فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️اسفندیار اختیاری، نماینده #زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی:
🇮🇷 ایران، سراپا یکپارچه است
@Feraghvaadyan
🔘روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی؛ پیشدرآمد بخش پنجم
👈🏻«عذر بدتر از گناه»؛ نمایش مجذوبانیها برای لاپوشانی بیاخلاقیها
🔻پس از نارفتارهای طیف افراطی فرقه گنابادی در روزهای ابتدایی بهمنماه 1396 و به راه انداختن #لشکر_کشی_خیابانی (مقابل منزل قطب)، ایجاد تشنج در منطقه، حمله به نیروهای امنیتی و تخریب موتورسیکلتهای پلیس، مجذوبانیها برای کاستن زشتیهای این کژرفتاریها و رو شدن ماهیتشان، نمایشی در منطقه به راه انداختند.
🔻آنها با پخش کردن گل و شیرینی در میان ساکنان محله و ساخت کلیپ از این نمایش، کوشیدند اعمال #خشونت و تعصب خود را لاپوشانی کنند. هرچند، اسناد موجود از اقداماتشان با ایندست نمایشها، قابل رفع و رجوع نبود.
🔻درواقع، مجذوبانیها کوشیدند چهره خشنی که با اقدامات خود از #درویشی_گری نشان دادند، قدری تعدیل گردد تا در کنار تبلیغات رسانههای وابسته به جریانهای برانداز(آمد نیوز، ایرانوایر، بی.بی.سی و امثالهم) پیرامون ایشان، همچنان در رأس افکارعمومی باقی بمانند و ادامه سناریوی خود را دنبال نمایند.
🔻به این ترتیب، در حالیکه ملت ایران در تدارک گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاباسلامی بود، عناصر افراطی دراویش گنابادی، همسو با گروههای معاند –در فضای ملتهب حاکی از #اغتشاشات آن برهه زمانی- بر طبل اختلاف و عناد کوبیدند و بدینسان، ماهیت حقیقی و به دور از مرام درویشی و سلوک خویش را به منصه ظهور رساندند تا بر همگان آشکار گردد این گروهک را حتی با درویشیگری و عرفان مورد ادعای جریانهای صوفیمسلک نیز کاری نیست.
↩️حقیقت، آن بود که روحیه تبرجخواهانه و افراطگریهای مجذوبانیها، با حوادث رخداده در دی و بهمنماه 1396، تعمیق و توسعه یافت، جسورتر از قبل، درصدد تحقق منویات خویش در روزهای آتی برآمدند.
ادامه دارد...
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
🌍جهانی شدن و جنبش های معنوی نوپدید
🔸یکی از پدید های انکارناپذیر عصر حاضر، «جهانی شدن» است که تاثیر و تاثراتی را بر امور مختلف، موجب شده. ظهور و ترویج #معنویت_گرایی و جنبش های معنوی نوپدید، از آن جمله است.
🔹اگر در یک تعریف ساده، جهانی شدن را به معنای تقریب بیشتر و رفع مرزها بیان کنیم، در این دیدگاه، دین و معنویت دو واکنش خواهد داشت؛
اول، تلاش برای حفظ موجودیت خویش در مواجهه با فرهنگ ها و افکار تازه است که در قالب #بیناد_گرایی_دینی رخ می نماید؛ آنچه در برخی جوامع، شاهد هستیم.
🔸دوم، تلاش برای همگون سازی خویش با افکار و فرهنگ های دیگر و هماهنگی با تحولات ناشی از تقریب و #جهانی_شدن است که تحت عنوان عام گرایی فرهنگی نیز شناخته می شود. بروز جنبش های معنوی نوپدید گاه در این نگاه، تعریف و تحلیل می گردد.
البته نباید از آثار مدرنیته بر جهانی شدن و متقابلاً تاثیر آن بر دین و معنویت گرایی، غافل شد که نمود آن را در شاخص های مشترک میان این دو جریان می توان مشاهده کرد. مسائلی چون تکثرگرایی، سکولاریسم، اومانیسم و ... .
