eitaa logo
روشنگر مدیا
959 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
شوقی افندی و الهی دانستن اسرائیل❗ . . شوقی افندی در پیام نوروزی خود در سال 1330 شمسی، با ابراز خرسندی از تأسیس اسرائیل، تشکیل رژیم غاصب و جنایت‌کار را مطابق با وعده‌ی الهی معرفی نموده است: ‌«مصداق وعده‌ی الهی به ابنای خلیل و وارث کلیم، ظاهر و باهر و دولت اسرائیل در أرض اقدس، مستقر، و به استقلال و اصالت آیین بهائی مُقر (: معترفند) و به ثبت عقدنامه‌ی و معافیت کافه‌ی (: تمام) موقوفات بهائی در عکا و جبل (: کوه) کرمل و لوازم ضروریه‌ی بنای مرقد باب از رسوم، یعنی عوارض و و اقرار به رسمیت ایام تعطیلی موفق و مؤید شده است».[1] ‌ اما جالب است بدانیم در حالی این پیشوای ظاهراً الهی بهائیت، با شوقی فراوان از تشکیل سخن رانده و آن را مصداق وعده‌ی الهی خوانده است که اندکی پیش از آن، نسل‌کشی‌های کم سابقه‌ای در «دیر یاسین»، «اللُد»، «الرمله»، «دوامیه» و... را به اسم خود ثبت کرده بود.[2] ‌ به عبارتی شوقی افندی، با نادیده گرفتن اشغالگری و جنایت‌های صهیونیست‌ها، رژیم اسرائیل را الهی معرفی می‌نماید! ‌ از طرفی باید پرسید که چه عاملی موجب آزادی، رسمیت یافتن و معافیت‌های مالیاتی بهائیت در اسرائیل شد، در حالی که فلسطینیان، به بدترین شکل ممکن به قتل رسیده و از زادگاه خود آواره می‌شدند؟! ‌ ‌ 📚پی‌نوشت: [1]. شوقی افندی، توقیعات مبارکه، ج 4، ص 291-290. [2]. جهت آشنایی بیشتر، مراجعه کنید به سایت خبری مشرق، مقاله‌ی: بررسی جنایات 70 ساله سران صهیونیست https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
نسبت با دین و دینداری☪️ ⏺جوهره و گوهردین، معنویت است البته با تمام مؤلفه‌هایی که دین به معنویت داده. گوهر دین همان چیزی است که در تبیین ساحت‌های سه‌گانه‌ی دین (شریعت، طریقت، حقیقت) مطرح کرده و عمق و اصل آن را حقیقت دانستند. 🔽البته شریعت و طریقت در دین است. حوزه‌های دین و دین‌داری منسوب به شخص می‌شود که با آن‌ها زندگی می‌کند و معنای آن‌ها لزوماً معنویت نیست. دین‌داری سطوحی دارد که در سطح اول و ظاهری در ذهن دین‌دار، به‌عمق رسیدن مطرح نیست. مسئله رهایی از جهنم و وصول به بهشت است. پس جوهردین معنویت است اما هر دین‌داری معنوی نیست و هر قرائتی از معنویت در دین نمی‌گنجد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️نگرانی بهائیت از ⏪صدور بیانیه مطبوعاتی علیه ایران ✍بهائیت همواره یکی از اهرم‌های فشارهای سازمان مللی برای ایجاد و تشدید تحریم‌ها علیه کشور ایران بوده و هست. این ، با لابی‌ها و تریبون‌های مختلفی که در از آن خود کرده‌ و نفوذ گسترده در این سازمان، برای فشار و آزار جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند. 