eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
واکنش محی‌الدینی شهردار یزد به واقعه مسجد حظیره عجیب است عده‌ای هنوز بر این ادعای باطل پافشاری می‌کنند که آن جماعت فتنه‌گری که کشور را به لبه پرتگاه خطر و خشونت و خونریزی بر سر قدرت بردند، مظلوم واقع شده‌اند! و عجیب‌تر آنکه عده‌ای در دارالعباده یزد با هدف تطهیر چهره فتنه‌گران، تریبون مسجد حظیره، پایگاه انقلاب را در سالروز شهادت سومین شهید محراب، به چنين افرادی می‌سپارند! @rozaneebefarda
واکنش حسین پارسائیان(مشاور استاندار) به واقعه مسجد حظیره بر فراز منبر پایگاه انقلاب، نص صریح فرمایشات رهبر انقلاب در مورد فتنه‌گران را تحریف می‌کند و برای اثبات حرف‌هایش مثال آیدی کوهن می‌زند. ..... @rozaneebefarda
واکنش حجة‌الاسلام مجتبی صداقت رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد به واقعه مسجد حظیره ▫️چرا برای بزرگداشت شهید محراب باید به یک مراسم کوچک که سخنرانش از همه چیز سخن می‌گوید الا خصوصیات و روحیات و مبارزات شیخ شهید شهرمان، بسنده کرد؟! ▫️چرا باید مراسم شهید محراب، جولانگاه کسانی باشد که در زمان حیات شهید، او را سرمایه‌دار معرفی کرده و علیه او شعار می‌دادند و الان نگران برهم خوردن مراسم شهید محراب شدند؟! ▫️آنانکه از آب گل آلود این مراسم ماهی می‌گیرند به دنبال چه منفعتی برای خود و همراهان خود هستند؟! ▫️براستی مسجد روضه محمدیه که حقیقتا در زمانی پایگاه انقلاب بوده و مأمن رزمندگان و جهادگران و خانواده شهدا بود چرا باید جولانگاه کسانی که اصل انقلاب و حرکت اصیل آن را بر محوریت ولایت فقیه، همان اصلی که شهید محراب نقش مهمی در مبارزه با مخالفان آن ایفا نمود، قبول ندارند، باشد؟ فیه تأمل @rozaneebefarda
واکنش صادق ابوالقاسمی بخش‌دار بخش مرکزی یزد به واقعه مسجد حظیره ▫️مسجد کوفه همیشه خانه خدا بوده و هست اما فرق می‌کنه مسجد کوفه پایگاه کی باشه!!! ▫️شبیه‌ترین انسان در مسجد حظیره به شهید آیت‌الله صدوقی، شیخ عزیز آقای احسان‌زاده بود ▫️روی منبر مسجد و پایگاه انقلاب نشستن و اصل و فرع انقلاب را زیر سؤال بردن، از صفات حصریون هست. @rozaneebefarda
دفاع تمام قد روزنامه جمهوری اسلامی به مدیریت مسیح مهاجری از اجتماع اعتراضی مردم قم در بیت آقای منتظری || بازخوانی به بهانه واقعه مسجد حظیره یزد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 گزیده‌ای از روزنامه جمهوری اسلامی-1376.8.29 «خیزش عظیم مردم و روحانیون قم در اجتماع عظیم «میثاق با ولایت و بیعت با رهبری» توطئه جدید علیه نظام جمهوری اسلامی را خنثی کرد.» «ده‌ها هزارتن از مردم انقلابی قم با شعارهای «مرگ بر منتظری»، «شهر مقدس قم جای منافقین نیست»، «این حوزه علمیه سکوی مارقین نیست»، «آذری و منتظری خوارج زمانند»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «سلم لمن سالمکم خامنه‌ای خامنه‌ای» و «حرب لمن حاربکم خامنه‌ای خامنه‌ای»، خواهان برخورد قاطع با توطئه‌گران شدند.» «پس از سخنان آیت‌الله جوادی آملی و علی‌رغم تأکید ایشان