eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدگاه متفاوت امام خمینی و آقای منتظری پیرامون مسئله بازگشت ایرانیان خارج از کشور درنگی در مواضع اخیر مسئولان نظام @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ولع عجیب برخی اعضای کابینه دولت سیزدهم و بعضی دیگر از مسئولان ارشد کشور نسبت به بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران _خصوصا بدون ارائه برنامه مشخص و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی_ جای تعجب و تأمل دارد. چالش‌های دستگاه محاسباتی برخی مسئولان کشور باعث شده است که با استدلال به استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور – که در جای خود درست و مهم است – بسیاری از آسیب‌های مسئله بازگشت ایرانیان نادیده گرفته شود. آسیب‌هایی که قبل از اجرای آن خبرساز شدند و روشن شد که در پوشش استفاده از دانش و سرمایه ایرانیان خارج از کشور، توسط برخی بدخواهان لایه‌ای ضدفرهنگی نیز برای این ماجرا دیده شده است. مع الاسف صحبت از بازگشت بازیگران و خوانندگان طاغوتی است که روزگاری چاپلوس شاه مخلوع بودند و در فساد و فحشای روزگار سیاه پهلوی نقش مهمی بازی کردند! از این‌ها گذشته باید به پیشینه این پیشنهاد پرمخاطره توجه شود که شاید برای اولین بار بطور رسمی توسط آقای منتظری مطرح شد! مواضع دیکته شده از سوی لیبرال‌ها موجب شد که آقای منتظری در سخنرانی جنجالی خود در 22 بهمن 1367 بازگشت ایرانیان خارج از کشور را اینچنین به زبان آورد: «ما در جنگ خیلی اشتباه کردیم و خیلی جاها لجبازی کردیم و شعارهائی دادیم که می‌دانستیم نمی‌توانیم آن را انجام دهیم. شعارهای دادیم که که دنیا را از خودمان ترساندیم و فکر کردند که در ایران ما مردم را می‌کشیم. در خارج از کشور ما افرادی داریم که نه ضد انقلابیند و نه مخالف هستند وروحشان برای ایران پر می‌زند و اهل ایران هم هستند اما می‌ترسند به ایران بیایند. ... موضوعی که چهار پنج سال است من مطرح می‌کنم و خدمت امام هم گفته‌ام و در مورد آن نامه هم زیاد داشته‌ایم اینست که افرادی که در خارج هستند و وحشت زده‌اند و نیرهای خوبی هستند. البته نه همه آن‌ها اما حداکثر از این سه چهار میلیون نفر ایرانی، سیصد هزار نفر ضد انقلابیند. اما اکثر نیروهای خوبی هستند و بعضی سرمایه هم دارند و می‌توانند به کشور بیایند و کمک کنند. ... افرادی که مایلند بیایند و به سفارتخانه‌ها مراجعه کنند وقتی آنها بررسی کردند و متوجه شدند واقعا می‌خواهند به ایران بیایند و زندگی کنند یک تعهد هم بگیرند و از فرودگاه به خانه برود ... اگر بگوییم کسی با شما کاری ندارد اما بعدا آنها را آزاد نگذاریم مسلما نمی‌آیند ... ما در آمریکا چهار هزار پزشک داریم ... شاید سه هزار نفرشان علاقه دارند که به اینجا بیایند ... اگر به کشور بیایند موجب امن و آرامش و دلگرمی همه است و انشاالله یک تحولی بعد از ده سال پیدا شود.» (روزنامه کیهان، 23 بهمن 1367، ص2) امام خمینی در پاسخ به مواضع جنجالی آقای منتظری متن تاریخی «منشور روحانیت» را صادر کردند و در بخشی از این متن، چارچوب‌ها و خطوط قرمز پیشنهاد مرموز آقای منتظری را مشخص کردند. ایشان در این اعلامیه می‌آورند: «ما چرا خودمان و ملت و مسئولین کشورمان را دست کم بگیریم و همه عقل و تدبیر امور را در تفکر دیگران خلاصه کنیم؟ ... انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان‌ خود را به گروهها و لیبرالها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر. و نکته مهم در این رابطه اینکه نباید تحت تاثیر ترحمهای بیجا و بیمورد نسبت به دشمنان خدا و مخالفین و متخلفین نظام، به گونه‌ای تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهی زیر سئوال بروند.»(صحیفه امام، ج21، صص273-293) ساده لوحی در عرصه فرهنگ و سیاست چیزی نیست که عوارض آن به آسانی قابل جبران باشد بلکه گاهی برخی بی‌فکری‌های فرهنگی و یا ناکارآمدی دستگاه‌های متولی فرهنگ آنچنان مخاطره‌آمیز شده که کشور را در معرض ولنگاری فرهنگی قرار داده و رهبری حکیم انقلاب برای مقابل با این پدیده شوم، دستور آتش به اختیار داده‌اند؛ فرمانی که همچنان پابرجاست! از مسئولان دولت انتظار این بود که پیشنهادهای منسوخ و ساده‌اندیشانه آقای منتظری را روی میز اولویت‌های خود قرار ندهند و طوری القا نشود که نظام و ملت قهرمان دست التماس به سوی ایرانیان خارج از کشور دراز کرده‌اند؛ کسانی که بسیاری‌شان از سر بی‌وفایی سرزمین مادری خود را رها کردند! آیا رواست بدون ضابطه مشخص، مسئله بازگشت ایرانیان بعنوان یک شعار در لسان برخی مسئولان ارشد مشور مطرح شود؟! @rozaneebefarda
