ص 459. 📙[2]. همان، ص 459. 📕[3]. فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، ج 4، ص 169.