↩️به این ترتیب در مطالعات #فرقه_شناسی و تحولات دینی می توان و باید به سایر پدیده های اجتماعی و ارتباطی نیز نظر داشت تا به دریافتی درخور دست یافت.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔘روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی؛ پیشدرآمد بخش پنجم 👈🏻«عذر بدتر از گناه»؛ نمایش مجذوبانیها برا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛عذر بدتر از گناه
🎥شوی مجذوبانیها برای لاپوشانی نارفتارها
@feraghvaadyan
♦️نقش فعال بهائیت در حوزههای گوناگون حکومت #پهلوی(1)
❇️#بهائیت از نقشآفرینان فعال دوران پهلوی بود. این تشکیلات که در دوره قاجار به نحوی سرکوب شده بود، با روی کار آمدن پهلوی در همه جوانب رشد چشمگیری داشت.
🔸در مورد نفوذ بهائیان در #دستگاههای_دولتی که نمونههای بسیاری وجود دارد، از «غلامعباس آرام» و «سپهبد اسدا... صنیعی» در کابینه «اسدا... علم» گرفته تا «هویدا» که خود بهائیزداه بود و حلقهای از #بهائیان را به گرد خود جمع کرده بود.اگر این تشکیلات همچنان فرصت تاخت و تاز داشت، مطمئناً نقشههایی برای بالا رفتن از پست نخستوزیری و به دست گرفتن زمام کل امور هم در سر داشتند.
🔻علاوه بر حوزههای سیاسی، با گسترش فعالیتها در بخشهای مختلف، تبلیغی همهجانبه داشتند. البته #تبلیغ، رکن اساسی بهائیت است، اما در آن دوره، پر و بالی که از پهلوی گرفته بود، موجب میشد #تبلیغات_بهائی صرفاً به ترویج احکام و عقاید به ظاهر مذهبی نباشد، بلکه در زمینههای متعددی به چشم میخورد.
@feraghvaadyan
🔴 تقابل فرقه ها و انقلاب اسلامی (2)
🔸از زماني که در تاريخ، نشانهاي از دين پيدا شد، در کنار آن نشانههايي از #فرقه و فرقهگرايي هم وجود داشت، بنابراين فرقهها همواره بودهاند، هستند و در آينده هم حتماً خواهندبود چراکه خواسته يا ناخواسته در حال ايفاي نقش سياسي در راستاي اهداف سردمداران سلطه و تيم استعمارگر هستند، لذا آنها قطعاً به دنبال آن اند که از فرقهها حمايت کنند يا فرقههايي را بسازند. همين مسئله است که حيات فرقهها و جريانهاي انحرافي را به نوعي تداوم ميبخشد.
🔹فرقه ضاله بهائيت، فرقه اي بود که در همه ارکان حکومت #پهلويها و بهويژه پهلوي دوم حضوري فعال داشت، بهطوري که در اوج قدرت حضور داشتند و نقش ايفا کردند و ارکان مختلف رژيم شاهنشاهي را در اختيار گرفته بودند.
🔸همچنين بايد به بعضي فرقهها اشاره کرد که از دل تشيع بيرون آمدند مثل فرقه گناباديه، اويسيه و...، اينها فرقههايي بودند که رژيم و شاه، نظري مثبت نسبت به آنها داشتند و #ساواک هم نگاهي همسو با آنها داشت، اما در مورد ساير فرقهها تلاش مي کردند به نوعي آنها را مديريت و کنترل کرده و به عنوان يک فرصت از آنها بهرهبرداري نمايند. در اين ميان، به بعضي از فرقهها نيز توجه چنداني نمي شد و نقش و اثر آن چناني هم نداشتند؛ ميتوان گفت اين شَمايي کلي از وضعيت عملکرد فرقهها در دوران پيش از پيروزي #انقلاب_اسلامي است.