به حفظ آرامش، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم که از اهانت‌های عناصر مطرود و ساده‌اندیش نمی‌توانستند خشم خود را کنترل کنند با فریاد «مرگ بر منتظری» به سوی دفتر وی هجوم برده و با سر دادن شعار «این لانه جاسوسی تعطیل باید گردد»، «ای قاتل خمینی-مرگت باد مرگت باد» خواستار تعطیل کلیه فعالیت‌های دفتر آقای منتظری شدند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
واکنش ابراهیم دهقان دبیر جبهه فرهنگی-اجتماعی انقلاب اسلامی استان یزد به واقعه مسجد حظیره @rozaneebefarda
رسانه فتنه‌گر هم در جرگه حامیان درآمد! دم خروس اعتدالی‌ها و اصلاح‌طلبان بیرون زد! همصدایی و و سایر رسانه‌های غربگرا با ، اگر مصداق نیست، پس چیست؟! این حد از هماهنگی رسانه‌ای حضرات با دشمن درجه یک ملت ایران، از کجا نشأت می‌گیرد؟! جالب است که آقای مسیح مهاجری در منبر مسجد حظیره ضمن حمایت از سران فتنه۸۸، ژست افشاگری علیه خط نفوذ به خود گرفته بود! @rozaneebefarda
بیانیه تشکل‌ها، هیئات و مؤسسات انقلابی استان یزد در خصوص اتفاقات اخیر در مسجد حظیره یزد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم‌الله الرحمن الرحیم (درسال ۸۸ بعضی خطای بزرگی را مرتکب شدند، کشور را در لبه‌ی یک چنین پرتگاهی قرار دادند، یک مشکل اینچنینی را برای کشور تدارک دیدند؛ اما بحمدالله خدای متعال کمک کرد، ملت توانست از این مشکل عبور کند. گناه آتش‌افروزان فتنه‌ی ۸۸ همین بود که به قانون و رأی مردم تمکین نکردند.) «رهبر معظم انقلاب» در سالگرد شهید محراب دیارمان حضرت آیت الله صدوقی رحمت الله علیه، مواضع تفرقه انگیزانه، نسنجیده و نادرست سخنران مراسم در حمایت از سران فتنه سال ۸۸ و باغیان بر انقلاب، آن هم در پایگاه انقلاب، موجب رنجش خاطر دلسوزان راستین «انقلاب و رهبری معظم» و «جوانان مومن و انقلابی استان» گردید‌. مردم دارالعباده یزد که با پیشینه درخشان خود در تاریخ انقلاب و جنگ هشت ساله تحمیلی و با حضور جوانان مومن و بصیر خود در بزنگاه های سرنوشت‌ساز، همواره هویت دینی، ملی و انقلابی خود را حفظ کرده‌اند، اجازه نخواهند داد تا بدخواهان و فتنه گرانی که دانسته و نادانسته با مستکبران و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب همراهی کردند و آبرویی در پیشگاه این مردم نجیب و بصیر ندارند، در مناسبت های انقلابی این شهر و دیار به تفرقه انگیزی پرداخته و به دنبال بازیابی حیات سیاسی پایان یافته خود باشند. حامیان آن گناه بزرگ و نابخشودنی و زمینه‌سازان آن آشوب و اغتشاش و فتنه بدانند که آبرو و جایگاهی در محضر این مردم انقلابی، نداشته و ندارند و بی شک با تکرار این گونه رفتارها، بیش از پیش، خود را در پیشگاه این مردم فهیم، رسوا خواهند نمود و به وقت خود با پاسخ جوانان مومن و انقلابی و دلدادگان نظام و رهبری مواجه خواهند شد. از متولیان بیت سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی(ره)، که هر چند تمایل دارند با نام «خانه فرهنگ صدوق» شناخت شوند تا انتصاب به آن شهید عزیز و والا