eitaa logo
روشنگر مدیا
959 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹انجمنی‌ها، برخی را به خود منتسب می‌کنند. در مورد این ادعا، نظرتان را به پاسخی که آقای «شیخ احمد سالک»، نماینده نهمین دوره مجلس در نشریه «خط»، به این سؤال که «امروزه انجمنی‌ها شهیدانی همچون اقارب‌پرست، کلاهدوز و صیاد شیرازی را منتسب به خود می کنند. با توجه به سابقه آشنایی شما با این شهیدان از اصفهان، لطفاً بفرمایید این مطلب تا چه حد صحیح است؟» ایراد فرمودند، جلب می‌نماییم: ↩️«به نظر من بهترین دلیل برای تشخیص صحت و سقم این ادعا، بررسی عملکرد این بزرگواران پیش از پیروزی انقلاب است. خدماتشان به جمهوری اسلامی و زحماتشان در دفاع مقدس که غیرقابل توصیف است. من به ذکر یک ماجرا در مورد این عزیزان بسنده می‌کنم، شما آن را با مشی و عملکرد مقایسه کنید. قبل از پیروزی انقلاب علاوه بر فعالیت‌های انقلابی مختلف در ارتش، وقتی شهید صیاد با فرمان امام روبه‌رو شد که اعلام کرده بودند ارتشی‌ها فرار کنند، جلسه‌ای در خانه‌اش تشکیل داد. در این جلسه، آقایان کوششی، شهید حسن اقارب‌پرست و شهید یوسف کلاهدوز هم بودند. این‌ها طرح یک عملیات سنگین را در پادگان ریختند، به این ترتیب که اسلحه‌خانه را بگیرند و از آنجا شروع کنند. شهید صیاد در تظاهرات با لباس شخصی شرکت می‌کرد و به میان مردم می‌رفت. هم از ما اطلاعات کسب می‌کرد و هم به ما اطلاعات می‌رساند. شهید صیاد و دیگر این شهیدان عزیز، از نظر اندیشه و تفکر، دنبال حرکت امام بودند و معیارشان هم امام بود.»(1) 📚1.«آقایان با کروات و ادکلن‌رده می‌گفتند ما هم مبارزه می‌کنیم!» (مصاحبه با آقای سالک)، نشریه خط، همان، ص 80. @feraghvaadyan
سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت علی ابن موسی الرضا (ع) را تسلیت باد. @Feraghvaadyan
⭕️ خدا در اندیشه رهبران معنویت‌های نوپدید 🔹 آن‌چه در نوشته‌های اکهارت توله، وین دایر، دیپاک چوپرا، والش و دیگر رهبران معنویت مدرن درباره خدا و اعتقاد به او مشاهده می‌شود، فقط «خداپذیری» است، نه «خدا‌محوری». خداپذیری در همین حد است که کسی وجود خدا را بپذیرد و او را خالق هستی بداند؛ یعنی توحید در خالقیّت. آنچه که دین اسلام به آن دعوت می‌کند، توحید در ربوبیّت است که همان خدامحوری است. خداپذیری همان است که مشرکان هم به آن اذعان داشتند؛ حتی با این مرتبه از توحید مشکلی نداشت؛ اتفاقاً شیطان، هم توحید در خالقیت، هم معاد و هم ربوبیت تکوینی خداوند را قبول داشت. 🔸توحید فقط این نیست که کسی بگوید: «خدا وجود دارد و خدا هم اکنون حیّ و حاضر است». خدا‌محوری پدیده‌ای است که رهبران ، به بهانه خداپذیری آن را به حاشیه رانده‌ و در تعلیماتشان، برای آن، جایی باز نکرده‌اند. خدامحوری این است که تدبیر و اداره جهان هستی را به‌دست خدا بدانیم (ربوبیّت تکوینی) و همچنین حقّ قانون‌گذاری و ارائه‌دادن نقشه راه زندگیِ فردی و اجتماعی را نیز منحصر در خدا بدانیم(ربوبیّت تشریعی). 🔺جالب است بدانیم که در نوشته‌های اکهارت کم‌تر با نام خدا برخورد می‌کنیم. البته در چند‌جا از کتاب‌های وی ادعا می‌شود که زندگی معنوی یعنی زندگی با خدا؛ اما او هیچ اصراری ندارد بر این‌که در مدل معنویت خود خدا را گنجانده‌است. جایگاه خدا در اندیشه اکهارت، مانند جایگاه خدا در یوگا است؛ در آن‌چه ضروری شمرده می‌شود، شکلی از تسلیم درونی است که باید درون سالک ایجاد شود؛ حتی تسلیم اگر بدون خدا هم ایجاد شود، مانعی ندارد. 📚برگزفته از سایت استاد حمزه شریفی دوست @feraghvaadyan