📚 آرشیو تحقیقی روشنگر
@feraghvaadyan
✝کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه: انقلاب اسلامی بی نام و یاد #امام راحل در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و به عبارتی انقلاب اسلامی با نام امام راحل همراه است.
✅روشنگر به نقل از ایرنا/کشیش «داریاووش عزیزیان» در آیین گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب با درایت و تیزبینی جامعه را هدایت می کند و امید می رود در سایه رهنمودها و هدایت های ایشان شاهد شکوه هرچه بیشتر انقلاب باشیم .
🔹وی به نقش جامعه آشوریان در دوران انقلاب و جنگ اشاره کرد و افزود: #جامعه_آشوری همواره همپای انقلاب ایستاده اند و با توجه به اینکه از اقوام قدیمی ایران هستند، همواره حب خودشان را نسبت به انقلاب نشان داده اند.
🔸عزیزیان افزود: #رهبری یک جامعه باید از خصوصیات ممتازی بهره مند باشد تا مردم آنچه را دوست دارند در وجود او ببینند؛ بر همین اساس امام راحل رهبری بودند که مردم آنچه را که می خواستند در وجود او دیدند و به همین خاطر کوچک و بزرگ و مرد و زن بپا خاستند و انقلاب را به پیروزی رساندند.
@feraghvaadyan
🔴لايههاي فکری انجمنحجتيه
🔷#انجمن_حجتيه بر آن است که معرفت فطري در محدوده مباني فقهي جاي دارد و معرفت اکتسابي به آن راهي ندارد؛ به طوري که شيخ محمود حلبي در اين باره مينويسد: «اساس شريعت مبتني بر معرفت فطري بوده و معرفت اکتسابي در آن راه ندارد. پس کسي که بر لزوم معرفت اکتسابي برهان مي آورد، در حقيقت دليلي براي ابطال و انهدام #اسلام آوردهاست.» افزون بر اين، حجتيان شناخت معارف دين از مسير مباني فلسفي را نميپذيرند.
👈از نظر آقاي حلبي، روش عقلاني به مثابه يکي از ابزارهاي معرفتي پذيرفتني نيست: «شناخت معارف دين از طريق مباني فلسفي، اشتباه بوده و بين نظر دين و نظريات #فلسفي در همه موارد، تباين و اختلاف وجود دارد.» در حالي که روش مبتني بر تعقل به منزله يکي از روشهاي مهم در شناخت معارف الهي نقشي مؤثر دارد و به کمک اين روش مي توان براي اثبات وجود خداوند متعال، دليل عقلاني ارائه کرد. اين روش مي کوشد به کمک برهان هاي عقلاني، گرايش هاي انساني، اعم از گرايش به #خدا، حس پرستش يا فطري بودن دين را براي همگان آشکار سازد.»(1)
📚شيرودي، مرتضي، نوري، عبدا..، جريان شناسي فکري-فرهنگي انجمن خيريه حجتيه در ايران معاصر، قم: زمزم هدايت، بهار 1395، ص 20.
@feraghvaadyan
📺رسانههای #تبشیری
📻رادیو واتیکان
♨️راديو واتيکان توسط «خواليلمو مارکوني» و به دستور «پاپ پيوي يازدهم» در سال 1931 راه اندازي شد. برنامههاي اين راديو در حال حاضر به 47 زبان مختلف توليد و از طريق امواج کوتاه، DRM، موج متوسط، FM، ماهواره و اينترنت پخش ميشوند.محتواي اين برنامهها شامل اخبار بينالمللي، مراسم مذهبي، برنامههاي اجتماعي و موسيقي است.
🔹توليدات راديويي در اين رسانه، با مشارکت بيش از 200 خبرنگار از 61 کشور مختلف تهيه ميشوند. #راديو_واتيکان بيش از 42 هزار ساعت پخش همزمان را از ايستگاههاي مختلف راديويي خود پوشش ميدهد.
