⭕️ حضور چشمگیر انجمن حجتیّه در استان سیستان و بلوچستان
🔹شیعیان و اهل سنت در سرتاسر ایران در کنار یکدیگر همزیستی دارند و این امر به وضوح روشن است اما متاسفانه #گروه های_افراطی_شیعی همچون انجمن حجتیه و از میان اهل سنت مثل سلفیت از کوچکترین فرصت استفاده می کنند تا این اتحاد و همدلی را از بین ببرند.
♦️انجمن حجتیه طبق آن ادعایی که از سابق داشت و حتی تشکیل خودش را تهدیدی جدّی برای بهائیت اعلام میکند، اما عملاً شاهد بودیم که در فضای سیستان و بلوچستان و منطقه زاهدان و اطراف، اتفاق خاصی برای بهائیت نیفتاد! خیلی ادعا دارند اما در دهههای اخیر، #بهائیت در آن مناطق رشد داشته به نحوی که حتی مسلمانها وارد مراوده و معاشرت با آنها شدند و معامله با آنها انجام میدادند، در حالی که حتی میدانستند آن افراد بهاییاند!!
❎ نگاه ما به انجمن و قضیه تعطیلی که آنها در سال ۶۲ اعلام کردند دقیقاً همان نگاه حضرت امام است. خوب آنها در سال 62 در پی سخنرانی حضرت امام اعلام کردند که ما تعطیل شدیم. امام این اشکال را گرفتند که اینها اعلام تعطیلی کردند نه انحلال. تعطیلی بازگشایی دارد و اما انحلال به معنای محو آن جریان و سیستم آن تشکیلات است. ما قائل به این هستیم که تشکیلات #انجمن_حجتیه، از سال ۶۲ فقط پنهان شد و فعالیتشان بهصورت مخفی انجام میشود.
بیشتر بخوانید:👇🏻
http://rajanews.com/node/336512
@feraghvaadyan
💢 وقتی فرقه ها به جان هم میافتند
▪️ پس از خروج سرکرده #فرقه_عرفان_حلقه از کشور، فعالیت این فرقه با حذف برخی مسترهای خود، با چالش جدی مواجه شد و طاهری که برای رشد فرقه خود خیز برداشته با مشکلاتی روبرو شد.
🔻در روزهای گذشته پیروان #فرقه_اکنکار در ایران، طاهری را به کپیبرداری آموزه های اکنکار به نام خود متهم ساختند. موضوعی که چالشها را برای حلقویها بیشتر ساخت و اکنون کانالهای هر دو فرقه در تلاش هستند تا با کوبیدن یکدیگر خود را محق معرفی کنند.
@feraghvaadyan
❎ عرفانهای نوظهور عموما زاییده سیاست هستند
🔻جریانی که آموزههایی را ارائه میکند و نگاهی معنوی در مقابل نگاه مادی جایگزین میشود و جهانبینی معنوی را به فرد توصیه میکند را #معنویتهای_نوظهور دانست. این جریانات عمدتا در مواجهه با مدرنیته شکل گرفته اند.
🔸نظام سلطه برای سلطه طلبی خود از خلا معنویت استفاده میکند. اینکه چه راهبردی اتخاذ کنند و به چه شیوهای ورود کنند متفاوت است. تربیت افرادی که چنین فرقههایی را ایجاد کنند و یا گسترش فکرهایی در جامعه که بعدها جریاناتی بر آن اساس شکل بگیرد و آنها سوار بر این جریانات بتوانند بشوند. همه این مدلها در طول تاریخ وجود داشته است. اگر بخواهم با نگاهی کلان ببینم و سیری تاریخی را عرض کنم اوایل شاید اینگونه بود که افرادی را تربیت کنند و روی آنها به صورت مستقیم کار کنند و #فرقهای تاسیس شود که آموزههای نظام سلطه را تبلیغ کند. ولی در دوران معاصر با ابزار رسانهها این رابطه دو طرفه است. نمیخواهم بگویم ما فرقههایی که مستقیم از طرف نظام سلطه اداره میشوند نداریم، ولی به طورعمومی امروزه بیشتر گفتمانی در جامعه حاکم میشود و افرادی این اهداف را میگیرند. یعنی پیچیدهتر شده است. از نظر تاریخ برای شناخت عامل سیاسی باید تحلیلی تاریخی انجام بدهیم؛ و ببینیم در طول تاریخ چه موارد و مقیاسهایی را وجود داشته است.