💢 فعالیت انجمن حجتیه پس از انقلاب اسلامی ♨️«وقتی انقلاب پیروز شد، ابتدا منافقین و چریک‌های فدایی خلق، به مرکز ساواک در سلطنت‌آباد یورش بردند، ولی بلافاصله نیروهای کمیته‌های انقلاب اسلامی آن‌ها را بیرون راندند. پس از آن، دولت موقت، مسئولیت آنجا را بر عهده گرفت. حال اینکه آن‌ها چه کردند، من نمی‌دانم، البته چیزهایی خوانده‌ام، ولی پرونده مستندی در این‌باره ندیده‌ام. ولی مطرح می‌شود که دستبردهایی زده شده. بعد از آن در اختیار گرفت تا وقتی که آقای «حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی»، مسئول مرکز اسناد می‌شود. وی گزارشی مفصل در مورد حضور انجمن در مرکز اسناد ارائه دادند مبنی بر اینکه حدود 350 عدد از پرونده‌ها مفقود شده، یا صفحاتی از بعضی پرونده‌ها سرجایشان نیست. 🔘 امروز انجمنی‌ها در ظاهر کاری نمی‌کنند، اما باطناً ناشران مختلفی در مسیر کار می‌کنند. آن‌طور که می‌شنویم و مستنداتی هم هست،‌ در تهران و برخی شهرستان‌ها، جلساتی دارند. بعضی از افراد انجمن هم همچنان ارتباط تشکیلاتی‌شان را حفظ کرده‌اند و در عین حال فعالیت تجاری، اقتصادی و فرهنگی می‌کنند.»(1) 📚1.گفتگو با قاسم تبریزی، فصلنامه روشنا، شماره 85. @feraghvaadyan
⭕️ چرا افراد در فرقه‌ها می‌مانند؟ 🔹 بارها اتفاق افتاده که وقتی افراد از بیرون به اعتقادات یا رفتارهای ضد و نقیض و پوچ فرقه‌ای نگاه می‌کنند، برایشان این سؤال ایجاد می‌شود که چطور برخی افراد همچنان در این باقی مانده و این‌طور متعصبانه از این همه تناقض و اشتباه، دفاع می‌کنند؟! مسئله اینجاست که به این سادگی‌ها هم نیست. در حقیقت، فرقه در تار و پود زندگی شخص تنیده می‌شود و شکافتن بخش بزرگی از زندگی و از نو بافتنش، هزینه و زمان زیادی از شخص می‌گیرد. عوامل متعددی در اسارت شخص، به‌خصوص از نظر روحی دخیلند. 🔻به طور مثال بهائیت به عنوان یک فرقه با نقشه‌های از پیش تعیین شده، به شکلی کاملاً روانشناسانه نسبت به پایبندی به تشکیلات تعهد گرفته و با مشغول کردن افراد به برنامه‌های ریز و درشت، سیطره بر جان و مال اعضا، تعیین تکلیف‌ در مسائل شخصی از قبیل ازدواج، درس، شغل، محل زندگی و...، آزادی فردی را به طور کامل نقض کرده و فرد را طفیلی خود باقی نگه می‌دارد. 🔸شاید در رفتار امروز ، تهدید جانی از نظر کشته شدن و امثال آن در میان نباشد، اما فشار روانی و ذهنی بر فرد، به مراتب سخت‌تر و ناگسستنی‌تر به نظر می‌آید. بنابراین حتی وقتی به هر طریقی با اشکالات فرقه روبه‌رو شوید، پذیرش آن برایتان مشکل وحشت‌آفرین است. این زنگ خطری است که افتادن دردام فرقه بسیار آسیب‌زا خواهد بود ورهایی از آن چندان هم آسان نیست. @feraghvaadyan
