خردهجریان اعتدال و تفسیر حزبی از آیات قرآن کریم
[صفحه 7 از 10]
نکته محتوایی:
آقای مرتضی آملی در بخشی از سخنرانی خود گفت:
«همه موجودات بر اساس اعتدال به کمالشان میرسند» اما او در سراسر سخنرانی خود هیچ سخنی در خصوص مفهومشناسی اعتدال مطرح نکرد؟ آیا از نگاه او اعتدال به معنای عدالت است؟ اگر نیست فرق عدل و اعتدال چیست؟ آشفتگی مفهومی در کلمات آقای مرتضی آملی به آشفتگی تبیینی نیز انجامید. او در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین مصادیق اعتدال در جهان هستی گفت:
«در گوشهای از جهان سرماست در گوشه دیگر گرماست. گوشهای از جهان خرمی است گوشهای دیگر خزان است.»اما این عبارتپردازیها با تبیین مصادیق عدالت تکوینی نیز سازگار است چراکه خداوند متعال در سراسر گیتی بر اساس نظام عدل، قوه را به فعل میرساند و هر ذرهای جلوهای از جلوات حضرت حق را به خود میبیند. پس این شیوه تبیینی آقای آملی سطحی است و با نوع نگاه وی که جهانبینی خود را بر اساس اعتدال میچیند سازگار نیست. به طور مثال آیا از نگاه جناب آملی سیاره مریخ که هیچ خرمی ندارد یک سیاره افراطی و عاری از اعتدال است؟ یا در مناطقی از پهنه گیتی که خلأ وجود دارد و درون آن نیز رمز و رازی نهفته است، منطقهای تفریطی است؟!
2.تطبیقهای غیردقیق
آقای مرتضی آملی در سخنرانی خود پس از طرح نکات کلی و استشهاد به برخی آیات قرآن کریم تطبیقاتی را نیز مطرح کرد. او در بخشی از سخنان خود می گوید:
« سر اینکه امروز جامعه خودمان را این جور متلاطم میبینیم این جور طوفان زده و در مقابل این طوفان سهمگین فضاهای مجازی اینگونه پراکندهاند، در مقابل این دشمنیها و ناآرامیهایی که در جهان علیه کشور و مملکت و نظام است، ما ناآرام میبینیم. شقاق را نفاق را دورویی و چند رویی را در جامعه خودمان می بینیم برای این است که جامعه به فرهنگ اعتدال نرسیده است خودش را به یک نظام اجتماعی اعتدالی نرسانده است»
پس با توجه به این سخن وی،مام مشکلات و گرفتاریها و حتی دشمنی ورزیدن دشمنان همه و همه به عدم اعتدال جامعه ما باز می گردد اما سوال اینجاست که آیا تنها عامل ایجاد مشکلات و هرج و مرج عدم اعتدال است؟ گاهی اوقات مفاهیم مثبت که هیچکس در ارزشمندی آن تردیدی ندارد توسط جمعی خاص مصادره میشود و در جایگاه و اهمیت آن مبالغه میشود که ظاهرا کلیدواژه اعتدال نیز از همین قبیل است.
فارغ از مبالغه؛ حتی اگر اینگونه باشد که تمام مشکلات جامعه به عدم اعتدال بازگردد؛ آیا تنها علت عدم اعتدال، مسلمینِ جامعه هستند؟ یا امکان دارد جامعه در مسیر اعتدال سیر کند اما موانعی از جمله دشمنی کردن دشمنان اسلام باعث این گرفتاری ها باشد؟ که اگر اینطور نیست و در همه جا و همه زمان نفس مسلمین مقصر تمام هرج و مرجها و نابسامانیها بودهاند پس چه توجیهی برای سختیها و مشکلاتی که بر خاندان اهل بیت علیهم السلام وارد شده است می توان داشت آیا معاذالله ایشان هم از مسیر اعتدال خارج شده بودند؟
پس امکان دارد که در مواردی سختی ها و مشکلات و انحرافات ناشی از خروج از اعتدال نبوده باشد و باید برای غرض ورزی دشمنان و مانع گذاری آنان و عوامل دیگر هم سهمی قائل شد.