بیشتر بخوانید:👇🏻
https://b2n.ir/466395
@feraghvaadyan
♨️ادعاهاي نوبهاي «صلاحي»
👈🏻دومين برگ سندسازي مدعي جانشيني «نورعلي تابنده» در ايام اخير
📌صلاحي، از دراويش مدعي جانشيني قطب سابق #فرقه_گنابادي، بار ديگر با رو كردن سندي تازه، بر ادعاي خود و عدم تبعيت از جانشين تعيينشده(عليرضا جذبي) تأكيد و پافشاري كرد.
↩️گويا چالشهاي دروني فرقه نعمتاللهي سلطانعليشاهي با وجود آرامش ظاهري همچنان تداوم دارد. ايا سكوت و انزواي #قطب تازه با بروز اين روند،مرتبط است؟
@feraghvaadyan
♨️ کرونا و تقریب ادیان
♦️شیوع بیماری کرونا با حوادث تلخ و ناگوار همراه بود اما موجب همدلی و همدردی تمام مردم جهان شد. قطعاً در دوران پساکرونا دنیا شاهد دغدغههای مشترک وعناصر فرهنگی مشابهی خواهد بود. #کرونا به عنوان یک معضل در تمام دنیا ودر بین تمام ادیان مشترک است و این اشتراک موجب می شود بیشتر مردم دنیا و پیروان اکثر ادیان برای رفع این معضل به یک گونه دعا کنند یا یک نوع احساس دینی از خودبروز دهند که فراخوان الازهر و واتیکان برای دعای جمعی برای ریشهکنی کرونا نمونه بارز این همدلی و نزدیکی بین #ادیان است.
👈🏻 با توجه به مشاهدات صورت گرفته پیشبینی میشود، در دوران پسا کرونا بیشتر کشورها به نوعی فهم مشترک از دین پیدا می کنند و به مولفه های مشترک دینی از جمله #دعا و نذرهای شبیه به هم بیشتر توجه خواهند کرد.
@feraghvaadyan
⭕️ پاپ سابق: می خواهند مرا ساکت کنند
✅ روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ پاپ بندیکت شانزدهم، مخالفان خود را متهم کرده است که می خواهند او را وادار به سکوت کنند. وی اخیرا گفته است بخاطر مخالفتش با هم جنس گرایی و نظراتش درباره دجال و حمله به ایدئولوژی #اومانیستی که در کتاب خاطراتش بیان کرده، آماج حملات و بدگویی مخالفان قرار گرفته است.
🔽وی معتقد است به دلیل مباحث الهیاتی که مطرح کرده است، قربانی "تحریف واقعیات" شده است.
🔹پاپ سابق که سال 2013 در اقدامی بسیار کم سابقه استعفا داد، در سال 2018 نیز به دلیل مقاله ای که درباره دین #یهود نوشته بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. بندیکت شانزدهم میگوید ترجیح میدهد درباره دلایلی که میخواهند او را ساکت کنند، تحلیلی ارائه ندهد.
