eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
یک نکته انتخاباتی وسعت مشرب، چتر گسترده، عطوفت حداکثری، کار جهادی شبانه‌روزی، عشق بی‌اندازه به نظام و امام و رهبری و مردم(از همه طیف‌ها و تیپ‌ها)، اقتدار و ثبات سیاسی، فسادستیزی و عدالتخواهی، صداقت گفتاری و رفتاری و صفای باطن، در کنار مرزبانی حریم فکری/سیاسی انقلاب اسلامی، مرزبندی با بیگانه و بیگانه‌پرستان، پاسبانی از حریم شریعت، نفوذشناسی و نفوذناپذیری، عدم انفعال از ملامت دشمن، عدم خوف از جوسازی رسانه‌ای بدخواهان، عدم تلخکامی از نقد ناصحانه دوستان، تفوق مصالح ملی بر منافع میلی، وفاداری به و ، پرهیز از مجامله و معامله، طرد فرصت‌طلبان و جذب شیفتگان خدمت و ده‌ها وصف دگر، باهم، رئیس‌جمهوری طراز در عصر گام دوم انقلاب اسلامی را به ایران و جهان معرفی خواهد کرد. ممکن است این اوصاف و بسیار اوصاف ضروری دیگر، در یک فرد جمع نشده باشد یا آن فرد با شدت و ضعف، واجد برخی از آن اوصاف باشد. صرفا به این بهانه، نباید ، نباید نا امید شد، نباید برید؛ فرصت‌طلبان منتظرند تا حزب‌اللهی‌ها، از اطراف عناصر انقلابی فاصله بگیرند، تا از دریچه‌های نفوذ وارد شوند و نتیجه کارشکنی‌هاشان را به نام انقلابی‌ها معرفی کنند! باید صبور بود، باید دعا کرد، باید کمک کرد، باید آینده را دید، باید خود را بیش از دیگران بازخواست کرد، باید صورت را با سیلی سرخ نگه داشت، باید روشنگری کرد، باید مشورت داد، باید فرصت داد، باید جهت داد، باید منتظر بود، آینده روشن است... ! ۲۵خرداد ۱۴۰۰ @rozaneebefarda
♦شام آخر برجامیان! ♨ شب آخر منتهی به انتخابات برای برجامیان بسیار مهم است. ♨بسیار مهمتر از 8 سال دولت روحانی و حتی مهم تر از دولت خاتمی؛ چرا که ممکن است در اثر اغوای رسانه‌ای، در آنِ سرنوشت، عده‌ای از مردم همه آن مصیبت‌ها را از یاد ببرند و شب آخر از روی احساس تصمیم بگیرند که به چه کسی رای بدهند! ♨برای برجامیان اصلا مهم نیست که و ردِّ صلاحیت شده‌اند؛ چرا که اگر بودند چه مطلب ویژه‌ای غیر از کلی گویی‌های همتی و مهرعلیزاده داشتند؟ اساسا چگونه می‌توانستند از راه برون‌رفت از فشار و گرانی و شرایط بغرنجی که برای مردم ساخته‌اند، سخن بگویند؟! اگر آن راه را بلد بودند و اگر کلید نجات در دست شان بود، خب در دوران تصدی مسئولیت در دولت و مجلس، اقدام می‌کردند تا امروز مشت‌شان اینهمه خالی نباشد! ♨اتفاقا عدم احراز صلاحیت یا ردصلاحیت برای آنها بهتر بود! اینطور می‌توانند مدام بیانیه بدهند و مظلوم‌نمایی کنند. اینطور به آقای هاشمی تأسی می‌کنند که امثال تاجزاده نگذاشتند به مجلس ششم برود! همان هاشمی که بارها به او حمله کردند و او را عالیجناب سرخپوش لقب دادند. شاید هم به یاد مظلوم نمایی رد صلاحیت هاشمی و رأی احساسی مردم به روحانی در سال ۹۲ بیافتند و در فکر مهندسی معکوس آن باشند! ♨شاید شام آخر را به یاد هاشمی تهیه دیده‌اند و با تظلم‌خواهی لاریجانی و جهانگیری و کرشمه‌های خسروانی احمدی‌نژاد، پر روغنش می‌کنند و با آتش حمله به شورای نگهبان گرمش می‌کنند! خاطره شام آخر برای ما آشناست. آنها برای رأی مردم برنامه دارند! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه انتخاباتی مرحوم آیت‌الله ممدوحی هر انتخاباتی که در کشور اتفاق میفتد تمام دشمنان اسلام خیز برمیدارند و تهاجم می‌کنند به سمت ! ✅سعی بکنید کسی را انتخاب کنید که در است @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مشارکت مردم در انتخابات و تقویت الگوی حکمرانی اسلامی حجت الاسلام دکتر رضا اسلامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 @rozaneebefarda
مفهوم‌شناسی «جمهوری اسلامی»؛ ابهام‌زایی یا تحریف؟! نقدی بر سخنرانی محمد سروش محلاتی در تاریخ13خرداد1400 اختصاصی|| @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 3] آقای محلاتی در سخنرانی خود به این نتیجه رسید که از دیدگاه امام جمهوری منهای اسلام بهتر از سلطنت است اما به این سؤال اساسی پاسخ نداد که او، «جمهوری اسلامی» را چگونه معنا می‌کند و چه تفسیری از نسبت «جمهوریت و اسلامیت در دیدگاه امام» دارد؟! البته او به ظاهر دیدگاه امام در خصوص مقید بودن «جمهوریت» به «اسلام» را می‌پذیرد اما در تفسیر «جمهوری اسلامی از نگاه امام» کاملا دوپهلو و مبهم سخن می‌گوید به گونه‌ای که مرز مشخصی میان «جمهوری اسلامی» و «جمهوری غیراسلامی» پیدا نمی‌شود و این از غرر تحریفات آقای محلاتی در چند وقت اخیر بود. او در این زمینه می‌گوید: «امام که جمهوری را مطرح کرد مبنای جمهوری را که حق ملت در تعیین سرنوشت باشد را پذیرفت. چه جمهوری اسلامی باشد چه هر جمهوری دیگری این مربوط به جمهوری بودن است اگر نظام جمهوری است یعنی اتکا به آرای ملت وجود دارد حقی برای ملت در اداره جامعه و در تعیین سرنوشت پذیرفته می‌شود یا نه؟» منظور آقای محلاتی از این جمله که «امام حق ملت در تعیین سرنوشت را پذیرفت» چیست؟! آیا از نگاه او امام معاذالله بدون در نظر قیود شرعی و اسلامی و با منشی لیبرالیستی اعتقاد داشت که مردم حق دارند هر کاری می‌خواهند بکنند و با انجام محرمات و ترک واجبات فردی و اجتماعی برای خودشان هر سرنوشتی رقم بزنند؟!