eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
📛تبلیغ یوگا در سایه اغتشاشات 🧘🏾یکی از مربیان یوگای ساکن با انتشار پستی حاوی تصاویر یکی از عناصر و مجرمان اخیر در حال انجام در صفحه اینستاگرام خود به حمایت از ناآرامی ها و تبلیغ ضمنی یوگا از قِبَل آن پرداخت. 🌀"س. الف" در توضیحات پستش مدعی شده، فرد مذکور چالش موسوم‌ به «یوگای سلام‌بر خورشید» را از زندان آغاز نموده و با این پیام، ضمن حمایت از این شخص، از علاقه مندان به یوگا و مخاطبان، دعوت به پیوستن به او کرده است. 🔸این روزها تحرکات تبلیغی و از رهگذر حمایت از اغتشاشات، بسیار به چشم‌می خورد که نشان دهنده ماهیت فرصت طلب و ضداسلامی‌شان است. ▫️منبع خبر: @pendarnews/ گزارش و تحلیل: روشنگر 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺حقوق اقلیت‌ها در مهد حقوق بشر ✍️، یکی از کشورهای اروپایی است که خود را مهد می‌داند اما گزارش‌های منتشرشده از سوی برخی رسانه‌ها، حاکی از واقعیت دیگری در این کشور است. ⚖️اصل دوم قانون اساسی فرانسه، حقوق اقلیت‌ها را مورد توجه قرار داده و به برابری همه اتباع خود در برابر قانون، تأکید کرده‌ است. 🔰با این وجود، در مقام عمل، فرانسه با وضع قوانین ناعادلانه برای اقلیت‌های مذهبی و مهاجران، بارها به تیتر نخست خبرگزاری‌ها تبدیل شده‌است. در گزارشات دیده‌بان حقوق بشر، ضمن اشاره به نمونه‌های متعدد نقض مستمر حقوق مهاجران، و اقلیت‌های مذهبی، از شرایط جاری در فرانسه ابراز نگرانی شده‌است. دیده‌بان حقوق‌ بشر در این گزارش‌ها، از شرایط زنانی که به علت قانون منع استفاده از در اماکن عمومی، از تحصیل یا حضور در اجتماع بازماندند ، بدرفتاری نهادهای امنیتی با مهاجران و اقلیت‌ها و استخدام نشدن در شرکت‌های فرانسوی، به عنوان نمونه‌های نقض حقوق اقلیت‌ها یاد‌ کرد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🟣خلیفه ارامنه آذربایجان:«ادیان و ملل جهان باید از همزیستی مسالمت‌آمیز و گفتگوی صمیمانه ادیان و اقوام در ایران، الگو بگیرند» ✅گروه ترجمه روشنگر به نقل از روزنامه «آلیک»:اسقف اعظم گریگور چیفتجیان خلیفه ارامنه آذربایجان روز جمعه 16 دی، پس از برگزاری مراسم عشای ربانی به مناسبت سالروز میلاد حضرت مسیح در تبریز، به سؤالات خبرنگاران حاضر در کلیسا پاسخ گفت. ✔️اسقف‌اعظم در پاسخ به سؤال خبرنگار لبنانی، مبنی بر این که چه پیامی برای ملت‌ها و ادیان دارد، گفت:«ما [مسلمانان و مسیحیان]در ایران، قرنها در کنار یکدیگر زیسته‌ایم و هیچ‌کس نمی‌تواند این دوستی را از ما بگیرد.خداوند مرزهای را از هرگونه دشمنی محفوظ بدارد... و ملل باید از همزیستی مسالمت‌آمیز و گفتگوی صمیمانه ادیان و اقوام مختلف در ایران، الگو بگیرند. از این‌رو من از ادیان و ملل مختلف جهان بحران‌زده امروز می‌خواهم با همزیستی و همکاری، به مناقشات پایان دهند، و را به بشریت هدیه دهند.» 📌گفتنی‌ست ، شبکه تلویزیونی ان‌بی‌ان لبنان، روز بعد در بخش خبری خود به شکلی ویژه، به این مصاحبه اشاره کرد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