🔺طی چند روز اخیر نیز که دوباره اخبار مذاکرات و بالا و پایین کردن تحریم‌ها داغ شده است، نگران از کوچکترین رفع تحریمی به سود ایران، دست به کار شده و با صدور بیانیه‌های مختلف، داستان‌های تکراری خود را علیه ایران و به منظور کارشکنی در اوضاع کنونی، منتشر کرده‌ است. ✴️در بیانیه اخیر، بهائیان ادعا می‌کنند از تشدید سرکوب‌ها نگرانند و را به دروغ‌پردازی‌هایی که پیشتر در مورد قبرستان، و... داشتند، ارجاع می‌دهند. این در حالی است که یکی از ترفندهایی که همواره اعضای خود فرقه به آن اعتراف کرده‌اند، و در پی آن با برخورد طبیعی با قانون‌شکنی‌هایشان است. 🔰بدخواهی و دشمنی سیستماتیک این با کشور هر روز، با جلوه‌ای تازه‌ نمایان می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔵۸۰ اثر به جشنواره ملی رنگ‌ها و نیرنگ‌ها در سمنان رسید 🔸معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بیش از ۸۰ اثر به اولین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «رنگ‌ها و نیرنگ‌ها» در سمنان ارسال شد. ✳️ابوالفضل دلارام روز دوشنبه گفت: با هدف آشکار کردن اهداف شوم و ضاله با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تبلیغات اسلامی ، شهرداری و حوزه علمیه برگزار می‌شود. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، پایان خرداد را آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رنگ ها و نیرنگ ها بیان کرد و افزود: این جشنواره در بخش های پوستر، موشن گرافیک، کاریکاتور، مستند، داستان، انیمیشن، رادیو و نمایشنامه نویسی برگزار می شود. ↙️ ادامه خبر: https://b2n.ir/p36523 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔹چرا فرقه نعمت‌اللهی به دنبال احیای «احمد غزالی» است؟ 🔸ترجمه و انتشار کتابی از غزالی با حمایت مأذون خارج‌نشین
روشنگر مدیا
🔹چرا فرقه نعمت‌اللهی به دنبال احیای «احمد غزالی» است؟ 🔸ترجمه و انتشار کتابی از غزالی با حمایت مأذون
💢ماجرای ارادت به «» و انتساب سلسله خود به این شخصیت، طی سال‌های اخیر، رنگ و بوی جدی‌تری گرفته؛ از تلاش برای برگزاری همایش و بزرگداشت تا ترجمه و بازنشر کتب وی که به تازگی با حمایت «»، مأذون خارج‌نشین و پرحاشیه صورت پذیرفته. 🔻این مسئله از دو بعد قابل‌تأمل است: 1. افشای ماهیت حقیقی دراویش نعمت‌اللهی سلطانعلی‌شاهی: به‌راستی، هیچ تحلیل و واکاوی نمی‌تواند تا این اندازه برای پرده‌برداری از ماهیت فرقه مشارالیه، گویا و قانع‌کننده باشد. اصرار برای احیای نام و البته انتساب خویشتن به شخصیتی جنجالی که به سبب مواردی چون تقدیس ، نقش پررنگ در تشکیلاتی شدن تصوف(برون شدن از زوایا و سلسله‌سازی‌) و در نهایت، شاهدبازی، شهره بوده و طیف گسترده‌ای از منتقدان را به کندوکاو اندیشه‌اش واداشته(۱)، ما را از قلم‌فرسایی‌های تحلیلی و استدلالی، رهانده و بارزترین نمود قرابت اعتقادی با چنین شخصیتی است که صرف‌نظر از صحت‌و سقم انتقادات فوق، دست‌کم با اقوال و افعال خویش، مجالی برای تردید جدی در نوع -به‌اصطلاح- سلوک عرفاني‌اش می‌گشاید؛ درست، همان سیر و طریقتی که امروز نیز در منش و فعل اخلاف وی مشاهده می‌شود. بدین‌سان، شاید افراطیون بار دیگر –خواسته یا ناخواسته- نقاب از چهره برداشتند. 