🔺تبشیریهای سلطنتطلب
✝ فرقه #مسیحیت_صهیونیستی فارسی زبان، همزمان با #اغتشاشات سال گذشته، حمایت همه جانبهای از ربع پهلوی و جریان سلطنتطلب از خود نشان داده که این مسئله در برخی زیرمجموعه های آن مانند کلیسای «پیام رهایی»، نمود بیشتری یافته است.
📛 در همین راستا کانال تلگرامی منتسب بدین جریان با انتشار پستی، اقدام به حمایت از مواضع بازمانده #پهلوی کرد تا بار دیگر نشان دهد «محبت»، «صلح» و دین مسیحیت، صرفا پوششی است برای مقاصد ضداسلامی و انقلابی ایشان.
🗓 طی ماههای گذشته، مجموعه اقدامات و تبلیغات گستردهای از سوی جریان مزبور در حمایت و تلاش برای خطدهی به #اغتشاشات صورت پذیرفته که در پستهای پیشین مورد اشاره قرار گرفته است.
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
🔮معنویت سلولی دیپاک چوپرا
▪️جسم، معبد مقدس آدمی
⚛ یکی از چهرههای جنبشهای معنوینوپدید، دیپاک چوپراست که با تاسیس مراکزی در امریکا و تلفیق آموزههای شرقی و دانستههای علمی، توجهات زیادی به خود جلب نموده است. اما یکی از ویژگیهای مکتب عرفانی چوپرا، تمرکز بر بدن انسان و تقدیس آن است.
⚡️چوپرا بیش از آنکه به دنبال #معنویت در بعد روحی انسان باشد به جستوجوی معنویت و هوشیاری در سلول و #بدن_انسان است. اطلاعات ساختار سلولی که در دیدگاه #چوپرا هولوگرام یا تمامنگار است همه اطلاعات هستی را در بر دارد به همین جهت در مکتب معنوی چوپرا، کسانی که به دنبال شهود و اشراق هستند #جسم را به عنوان معبد مقدس خود برمیگزینند.
✍ وی در این رابطه مینویسد: «شهود، چيزی نيست جز حس افزايشيافتهی آگاهی كه ناشی از آشنايی با ميدانهای اطلاعات بدن شما است و چنانچه به اطلاعات بيشتری دسترسی پيدا كنيد، طبق استانداردهای معمول شهودی میشويد. به خرد بدن گوش كنيد. نسبت به حسهای درونی بدنتان آگاه شويد، آن وقت كل كيهان را خواهيد شناخت چون كل #كيهان به صورت احساسهایی در بدن شما تجربه میشود.» «بدن شما تجلی #روح شما، در سفر تكاملی است. جسم، معبد مقدسی است كه در آن شما لحظاتی را در سفر كيهانی خود توقف داشتهايد اين #معبد را پاک و تميز نگاه داريد. به فريادهای شادی و حتی وجد آن گوش دهيد.»
🛐 در واقع چوپرا با تمرکز بر سلامتی جسم میخواهد با روش تجربه به شناخت كامل #انسان دست يابد؛ اما با انقطاع از سرچشمه #وحی در دامن تفكر انسانگرایی میافتد.
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
🔸لغو تظاهرات «روز قدس» در برلین ؛
▫️نمایی دیگر از آزادی بیان و حقوق بشر غربی
🔰 بر اساس اعلام پلیس برلین، تظاهرات #روز_قدس که برای روز ۱۵ آوریل برنامهریزی شده بود، لغو شده است. مقامات امنیتی آلمان، سازمان تروریستی اعلام شدن حزبالله لبنان در سال ۲۰۲۰ را عامل لغو این تظاهرات بیانکرده اند.
📛این محدودیت و ممنوعیت در حالی است که جمعیت مسلمانان کشور #آلمان در سال های اخیر، افزایشی چشمگیر داشته و یکی از پرشمارترین اقلیتهای دینی آن کشور محسوب می گردد. این دست امور، هرچه بیشتر ماهیت و قرائت غربی حقوقی مانند #آزادی بیان و بشر را عیان میسازد که در قبال مسلمانان، صرفا شعاری بیش نیست.
این محدودیتها و نارواییهای حقوقی در دیگر کشورهای غربی مانند #فرانسه نیز در سالهای اخیر، افزایش بسیاری داشته است که متاسفانه هیچ نمودی در محافل به اصطلاح حقوق بشری فراملی ندارد.