@feraghvaadyan
💢 هدف تبشیر ، تقابل با انقلاب اسلامی
🔻 حمایت های گسترده و هدفمند جریان های سیاسی استعمار گر جهانی ، پشتیبانی تبلیغاتی و رسانه ای بنگاه های سخن پراکنی وپشتیبانی مالی قابل ملاحظه نظام سرمایه داری از گروه های مبلغ #مسیحی از یک سو وهم آوایی جریان تبشیری با طیف های معاند انقلاب اسلامی از سوی دیگر، این مطلب را مسجل می کند که این حرکت صرفا” یک حرکت دینی نبوده واغراض سیاسی در پس آن نهفته است به طوری که اگر در۱۵سال گذشته ، مسیحی سازی تنها بروز یک تغییر ودگرگونی در حوزه اعتقادات بود، امروز با ضدیت با اسلام وانقلاب اسلامی همراه است . فعالیت به صورت پنهانی درقالب #کلیساهای_خانگی به جای صدها کلیسای عمومی فعال درایران ، بیانگر تناقض اهداف بنیاینگذاران این جریان های تبشیری بافعالیت های دینی قاطبه مسیحیان بومی است وغرض ورزی های آلوده و ناپاک انان را آشکار می سازد چراکه تکثر فرق وبرجسته سازی فرقه گرایی درکشوری مانند ایران که از تکثر دینی ومذهبی برخوردار است.
🔸 استفاده قابل توجه مبشران از ابزار اعطای کمک های مالی و تسلط آنان به فنون روانشناسانه برای مداخله در بحران های روانی افراد و سوء استفاده از آرام بخشی حاصل از آن در راستای مقاصد تبشیری خود حکایت از آن دارد که آنها از لحاظ اعتقادی ، با خلاءها وکمبودهای غیر قابل انکاری روبه رو هستند و به همین دلیل است که تغییر کیش های کیفی وحاصل تأملات اعتقادی ، محصول اقدامات تبشیری نبوده است.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🎥هویک بهبو حقوقدان مسیحی آشوری: قانون اساسی کشور، دولت و مردم را به رعایت اخلاق حسنه در قبال هر غیر
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹طبق قانون داشتن هر عقیدهای آزاد است به شرط آنکه #تبشیر و تبلیغ صورت نپذیرد.
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*❇ پاسخ به یک اتهام*
*👤 شهید دکتر عبدالحمید دیالمه :*
*💢 چون من دیگر واقعا از جواب دادن بهش خسته شدم .*
*🔶 تا به حال در دنیا سابقه داشته که کسی برای نبود چیزی دلیل بياورد ؟! یا همیشه برای بود چیزی دلیل می آورد ؟! .*
*💢 به اعتقاد من مسئله انجمن حجتیه ، یک بازی سیاسی روی آن شده است*
*🔷 من عضو انجمن حجتیه نبودم ، عضو انجمن حجتیه هم نیستم .*
*💢 و مطمئن باشید که اگر طرز تفکر انجمن حجتیه را من پذیرفته بودم و در بینشان بودم ، از احد الناسی وحشت نداشتم که بگویم این اعتقادم است و بر روی آن می ایستادم و بر روی آن هم استدلال می کردم .*
*💢 وقتی در مورد ابوالحسن بنی صدر می گویم : این طرز تفکر ، طرز تفکر فاسدی است ، می ایستم روی آن .*
*💢 الآن می گویم : آقای میرحسین موسوی را طرز تفکرش را فاسد می دانم ، می ایستم روی آن .*
*💢 حبیب الله پیمان را طرز تفکرش را فاسد می دانم ، می ایستم روی آن .*
*💢 جتبش مسلمانان مبارز را فاسد می دانم ، می ایستم روی آن .*
@Feraghvaadyan
🔘خیز مجدد «مجذوباننور»
↩️تحرکات تازه طیف افراطی فرقه نعمتاللهی، اینبار از تبعید
♦️در پی آزادی شمار زیادی از مجرمان فاجعه گلستان هفتم اسفندماه 1396 –برخی پس از پایان دوره محکومیت و عدهای نیز در پی شیوع ویروس کرونا وآزادی زندانیان- شاهد افزایش تحرکات طیف افراطی #فرقه_گنابادی سلطلنعلیشاهی، موسوم به «مجذوبان نور» از گوشهو کنار کشور، حتی در دوره گذران تبعید هستیم!