👥متبریان، جامعه‌ای آسیب‌پذیر ✍️وقتی در مورد نجات‌یافتگان و فرقه‌هایی مثل ، سخن به میان می‌آید، بیشتر افکار به سمت آسیب‌هایی کشیده می‌شود که از سمت تشکیلات به فرد متبری وارد می‌شود. اما آنچه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، وضعیت خود این افراد پس از جدا شدن از فرقه و رویارویی با زندگی خارج از حیطه است. 📚گسترش منابع اطلاعاتی، دسترسی آسان‌تر به کتاب‌ها، امکان ارتباط با سایرین و... باعث شده به شمار متبریان افزوده شود، پس در اینجا با اجتماعی از افراد مواجهیم که باید وضعیتشان درک شود، چرا که جدا شدن از یک فرقه، وضعیتی بسیار متمایز و ویژه برای فرد متبری ایجاد می‌کند و چنین تغییر بزرگی در زندگی، به خصوص برای افرادی که در محیط‌های تشکیلاتی سر می‌کردند، تا اندازه زیادی بر ابعاد و‌ زوایای پیدا و پنهان شخصی‌شان، مؤثر و بعضاً مشکل‌زا می‌باشد. 📍رفتار و‌ واکنشی که اجتماع بیرون در قبال چنین فردی نشان می‌دهد، خود می‌تواند به معضل تبدیل شده و فرد را در مضیقه قرار دهد. یکی از گله‌های بسیاری از متبریان، آن است که با وجود خروج از بهائیت، همچنان به چشم یک فرد تشکیلاتی و با به آنان نگریسته می‌شود. 🔖مشکلات ، از دیگر معضلاتی است که بعضاً متبریان با آن مواجهند. بهائیت با منابع مالی و پشتیبانی زیرزمینی‌اش، فرصت‌های شغلی مختلفی را برای اعضای تشکیلات فراهم می‌کند و در صورت تبری، اجازه ادامه معیشت از آن طریق از فرد سلب می‌شود. 🔳عدم وجود مشخص برای رسیدن به معضلات فکری متبریان و حداقل سعی در آگاه کردن آنان از توانایی‌های بالقوه‌شان، برای تعامل سازنده و‌ زندگی راحت در اجتماع، خطر بزرگی برای افراد خارج‌شده از فرقه بهائیت است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️جیزز اونلی 🛐جیزز ( jesus) در زبان انگلیسی به معنی عیسی بوده و قید اونلی (only) به این معنی است که این فرقه، حضرت عیسی(ع) را در جایگاه خدا قرار داده و بر این باور است که تنها همه چیز است و غیر از او نمی‌توان چیزی را به عنوان مبدأ آفرینش ، متصور بود. مذکور، علاوه بر یگانه‌انگاری و تضاد آشکار با مسیحی، رهبر کاتولیک‌های جهان( پاپ) را نیز تکفیر کرده و فردی بی‌دین می‌داند. ✝️جیزز اونلی به سبب اعتقادات خود از سوی مذاهب شناخته‌شده مسیحی، معتبر نبوده و به عنوان جریانی بدعت‌گذار شناخته می‌شود. تعلیمات جیزز اونلی برآمده از نهضت پنطیکاستی، از سوی برخی افراد و جریان‌ها در نقاط مختلف جهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته، پایه شکل‌گیری جریان‌های‌نوظهور در گشته‌ است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⚛️انسان، ایمان و معنویت در فضای سایبر ✍️یکی از ویژگی‌های جهان امروز، فضای و زندگی مجازی است. این فضا شرایط خاصی بر زیست مادی و معنوی بشر تحمیل کرده که باید مورد توجه خاص قرار گیرد. 🌐باید دانست، انسان مجازی با سرنوشت مبهمی در رابطه با ایمانش مواجه است؛ او نه ایمانی ثابت، بلکه ایمانی سیال می‌شود. انسان مجازی برای فهم مفاهیم دینی از قبیل خدا، مرگ و... از فضای مجازی سود می جوید، پس سایبر مقولات فکری لازم برای درک جهان هستی، خالق و... را فراهم می آورد. اما آیا مفاهیم سایبری بر قامت مفاهیم دینی تناسب دارد؟ امروز از نظریه انسان مجازی و ایمان سیال سخن به میان آمده است و به طور خاص، هشداری است به جامعه امروز ایران که باید ابعاد مختلف فلسفی، معرفت شناختی و الهیاتی فضای سایبر را به خوبی شناخت و از خطرات آن آگاه بود. 📌هرچند انسان مجازی در ایران ظهور کرده اما پیدایش بیماری این پدیده را در جهان گسترش می‌دهد. انسان مجازی بعد از کرونا به انسان منتشر بر روی زمین تبدیل شده. فضای سایبر تمام ابعاد زندگی بشر، اعم از آموزش و تجارت و سبک زندگی را درنوردیده است. از این رو، واکاوی ابعاد مختلف این پدیده باید مورد اهتمام بیشتر قرار گیرد. 