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
💠 انسان کامل؛ شاخصه ها و معارف
🔺قسمت سوم؛ نشانهها و ویژگیهای هدایتی- تربیتی
✍️یکی از مسائل کلیدی در عرفان ناب اسلامی، #انسان_کامل است که در عرفان وحیانی از آن به «نبی»، «امام» و «ولی» تعبیر میشود و در زبان #عرفان مصطلح به «انسان کامل» موسوم شده. این مقوله در سیر تطور عرفان، با فراز و نشیبها و راه و بیراهههای آن، دستخوش تعاریف و قرائتهای مختلف و گاه متضاد گشته، در باب مصادیق منتسب بدان اختلاف نظرها و مجادلات بسیار صورت گرفته، لذا باید شاخصههای آن را بازشناخت:
1. پرچمهاى هدايت و چراغهاى روشنگرند: «لرأيت اعلام هدى و مصابيح دجى»
2. احياگر دل و ميراننده نفس امارهاند: «قد احياء عقله و امات نفسه»
3. اهل ورود به درگاه و بارگاه قرب الهىاند: «لكل باب رغبة الى الله منهم يد قارعة.»
4. معبود و محبوبشان در دلهايشان، عظيم و ماسواى الهى در چشمهایشان صغير و كوچک است: «عظم الخالق فى انفسهم فصغر ما دونه فى أعينهم.»
5. ذاكر الهى و به ياد معبودشان هستند: «للذكر لأهلا أخذوه من الدنيا بدلا.»
6. طالب رضاى الهى و اصلاح دلند: «... بما استعمل قلبه و أرضى ربه.»
7. اداكنندگان دين خويش نسبت به خدايشان هستند: «طوبى لنفس ادت الى ربها فرضها.»
8. شهوت گريز و هواستيزند: «قد خلغ سرابيل الشهوات.»
9. خداوند، يار و ياورشان در مبارزه با نفس و هواهايشان است: «ان من احب عبادالله اليه عبداً اعانه الله على نفسه.»
10. خويشتن را ملامت نموده و مورد اتهام قرار می دهند (خود محور در عمل نيستند): «فهم لانفسهم متهمون.»
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
سوءاستفاده انجمن حجتیه از شهدای دفاع مقدس
✍️یکی از شیوههای رایج #انجمن_حجتیه برای اعتمادسازی یا جذب نیرو، بهرهبرداری از شهرت و محبوبیت شخصیتهای سیاسی، مذهبی و علمی است. در همین راستا انجمن، نام برخی از شهدای شاخص دفاع مقدس را نیز در زمره طرفداران انجمن حجتیه معرفی میکند.
🔹خودِ مقوله #جنگ از جمله مواردی است که رفتار و گفتار سران انجمن، شرکت در آن را نفی نموده است و از جمله مبانی اعتقادی انجمن این است که مبارزه و #جهاد در عصر #غیبت باید در جهاد فرهنگی و اخلاقی خلاصه گردد.
📻شیخ #محمود_حلبی، مؤسس انجمن حجتیه در مورد تبعیت از رهبری و جهاد گفته بود: اول شما یک رهبر و پیشوای معصوم پیدا کنید، نقشه صحیح طبق نظر این معصوم داشته باش، آن وقت برو جانت را بده.¹
⬅️نه اینکه تمام این شهیدانی که انجمن از آنها نام میبرد، هیچگاه در جلسات انجمن حجتیه حاضر نشده باشند، بلکه منظور این است آنچه باعث رفتن آنان به جبهه بوده، ابداً در متن انجمن به آنها آموزش داده نمیشد و حتی برعکس، اسناد حاضر، پرورش تفکرات ضدجهادی را در این انجمن نشان میدهد.
🔶عدهای از این شهدا در خدمت سربازی به شهادت رسیدهاند، شماری از زمان شاه، انجمنی بودن را صرفاً پوششی برای جلوگیری از آزار ساواک قرار داده بودند چون #ساواک به انجمنیها کاری نداشت. بعضی دیگر در زمان عضویتشان از حقیقت اصول فکری انجمن آگاهی نداشتند و پس از شناخت چهره حقیقی آن، از انجمن جدا شدند.
۱. عمادالدین باقی، در شناخت حزب قاعدین، صفحه ۲۱۱.
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
نگاه تکبعدی در عرفانهای نوظهور
🗝کلیدیترین نکته در باب عرفانهای نوپدید آن است که آنها اغلب تکبعدی هستند، یعنی بر یک جنبه از ساحت وجودی انسان تأکید دارند و سایر ابعاد وجودی انسان را نادیده میگیرند.
#عرفانهای_نوپدید نیامدهاند که به داد فطرت حقیقتطلب و خداخواهی انسان برسند، بلکه آمدهاند تا بشر خسته از زندگی ماشینی را آرام سازند و روان ناآرام او را موقتاً تسکین دهند؛ به عبارت دیگر آمدهاند انسان مدرن را با فرهنگ و تمدن جدید غرب سازگاری دهند و تحمّل او را برای پذیرش وضع موجود بالا ببرند.