🔹در همین راستا، «ر. ا» یکی از عناصر شاخص مجذوبانی که همراه با تنیچند از اعضای خانواده خود در واقعه #گلستان_هفتم نقشآفرینی داشت، با ارسال ویدئویی به شبکه معلومالحال «ایراناینترنشنال»، ضمن هجمه به نظام جمهوریاسلامی از «تجربه مفید خود در دوران تبعید» گفته و چونان روال همیشگی مجذوبانیها، با خلط مفاهیم «اقلیتگرایی فرقهای» با «اقلیتهای دینی و مذهبی» به اتهامزنی در باب عدم مراعات حقوق اقلیتهای مذهبی در ایران پرداخت تا خوراک خبری خوبی برای شبکه سعودی ایران اینترنشنال فراهم آورد.
🔻صرفنظر از رویکرد فوقالذکر که از این عنصر –بهاصطلاح منورالفکر- مجذوبانی،چندان دور از انتظار نبود، نکته قابل تأمل در این ویدئو، تأکید نامبرده بر تبعیت از «نورعلی تابنده(قطب سابق فرقه)» از رهگذر معرفی خود با عنوان «یکی از مریدان دکتر تابنده» است که نوعی کنایه به قطب جانشین و اذعان بر عدم بیعت با وی میّباشد؛ این مسئله ثابت کرد، تمرد مجذوبانیها از مراد –فارغ از ماهیت و کیستی وی- همچنان تداوم دارد. چنانچه در زمان حیات نورعلی تابنده نیز شاهد سرپیچی و بیاعتنایی نسبت به فرامین وی از سوی گروهک مذکور بودیم و امروز نیز هرچند پس از مرگ وی، زیر تمثال تابنده سینه میزنند، اما به واقع بار دیگر از فرمان قطب و مرادشان در باب تعیین جانشین، سرپیچی کرده و با حرکت در مسیر #تحرکات_سیاسی و همراهی با جریانهای معاند، هر روز از مرام درویشیگری فاصلهای بیشتر میگیرند.
♨️ باید دید فاز تازه تحرکات این گروهک روشنفکرنمای درویشی با گرایش به «دروشی مدرن»، چه ابعاد و ماهیتی خواهدداشت و ایا اساساً مجذوبانیها از بیاعتباری گذشته خود –نزد دراویش و افکارعمومی- درسی گرفتهاند؟ هرچند شواهد فعلی، حکایت از سمبه پرزور «#افراطگرایی» و «تعصب» دارد که گویا قرار نیست به این زودیها از مقابل چشمان مجذوباننور کنار رود.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ارتباط عجیب نقاش مسیحی ارمنی با شهدا
🔸 تاکوهی هارتونیانس (چولاکیان) از بانوان #ارامنه شهرستان علی آباد کتول است که کار نقاشی چهره شهدا را به دلیل عشق و ارادت به این بندگان بهشتی خداوند آغاز کرده است.
@feraghvaadyan
✅در سودای پرستیژ اجتماعی /بررسی علل افزایش فعالیت عرفانهای کاذب
🔻سالهاست پدیده #عرفانهای_کاذب میکوشد با تقلبی بزرگ خود را ناجی نیازهای معنوی بشر جلوه دهد و سقف کاذبی بر خواستههای معنوی باشد. این جریانات در مسیر رسیدن به اهداف خود از ابزارها و خلاهای فرهنگی اجتماعی برای جذب مخاطبان استفاده میکنند.
💢محصول مهم سبک زندگی دنیای مدرن سلب آرامش و بی معنایی در زندگی است. از این رو بشری که در این فضا تنفس میکند، به شدت به دنبال راهی برای دستیابی به آرامش، هرچند به صورت مقطعی است. به همین دلیل این جریانها که میتوانند حتی گاهی با توجیه استفاده از مواد مخدر البته با توجیه کسب #معنویت برای مخاطب آرامشی مقطعی فراهم کنند نیز میتوانند جذاب باشند. از طرفی وقتی نحوه عرضه دین و بعد معنوی آن به گونهای نباشد که این آرامش مطلوب حاصل شود، زمینه برای بروز و ظهور معنویتهای دیگر فراهم میشود.