📡فضای سایبر به خاطر وجود آبشارهای اطلاعاتی و تکثر اطلاعاتی ، فضایی آکنده از مغالطات و تفکر غیرانتقادی است. این امر به پیدایش بحران‌های معرفتی در جامعه دامن زده و همواره را شکل می‌دهد. ✴️بدین لحاظ است که پدیده باید در بطن مطالعات قرار گیرد، به ویژه در امور مرتبط با دین و معنویت، از جمله آسیب‌شناسی . 📗منبع: الهیات سایبر، نویسنده علیرضا قائمی‌نیا 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌸🌹🌷🌼ولادت با سعادت یگانه دخت نبی حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر مبارک‌‌باد. 🆔@RoshangarMedia
💢 اصول مشترک فرقه‌های نوظهور ☢️در بررسی ماهیت جنبش‌های معنویت‌گرای نوین، وجوه و اصول مشترکی میان این فرقه‌ها دیده می‌شود که به اهم این وجوه اشاره می‌گردد: ☮️اومانیسم(انسان‌ محوری)؛ اومانیسم یکی از مهم‌ترین شالوده‌های اندیشه مدرنیته محسوب می‌شود. اعتقاد به این مکتب، به وفور در مشاهده می‌شود. جایگاه محوری قائل شدن برای انسان، اصلی است که در اغلب قریب به اتفاق این فرقه‌ها دیده می‌شود و شمار قابل توجهی از کتب و آثار جریان‌های مزبور، دربردارنده واژه «خود» می‌باشند که برآمده از مرکزیت انسان در نظام فکری آن‌هاست. 🌀دنیاگرایی(سکولاریسم)؛ در این مدل هستی‌شناسی، اصالت به امور دنیوی و این‌جهانی داده می‌شود. در این جریان‌ها، غایت کمال و آرمان در امور مادی، خلاصه شده و میل ارتباط با ماوراء طبیعت از طریق توسل به ابزارهایی چون ، ، ، ، انرژی‌درمانی و حتی استفاده از مواد مخدر و توهم‌زا پاسخ داده می‌شود. 🛐تعارض با ادیان الهی؛ غلبه مادی‌گرایی در و جهانی‌شدن، با وجوه متعالی معنوی در تعارض قرار دارد. به همین خاطر است که شاهد بروز تمایلات بنیادگرایانه اسلامی یا در برخی جوامع هستیم. جالب آنکه، حرکت‌های معنوی برخاسته از سنت‌هایی مانند ، و ، با وجود ریشه‌های خود، به نفی ادیان الهی می‌پردازند تا خویشتن را یگانه مسیر رسیدن به کمال نشان دهند. ⚡️پلورالیسم دینی(کثرت‌گرایی)؛ کثرت‌گرایی دینی، قائل به تنزل دین به تجربه‌گرایی دینی هستند. برابر این رویکرد، گوناگونی ادیان، انعکاس تجارب دینی است و همین تجربه مدرنیته، به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای جنبش‌های معنویت‌گرای نوین قرار گرفته است. ⚛️لیبرالیسم؛ شعار لیبرالیسم، آزادی بیشتر برای انسان‌هاست. جنبش‌های معنویت‌گرای نوین نیز، همسو با این ایده، به منظور پاسخ به تمایلات آزادی‌خواهانه بشر، با نفی شریعت، به اصطلاح، بشر را از قید و بند‌های دست‌‌و پاگیر دینی رها می‌سازند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺بهائیت؛ از فرقه‌ای مذهبی تا سازمانی سیاسی/ پاسخ قابل تأمل شاه به نامه مهم آیت‌الله بروجردی ✍️کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» از جمله نامزدهای نهایی پانزدهمین دوره جایزه جلال اعلام شده است؛ کتابی که تلاش دارد تاریخ گسترش را از منظری جدید بررسی کند. ✴️یکی از روش‌هایی که از زمان‌های گذشته تا به امروز دشمنان اسلام و به ویژه استعمار شرق و غرب، برای ایجاد تفرقه و از بین بردن اتحاد بین جامعه اسلامی و همچنین نابودی به کار برده‌اند، سوء استفاده از نیاز فطری بشر به پرستش و علاقه و گرایش