⭕ ادیان و خشونت هیچ رابطه منطقی‌ای ندارند 🔹این موضوع بحث بسیار مهمی است که آیا می‌توان گفت خشونت در جوامع دینی آن‌گاه که به نام دین انجام می‌شود، برخاسته از تعالیم ادیان است و خشونت‌ها در جوامع دین‌پایه و دین‌گرا به عقاید دینی‌ای برمی‌گردد که در این جوامع وجود دارد؟ بسیاری این حرف‌ها را گفته‌اند، ولی براساس مطالعاتی که داشته‌ام، به هیچ‌وجه معتقد نیستم که بین تعالیم دین و خشونت رابطه‌ای منطقی وجود دارد و قویاً بر این اعتقادم که خشونت پدیده‌ای ماقبل دینی است و عوامل پیچیده روانشناختی، جامعه‌شناختی، تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و آموزشی، ریشه‌های خشونت را شامل می‌شود. همه ادیان را مطالعه نکرده‌ام و بحثی که مطرح می‌کنم، براساس مطالعاتم درباره ادیان و است. در واقع به هیچ‌وجه نمی‌توان میان این ادیان و خشونت رابطه منطقی برقرار کرد. هر چقدر جوامع به لحاظ مدنیت در سطح پایینی باشند و در مرحله بدویت باقی بمانند، علایق قومی و قبیله‌ای به شکل تعصب‌آمیز در آنها بسیار زیاد باشد، محرومیت‌های زیادی کشیده باشند، به طور تاریخی استبداد در آنها حاکم بوده باشد، به لحاظ جغرافیایی محروم و فاقد آب کافی و خاک حاصلخیز باشند و تربیت و آموزش اجتماعی در آنها به اندازه کافی وجود نداشته باشد، خشونت در آنها زیاد است و در واقع مستعد خشونت‌اند. ♦ ممکن است در بعضی از جوامع مثل خاورمیانه شاهد باشیم که گروه‌هایی به نام دین دست به خشونت می‌زنند، مثل و امثال آن. اگر واقع‌گرایانه و با نگاه عمیق و دقیق فلسفی و جامعه‌شناختی تحلیل کنیم، متوجه می‌شویم که این خشونت‌ها به هیچ‌وجه ربطی به دین ندارد و نسبت دادن آنها به دین یک فریب بزرگ است. این‌ها صورت دینی پیدا کرده، یعنی این‌گونه نیست که داعش چون مسلمان بوده، این‌طور عمل کرده، بلکه دلیل آن رشد در جامعه خشن استبدادی است، چون دولت‌های خاورمیانه اکثراً مستبدند، جوامع خود را سرکوب کرده‌اند و این جوامع مستعد خشونت‌اند، منتها این خشونت باید صورت بیرونی پیدا کند. یک نفر به لحاظ روانشناختی آماده خشونت است، ولی به یک آموزه دینی متمسک می‌شود، آن را به نفع خود تفسیر کرده و با تکیه بر تفسیری افراطی از دین، خشونتش را توجیه می‌کند. همچنین ممکن است جامعه‌ای دین‌پایه نباشد، ولی خشن باشد و خشونتش را با تکیه بر آموزه‌های عرفانی، فلسفی، خرافی و هر آموزه دیگری توجیه کند بیشتر بخوانید: https://feraghvaadyan.com/?p=2623 @feraghvaadyan
حلول ماه ربیع الاول مبارک باد @Feraghvaadyan
⭕️ سختی‌های جداشدگان از فرقه‌های تشکیلاتی 🔸 «فردی که از جدا می‌شود با مشکلاتی رو به رو است. اول احساس بی‌کسی، دوم عدم تجربه زندگی مستقل و بدون سیطره تشکیلات است. از نظر اقتصادی هم گاهی ممکن است فرد سرکارگر بهائی داشته باشد یا هر چیزی که به نوعی به بهائیت مرتبط باشد، بنابراین شغلش را از دست می‌دهد. موضوع دیگر، ازدواج است. متأسفانه مسلمانان در بعضی موقعیت‌ها، برخورد با خانواده‌های متبری و فرزندانشان را مایه شرمندگی می‌دانند و از وصلت با این خانواده‌ها پرهیز می‌کنند. 🔹به طور کلی، هیچ معیار و الگویی وجود ندارد که انسان بتواند به بقیه بقبولاند که واقعاً دیگر بهائی نیست. گاهب برخی مرا «عطابهائی» صدا می‌زنند و این برایم بسیار آزاردهنده و به نظرم، گناه است. ما 19 مرداد 1372، شدیم. بعد از آن، چهار سال بیکار بودم و نمی‌توانستم جایی استخدام یا مشغول شوم. 