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نهی از منکر در دربار زندگی پرماجرای شهید بهمن حجت کاشانی و همسرش؛ قسمت چهارم قسمت اول قسمت دوم قسمت سوم 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📚1.6 پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی به‌مناسبت سالروز صدور نامه تاریخی ۶۸/۱/۶ امام خمینی(قدس سره الشریف) در عزل آقای منتظری روایتی از شگردهای مخدوش‌سازی اسناد تاریخی توسط بیت منتظری مواجهه امام خمینی با منتظری/بخش اول مواجهه امام خمینی با منتظری/بخش دوم مواجهه امام خمینی با منتظری/بخش سوم ماجرای نامه اعتراضی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، امام جمارانی و مهدی کروبی به منتظری+متن نامه نامه عزل آقای منتظری نامه هفت فروردین منتظری به امام نامه تاریخی 8فروردین امام خمینی به منتظری گذری بر روزگار قائم‌مقامی منتظری قائم مقام و حمایت از جلاد مخالفت منتظری با اعزام هیئت تحقیق پیرامون ربایش سیدموسی صدر نقش باند سیدمهدی هاشمی و بیت منتظری در آشوب دهه شصت افغانستان حذف آیت‌الله ربانی املشی، هزینه‌ای که بیت آقای منتظری به انقلاب تحمیل کرد 🎥روایت مرحوم آیت‌الله ری‌شهری ازحمایت‌های خلاف قانون آقای منتظری از فامیل خود و توصیه هاشمی رفسنجانی به اغماض در برخورد با جنایات سیدمهدی هاشمی پاسخ حکیمانه امام به درخواست عفو مشروط داماد آقای حسینعلی منتظری هشدار آیت‌الله مشکینی به آقای منتظری تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش اول تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش دوم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش سوم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش چهارم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش پنجم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش ششم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش هفتم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش هشتم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش نهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش دهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش یازدهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش دوازدهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش سیزدهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش چهاردهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش پانزدهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش شانزدهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش هفدهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش هجدهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش نوزدهم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش بیستم تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش بیست و یکم برآمده از سیاست؛ مرجعیت آقای منتظری محصول کار سیاسی 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از بیداری ملت
❌️بهروز وثوقی با انتشار عکس خود با رضا پهلوی پاسخ رئیس سازمان سینمایی و وزارت ارشاد رو داد!! همینو میخواستین ؟! 🔴 👇 @bidariymelat
کوتاه‌نوشت رسوا و سایر شرکا خصوصا در حوادث واقعه رسواتر از دیروز می‌شوند این جماعت دلشان به حال دین و روحانیت و مردم نسوخته تابع هشتک‌سازی های سفارشی اند این روزها را خوب یادمان بماند.... @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