🔻2. تلاش برای آلوده ساختن ساحت ؛ دیگر بعد درنگ، کوشش‌‌های همیشگی برخی جریان‌های فکری برای ورود ناخالصی‌ها به عرفان ناب اسلامی و آلایاندن آن به انواع بدعت‌ها و انحرافات است. چنانچه در این مورد نیز احیای احمد غزالی(سنی‌مذهب) به عنوان یکی از نمایندگان عرفان اسلامی و الگوسازی از وی با وجود تمام تناقضات موجود در اعتقادش به تقدیس ابلیس یا سماع با نص صریح کلام وحی الهی و اصول شریعت، گامی است در همین مسیر. صدالبته که تأثیر غزالی بر و آنچه عرفان عاشقانه خوانده می‌شود، انکارناپذیر است، لیکن از دیگر تأثرات وی،‌علی‌الخصوص در زمینه تغییر ماهیت تصوف و بسترسازی برای فرقه‌گرایی و سلسله‌سازی‌ از یک‌سو و ابلیس‌ستایی‌‌اش از سوی دیگر، نباید غافل بود. اساساً الگوقرار دادن شخصیت‌های دارای دو سر طیف موافق و مخالف ، آن‌هم در حوزه حساسی چون ، امری است خطیر و با وجود غنای عرفان اسلامی در برخورداری از مظاهر سلوک و عرفای عامل، چرا باید بر فردی با این عقبه فکری و پرونده‌ای از انتقادات عقلی و نقلی، تأکید کرد؟ 📚پی‌نوشت: 1. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه رجوع شود به مقاله : نسبت غزالی با عرفان اسلامی، فصلنامه روشنا، ش ۷۶، ص66. ✅بخش تحلیلی روشنگر https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
انالله و انا الیه راجعون ۹۳ سال پیش در بیست پنجم رمضان سال ۱۳۴۸ هـ.ق دست پلید فرقه ضاله بهاییت به خون بزرگ مرد تاریخ تشیع آلوده شد و مجتهد بزرگ علامه محمد تقی موسوی اصفهانی را در سن ۴۷ سالگی به شهادت رساند. ایشان نوسینده کتاب شریف (مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم علیه السلام) می باشند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔷بنیاد ، وفات والده محترمه آقای ، نماینده جامعه اصفهان و جنوب در مجلس شورای اسلامی را تسلیت عرض می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🗡️دعوای عجیب و شدید در فضای عمومی رسانه‌ای. این دراویش در چه به سر می‌برند که دائما محتاج تئوری توطئه هستند؟!؟ https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
حجاب برای شاغلین دولتی در ادارات می‌شود. ⛔شورای فدرال آلمان روز گذشته قانونی تصویب کرد که در آن برخی از سمبل ها روی بدن و پوشش ظاهری کارمندان دولت را ممنوع می کند. علاوه بر روسری یا حجاب اسلامی، کیپا (کلاه یهودی)، صلیب مسیحی، نقش تتو روی بدن، سوراخ کاری بدن یا پیرسینگ، دردلاک‌ یا بافتمو و جای زخم برای زیورآلات روی بدن نیز ممنوع شدند. 🔹این قانون ماه گذشته نیز به تصویب پارلمان فدرال آلمان رسیده بود. در هر دوی این نهادها هیچ گونه بحث و بررسی علنی صورت نگرفت. همین مسئله باعث اعتراض برخی از گروه ها و افراد شده است.