@rozaneebefarda
خردهجریان اعتدال و تفسیر حزبی از آیات قرآن کریم
[صفحه 8 از 10]
3. نمادسازیهای حزبی و سیاسی
آقای مرتضی آملی در قسمتی از سخنان خود میگوید:
" الان به شدت جامعه ما آسیب دیده است چون از این اعتدال در همه بخشها بخشهای نظری و عملی، به در آمده است...
جامعه ما متاسفانه بر اساس نوع تولیتی که در باب مسائل فکری و فرهنگی میشود به این سمت جامعه را سوق داده اند"
سلمنا که این حرفها درست باشد و و ضع همانقدر سیاه باشد که آقای مرتضی آملی میگوید. اما سؤال اینجاست چه کسانی مسبب وضع موجود هستند؟ جامعه مسلمین 8 سال در اختیار آقای اکبر هاشمی رفسنجانی بود که به گفته شما مجسه اعتدال است، 8 سال دیگر مدیریت کشور دست آقای خاتمی بوده که وزیر فرهنگ و ارشاد آقای هاشمی بود و به گفته اهل اطلاع به ایشان نزدیک بود و از حیث مبانی سیاسی اختلاف اساسی نداشتند و از قضا در سال 88 هم دوشادوش هم آن فتنه افراطی را رقم زدند. 8 سال دیگر هم که مدیر اجرایی کشور حسن روحانی بود که خود شما دولتیان وی را شخصیتهای اعتدالی میدانید.
به علاوه در طول تاریخ دیدهایم که در موارد متعدد اختلاف نظری و عملی میان آقای هاشمی و امامین انقلاب وجود داشته است پس اگر شما شخصیت آقای هاشمی را در تمام شئون دارای اعتدال می بینید آیا مرحوم امام راحل یا امام خامنه ای را معذالله مفرط یا مفرّط می دانید؟! آیا به لوازم فرمایشاتتان ملتزم هستید؟! حضرتعالی که انقدر برای برقراری اعتدال دغدغه دارید چرا یک انتقاد ساده به این شخصیتها ندارید و از آقای هاشمی رفسنجانی و اتباع سیاسی وی قدیسسازی میکنید؟ همانطور که قبلا اشاره شد در خصوص محسنات اعتدال هیچ حرفی نیست اما مشکل آنجا به وجود میآید که هر کسی از ظن خود به فرهنگ اعتدال عمل میکند و مروج آن میشود و شاید دیگران را به خاطر خروج از اعتدال تکفیر هم بکند.
به عنوان مثال آیا خوارج به ظن و گمان خود در طریق اعتدال نبودند و آیا امیرالمومنین علیه السلام از ظن این گروه –معاذالله -شخصی مفرط و جنگ طلب نبود؟! پس گاهی اوقات به خاطر عوامل مختلف از جمله تلاش و هجمه رسانههای دشمن طریق حق، به عنوان طریق افراط و تفریط و یا برعکس معرفی میشود به طوری که عموم مردم به خطا میافتند اما گاهی راه و طریقه اعتدال برای سردمداران شناساندن مسیر هم مبهم و غبارآلود می شود به گونهای که شخصی به داعی برپایی فرهنگ اعتدال و جلوگیری از افراط و تفریط در جامعه بر میخیزد و با تمام قوا در این راستا تلاش میکند اما همانطور که در روایت امام صادق علیه السلام داریم :«العامِلُ عَلى غَيرِ بَصيرَةٍ كَالسّائرِ عَلى غَيرِ الطَّريقِ ، و لا يَزيدُهُ سُرعَةُ السَّيرِ مِنَ الطَّريقِ إلاّ بُعدا»(محاسن ج1 ص198) و متأسفانه میبینیم که با دم زدن از مسیر اعتدال و افراط و تفریط نداشتند خود گرفتار مصادیق متعددی از همین افراط و تفریط ها شده است
@rozaneebefarda
خردهجریان اعتدال و تفسیر حزبی از آیات قرآن کریم
[صفحه 9 از 10]
منظور از کلی گویی آقای مرتضی آملی مشخص است. وقتی او آقای هاشمی رفسنجانی را نماد اعتدال معرفی کند، منتقدین آقای هاشمی میشوند افراطی و تفریطی.