آیا در فرض تزاحم خواست مردم و احکام دین باید شرع مقدس را کنار گذاشت و مردم را با سرنوشت‌شان رها کرد؟! آیا امام که به تعبیر نابغه شهید آیت‌الله صدر ذوب در اسلام بود معتقد بود که مردم در هر انتخابی آزاد و رها هستند و حاکم اسلامی هم جز نظاره و ارشادهای پاپ‌گونه وظیفه‌ای ندارد؟ اگر محلاتی چنین تفسیری از «جمهوری اسلامی» ارائه می‌کند پس توضیح دهد که چه فرقی میان «جمهوری منهای اسلام» با «جمهوری اسلامی» وجود دارد؟ این تفسیر انحرافی، و در بهترین فرض ابهام‌زایی، با اندیشه انقلابیون رهرو امام نیز مطابقت ندارد. در این زمینه می‌توان به محتوای کتابچه «مواضع ما» که مواضع حزب جمهوری اسلامی است اشاره کرد. بنیانگذاران این حزب که بعضا از اندیشمندان عمیق اسلامی نیز بوده‌اند در خصوص تزاحم خواست مردم با ارزش‌های اسلامی و وظیفه حاکم در این تزاحم این‌گونه می‌نویسند: « در جامعه اسلامی، در رابطه با خواست و تمایل مردم از یک‌سو و تعالیم مکتب و مصلحت آن‌ها از دیدگاه مکتب و به تشخیص رهبری برگزیده آن‌‌ها از سوی دیگر به ترتیب زیر عمل می‌شود: 1. در مواردی که تمنیات مردم بر خلاف ارزش‌های اسلامی باشد، مسئولان هرگز نمی‌توانند به این تمنیات گردن نهند و اگر عوام‌فریبی کنند و به عنوان احترام به خواست مردم به تمنیات ضداسلامی آن‌ها تن در دهند، مردم حق دارند بعدا آن‌ها را مؤاخذه کنند و به آن‌ها بگویند وظیفه شما این بوده که ما را آگاه کنید، نه آن‌که به بهانه احترام به خواست ملت، دنباله‌رو تمایلات زودگذر ما گردید...(مواضع تفصیلی حزب جمهوری اسلامی، ص394) البته بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی این نکته را نیز یادآور می‌شوند که: «مسئولان همواره به یاد داشته باشند که قدرت تشخیص مردمی که با تعهد مکتبی و وجدان بیدار به مسائل سرنوشت‌ساز خود بیندیشند بسیار زیاد است و می‌تواند از تشخیص افرادی معدود که در مقام مسئول قرار گرفته‌اند به واقعیت و حقیقت نزدیک‌تر باشد. ما این بُردِ نیرومند تشخیص مردم را در موارد متعدد در جریان‌های انقلاب تجربه کرده‌ایم.»(همان ص395) که این مطلب نیز نکته‌ای دقیق و صحیح است و در دهه اخیر نیز آن را تجربه کردیم و مردمی که با تعهد مکتبی و وجدان بیدار به مسئله سرنوشت‌سازی چون انعقاد قرارداد برجام با شیطان بزرگ بدبین بودند و آن را به ضرر منافع ملی تشخیص می‌دادند نشان دادند که قدرت تشخیصی به مراتب بالاتر از معدود مسئولان سازش‌کار داشتند. بنابراین آقای محلاتی باید مراد خود را از «حق تعیین سرنوشت» مشخص کند. آیا او اعتقاد دارد که مردم به نحو مطلق حق انتخاب دارند؟ آیا او با این تعابیرِ به ظاهر زیبا جواز ول‌انگاری سیاسی-فرهنگی و اقتصادی را که مخالف چارچوب دینی و ملی ماست صادر کرده است؟ پاسخ این سؤالات برای کسانی که با افکار او آشنا هستند روشن است اما حق پاسخ‌گویی برای او نیز محفوظ است. ▫️دعوت به 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
مفهوم‌شناسی «جمهوری اسلامی»؛ ابهام‌زایی یا تحریف؟! نقدی بر سخنرانی محمد سروش محلاتی در تاریخ13خرداد1400 اختصاصی|| @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 2 از 3] آقای محلاتی در بخش سخنرانی نسبت به فرض «تزاحم میان احکام اسلام و خواست مردم» صحبتی نداشت اما در بخش پرسش و پاسخ با این سؤال روبرو شد. متن سؤال و پاسخ او را در ادامه ذکر خواهیم کرد: «سؤال: از نگاه امام اگر خواست مردم با تشخیص ایشان در حکومت متفاوت بود ایشان کدام را مقدم می‌کردند؟ یعنی یک موضوع را می‌خواستند ولی امام این را خلاف اسلام یا خلاف مصلحت تشخیص می‌دادند آیا خواست مردم را مقدم می‌کردند یا نظر و تشخیص خودشان را؟ پاسخ: حضرت امام در برخی از اظهار نظرهای خودشان این مطلب را فرمودند. یک نامه‌ای هست مال اواخر عمر حضرت امام به آقای ناطق نوری نوشتند. ایشان در آنجا می‌فرمایند که در جمهوری اسلامی هیچ‌کس نمی‌تواند نظر خودش را بر دیگری تحمیل کند فقط یک مورد را استثنا کردند و تعبیرشان این است که در موارد نادر که اسلام و حیثیت نظام در خطر باشد ولی با تشخیص موضوع از طرف کارشناسان دانا آن وقت است که می‌شود تحمیل رأی صورت گیرد. لذا در این مسئله وقتی شما می‌فرمایید که آیا ممکن هست که امام نظر خودش را در تشخیص مصلحت مقدم بدارد؟ نه امام در تشخیص مصلحت [این کار را نمی‌کند]، مثلا در مسئله جنگ خود نظر امام و تشخیصش این بود که جنگ با صدام باید ادامه پیدا کند ولو بیست سال طول بکشد ولی وقتی کارشناسان نظامی توضیح دادند به راحتی نظر کارشناسان را پذیرفتند. در جمهوری اسلامی نظر فرد فقیه در تشخیص مصالح مبنا برای تصمیم‌گیری نیست. مبنای تصمیم‌گیری عبارت است از نظر افراد خبره و صاحب نظر که آن‌ها باید موضوع را تشخیص دهند بر اساس آن تشخیص هست که رهبری هم اقدام می‌کنند.» آقای محلاتی این را مفروض گرفته که اگر ولی‌فقیه در تزاحمات مختلف بر اساس تشخیص خود عمل کرد عمل او تحمیل بر دیگران است و امام خمینی نیز هیچ نوع تحمیلی را نمی‌پذیرفت. با تفسیری که آقای محلاتی از کلام امام ارائه داد این پندار به ذهن متبادر می‌شود که ولایت‌فقیه از دیدگاه امام دایره‌ای بسیار بسیار محدود پیدا می‌کند چراکه هیچ مسئله حکومتی را پیدا نمی‌کنیم که یک جمع یا جریان سیاسی با سایر جریانات سیاسی تزاحم و اختلاف نداشته باشند و جریانات سیاسی نیز هرکدام در بدنه مردم نیرو و هوادار خاص خودشان را دارند در نتیجه ولی‌فقیه همواره در تزاحمات مختلف قرار دارد و در هنگام تزاحم، ولی‌فقیه حق اعمال نظر (وبه تعبیر آقای محلاتی:تحمیل) ندارد و در موارد اضطراری و نادر هم که ماشینِ امضای کارشناسان امر است. البته هیچ‌کس اهمیت رجوع به کارشناسان را نفی نمی‌کند اما آیا ولی‌فقیه هیچ‌گاه حق اعمال نظر ندارد؟ و در موارد نادری هم که اعمال نظر می‌کند ماشینِ امضای دیگران است؟ اگر نیست پس کلام امام را که آقای محلاتی به آن استشهاد کرد چگونه تفسیر کنیم؟ در پاسخ باید گفت که آقای محلاتی این استشهاد را نیز به طور ناقص و جهت‌دار ذکر کرده است و اساسا پاسخ امام به ناطق نوری ناظر به شرایطی خاص بوده که از حیث قانونی نیز فراتر از حیطه اختیارات ولی‌فقیه بوده است و ربطی به سؤال مطرح شده و پاسخ محلاتی ندارد. برای تنویر اذهان متن کامل سؤال ناطق نوری و پاسخ امام را درج خواهیم کرد. «‏‏بسمه تعالی. محضر مقدس رهبر عظیم الشأن انقلاب، حضرت امام ـ مدظله العالی‏ باتقدیم سلام و آرزوی طول عمر برای آن وجود مبارک، احتراماً معروض می دارد، همان طوری‏‎ ‎‏که مستحضر هستید در رابطه با رأی اعتماد به اعضای محترم دولت از حضرتعالی راجع به‏‎ ‎‏حجت الاسلام جناب آقای محتشمی، وزیر محترم کشور سؤالی شد که پاسخ آن، روز رأی گیری بین‏‎ ‎‏نمایندگان پخش و از تریبون مجلس خوانده شد و ایشان مجدداً به عنوان وزیر کشور انتخاب شدند‏‎ ‎‏لکن بعضی در سطح مجلس حتی از تریبون مجلس چنین منعکس نمودند: کسانی که به آقای محتشمی‏‎ ‎‏رأی مثبت ندادند مخالفت با فرمان شما کردند. چنانچه مصلحت بدانید بیان فرمایید آیا نظر مبارک رأی‏‎ ‎‏مثبت دادن به ایشان بود؟ و کسانی که رأی ندادند خدای ناکرده خلاف فرمان حضرتعالی که قهراً‏‎ ‎‏خلاف شرع هم هست عمل نمودند یا خیر؟‏ ‏‏24 / 6 / 67 ـ مقلد کوچک شما: علی اکبر ناطق نوری‏‏] ‏‏بسمه تعالی ‏ ‏‏جناب حجت الاسلام آقای ناطق نوری ـ دامت افاضاته‏ ‏با سلام، در جمهوری اسلامی جز در مواردی نادر که اسلام و حیثیت نظام در خطر‏‎ ‎‏باشد، آن هم با تشخیص موضوع از طرف کارشناسان دانا، هیچ کس نمی‌تواند رأی خود‏‎ ‎‏را بر دیگری تحمیل کند ؛ و خدا آن روز را هم نیاورد. من تمام سعی خود را می‌نمایم که‏‎ ‎‏با نسبت مطلبی به من، کسی مظلوم نگردد...»(صحیفه امام ج21 ص142) ▫️دعوت به 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
مفهوم‌شناسی «جمهوری اسلامی»؛ ابهام‌زایی یا تحریف؟! نقدی بر سخنرانی محمد سروش محلاتی در تاریخ13خرداد1400 اختصاصی|| @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 3 از3] همان‌طور که از متن فوق پیداست امام در صدد تبیین وظیفه ولی‌فقیه در فرض تزاحم رأی او با مردم نبودند بلکه ناظر به یک تصمیم که مربوط به نمایندگان مجلس بوده و اساسا ربطی به ولی‌فقیه نداشته و در پاسخ به یک شبهه این مطلب را فرموده‌اند. به عبارت دیگر آقای ناطق نوری از امام پرسیده است که آیا حضرتعالی فراتر از اختیارات و وظایف قانونی ولی‌فقیه در روند رأی اعتماد دخالت و تحمیل نظر کرده‌اید؟ امام هم در پاسخ فرموده‌اند که خیر. تحمیل نظر ولی‌فقیه فراتر از قانون اساسی صرفا در موارد نادر صورت می‌گیرد. مراد امام فقط و فقط این بود و ایشان ناظر به این مسئله که ولی‌فقیه در تزاحم میان میل مردم و حکم اسلام چه وظیفه‌ای دارد بحثی نمی‌کنند. علاوه بر مطلب فوق؛ دیدگاه امام نسبت به دایره اختیارات ولی‌فقیه بیش‌تر از آن چیزی است که در قانون اساسی مصوب 1358 تصریح شده بود. ایشان در این زمینه می‌فرمایند: « این‌که در این قانون اساسی یک مطلبی ـ ولو به‏‎ ‎‏نظر من یک قدری ناقص است و روحانیت بیشتر از این در اسلام اختیارات دارد و آقایان‏‎ ‎‏برای این‌که خوب دیگر خیلی با این روشنفکرها مخالفت نکنند یک مقداری کوتاه‏‎ ‎‏آمدند ـ اینکه در قانون اساسی هست، این بعض شئون ولایت فقیه هست نه همه شئون‏‎ ‎‏ولایت فقیه...