🔻اين راديو، توافقنامههايي را براي پخش برنامههاي خود با راديوهاي ملي و خصوصي منعقد کردهاست. با اين حال، اکثر پخشکنندگان برنامههاي راديو واتيکان، ايستگاههاي راديويي #کاتوليک يا مسيحي هستند که برنامههاي راديو واتيکان را از طريق اينترنت دريافت و به صورت محلي پخش ميکنند.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔻 «یوناتن بت کلیا»نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی: دلیل پایداری #انقلاب_اسلامی،الهی بودن آن است.دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای درهم شکستن آن بپا خاستند که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی بود؛ جنگی که در آن جهانیان به میدان آمدند تا انقلاب را به زانو درآورند اما مگر ممکن است انقلابی الهی با این روش ها به زانو درآید؟
🔻حضور نمایندگان جامعه #کلیمیان در راهپیمایی یوم اله 22 بهمن
🔻"آرمن سرکیسیان" رئیس جمهور ارمنستان در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان را تبریک گفت.
دیدار مسئولان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مادر #شهید_ارمنی ژوزف شاهینیان
🔻گلباران آرامگاه #زرتشتیان به یاد جانسپاران راه میهن
🔻رئیس شورای خلیفهگری ارامنه کاتولیک ایران در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در اردوگاه ارامنه "هایگاشن: جمهوری اسلامی توانسته با درنظر گرفتن منافع ملی به روی پای خود ایستاده و به سوی آینده ای روشن گام بردارد که این هدف و آرمان امام خمینی (ره) بوده است.
@feraghvaadyan
🔴«#صفی_علیشاهی»، آغازگر خط «سلطنت فقر» در صوفی گری معاصر
👈مطالعه تاریخچه تاسیس و عملکرد فرقه صفی علیشاهی حکایت از حقیقتی جالب دارد.
🔻بررسی این #فرقه_صوفی، نشان می دهد اقدامات آن در نفوذ به دربار یا به عبارتی، جذب عناصر حکومتی و وابسته به دربار پادشاهی زمان و از همه مهم تر، باز شدن پای اعضای لژ #فراماسونری به این فرقه و در نهایت، راه اندازی «انجمن اخوت»، نخستین تلاش های عیان یک جریان صوفی مسلک در سیاسی گری است.
🔻این قضیه تا جایی پیش رفت که پس از صفی علیشاه، موسس فرقه، خانقاه معروف آنها در تهران، عملا به مرکزی سیاسی مبدل شد.
هرچند این فرقه به دلایل مختلف، رو به افول نهاد و امروز، اندک پیروانی دارد، اما می توان در جریان شناسی #تصوف، آن را به مثابه آغازگر پشت پا زدن صوفی گری و جریان های درویشی به امور معنوی و ورود به امور مادی و دنیوی و بارزترین مصداق آن یعنی قدرت طلبی و سیاست قلمداد کرد.
🔻این رویه، در سال های بعد میان دیگر جریان های صوفی، به ویژه #فرقه_گنابادی نعمت اللهی سلطانعلی شاهی و ذهبیه تداوم یافت که نمودهای امروزی آن نیز قابل مشاهده و اشاره می باشد. به این ترتیب، صفی علی شاهی، آغازگر خط «سلطنت فقر» در صوفی گری معاصر است.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
❌توهین به ایرانیان، نتیجه بغض بهائیت از ایستادگی مردم
💢عباس افندی، دومین سرکرده #بهائیت، شیفته #غرب بود و همانطور که در آثارش به جا مانده، همواره ایران را به تقلید از غرب فرامیخواند؛ در این متن هم، غیرایرانیها را بیدار و ایرانیان را در خواب غفلت میداند.