🔻ممکن است هر بشری اشتباه کند، بهائی‌هایی که مسلمان شده‌اند هم اشتباه می‌کنند، اما نباید این را به حساب گذشته‌شان گذاشت که چون بهائی بوده چنین و چنان می‌کنند. طبعاً سال‌ها طول می‌کشد این جراحت قلبی بهبود پیدا کند. افراد وقتی از جامعه جدا می‌شوند، نوعی احساس بی‌کسی می‌کنند. اگر همه این افراد تحت تعلیمات شیعی قرار بگیرند، محیط مناسبی برای شناخت ایجاد می‌شود و این حس مشترک همدردی در بینشان، آسودگی خاطر خاصی را فراهم می‌آورد و می‌توانند به هم کمک کنند.»(1) 📚1.مصاحبه مؤسسه روشنگر با آقای عطاءا... قادری متبری بهائی، 19/6/1396. @feraghvaadyan
💢 سخنان عوام‌فریبانه ترامپ برای جلب توجه اوانجلیست‌ها 🔘 ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان ماه برگزار خواهد شدحساب ویژه‌ای روی آرای باز کرده و اغلب هواداران وی نیز همین افراد هستند در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود سعی دارد تا با ایراد سخنان عوام فریبانه، مردم بیشتری را به خود جلب کند. 👈🏻این در حالی است که دولت فعلی آمریکا به جهت ضعف در مقابله با کرونا و همچینین نژادپرستی به شدت توسط افکار عمومی تحت فشار است و به نظر می‌رسد ترامپ در تلاش است با نشان دادن یک چهره مذهبی از خود، هجمه‌ها را خنثی کند و از آنجا که جامعه آمریکا یک کشور به شمار می‌رود سخن از مسیح(ع) بهترین روش برای جلب رضایت مردم است. @Feraghvaadyan
⭕️ نگرانی اروپا از افزایش جمعیت مسلمان 🔹امروزه بزرگ‌ترین اقلیت دینی را در قاره اروپا پدید آورده‌اند. از این رو گسترش اسلام و حضور مهاجران مسلمان تبدیل به دغدغه مهمی برای سیاستمداران جوامع اروپایی شده است. در برخی از کشورها، چون بلژیک، انگلیس، هلند، یونان و بلغارستان، درصد قابل توجهی را مسلمانان تشکیل می‌دهند. 🔸افزایش جمعیت مسلمان موجب نگرانی دولت‌های اروپایی شده است. این مسئله، از یک سو به دلیل نگاه منفی آن‌ها نسبت به عدم امکان ادغام مسلمانان در جوامع غربی است که سبب شده در دهه ۱۹۹۰، دولت‌های اروپایی توجه ویژه‌ای به مقوله مذهب نشان دهند. در این میان، برخی تقسیم بندی‌ها از اسلام تحت عناوین ، لیبرال، معتدل و غیره ارائه می‌شود. ↩️ این گروه می‌تواند بر نحوه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌ها در اروپا، علی الخصوص در چهارچوب اتحادیه اروپا، اثر بگذارد. طی دهه‌های اخیر، مسلمانان تلاش کرده‌اند اجتماعات خود را گسترده و نهادینه کرده و با حضور در مجامع عمومی، هویت اسلامی خود را ترویج کنند. @Feraghvaadyan
⭕️ جشنهای مذهبی هند و احتمال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ✅روشنگر به نقل از رویترز/ تعداد مبتلایان به در هند در روز‌های گذشته به یک میلیون نفر افزایش یافته است و این کشور در حال حاضر پس از ایالات متحده در جایگاه دوم از لحاظ تعداد بیماران شناسایی شده در جهان قرار دارد. 🔻به گفته مقام های بهداشتی در هند، بیشترین تعداد مبتلایان جدید در مناطق جنوبی این کشور از جمله استان کرالا شناسایی شده اند. همزمان با افزایش رقم روزانه مبتلایان جدید، نگرانی هایی درباره احتمال شدت گرفتن سرایت ویروس در دوره جشن های هندوها در ماه های اکتبر و نوامبر افزایش یافته است.این جشن ها که شامل اعیاد دیوالی و دسهره است، با تجمعات بزرگ و مسافرت تعداد زیادی از افراد همراه است. @Feraghvaadyan