مقام، به طور جدّ می‌خواهیم که با درک و تحلیل عمیق تر از شرایط موجود و فارغ از وسوسه های خناسان و برخی جریانات سیاسی نزدیک و اطرافیان خود، حرمت آن شهید عزیز و امام جمعه فقید دیارمان را حفظ کرده و با جبران کوتاهی ها و کاستی های گذشته، به نقش و رسالت خود در معرفی شخصیت و تبیین جایگاه آن شهید والامقام به مردم دارالعباده و به ویژه نسل جوان همت گمارند. مسئولین و متولیان سیاسی استان، برگزارکنندگان مناسبت های ملی و دینی و به ویژه دستگاه های نظارتی و امنیتی استان [با توجه به روشن بودن سوابق سیاسی و مواضع هنجارشکانه و هتاکانه سخنران بویژه چند روز پیش از مراسم] می‌بایست با دقت و حساسیت بیشتر به وظایف نظارتی خود عمل نموده و با توجه به حفظ خطوط قرمز نظام و انقلاب در ماجرای فتنه، در مقابل فتنه گران و بدخواهان بایستند و از وقوع چنین برنامه ها و مراسمات هنجارشکنانه، با هوشیاری و قاطعیت جلوگیری نمایند. دستگاه قضایی استان نیز لازم است به وظیفه ذاتی خود در دنبال نمودن و پیگرد قانونی مواضع مجرمانه سخنران، همت گمارند. در پایان ضمن حمایت از بصیرت انقلابی و غیرت دینی جوانان مومن و انقلابی دارالعباده اعلام میکنیم نخواهیم گذاشت جای شهید و جلاد در ماجراهایی این چنین عوض شده و آنها که باید پاسخگوی تفرقه انگیزی ها و رفتارهای فتنه انگیزانه خود در وقایع گوناگون باشند در جایگاه مدعی نشسته و با حمایت ها و شانتاژ های رسانه‌ای حامیان خود از زیر بار مسئولیت، شانه خالی کنند و بدانند که به فضل الهی تا برملا نمودن نقش و چهره واقعی و مزورانه آنها کوتاهی نخواهیم نمود. والعاقبة للمتقین جمعه/دهم تیرماه ۱۴۰۱ مجمع جوانان گام دوم انقلاب اسلامی دارالعباده یزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد مجمع المحسنین یزد حزب موتلفه انقلاب اسلامی یزد جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یزد جبهه فرهنگی‌ اجتماعی انقلاب اسلامی یزد جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی جامعه اساتید و روحانیت استان یزد کانون تربیت اسلامی یزد مجمع ایثارگران فرهنگی استان یزد مؤسسات و هیئت‌های مذهبی: انصار ولایت دارالعباده یزد انصارالمومنین(ع) یزد انصار المهدی(عج) بچه‌های فاطمه(س) رایة الهدی شباب الحسین(ع) رزمندگان اسلام علمدار حسین(ع) ابرکوه نورالهدی محبان الحسین(ع) رهروان ولایت نیر روضة الشهدا مهریز انصارالشهدا یزد هیئت‌الرضا(ع) روضة الحسین(ع) روضة المهدی(ع) بین‌الحرمین بهاباد زینبیون بهاباد حریم حورا عروج دارالعباده اندیشه و فرهنگ اسلامی دارالعباده شهید احمدی روشن بچه‌های صادق بچه‌های مسجد بیت‌الرضا(ع) بهاباد بشری کوثر فاطمی 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بیانیه تشکل‌ها، هیئات و مؤسسات انقلابی استان یزد در خصوص اتفاقات اخیر در مسجد حظیره یزد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم‌الله الرحمن الرحیم (درسال ۸۸ بعضی خطای بزرگی را مرتکب شدند، کشور را در لبه‌ی یک چنین پرتگاهی قرار دادند، یک مشکل اینچنینی را برای