👈اما انتشار چنین متنی از سوی رسانههای بهائی، کوتهبینی آنان را نشان میدهد که آشفتگیهای جهانی را نادیده گرفته و به خاطر #ناکامی تشکیلاتشان در ایران و حتی شاید #استقبال مردم از جشن پیروزی #انقلاب اسلامی که دست این فرقه را از بسیاری سوءاستفادهها کوتاه کرد، ایرانیان را ذلیلالنفس و گمراه و غافل میخوانند!
@feraghvaadyan
♨️وضعیت در زندان قرچک عادی است
✅روشنگر به نقل از ایسنا/«غلامحسین اسماعیلی»، رئیس دادگستری استان تهران با بیان اینکه وضعیت در همه زندانها از جمله زندان قرچک، آرام بوده و آرام خواهد بود گفت: علیرغم فضاسازیهای رسانهای در خصوص #زندان_قرچک این زندان اکنون در آرامش کامل است.
⭕️این مقام مسئول با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ، افزود: به همین مناسبت پیشنهاد عفوی به رهبری داده شد که ایشان هم موافقت کردند و این موضوع موجب آزادی تعداد زیادی از زندانیانی که مرتکب جرم شدهاند ولی تفضل، عنایت و رأفت نظام اسلامی شامل آنها شده است، خواهد شد و طی روزهای آینده از زندان آزاد میشوند.
👈🏻این سخنان رئیس دادگستری استان تهران، در حالی است که گروهک افراطی مجذوبان نور در روزهای اخیر سعی کرده با #پروپاگاندا به همراه رسانههای معاند، وضعیت #دراویش_افراطی در زندان قرچک را نامناسب جلوه دهند.
↩️مجذوبانیها با فرافکنی پیرامون وضعیت درویشان زندانی در ندامتگاه های تهران تلاش خود را برای انحراف افکار عمومی در آستانه سالگرد فجایع گلستان هفتم، بیشتر کردهاند.
@feraghvaadyan
🔴اذعان رئيس حزب داشناكسيون لبنان بر مراعات حقوق #ارامنه ايران
💢رئیس حزب داشناکسیون در لبنان: ارامنه در ایران، شهروند درجه یک و محترم هستند. کشور ایران با نظام ولایت فقیه، به #مسیحیان و شعائر ايشان احترام می گذارد و کلیساها در ایران، حرمت دارند.
✅روشنگر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما/ «هاکوب باگرادونی» افزود: ارامنه در مجلس ایران، نماینده دارند. شعائر دینی خود را به جای می آورند. همه #شعائر_دینی و آموزش و فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارامنه در ایران، مانند شعائر و فعالیت هایی است که ما در لبنان انجام می دهیم.
⭕️وي افزود: در اصفهان، کلیسایی وجود دارد که ساختن ساختمان هایی بلندتر از این #کلیسا د رمجاورت آن ممنوع است و این کار در یک کشور اسلامی صورت می گیرد، در حاليكه این اتفاق در #لبنان نیفتادهاست.
👈🏻باگرادوني در پايان تأكيد كرد: مسیحیان در کلیساهایشان نیایش می کنند و اعیاد خود را جشن میگیرند.
@feraghvaadyan
♦️نقش فعال بهائیت در حوزههای گوناگون حکومت #پهلوی(2)
🔹یکی دیگر از عرصههای فعالیت بهائیان، #آموزش_و_پرورش بود. تشکیلات با راهاندازی مراکز آموزشی یا نفوذ مربیان و معلمان به مدارس مناطق مختلف (حتی روستاهای دورافتاده) به تبلیغ و جذب نیرو میپرداخت.
🔻اقدامات وسیع در حوزه #اقتصادی از دیگر دستاویزهای این تشکیلات بود که در راستای قدرت سیاسی آنها و نفوذ در دربار انجام میشد. شرکتهای مختلفی راهاندازی میکردند، زمینهای زراعتی را از روستاییان میخریدند، میکوشیدند در مناطق محلی صنعتی خاص را انحصاری کنند و... . از بهائیان شاخص این حوزه، میتوان به «حبیب ثابت پاسال» و «هژبر یزدانی» اشاره کرد که مالک کارخانهها و شرکتهای متعددی بودند.