پرونده ویژه روزنه پیرامون ماجرای پایان قائم‌مقامی آقای منتظری انتشار به مناسبت سالگرد نامه ۱/۶ امام به آقای منتظری [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️متن کامل نامه ۶۸/۱/۶ امام خطاب به آقای منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7579 ▫️پایان قائم‌مقامی منتظری؛ عزل یا استعفا؟ بازخوانی متن نامه منتظری به امام ۶۸/۱/۷: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7581 ▫️متن کامل نامه دوم امام خمینی به منتظری(۶۸/۱/۸): https://eitaa.com/rozaneebefarda/7582 ▫️تاکتیک‌های سه‌گانه جریان منتظری در مواجهه با نامه ۱/۶ امام به منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7580 ▫️ماجرای پایان قائم‌مقامی منتظری به روایت آیت‌الله ابراهیم امینی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7563 ▫️مروری بر مواجهه بی لکنت آقا سیداحمد خمینی با آقای منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7566 ▫️متن کامل رنج‌نامه حاج سیداحمد خمینی خطاب به منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7567 ▫️متن کامل رنجنامه آقایان سیدحمید روحانی، امام جمارانی و کروبی خطاب به آقای منتظری، یک هفته بعد از سخنرانی جنجالی او در ۲۲بهمن ۶۷: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7575 ▫️متن کامل رنج‌نامه محمد جعفری گیلانی(رئیس هیئت امنای ) خطاب به منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7576 ▫️متن کامل نامه منتظری در حمایت از سازمان مجاهدین خلق در فروردین ۵۱: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7577 ▫️سند زندانی شدن منتظری بخاطر حمایت از سازمان مجاهدین در عصر پهلوی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7578 ▫️مخالفت امام با انتشار دروس نهج‌البلاغه منتظری در یک مجله حوزوی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7565 ▫️ماجرای پایان قائم‌مقامی و مرور تناقضاتی بی‌پاسخ در اندیشه و کارنامه سیاسی منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7578 ▫️سخنرانی سیاه منتظری در ۲۲بهمن ۶۷ سبب صدور منشور روحانیت امام: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7586 ▫️ساده‌لوحی در سیاست؛ مروری بر ساده‌اندیشی های منتظری در عرصه سیاسی https://eitaa.com/rozaneebefarda/7588 ▫️ارتباط اطرافیان با BBC و تأثیرگذاری بر فرایند : https://eitaa.com/rozaneebefarda/7589 ▫️تناقضات منتظری از نگاه سیداحمد خمینی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7590 ▫️فریب خوردن منتظری در ماجرای منافقین به روایت رازینی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7591 ▫️موضع متصلبانه منتظری پیرامون کتاب شهید جاوید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7592 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
پرونده ویژه روزنه پیرامون ماجرای پایان قائم‌مقامی آقای منتظری انتشار به مناسبت سالگرد نامه ۱/۶ امام به آقای منتظری [صفحه ۲ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️ماجرای عزل آقای منتظری به روایت مقام معظم رهبری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7603 ▫️پنهان‌کاری عجیب هاشمی در ماجرای قائم‌مقامی آقای منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7604 ▫️ماهیت مخوف برخی اعضای بیت منتظری از زبان مقام معظم رهبری/ از فحاشی به شهیدان مطهری و بهشتی تا تلاش برای نابودی جامعه مدرسین: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7606 ▫️منتظری فاسق و فاجر و فاسد است! روایت اسدالله بادامچیان از حاج احمد خمینی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7607 ▫️امام مدتها قبل از عزل، منتظری را از عدالت ساقط می‌دانست! روایت شنیدنی مقام معظم رهبری از یک جلسه خصوصی با امام: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7609 ▫️خاطرات شنیدنی مرحوم حسینیان از آقای منتظری/ بخاطر دعانکردن به منتظری تهدید به مرگ شدم! https://eitaa.com/rozaneebefarda/7608 ▫️خاطره خواندنی آیت‌الله یزدی از جلسه دو نفره با آقای منتظری/ به او گفتم اصلا امام را نشناختید! https://eitaa.com/rozaneebefarda/7598 ▫️لیچارگویی هم حدّی دارد! روایت صادق طباطبایی از مواجهه حسن حبیبی با آقای منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7599 ▫️نامه سرگشاده حجت‌الاسلام جعفری گیلانی به آقای طاهری اصفهانی و افشاگری در موضوع آقای منتظری: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7597 ▫️یک نمونه از کتاب‌سازی طرفداران منتظری در دهه شصت برای ترویج او: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7600 ▫️وقتی آیت‌الله یزدی، شهریه آقای منتظری را تحریم کرد! https://eitaa.com/rozaneebefarda/7601 ▫️توصیه منتظری نسبت به سازش ناپذیری با آمریکا و حفظ عظمت مقام رهبری! https://eitaa.com/rozaneebefarda/7602 ▫️نامه امام به نمایندگان مجلس و وزرا در مورد پایان قائم‌مقامی آقای منتظری/ دفاع از اسلام و نظام، شوخی بردار نیست! https://eitaa.com/rozaneebefarda/7610 ▫️اتمام حجت امام با منتظری در ماجرای مهدی هاشمی/ از حمایت مجرم دست بردارید!/ زود از دیگران متاثر می‌شوید/ آزادی بی‌رویه منافقین توسط شما، آمار انفجارات را بالا برد! https://eitaa.com/rozaneebefarda/7626 ▫️بی اعتنایی عجیب آقای منتظری به فرمان امام و عتاب صریح آیت‌الله خامنه‌ای به او: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7628 ▫️دستخط میرحسین برای به زیر کشیدن تصاویر آقای منتظری از ادارات دولتی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7630 ▫️دستور عبدالله نوری و محسن رضایی نسبت به جمع آوری فوری تصاویر منتظری از مراکز سپاه پاسداران: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7629 @rozaneebefarda
میلاد با برکت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد @rozaneebefarda
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔸 عزل پر خیر و برکت قائم مقامی ۶ فروردین سال ۶۸ سالروز عزل آقای منتظری از قائم مقامی است. بدون شک این واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم و فراموش نشدنی است و برنامه های مطالعاتی و پژوهشی زیادی را می طلبد. لذا در این باره چند نکته را عرض می کنم: ۱. برخی ها که با معیارهای مدرن قادر به فهم حکمرانی امام خمینی ره نیستند عمدتاً ایشان را بر مبنای سیادت کاریزمایی تحلیل می کنند. در حالی که امام راحل در طول دوران ولایت فقهی شان بر مبنای سیادت قانونی/ شرعی عمل کردند مگر در دو جا؛ یکی در پذیرش قطعنامه 598 و دیگری عزل آقای منتظری از قائم مقامی. چون این دو واقعه بویژه دومی از توان و جرأت نهادهای قانونی خارج بود. این کار تنها با تکیه بر قدرت کاریزمایی امکان پذیر بود. خصوصاً عزل آقای منتظری بدون امداد غیبی میسر نبود. اکنون بعد گذشت سالها و مشاهده میراث ناصواب و انحرافی آقای منتظری بهتر می توان عمق بصیرت امام خمینی ره را درک کرد و فهمید. ۲. اساساً اقدام برخی از خبرگان برای تعیین قائم مقام رهبری که با حمایت گروه های فشار بیرونی انجام شده بود، حرکتی غیر قانونی بود. چون چنین منصبی در قانون اساسی جمهوری اسلامی منظور نشده بود. و این نکته ای است که مریدان آقای منتظری سعی در کتمان آن دارند. لذا امام خمینی ره می توانستند با آن مخالفت کنند؛ لکن ایشان بخاطر مصالح مهمه سکوت اختیار کردند تا وقتی که خود را مکلف به عزل ایشان دیدند. ۳. هنر حکمرانی فضیلتی است که در توان هر دانش آموخته ای اعم از فقیه و غیر فقیه، دانشگاهی و حوزوی نیست. فقیهان بزرگی در گذشته بودند که قدرت بالایی در امر مدیریت بویژه در تعامل با پادشاهان داشته اند. مرحوم آیت الله شیخ عبد الکریم حائری یزدی و مرحوم آیت الله بروجردی از جمله فقیهان مدیر و مدبر بودند. اما آقای منتظری جزو این دسته از فقیهان