او به مسائل معنوی و روحانی بوده است. ⏪در همین راستا تحریف دین و ایجاد مذاهب ساختگی در طول تاریخ بارها و بارها تکرار شده است. پیشینه ساختن مذاهب در اسلام تا دوران حضور ائمه اطهار(ع) بر می‌گردد؛ به‌گونه‌ای که پس از شهادت یک امام، به دلائل متعددی فرقه‌های جدیدی شکل می‌گرفت. با نگاهی به تاریخ اسلام، پیدایش فرقه‌هایی چون زیدیه، اسماعیلیه و ... از جمله این فرق محسوب می‌شوند./تسنیم ادامه: https://tn.ai/2835252 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️راهبردهای غرب علیه اسلام ✍️رویکردهای خصمانه اردوگاه صلیبی غرب علیه اسلام، ریشه در نگرانی‌های غرب دارد. توسعه در سراسر جهان و گرایش غربی‌ها به اسلام، به‌ویژه بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر که در کنار اسلام‌هراسی، منجر به گرایش مردم به سمت مطالعه اسلام و رشد جمعیت اروپا شد، از مهم‌ترین این نگرانی‌هاست. 🔺نگرانی‌های مذکور، به همراه مجموعه‌ای از اهداف سیاسی، موجب شکل‌گیری استراتژی دفاع غرب علیه اسلام گردید. به عبارت دقیق‌تر، ماهیت اصلی این استراتژی در مرحله اول، دفع یک تهدید و در مرحله دوم، تبدیل آن به یک فرصت در قالب برنامه مسیحی‌سازی است؛ امری که ژان‌پل دوم از آن به هزاره سوم؛ هزاره فتح یاد کرده‌ است. ⏮در راستای پروژه ، شبهه‌افکنی‌ علیه اسلام و پیامبر اکرم(ص) و متهم ساختن این دین، در کنار انتساب مفاهیم بلند به و غرب مسیحی، از شگردهای نخ‌نمای بلوک صلیبی با هدف تخریب چهره نورانی اسلام است تا از این رهگذر، رشد آن را متوقف ساخته و در عین‌حال، مسلمانان را نیز شیفته مسیحیت غرب کند. ❌اختلاف‌افکنی بین مسلمانان در کشورهای اسلامی و برجسته‌سازی شکاف‌های میان مسلمانان، از راهبردهای مهم با هدف تضعیف دنیای اسلام و قدرت‌بخشی به اتحاد مسیحی است. ✝️مسیحی‌سازی راهبرد دیگر غرب مسیحی در مقابل اسلام است که عمدتاً با هدف متوقف‌ ساختن رشد اسلام‌گرایی و به نوعی، استراتژی دفاعی با تاکتیک تهاجمی و فعالانه است. این پروژه پرهزینه، در ذات و ماهیتش، دفاع در برابر تهاجم اسلام نهفته است اما مدیریت هوشمندانه غربی، این استراتژی دفاعی را با تاکتیک تهاجمی خود به عنوان پروژه جهان مسیحی، تلطیف نموده‌ است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔹مادام مارکو از حضرت مریم و زهرا(س) می‌گوید/ علاقه به رهبری، مسلمان و ارمنی نمی‌شناسد 🌹روز مادر بهانه‌ای شد تا به دیدار مادر ارمنی آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس برویم و او نیز از بزرگی حضرت مریم و حضرت زهرا(س) برایمان گفت. ✍️همین که درب بزرگ و سفید رنگ باز می‌شود با این جمله روبه‌رو می‌شوم"اِشنورهاوِر مای رِری اُری"، لبخندی یخ زده ناشی از سردی هوا و تعجب در چهره‌ام نمایان شده و می‌گویم مادام! چی گفتید؟ موهای برفینش از شالش بیرون زده است، یک پایش روی تکه برف یخی و پای دیگرش روی آسفالت است، با لبخند همیشگی‌اش می‌گوید: چیز بدی نگفتم! گفتم مبارک. بیا تو هوا خیلی سرد است فقط مراقب باش تا نیافتی! گل‌های نرگس را به مادام می‌دهم و او هم دستش را دور بازویم حلقه کرده و مسیر حدودا ۵۰ متری درب بیرونی تا خانه‌اش را دوش به دوش هم طی می‌کنیم. 