🔹نفوذ بهائیان در حوزه #سینما_و_تلوزیون، ارتباط خارجی مخصوصاً ایجاد روابط دوستانه با رژیم جعلی #اسرائیل هم، از جمله برنامههای تشکیلات بهائی بود که با وقوع انقلاب اسلامی، به تاریخ پیوست و سالها به طول انجامید تا این فرقه برای فاز جدیدی از عملیاتش در کشور، خود را کم و بیش پیدا کند.
@feraghvaadyan
📃یادداشت روزنامه «آلیک» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
👈🏻حکومت پهلوی، آخرین سلسله پادشاهی 2500ساله ایران، با انقلاب مردمی در فوریه سال 1979 فروپاشید.
♦️برخلاف تمام انقلابهای دوران معاصر، گرایشها و جهتگیریهای حرکت مردمی ایران، بر اساس مبانی دینی شکل گرفت و عنوان «#انقلاب_اسلامی» پیدا کرد که رهبری آن را آیتا... خمینی[(ره)] به دست گرف
🔹برخی احزاب، گروهها و دستهجات، مانند دموکراتها، خلقها و ... که در مبارزات چند ساله انقلاب مشارکت داشتند، به دلیل جهتگیریهای خاصشان، خیلی زود بهاصطلاح از بازی خارج و چند ماه بعد به مخالفان انقلاب تبدیل شدند، اما پیروان #امام_خمینی و مذهبیون، توانستند این درگیریهای داخلی را مهار نموده و به تقویت مواضع خود در قوای مجریه، مقننه و قضاییه بپردازند، حتی ترور «آیتا... بهشتی»، مسیر پرمشقت و پربهای تشکیل جمهوری اسلامی ایران را هم منحرف نساخت.
🔻اما آتش جنگ تحمیلی هشتسالهای که «صدام حسین» در دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شعلهور ساخته بود، نهتنها باعث تضعیف باورهای ملی-مذهبی ملت نشد، بلکه مبانی اعتقادی آنان را بار دیگر تقویت کرد و این از برکات خون صدها #شهید دفاع مقدس است.
🔹نظام نوین اسلامی که در عرصههای داخلی و خارجی، پیروز عمل کرده، راه دراز و پر خس و خاشاکی طی نموده و بیش از سه دهه است که با تحریمهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی غرب و در درجه اول، ایالاتمتحده مواجه است؛ #تحریمهای سختی که به بهانه منع گسترش سلاحهای هستهای، سالهاست به حاکمیت و ملت ایران، تحمیل شدهاند.
🔻با وجود همه اینها، جمهوری اسلامی ایران همچنان به حفظ استقلال، آزادی، تمامیت ارضی و #امنیت خود اهتمام دارد و در عین حال، در صدد است که مشکلات داخلی خود را رفع نماید.
✔️در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آحاد ملت میلیونی ایران، همچنان بر این باورند که با حمایت از دولت و نظام ارزشمند جمهوری اسلامی، با چشماندازی روشنتر به استقبال چهلویکمین سال پیروزی این انقلاب بروند.
📚گروه ترجمه روشنگر
منبع:روزنامه آلیک، سهشنبه23 بهمن 1397(12فوریه2019)
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔻دیدار مسئولان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دو خانواده #جانباز ارمنی، آرارات شاهنیان و گریگور غیوندی
🔻 کشیش عزیزیان رهبر کلیسای شرق آشور ارومیه در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی :انقلاب اسلامی بی نام و یاد امام راحل در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست . #جامعه_آشوری همواره همپای انقلاب ایستاده اند و با توجه به اینکه از اقوام قدیمی ایران هستند، همواره حب خودشان را نسبت به انقلاب نشان داده اند.