اما به عنوان مثال نگاهی بیندازیم به برخی از مواضع آقای هاشمی رفسنجانی که از جانب آقای مرتضی آملی به عنوان نماد اجرای فرهنگ اعتدال در جامعه معرفی شده بودند و سخنران مزبور ادعا داشت که وی در طول زندگانی خود بارها از افراط و تفریط دوستان خودشان و احزاب سیاسی کشور ضربه خورده بودند و صدمه دیده بودند.آقای مرتضی آملی در این سخنرانی ادعا کرد:
«همگان بر این دوران زیست آیت الله هاشمی احساس میکردند که همیشه رو به افراط و تفریط نداشتند و با این تفکر دیده از جهان فروبستند» و او تصریح میکند که سرتاسر زندگی آقای هاشمی اعتدال بود اما وی پاسخ نداد که آیا حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی از مجاهدین خلق هم اعتدال بود؟ آیا کمک مالی او به منافقین بعد از اعلام تغییر ایدئولوژی اعتدال بود؟ آیا بدهبستان با آمریکا که مورد تأیید والد گرامی او هم نیست؛ اعتدال بود؟ و مثالهای متعدد دیگر که بر اهل فن و فهم پوشیده نیست.
به علاوه اینکه حکایت، حکایت همان مورچه ای است که آب به خانه او ریخته شده بود و از خانه بیرون آمده بود و فریاد میزد همه عالم را آب برد شاید این که ایشان ادعا می فرمایند جامعه ما به شدت آسیب دیده است به خاطر این باشد که جامعه با آن آرمان ها و اهداف و برنامه هایی که ایشان و همفکر های ایشان در سر می پرورانند اداره نمیشود و انقلاب راه صحیح خود را به سمت راه این گروه و افرادی مانند آقای هاشمی رفسنجانی کج نکرده است و در یک نگاه جامع و غیرمغرضانه و غیر منفعتطلبانه جامعه ما از پیشرفتهای خوبی برخوردار است و سطح بصیرت و فرهیختگی و شعور سیاسی اجتماعی فرهنگی عموم جامعه در سطح خوبی است.
حتی اگر بخواهیم بر مبنای نگاه او پیش برویم، همانطور که وی نیز تصریح کرد، روز و شب، خشکی و تری، فصول اربعه، همگی از جانب ایشان نماد اعتدال معرفی شدهاند پس برای کشف و اعتدال وجود یک جامعنگری و دید کلی از سوی انسان ضروری است و شاید اگر به یک قسمت از این نظام به خصوصه توجه شود آن را خارج از اعتدال و افراط یا تفریط بینیم اما در یک نگاه جامع و کلی با در نظر گرفتن زوایای دیگر از نظام به اعتدالی که مد نظر ایشان است خواهیم رسید.
آقای مرتضی آملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:
" نمیشود یک عده ای را ما تقویت کنیم و بگوییم پیشرفت کشور برای آنهاست شدنی نیست یک عده ای را در حوزه بپرورانیم و بگوییم این ها مایه پیشرفت حوزه اند عده ای را در دانشگاه بیاوریم امکانات بهشان بدهیم امکانات دولتی را در اختیارشان قرار بدهیم بگویم اینها بیایند تولید بکنند بعد بگوییم کشور در حال پیشرفت است این شدنی نیست این عدم توازن خود مایه سقوط است همان کسانی که از این پیشرفت ها دم می زنند این ها خود منشا انحطاط و سقوط خواهند شد"
مشخص نیست که این مطلب طعنه به چه کسی است؟ چه کسی در حال حاضر پرچمدار اعلان پیشرفت کشور است؟ چه کسی است که بیش از همه در سخنرانیهایش نسبت به پیشرفتهای کشور امید میدهد؟
به علاوه، او گلایه دارد که امکانات دولتی به صورت متوازن توزیع نمیشود اما این را نمیگوید رؤسای دولت غیر از یک مورد همه از کسانی بودند که آقای مرتضی آملی آنها را نماد اعتدال میداند و اصل آن ادعا نیز بیپایه است.