بیشتر یخوانید:
https://feraghvaadyan.com/?p=2276
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♦️تداوم نفوذ خزنده فرقه "ذهبیه"
✅ روشنگر به نقل از فارس/ یکی از فرق سنتی درویشی فعال در کشور, فرقه "ذهبیه" است که شاید برخلاف سایر جریان های درویشی مانند نعمت اللهی گنابادی یا نوربخش, سیاستی نامریی و خزنده دارد.
🔹درک ملموس تر این امر از طریق رفتارشناسی فرقه مزبور میسر است؛ اساسا ذهبیه هموراه خود را جریانی بی حاشیه جلوه داده تا بیشتر توجهات بر جریانهایی چون نعمت اللهی سلطانعلی شاهی و تحرکاتشان مانند فاجعه #گلستان_هفتم معطوف گردد. این در حالی است که ذهبیون با بهره گیری از این فرصت, فضا را برای کادرسازی تشکیلاتی و افزایش قدرت در حوزه های اقتصادی و حتی سیاسی مساعد دیده و اقداماتی خزنده در دستورکار قرار داده اند.
🔽مصادیق در این باب بسیار است:
کارخانه های چای "احمد" و "محمود"، نامی نسبتا آشنا برای اغلب ماست که یکی از سران فرقه, موسس آن می باشد.
🔸چند سال پیش , افشای حضور چند تن از منتفذان ذهبیه در برخی مناصب و پست های سیاسی و حقوقی, خبرساز شد که با حواشی بسیاری همراه بود.
اقدامات و تحرکات ذهبیه در برخی شهرها به ویژه دزفول در باب نفوذ فرهنگی از رهگذر پوشش اقدامات خیرخواهانه در ساخت و ساز مدارس, مراکز آموزش عالی و... نیز مبرز است.
❎ به این موارد به ترتیب اقتصادی, سیاسی و فرهنگی باید نفوذ رسانه ای و تبلیغاتی را نیز افزوذ. چنانچه در فواصل زمانی مختلف شاهد تبلیغ در قالب بزرگداشت موسس کارخانه چای احمد در یکی از جراید بودیم و قص علی هذا.
بدین سان ذهبیه , نفوذی خزنده, مدام و تدریجی را پیشه ساخته تا با منشی متفاوت با سایر فرق سنتی #درویشی , ضمن تلاش برای تداوم حیات , دامنه نفوذ خود را توسعه و تعمیق بخشد.
♨️ با عنایت به تمرکز نسبتا جدی #فرقه_ذهبیه بر تحقق این مهم و خطرات دوچندان توطیه و پنهان کاری , جا دارد و چه بسا لازم است متولیان و مسیولان نسبت به این امر, توجهی بیشتر مبذول دارند تا دست کم شاهد جولان ذهبیون در فضای رسمی رسانه ای نباشیم.
http://fna.ir/ex5a9o
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
]
💢 فرقه مسیحی آدونیست
🔸ادونتيستها (ظهورگرايان) يكي از سه گروه هزارهگراي #مسيحيت هستند كه اعتقاد به رجعت مسيح دارند. اين گروه و دو گروه شاهدان يهوه و ديسپنساشناليستها (مقطع باوران) با خواندن كتاب مكاشفه يوحنا معتقدند كه مسيح يك دوره سعادت هزارساله ايجاد خواهد كرد. نهضت ادونتيسم با پيشگوييهاي ويليام ميلر درباره پايان جهان آغاز شد.
♦️ميلر ابتدا سال1843 وبعد 1844 را براي رجعت مسيح و پايان دنيا پيشبيني كرد. اما این پيشبيني تحقق نيافت. این فرقه با ادعای برخی افراد تاثیر گذار مبنی بر زنده شدن عیسی مسیح در سر زمینی نامرئی احیا شد و با این استدلال جدید دور هم جمع شدند و به انتظار قریب الوقوع عیسی نشستند ولی اینبار تاریخی برای آن مشخص ننمودند.