روشنگر مدیا
#دین_ستیزی حجاب برای شاغلین دولتی در ادارات #ممنوع می‌شود. ⛔شورای فدرال آلمان روز گذشته قانونی تصو
پیوست/اعتراض به قانون ممنوعیت در ادارات 🔽روشنگر به نقل از امل برلین: هدف از قانون اداری جدید، بی طرفی دولت در انتخاب مذهب عنوان شده. با این حال در این قانون آمده است که: «اگر نشانه‌های کارمند، باعث خدشه دار شدن اذهان عمومی به رفتار دولت باشد» می‌توان، کارمند را از پوشیدن یا استفاده از علایم مذهبی محدود یا ممنوع کرد. با انتقاد از این قانون گفت: «این یک سیگنال اشتباه برای بسیاری از مسلمانان در کشور ماست.» همچنین دادخواست‌های دیجیتالی با نزدیک به ۲۰۰ هزار امضا، خواستار توقف قانون شدند. وضع این قانون،‌سکولاریراسیون مد نظر دولت آلمان را تشدید و فشارها را بر اقلیت‌های دینی، به‌خصوص مسلمان و یهودی، مضاعف خواهدساخت. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
☘🌺حلول ماه شوال و عید سعید فطر مبارک باد.🌺☘ @roshangarmedia
🔹پیام تبریک «اسقف سرکیس داویدیان»، رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه کاتولیک ایران، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر. @RoshangarMedia
🔺اعلام حمایت بهائیان از جنایات صهیونیستی ↙️ بار دیگر سرسپردگی و ارادت خود را به جنایتکاران نشان داد. در حالی که همه آزادگان جهان، از وحشیگری و ظلم اظهار نگرانی و ناراحتی می‌کنند، اعضای وابسته به تشکیلات بهائی، در فضای مجازی سعی در تطهیر جنایات را داشته و یا در بهترین حالت، موضعی بینابینی اتخاذ نموده‌اند. ⭕️بهائیت در حالی برای اسرائیل «زنده‌باد» می‌فرستد که بیرون کردن فلسطینیان از «شیخ جراح» و عکس‌العمل جنایت‌بار به اعتراض به حق فلسطینیان، هیچ جای شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد. ↩️مراکز در سرزمین‌های اشغالی قرار داشته و سردمداران آن از گذشته بر این باور بودند که آینده و رژیم خون‌ریز صهیونیستی، همچون حلقه‌های زنجیر به هم وابسته است. 🔸در واقع نیز تنها از مزدوران این رژیم برمی‌آید که این ستمگری آشکار را ببینند و چنین رفتاری خائنانه به از خود نشان دهند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
عارفان از و به‌دورند ✍️یکی از شاخص‌های عارفان حقیقی از عارف‌نمایان، پرهیز از بدعتو فرقه‌گرایی است. «از آنجا که در سلوک عرفانی، اساسی‌ترین شرط رسیدن به معرفت و کمال انسان خدامحوری است، سالک فقط برای عشق به خدا و اولیا گرام برمی‌دارد و هیچ‌گاه در پی کسب نان و نام و شهرت ، جلب‌توجه دیگران، گردآوری مرید و یااثبات خود و مدعیات کشف و کرامتی برای خویش نیست.(1) او برخلاف برخی عارف‌نمایان به هیچ‌رو مریدان را به خود دعوت نمی کند، بلکه همگان را به خدا و اسلام می‌خواند و همچنین از موقعیتی که خدا به او داده، سوءاستفاده نکرده، فرقه‌ای تشکیل نمی‌دهد. 🔷درواقع، عارف با خداوند ارتباط باطنی برقرار می‌کند و فرقه یا گروه اجتماعی متمایزی با اسم و عنوان و آدابی متفاوت با سیار مؤمنان نمی‌سازد و احکامی جز احکام شریعت را نمی‌پذیرد.(2) 🔹عارف بالله محمد بهاری همدانی در مورد عارف‌نمایان می‌گوید: از جمله مغرورین، طایفه‌ای است که خود را عارف می‌دانند واز عرفان به پوشاک وآهسته سخن گفتن و سر پایین انداختن وآه سرد کشیدن و شبیه گریه به جا آوردن اکتفا کرده‌اند... آن‌ها گمان می‌کنند که با این کارها به مقامی می‌رسند، درحالی که این کارها سبب خشم و غضب الهی می‌شود.