♨️کلیسای خداوند قادر 👈🏻فرقه مسیحی چینی ترسناک ◾️ نمود عمومی 'کلیسای خداوند قادر' وب سایتی بود که پر از اشعار شاد و خطابه های مذهبی است. اعتقاد اصلی این فرقه این است که خدا به صورت زنی چینی به زمین بازگشته تا آخرالزمان را برپا کند. 🔻تنها کسی که ادعای ارتباط مستقیم با این را دارد یک معلم سابق فیزیک به نام ژائو ویشان است، که این فرقه را ۲۵ سال پیش تاسیس کرد و از آن زمان تا کنون به ایالات متحده پناه برده است. هیچ‌کس نمی‌داند او دقیقاً کجا است، ولی بسیاری از پیام‌های خصمانه خطاب به دولت چین در این وب سایت، علاوه بر زبان چینی، به انگلیسی هم منتشر شده‌اند. ↩️در وب سایت « » در کنار اعتراض به سرکوب کمونیستی، به قتل ها، چاقوکشی ها و شورش هایی که اعضای این فرقه به آن متهم شده‌اند اشاره‌ای نشده است. در عوض این وب سایت ادعا می‌کند که این فرقه میلیون‌ها پیرو دارد که حدود هزاران نفر از آن‌ها تنها در سه سال گذشته بازداشت شده‌اند.بر اساس گفته‌های اعضای این حزب ، مقاومت در برابر حزب کمونیست، "اژدهای بزرگ قرمز"، یکی از امتحان های اصلی الهی برای دستیابی به رستگاری است. ♦️بسیاری از قربانیان این فرقه معتقدند هر کس در نفی خانواده خود مصمم تر باشد جایگاه بالاتری در این پیدا می‌کند. آن‌ها افراد مهربان را جذب خود می‌کنند و افراد دیوانه و افراطی تحویل می‌دهند. @Feraghvaadyan
💠سه شنبه های وبیناری(رایگان) با سلسله مباحث فرقه شناسی 🎥با حضور استاد علی محمدی هوشیار 🔹هسته‌های اصلی تصوف در کدام استان‌ها فعال است؟ 🔹خطرات بالقوه و بالفعل تصوف در ایران کدام است؟ 🔸صوفی‌ها در ایران چه می‌کنند؟ 🔸صوفی‌های فعال در شهر خود را می‌شناسید؟ 🔷 موضوع این هفته: آشنایی با فرقه های فعال در ایران (تصوف۲) 🗓 سه شنبه ۲۹ مهر ماه 🕘ساعت ۲۱ الی ۲۲ 📣📣شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است. 📥لینک وبینار در اسکای روم: https://bitu.ir/webinars 🎥پخش زنده همزمان در اینستاگرام موسسه بصائر: https://www.instagram.com/basaer_l 📽در کانال گپ موسسه بصائر: https://gap.im/basaer_l
🔘 جنبشهای نوپدید دینی و تضعیف هویت ملی ♨️در بحبوحه بحران هویت، گروندگان به یا "ادیان نوپدید" در تلاشاند از طریق پیوستن به این طرق جدید دینداری، هویت‌یابی کنند...اما هویتبخشی در جنبش‌های نوپدید دینی، نقیصه‌هایی قابل توجه دارد. کاستی‌های هویت برآمده از ادیان جدید، اجمالاً عبارتاند از: سیالیت(عدم ثبات)، سطحیت و بی‌ریشگی...این جنبشها به زندگی انسانهایی که عقل‌گرایی افراطی مدرنیته، موجب بی‌معنایی زندگیشان شده، وعده معنایابی میدهد. معنویت و معناداری [نیز] ...می‌تواند زمینه را برای نوعی هویت‌یابی از طریق پیوند با دیگران مهیا کند.اگر مدرنیته موجب از خودبیگانگی و بحران شدید می‌شود، این جنبش‌ها را می‌توان ابزار کمابیش مؤثری برای خروج از این بحران دانست. اما به رغم برخی رهاوردهای مثبت، نکات منفی قابل‌توجهی نیز در این جنبشها یافت میشود که برای هویت ملی، آسیب تلقی میشوند»(1) ↩️ "قوت زدایی از ، تضعیف شعائر و آیین‌های مشترک، اختلال در ارزش‌های مشترک اجتماعی، ابهام در مرزهای تمایزیابی دینی، اختلال در انسجام اجتماعی، محو زبان مشترک فرهنگی" و... از جمله نقاط منفی هویت زدایی در جنبش‌های معنوی نوپدید به شمار می‌روند. 📚1.حمیدیه، بهزاد، جنبشهای نوپدید دینی و هویت ملی در ایران، تهران: انتشارات تمدن ایرانی، 1393،ص16. @Feraghvaadyan