کشور تدارک دیدند؛ اما بحمدالله خدای متعال کمک کرد، ملت توانست از این مشکل عبور کند. گناه آتش‌افروزان فتنه‌۸۸ همین بود که به قانون و رأی مردم تمکین نکردند.) «رهبر معظم انقلاب» در سالگرد شهید محراب دیارمان حضرت آیت الله صدوقی رحمت الله علیه، مواضع تفرقه انگیزانه، نسنجیده و نادرست سخنران مراسم در حمایت از سران فتنه سال۸۸ و باغیان بر انقلاب، آن هم در پایگاه انقلاب، موجب رنجش خاطر دلسوزان راستین «انقلاب و رهبری معظم» و «جوانان مومن و انقلابی استان» گردید‌. متن کامل بیانیه مجمع جوانان گام دوم انقلاب اسلامی دارالعباده یزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد مجمع المحسنین یزد حزب موتلفه انقلاب اسلامی یزد جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یزد جبهه فرهنگی‌ اجتماعی انقلاب اسلامی یزد جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی جامعه اساتید و روحانیت استان یزد کانون تربیت اسلامی یزد مجمع ایثارگران فرهنگی استان یزد مؤسسات و هیئت‌های مذهبی: انصار ولایت دارالعباده یزد انصارالمومنین(ع) یزد انصار المهدی(عج) بچه‌های فاطمه(س) رایة الهدی شباب الحسین(ع) رزمندگان اسلام علمدار حسین(ع) ابرکوه نورالهدی محبان الحسین(ع) رهروان ولایت نیر روضة الشهدا مهریز انصارالشهدا یزد هیئت‌الرضا(ع) روضة الحسین(ع) روضة المهدی(ع) و..... @rozaneebefarda
تیترهای دروغین و آتشین رسانه‌های غربگرا در روایت ماجرای مسجد حظیره و آشوب نامیدن یک اعتراض طلبگی! "به آشوب کشیده شدن سخنرانی مهاجری توسط تندروها" اسم رمز روایت مخدوش غربگراها از ماجرای مسجد حظیره یزد است. اسم رمزی که از تهران تا لندن، از جماران تا بی‌بی‌سی، به صورت یکپارچه و هماهنگ به کار گرفته می‌شود! این ماجرا در بازشناسی روایت‌سازی حامیان فتنه‌۸۸ از وقایع سیاسی و مخرج مشترک آنان با دشمن، بسیار موثر است. بهترین راه برای کشف حقیقت، بازبینی فیلم با مسیح مهاجری است که البته رسانه‌های حامی فتنه۸۸، به صورت تقطیع شده و جهت‌دار به انعکاس بخشی از آن پرداخته‌اند! فیلم‌های مربوطه: 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/11245 به راستی اگر این جماعت یک اعتراض لسانی/استدلالی را مصداق می‌نامند، اتفاقات تلخ سال ۸۸ که در نتیجه ندانم‌کاری و کارشکنی‌های فتنه‌جویان موجب به آشوب کشیده شدن کشور شده بود را چه نام می‌گذارند؟! چطور است از نظر اینها سران فتنه۸۸، مظلوم و دلسوزند ولی یک روحانی معترض یزدی، عامل ایجاد آشوب معرفی می‌شود؟! نکته جالب روایت‌سازی تحریف‌آمیز اخیر، نقش‌آفرینی است که بعنوان منبع سایر رسانه‌های غربگرا قرار گرفته است. جالب‌تر آنکه نویسنده یکی از یادداشت‌های جماران، یک طلبه تندرو و بدسابقه سیاسی است که از قضا از دستگیرشدگان فتنه۸۸ هم بوده است! واقعا این جماعت با آن سابقه مشعشع(!!!) با چه رویی ژست اخلاق و صلح می‌گیرند و مخالفان خود را به آشوب‌طلبی متهم می‌کنند؟! جماران‌نشينان بجای حاشیه‌سازی، چرا در مقابل ساکتند؟! @rozaneebefarda