@rozaneebefarda
خردهجریان اعتدال و تفسیر حزبی از آیات قرآن کریم
[صفحه 10 از 10]
آقای مرتضی آملی در بخشی از این سخنرانی میگوید در تاریخ؛ مرزِ اعتدالیِ شرق، ایران بوده است اما سوال اینجاست یعنی در طول تاریخ حکام مستبد و ظالم هخامنشی و ساسانی تا رژیم طاغوتی پهلوی همگی اعتدال را رعایت میکردند و امکانات دولتی را به صورت متوازن توزیع میکردند و نخبگان را پرورش میدادند و مردم را به اعتدال رسانده بودند اما با سقوط رژیم 2500 ساله سلطنتی و ظهور جمهوری اسلامی به یکباره نظام اعتدال در جامعه به هم ریخت و دولتها همه موازین اعتدال را نابود کردند؟ آیا اساسا مردم در یک نظام سلطنتی مستبد میتوانند به اعتدال برسند؟ یا این تعابیر آقای مرتضی آملی نیز در عداد سیاهنماییهای سابق تفسیر میشود؟
و دیگر اینکه ایشان علت ترک وطن عده ای را به همین عدم رعایت اعتدال از جانب برخی مسئولین و صاحب منصبان در کشور مرتبط می دانند که این هم ادعایی اثبات نشده و ناصحیح می باشد و اتفاقاً در طول تاریخ انقلاب از همان ابتدای انقلاب تا هم اکنون بارها و بارها در موارد متعدد دیده ایم که بر خورد انقلاب با سلایق و نظرات و تفکرات مختلف ولو به اختلاف ۱۸۰ درجه ای از مواضع اسلام و انقلاب، مانند برخورد پدر مهربان با فرزند خود بوده ومناظرات و مباحثات مختلفی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون برگزار شده و میشود تا کرسیهای آزاد اندیشی که امروزه مد نظر و مورد تاکید رهبر عزیز انقلاب است شاهد صدقی بر این مطلب است که انقلاب همواره گوشی شنوا وسینهای فراخ در مقابل نظرات و آراء مختلف داشته است و سیاهنماییهای افراطی در این زمینه غیرمنصفانه و غیرعاقلانه است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 تقدیر رهبر انقلاب از حرکت علمی بزرگ و آبروبخش جوانان ایرانی برای تولید واکسن کرونا
🔻 رهبر انقلاب در جریان دریافت مرحله اول واکسن کرونا: خیلی متشکرم از همهی کسانی که تلاش کردند و دانش و تجربهی علمی و عملی خودشان را به کار انداختند برای اینکه بتوانند کشور را برخوردار کنند از این امکان بزرگ و آبرو بخش، یعنی واکسن ضد کرونا.
🔹 به من اصرار میشد از مدتی پیش که از واکسن استفاده کنم؛ اولا مایل نبودم از واکسن غیرایرانی استفاده کنم. گفتم منتظر میمانیم تا انشاءالله واکسن داخل کشور تولید شود و از واکسن خودمان استفاده کنیم. این افتخار ملی را به معنای واقعی کلمه پاس بداریم.
🔸 بعد هم گفتم بالاخره مایلم در وقت خود یعنی آن وقتی که به حسب تقسیم طبیعی واکسن در کشور نوبت به ما میرسد در آن وقت بزنم.
#باافتخار_ایرانی
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔻خودباختگی پزشکی ایران در عصر پهلوی
امام خمینی قدس سره الشریف:
در زمان محمدرضا، در ذهنم این است که یک لُوزهای می خواستند، یکی از این بچههای آنها بود ـ حالا درست یادم نیست ـ لُوزَتَیْن را میخواست عمل کند. میگفتند از خارج باید بیاید. نه اینکه اینجا #طبیب نبود؛ طبیب بود؛ لکن هم طبیب و هم آن که محتاج به طبیب است از خودشان بیخبر بودند؛ خودشان را نمیشناختند؛ هر چه میشناختند غرب را میشناختند. الآن هم هر که مریض میشود، در عین حالی که در اینجا طبیب #متخصص هم هست، همان طبیب متخصص هم که این معنا را می تواند عمل بکند، لکن از باب اینکه مغزش غربی شده است، می گوید ببرید او را انگلستان. (12شهریور1358، صحیفه امام ج9 ص392-391)
#واکسن_ایرانی
#باافتخار_ایرانی
✳️پینوشت:
ایران در عصر قاجار و پهلوی به دلیل بیلیاقتی حاکمان و غربزدگی مفرط مسئولان میانی از داشتههای علمی و استعداد ذاتی خود بیخبر بود.
پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی قدس سره الشریف و هدایتهای حکیمانه مقام معظم رهبری، پیشرفتهای حیرتانگیزی را در عرصههای مختلف نصیب ملت ایران کرد که تولید واکسن ایرانی ویروس کرونا آخرینِ آن بود.
🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱این جناب را که میبینید یاکوب ادوارد پولاک است. پزشک یهودی اتریشی که به دعوت امیرکبیر برای تدریس در دارالفنون به ایران آمد و هنگامی که به ایران رسید امیرکبیر کشته شده بود و
یاکوب پولاک در ایران ماند و شد پزشک مخصوص ناصرالدین شاه و پایش را از مسائل پزشکی فراتر گذاشت و در مسائل مختلف اعمال نفوذ میکرد.
زمانی پزشک شخص اول کشور یک یهودی اتریشی بود امروز به جایی رسیدیم که شخص اول کشور در خطرناکترین اوضاع بهداشتی جهان از واکسن ایرانی استفاده میکند و به آن افتخار میکند.
نظام ولایتفقیه یعنی این.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️👇
https://eitaa.com/joinchat/2463367284C424169b694
#حاجقاسم
خطاب به سیاسیون کشور
نکتهای کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارم:چه آنهایی [که] اصلاحطلب خود را مینامند و چه آنهایی که اصولگرا.
آنچه پیوسته در رنج بودم اینکه عموماً ما در دو مقطع، خدا و قرآن و ارزشها را فراموش میکنیم، بلکه فدا میکنیم. عزیزان، هر رقابتی با هم میکنید و هر جدلی با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظرههایتان بهنحوی تضعیفکننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید؛ مرزها را تفکیک کنید. اگر میخواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول اصول است. اصول، مطوّل و مفصّل نیست. اصول عبارت از چند اصل مهم است:
اول آنها، اعتقاد عملی به ولایت فقیه است؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او بهعنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید. کسی که در جمهوری اسلامی میخواهد مسئولیتی را احراز کند، شرط اساسی آن [این است که] اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد. من نه میگویم ولایت تنوری و نه میگویم ولایت قانونی؛ هیچ یک از این دو، مشکل وحدت را حل نمیکند؛ ولایت قانونی، خاصّ عامه مردم اعم از مسلم و غیرمسلمان است، اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که میخواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید!
اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است؛ از اخلاق و ارزشها تا مسئولیتها؛ چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام.
بهکارگیری افراد پاکدست و معتقد و خدمتگزاری به ملّت، نه افرادی که حتی اگر به میز یک دهستان هم برسند خاطره خانهای سابق را تداعی میکنند.
مقابله با فساد و دوری از فساد و تجمّلات را شیوه خود قرار دهند.
در دوره حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بدانند و خود خدمتگزار واقعی، توسعهگر ارزشها باشند، نه با توجیهات واهی، ارزشها را بایکوت کنند.
مسئولین همانند پدران جامعه میبایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حراست از جامعه توجه کنند، نه با بیمبالاتی و بهخاطر احساسات و جلب برخی از آرای احساسی زودگذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانوادهها را از هم بپاشاند. حکومتها عامل اصلی در استحکام خانواده و از طرف دیگر عامل مهم از هم پاشیدن خانواده هستند. اگر به اصول عمل شد، آن وقت همه در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و یک رقابت صحیح بر پایه همین اصول برای انتخاب اصلح صورت میگیرد.
خطاب به برادران سپاهی و ارتشی
کلامی کوتاه خطاب به برادران سپاهی عزیز و فداکار و ارتشیهای سپاهی دارم: ملاک مسئولیتها را برای انتخاب فرماندهان، شجاعت و قدرت اداره بحران قرار دهید. طبیعی است به ولایت اشاره نمیکنم، چون ولایت در نیروهای مسلح جزء نیست، بلکه اساس بقای نیروهای مسلح است، این شرط خللناپذیر میباشد.
نکته دیگر، شناخت بموقع از دشمن و اهداف و سیاستهای او و اخذ تصمیم بموقع و عمل بموقع؛ هر یک از اینها اگر در غیر وقت خود صورت گیرد، بر پیروزی شما اثر جدّی دارد.