🔺از این رو در این بازار، یافتن #حقیقت اهمیتی ندارد، بلکه تحصیل آرامش مهم است و همه برنامههای به ظاهر معنوی و آداب و آیینها، برای حل مشکلات موجود طراحی شدهاند، نه برای رشد و به کمال رساندن انسان.
#دالایی_لاما در پاسخ این پرسش که بزرگترین آرزوی شما چیست، میگوید: غذای خوب و خواب راحت.¹ از این پاسخ مشخص میشود که در مکتب او هدف نهایی، آرامش در زندگی دنیایی است و دیگر هیچ.
۱. دالایی لاما، زندگی در راهی بهتر، صفحه ۱۵۵.
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
🔺کلیسای سنتاستپانوس، از اماکن پربازدید ایام نوروز
🔹مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی گفت: از آغاز طرح نوروزی کلیسای سنت استپانوس #جلفا بیشترین آمار بازدید از موزهها و محوطههای تاریخی در شمال غرب ایران را به خود اختصاص داده است.
🔸حمزهزاده افزود: کلیسای سنت استپانوس با ۱۸ هزار و ۸۹۸ بازدید، موزه آذربایجان با ۸ هزار و ۲۵۹ و موزه قاجار با ۷ هزار و ۱۴۲ بازدید از پر بازدیدترین اماکن تاریخی و موزههای استان در دور اول سفرهای نوروزی بودند.
🔹یکی از دغدغهها و برنامههای همیشگی استانهای دارای کلیساهای پرقدمت و ارزشمند تاریخی، اهتمام به حفظ و نگاهداری آنهاست که با تلاشهای سازمانهای مربوطه به ویژه میراث فرهنگی و تخصیص بودجه، اقدامات شایان توجهی در این زمینه صورت میپذیرد که ایران را در این حوزه از کشورهای همسایه متمایز میسازد.
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
شگردهای تبلیغ فردی در بهائیت
✍ یکی از مصادیق صرفاً تشکیلاتی بودن #بهائیت، تأکید مفرط سردمداران به تبلیغ و اشاعه تفکرات دیکتهشده است. فرقه بهائیت، تبلیغ را از فرامین اصلی و جزء لاینفک خود میداند اما در حضور افراد ناآگاه، بهائیت را به عنوان یک باور قلبی معرفی میکنند که لزومی ندارد هیچ نمود بیرونی خاصی داشته باشد، تا پس از درگیر کردن افراد با موضوع، از طریق #شستشوی_مغزی، خواستههایشان را به افراد القا نمایند.
🌐علاوه بر سفارش #تبلیغ در منابع اولیه بهائیت، مرکز جهانی این تشکیلات، طی پیامهایی اعضا را به تبلیغات انفرادی مخصوصا در #ایران دعوت کرده و راه و رسم آن را آموزش میدهد.
نحوه انجام تبلیغ و اثرگذاری فردی در شش مرحله به اعضای تشکیلات ارائه شده است:
🔸تماس اجتماعی؛ در مرحله #تماس_اجتماعی به فرد توصیه میشود دایره ارتباطاتش را تا جای ممکن گسترش دهد.
🔸معاشرت صمیمانه؛ آنچه مورد تأکید متفکران و برنامهریزان تشکیلات در خصوص ایجاد رابطه قرار میگیرد، #معاشرت_صمیمانه در ضمن گسترش روابط است.
🔸آشنایی؛ پس از ابراز وجود و معاشرتهای ظاهراً صمیمانه، نوبت آشنایی با افراد است. این #آشنایی برای کسب اطلاعات در مورد طرز فکر طرف مقابل و بررسی پتانسیلهای افراد است.
🔸حصول #اعتماد؛ در این مرحله مبلّغ باید از ناآگاهی و عدم توانایی مخاطب در تشخیص حربههای تشکیلاتی اطمینان حاصل کند که آن را به صورت کد شده «دعوت از نفوس مستعد و معتمد» نامیدهاند.
🔸 گفتوگوهای هدفمند؛ بعد از شناسایی دقیق مخاطبان، وارد فاز #گفتوگوهای هدفمند شده و باید به طور مشخص، آموزهها و باورهای بهائی به فرد غیربهائی القا شود اما توصیه شده همین باورها هم بدون نام بردن مستقیم از بهائیت صورت پذیرد.
🔸دعوت؛ نهایتاً آخرین گام، دعوت علنی به جلسات و برنامههای تشکیلاتی بهائیت از قبیل حلقههای مطالعه، دعا و... است.
🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠 چرا مسجد الاقصی مهم است؟/آشنایی با جزئیات تاریخی این مسجد مهم
🕌 اهمیت مسجدالاقصی به عنوان مکانی مقدس در ادیان الهی همچون اسلام، مسیحیت و یهودیت سبب شد تا به معرفی آن از چرایی نامگذاری و معماری گرفته تا تخریب و تهاجم از سوی صهیونیستها بپردازیم.