جابجا کردن مرزهای تناقض توسط سایت انتخاب! برخوردهای دوگانه و تناقض‌گویی‌های بی‌پایان جریان رسانه‌ای غرب‌گرا آن‌قدر تکرار شده که برای ما عادی شده اما این فاجعه واقعا عادی نیست. سایت در تاریخ ۴خرداد١۴٠١ خبر عربده‌کشی و اختلال در جلسه یکی از سخنرانان انقلابی را «پرسش ساده یک دانشجو» دانست، اما حالا یک ماه بعد همین رسانه، و سایر رسانه‌های غرب‌زده هم‌سو، ذیل عکس روحانی جوان یزدی که دو زانو جلوی مسیح مهاجری نشسته و با او گفت و گو می‌کند را با وصف درج کرده است! @rozaneebefarda
هدایت شده از جرعه‌نوش
بسم الله النور 🔸تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد (۱) از زمانی که خبر اتفاقات منتشر شده، جریان این خط خبری را دنبال کرده‌اند: مراسم بزرگداشت را به کشیدند و سخنرانی را گذاشتند. آیا این روایت صادقانه است یا واقعیت؟ پیش از این، روایت خود را از آن حادثه نوشته‌ام. (https://eitaa.com/jorenush/142) اکنون می‌خواهم گزارشی تحلیلی و دقیق‌تر از آن ارائه دهم و نظری بر مبانی داشته باشم تا روایت صادقانه از مغرضانه شناخته شود. چنان‌که در گزارش پیشین آوردم، سخن مقدماتی داشت و نتایجی. او مقدمات خود را گفت و تصریح کرد که از این مطالب می‌گیرد که ... . و نتایج را یک‌یک برشمرد. کسانی که با سخنوری آشنایند یا اقلاً پای سخن سخنوران نشسته‌اند می‌دانند که یک سخنرانی مذهبی از خطبه‌ی اولیه، بیان مقدمات، نتیجه‌گیری و دعای پایانی تشکیل می‌شود. مهاجری در آن شب، همه‌ی این اجزاء را به کمال ادا کرد و ناگاه منبر را وانگذاشت. او بیش از سی دقیقه بدون هیچ مزاحمتی سخن گفت و از بیان روایت و مثال‌زدن و قصه‌گفتن و بیان خاطره نیز فروگذار نکرد. او چنان سخن را طول داد که برخی حضار که بنا بر عادت مجالس سنتی یزد، توقع سخنانی کوتاه‌تر داشتند، برخاسته و رفتند. پس سخنرانی مهاجری، رها نشد. شاهد این مدعا، صوت سخنرانی آن شب است که به‌زودی تقدیم می‌شود. اما آیا آشوبی رخ داد؟ گاهی ممکن است کسی یا کسانی از سر مخالفت با شخص سخنران، از ابتدا به قصد برهم‌زدن مجلس او اقداماتی انجام دهند، بدون آن‌که به محتوای سخنان او توجهی کنند. و این اقدام، می‌تواند حرکاتی خارج از آداب مجلس خطابه باشد. این چنین اقدامی، برهم‌زدن مجلس سخنرانی و ناپسند و محکوم است؛ چنان‌که رهبر معظم انقلاب نیز در مواردی متعدد از آن نهی کرده‌اند؛ مواردی چون شعار دادن علیه سید حسن خمینی در مراسمات سالگرد رحلت امام خمینی یا هجمه به علی لاریجانی در ۲۲ بهمن ۹۱ در قم. اما آیا سوال و اعتراض همواره چنین است؟ منحصر کردن واکنش مستمعان نسبت به سخنان خطیب، به یکی از دو صورتِ "سکوت مطلق" و ، خود، مغالطه‌ای است که راه صواب را که همانا شنیدن منتقدانه و مبتنی بر است، به فراموشی می‌سپرد. رهبر معظم انقلاب در این باره چنین نوشته‌اند: "من‌ عمیقا متأسفم‌ که‌ برخی‌، میان‌ مرداب‌ «سکوت‌ و جمود» با گرداب‌ «هرزه‌گویی‌ و کفرگویی‌»، طریق‌ سومی‌ نمی‌شناسند و گمان‌ می‌کنند که‌ برای‌ پرهیز از هر یک‌ از این‌ دو، باید به‌ دام‌ دیگری‌ افتاد. حال‌ آن‌که‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آمد تا هم‌ «فرهنگ‌ خفقان‌ و سرجنبانیدن‌ و جمود» و هم‌ «فرهنگ‌ آزادی‌ بی‌مهار و خودخواهانه‌‌ی غربی‌» را نقد و اصلاح‌ کند و فضایی‌ بسازد که‌ در آن‌، ، مقید به‌ « و و معنوی‌ و مادی‌ دیگران‌» و نه‌ به‌ هیچ‌ چیز دیگری‌، تبدیل‌ به‌ فرهنگ‌ اجتماعی‌ و حکومتی‌ گردد و حریت‌ و تعادل‌ و عقلانیت‌ و ، سکه‌‌ی رائج‌ شود." حال با این تفصیل، آیا نباید پرسش‌گری مودبانه و منطقی را پس از آن‌که خطیب کلام خود به کمال رسانید، از حقوق مستمعان دانست؟ و آیا آن‌چه گذشت چیزی جز طرح چند پرسش ساده با حفظ قواعد منطق و ادب بود؟ و آیا سیره‌ی شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی- که مهاجری مدعی پیروی اوست- جز شنیدن سخنان و حتی اعتراضات مخاطبان ولو از فراز منبر بود؟ ملاحظه‌ی دیگر آن‌که، آیا خطیب نباید در کلامش از قواعد و پیروی کند و مستمعین- که از مهم‌ترین آن‌ها حقِ شنیدن سخن صواب و نه تدلیس و مغالطه و اغواگری از سخنران است- را مراعات نماید؟ و آیا اگر کسی پس از کمال‌یافتن بیان خطیب، دانست که از فراز منبر، سخن ناحق به مخاطبان القاء می‌شود، نباید به اعتراض مودبانه و منطقی سخن رانَد؟ و باید حقیقت و سپس را به کناری نهَد؟ https://eitaa.com/jorenush/145
هدایت شده از جرعه‌نوش
تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد (۲) گفت که بگذاریم یک سخنران هرچه خواست بگوید، و به مخالف او هم دیگربار مهلت سخن داده شود. به ظاهر زیبا گفت، ولی- بر فرض که مخالف را مجال سخن دهند- نگفت که حاضرانِ این مجلس را دیگر کجا می‌توان گرد آورد تا پاسخ این شبهات را بشنوند. بله، اگر محیطی تحصیلی بود که مخاطبان در اختیار ما بودند، می‌شد آنان را ملزم به شنیدن سخنان هر دو طرف کرد و هم می‌شد آن کس را که سخن ناحق بر زبان رانده ملزم به پاسخ‌گویی نمود. ولی مسجد و منبر محیطی عمومی است که هر کس آزادانه می‌آید و هر وقت خواست می‌رود و در بیش‌تر موارد شناخته هم نمی‌شود. پس نمی‌توان پُزِ روشنفکری داد و فضا را برای اغواگری گشود. این عینِ بی‌اخلاقی و بی‌منطقی و تضییع حقوق عامه است، و آن‌گاه که با اغراض گره بخورد،‌ نتیجه‌ای جز شدیدترین گونه از نخواهد داشت. نمونه‌اش همین روایت‌های غرض‌ورزانه و تحریف آشکار حادثه‌ی حظیره است؛ آن‌گاه که نویسنده‌ی خبرگزاری تصریح می‌کند که از ماجرا بی‌اطلاع است ولی گستاخانه به نام تحلیل، یاوه می‌سراید. و این جماعت متکی بر همان کانون‌ها، مجال روایت صادقانه را از دیگران می‌ستاند و حقیقت در این میان ذبح می‌شود. و این چرخه‌ی هولناک و زجرآور ادامه می‌یابد. پس نباید فریب خورد و سکوت پیشه کرد. باید آگاهانه و منطقی فریاد کرد تا فریب‌کاران مهلتِ یاوه‌سرایی نیابند. بله، بیان آزاد است، ولی اغواء نه. خواهد پرسید که حد میان بیان و اغواء را چه کسی و چگونه مشخص می‌کند. پاسخ را در منشور آزاداندیشی ( https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=23033 ) بجویید تا سخن بیش از این طولانی نشود. https://eitaa.com/jorenush/146