(3) 🔽بنابراین، سالک واقعی...خودنمایی نمی‌کند...هیچ امتیاز ظاهری برای خود قائل نیست . درعین حال که عمیقاً اهل سیر و سلوک عرفانی بر اساس کتاب و سنت است، هیچ اندیشه و نظری را از طرف خود ابداع نمی کند تا مبادا بدعتی را در دین ایجاد کند». پی‌نوشت: 1. آقانوری، عارفان مسلمان و شریعت اسلام، ص ۳۱۷. 2. فنائی اشکوری، شاخصه‌های عرفان ناب شیعی، ص۱۸. 3. بهاری همدانی، تذکره‌المتقین، صص ۸۲-۸۱. برگرفته از: استودان، معصومه، گرایش به عرفان های کاذب https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺سرپیچی کلیسای کاتولیک آلمان از واتیکان 🔘حمایت برخی از کلیساهای کاتولیک آلمان از ازدواج همجنسگرایان ✴️در روزهای اخیر، بیش از یکصد در آلمان در چارچوب کارزار «عشق پیروز است»، پیوند را متبرک خواندند. ✝️این در حالی است که واتیکان در ماه مارس سال میلادی جاری صراحتاً مخالفت خود را با ازواج همجنس‌گرایان ابراز داشت و اعلام کرد از نظر این نهاد ، همجنس‌گرایی، گناه شمرده می‌شود. با این وجود، کلیساهای بی‌توجه به این فرمان، با راه‌ا نداری کارزار فوق، چالش تازة‌ای با مقر کاتولیک‌های جهان آغاز کردند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺تشدید در فرانسه ↙️جلوگیری از کاندید شدن یک زن مسلمان در فرانسه به دلیل حجاب 🌐روشنگر به نقل از یورونیوز/ در پی انتشار پوستر تبلیغاتی نامزدهای حزب «جمهوری به پیش» فرانسه با حضور «سارا ذمهی»، زن محجبه برای انتخابات محلی مونپولیه، دبیر کل این حزب اعلام کرد از نامزدی که نماد مذهبی دارد، حمایت نمی‌کند. 🔸داشتن یا هر نشانه مذهبی دیگر برای کاندیداهای انتخابات در ممنوع نیست با این حال و در زمانی که احزاب اصلی در این کشور تلاش می‌کنند تا هر یک خود را «لائیک‌ترین» جریان سیاسی معرفی کنند، انتشار عکس یک نامزد با حجاب آن هم به‌عنوان نماینده «حزب حاکم»، انتقادهای تندی را از سوی جریان‌های رقیب و شمار گسترده‌ای از هواداران «جمهوری به پیش» در پی داشت. 🔹«استانیسلاس گرینی»، دبیر کل حزب جمهوری به پیش، اعلام کرد از کاندیدای حمایت نخواهد کرد. ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه این تصمیم آقای گرینی را شجاعانه توصیف کرده است. 🔸امانوئل ماکرون و حامیانش در جریان رقابت‌های انتخاباتی چهار سال پیش، رویه جمهوری فرانسه در برخورد با مذهب و به‌ویژه را مورد انتقاد قرار می‌دادند. اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر و همزمان با تشدید رقابت میان جریان‌های میانه‌رو، راست و راست افراطی برای جلب نظر شهروندان، تلاش برای زدودن نشانه‌های اجتماعی در این کشور به شدت بالا گرفته است. 🔹اعمال محدودیت‌های مختلف براقلیت مسلمان در فرانسه، در پی تنش‌های ماه‌های گذشته، پیرامون اهانت به ساحت مقدس نبی‌مکرم اسلام، به انحاء گوناگون، افزایش یافته که نمونه اخیر نیز از آن جمله است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔴حمایت از و ادعای در مکتب 📡رسانه حامی و منتسب به جرگه روشنفکر دراویش نعمت‌اللهی سلطانعلی‌شاهی با انتشار اخبار لحظه به لحظه تنش‌های اخیر در و حمایت از رژیم صهیونیستی، بار دیگر در گرداب تناقضات گرفتار