‏ »(7دی1358-صحیفه امام ج11 ص464) البته امام پیش از ارتحال دستور بازنگری در قانون اساسی را صادر فرمودند و رفراندوم بازنگری در سال 1368 پس از ارتحال امام انجام شد و دایره اختیارات ولی‌فقیه افزایش یافت اما این‌که اختیارات جدید تا چه حد اختیارات مدنظر امام را تأمین می‌کند محل پژوهش است اما آنچه مسلم است التزام تامّ امام خمینی به قانون اساسی و سایر قوانین جمهوری اسلامی است. نکته پایانی این بخش آن‌که آقای محلاتی بدون در نظر گرفتن این نکات به تفسیر اندیشه امام در خصوص «جمهوریت» پرداخته است. چرا جناب ایشان دیدگاه امام در خصوص دایره ولایت‌فقیه، که طبیعتا دایره اختیارات سایر افراد را کاهش می‌دهد هیچ صحبتی نمی‌کند؟ آیا مخاطب خود را محرم نمی‌داند یا در تلاش است که با تحریفی ناجوانمردانه چهره‌ای لیبرال‌مسلک از ایشان ارائه کند؟ به عنوان نمونه بخشی از دیدگاه امام نسبت به وجه تمایز حکومت اسلامی با نظام جمهوری و نظام سلطنتی را خواهیم آورد: «در حكومت‌هاى جمهورى و مشروطه سلطنتى، اكثريت كسانى كه خود را نماينده اكثريت مردم معرفى مى‌نمايند هر چه خواستند به نام «قانون» تصويب كرده، سپس بر همه مردم تحميل مى‌كنند.حكومت اسلام حكومت قانون است. در اين طرز حكومت، حاكميت منحصر به خداست و قانونْ فرمان و حكم خداست. قانون اسلام، يا فرمان خدا، بر همۀ افراد و بر‌ دولت اسلامى حكومت تام دارد...حكم الهى براى رئيس و مرئوس متبع است. يگانه حكم و قانونى كه براى مردم متبع و لازم الاجراست، همان حكم و قانون خداست.»(ولایت‌فقیه ص45-44) البته یکی از شرکت‌کنندگان به همین بخش از ولایت‌فقیه امام اشاره کرد و تلویحا گفت که این سخنان امام در تعارض با تفسیر محمد محلاتی است اما آقای محلاتی با تحریفی دیگر پاسخ وی را داد و گفت امام در «ولایت‌فقیه بحث کردند که حکومت در اسلام هست و در این حکومت فقیه دارای چه مسئولیتی است ولی این حکومت را چگونه باید تشکیل داد راه و شیوه تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت چیست اصلا امام در این زمینه آنجا بحثی نکردند نه این‌که بحث خلافش را مطرح کرده باشند.» اما همان‌ظور که از متن بالا پیداست امام در خصوص شیوه حکومت‌داری و حتی وجوه تمایز حکمرانی مد نظر ایشان با انواع حکمرانی دیگر هم‌چون سلطنت مشروطه و جمهوری غیراسلامی نیز سخن گفته‌اند. گفتنی است مرزبندی میان نظام سیاسی اسلامی با نظام جمهوری و سلطنتی محدود به سخنرانی‌های ایشان یا دروس ولایت‌فقیه نیست بلکه ایشان حتی در کتاب‌البیع هم به این مهم اشاره کرده‌اند: فالإسلام أسّس حكومة لا علىٰ نهج الاستبداد المحكّم فيه رأي الفرد و ميوله النفسانيّة في المجتمع، و لا علىٰ نهج المشروطة أو الجمهوريّة المؤسّسة على القوانين البشريّة، التي تفرض تحكيم آراء جماعة من البشر على المجتمع. بل حكومة تستوحي و تستمدّ في جميع مجالاتها من القانون الإلهيّ، و ليس لأحد من الولاة الاستبداد برأيه، بل جميع ما يجري في الحكومة و شؤونها و لوازمها لا بدّ و أن يكون علىٰ طبق القانون الإلهيّ، حتّى الإطاعة لولاة الأمر.(کتاب‌البیع ج2 ص619-618) ▫️دعوت به 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ||«شاخص های انتخاب اصلح» از منظر علامه مصباح 🔹عقلا می‌گویند: اصلح را انتخاب کنید تا بیشتر مصالح و منافع شما را تامین کند. @mesbahyazdi_ir @rozaneebefarda
نظام انقلابی، دولت انقلابی می خواهد داوود مهدوی‌زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 با وجودی که دولت های عرفی و غیر انقلابی در مدت چهل سال یکی پس از دیگری خود را بر نظام انقلابی تحمیل کرده است و چنین گمان می رود که اندیشه دولت انقلابی به محاق رفته است، لکن این انتظار از ذهنیت مردم انقلابی پاک نگشت. زیرا مردم همچنان دولت های روی کارآمده بعد از جنگ را با پرسش از تحقق آرمان ها و ماموریت های انقلاب اسلامی به چالش می کشند. مهم‌ترین شکست این دولت ها در همین چالش های مردم انقلابی است. بدون شک نقش در زنده نگاه داشتن ذهنیت انقلابی مردم بی بدیل است. ایشان علیرغم همه دشواری ها و ناملایمتها و نا مهربانی های جریان های سیاسی عرفی گرا و نیز انقلابیون عافیت طلب، اهداف و آرمان های انقلاب را زنده نگه داشت. ایشان با جمله معروف « من انقلابی ام نه دیپلمات » این پیام را به گوش دوست و دشمن رساند که تحت هیچ شرایطی دست از