🔻برگزاری جشن اسفندگان #زرتشتیان و نمایشگاه صنایع دستی در کمیسیون بانوان یزد
🔻حضور لوریس چکناواریان، آهنگساز، رهبر ارکستر، نقاش و نویسنده #ارمنی در برنامه "کتابباز"در شبکه "نسیم"
@feraghvaadyan
👤موبد کامران لوريان:
♨️ما سالها با آرامش در کنار مسلمانان زيسته ايم و نه تنها هيچ تنشي نداشته ايم، بلکه با يکديگر تبادل افکار داريم. چون اساس همه اديان توحيدي، يکي است؛ همه، يکتايي خداوند را اعلام کرده اند و خواستار صلح، آرامش و #امنيت کشور هستند. جامعه #زرتشتي داخل يک جامعه بزرگ به نام ايران🇮🇷 است. ما هم ايراني هستيم و مثل همه شهروندان از تمام امکانات استفاده مي کنيم. هيچکس از ديگري جدا نيست و هيچ تمايزي ميان افراد وجود ندارد.»
@feraghvaadyan
👈نقد و بررسی انجمن حجتیه
📝نویسنده: آرش محبی
♨️نويسنده رويکردي همه جانبه اتخاذ نموده و سعي دارد در اين کتاب «با نگاهي واقع گرايانه و دقيق و تحليلي منصفانه و معتدل با الهام از انديشه ها و آرمان هاي معمار و رهبر بزرگ جمهوري اسلامي ايران، امام خميني(ره)، به واکاوي انديشه ها و نقد عملکرد انجمن حجتيه به عنوان يکي از جريانهاي فکري، سياسي و فرهنگي معاصر بپردازد « نويسنده در ادامه، اهميت بررسي اين موضوع را اينطور عنوان مي کند: «نقد #انجمن_حجتيه، تنها نقد خرده فرهنگي مبتني بر اعتقاد به مهدويت است و اعتقاد صحيح به اين انديشه بنيادين و فراگير و آموزه جامع، زمينه اي است براي معماري تمدني شکوهمند و سترگ بر پايه توحيد، #عبوديت و عدالت که همه صالحان و مصلحان در همه روزگاران، سيماي آرماني آن را بر لوح دل خود نقش مي زنند، همچنين واکاوي بنيادهاي فکري اين جريان، به گونه اي نقد انديشه هاي همگرا و ريشه يابي انحراف هاي فکري برخي افراد و گروه ها در تقابل با انقلاب اسلامي و #حکومت_اسلامي مي باشد.»
@feraghvaadyan
❌دستگیری عنصر بهایی حین قاچاق
🔹طی ماه گذشته یکی از عناصر شاخص #فرقه بهاییت با مدیریت مرکز اصلی فرقه در #اسرائیل که بستگان وی نیز از مسئولان و افراد سرشناس تشکیلات محسوب میشوند، حین ارتکاب جرم، توسط مأموران نیروی انتظامی شهرستان مهاباد، شناسایی و دستگیر شد.
🔹مأموران انتظامی حین کنترل خودروهای سواری محور مهاباد ـ ارومیه به وانت این شخص مظنون شده و پس از بررسی، محمولهای از #عینک_قاچاق با ارزش مالی بالا، کشف و ضبط کردند.
👈🏻انجام تخلفات اقتصادی و هرج و مرج در بازار از جمله جرمهای پرارتکاب بهاییان است
✅چندي پيش نيز خبر دستگيري يكي از عناصر بهائي عامل ايجاد #احتكار در بازار برخي اقلام و كالاها مانند اسپيلت -در يكي از مناطق غربي كشور- با هويت «سامان.ق» منتشر شد. با توجه به جنگ اقتصادي فعلي و تحريمهاي ناعادلانه امريكا عليه ايران،#تشكيلات_بهائيت نيز به واسطه عناصر خود، در راستاي اعمال فشار مضاعف، از طريق ايجاد اختلال در بازارهاي داخلي و ارز ، تلاش ميكند كه هر از گاهي شاهد افشاي يكي از اين موارد -همچون خبر مزبور- هستيم.