نبود. گرچه ایشان مبارز انقلابی نستوهی بود ولی از فضیلت حکمرانی بهره ای نداشت. و امام خمینی ره به ظرافت این مساله را در ایشان فهمیده بود. ۴. امام خمینی ره با عزل آقای منتظری از قائم مقامی دو خدمت بزرگ تاریخی از خود بر جای گذاشت. یکی خدمت به شخص آقای منتظری است که ایشان را به دلیل نا توانی در امر حکمرانی از در غلطیدن در عاقبت سوء مدیریت نابخشودنی نجات داد. اما افسوس که ایشان به توصیه های حکیمانه استاد و ولی امر خود عمل نکرد و با کارنامه ای نا مطلوب از این دنیا رفت. غفر الله لنا و له دومین خدمت بزرگ امام راحل در تدبیر عزل قائم مقامی مربوط به جامعه انقلابی است. بدون تردید اگر آقای منتظری بر کرسی ولایت می نشست، فرآیند عادی سازی و عرفی شدن انقلاب اسلامی با سرعتی سرسام‌آور به وقوع می پیوست و هیچ کاری هم از دست کسی بر نمی آمد. چون جریان اقتدارگرا و گروه‌های فشاری که هدایت گر مساله قائم مقامی بودند برای دوره جانشینی برنامه سنگینی را تدارک دیده بودند. جریان سید مهدی هاشمی و اصلاح طلبان دوم خردادی و خوارجی مسلکان امروز از جمله این جماعت عرفی گرای اقتدار طلب بودند. اینان فقه صاحب دراسات ( منتظری ) را خیلی مستعد عرفی سازی فقه شیعه می دانستند ( بنگرید به مقاله " امام خمینی ره فقیه دوران گذار"، نبشته سعید حجاریان در کتاب از شاهد قدسی تا شاهد بازاری ). ۵. جریان عرفی گرای اقتدار طلب بعد آنکه راه عادی سازی و عرفی شدن را خصوصاً با جانشینی آیت الله خامنه ای از درون فقه ولایی بسته و نا امید کننده دید سراغ به کارگیری مفاهیم و نمادهای مدرن مانند جامعه مدنی و دموکراسی و حقوق بشر و آزادی های فردی رفتند. در نتیجه این مفاهیم و انگاره های مدرن توأم با تفسیرهای مخدوش اقتدارگرایانه وارد ایران پسا انقلابی شد. بطوری که بدفهمی های ناشی از آن تا به امروز همچنان برجای مانده است. بدین ترتیب، امام خمینی ره خطر عادی سازی را برای مدت مدیدی از انقلاب و نظام اسلامی دور ساخت. بحمدالله این دفع خطر توسط جانشین بر حق ایشان با صلابت و اقتدار قدسی همچنان تداوم دارد. انشالله ✍داود مهدوی‌زادگان 👉 @mahdavizadegan
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔸۶ فروردین ۱۳۶۸ سالروز عزل آقای منتظری از قائم مقامی رهبری توسط امام خمینی ره است. 🔹امام در بخشی از نامه خود خطاب به آقای منتظری می‌نویسد: «از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال ها و از کانال آنها به منافقین می‌ سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آیندۀ نظام را از دست داده‌ اید. شما در اکثر نامه‌ ها و صحبت ها و موضعگیری هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌ گفتید دیکته شدۀ منافقین بود که من فایده‌ ای برای جواب به آنها نمی‌ دیدم. ... نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیلۀ شما از رسانه‌‌های گروهی به مردم می‌‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان ـ روحی له الفداء ـ و خون های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند. ...» (صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۳۳۰ - ۳۳۲) 🔻از نظر (ره) عامل اصلی سقوط آقای و فرو افتادن او به قعر جهنم، همدلی و همراهی و همسخنی با منافقین بود. 🔸متأسفانه هنوز هم عده‌ای از مریدان ایشان و عده‌ای از عمامه‌ به سرها، همین رویه را با «اینترنشنال» و «من و تو» و «صدای آمریکا» و بی‌بی‌سی» و ... دارند. و در همین حوادث اخیر درمانگاه قرآن و عترت قم دیدیم که خبر چنان فاسقان و معاندانی را به عنوان منبع فتوای فقهی خود قبول کردند و خواسته آنها را در قالب حکم فقهی صادر کردند! 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