⭕️ «قدرت زمان» یا القای زمان محوری 🔸قدرت زمان، همانطور که از نامش پیداست، کتابی است در راستای بزرگنمایی نقش و اهمیت زمان و القای جایگاه محوری برای آن در تمام شئون زندگانی. به عبارتی هدف نویسنده، القای نوعی خاص به مخاطب است؛ جهان‌بینی‌ای که در آن مقوله زمان و مدیریت آن، حرف اول را می‌زند و پایه و اساس همه چیز، کسب موفقیت است. در این جهان‌بینی، زمان است که معیار تعیین ارزش‌هاست و تمام امور و مسائل زندگی، تحت‌الشعاع آن بوده و با توجه به اولویت‌های زمانی، مدیریت می‌شود. 🔻این نوع جهان‌بینی، فرد را به سمت برخورداری از یک زندگی مبتنی بر حداکثر رفاه و مطابق با نظام سرمایه‌داری رهنمون می‌سازد؛ یعنی اشاعه ارزش‌ها و هنجارهای مادی‌گرایانه و فرهنگ مصرف‌گرایی. این رویکرد در لابه‌لای مطالب با ارائه دستورالعمل‌های مستقیم و یا به شکل توصیه‌های غیرمستقیم به مخاطب منتقل می‌شود. با این مقدمه، به بررسی جزئی‌تر محتوای کتاب قدرت زمان می‌پردازیم. @Feraghvaadyan
💢 رفتار ضد و نقیض فرانسه با مسلمانان 👈🏻اسلام ستیزی دولت ماکرون به بهانه آزادی بیان 🔘 روند اسلام ستیزی و به سخره گرفتن اعتقادات در فرانسه در سال های اخیر تشدید شده و در عین حال فشارها علیه مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی افزایش قابل ملاحظه ای یافته است. در آخرین اقدام در این زمینه دولت فرانسه قصد اخراج ۲۳۱ تبعه خارجی به اتهام «فعالیت های افراطی» را دارد. پس از کشته شدن یک معلم تاریخ در فرانسه از سوی یک تبعه چچنی، دولت قصد دارد مسلمانان را به بهانه «فعالیت های افراطی» از خاک فرانسه اخراج کند. ♦️رئیس جمهوری فرانسه معتقد این معلم با نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام(ص) اقدام به «آموختن آزادی بیان» کرده که قربانی شده و در حالی توهین به و مقدسات را جزو موازین آزادی بیان قلمداد کرده که این کشور یکی از چندین کشورغربی است که انکار واقعه ادعایی «هولوکاست» را جرم تلقی می‌کند. ↩️فرانسه به جای جلوگیری از انتشار موهنات که موجب تحریک مسلمانان می‌شود صورت مسئله را پاک کرده و قصد دارد تا مسلمانان را از این کشور اخراج کند جالب اینکه این کشور مدعی عدم رعایت حقوق اقلیت‌های مذهبی در سایر کشورهاست. @Feraghvaadyan
❌ از آنجا که در اروپا و آمریکا، دین اسلام و مذهب ، غالبا یا غریب است یا به شکل صحیح ترویج نمی‌شود و فراگیر نیست، لذا صوفیان در برخی کشورهای آن مناطق، رسما فعالیت می‌کنند تا اگر غیرِمسلمانی که هیچ اطلاعی از دین و مذهب ما ندارد و راغب به تشرف به دین اسلام شد، او را جذب نمایند و از همان ابتدا با آداب تربیتش کنند، و او نیز می‌پندارد آنچه صوفیه می‌گویند حق است. 👈🏻در واقع مجوز تاسیس خانقاه در کشورهای غربی نه بواسطه ترویج عقیده بلکه با هدف تخریب اصول اساسی دین و به بیراهه بردن آن صورت می‌گیرد. 📸 یکی از خانقاه‌های فعال در شهر "ونکوور کانادا" متعلق به فرقه نعمت اللهی @Feraghvaadyan