🖇ادامه: https://roshangar-online.com/4943/ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺اغتشاشات و ژست‌های حقوق بشری سازمان‌های تبشیری ✍️طی اخیر، سازمان ها و نهادهای مانند "ماده ۱۸" همچون گذشته با گرفتن ژست‌های حقوق بشری در پی به اصطلاح حق خواهی از کیس های موردنظر خود برآمده و داد زیر ما نهاده شدن حقوق و کرامت انسانی سر داده‌اند اما همین نهادها و رسانه‌های منتسب به ایشان، همواره در این زمینه به صورت گزینشی عمل کرده‌اند که اصل عملشان را زیر سوال می برد. ⏮به واقع، عملکرد مغرضانه سازمان‌های به‌ظاهر حقوق بشری وابسته به جریان فارسی‌زبان، مصداق یک نقض آشکار قوانین حقوق بشری است. تشکیلات خانگی که اسم سازمان را با خود حمل می‌کنند، فقط بر نقض تراشی از نظام تمرکز کرده‌اند. 🔘 "تشکیلات حقوق بشری وابسته به جریان تبشیر فارسی‌زبان با دریافت بودجه‌های اندک، سعی می‌کنند اهمیت و جایگاه خود را در فضای بالا ببرند تا بتوانند منافع مادی و تشکیلاتی خود را از بیشتر دریافت کنند. اگر ماهیت مبنایی این تشکیلات حقوق بشری برای کرامت انسانی و رفع تبعیض در کره زمین است پس چرا در یک گرداب تبعیض و بی‌عدالتی فرورفته‌اند؟ به‌عنوان نمونه‌، سازمانی که خود را حامی فعالان تبشیری فارسی‌زبان مطرح می‌کند چرا باگذشت چند سال، به وضعیت مهاجرین ایرانی در توجه نمی‌کند؟"(۱) ⚠️مهاجرینی که بنا بر اعتراف و التماس هم‌کیشانشان، در بدترین شرایط بهداشتی، درمانی به سر می‌برند نگران‌کننده نخواهد بود اما فعالان تبشیری یا اغتشاشگران و مجرمان امنیتی، باید مورد حمایت واقع شوند. تشکیلات به‌ظاهر سازمانی حقوق بشری که تحت فرمان اردوگاه صلیبی حرکت می‌کنند، اجازه اظهارنظر در مورد نقض فاحش در کشورهای غربی را ندارند. سکوت مغرضانه و تبعیض‌آمیز این تشکیلات حقوق بشری زمانی شکسته می‌شود که تنها پای اهداف و مطامعشان در میان باشد. 🔰پی‌نوشت: 1. برگرفته از انجمن رهپویان هدایت 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
‼️ رهبران دینی ارامنه ایران، در پیام‌های جداگانه‌ای، اهانت "شارلی‌ابدو" به ساحت مرجعیت دینی را محکوم کردند. 🔶اسقف اعظم سبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در پیام خود اظهار داشت:« اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو، آزادی بیان نیست، بلکه یک اقدام نادرست و پدیده‌ای شنیع است که مقدسات جامعه را هتک حرمت می کند.» 🔷در پیام اسقف سیپان کاشجیان خلیفه ارامنه اصفهان نیز آمده است:«در آغازین روزهای سال نو میلادی و در حالی که مردم جهان با امید به صلح و آرامش و گسترش ابناء بشر این سال را آغاز نموده‌اند، بار دیگر شاهد استفاده ابزاری و تحریف شده از هنر، در جهت توهین به شخصیت‌های مورد احترام و ایجاد چندگانگی و افتراق در میان جوامع هستیم. اینجانب این اقدام موهن که متاسفانه برای چندمین بار تکرار می‌گردد را محکوم نموده، خواستار بازگشت به اصول و ادب حاکم بر ژورنالیسم واقعی هستم.» 💢اسقف‌اعظم گریگور چیفتجیان خلیفه ارامنه آذربایجان نیز اعلام داشت: «خلیفه‌گری آذربایجان اهانت انجام یافته به مرجعیت در نشریه فرانسوی را به شدت محکوم می نماید. این حرکت و اقدام ناشایست و غیرحرفه ای نشریه فوق نه تنها سبب جریحه دار شدن قلب ملت ایران گردیده، بلکه موجبات دل رنجی کلیه پیروان راستین را فراهم آورده است.» 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
🔺بهائیت؛ از فرقه‌ای مذهبی تا سازمانی سیاسی/ پاسخ قابل تأمل شاه به نامه مهم آیت‌الله بروجردی ✍️کتاب