آمد و شعار صلح‌طلبی را که همواره با پوشش اخبار مربوط به «انجمن پاسداشت »(با مدیریت ، مأذون خارج‌نشین فرقه) در بوق و کرنا می‌کند، قربانی اهداف و مطامع خویش ساخت تا جنبه پوشالی آن، هرچه بیشتر عیان شود. ↩️در حالی‌‌که انجمن مزبور به‌اصطلاح برای پاسداشت حقوق‌بشر و فراگیری تأسیس شده، این‌گونه بر طبل جنگ‌افروزی می‌کوبد. این‌روزها حمایت همه‌جانبه مدعی صلح جهانی، به‌ویژه طیف افرطی ،‌ ، و از رژیم‌صهیونیستی، ائتلاف فرقه‌ای نامحسوس و اشتراکات ذاتی ها را هر چه بیشتر عیان ساخته که در این میان، تنقاضات قول و فعلی‌، به عنوان یکی از بارزترین شاخص‌ها نمود داشته‌است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺ضعف معرفت، عامل درونی گرایش به ↙️چون انسان فطرتاً حب ذات دارد، به حکم خرد، برای او خویشتن‌شناسی و شناخت آغاز و فرجام خود و نیز شناخت کمالاتی که باید به برسد، ضرورت می‌یابد. به‌واقع، تأکید بر خویشتن‌شناسی مبتنی بر درک همین ضرورت است... سبب می‌شود انسان دریابد بیهوده آفریده نشده، بلکه در مسیر هدفمند با گذر از منزلی به منزل دیگر به حیات خویش ادامه می‌دهد تا به سرمنزل مقصود که عالم قیامت است، بار یابد...شناخت انسان نسبت به خود، خدا و جهان،‌نقش مهمی در انتخاب مسیر صحیح برای رسیدن به سعادت و کمال نهایی ایفا می‌کند. ⭕️ضعف معرفتی نسبت به این مسائل می‌تواند انسان را به کشاند و از مسیر الهی دور سازد...انسان اگر حقیقت وجودی خود را منحصر در بدن مادی، و زندگانی خود را محدود به دانست و جهان آخرت را منکر شد یا در آن تردید نمود، گرایش به جاودانگی در وجود او در شکل دنیادوستی، دنیاطلبی و سرانجام، دنیاپرستی ظهور می‌کند اما چون زندگی مادی زوال‌پذیر است و گنجایش ارضای میل به بقای همیشگی را ندارد، این موجب اضطراب شده و در نهایت بیماری‌های روانی را بیشتر می‌کند...بنابراین، یکی از عوامل گرایش به ، ضعف معرفتی انسان نسبت به خود، خدا و جهان است. از آنجا که هستی‌شتاسی این مکاتب در جهان ماده و زندگی دنیوی منحصر است و به مبدأ و معاد نیز توجه ندارند، اهداف و اغراضشان نیز در همین زندگی مادی منحصر بوده و تنها یک بعد یا چند بعد از ابعاد وجودی انسان را مورد توجه قرار می‌‌دهند..ضعف معرفت سبب می‌شود انسان نتواند تفاوت بین ارزش و ضدارزش را تشخیص دهد. او از حقیقت واقعی غفلت ورزیده و در نتیجه، سعادت و رستگاری را در عرفان‌های دروغین جستجو می‌کند.(۱) 📚پی‌نوشت: 1. استودان، معصومه، گرایش به عرفان‌های کاذب، قم: معارف، چ اول، ۱۳۹۷، صص ۱۰۷-۱۰۵. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
همایش تجلیل از ناشران، نویسندگان و مدافعان سلامتِ دینی در شهرستان با تقدیر از نویسندگان، ناشران و فرهیختگان و مدافعان سلامتِ ایران در حال برگزاری است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔴 انجمن حجتیه مبارزی بی خطر ❎ انـجـمن به اين دليل كه حريم حكومت شاه را رعايت مى كرد و الزاماً در مبارزه با بهائيت، بهائى هاى دربار شاه را استثنا كرده بود، خطرى براى رژيم سلطنتى نداشت. بلكه چـون نـيـروهـاى جـوان و مبارز احتمالى را هم به مبارزه با يكى از شاخ و برگهاى درخت تنومند اسـتـعـمار مشغول مى كرد و از پرداختن به اصل درخت و ريشه هاى آن بازمى داشت، مورد تأييد حـكـومـت شـاه نـيز بود. بخصوص