🔷وسيعترين ومعروفترين ادونتيستها ، #فرقه_ادونتيست روزهفتم است كه جوزف بيتس، جيمز وايت و همسرش النگوله وايت آن را تاسيس كردند. . نخستین مجمع این کلیسا در باتل کریک درایالت میشیگان در سال۱۸۶۳ برپا گردید. این فرقه روز شنبه را ر(به جای روز یکشنبه) روز هفتم و مناسب تعطیلی از کار و عبادت خدا می دانند. آنان کتاب مقدس را یگانه اصل معتبر ایمان می دانند و آنرا به صورت تحت اللفضی تفسیر می کنند . آنهاهیچ یک از اعتقادنامه ها را قبول ندارند، روح نبوت را درشخص «الن وایت» و پیش گوییهای او ظاهرشده می پندارند، از قوانین رژیم غذایی عهدقدیم تبعیت می کنند یعنی از خوردن گوشت و افیونها پرهیز می کنند.
👈🏻آدونتیستهای روز هفتم در تهران، کلیسایی واقع در ابتدای خیابان رشت، تقاطع خیابان (ولی عصر) به نام کلیسای«ادونتیس» داشتند. این #فرقه_مسیحی در سالهای 1340 تا 1343 به نشر و توزیع جزوات تبلیغی به نامهای «راه مریم» و«راه عیسی» نمود.
@feraghvaadyan
⭕️محدودیت مصلحتی
👈🏻فرار روبه جلو فرقه بهائیت برای خلاصی از شبهات
🔷 دبیر خانه تشکیلات #فرقه_بهائیت واقع در اسرائیل در یکی از پیامهای خود، به صدور بیش از 70 هزار اثر از پیشوایان بابی و بهایی اشاره می کند(1) اما با طرح مسائلی چون مثمر ثمر نبودن این آثار برای عموم و محدودیت منابع مالی و انسانی اعتراف میکند تنها درصد معدودی از این تعداد تا کنون ترجمه شده است.
👈🏻این اعتراف نشان می دهد که خود تشکیلات این فرقه نیز به خوبی درک میکند که انتشار آثار نامطلوب، بیمحتوا و نقیض یکدیگر قطعاً موجب رسوایی آنان خواهد شد و دنبالکردن #اهداف_سیاسی فرقه را با خطر مواجه خواهد ساخت.
❓سوال اساسی از بیتالعدل این است که چگونه آنها برای احداث ساختمانهای خود زیربار هزینههای سرسامآور میروند اما برای انتشار کتاب و محتوای ارزنده سرکردگان فرقه به جهانیان با محدودیت روبرو هستند؟ تشکیلات فرقه بهائیت به خوبی میداند که نمیتواند پاسخگوی شبهات وارده به همین تعداد از آثار بهائی باشد بنابراین ترجیح میدهد هزینه ها در جای دیگری خرج شود.
1. دبیرخانهی بیت العدل، پیام مورخ: 6 ژوئن 2013 م.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎وقتی صدای مبلغ تبشیری هم در میاید
🔸اولین و شاید اساسیترین اصل در بین مبلغان جریان #مسیحیت_تبشیری، عناد و بدگویی از اسلام است. انها به خوبی دریافتهاند که تا فرد اسلام را دین مهربانی و عقلانیت بداند هیچگاه به مسیحیت متمایل نخواهد شد.
🔹لذا از هر حربهای برای سیاهنمایی بهره میگیرند.این اقدام تبشیری این چنان مشمئزکننده شده که صدای برخی مبلغان تبشیری نیز در امده است.
@feraghvaadyan
⭕️ حمایت رسانه تبشیری از اهانت دختر تونسی به قرآن
❗️ آمنه شرقی دانشجو وبلاگنویس تونسی، متنی وقیحانه را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد. این متن، آن هم در ماه مبارک رمضان، موجی از واکنشها را در شبکههای مجازی برانگیخت.