خطاب به علما و مراجع معظم
سخنی کوتاه از یک سرباز 40ساله در میدان، به علمای عظیمالشأن و مراجع گرانقدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی
مراجع عظام تقلید؛
سربازتان از یک برج دیدهبانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزشهای آن [که] شما در حوزهها استخوان خُرد کردهاید و زحمت کشیدهاید، از بین میرود.
این دورهها با همه دورهها متفاوت است، اینبار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقینمیماند. راه صحیح،حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولیفقیه است.
نباید در حوادث،دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند.همه شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید.راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی فقیه است.
من با عقل ناقص خود میدیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حقبهجانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزشها و ولایت فقیه میراث امام خمینی (رحمة الله علیه) هستند و میبایست مورد حمایت جدی قرار گیرند. من حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای را خیلی مظلوم و تنها میبینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات با بیانتان و دیدارهایتان و حمایتهایتان با ایشان میبایست جامعه را جهت دهید. اگر این انقلاب آسیب دید، حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود.
دست مبارکتان را میبوسم و عذرخواهی میکنم از این بیان، اما دوست داشتم در شرفیابیهای حضوری به محضرتان عرض کنم که توفیق حاصل نشد.
سربازتان و دستبوستان
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #فیلم_نوشت | رهبر انقلاب: یک نکتهای به من گفته شد و آن، این است که شما این واکسن را که بحمدالله اینجور قوی و خوب و سریع و بهموقع فراهم کردید، هم اسناد علمیاش را، هم مقالههایی که دربارهاش باید نوشته بشود فراهم بکنید که دنیا ببیند آنها را؛ این چیز مهمّی است؛ این را حتماً انجام بدهید.
🌷 #باافتخار_ایرانی
💻 @Khamenei_ir
چپکرده را تدبیر نیست!
مدل موضعگیری #مسیح_مهاجری و #محمد_مهاجری امروز در نزد حزباللهیها بسیار روشن و حتی نخنماست؛ افرادی با سابقه همکاری در برخی مراکز و مجموعههای انقلابی که به مرور #چپ کردهاند اما همچنان از موضع انقلابیگری و اصولگرایی اظهارنظر میکنند و برای همه، خصوصا انقلابیها نسخه میپیچند و به اصطلاح با حربه نقد درونگفتمانی، گاه تیشه به ریشه میزنند!
این سنخ افرادِ قبلا انقلابی، که به هر دلیل دچار #دگردیسی_سیاسی شده باشند، امروز کم نیست!
بچههایی که روزگاری حزباللهی دوآتشه بودهاند، روزگاری با چهرههای مشهور سیاسی، خاصه بزرگان جریان انقلابی پالوده خوردهاند، روزگاری جریانساز بودهاند، روزگاری شمشیر به دست بودهاند، گاه فی سبیلالله و صرفا برای رضای خدا و گاه پروژهبگیر نهادهای انقلابی بودهاند.
اما حالا همانها علیه گذشته خویش شمشیر کشیدهاند، برای تردیدافکنی در ارزشهایی که روزگار جوانیشان به ترویج آن ارزشها گذشته، شبانهروز مشغول کارند!
جالب آنکه نظام و ولایت و مردم و حزباللهیها را بخاطر عملکرد گذشته و دگردیسی سیاسی امروزِ خودشان ملامت میکنند و انگار که هزینه تغییر سلایق و افکار اینان را دیگران باید بدهند!
و جالبتر آنکه هر فتنه یا هر انتخابات ریاستجمهوری که میگذرد، با یک طیف تازه از این #چپکردهها مواجه میشویم!
گرچه الگوی سیاستورزیشان و آثار مخرب مواضع خودمتناقضشان تقریبا مشابه است اما علت چپ کردنها البته یکسان نیست؛ گاهی میزی و پستی از کسی گرفته شده، گاهی برخورد نامناسبی، گاهی ارتباطات آلوده، گاهی روشنفکرنمایی، گاهی مشکلات شخصی، گاهی ضعف بنمایههای ایمانی و تقوای سیاسی، گاهی سیلی رویکرد غیرمنصفانه و غیرضابطهمند قبلی، گاهی آهِ یک دل شکسته، گاهی دلایلی که هرگز معلوم نمیشوند....