📚جایزه جلال فقط یک برنده داشت 📌در پانزدهمین جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد، فقط بخش مستندنگاری برگزیده داشت و جایزه ۲۵۰ میلیونی آن هم به کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» نوشته حمیدرضا اسماعیلی رسید. 🔹بخش‌های داستان بلند، داستان کوتاه و نقد ادبی برگزیده‌ای نداشت. / فارس اسامی آثار شایسته را اینجا بخوانید 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
▫️مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی: 📛فرقه گرایی در آذربایجان شرقی رشد کرده/ باکو به تبریز مسیحی تبشیری صادر می کند! 🔹حجت الاسلام سید محمود حسینی: فرقه‌ در سراسر استان هشدار داد. روحانیان مبلغ این تحت عنوان "شبان" در باکو و ترکیه آموزش دیده و برای تبلیغ به استان فرستاده می شوند! 🔹حجت الاسلام سید محمود حسینی در نشست خبری اظهار داشت: آذربایجان شرقی از نظر مذهبی جزو استان های تلفیقی نیست و جمعیت ساکن در آن ۶۰ هزار نفر است. 🔹وی در عین حال با هشدار نسبت به وضعیت نامناسب فعالیت‌های فرقه‌ای گفت: این استان در حوزه در رتبه پنجم و در پس از تهران در رده دوم کشور است. ادامه : https://roshangar-online.com/4958/ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔵بیانیه کلیساهای آشوری ایران در محکومیت هتاکی نشریه فرانسوی 🔰کلیساهای «شرق آشوری»، «کاتولیک آشوری کلدانی» و «انجیلی آشوری ایران» 19 دی‌ماه، طی بیانیه مشترکی اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در چاپ کاریکاتور توهین‌آمیز را محکوم کردند. 📜بیانیه مذکور با امضای اسقف «مار نرسای بنیامین»، «خوری اسقف وانیا سرگیز» و کشیش «نینوس مقدس‌نیا»، با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران، اقدام آنان را مذبوحانه و شکست خورده توصیف کرد. ⛪️ کلیساهای آشوری، ریشه اقدام این نشریه را از توهین به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) دانسته و غیرت دینی در واکنش به آن را ستودند. بیانیه مذکور، اقدام اخیر را به دستور مستکبران جهانی و با هدف توهین به مقدسات مرجعیت و روحانیت در راستای تقدس زدایی و ایجاد شکاف میان مردم و روحانیت خواند. کلیساهای و ایران ضمن محکومیت این اقدام بر وفاداری به مقام معظم رهبری و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و ایستادن در کنار ملت ایران تأکید کردند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش صریح رهبران دینی ، در پاسخ به اهانت نشریه موهن فرانسوی به ساحت مرجعیت دینی 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺محوری‌ترین شگردهای تبشیری ✍️یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تمرکز مبلغان ، مسائل اجتماعی است. از آن‌جایی که پرداختن به عقاید، افکار و‌رفتارهای دینی مسیحیت، برای مخاطبان مسلمان که با غنای آموزه‌های ، آشنایی و قرابت دارند، جذابیتی نخواهد داشت، لذا مبلغان به سمت امور اجتماعی و عاطفی تغییر زاویه داده‌اند و اقشار آسیب‌دیده و طردشده اجتماعی، از گروه‌های هدف اصلی مبشران مسیحی محسوب می‌شوند. آن‌ها ضمن حمایت مادی و معنوی از این اقشار، شخصیتی کاذب و ساختگی برایشان می‌سازند و نکته قابل تأمل این است که اغلب گروندگان به مسیحیت، اهل مطالعه و تفکر نبوده، شناخت عمیقی از مسیحیت ندارند و صرفاً به سبب پر شدن خلأهایشان، جذب این جریان می‌شوند. ✝️روش جذب مبشران، بر دو نکته