❌ جاسوسی بهائیان در ایران(3) 🔹بهائیان به راحتی نشر اکاذیب کرده و مدعی می‌شوند با هم‌فرقه‌ای‌هایشان فقط و فقط به خاطر بودن برخورد می‌شود، اما چه بسیار بزهکاری‌، خرابکاری‌ و جاسوسی‌هایی که پشت مظلوم‌نمایی این جماعت، پنهان و باعث دردسرهای بین‌المللی برای کشور می‌شود. یکی از پرونده‌هایی که عمق فعالیت‌های اطلاعاتی و ارتباط این فرقه با بیگانگان را رو می‌کند، مربوط به «آتوسا احمدآیی» است که اسرائیل، مقصد داده‌ها و فعالیت‌های جاسوسی‌اش بود. در ادامه، گوشه‌ای از فعالیت‌های خطرناک جاسوسی وی با مستندات مربوط و ارتباطش با جلسه‌ای که در بالا به آن اشاره شد، ارائه می‌گردد. 🔺در ضمیمه‌های مربوط به جلسه «روابط خارجی»، راهکارهایی عملی ارائه شده بود که در بخشی از آن آمده: «ذیلاً راهکارهای اجرای پیشنهادی اشاره می‌گردد: 1.تشکیل گروه‌های کاری مناسب با هر بخش عنوان‌شده در فوق؛ تحت نظر و به عنوان زیرمجموعه گروه اصلی. 2.ایجاد یک وحدت رویه یکسان و هماهنگ در کل ایران جهت اقدامات سیستماتیک. 3.اخذ کلیه گزارش‌ها و اسناد ارسال‌شده از هیئت‌ها، افراد و آحاد راجع به موارد فوق. 4.ارسال منظم، سریع و جامع به روش آموخته‌شده گزارش‌نویسی. 5.هماهنگی مستقیم با دیگر گروه‌های کاری که در زمینه روابط خارجی اقدام و فعالیت می‌کنند. 6.مراجعه مجدد به کلیه نهادهای حقوق بشر، صرف نظر از تفکر به اخذ نتیجه. 7.شناسایی کلیه مراجع، نهادها، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی موافق با هدف تعیین‌شده این گروه جهت جلب همکاری.» 👈🏻به طور دقیق‌تر، پرونده مربوط به احمدآیی به هفتمین بند از این راهکارها مربوط می‌شود. تشکیلات با دستور مرکز اصلی فرقه در ، اشخاص و کارمندان بخش‌های مختلف، از دولت گرفته تا قوه‌قضائیه و... را شناسایی کرده و توسط اشخاصی چون احمدآیی، پتانسیل همکاری را در آن‌ها ارزیابی می‌نمود تا برای مقاصد جاسوسی و همچنین پیاده‌کردن خواسته‌های بهائیت در جمهوری اسلامی ایران، از آنان استفاده کند. @feraghvaadyan
❗️موسس انجمن حجتیه حاصل مکتب میرزا مهدی اصفهانی نیست! ❇️ اندیشه حاکم بر انجمن‌حجتیه، اخباری‌گری، ضدفلسفه، و نوعی تحجر و مقدس‌نمایی بود که به تدریج به اشرافیت، رفاه‌طلبی و امثال این‌ها گرایش پیدا کرد. بخش ضد فلسفه و عرفان و اخباری‌گری‌اش را از مکتب میرزا مهدی گرفت، اما آقای حلبی را نمی‌توانیم نماینده و حاصل مکتب میرزا مهدی بدانیم. چون در مکتب میرزا مهدی شاهد شخصیت‌هایی هستیم که اگرچه ضدفلسفه و ضدعرفان بودند‌ اما از نظر مبانی اعتقادی، فقه اسلامی، اجتهاد و اصل تبری و تولی در برابر دشمنان اسلام که از جمله حاکمیت پهلوی بود، موضع خیلی محکمی داشتند. مثل مرحوم «میرزاجواد‌آقا تهرانی» که در پرونده‌اش اشاره می‌کند با اینکه کتاب‌هایی در مورد مبانی دروس میرزامهدی نوشته اما در عرصه سیاست در برابر، حکومت ضداسلامی پهلوی، از ابتدای نهضت امام(ره)، مدافع محکم ایشان بود. 🔺مرحوم «آیت‌ا... شیخ مجتبی قزوینی» از مدرسین بنام حوزه علمیه مشهد نیز ضدفلسفه و عرفان بود اما به مجموعه شاگردانش می‌گوید باید زیر پرچم آقای خمینی حرکت کنیم و وقتی یکی از شاگردان اظهار می‌دارد ایشان مدافع و عرفان است، شیخ پاسخ می‌دهد: «الآن وقت این حرف‌ها نیست. بحث، بحث اسلام است و اسلام در خطر است.» در حقیقت، مواضع هیچ‌کدام از شاگردان میرزامهدی با مواضع آقای حلبی، انطباق نداشت و علاوه بر ضدفلسفه و عرفان بودن، راه دیگری برای خود انتخاب کرده‌بود.»(1) 1📚.انجمن حجتیه در مسیر اعوجاج، فصلنامه روشنا، شماره 84. @Feraghvaadyan