@feraghvaadyan
⭕️عشق و شکلات و ✝تبشیر...
♦️آنچه امروز در میان جوانان ما با عنوان هدایای روز #ولنتاین رایج شده، نوعی تبلیغ خزنده نمادها و سمبلهای مسیحیت و فرهنگ غرب است که از رهگذر جذابسازی، به صورت ناخودآگاه توجه و علاقه افراد را به ریشه و خاستگاه سنت (مسیحیت) جلب میکند.
🔷تبلیغ رسانههای تبشیری پیرامون این روز، سرچشمه اشاعه باورهای #مسیحی و سودهای تجاری کلان شده، بهطوریکه در این روز فقط در ایران، میلیونها تومان صرف خرید و فروش اقلام مربوط به ولنتاین میگردد؛ کالاهایی که اغلب، تولید جوامع غربی بوده و سود زیادی نصیب شرکتهای بازرگانی میکند.
♦️ولنتاین در حقیقت ابزاری است در دست جریان تبشیر برای پیشبرد اهداف خود از رهگذر تغییر در #سبک_زندگی_اسلامی و جا انداختن ارزشها و باورهای مسیحی.
@feraghvaadyan
📺 رسانههای تبشيری؛ هجمهای خاموش
⭕️در دهه اخير، 📡شبکههای ماهوارهای #تبشيری به مهمترين ابزار تبشيری در مناطق مختلف جهان تبديل شدهاند. ابزاری که میتواند مرزها را بدون هيچ مشکلی در نورديده و اذهان مردم را در کشورهای مختلف متوجه خود سازد. اين شبکهها در ابتدا تنها به دوبله و پخش موعظه و #مراسم_عبادی برای مخاطبان ميپرداختند که با اجاره زمان از ديگر شبکههای ماهوارهای صورت میپذيرفت، اما پس از مدتی با راه اندازی شبکههای مستقل تبشيری، فعاليت آنها وارد مرحله تازهای شد. اين قبيل شبکهها با کمک سازمانهای بزرگ تبشيری- #صهيونيستی توانستند ماهيت سازمانی به خود گرفته و نه تنها به تهيه و پخش برنامه بپردازند، بلکه به کانال ارتباط دوسويه با مخاطبان نيز تبديل گردند. حتی برخی از اين شبکهها به تدريج و در ادامه فعاليت، به محور ارتباطی ديگر سازمانهای تبشيری مبدل شدند.
@feraghvaadyan
♨️جامعه سازی بهائیت(2)
🔸لذا از سال 1996م. با فراخوان به حوزه هاي مختلف تشکيلاتي، به دنبال يافتن طرحي براي پياده سازي منويات خود بود، نهايتاً «طرح روحي» پذيرفته و جهت اجرا ابلاغ ميگردد. طرح روحي عمدتاً بر روي تربيت از سنين پايين معطوف بود، پس تشکيلات براي تعميم فعاليت ها در ابعاد مختلف، چند خط عملياتي ديگر را به مرور زمان بر آن افزود تا نهايتاً مجموعه اي تحت عنوان «جامعه سازي #بهائي براي جهان» تصويب گرديد؛ طرحي عمده که اجراي آن در تشکيلات تمام کشورها، جهت آزمايش کارآمدي و تحقيق و بررسي، مدتي به طول انجاميد. در حال حاضر، جامعه سازي بهائي در سه بخش تقسيم شده که قصد داريم در اين نوشتار و مطالب آينده، هر يک را با استفاده از اسناد و مدارک مربوط، مورد بررسي و تحليل قرار دهيم.
👈امروزه محافل بهائي زير نظر دستور مستقيم مرکز اصلي تشکيلات، در سه خط کاري فعاليت مي کنند:
1. #مؤسسه_روحي
2. گفتمانهاي اجتماعي
3. توسعه اجتماعي-اقتصادي
@feraghvaadyan