كه خسارت هاى وارده به همان شاخه هم به توسط بهائی هاى قـدرتـمـنـد دربـار جـبـران مـى شـد. از اين رو، هيچ مانعى در راه رشد انجمن حجتيه به چشم نمى خورد. براى جذب جوانان مذهبى و تأمين هزينه هاى جارى به تأييد رسمى و كتبى علما و مراجع نياز داشت. از اين رو، كارگزاران انجمن سازمان خود را به گونه اى زيبا در سؤ الات كـتـبـى خـود مـطـرح مـى سـاختند و بعد خواهان تاءييد معنوى و مالى انجمن مى شدند و معمولاً به خواسته خود می‌رسيدند. 🔷 انجمن حجتيه بر اساس ماهيت خاصّ، زمان تشكّل و اهداف آن داراى نيروهاى متفاوتى بود. از مذهبى هـاى مـتـديـّن تـا مـعـدودى از رجـال نـظـامـى و سـيـاسـى رژيم شاه! از جوانان سطحى و سريع التـاءثـيـر جـامعه تا پخته مردان سياسى كارى كه با چشم هاى تيزبين خود هم موشكافى مى كـردند و هم حكم صادر مى كردند و هم اجرا مى نمودند! از معتقدين واقعى به حضرت ولى عصر عـجـل الله تـعـالى فرجه الشريف تا كسانى كه وقتى كار به جاهاى باريك مى كشيد پشت پا زدن بـه هـمـه اصـول بـرايشان راحت تر از تحمّل سختی ها بود! و هرگز بوى (تقوا) از آنها به مشام نمى رسيد. رهبرى اين انجمن پس از به سختى كوشيد تا آن را با عموم ملّت هماهنگ بنماياند ولى فشار نـيـروهاى مستقل و خودخواهى كه در زواياى انجمن رخنه كرده بودند آرام آرام چنان اوج گرفت كه حـتـى همان رهبرى را هم به موضعگيرى تند و پرخاشگری هاى غير مسؤولانه در برابر انقلاب كشانيد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
✅ نسخه جدید فصلنامه تخصصی فرق و ادیان، «» منتشر شد ✍️تازه‌ترین شماره از نخستین نشریه تخصصی و ، «روشنا» با موضوعاتی متنوع منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است. در این دو شماره نیز همچون شماره‌های پیشین، مجموعه مقالات، گزارشات، یادداشت‌ها،‌ گفتار و مصاحبه‌هایی در حوزه‌های ، ، ، ، و ، به تازه‌ترین و مهم‌ترین مسائل مربوط به جریان‌های فرقه‌ای و اقلیت‌های دینی می‌پردازد. «مصاحبه تخصصی با نماینده آشوریان مجلس»، گفتگوی ویژه این شماره با ««شارلی انویه تکیه» است. 🔹🔹در این شماره می‌خوانیم: 🔸🔸 ✳️ادیان: ▫️تبلیغ مسیحیت منفور است| مصاحبه ▫️۲۰سال در مجالس| یادداشت ▫️شهدای آشوری| یادداشت ▫️به کجا چنین شتابان| یادداشت ▫️«مردِ پرواز »| مصاحبه ▫️در مسیر تحقق رؤیای«برادری جهانی»| مصاحبه ✳️ بهائیت ▫️بهائیت و ادعای صلح طلبی| مقاله ▫️حزب شیطان| مصاحبه ▫️حمایت بهائیت از نژادپرستی و تبعیض| یادداشت ▫️بهائیت در شمال شرق ایران| یادداشت ✳️ انجمن حجتیه ▫️بررسی اندیشه سیاسی انجمن حجتیه| یادداشت ▫️نقص تحلیلی انجمن حجتیه در مفهوم انتظار| مقاله ▫️معرفت آشفته حزب قاعدین زمان| یادداشت ▫️مصاف با عقلانیت| یادداشت ✳️تصوف ▫️انسان کامل؛ «حقیقت علویه»یا «قطبیه»| مقاله ▫️«نقدی بر «آسمان محبوب» ساخته «داریوش مهرجویی»| یادداشت ▫️ناقد سالک| یادداشت ▫️سلسله یادداشت های سبک زندگی عارفانه| یادداشت ✳️مسیحیت تبشیری ▫️درباره«یوبال بند»| گزارش ▫️جریان تبشیر و انتخابات آمریکا| یادداشت ▫️تبشیر علیه امنیت| داده‌نما ✳️فرقه‌های نوظهور ▫️گذار از اومانیسم ▫️فرجام«ترامپیسم» ▫️تئوری نفوذ| مقاله ▫️«هارون‌یحیی»؛مهدی استانبولی|یادداشت ▫️ادیان چالش‌انگیز نوظهور|یادداشت https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09