💢 مسئله فلسطین و آرمان صهیونیستی 🔹 اساساً متفکران ، نگاه بدبینانه به اعراب مسلمان دارند و آنان و بنیانگذاران آنان را مخرّب، شرّ و تروریست می‌دانند. جری فالول در برنامة «سربازان مسیحی صهیون»، که از سیمای آمریکا پخش می‌شد، علناً اعلام کرده است که معتقد است، «بسیاری از مسلمانان می‌خواهند در صلح زندگی کنند، اما خطوط فاصل بین ادیان، که پیش از هزار سال پیش به فرمان محمد (ص) کشیده شده است، مسیحیان و یهودیان را در یک طرف و مسلمانان را در طرف دیگر قرار داده است. به اعتقاد من همان‌طور که مسیح و موسی الگوی عشق را بنیان نهادند، محمد (ص) الگوی مخالف یعنی خشونت و جنگ را نشان داده است». 🔻 از این رو ریچارد کراسمن(Richard Crossman) یکی از اعضای گروه انگلیسی- آمریکایی بررسی کنندة بحران فلسطین در سال 1947م، اظهار کرد که آن دسته از مبلغان پروتستان آمریکایی و نیز آن دسته از مقامات بریتانیایی در خاورمیانه که در اظهارات خودشان از اعراب حمایت به‌عمل می‌آورند، آرمان ، یعنی حمایت همه‌جانبه از آوارگان یهودی در فلسطین، را زیر سؤال می‌برند. @Feraghvaadyan
💢 نذر خانواده شهید زرتشتی در اربعین 🔹پوران نمیرانیان از خانواده شهدای دفاع مقدس که سال‌ها پیش بواسطه ارادت به امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) از خداوند متعال شفا گرفته، ۲۰ سال است که در روز برای اباعبدالله (ع) نان «سورک» خیرات می‌کند و مادرش تهمینه نیز او را با اشتیاق در این مسیر همراهی می‌کند. @Feraghvaadyan
عامل نفوذ بهایی‌ها در اقتصاد ایران در دوره پهلوی چه کسی بود؟ 💬روشنگر به نقل از خبرگزاری تسنیم/ عبدالکریم ایادی فرزند میرزا محمد تقی ابهری (ابن ابهر) از سران و مبلغان طراز اول به تاریخ 1286 شمسی در تهران متولد شد. اجداد وی از ایادی بهاء الله بودند و به همین خاطر فامیلی ایادی برای آنان به عنوان لقب افتخارآمیزی به حساب می‌آمد. 🔸دکتر عبدالکریم ایادی یا سپهبد عبدالکریم ایادی بعد از اخذ مدرک پزشکی از فرانسه و پس از برگشت به ایران توسط علیرضا پهلوی (برادر محمدرضا شاه) با هماهنگی‌های از پیش تعیین شده و پس از مرگ ارنست پرون توسط سرویس‌های امنیتی و انگلیس و لابی صهیونیسم، پزشک مخصوص شاه شد. 📎ادامه مطلب در لینک زیر: https://tn.ai/2374166 @Feraghvaadyan
⭕️ موج سواری جریان تبشیر بر اسلام‌هراسی 🔸در حالی که دولت فرانسه محکوم به برخورد دوگانه با موضوع آزادی بیان است و عملاً موج جدید را کلید زده و از طرفی از توهین به پیامبر اسلام حمایت می‌کند رسانه‌ها تبشیری با موج سواری بر سیاست‌های دولت مکرون تلاش دارد تا بار دیگر عمق نفرت خود از اسلام را برملا سازد. 🔹این رویه مسیحیان صهوینست برخلاف واقعی است که همه ادیان را محترم می‌سمارند و رعایت حقوق همه شهروندان را امر بدیهی می‌دانند. @Feraghvaadyan