این جماعت نوعا عصبیاند، خودعلامه پندارند، فکر میکنند آدم مهمی هستند و نظرشان میتواند جریانساز باشد، توهم خودبزرگبینی دارند، فکر میکنند چون خودشان چپ کردهاند، پس احتمالا انقلاب و نظام اسلامی هم به ته خط رسیده است، فکر میکنند کار جبهه حق وابسته به بود و نبود آنهاست، فکر میکنند سطحشان بالاتر از حزباللهیهای معمولی جان برکف مخلص است، فکر میکنند از همه، حتی آقا هم بیشتر میفهمند، یک عده را برچسب توهم توطئه میزنند، یک عده را برچسب بیخردی، عده دیگر را خوارج مینماند، دیگران را نفوذی و آن دگران را انقلابینما و قس علی هذا!
نوک انگشت خودشان درد میکند و بدون اینکه بدانند به هر کجا که انگشت مینهند، دردشان میگیرد!
خدا کمکشان کند، عاقبت به خیرشان کند، به برکت روزهایی که در جبهه حق مجاهدت کردهاند، انشاءالله امام و شهدا دستشان را بگیرند، آنان موی دماغ جبهه حق شدهاند _دانسته یا نادانسته_، اتلاف وقت و تغییر اولویتهای جبهه حزباللهیها که امروز باید در راه خدمت به خلقالله شب و روز نشناسد، گناه کمی نیست!
میتوان اسم و رسم شان را گفت اما چه سود؛ اینهم خود مصداق دیگری از اتلاف وقت و تغییر اولویتهاست؛ چه اینکه معلوم نیست اثری در تنبه و تغییر رویه این جماعت داشته باشد؛ چرا که چپکرده را تدبیر نیست!
امام عزیز در اغلب نامهها در دوران تبعید از مخاطب میخواست برای عاقبت به خیریاش دعا کند! انشاءالله پیرو همان امام باشیم!
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
بامداد ۵ تیرماه ۱۴۰۰
@rozaneebefarda
چند نکته در باب تزریق واکسن کرونا به رهبر معظم انقلاب اسلامی
#مهم||حسن محمدی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
💢 رهبر معظم انقلاب واکسن ایرانی کرونا را تزریق کرده و با زبان بدن قوی و سخن #مقتدرانه و افتخارآمیز فرمودند:«این #افتخار_ملّی را به معنای واقعی کلمه پاس بداریم.» ۱۴۰۰/۴/۴
💠 بازتابهای این خبر در میان طیفهای مختلف، متنوع بود.
دشمنان با تمسخر واکسن برکت یا برجسته کردن هزینه آن تلاش کردند تا جنبه #افتخارآمیز این مساله را کم کنند. از سوی دیگر برخی از رسانههای انقلابی نیز تزریق واکسن به رهبری را نقشه #نفوذیها برای #قتل رهبر انقلاب و مشابه خوراندن سم به اهلبیت قلمداد کردند.
▫️با عبور از مطالب تکراری این رسانهها و تطبیقهای همیشگیشان، سه استدلال در میان مطالب ایشان دیده میشود:
1.نفوذ در اطراف رهبری جدی است و خود رهبری از اصرار بر واکسن زدن به ایشان سخن گفتهاند.
2.واکسن زدن رهبری خیانت بود چون دوره آزمون این واکسن تمام نشده بود.
3.رهبر انقلاب در برخی موارد به خطای خود اذعان کردهاند مانند مساله جمعیت.
🔻در کنار این دو استدلال، مطالب به حقی هم گفته میشود که گرچه صحیح اما ارتباطی با واکسن زدن رهبری ندارند. مطالبی مانند فواید طب سنتی، اهمیت مساله نفوذ، سوء استفاده صهیونیسم جهانی از کرونا، موارد متعددی تحمیل نظرات کارشناس نمایان بر امامین انقلاب، نفوذ در وزارت بهداشت، وارداتی بودن علم پزشکی، پول محوری اغلب پزشکان، خیانتهای صورت گرفته در مساله #جمعیت، و عدم پاسخگویی در وزارت بهداشت. حتی قتل عمدهایی در بیمارستانها رخ میدهد مانند قطع اکسیژن مادر بنده در بیمارستان، که به وفات ایشان منجر شد.
اما...