گفتمان و اصول انقلاب اسلامی بر نخواهد داشت. برای همین است که انقلاب اسلامی بعد گذشت چهل و اندی سال غبار تاریخیت به خود نگرفته است. مردم همچنان خود را در متن انقلاب اسلامی تصور می کنند. آگاهی انقلابی مردم به آنچنان رشد فکری رسیده است که مطالبه گری انقلابی می کنند. اکنون تداوم نظام اسلامی به همراه رشد آگاهی انقلابی مردم که هر دو امر مرهون تدابیر حکیمانه ولی فقیه است، شرایط امروز را بیش از پیش برای مطالبه دولت انقلابی مهیا ساخته است. امروز ملت ایران به درک عمیقی از ضرورت تشکیل دولت جوان انقلابی رسیده است. از این رو، مردم انقلابی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 در پی روی کار آوردن دولت انقلابی تراز انقلاب اسلامی هستند. به همین خاطر است که بدخواهان انقلاب و دشمن ملت تمام تلاش خود را برای تجدید نظر ملت از این عزم انقلابی به عمل آورده است. انشاء الله ملت انقلابی با مشارکت، با شکوه پای صندوق های رای، شکل گیری دولت انقلابی را رقم می زنند. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرکوب مردم در رژیم دکتر موسی حقانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جایگاه بنیادین مردم یکی از پیامدهای انقلاب اسلامی است. @rozaneebefarda
پویش معنوی سراسری مردم ایران در شب انتخابات آخرین و مهم‌ترین راهبرد جریان انقلابی برای رقم خوردن مشارکت حداکثری و جهت‌دهی قلوب مردم به سمت انتخاب درست. لطفا در اقامه این مجالس معنوی، مشارکت فرمایید. یا علی مدد... (ع) @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ||افشاگری رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس پیرامون و 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️معامله بر سر حضور منطقه‌ای ایران، پیش‌شرط آمریکا برای پیشبرد مذاکرات وین! آقای ظریف چنین القاء می‌کند که اگر برجام برای ما بد بود چرا آمریکا از آن خارج شد؟ می‌دانند و سوال می‌کنند! برجام دو مرحله بود، یک مرحله آن بود که هرآنچه داشتیم را از ما بگیرند.تا این جا چون به ضرر ما بود در برجام ماندند،مرحله دوم آن بود که به تعهداتشان عمل کنند.این جا به سود ما بود لذا از برجام خارج شدند. الآن یکی از مهم ترین قفل های مذاکرات وین این است که آن ها میگویند یک بندی گنجانده شود که در آن جمهوری اسلامی در مناسبات منطقه و صلح منطقه ، با آمریکا و اروپا همکاری خواهد کرد. این یعنی درب مقاومت را ببندید و اسرائیل را به رسمیت بشناسید. ما یقه دولت را گرفته‌ايم و می‌گوئیم حق ندارید یک چیز بد تر را قبول کنید و آن ها میگویند زور ما همین قدر است. اگر طرف شما توبه کرده که دیگر زور نمیخواهد! او باید زور بزند تا تو را راضی کند. علت تمایل بایدن به بازگشت به برجام این است که با بازگشت و قرارگرفتن در اعضاء برجام، اختیار مکانیزم ماشه را بدست بگیرد زیرا ماده ۳۶ برجام میگوید فقط یکی از اعضاء برجام میتواند درخواست فعال سازی مکانیزم ماشه را بدهد. ▫️دعوت به 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
توصیه انتخاباتی آیت‌الله جوادی آملی بسم‌الله الرحمن الرحیم ۱. هر اقدام و عملی که منجر به اسلامی و آرمان های والای امام راحل و شهدای گرانقدر گردد، شرعاً جایز نبوده و می‌باشد. ۲. در تعیین اصلح، سایر مکلفین با رعایت موازین و معیارهای اسلامی به تشخیص خود عمل نمایند. از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم انقلاب اسلامی ایران که ماحصل ایثار شهداء و مخلصین است تا ظهور ولی عصر عجّل الله فرجه الشریف از گزند انحرافات و دشمنی ها مصون و محفوظ باشد. 🔶حاشیه روزنه طیفی از (اعم روشنفکری و مذهبی) در پیوند سیاسی علنی با بیگانگان، به تحریم یا تضعیف انتخابات پرداخته‌اند که از ارکان مشروعیت سیاسی و ملاک تضعیف نظام اسلامی است. مع‌الاسف برخی عمامه به سرها نیز این روزها در قامت تئوریسین عدم مشارکت و تحریم یا تضعیف انتخابات مشغول فعالیتند. پیام آیت‌الله جوادی تکلیف این جماعت را روشن کرده است. @rozaneebefarda
💥بسیار مهم 🔰 سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی ▫️امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ 🔻 در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت الله خامنه‌ای چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ به صورت تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت. 📺 سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی ساعت ۱۹ به صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد. @rozaneebefarda