💢 حال رسانه وابسته به جریان #مسیحیت_تبشیری با بیان اینکه « عده ای بر آزادی بیان تأکید دارند و از تشکیل پرونده قضایی علیه آمنه شرقی انتقاد میکنند و میگویند که این اقدام، نقض آشکار این نوع آزادی است.» از این اقدام توهین آمیز علیه اسلام استقبال می کند.
رسانه های تبشیری به این رویکرد بیش از پیش ماهیت ضداسلامی خود را عیان میسازند.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ طی الارض یک زن تا زندان! ✅ روشنگر به نقل از روزنامه خراسان/ زنی که درصدد سوءاستفاده از اعتقادات
🔻این باند چهارنفره ادعای ارتباط با ائمه(ع) داشتند ضمن سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی مردم، با راه اندازی یک تشکیلات سازمان یافته و برگزاری جلسات صدها نفری خانگی در مشهد، #اعتقادات_مذهبی مردم را دستاویزی برای کلاهبرداری های میلیاردی شبکه ای قرار داده بود و مبالغ کلانی را نیز از آنها اخاذی میکردند. معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته با تایید دستگیری مروجان افکار انحرافی برای زراندوزی با سوءاستفاده از عقاید مذهبی گفت: سرکرده این متهمان که زنی حدود 50 ساله به نام «زهرا-ق» است با ادعاهای حیله گرانه، بسیاری از افراد را فریب داده و مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری کرده است.
🔹 قاضی سیدجواد حسینی افزود: ترفندهای فریبکارانه این زن با توجه به اظهارات شاکیان، تا آن جا پیش رفته بود که داماد خود را فرمانده سپاه #امام_زمان(عج) در زمان ظهور آن حضرت معرفی می کرد او نه تنها ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و اولیاءا... را داشت بلکه حتی مدعی طی الارض بود. این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: او چنان افکار و عقاید خطرناک خود را در میان افراد به اصطلاح مریدش گسترش داده بود که حتی یک زن شهروند، منزل بزرگی را در خیابان ابوذر غفاری منطقه احمدآباد مشهد، وقف سرکرده این باند کرده بود.
❗️قاضی سیدجواد حسینی؛ معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در این زمینه اظهار داشت: این زن مدعی ارتباط با امام زمان(عج) و ائمه(ع) بوده و حتی ادعای #طیالارض نیز میکرده و از این طریق دست به انتشار افکار انحرافی زده و مخاطبان خود را سرکیسه میکرده است.
@feraghvaadyan
🚫 توجه به فرعیات به جای اصلیات در قاموس انجمن حجتیه
🔹 «از اجتماع مسلمانان غفلت پیشهکردن، و فقط اجتماع را در جام عبادت و نماز بیهیاهو و بیتنش به حال خودکامگان دیدن، دشمن خطرناک و اصلی را فراموش کردن، و راه هزینهی نیروها به جای دیگر پرداختن و ... بر چه مبنا راست میآید؟ جز بر باورهای خمودگرا و اشعری گرا و یکجانبه و سطحیگرا و ...؟
🔻 شکی نیست که اگر در مقیاس خُرد، #انجمن_حجتیه در کارنامهی خود خدماتی داشتهباشد، و به آن مباهات کند، اما در مقایسهی اهم و مهم، و جابهجایی این دو، یقینا نسبت ارزشی معکوس خواهد بود، و پرداختن به مهم در موضع اهم، ارزش صفر خواهد داشت.
↩️ در همین راستا یکی از دفاعیههای پر طمطراق انجمنیها از عملکرد خود، دفاع از #باورهای_مذهبی متدیّنان در قبال هجوم فرقهی بهاییت است، البته نه برای ریشهکنی آن! بلکه برای کُند کردن لبهی تیز تبلیغات علیه جوانان! آن هم نه این که خود را به هر قیمت، به هر آب و آتش زده باشد، بلکه با کسب مجوز و بستن پیمان با ساواک، در این راه توفیق هوشمندانه کسب کردهاست!.»(1)
📚 1. تقیه سیاسی، گفتاری از محمدرضا ارشادی نیا، فصلنامه روشنا، شماره 82.
@feraghvaadyan