🔰مسجدالاقصی به عنوان یکی از مقدسترین و در عین حال کلیدیترین و پرمناقشهترین نقاط روی زمین همواره در طول تاریخ مطرح بوده است.
🔸این مسجد جایگاه ویژهای در بین مسلمانان دارد و نخستین قبله و سومین مکان مقدس آنها به شمار میرود. پیامبر اسلام در شب اسرا به این مسجد منتقل شد و خارقالعادهترین گردهمایی تاریخ بشر در اینجا رخ داد. در واقعه اسرا تمام انبیا در مسجدالاقصی به حضرت محمد (ص) اقتدا کردند و پشت سر ایشان نماز خواندند./ ادامه
🔹 منبع: خبرگزاری مهر
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
هدف، وسیله را توجیه میکند
🎯 یکی از بدیهیترین و ضداخلاقیترین باورها در #فرقههای_نوظهور، این است که برای رسیدن به آرمان متعالی فرقه باید از هر وسیلهای استفاده و هر چیز را مصادره به مطلوب نمود.
🔻 فرقی نمیکند که این وسیله چه چیز باشد؛ وسیله ممکن است آموزههای ادیان و مذاهب باشد که از آن به نحو زیرکانه و دقیق در جهت توجیه ایدئولوژی موجود در فرقه سوءاستفاده به عمل میآید یا شاید یک حزب سیاسی، یک تشکل فرهنگی یا یک شخصیت اجتماعی باشد.
#فرقه اگر به این نتیجه برسد که با این وسیله خاص میتواند اولاً ادامه حیات دهد و ثانیاً یک قدم به اهدافش نزدیکتر شود، حتی یک لحظه هم در همکاری یا استفاده ابزاری از وسیله مورد نظر تردید نخواهد کرد.
⚠️همین خط اصلی در تفکر فرقهای است که موجب رشد سرطانی اقسام متنوعی از رذایل اخلاقی و آسیبهای روانی در درون فرقه میشود.
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
🔴 ️پیوند دراویش گنابادی با عبدالحمید اسماعیل زهی!
🔹 ملاقات محمداسماعیل صلاحی قطب خود خوانده دراویش گنابادی با عبدالحمید اسماعیلزهی پرده دیگری از رفتار سیاسی جریان مکی را آشکار کرد.
🔹 در حالی که سالها در دارالعلوم اهلسنت مکی، اندیشه صوفیه مذمت و گاه تکفیر هم شده، همآوایی سران این دو جریان عجیب است.
🌐🔗به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید
چالش انتخابات بهائی
🗳 بهائیان مدعی هستند که از نظام انتخاباتی ویژه و منحصربهفردی برخوردارند. در این نظام انتخاباتی، اعضای #مرکز_اصلی_فرقه به عنوان رهبران جامعه بهائی، اعضای محافل #ملی به عنوان بالاترین مقام اجرایی در هر کشور و اعضای محافل #محلی به عنوان بالاترین مقام اجرای در هر شهر انتخاب میشوند.
👥 بهائیان معتقدند از شاخصههای مردمی بودن این #انتخابات این است که همه بهائیان میتوانند کاندیدا شوند (به جز #زنان در انتخابات بیتالعدل). افراد جامعه بهائی نیز مکلف هستند در انتخابات شرکت کنند و رأی بدهند.
❌در #بهائیت، معرفی نامزد انتخاباتی یا معرفی افراد خاص به عنوان کاندیدا و همچنین انجام تبلیغات برای افراد شرکتکننده در انتخابات مطلقاً ممنوع است. لذا هر فرد بهائی موظف است به هر فرد شایستهای که میشناسد رأی بدهد.
💢علیرغم ادعای تشکیلات در ویژه بودن انتخابات بهائی، در بین روشنفکران بهائی اعتراضهایی به نحوه انتخاب اعضاء در تشکیلات وارد شده است زیرا به دلیل نبود تبلیغات، افراد نوعاً #ناشناخته بوده و سوابق و ویژگیهای آنان مشخص نمیشود. از طرف دیگر به دلیل عدم معرفی کاندیدا، مشخص نمیگردد که چه کسی در لیست انتخابی قرار دارد و چون سرّی است، تشکیلات این امکان را دارد تا هر کسی را که دوست داشت، به عنوان فرد برنده، معرفی نماید.
📖 با نگاهی به تاریخچه انتخابات اعضای #بیتالعدل، مشخص میشود که در طی دورههای مختلف در نیم قرن گذشته، تغییر در اعضای بیتالعدل تنها در اثر فوت یا استعفای اعضا رخ داده است و اعضای انتخابی در دورههای مختلف تغییر خاصی نداشتهاند.
🆔@RoshangarMedia