مقام معظم رهبری در آستانه مهم‌ترین تصمیم سیاسی ملت ایران در آستانه انقلاب اسلامی سخنرانی مقام معظم رهبری در آستانه ۱۴۰۰ را از جهات مختلف می‌توان از جمله مهم‌ترین سخنرانی‌های ایشان در دهه اخیر برشمرد. این سخنان در آستانه نخستین انتخابات ریاست‌جمهوریِ گام دوم انقلاب اسلامی، می‌تواند راهگشا، الهام‌بخش، تحول‌آفرین و عامل شوک مثبت به فضای سیاسی کشور و تاریخ‌ساز باشد. 🔘با توجه به شرایط فعلی کشور، می‌توان انتظار بیان نکاتی مهم در برخی محورهای راهبردی و بنیادین را داشت، از جمله: دعوت مجدد به مشارکت حداکثری دعوت به امور معنوی و استغاثه به درگاه احدیت مایه گذاشتن از آبرو و اعتبار شخصی و جایگاه حقوقی جهت ترغیب مردم(کاربست برخی تعابیر بدیع و تاریخی) یادکرد ویژه از امام و شهدا، خصوصا حاج قاسم پاسخ به سیاه‌نمایی‌های زننده برخی کاندیداها و فعالان سیاسی پاسخ به شبهات جریان غربگرا در تضعیف نهادهای قانونی و تحریم یا تضعیف مشارکت‌ انتخابات و تاکید بر تاثیر رأی مردم تأکید بر جمهوریت نظام و پیوند ناگسستنی آن با اسلامیت نظام توصیه‌های خاص به جریان مؤمن و انقلابی تصحیح مواضع سیاسی جریان انقلابی در موضوعات راهبردی چون سیاست خارجی، مسائل فرهنگی و تاکید مجدد بر مبانی انقلاب اسلامی. 🔘خواص سیاسی و مذهبی کشور، خصوصا جریان مؤمن و انقلابی باید تمام توان خود را در جهت ترویج، تبیین و تحقق حداکثری بیانات امروز رهبری به کار بگیرد. چه اینکه راه نجات از شرایط فعلی، جز این نیست. @rozaneebefarda
چهار تذکر مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجریان انتخابات ۱. تضمین برای مشارکت در انتخابات ۲. رفع مشکل ۳. ایجاد امکانات لازم برای برگزاری انتخابات در ۴. 🔶حاشیه روزنه تذکرات مهم و مصداقی رهبری این پرسش را به ذهن متبادر می‌کند که آیا برخی عناصر و جریان‌های نا اهل و نامحرم، به دنبال ایجاد زمینه برای کاهش مشارکت هستند؟! و سایر دستگاه‌های مرتبط(وزارت خارجه، وزارت بهداشت و...) پیرامون تحقق و اساسی رهبری معظم انقلاب اسلامی، در اسرع وقت به طور ، بدهند. به‌طور مشخص آقایان: ۱. رحمانی فضلی ۲.ظریف ۳.نمکی لازم است فورا نسبت به امور مربوطه به مردم گزارش بدهند. نمایندگان محترم بعنوان نماد مردم‌سالاری دینی، تحقق تذکرات ۴گانه رهبری را پیگیری فرمایند. گذشته از هیئت رئیسه، به طور خاص کمسیون‌های ۱.بهداشت و درمان ۲.امنیت ملی و سیاست خارجی ۳. اصل نود ۴.امور داخلی کشور و شوراها در این امر تکلیف بیشتری دارند. پ.ن: تمهید امر سلامت مردم در افزایش مشارکت. نقش اساسی دارد. یادداشت مرتبط روزنه در این باب را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8957 امر تأمین درست و بهنگام تعرفه و تمهید مقدمات و امکانات لازم برای ایرانیان مقیم خارج نیز بسیار در افرایش مشارکت مؤثر است. پیگیری تحقق تذکرات دقیق رهبری، تکلیف نخبگانی است. @rozaneebefarda
30.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران در آستانه ۱۴۰۰. ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ @rozaneebefarda
14000326_40593_1281k.mp3
8.66M
🎙بشنوید|| صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران در آستانه ۱۴۰۰. ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ @rozaneebefarda
🔹یادداشت ذیل به تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در منتشر شده بود. بازخوانی مجدد آن در این روزهای سرنوشت‌ساز، خالی از لطف نیست: 👇
هدایت شده از روزنه
و مسئله ثبات و اقتدار سیاسی اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در ایام داغ منتهی به ۱۴۰۰، اذهان محافل سیاسی داخلی و خارجی متوجه مردی است که می‌توان از او بعنوان عنصر تعیین کننده در انتخابات آتی یاد کرد. کسی که عدم اعلان تصمیم نهایی او برای کاندیداتوری، فرآیند تصمیم گیری تمام جریان‌ها و کاندیداها را متوقف کرده است! همه منتظر اعلام تصمیم نهایی سیدابراهیم رئیسی هستند؛ از قالیباف و جلیلی گرفته تا لاریجانی و ظریف و دیگران! اهمیت حضور آقای رئیسی در انتخابات آتی، نشانگر اقبال اجتماعی به او و تاثیراتی است که کاندیداتوری و احیانا انتخاب او می‌تواند بر سپهر سیاسی کشور برجای بگذارد! کشور ما بعد از نزدیک یک دهه کارشکنی و غربگرایی افراطی و بی‌عرضگی مفرط برخی کارگزاران اجرایی، عملا حال و روز ایام پس از قطعنامه را پیدا کرده! روزگاری دشوار که برای برون رفت از آن چاره‌ای نبود جز بر سر کار آمدن یک دولت اقتدارگرا. البته آقای هاشمی علی‌رغم خدمات فراوان، به مرور از نسخه بومی و آرمان‌های انقلابی فاصله گرفت و عملا بجای پیوند زدن آن خدمات متراکم به هویت انقلابی، بستر غربزدگی را مهیا ساخت و راه ترمیدور انقلاب را گشود. او با این اشتباه راهبردی، شیرینی مجاهدت‌های کارگزاران نظام در عرصه