دوگانه‌های ناتمام در جاده نجف قم! شیخ برجامی محمد سروش محلاتی در سلسله یادداشت‌های فریبنده پیرامون حوزه نجف تلاش کرده وضعیت فعلی حوزه مقدسه قم را سیاه نشان دهد! او به سبک به ستایشگری از و در پرداخته است! شیخ محلاتی اما در همین نوشتارهای کوتاهش دچار شده و نوشته اگر طلبه‌ای در عتبه کار پژوهشی کند شهریه‌اش قطع می‌شود! او قطع شهریه طلاب پژوهشگر را نماد حفظ استقلال حوزه دانسته و آن را به شخص آیت‌الله العظمی سیستانی نسبت داده است! موضوعی که معلوم نیست تا چه اندازه صحت دارد و اساسا آیا این قبیل تصمیمات مربوط به شخص ایشان است یا توسط دفتر و متولیان شهریه اعمال می‌شود. شیخ محلاتی چنین نوشته است: "...سیاست مرجعیت، سیاست حفظ کیان حوزه به قیمت تحمل سختی هاست تا جایی که اگر طلبه ای در یکی از موسسات تحقیقاتی مانند عتبه حسینیه ولو بصورت پاره وقت مشغول بکار شود، آیت الله سیستانی شهریه او را قطع می‌کند! زعمای نجف در حالی بر این سیاست پافشاری می‌کنند و ناراحتی طلاب را متحمل می‌شوند که کاملا از وضع حوزه‌های علمیه در ایران و پیامدهای دخالت و نفوذ در حوزه آگاهی دارند و همان تجربه بر هوشیاری و بصیرتشان افزوده است." خب کسی نیست به این شیخ حکیم برجامی بگوید که آخر این چه استقلالی است که حتی با کار پژوهشی در اعتاب مقدسه هم منافات دارد! یعنی اگر طلاب بر اساس وظیفه ذاتی‌شان به نشر معارف اهل بیت علیهم السلام بپردازند و در مقابلش وجوهی که منشا و منبعش از نذورات و هدایای مردم مؤمن است دریافت کنند، استقلال حوزه هزار ساله را به خطر انداخته‌اند؟! از این گذشته؛ مگر نه اینکه این اعتاب مقدسه زیر نظر و خصوصا مرجع اعلای نجف اداره می‌شوند(البته با خصوصیات و جزئیاتی که جای شرحش اینجا نیست) خب پس طلبه اگر از دست راست شهریه بگیرد مستقل است و از دست چپ کارانه پژوهشی را از وجوه شرعی اعتاب دریافت کند ضد استقلال است و مستوجب قطع شهریه؟! وانگهی! حتی اگر بر فرض محال قطع شهریه طلاب پژوهشگر در نجف نماد و مصداق استقلال حوزه باشد، آیا این با و منافات ندارد؟ آیا طلبه نجف حق ندارد تشخیص دهد و تصمیم بگیرد که در کنار طلبگی، فعالیت پژوهشی انجام دهد؟ چطور است همکاری پژوهشی طلاب نجف با اعتاب مقدسه مصداق ضدیت با استقلال حوزه نجف شمرده می‌شود و توسط ستایش می‌شود اما همکاری های گسترده برخی همپالگی‌های شان با مراکز وابسته به اعتاب مقدسه در نه تنها هیچ اشکالی ندارد که عین استقلال حوزه است! جزئیات جالبی از به کارگیری طلاب قم در مراکز وابسته به اعتاب مقدسه عراق وجود دارد که در جای خود باید بدان پرداخت؛ از جمله یک حلقه خاص از همفکران شیخ محلاتی و نارضایتی‌ها و حرفهای ناگفته‌ای که برخی پژوهشگران مظلوم طلبه در این جهت دارند! از همه اینها که بگذریم! کاری به قیاس مع‌الفارق شیخ محلاتی میان نظام اسلامی ایران و نظام عرفی عراق، نداریم ولی آخوندی که روزگار طولانی نان‌ و نامش در گرو کار ژورنالیستی بوده و بیش از ۳ دهه عضو حلقه حوزوی روزنامه جمهوری اسلامی بوده است و نانِ دبیرخانه مجلس خبرگان را خورده و کتابش را دفتر تبلیغات چاپ می‌کرده، این ژست‌ها به همچین فردی نمی‌آید! حالا خود دانند.... 🔶حاشیه روزنه از وسعت مشرب کم‌نظیر و آزادفکری حقیقتا ستودنی شخص آیت‌الله العظمی سیستانی که بگذریم، در مورد فضای بسته حاکم بر حوزه نجف گفتنی‌های فراوانی هست و از آن جمله نکات جالبی وجود دارد که نشان می‌دهد شخص مرجع اعلای عراق نیز در این فقره در حوزه نجف مظلوم است تا چه رسد به دیگران! @rozaneebefarda
اجتماع قرآنی در ورزشگاه آزادی؛ خار چشم دشمنان و روشنی چشم دوستان! اجتماع دشمن‌شکن ورزشگاه آزادی هزار و یک حرف و پیام داشت؛ صهیونیست‌ها و پیاده‌نظام رسانه‌ای دشمن خبیث را عصبانی و آشفته کرد و دنباله‌های داخلی مزدور و مقلدان بی‌مواجب دشمن را هم لال! روزه سکوت هم بسیار معنادار است؛ این جماعت بلندآواز و میان‌تهی _که گاه به صرف یک مطلب حاشیه‌ای آنچنان رگ گردنی می‌شوند_ اگر در ترویج شعائر شیعی صداقت داشتند فارغ از دیدگاه سیاسی و رویکرد سیاست‌زده‌شان باید وارد میدان می‌شدند و از این حرکت عظیم متدینان حمایت و ستایش می‌کردند! این اتفاقات نشان می‌دهد نه فقط در میدان مبارزه و سیاست با ملت همراه نیستند که در میدان دیانت(در همان معنای حداقلی و سکولارش) هم حاضر به همراهی و حضور و حمایت از دین خدا نیستند! @rozaneebefarda