متکی است: یکی، تأکید بر خدمت و دیگری، قاطعیت. خدمت به معنای خیررسانی و کمک به دیگر انسان‌هاست. البته این کمک اقتصادی تا زمانی صورت می‌گیرد که شخص بتواند نیازمندی‌های اولیه‌اش را تأمین کند و بعد از تمکین مالی، باید خود ذیل عناوین بشردوستانه به کمک نماید. ❌قاطعیت نیز به این معناست که مبشران مسیحی، تمام مسائل را با قطعیت بیان می‌کنند. مثلاً می‌گویند: مسیحی شو تا رستگار شوی، بدون آنکه هیچ اشاره‌ای به منبع این سخن یا مسیر رسیدن به این داشته باشند. این زبان قاطع به پیشبرد منویات مبلغان و اثرگذاری کلامشان، یاری می‌رساند. 🔰آن‌ها با تلفیق این دو گزاره، فعالیت تبلیغی خود را پی می‌گیرند. این در حالی است که نگاه دوستی، و کمک‌های بشردوستانه مورد ادعای مبلغان تبشیری، کمتر در کتاب مقدس به چشم می‌خورد و بیشتر عبارات، مروج خشونت هستند که به هیچ‌وجه مورد اشاره قرار نمی‌گیرند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
🔺جهاد در تفکر انجمن حجتیه ✍️در مبانی تفکری ، نگاه مثبتی به در عصر غیبت وجود نداشته و ریخته شدن خون را تحت رهبری غیرمعصوم، جایز نمی‌دانند. افراد دارای تفکر انجمن حجتیه، در سال‌های نهضت امام خمینی(ره) و همچنین دفاع مقدس، با تمسک به همین اعتقاد، در فضای رسمی و حکومتی اعلام می‌کردند ما جوانان و نوجوانان را به سمت انقلابی‌شدن سوق نمی‌دهیم. 🔀 فکر و مسیر زندگی کسانی که وارد انجمن حجتیه می‌شدند، بر این اساس شکل می‌گرفت که در زمان غیبت، هیچ حرکتی به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین فعالیت و مبارزات سیاسی حضرت امام(ره) را کاری لغو می‌دانستند. در سخنانی که از شیخ محمود حلبی، رئیس انجمن حجتیه در ادامه می‌آید، جنگ و ، تنها در پرتو قیام امام معصوم(ع) صحیح شمرده می‌شود: آقا اول شما پیشوا پیدا کنید... اول شما یک افسر، یک پیشوا، یک رهبر معصوم پیدا کنید، یک رهبری که بتواند اداره اجتماع کند، روی نقطه عصمت نه عدالت، عدالت کافی نیست. اول، او را پیدا کنید...آن وقت از من هم واجب است منبر را رها کنم...هفت تیر به کمرم ببندم، بروم جلو.(۱) 💢مایه فکری انجمنی‌ها، نوعی دینداری خنثی، سازش‌کارانه و عافیت‌طلب است. در این سبک زندگی، نه کسی کشته می‌شود، نه اسیر و نه شکنجه. حجت‌الاسلام عمادی در خاطراتش به تفکر انجمن حجتیه مبنی بر عدم دخالت در و همان دینداری بی‌دردسر، اینچنین اشاره می‌کند: مخصوصاً در سال‌های ۱۳۵۸-۱۳۵۹، روشنگری بسیاری لازم بود، چون تبلیغات زیادی می‌شد. از سویی متحجرین، از سوی دیگر انجمن حجتیه که می‌گفتند امام زمان می‌آید و لازم نیست که ما این همه کشته بدهیم.(۲) 📚پی‌نوشت: ۱. قسمتی از خطبه شیخ محمود حلبی تحت عنوان نظام در اسلام. ۲. ایرج تبریزی، خاطرات حجت‌الاسلام عمادی، صفحه ۱۳۴. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺کشیش، تحلیلگر سیاسی یا برانداز؟ ✝️وقتی کشیش‌ نمای تبشیری، تحلیلگر شبکه "من و تو" می‌شود 🌀یکی‌از هجمه ها و شبهات همیشگی جریان علیه نظام، تاکید بر سکولاریسم و جدایی دین از سیاست بوده که همواره حکومت دین بنیان ایران و ورود روحانیت به حاکمیت و سیاست را مورد نقد و حمله قرار داده‌اند. اما گویا این اعتقاد صرفا برای خارجی‌ها جاری و ساری‌ بوده و هرگونه مداخله و ایفای نقش برای عناصر تبشیری، نه فقط مجاز که یک مسئولیت و هدف تلقی می شود. به همین خاطر است که _ به اصطلاح_ روحانیون و مردان خدا(کشیش یا شبان‌های تبشیری)، این روزها صندلی موعظه و اعتراف شنوی خود را عملا ترک گفته و بر مسند تحلیلگری سیاسی و خط دهی به نیروهای برانداز از واسطه رسانه‌های معاندی همچون من و تو، تکیه زده‌اند. ⚠️چنانکه «فرد پطروسیان»، از عناصر ماده ۱۸، در مسند یک کارشناس به تحلیل سیاسی در اتاق خبر من و تو می‌پردازد! تناقضی از این واضح تر وجود دارد؟ به نظر می‌رسد این‌روزها تبشیری‌ها جسورانه‌تر از قبل، ردا و پوشش ظاهری مذهب و روحانیت را کناری نهاده و هر چه بیشتر ماهیت حقیقی خویش را آشکار ساخته‌اند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔹 کلیمیان و پیروزی انقلاب اسلامی 📆در دوم دی ماه ۱۳۵۷ جمعی از مبارزان یهودی به منزل آیت‌الله طالقانی رفتند تا با جریان مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی اعلام همبستگی کنند و این اولین اعلام موضع و همراهی با انقلاب اسلامی مردم ایران بود. در همان جلسه، هسته اولیه تشکل جامعه روشنفکران یهودی شکل‌ گرفت و هشتم دی ماه ۱۳۵۷، اعلامیه‌ای رسمی توسط این تشکل در حمایت از انقلاب منتشر شد که انعکاس فوق‌العاده‌ای در جامعه پیدا کرد. ⬅️جامعه روشنفکران در ۱۳۵۷، اعلام کرد در راهپیمایی بر علیه رژیم پهلوی شرکت خواهد کرد تا جایی که خبرگزاری‌‌های خارجی اعلام کردند ۱۲ هزار یهودی در تظاهرات شرکت کرده‌اند. اربعین ۵۷ یکی از سرفصل‌های مهم همراهی یهودیان با ملت ایران است. ✌️پس از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت دین‌بنیان، سیلی از دیدگاه‌ها و تبلیغات جریان‌های مختلف در خصوص تکلیف کلیمیان ایران در نظامی با رویکرد ضدصهیونیستی، به راه افتاد اما درایت امام خمینی(ره) در ابراز مواضع صریح خود در باب تمایز میان یهودیت و تمایلات صهیونیستی، همچون آبی بر آتش بود. 🔘امام خمینی(ره) در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۸ در سخنانی تاریخی فرمودند: و اما جامعۀ ، و سایر جوامعی که در ایران هستند و اهل این ملت هستند، اسلام با‏‎ ‎‏آنها همان رفتار را می کند که با سایر اقشار ملت می کند. اسلام بر آنها ابداً اجحاف جایز‏‎ ‎‏نمی داند. ابداً اینطور نیست که آنها را بخواهد در مضیقه ای بگذارد.(1) 📘پی‌نوشت: ۱. صحیفه امام خمینی(ره)، جلد ۷، صفحه ۲۸۷. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبت‌های دکتر «حمیدرضا اسماعیلی» نویسنده کتاب پیرامون موضوعات مطرح شده در کتاب. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔺تغییر استراتژی مسیحیت تبشیری از سازمان تبلیغی مسیحی به جنبش‌های مردم محور کلیسای خانگی ✍️پژوهشگرمیسیولوژی گفت: بعد از شکست سازمان های تبلیغی، از جنبش های مردمی اسلامی سال ۵۷ الگو گرفت و جنبش‌های مردمی موسوم به را جایگزین مراکز سازمانی تبلیغی مسیحی کرد، تنها راه مواجهه صحیح با کلیسای خانگی فقط مدل نویسی برای بهبود فعالیت‌های گروه‌های اسلامی است. ✝️در زمان قاجار و پهلوی مراکز آموزشی، تربیتی، بهداشتی زیادی در ایران تأسیس شد این مراکز به صورت سازمانی زیر نظر مراکز شبه دولتی وابسته به خارج بوده ولی به خاطر مردمی نبودن اصلا موفق نبودند، نکته مهم این بود بعد سال ۵۷ این مراکز همه تعطیل شدند و مسیحیت تبشیری با الگو گیری از جنبش‌های اسلامی در دوره مدل جنبش کاشت در ایران را اجرا کرد. / ادامه 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0