سازندگی و پیشرفت را به واسطه پیوست‌های وارداتی، به تجربه‌ای تلخ مبدل ساخت که نارضایتی‌های اجتماعی و تورم سرسام آور را در پی داشت. اکنون ما در کشوری پرنعمت و با متخصصان فراوان و نیروی انسانی خدوم و مردمی نجیب و نازنین زندگی می‌کنیم که وضعیت جنگ زده پیدا کرده است! با این تفاوت که وضعیت امروز ایران برخلاف دهه شصت، بیش از آنکه به تهاجم ناجوانمردانه خارجی مربوط باشد، به ناکارآمدی و غربگرایی افراطی دولتمردان مربوط است. سهم کارشکنی‌ها و خرابکاری جواسیس و نفوذیها هم جای خودش! اکنون اقتدار و ثبات سیاسی، مهمترین عاملی است که در پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و گره گشودن از کار فروبسته معیشت مردم، می‌تواند نقش آفرین باشد. اگر مدیری لایق و مقتدر بر ریاست قوه مجریه تکیه بزند، مدیران نالایق و قاچاقچی و دلال و دزد و بوقچی بیگانه، هیچکدام جرأت نمی‌کنند با نان سفره مردم بازی کنند. پا بر گلوی مردم بفشارند. هر روز قیمت دلار و ارز و نان و لبنیات و مرغ و میوه، رشد نجومی نمی‌کند! نه فقط در فضای داخلی، که این اقتدار و ثبات در روابط خارجی هم مؤثر است؛ هم سرمایه‌گذاری خارجی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، هم دولت‌ها را. دولتی که مردمش او را به اعوجاج و مواضع سست می‌شناسند، هرگز در خارج نیز وجه ای نخواهد داشت؛ چنانکه دولت اعتدال نه فقط غربی‌ها را که همسایگان و برخی شریک های استراتژیک مانند چین و روسیه را نیز از دست داد و اگر تدبیر رهبری عزیز نمی‌بود، سرنوشت روابط خارجی ایران مشخص نبود. حضور جناب آقای رئیسی در کسوت ریاست جمهوری، گرچه به معنای ایجاد مدینه فاضله( آنهم یک‌شبه) نیست و قطعا نارسایی‌های متراکم برجای مانده از جریان غربگرا به زودی رفع نمی‌شود، اما حتما و قطعا در ایجاد ثبات و اقتدار، به عنوان دو عمال راهبردی در ایجاد جهش اقتصادی و سیاسی، بسیار تعیین کننده است. چه اینکه در و پالایش مدیران نالایق، اشرافی و غیرمردمی نیز اثر مستقیم دارد. در این باب گفتنی‌های بیشتری وجود دارد که به مرور خواهیم نگاشت. انشالله. ۱۴۰۰.۱.۲۵ @rozaneebefarda
روزنه
#سخنرانی_تاریخی مقام معظم رهبری در آستانه مهم‌ترین تصمیم سیاسی ملت ایران در آستانه #گام_دوم انقلاب ا
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۱ 🔹مهدی: ضمن عرض سلام و ادب و تشکر و خداقوت ویژه بابت مطالب ارزشمند و کاربردی کانال روزنه؛ در مورد پیشبینی صورت گرفته نسبت به فرمایشات مهم امروز رهبری چند نکته به ذهنم رسید: 🔹شاید خیلی‌ها توقع داشتند ایشان بطور تفصیلی به شبهات مطرح شده بپردازند و یا حتی مطرح کنندگان رو بدون نام بردن، مورد عتاب شدید قرار بدهند. به نظر باتوجه به حساسیت اوضاع کشور و چالشی بودن شبهات مطرح شده رهبری به برخی مواردی که پیشبینی کردید بطور تفصیلی نپرداختند و این وظیفه نخبگان رو بیشتر میکنه و فکر میکنم رهبری نیز در این زمینه از خواص و نخبگان توقع ویژه‌ای دارن. 🔹در اینکه نیاز امروز جامعه پاسخ به شبهات است تردیدی نیست اما رهبری شاید ملاحظاتی (مثل بحث وحدت) داشته باشند چون متاسفانه برخی افراد دارای جایگاه حوزوی بر این شبهات دامن زدند. بنابراین به نظر میرسه وظیفه مقابله با جریان تحریف که قصد ایجاد شکاف بین مردم و نظام رو داره بیش و پیش از رهبری به دوش نخبگان جامعه خصوصا حوزویان هست که حکم عقبه و تئوری‌پرداز انقلاب اسلامی رو دارند. 🔹منظور بنده بطور خاص‌تر بحث مردم‌سالاری و دموکراسی و مسائل مطرح شده نسبت به جمهوریت از سوی حوزویان هست. در این روزها دیدیم که نظر امام درباره مشروعیت و مقبولیت، توسط [...] تحریف شد و نظر ایشان متناسب با دموکراسی غربی جلوه داده شد. در چنین شرایطی خواص باید پیش‌گام باشند به این معنا که برای مردم حقایق رو تبیین کنن و مانع اثرگذاری جریان تحریف بشن. 🔹همچنین تشکیک در حکم فقهی شرکت در انتخابات باید توسط فضلای حوزه بطور تفصیلی و تبیینی مورد بحث قرار بگیره و علاوه بر اینکه با برگزاری نشست و گفتگوهای علمی در مراکز حوزوی و دانشگاهی مورد توجه قرار بگیره با زبانی ساده‌تر و ادبیاتی روان‌تر به بدنه جامعه تزریق بشه. 🔹واقعا نخ تسبیح فعالیت‌های دشمن تحریف حقایق هست. هدف، یزید جلوه دادن نظام اسلامی و نسبت استبداد و انحصارطلبی دادن به نظام است و اگر میبینیم در این روزها به شورای نگهبان هجمه میشه غرض همانطور که رهبری تصریح کردند تضعیف نظامه. تشکر @rozaneebefarda
مشارکت مراجع تقلید و علما در انتخابات سال ۷۷ 💥اختصاصی|| /۱۲ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آیات عظام فاضل لنکرانی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، صالحی مازندرانی، نوری همدانی، علوی گرگانی ▫️متن کامل خبر:👇 www.irna.ir/news/5730027/ 🔘 روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