🔹 طرح مکرر و همیشگی اتهام #کانالیزه_بودن_رهبرانقلاب و مقایسه رفتار رهبر انقلاب با سم خوراندن به اهلبیت، خطی است که متاسفانه به رویه #دائمی دوستان تبدیل شده است. قطعا خط مشخصی میان رفتار صادقانه رهبری با تاییدات مشروط ایشان از #برجام وجود دارد و ایشان هرگز از پروژه نفوذی و تحمیلی به #افتخار_ملی یاد نمیکنند. #خسارت_محض کجا و افتخار ملی کجا❓
🔹دوستان باید پاسخ دهند که از نظر ایشان کدام رفتار رهبری از روی صداقت و اختیار و کدام از روی نفوذ، اجبار و مسائلی است که شما می گویید؟ معیار تشخیص این دو رفتار کدامند؟ از نظر شما رهبری که #همیشه به اجبار و نفوذ، تن میدهد و مخاطبان را در تحلیل دچار خطا میکند، صلاحیت رهبری دارد؟ آیا رفتار رهبر حکومت اسلامی با سم خوردن اهلبیت معصومین در زمانه حکام جور یکی است. اصلا مگر واکسن مانند سم، کشنده است!!
💠 تاکید بر مواردی از خطاهای پیشین رهبر انقلاب نیز خط خطرناکی است که دقیقا به معنی #عدم_التزام_به_ولایت_فقیه و نفی حجیت از #نص بیانات رهبری است. رفتار و بیان صریح رهبری برای همگان حجت است و ظاهرا رازِ دادوقال دوستان و انتساب برخی از مواضع رهبری به اطرافیان ایشان از همینجا نشات میگیرد زیرا نمیتوانند به رفتار رهبری ملتزم باشند، آنرا خطا پنداشته و به اطرافیانشان نسبت میدهند❗️
🔷 مراحل نهایی واکسن برکت قبل از شش ماه پیش انجام شده بود و شرکت سازنده چنان از محصول خود مطمئن بود که در 9دیماه سال99، واکسن را به دختر مسئول ستاد اجرایی(خانم «طیبه مخبر») تزریق کرد.
مراحل مختلف آزمایشی این واکسن با موفقیت طی شده و هماکنون مراحل پایانی مرحله سوم را پشت سرمیگذارد و پس از تزریق بر دهها هزار نفر از مردم ایران، عوارض خاصی نداشته است. روند ساخت واکسن برکت، بالاتر از استانداردهای جهانی بوده و امروزه، 12کشور درخواست خرید برکت را دارند وکه به عقد قرارداد با برخی کشورها نیز رسیده است.
🔅اصرار بر اتمام مرحله سوم واکسن بیجاست زیرا تسریع در واکسیناسیون در شرایط حاد کرونایی موجود بسیار مهم است و بسیاری از کشورها مانند آمریکا، روسیه و چین برخی فازهای مطالعات بالینی را تلفیق کرده و از مواردی مانند چلنج(چالش) حیوان واکسینه شده با ویروس زنده بیماریزا و گرفتن عکس و سیتیاسکن از حیوان خودداری کردند.(گرچه این موارد در برکت انجام شد)
🔻 به نظر میرسد که واکسن زدن رهبری پس از تاکیدات مکرر ایشان بر ماسک زدن و مرجعیت دادن به ستاد کرونا (در کنار نقدهای ایشان به ستاد)، تحلیل روشنی بدست می دهد و واکسن زدن ایشان، مواجهه #منطقی با نتایج #پزشکی_نوین بوده و اعتماد ایشان به متخصصان ایرانی و #کالای_ایرانی را نشان میدهد. مواجهه منطقی مخالف نفی یا تایید کورکورانه است.
💎 انتظار آنست که دوستان از رویه #اهانت_بار خود به رهبر انقلاب و رویکرد #ضدعلمی خود دست بردارند و بجای چرخیدن دنبال نفوذی در اطراف رهبری، مراقب نفوذیها در جبهه انقلاب باشند و بپرسند که چرا برخی تحلیلهای ایشان با خط رسانهای دشمن یکی است!؟ تزریق واکسن ایرانی یعنی مواجهه منطقی با علم و اعتماد به متخصصان داخلی بوده ونیازمند تفسیر و توجیه نیست.
@rozaneebefarda