توصیه انتخاباتی آیت‌الله شبیری زنجانی(سال ۹۴) 💥اختصاصی|| /۱۳ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔘در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال ۹۴: 🔻انتخابات موجب تقویت وحدت و انسجام داخلی شود. ▫️متن کامل خبر:👇 www.irna.ir/news/81902337/ 🔘 روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
توصیه انتخاباتی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فلسفی(سال ۷۱) 💥اختصاصی|| /۱۴ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔘حضور فعال در انتخابات، نشانه و است‌ و موجب خواهد شد. 🔘 روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
چرا امروز دستگاه اجرایی به سکانداری یک قاضی نیاز دارد؟ اختصاصی|| داوود مهدوی زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 📌 قاضی بودن لزوماً دلالت بر این ندارد که او فقط برای کار قضاوت مفید است. چنانکه مدیر اجرایی بودن نیز دلیل نمی شود که قاضی خوبی نباشد. این سخن کاملاً منطقی است و در بداهت آن هیچ نیازی به استدلال آوردن نیست. بلکه ای بسا برای عکس این قضیه میتوان استدلال آورد. چون وصف قضاوت برای مدیر اجرایی لازم است ولی وصف مجری توانا بودن برای قاضی لازم و ضروری نیست. قاضی صرفاً کار قضایی می کند و وظیفه دیگری ندارد. قاضی مجری نیست. ولی بخشی از وظایف مدیر اجرایی قضاوت است. رئیس دولت در گستره ای وسیع، مجبور به داوری و قضاوت درباره عملکرد مدیران و رفع منازعات فی ما بین آنان است. منازعات بسیاری است که میان مدیران اجرایی پدید می آید و هیچ لزومی بر ارجاع آن منازعات به دستگاه قضایی نیست. تنها منازعات مجرمانه حقوقی یا کیفری است که برای صدور حکم به دستگاه قضایی ارجاع داده می شود. اما باقی منازعات و اختلافات درونی دستگاه اجرایی با قضاوت رئیس دولت، حل و فصل می شود. 📌 بنابر این، قاضی را از آن حیث که قاضی است و مشغول به کار قضاوت است نمی توان از عهده داری مدیریت اجرایی منع کرد. با این بیان نمی توان حکم به عدم صلاحیت قاضی برای دستگاه اجرایی کرد. بلکه باید گفت که او یکی از شروط لازم برای مدیریت اجرایی را دارد و باید جویای سایر شرایط لازمه بود. چون بخشی از کارهای مدیر اجرایی قضاوت در امور است. 📌 همانطور که گفته شد، قضاوت مقتضای کار رئیس دولت هم است ولی گاهی این وصف برای رئیس دولت به جهت واقعیت های موجود ضرورت پیدا می کند. شاید در شرایط عادی لازم نباشد که رئیس دولت تبحر لازم در کار قضاوت را داشته باشد. و آن در وقتی است که همه امور اجرایی حکومت مطابق قانون پیش می رود و تخلفات اداری و سوء استفاده های شخصی هم به غایت کم است. در چنین حالتی، شرط قضاوت برای رئیس دولت چندان ضروری نیست. 📌 اما گاهی وضعیت دستگاه اجرایی عادی نیست. سیستم در انجام ماموریت ها کند پیش می رود و گرفتار بی نظمی و عدم التزام به قانون و شرح وظایف در دستگاه اجرایی دیده می شود. بی عدالتی و تبعیض و سوء استفاده های فراگیر شده است. نوعی لجام گسیختگی و بی نظمی در سطوح مدیریتی و پرسنلی دیده می شود. اینها همه بخاطر این نیست که فساد و بی نظمی سیستمی بر دستگاه اجرایی حاکم است. بلکه بخاطر آن است که فرهنگ قانون مداری و نظم کاری و التزام جدی بر انجام وظایف اداری بر دستگاه حاکم نیست. در چنین حالتی حضور شخصیتی با خصوصیت بالای قضاوت گری ضرورت پیدا می کند. زیرا چنین شخصیتی انسان قانون مدار و فساد ستیزی است و در نتیجه با هر گونه بی نظمی و بی عدالتی در می افتد و دستگاه اجرایی را بر لزوم عمل به مرّ قانون و ماموریت ها وادار می سازد. مخالفت گسترده عده ای با حضور چنین شخصی در دستگاه اجرایی، دلیل روشنی بر خراب بودن حال قوه مجریه است. 📌 بر پایه همین قاعده و اصل مقتضیات مجری فساد ستیز و قانون گرا است که می گوییم جامعه امروز ایران به رئیس دولتی نیاز دارد که بتواند نابسامانی های دستگاه اجرایی را از جهت قانون مندی و فساد ستیزی و عدالت گرایی سامان بخشد. اکنون قوه مجریه به رئیس دولتی احتیاج دارد که درک و التزام عملی عمیق به قانون مداری و مبارزه با فساد های آشکار و پنهان و رفع تبعیض داشته باشد. مسلماً اگر قاضی که هم واجد این خصوصیات است و هم آشنایی لازم با دستگاه اجرایی را دارد، برای سکانداری و مدیریت دستگاه اجرایی صلاحیت بی بدیلی دارد. قطعاً باید وجود چنین شخصیتی را برای سپردن کار دولت به او مغتنم شمرد. باید در چنین شرایط، یکی از مطالبه گری های سیاسی مردم در ایام انتخابات، حضور قاضی مقتدر و کارآمد در سمت مدیر کلان اجرایی باشد. @rozaneebefarda